Skip to content

Τέρα, Κύπρος, Πάσχα 2010.

Απρίλιος 5, 2010

Όταν βρίσκεσαι σε ένα ζωντανό φυσικό μουσείο, τα πολλά λόγια περιττεύουν.

Αθασιά σε πλήρη ανάπτυξη.

Άρρωστη αθασιά 1

Άρρωστη αθασιά 2

Αθασιά αναγεννημένη - πριν 4 χρόνια καμένη

Λεμονοκιτρομιλιά

Λαψάνες

Καρυδιά;

Τρεμιθκιά

Συτζιά

Λαψάνες

Μαργαρίτες/Παπαρούνες

Αγριόσκορτος;

Ορχιδέες 1

Ορχιδέες 2

Ορχιδέες 3

Αλλες κίτρινες μαργαρίτες

Λάζαροι

Μολόχα

Σπατζιά

Μεγάλη υπόθεση το ζουλλάτζιν, με ή χωρίς συνειρμούς.

Παπουτσοσυτζιά

Το φκιόρον μέσα στο φκιόρον.

Άγνωστο 1

Άγνωστο 2

Άγνωστο 3

Άγνωστο 4

Άγνωστο 5

Άγνωστο 6

Άγνωστο 7

Άγνωστο 8

Άγνωστο 9

Φτυμμαθκιά 1

Φτυμμαθκιά 2

Φτυμμαθκιά 3

Σύνθεση 1

Σύνθεση 2

Σύνθεση 3

Εισαγόμενος κακτότοπος εκτός ελέγχου.

Πιστέψτε με, την ένοιωθες την ενέργεια.

24 Σχόλια leave one →
  1. Απρίλιος 5, 2010 19:55

    ouaou!!

    ma tzihna ta mitsia mitsia en orxidees?emeis laloumen tes louvanoues

    h ftumma8kia en pola asteia

    to zoulatzin egw prwth fora to 8wrw

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 5, 2010 21:23

      ρίτσα,

      Δεν είμαι ειδικός, αλλά νομίζω όλα ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Οι λουβανούδες είναι ήμερον φκιόρον του σπιθκιού, χρειάζονται ανθρώπινη βοήθεια για να επιβιώσουν, οι φωτογραφίες δείχνουν φκιόρα που ζουν αιώνες τώρα από μόνα τους στους κάμπους – υπάρχουν πάρα πολλά είδη ορχιδέας.

      Οι τρεις φωτογραφίες που ονόμασα φτυμμαθκιά αφορούν τρια διαφορετικά φυτά που φαίνονταν να έχουν πάνω τους κάτι που έμοιαζε με … φτυμμαθκιά! Αν υπάρχει γνώμη ειδικού, θα εκτιμηθεί δεόντως!

      Και ναι, το ζουλλάτζιν το έχω δει μόνο σε εκείνη την περιοχή, και μπορεί να πάρει εντυπωσιακές διαστάσεις. Ως άγριο είδος, δυο χρόνια πριν ήταν μισόξερο λόγω ανομβρίας, τώρα όλα τα δείγματα της περιοχής έγιναν θηρία!

      Μου αρέσει!

  2. aspromavro permalink
    Απρίλιος 5, 2010 20:04

    kritou tera?

    Μου αρέσει!

  3. Απρίλιος 5, 2010 20:06

    Στροβολιότη ενι ξερω γιατί αλλα εσυγκινήσαν με οι φωτογραφίες σου… Αλώπως εν επειδη εσιε που μωρόν να δω Λάζαρους…

    Χρόνια πολλα τζιαι του χρόνου με υγεια.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 5, 2010 21:32

      Χρόνια πολλά βαβυλώνα. Λάζαροι υπάρχουν πολλοί στους κάμπους, αλώπως ένι φκαίννεις πολλά εκτός (Κυπριακών) πόλεων:)

      Μου αρέσει!

      • Απρίλιος 6, 2010 11:20

        Ζω σε μιαν Κρυοχώρα της Ευρώπης τζιαι συνηθως εν καλοτζιαιριν που ερκουμαι Κυπρον, που ουλλα παιρνουν το χρυσαφιν χρωμαν… Εχω χρόνια να δω την φυση ετσι σε εξαρση…

        Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 6, 2010 19:18

      Βαβυλώνα, παρακολουθώ το μπλοκ σου και έχω διαβάσει για την κρυοχώρα – και τον πολύ συμπαθητικό ιερέα:).

      Γι’ αυτό άλλωστε αναφέρθηκα στο ότι δε βγαίνεις έξω από *Κυπριακές* πόλεις.

      Η φύση είναι όντως σε έξαρση έστω και αν μας πρόδωσε όσον αφορά βροχές ο Μάρτης, και σίγουρα αξίζει για τον κάθε ένα ένα ταξίδι τέτοια εποχή!

      Εξ άλλου πότε εννά έβρεις φρέσκα κλωνούθκια τρεμιθκιάς να φάεις;

      Μου αρέσει!

  4. Απρίλιος 5, 2010 21:16

    Strovioliotis,
    Κατ’ αρχάς Χρόνια Πολλά!
    Και θα συμφωνήσω με τη Ritsa ότι εκείνα τα μικρά λουλουδάκια τα οποία ονομάζεις «ορχιδέες» εμείς τα λέμε «λουβανούες». Νομίζω ότι οι ορχιδέες είναι κάτι άλλο…
    Επίσης αυτά που ονομάζεις «λαζάρους» εμείς τα λέμε «πασχαλιές». Λαζάρους τα λενε νομίζω οι Καρπασίτες…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 5, 2010 21:35

      Χρόνια πολλά Ανεφ, τζιαι με την λύσην!

      Εχω ήδη απαντήσει στη Ρίτσα, δεν είμαι βεβαίως ειδικός!

      Για τους Λάζαρους ομολογώ δεν ξανάκουσα το πασχαλιές.

      Πάντως είμαι κατά το 12.5% Καρπασίτης!

      Απ’ ότι είδα και εσύ και άλλοι (Βαρωσιότισσα) ερίξαμεν το στην φύσην!

      Μου αρέσει!

  5. Απρίλιος 5, 2010 21:19

    Τί να πει κανείς μπροστά στα αγριολούλουδα της Άνοιξης…
    Πανέμορφα…

    Χρόνια πολλά σε σένα και την οικογένειά σου…

    (Τις παπαρούνες, αν θυμάμαι καλά, τις/τους λέγαμε λαλέδες…)

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 5, 2010 21:37

      Λεμέσια, πολλές ευχές και για σένα και τους δικούς σου.

      Οι λαλέδες είναι άλλο: μωβ, ροζ, κίτρινο και άσπρο – υπάρχουν πολλοί στον Πενταδάκτυλο.

      Πάντως μια 5χρονη γειτόνισσα παφιτού, που έκανε πολλή παρέα με τα παιδάκια μας, τις ονόμαζεν, «γαίμαν του Χριστού(;)»

      Μου αρέσει!

  6. Απρίλιος 5, 2010 23:13

    Ήμουν τζι’εγώ στην Τέραν εχτές! Έσιεις σπίτι τζιεικάτω ή ήσουν φιλοξενούμενος;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 6, 2010 07:58

      Καλημέρα Παύλο.

      Ναι, νοικιάζω ΤΚ σπίτι που έχω διορθώσει εδώ και 15 χρόνια.

      Μου αρέσει!

  7. Απρίλιος 6, 2010 09:09

    Χμμμ, τόση πρασινάδα.

    Πρέπει να’ν’ κρυφο-ομονοιάτικη η ανάρτηση…

    🙂

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 6, 2010 19:21

      Αγρινέ,
      Αφού ο Ανεφ έκαμεν κρυπτοΑποελίστικην ανάρτησην με τζιέινες ούλλες τες τζίτρινες λαψάνες, έκαμα του αντιπερισπασμόν 🙂

      Μου αρέσει!

  8. Απρίλιος 6, 2010 23:28

    Πάντως τον τελευταίο μήνα προσπαθώ να κάνω εξορμήσεις στην ύπαιθρο.

    Πραγματικά η κυπριακή φύση είναι χάρμα οφθαλμών.

    Ξυπνά άλλα αισθήματα και συναισθήματα.

    Μου αρέσει!

  9. Απρίλιος 6, 2010 23:43

    Re Giano pemou einai ta agriogorta pou fitrosan stin avli pou ton kero pou exi na pas????? :)))
    (xronia soas polla)

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 7, 2010 06:43

      Κώστα, θα μπορούσε να ήταν:)

      (Αλλά δεν! Είναι φωτογραφίες γύρω – γύρω από το χωριό.)

      Χρόνια πολλά και σε σάς.

      Μου αρέσει!

  10. maria emmanuel permalink
    Απρίλιος 7, 2010 01:07

    no orchids here mate. Είδα πολλές, κοντά στο σπίτι που έσασε ο Σιερεπεκλής.
    Στην Σσιυλλούρα έσσιει ένα παπλωματά που την Τέρρα. «Πάω στο χωρκό σου» λαλώ του «εσάσαν πολλά σπίδκια».
    «Ναι αμμά αφήκαν τα δεντρά τζε εξεράναν» λαλεί μου με παράπονο. Τα καλλιεγημένα δεντρά της Τέρρας όπως τζε του Καραβά εξεράναν επειδή ορφανέψαν που τζείνους που τα ποτίζαν με τον ιδρώτα τους που έλεεν τζε ο αγωνιστής ποιητής . Η φύση όμως επήρεν πάνω της

    Εν αναμονή του verification του Ασέρα παραθέτω λλία ονόματα

    Φωτ. 8:τριμιθκιά / pistacia terebinthus
    Φωτ. 12:σκορτάλλιν / Allium neapolitanum
    Φωτ. 13&15: μαγκουτζι / tetragonolobus purpureus /leguminosae / winged pea / asparagous pea
    Φωτ. 16: crepis fraasil
    Φωτ. 17: Λάζαρος, πετεινος , Γλαδίολος ο ιταλικός, / Gladiolos italikus
    Φωτ. 19: Ξισταρκά / cistus creticus
    Φωτ. 21:παπουτσοσιτζιά /prickly pear, barbary fig / opuntia ficus – indica
    Φωτ. 22:Φλομις ο σεληνόφυλλος / Phlomis lunarifolia
    Φωτ. 23:πομελιθκια ??? / mespilus germanica
    Φωτ. 25:trifolium pamphylicum
    Φωτ. 37:σμυρνιό, αγριοσέλινο / smyrnium connatuolusatrumm
    Φωτ. 30:μελισσανθος, πιτσικλιανθος ??? / hatwort/ tordylium aegyptiacum

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 7, 2010 06:53

      Μαρία, ευχαριστώ για την λεπτομερή αναφορά. Οπως έγραψα και σε άλλο σχόλιο, δεν είμαι ειδικός, οπότε οποιαδήποτε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη!

      Πράγματι τα καλιεργημένα δέντρα και όσα «ξένα» έιδη πήραμε στην περιοχή ξέραναν, μόλις τα αφήσαμε για λίγο μόνα τους.

      Η φύση δίνει συνεχώς μαθήματα…

      Μου αρέσει!

  11. despoina permalink
    Μαΐου 30, 2011 20:08

    sinistw sou na vreis ta latinika onomata twn agriwn futwn tis kuprou j na ta vazeis etsi katw apo kathe fotografia, en fantazese poso kosmo en na voithiseis, en exei ena site me ta futa tis kiprou j ta latinika onomata tous…spoudazw arxitektoniki topiou j to internet pros to parwn gia mena einai axristo…

    Μου αρέσει!

  12. strovoliotis permalink*
    Μαΐου 30, 2011 21:05

    Δέσποινα, μια φίλη προσπάθησε δυο σχόλια πιο πάνω να δώσει ονομασίες. Εγώ δυστυχώς δεν έχω τις γνώσεις.

    Παίρνω μόνο την ευχαρίστηση!

    Μου αρέσει!

    • despoina permalink
      Μαΐου 31, 2011 20:46

      tote eisai dikaiologimenos :P… apo to teleutaio project p paredwsa kai eprepe na vrw onomasies agriwn futwn tis kiprou p i idia eprepe na fotografisw apo diafores perioxes 3erw 9-10 ap auta p anartises!!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

