Skip to content

Ο παραλογισμός του εκ μητρογονίας ζητήματος.

Απρίλιος 22, 2010

 

Αντιγράφω από τη Stockwatch:

 
Ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προσφύγων της βουλής, η οποία εξέτασε προτάσεις νόμου των βουλευτών του ΔΗΣΥ, Λευτέρη Χριστοφόρου και του ΔΗΚΟ, Ανδρέα Αγγελίδη, ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών, Χρίστος Πατσαλίδης, ανέφερε ότι σε περίπτωση που θα ψηφιστούν από τη βουλή, από τους αρχικούς υπολογισμούς, το ετήσιο κόστος για τα δημόσια οικονομικά θα ξεπερνά τα €80 εκ.

…………………………………………

Ο κ. Σαββίδης υποστήριξε ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των προσφύγων και θα φτάσει το 42% του πληθυσμού της Κύπρου, επίσης θα αλλάξει η κατανομή των βουλευτικών εδρών και θα αυξηθεί ο αριθμός των στεγαστικών ωφελημάτων που προσφέρει το κράτος στους πρόσφυγες.

Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Εσωτερικών έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το θέμα της κατανομής των βουλευτικών εδρών, τονίζοντας ότι «το σκηνικό θα είναι απρόβλεπτο».

Για το θέμα των εκλογικών δικαιωμάτων, τα κόμματα αλλά και οι εκπρόσωποι των συνδέσμων προσφύγων ζητούν όπως να μην υπάρξουν αλλαγές.

…………………………………………
Δεν μπορούν να τιμωρούνται τα παιδιά των προσφύγων εκ μητρογονίας, τόνισε ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Αντρέας Αγγελίδης .

Εξάλλου ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Γιώργος Βαρνάβα, υποστήριξε ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για τους εκ μητρογονίας πρόσφυγες να αναγνωριστούν από την πολιτεία.

 

(Οφείλω να γράψω εδώ πως πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την κωμωδία έχει ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Λευτέρης Χριστοφόρου).

 

Το πλήρες κείμενο εδώ.

 

Ώστε το να γεννηθεί κάποιος πρόσφυγας είναι και δικαίωμα και πλεονέκτημα κύριοι Βαρνάβα και Αγγελίδη;

 

Μέχρι που μπορούν να φτάσουν τα όρια αυτών των ογκόλιθων κρετινισμού που μας εκπροσωπούν δήθεν στο κοινοβούλιο;

 

Θέλουν να ανατρέψουν ολόκληρο τον προϋπολογισμό του κράτους για να καλάρουν  52000 ψηφοφόρους  μπας και διατηρήσουν τις μίζερες έδρες τους.

 

Δεν θέλουν όμως να αλλάξουν  τον εκλογικό χάρτη γιατί κάποιοι θα κόψουν έξω, και κάποιοι νέοι, και ίσως ανεξέλεγκτοι θα μπουν μέσα και θα χαλάσουν την πιάτσα!

 

Όχι κύριοι, προσφυγοπατέρες: αν ψηφίσετε νόμο, να αλλάξουν και οι έδρες! Να αλλάξουν και οι περιφέρειες, να πάρει η Κερύνεια 6 έδρες, να προφταίνουν οι βουλευτές  τα τοπικά προβλήματα!

 

 

Αυτό βεβαίως ΔΕΝ πρόκειται να γίνει γιατί ο ξετσίπωτους λόγος που κάνουν αυτή την κίνηση οι βουλευτές μας είναι ένας:

 

Να δώσουν δικαιώματα, οικονομικά και άλλα σε μια ομάδα ανθρώπων, και να χουμίζουνται ύστερα για αυτό στο σι βι τους.

 

Αν θέλετε πεδίο δράσης κρετίνοι, δώστε ένα χεράκι να λύσουμε το κυπριακό, όχι να το διαιωνίζετε!

 

Γιατί εδώ που τα λέμε, εκτός από τον οικονομικό λόγο υπάρχει και κάτι άλλο: τα πολιτικά. Η αύξηση του αριθμού των προσφύγων σε 42% του πληθυσμού από 34% τώρα, και σύντομα πολύ πιο πάνω, εξυπηρετεί συγκεκριμένη πολιτική ιδεολογία. Εκείνη που αρνείται παντοιοτρόπως οποιεσδήποτε προσπάθειες για λύση. Εκείνη την ιδεολογία που κάνει ό,τι μπορεί να βρει λόγους για να δυσκολέψει τα πράγματα.

 

Γιατί ποιο το ουσιαστικό νόημα του χρίσματος κάποιου ως πρόσφυγα εν έτη 2010; Τα κοπελλούθκια των βαρωσιωτών που γεννήθηκαν πριν 30 χρόνια στη Λεμεσό, μπορεί να έχουν στη ψυχή τους την πόλη τους, είτε γιατί το καλλιέργησαν οι γονείς τους, είτε γιατί το έψαξαν οι ίδιοι, αλλά στα πρακτικά, καθημερινά θέματα που αφορούν τη ζωή τους  είναι Λεμεσιανοί!

 

Η όλη προσπάθεια αποτελεί το αποκορύφωμα του παραλογισμού και της μόνιμης αφασίας που διακρίνει την πολιτική ζωή του νησιού μας. Πραγματικά απομονωμένοι είναι τελικά κάποιοι πολιτικοί εγκέφαλοι στην πλευρά μας, όχι οι Τκ.

 

Και επειδή  ναι μεν η οργή είναι μεγάλη, αλλά υπάρχουν και δεδομένα που πρέπει να δούμε με ψυχραιμία οφείλω να πω πως ναι, είναι πράγματι άδικη η διαφορά που υπάρχει τώρα, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν προτείνονται οι σωστές λύσεις.

 

Και επειδή δε ξεχνώ τον ορθολογισμό μου έχω να προτείνω και τα ακόλουθα:
1. Πρόσφυγες είναι μόνο όσοι ζούσαν και συνεπώς προσφυγοποιήθηκαν το 1974 (και βεβαίως και το 1963 κλπ, κλπ, ή αυτό το ξεχνάμε κύριε Χριστοφόρου;). Επιπρόσθετα παραμένουν σε αυτή την κατηγορία όσοι πήραν την ιδιότητα μέχρι τώρα.

 

2. Σταματά όμως πάραυτα η παραγωγή νέων προσφύγων είτε με την υπάρχουσα μέθοδο της πατρογονίας, είτε με την εισηγούμενη της μητρογονίας. Δεν νοείται το εγγόνι κάποιου που ήταν 10 χρονών το 1974 και το οποίο γεννήθηκε στον βόρειο πόλο, να θεωρείται κυπραίος πρόσφυγας. (Ο πατέρας του πήγε εκεί ψηλά  όχι γιατί τον έδιωξαν οι τούρκοι, αλλά γιατί ερωτεύτηκε μια λαπωνέζα). Πατέρες και μάνες εξισώνονται πλήρως γεννώντας όλοι κανονικά μωρά και όχι προσφυγόπουλα.

 

3. Γενικώς τερματίζεται ο τεμαχισμός της κοινωνίας σε πρόσφυγες, εκ μητρογονίας, πατρογονίας, εξ αγχιστείας, συγγενείς αγνοουμένων, απόγονοι τραυματισμένων, και άλλων συναφών ομάδων. Το κράτος αναλαμβάνει αυστηρά τον αναγκαίο κοινωνικό του ρόλο: αν κάποιος χρειάζεται βοήθεια, και  πληροί τα σχετικά κριτήρια, θα την πάρει, ανεξαρτήτως του  ποιος ήταν ο παπάς ή η μάνα του, ανεξαρτήτως της καταγωγής του.

 

Δεν είναι απλό;

 

Advertisements
27 Σχόλια leave one →
  1. Απρίλιος 22, 2010 08:50

    Και μετά τι θα γίνουμε χωρίς λαϊκίστικα θέματα με τα οποία να αυτοπροωθούνται ο Χριστοφόρου και ο Αγγελίδης;

    Μου αρέσει!

  2. Kyriacos permalink
    Απρίλιος 22, 2010 10:22

    γενικά αυτό το πράγμα πρέπει να σταματήσει, κριτήρια της όποιας βοήθειας πρέπει να είναι η οικονομική κατάσταση των νεαρών ζευγαριών και μόνο όχι το αν είναι στα χαρτιά πρόσφυγες,
    εγώ ξέρω πρόσφυγες που έχουν ένα κάρο λεφτά και παίρνουν και επιχορηγήσεις απο πάνω..

    Ο νόμος πρέπει να αλλάξει και να είναι πιο διευκρινιστικός, Στη σημερινή του μορφή ο νόμος δεν εξετάζει καθόλου αν αυτός που λαμβάνει την χορηγία είναι πλούσιος ή όχι..

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 22, 2010 15:36

      Κυριάκο,
      Ο νόμος καλώς είχε γίνει πριν τόσα χρόνια γιατί χρειαζόταν και ήταν διαφορετικές οι αναγκες. Τώρα όλα είναι διαφορετικά.

      Μου αρέσει!

      • Kyriacos permalink
        Απρίλιος 23, 2010 01:50

        τα καλά τους τα καλάθκια.. τότε που είχε γίνει έπρεπε να πιάσει και τους εκ μητρογωνίας.. σήμερα πρέπει να αναθεωρηθούν τα πάντα, τα κονδύλια που υπάρχουν θα πρέπει να δίνονται πλέον στοχευμένα ΑΠΛΑ σε άπορους πρόσφυγες/ χωρίς διαχωρισμούς.

        Ετσι ούτε παραπάνω λεφτά χρειάζονται ούτε καινούρια κονδύλια ούτε τπτ.. το μόνο που χρειάζεται είναι στοχευμένα μέτρα.

        Μου αρέσει!

  3. Ξένια permalink
    Απρίλιος 22, 2010 14:17

    Αγαπημένε μου Γιάννο ο βιασμός της λογικής μας είναι καθημερινός, συνεχής και βίαος! Εσύ πάντως συνέχισε να γράφεις και μη χαρίζεσαι σε κανέναν.

    Μου αρέσει!

  4. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 22, 2010 14:34

    Στροβολιώτη
    Έχεις δίκιο. Η ακατάσταση έχει γίνει γελοία αλλά κατ’ ουσία είναι τραγική: Το σύνθημα ΟΧΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ! είναι εξαιρετικό. Νομίζω ότι μπορεί να λυθεί το πρόβλημα απλά: να πάρουν διακιώματα και οι εκ μητρογονίας να ονομάζονται όπως οι εκ πατρογονίας ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ και να τεθούν εισοδηματικά κριτήρια , τα ίδα για όλους τους κατοίκους σε σχέση όποια ωφελήματα θα παρουν!
    Τριμ

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 22, 2010 15:29

      Νίκο,

      Το «όχι άλλους πρόσφυγες» να το βάλουμε με το δικό σου στην Επανένωση:
      «η διχοτόμηση είναι καταστροφική, ανέφικτη και αδύνατη… «

      Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        Απρίλιος 23, 2010 09:46

        Γιάννο, να κάνουμε ένα κείμενο μαζί και να το βάλουμε στην επανένωση; Τί λες;
        Τριμ

        Μου αρέσει!

  5. Απρίλιος 22, 2010 15:06

    Οι Τουρκοκύπριοι εκτοπισμένοι θεωρούνται πρόσφυγες; Παθόντες; Συγγενείς αγνοουμένων; (Υπάρχουν Τ/Κ αγνοούμενοι ή απλά δεν ξέρουμε που είναι;) Οι Γεωργιανοί ομογενείς που μπορεί να είναι και συγγενείς αγνοουμένων (στην Γεωργία υπάρχουν 150 000 αγνοούμενοι);

    Μου αρέσει!

  6. Απρίλιος 22, 2010 15:37

    Και κάτι άλλο : όταν θα λέμε «όλοι οι πρόσφυγες στα σπίτια τους» θα θεωρούμε τώρα το 42% του πληθυσμού; Θα παίξει ρόλο και στα παιχνίδια που θα κάνει ο Λιλλήκας και σια με τα νούμερα της κυοφορούμενης λύσης;

    Μου αρέσει!

  7. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 22, 2010 23:13

    Γιάννο, ας κάνουμε ένα κοινό κείμενο με αυτό τιο θέμα για την επανένωση κι ας είμαστε στο θέατρο του παραλόγου με σύνθημα το «Περιμένοντας τον Γκοντότ».
    Τριμ

    Μου αρέσει!

  8. Απρίλιος 23, 2010 00:11

    Ευτυχώς έσιει τζι άλλους που θεωρούν το όλο ‘πρόσφυγας’ με επιχορηγήσεις, δάνεια, κτλ εντελώς απαράδεκτο 40 χρόνια μετά την εισβολή. Συμφωνώ πως τα πρώτα 5-8 χρόνια μετά την εισβολή η βοήθεια προς τους πρόσφυγες (τους πραγματικούς πρόσφυγες) ήταν αναγκαία. Τωρά όμως δεν ισχύει τούτον το πράμα. Τζαι οι περισσότεροι κρατούν λεφτά του άλλου κόσμου επειδή εν χρειάζεται να πληρώσουν όσα όλοι οι άλλοι για σπίτι, εγγραφή σε σχολείο, τόκους, κτλ. Αν είναι δυνατόν.
    Αλλά άμμαν κάμνουν το ίδιο πράμα για τους γεωργιανούς ‘ομογενείς’ , τουρκοκύπριους και πάει η λίστα, γιατί να μεν το κάμνουν τζαι για τους πρόσφυγες;
    Ενεν γιαφτό που εν ξαναπατούμεν κύπρον;

    Μου αρέσει!

  9. enasgeroseton50 permalink
    Απρίλιος 25, 2010 08:24

    Η γυναικα μου ειναι προσφυγας, τα παιδια μας ,οχι, τα παιδια του αδελφου της ειναι προσφυγες,τα παιδια της αδελφης της, οχι.Παραλογια…αλλα μια ειναι η λυση..η του αρθρου πιο πανω. Δεν θελω τα παιδια μου να θεωρηθουν προσφυγες για να παρουν βοηθεια..μονο θυμισες να παρουν..απο το χωριο της μανας τους.ααα..δεν ειμαι , δεν εχω,ενας υπαλληλος ειμαι..

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 25, 2010 11:08

      Ε, όχι και γέρος, 50 χρονών παλικάρι:)

      Κάπως παρόμοιους παραλογισμούς έχω και εγώ στην οικογένεια μου.
      Συν ένα για δυνατούς λύτες: θυμάται κανείς ποιοι ήταν οι τουρκόπληκτοι; (Κατηγορία στην οποία ανήκει η οικογένεια της γυναίκας μου.)

      Μου αρέσει!

  10. Απρίλιος 28, 2010 13:02

    Αγαπητέ Strovolioti, συμφωνώ απόλυτα με το κείμενό σου. Δυστυχώς ο λαϊκισμός κάποιων βουλευτών μας κινδυνεύει να αφήσει την Κύπρο και διχοτομημένη και οικονομικά ευάλωτη.
    Αναρωτιέμαι όμως: μήπως η επικείμενη ψήφιση του νόμου για τους εκ μητρογονίας (και το θέμα των εδρών και των ψήφων που ανέλυσες) δεν είναι άσχετη και με τα ψιλά που ακούγονται τον τελευταίο καιρό για αύξηση του αριθμού των βουλευτικών εδρών; Μήπως, υποψιαζόμενοι οι άρχοντές μας πως, ψηφίζοντας τον εκ μητρογονίας νόμο, θα αναγκαστούν να αλλάξουν και τον εκλογικό χάρτη, θέλουν να προλάβουν τυχόν δικές τους… κατραπακιές;
    Λες και ο Κύπριος πολίτης χρειάζεται και άλλες μασκότες να του τα τρώει και να του πουλάει φούμαρα…

    Μου αρέσει!

  11. Απρίλιος 30, 2010 13:30

    Πραγματικά μου πήρε αρκετή ώρα να συνέλθω μετά από τα όσα διάβασα στη στήλη σου αγαπητέ Στροβολιώτη. Δεν μπορώ να καταλάβω ή να δικαιολογήσω ούτε το ύφος των γραφόμενων σου ούτε το μένος σου για το θέμα των εκ μητρογονίας. Τι ακριβώς υπερασπίζεσαι; Τον κρατικό προϋπολογισμό, ή τους εκ πατρογονίας πρόσφυγες; Σκέφτηκες ποτέ σου ότι υπάρχουν πραγματικά φτωχές οικογένειες σήμερα (και αντίθετα με σένα τυγχάνει να γνωρίζω αρκετές στη Λεμεσό) των οποίων τα παιδιά-μέλη, παρόλο που έχουν μητέρα πρόσφυγα και έχασε ότι είχε το 74, αυτή έτυχε να παντρευτεί μη πρόσφυγα και μη έχοντα και έτσι σήμερα, νεαρά παιδιά να βρίσκονται επί ξύλου κρεμάμενοι. Από το ύφος που γράφεις, αναμένω να μου πεις βέβαια, ας δουλέψουν να κτίσουν τη Ζώη τους και ας μην αναμένουν από το κράτος βοήθεια. Και σου απαντώ, που είναι η χριστιανική αλληλεγγύη και που είναι το κράτος δικαίου και που είναι ο δεύτερος χιτώνας των όσων έχουν δύο (γιατί ενώ πολλοί αγωνίζονται να αποκτήσουν ένα, οι περισσότεροι Κύπριοι έχουν δύο χιτώνες). Ακόμη και αν δεχτούμε ότι το κράτος δεν έχει χρήματα, παραβλέποντας τις τεράστιες αναπτυξιακές επενδύσεις εκατομμυρίων που γίνονται γύρω μας, τα χρήματα που σπαταλούνται καθημερινά από τα »καθημερινά» μικρό-κονδύλια ΄(χιλιάδων ευρώ) του προϋπολογισμού και τα εκατομμύρια που χάνονται στα καζίνο των κατεχομένων, ξέρεις πιο είναι το χειρότερο; Χειρότερο είναι το γεγονός ότι οι δικαιούχοι πρόσφυγες (εκ πατρογονίας), αρνούνται πεισματικά να παραχωρήσουν το ήμισυ του δικαιώματος τους στους »αδελφούς χριστιανούς» εκ μητρογονίας πρόσφυγές και ως εκ τούτου να μην επιβαρυνθεί επιπρόσθετα το κράτος. Αλλά αντί να βάλλονται αυτοί που τα θέλουν όλα δικά τους (βλέπε υφιστάμενοι δικαιούχοι εκ πατρογονίας), βάλλονται όσοι νιώθουν και αφουγκράζονται την αδικία που πνίγει τους πρόσφυγες εκ μητρογονίας, έστω και για να ικανοποιήσουν δικά τους έμμεσα πολιτικά ή άλλα συμφέροντα. Το να ζητάς αυτό που χρειάζεσαι (και όχι αυτό που δικαιούσαι) δεν είναι ντροπή αγαπητέ Στροβολιώτη. Σε διαβεβαιώνω ότι το κράτος δεν θα πτωχεύσει εάν παραχωρούσε την ΒΟΗΘΕΙΑ αυτή. Σε παραπέμπω στα κονδύλια εκατομμυρίων που ως δια μαγείας βρίσκονται και παραχωρούνται από το κράτος όταν χρειαστεί(βλέπε π.χ. σχέδιο οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα). Η οικονομική βοήθεια προς τους συμπολίτες μας που τη χρειάζονται, ναι τη χρειάζονται ακόμη και σήμερα όσο και αν εθελοτυφλείτε υπέρμαχοι του »προϋπολογισμού», πήγε περίπατο και εφέτος και του χρόνου και του άλλου χρόνου. Εν κατακλείδι, σημειώνω ότι παρόλο που δεν είμαι εκ μητρογονίας πρόσφυγας, εναποθέτω τις ελπίδες μου για άρση αυτής της αδικίας στις εξωτερικές πιέσεις, αφού το θέμα πλέον διεθνοποιήθηκε. Τέλος, συγχαίρω οποιεσδήποτε πρωτοβουλίες γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς να εξετάζω τυχόν παράπλευρες σκοπιμότητες, ήσσονος σημασίας.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 30, 2010 21:08

      Λοιπόν, MC,

      Προφανώς θα σε σόκαρε πάρα πολύ το κείμενο μου γιατί ξέχασες και τι διάβασες.

      Δεν υπερασπίζομαι βεβαίως τους εκ πατρογονίας πρόσφυγες, γιατί και αυτοί βρίσκονται στο στόχαστρό μου. Επίσης δεν παραβλέπω το απόλυτα πραγματικό γεγονός πως κάποιοι δεν έχουν από τον ήλιο μοίρα.

      Για αυτό ακριβώς τον λόγο λέω να έχει το κράτος ένα μηχανισμό να κρίνει ποιοι βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία και να τους βοηθά, τι σχέση έχει ποιός είναι, και από πού ο παπάς ή η μάμμα των πλασμάτων;

      Όμως υπάρχει μένος και θυμός στον υπερθετικό, αφού ναι μεν αντιλαμβάνομαι την αδικία, αλλά βλέπω πως η εισηγούμενη λύση θα συνεισφέρει στη διαιώνιση του προβλήματος. Το ίδιο το ευρωπαϊκό δικαστήριο σύμφωνα με πληροφορίες που γράφτηκαν στο μπλοκ του osr, δεν θεωρεί εκτοπισμένους αυτούς που ήταν μικρότεροι από 2 χρόνια (ή αγέννητοι) το 1974. Και αυτό γιατί πρόσφυγας σημαίνει κάτι συγκεκριμένο, όχι πολιτική ή οικονομική εκμετάλλευση του θέματος.

      Εμείς γιατί ακολουθούμε την παράλογη και παρανοϊκή οδό της τεχνητής *αύξησης* των προσφύγων;

      Και ναι, είμαι φορολογούμενος πολίτης, και υπερασπίζομαι την πειθαρχία στον προϋπολογισμό, και θυμώνω όταν κάποιοι λαϊκιστές και δημαγωγοί βουλευτές καταφέρνουν να παρασύρουν το ασπόνδυλο κράτος σε παράλογα έξοδα!

      Επαναλαμβάνω: έχεις ανάγκη; Είσαι μη έχων; Να πάρεις! Ανεξαρτήτως της καταγωγής σου!

      Αναφέρεσαι στην χριστιανική αλληλεγγύη. Θα απαντήσω λακωνικά: αυτή αφορά την εκκλησία και όχι το κράτος. Η εκκλησία ας θεωρεί πρόσφυγες ακόμα και τους απόγονους των βυζαντινών! Το κράτος *δεν* έχει το δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο.

      Όταν διάβασα την αναφορά στα καζίνο των κατεχομένων, έπαιξα με την ιδέα να σε αγνοήσω, αφού σίγουρα αντιλαμβάνεσαι πόσο ασόβαρο επιχείρημα είναι αυτό!

      Τα κονδύλια για την Ελλάδα δεν βρέθηκαν ως δια μαγείας, θα πληρώσουμε πολύ άσχημα για αυτά σε λίγα χρόνια, αν δεν βάλουμε σιδηρά οικονομική πειθαρχία, μακριά από παράλογα έξοδα και χορηγίες, να το θυμάσαι.

      Επαναλαμβάνω τέλος, πως δε θα με βρεις να «υπερασπίζομαι» τα δικαιώματα των εκ πατρογονίας, αφού επιθυμώ να σταματήσει πάραυτα η παραγωγή προσφύγων, πατρός τε και μητρός τε!

      Μου αρέσει!

      • Μαΐου 4, 2010 07:51

        Αγαπητέ Στροβολιώτη,
        Επανέρχομαι για να χαιρετίσω τις εισηγήσεις σου μεν, αλλά και για να θέσω την κατά την άποψη μου πραγματικότητα, ως πιο κάτω:
        Κανένας υφιστάμενος δικαιούχος πρόσφυγας (εκ πατρογονίας) δεν είναι έτοιμος να αποδεχτεί μια τέτοια απώλεια ‘’δικαιώματος’’, ούτε καν όπως ανέφερα στην προηγούμενη μου τοποθέτηση, να αποδεχτεί να παραχωρήσει αλτρουιστικά το ήμισυ του ‘’δικαιώματος’’ σε συμπολίτη του που εκ παραδρομής δεν είναι δικαιούχος. Δεν μπορεί να παραβλέπεται το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχώρησε άμεσα σε αύξηση των χορηγιών προς τους εκ πατρογονίας πρόσφυγες, εκπληρώνοντας τις προεκλογικές της υποσχέσεις. Που βρέθηκαν αυτά τα χρήματα με τα οποία σχεδόν διπλασιάστηκε η χορηγία. Δεν έφταναν οι 20, 30 χιλιάδες και έπρεπε να γίνουν 40 και 60 χιλιάδες τα ευρώ; Θα μπορούσε η κυβέρνηση να κατανέμει το ποσό αυτό (που προφανώς κληρονόμησε στα ταμεία) σε όλους τους πρόσφυγες, αντί να τα αυξήσει για μια μερίδα μόνο. Γιατί δεν φωνάζει κάνεις για αυτό; Μα φυσικά γιατί ήταν εντός του προγράμματος διακυβέρνησης και για κανένα άλλο λόγο; Συν τοις άλλοις, οι εκ μητρογονίας πρόσφυγες που σήμερα βάλλονται όντας εξίσου φιλόπατρεις, φυλάσσουν και αυτοί τους τίτλους ιδιοκτησίας τους στα συρτάρια, αρνούμενοι να ξεπουλήσουν την περιουσία τους μέσα από επιτροπές-παγίδες αποζημιώσεων. Να λοιπόν γιατί, παρόλο που δεν είμαι πρόσφυγας (καμίας ιδιότητας), αντιλαμβάνομαι από ενσυναίσθηση και μόνο, ότι δικαιολογημένα κάποιοι αισθάνονται ότι αδικούνται. Τι θα συμβεί δηλαδή αν αλλάξει ο εκλογικός χάρτης ή αν αυξηθεί ο αριθμός των προσφύγων; Είναι ή όχι πραγματικότητα το γεγονός ότι ο μισός σχεδόν πληθυσμός έχει εκτοπιστεί και έχει χάσει τις περιουσίες του και ακόμη και σήμερα αρκετοί πρόσφυγες αδυνατούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους, βιώνοντας ξανά και ξανά τις συνέπειες της εισβολής μέσα από σύγχρονες αδικίες εις βάρος τους. Και επειδή η εισήγηση σου για δημιουργία κρατικού μηχανισμού αντικειμενικής αξιολόγησης δικαιούχων βοηθήματος/χορηγίας/επιδόματος ή άλλως πως, ανεξαρτήτως εάν είναι πρόσφυγες ή μη, με βρίσκει σύμφωνο, είναι πιθανότερο σε πληροφορώ, να εμφανιστεί ένας από μηχανής θεός παρά ένας τέτοιος κρατικός μηχανισμός. Ειδικότερα όταν απαιτείται στελέχωση και αύξηση θέσεων στο δημόσιο ή (στην καλύτερη περίπτωση) επανακαθορισμός καθηκόντων που θα επιφορτίσει εργασιακά, προσωπικό σε υφιστάμενες κρατικές υπηρεσίες. Ακόμη και αν αυτό επιτευχθεί θα απαιτηθεί πολύς χρόνος. Ας μην ξεχνούμε τον τεράστιο φόρτο εργασίας, των εντεταλμένων για την ευημερία των πολιτών γραφείων του κράτους.
        Η όλη προσπάθεια που γίνεται για να αρθεί η αδικία εις βάρος των εκ μητρογονίας και αναφέρομαι ειδικά στην προσπάθεια των ιδίων των εκτοπισμένων μανάδων την οποία επικροτώ, έχει ατυχώς καταλήξει σε μπούμερανγκ, με αποτέλεσμα να προκληθεί όπως ήταν φυσικό η αντίδραση της κοινής γνώμης στους αριθμούς που ακούστηκαν. Και επειδή δεν προσδοκώ σε κρατικές πρωτοβουλίες για δημιουργία κρατικού μηχανισμού αντικειμενικής αξιολόγησης των δικαιούχων και λαμβανομένης υπόψη της οικονομικής κρίσης, πιστεύω ότι οι προσπάθειες και οι φωνές όλων, θα πρέπει να επικεντρωθούν στην άσκηση πιέσεων για την τροποποίηση του νόμου, ώστε το υφιστάμενο κονδύλι του προϋπολογισμού να κατανέμεται κατά πολύ μικρότερο μεν, αλλά τουλάχιστο ισόποσο (και συμβολικό πλέον) ανάμεσα σε όλους τους πρόσφυγες και χωρίς διακρίσεις. Με τον αμεσότερο αυτό τρόπο, η συγκεκριμένη κρατική δαπάνη παραμένει ως έχει (ή στη χειρότερη περίπτωση θα αυξηθεί εντός λογικών πλαισίων), χωρίς να αναμένουμε ουτοπικές μακροχρόνιες λύσεις που θα άρουν μία συνεχιζόμενη για δεκαετίες, αδικία η οποία δυστυχώς εκθέτει το κράτος μας διεθνώς.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Μαΐου 4, 2010 13:24

        MC,

        Μα, δεν λέω πουθενά να σταματήσουν να είναι πρόσφυγες όσοι απέκτησαν μέχρι τώρα την ιδιότητα! Αυτοί μένουν, με τα δικαιώματα που έχουν, αλλά δεν παράγουμε άλλους.

        Δεν γνωρίζω αν αυξήθηκαν κάποιες προσφυγικές χορηγίες, αλλά αν έγινε αυτό ήταν απόλυτο λάθος. Το κριτήριο πρέπει να είναι η μετρήσιμη ανάγκη του πολίτη – τίποτα άλλο.

        Θα μας τρελάνεις: τι σχέση έχει η φιλοπατρία με την … προσφυγική ταυτότητα; Δηλαδή εγώ που δεν είμαι ούτε διεκδικώ να γίνω πρόσφυγας, είμαι λιγότερο φιλόπατρις από όσους κατέχουν την ταυτότητα;
        Ελπίζω και πιστεύω πως ούτε εσύ ούτε άλλο νοήμον ων μπορεί να ισχυριστεί τέτοιο πράγμα.

        Ο αριθμός των προσφύγων μπορεί να αυξηθεί μόνο αν έχουμε ξανά πόλεμο – τίποτα άλλο! Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλοιώνουμε πληθυσμούς και εκλογικές διαδικασίες για λαϊκίστικους και μικροκομματικούς λόγους.

        Όχι, ο μηχανισμός ελέγχου κριτηρίων είναι πάρα πολύ απλός, και ονομάζεται έλεγχος εισοδηματικών κριτηρίων. Έχεις εισοδήματα; Τα δηλώνεις; Τότε είναι απλούστατη η αξιολόγηση και η παροχή επιδομάτων αν, και όπου χρειάζεται.

        Θα συμφωνήσω εν μέρει με την τελευταία σου εισήγηση. Αν μπορεί πρακτικά να αναδιανεμηθεί το όποιο κονδύλι προορίζεται για πρόσφυγες, να μπουν κάποια κριτήρια, να περιληφθούν και οι ως τώρα εκ μητρογονίας, αλλά παράλληλα να σταματήσει πάραυτα η παραγωγή παντός είδους νέων προσφύγων, τότε μιλάμε.

        Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. Εκ μητρογονίας: για τ’ όνομα του Θεού, ξανασκεφτείτε το!(*) « Στροβολιώτης
  2. Τα 2.1 δισεκατομμύρια της μη – λύσης! « Στροβολιώτης
  3. Εκ μητρογονίας παραλογισμός: νέα επεισόδια. « Στροβολιώτης
  4. Εκ μητρογονίας: ζητούνται πολιτικοί με κότσια. « Στροβολιώτης
  5. Όπου ο Καζαμίας διαβάζει Στροβολιώτη. « Στροβολιώτης
  6. Μητρογονία | Στροβολιώτης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: