Skip to content

Κοπεγχάγη – 7 χρόνια αργότερα.

Δεκέμβριος 8, 2009

                                            

 

Την ώρα που διαβάζετε αυτό, περίπου όλες οι εφημερίδες αναφέρονται στο «θρίλερ» στην ΕΕ. Θρίλερ γιατί δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει η θέση της Ευρώπης έναντι των απαιτήσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας για επιβολή κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας. Είναι φανερό πως η Κύπρος είναι μόνη της, και αυτό είναι κληρονομιά της τραγικής πενταετίας του Μεγάλου Μακαρίτη. Τέτοιες ώρες λοιπόν,  καλό θα ήταν να θυμηθούμε, άλλες, ένδοξες μέρες.

 

Τον Δεκέμβρη του 2002 πρόεδρος της δημοκρατίας ήταν ο Γλαύκος Κληρίδης, και πρωθυπουργός στην Ελλάδα ο Κώστας Σημίτης, κάτω από την επιρροή του οποίου βρισκόταν ο Κληρίδης. Μετά από προσπάθειες που διήρκησαν χρόνια, μετά από αριστοτεχνικό διπλωματικό χειρισμό από πλευράς Σημίτη και των συνεργατών του σε σχέση με τα υπόλοιπα τότε μέλη της ΕΕ, επιτεύχθηκε αυτό που θεωρώ ως τον μεγαλύτερο θρίαμβο του Ελληνισμού για τα τελευταία 50 ίσως χρόνια: η ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ, χωρίς όρους και υποσημειώσεις. Καλό θα είναι να ξαναδιαβάσουν μερικοί την πιο κάτω απόφαση, για διάφορους λόγους:

 

  1. Για να μάθουν πως πετυχαίνεις τους σωστούς μακροπρόθεσμους σου στόχους.
  2. Να τους γίνει υπενθύμιση πως οι Ευρωπαίοι δεν ήταν παλαβοί. Μας έβαλαν μέσα, αλλά είχαν στο μυαλό τους την στήριξη των συνομιλιών αφού το πρόβλημα ΔΕ θα λυνόταν με την ένταξη, και είχαν επίσης προβληματιστεί για πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα.
  3. Να γίνει υπενθύμιση στους αφελείς που υποστηρίζουν διαφόρων ειδών δυο κράτη, ή διχοτόμηση με αντάλλαγμα την παραχώρηση από τους τούρκους κάποιων εδαφών, πως αυτό ΔΕΝ ισχύει. Η Κύπρος μπήκε ΟΛΗ στην ΕΕ, και υπάρχει αναστολή της εφαρμογής του κεκτημένου στον βορρά. Τόσο απλά.
  4. Συνέπεια του πιο πάνω είναι επίσης και το δεδομένο πως ΔΕΝ υφίσταται ζήτημα παρθενογένεσης. Η λύση είναι μονόδρομος, όπως επίσης μονόδρομος είναι και η μετεξέλιξη του παρόντος κράτους όπως θα αποφασίσουν οι δυο κοινότητες.

 

Πιο κάτω μπορείτε επίσης να διαβάσετε  και τα συμπεράσματα που αφορούσαν την Τουρκία.

 

 

COPENHAGEN EUROPEAN COUNCIL

12 AND 13 DECEMBER 2002

PRESIDENCY CONCLUSIONS

European Council (12 and 13 December 2002).

Presidency Conclusions . Copenhagen, 12 and 13 December 2002

15917/02 1

EN

1. The European Council met in Copenhagen on 12 and 13 December 2002. The meeting was preceded by an exposé by the President of the European Parliament, Mr Pat Cox, followed by an exchange of views concerning the main items on the agenda.

2. The European Council heard a report by President Valéry Giscard d’Estaing on the progress of the Convention’s proceedings. In the light of that report the European Council held an exchange of views on the development of the discussions. The Convention will present the result of its work in time for the European Council in June 2003.

I. Enlargement

3. The European Council in Copenhagen in 1993 launched an ambitious process to overcome the legacy of conflict and division in Europe. Today marks an unprecedented and historicmilestone in completing this process with the conclusion of accession negotiations with Cyprus, the Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, Poland, the Slovak Republic and Slovenia. The Union now looks forward to welcoming these States as members from 1 May 2004. This achievement testifies to the common determination of the peoples of Europe to come together in a Union that has become the driving force for peace, democracy, stability and prosperity on our continent. As fully fledged members of a Union based on solidarity, these States will play a full role in shaping the further development of the European project.

4. The Union endorses the result of these negotiations as set out in document 21000/02. The financial consequences of enlargement are set out in Annex I. The comprehensive and balanced outcome provides a solid basis for the smooth integration of ten new Member States, while safeguarding the effective functioning of the enlarged Union. The agreement reached will provide the acceding States with the necessary transitional arrangements to cope successfully with all obligations of membership. The result achieved in the accession negotiations ensures the continued functioning of the internal market as well as the various EU policies, without prejudging future reform.

Presidency Conclusions . Copenhagen, 12 and 13 December 2002

15917/02 2

EN

5. Monitoring up to accession of the commitments undertaken will give further guidance to the acceding States in their efforts to assume responsibilities of membership and will give the necessary assurance to current Member States. The Commission will make the necessary proposals on the basis of the monitoring reports. Safeguard clauses provide for measures to deal with unforeseen developments that may arise during the first three years after accession. The European Council welcomes furthermore the commitment to continue the surveillance of progress with regard to economic, budgetary and structural policies in the candidate States within the existing economic policy coordination processes.

6. All efforts should now be directed at completing the drafting of the Accession Treaty so that it can be submitted to the Commission for its opinion and then to the European Parliament for its assent, and to the Council with a view to signing in Athens on 16 April 2003.

7. By successfully concluding the accession negotiations the Union has honoured its commitment that the ten acceding States will be able to participate in the 2004 European Parliament elections as members. The Accession Treaty will stipulate that Commissioners from the new Member States will join the current Commission as from the day of accession on 1 May 2004. After the nomination of a new President of the Commission by the European Council, the newly elected European Parliament would approve a new Commission that should take office on 1 November 2004. On the same date, the provisions contained in the Nice Treaty concerning the Commission and voting in the Council will enter into force. The necessary consultations with the European Parliament on these matters will be concluded by the end of January 2003. The above arrangements will guarantee the full participation of the new Member States in the institutional framework of the Union.

8. Finally, the new Member States will participate fully in the next Intergovernmental Conference. Without reform the Union will not fully reap the benefits of enlargement. The new Treaty will be signed after accession. This calendar shall be without prejudice to the timing of the conclusion of the IGC.

Presidency Conclusions . Copenhagen, 12 and 13 December 2002

15917/02 3

EN

9. The current enlargement provides the basis for a Union with strong prospects for sustainable growth and an important role to play in consolidating stability, peace and democracy in Europe and beyond. In accordance with their national ratification procedures, the current and the acceding States are invited to ratify the Treaty in due time for it to enter into force on 1 May 2004.

Cyprus

10. In accordance with paragraph 3 above, as the accession negotiations have been completed with Cyprus, Cyprus will be admitted as a new Member State to the European Union. Nevertheless, the European Council confirms its strong preference for accession to the European Union by a united Cyprus. In this context it welcomes the commitment of the Greek Cypriots and the Turkish Cypriots to continue to negotiate with the objective of concluding a comprehensive settlement of the Cyprus problem by 28 February 2003 on the basis of the UNSG’s proposals. The European Council believes that those proposals offer a unique opportunity to reach a settlement in the coming weeks and urges the leaders of the Greek Cypriot and Turkish Cypriot communities to seize this opportunity.

11. The Union recalls its willingness to accommodate the terms of a settlement in the Treaty of  Accession in line with the principles on which the EU is founded. In case of a settlement, the Council, acting by unanimity on the basis of proposals by the Commission, shall decide upon adaptations of the terms concerning the accession of Cyprus to the EU with regard to the Turkish Cypriot community.

12. The European Council has decided that, in the absence of a settlement, the application of the acquis to the northern part of the island shall be suspended, until the Council decides unanimously otherwise, on the basis of a proposal by the Commission. Meanwhile, the Council invites the Commission, in consultation with the government of Cyprus, to consider ways of promoting economic development of the northern part of Cyprus and bringing it closer to the Union.

 

Presidency Conclusions . Copenhagen, 12 and 13 December 2002

15917/02 4

Turkey

18. The European Council recalls its decision in 1999 in Helsinki that Turkey is a candidate State destined to join the Union on the basis of the same criteria as applied to the other candidate States. It strongly welcomes the important steps taken by Turkey towards meeting the Copenhagen criteria, in particular through the recent legislative packages and the subsequent implementation measures which cover a large number of key priorities specified in the Accession Partnership. The Union acknowledges the determination of the new Turkish government to take further steps on the path of reform and urges in particular the government to address swiftly all remaining shortcomings in the field of the political criteria, not only with regard to legislation but also in particular with regard to implementation. The Union recalls that, according to the political criteria decided in Copenhagen in 1993, membership requires that a candidate country has achieved stability of institutions guaranteeing democracy, the rule of law, human rights and respect for and protection of minorities.

19. The Union encourages Turkey to pursue energetically its reform process. If the European Council in December 2004, on the basis of a report and a recommendation from the Commission, decides that Turkey fulfils the Copenhagen political criteria, the European Union will open accession negotiations with Turkey without delay.

Presidency Conclusions . Copenhagen, 12 and 13 December 2002

15917/02 6

EN

20. In order to assist Turkey towards EU membership, the accession strategy for Turkey shall be strengthened. The Commission is invited to submit a proposal for a revised Accession Partnership and to intensify the process of legislative scrutiny. In parallel, the EC-Turkey Customs Union should be extended and deepened. The Union will significantly increase its pre-accession financial assistance for Turkey. This assistance will from 2004 be financed under the budget heading «pre-accession expenditure».

Advertisements
8 Σχόλια leave one →
  1. Τοξοτης permalink
    Δεκέμβριος 8, 2009 10:09

    Μπράβο ρε φίλε. Μπράβο πραγματικά. Την ώρα που ο άλλος ανακαλύπτει «φαντάσματα της Κοπεγχάγης», που έχει στο κεφάλι του είναι εξαιρετική ιδέα να θυμήσουμε τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έλεγαν εκείνα τα συμπεράσματα. Υπενθυμίζω ότι τότε, ΟΛΟΙ υποδέχτηκαν τον Κληρίδη με δάφνες.
    Είναι ευκαιρία και να σκεφτούμε γιατί τότε κερδίζαμε ενώ τώρα δέρνουν μας…
    Στροβολιώτη…θα κλέψω την ιδέα σου για αξιοποίηση και αλλού. Αφήννεις με;

    Μου αρέσει!

  2. strovoliotis permalink*
    Δεκέμβριος 8, 2009 10:35

    Κάμε ό,τι θέλεις! Αν πρέπει να ρωτήσεις κάποιον ψάξε τον ίδιον τον Κληρίδην!

    Μου αρέσει!

  3. Andreas permalink
    Δεκέμβριος 8, 2009 11:59

    Στροβολιώτη εξαναείπα σου ποιος πραγματικα μας έβαλε στην Ε.Ε.Ούτε ο Κληρίδης ούτε το ανθρωπούι ο Σημίτης.Ήταν ένας άλλο μακαρίτης ο Γιαννος ο Κρανιδιώτης ο οποίος έτυχε να βρίσκεται στις τάξεις του Πασόκ και να πείσει τον κυβερνών τότε κόμμα να εκβιάσει την Ε.Ε ότι αν δεν μπει και η Κύπρος διεύρυνση εν θα γίνει.
    ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.Με πιγμή και επιμονή σε θέσεις αξιών και οί με τη στάση του καλού παιδιού που εκάμναμεν χρόνια εμέις και η Ελλάδα.
    Εξαναείπα σου να ρωτήσεις ελλαδίτες αδελφούς να σου πουν την άποψη τους για τον σημίτη.Για το πόσο οσφυοκάμπτης ήταν.
    Αν ήταν τόσο εξαίσια η διπλωματική ικανότητα των 2 κυβερνήσεων (ένθεν κακείθεν)εν θα εβλέπαμε το φιάσκο των s-300 ούτε θα μας έφερνε ο κληρίδης ένα τόσο τραγικό σχέδιο για λύση.
    Αυτα προς αποκατάσταση της αλήθειας απλα και μόνο ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΝ ΠΙΑΝΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΣΗΜΑ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΟΙ.ΕΣΙΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΟΥΘΚΙΑ ΠΟΥ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΚΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΑΝΝΟΥΝ ΟΥΛΛΗ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΤΣΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Δεκέμβριος 8, 2009 13:19

      Αντρέα,
      Δεν χρειάζεται να τσακωνόμαστε για ανύπαρκτα ζητήματα. Δεν αμφιβάλλω για την συνδρομή του μ. Κρανιδιώτη, αλλά ο μ. Κρανιδιώτης δεν λειτουργούσε μόνος του. Ήταν υπουργός στην κυβέρνηση Σημίτη!

      Όσο δε αφορά τον Κληρίδη, ήμουν πολύ προσεκτικός στο κείμενο μου, γράφοντας πως «βρισκόταν κάτω από την επιρροή του Σημίτη». Πριν από αυτό και λάθη έκανε, και κριτική του είχα κάνει.

      Αντίθετα, ο διάδοχος του Κληρίδη, έμεινε στην μνήμη μου μόνο για τα κολοσσιαία του λάθη, ήταν εκείνος που ολοκλήρωσε με τραγικά αποτελέσματα τις συνομιλίες, και μπήκαμε στην περιπέτεια που βρισκόμαστε τώρα.

      Μου αρέσει!

  4. Δεκέμβριος 8, 2009 17:06

    Πραγματικά, ο Δεκέμβριος του 2002 ήταν μία από τις πιο λαμπερές στιγμές της νεότερης ιστορίας της Κύπρου. Η επιτυχία της ένταξης στην ΕΕ οφείλεται κυρίως, στην άριστη συνεργασία των δύο κυβερνήσεων Αθήνας-Λευκωσίας…Αν ο Κληρίδης κέρδιζε τις προεδρικές εκλογές, θα ήταν και η Κύπρος επανενωμένη, ήδη από το 2004…Δυστυχώς όμως, μετά ανέλαβαν οι ανίδεοι και οι «υπερπατριώτες» με απώτερο, κεκαλυμμένο στόχο τη διχοτόμηση «σε βάθος χρόνου» και μας οδήγησαν μισό αιώνα πίσω, ως κράτος και ως κοινωνία.

    Θα ήθελα όμως, να κλείσω με μία αισιόδοξη νότα. Σήμερα οι (διεθνείς και εγχώριες) συνθήκες είναι πέραν από ευνοϊκές για μία λύση. Φτάνει να κινηθούν προσεκτικά και συντονισμένα οι υπεύθυνοι. Δε θα λάβω μέρος στη συζήτηση για τα πιθανά σενάρια κατά την αξιολόγηση της Τουρκίας και τις επιπτώσεις για την Κυπριακή Δημοκρατία. Προτιμώ να περιμένω τις εξελίξεις και τα αποτελέσματα της συνόδου κορυφής. Εύχομαι και εδώ, από καρδιάς, καλή επιτυχία στον πρόεδρο Χριστόφια και την ομάδα του, σε αυτή τη δύσκολη αποστολή…

    Μου αρέσει!

  5. Andreas permalink
    Δεκέμβριος 8, 2009 21:55

    Αγαπητή Λεμέσια οι λέξη λύση εν εύκολη αλλά η δικαιολόγηση της εν δύσκολη.
    Μάλλον εν για τούτο που ο Δυση όταν εκαλειτο να δικαιολογήσει για ποιο λόγο ο Κυπριακός λαός έπρεπε να υπερψηφίσει το Αννάν η μόνιμη απάντηση απο πλευράς των «ελληναράδων- εθνικοφρόνων» ηγετών του ήταν «επειδή όλα τα μεταγενέστερα θα είναι χειρότερα».
    Ενώ εμπήκαμε στην Ε.Ε. (που θα συμφωνήσω ότι αποτελεί απο τις πιο λαμπρες στιγμές της χώρας μας) με την προοπτική να το εκμεταλλευτούμε για επιβολη μιας ευρωπαικής λύσης ,ήρτε μας αναπάντεχα ένα σχέδιο λύσης τόσο τραγικό που επιαστήκαμε ούλλοι εξ ΄ απροόπτου.Κοντόφθαλμη πολιτική ,ανεπαρκέστατη στρατιγική ?
    Όπως θέλει ο καθένας ας το πει.Το κόμμα των υπερπατριωτών του «την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω ,η Κύπρος είναι ελληνική όλοι οι πρόσφυγες στα σπίτια τους» και δε συμμαζεύεται ήταν οι πρώτοι που πριν ο αλέκτωρ λαλήσει 3 υπέκυψαν στις πιέσεις των ξένων για να δεχτεί η πλευρά μας ένα τόσο μα τόσο μη βιώσιμο σχέδιο για λύση.
    Αυτά για όλους όσοι σχεδίάζουν με βάσει τα μικροκομματικά τους οφέλη,το μικρομάγαζο τους όπως λαλεί και μια ψυσιή , και απο την μια μέρα στην άλλη έχουν και την απαίτηση ο λαός να σκεφτεί διαφορετικά που τούτους, καθολικά.
    Λύση το 2004?Ναι .Στα χαρτιά.Με τζίζα.Με τον εύκολο δρόμο.Χωρίς προεργασία .Χωρίς προετιομασία.Πρόχειρα.
    Το πόσον έτοιμος ήταν ο λαός μας ? 76 % εν ηταν.
    Έσιη ο τζιερός γυρίσματα.Που τζίντην μέρα εκατσαν την μαππα κάτω.Εγείναν πιο φειδωλοί.
    Περαστικά τους?Μαλλον περαστικά μας γιατί και οι ευκαιρίες τελειώνουν.

    Μου αρέσει!

    • Τοξοτης permalink
      Δεκέμβριος 9, 2009 16:07

      Φίλε κάτι κάνεις λάθος. Το σχέδιο Ανάν ήρθε πριν μπούμε στην ΕΕ. Φθινόπωρο 2002. Το διαπραγματεύτηκε ο Τάσος ενάμιση σχεδόν χρόνο μέχρι τον Απρίλιο του 2004 και μετά ενταχθήκαμε, τον Μάιο του 2004.

      Μου αρέσει!

  6. Andreas permalink
    Δεκέμβριος 9, 2009 18:08

    Φιλε τοξότη εγώ λέω ότι ο Τασσος εν το εδιαπραγματεύτηκε καθόλου.Το σχέδιο ήταν όπως περίπου το απεδέχθη ο κληρίδης και γι αυτο ο δυση υποστήριξε το φανατικά(και ας λέει ψέματα ότι δήθεν εν για το καλό του τόπου και ας είσιε πολιτικό κόστος…Αφού η κυβέρνηση του δυση το εδιαμόρφωσε και το απεδέχθη).Το πρόβλημα μου είναι ότι τούτοι οι «υπερπατριώτες» εφανατίζαν για δεκατίες πολλά μυαλά δακάτω με την μεγάλη ιδέα ,δήθεν, του εληνικού έθνους και όταν ήρτε η κατάλληλη στιγμή κάμουν πράξη τις διακυρήξεις τους …ελάκίσαν με τον πιο άγαρμπο τρόπο αποδεχόμενοι και την Τουρκία ως εγγυήτρια δύναμη.
    Ποιοι?Αυτοί που υποτίθεται πιστεύουν στην Ε.Ε(!!!).Υποψήφιος μέλο η Τυρκία να υπάρχει ως εγγυήτρια δύναμη ενός μέλους.Ωραία τα λόγια και οι θεωρίες.
    Μπράβο τους .Πάντα τέθκια

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: