Skip to content

Κατά παράκλησην της συζύγου: για τον Εμίρη του Κατάρ.

Απρίλιος 23, 2010

 

 

Κατά αρχάς να ευχαριστήσω και εγώ την κυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια που αντιλήφθηκε επιτέλους πως ακόμα και η καλύτερη ιδεολογία ωχριά μπροστά σε μια σωστή διαχείριση της οικονομίας.

 

Αναφέρομαι φυσικά με γενικότητα στο θέμα της επένδυσης του Κατάρ, αφού απ’ ότι φαίνεται υπάρχουν λεπτομέρειες που δεν έγιναν ακόμα γνωστές, και καλό είναι να περιμένουμε να τις δούμε πριν κάνουμε τελική κριτική.

 

Η ιδέα  της προσέλκυσης ξένων επενδυτών είναι βεβαίως καλή.

 

Για μια βαθύτερη νηφάλια, αλλά και κριτική ανάλυση διαβάστε εδώ ένα ακόμα εξαιρετικό κείμενο του Μιχάλη Περσιάνη.

 

Για το θέμα δε θα έγραφα εκ πρώτης όψεως, αλλά το έκανα μετά από μια συζήτηση με τη σύζυγο.

 

Όχι, δε ζήλεψε την κομψή σύζυγο του Εμίρη η οποία με περισσή απλότητα αναφέρθηκε στο γεγονός πως «ο σύζυγος της δίνει μεγάλη σημασία στην έρευνα και αφιερώνει το 2,8% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της χώρας σε αυτή». Προσέξτε: « ο σύζυγος», όχι η κυβέρνηση της χώρας  ή ο πρόεδρος. Αυτά τα μικροαστικά είναι προφανώς λεπτομέρειες σε μια χώρα χωρίς πολιτικά κόμματα (ανκαι εδώ που τα λέμε, βλέποντας τους δικούς μας, αυτό φαίνεται ελκυστική επιλογή.)

 

Όχι, αλλού την τρώει. Βλέπετε είναι αρχιτέκτων, και πολλές φορές μου διηγήθηκε ιστορίες τρόμου για ατέρμονες διαδικασίες, για δημοσίους υπάλληλους που κάνουν ότι μπορούν για να δυσκολέψουν τα πράγματα, ακόμα  για δήμους και υπηρεσίες που θεοποιούν το γράμμα, και ξεχνούν το πνεύμα των νόμων.

 

«Διαδικασίες εξπρές για τον Εμίρη» λέει; «Όχι! Να τον βάλουν να περάσει και εκείνος μέσα από τις διαδικασίες που περνούμε εμείς για να πάρουμε μια άδεια – πλήρης ισότητα!»

 

Η σοφία μου εκείνη τη στιγμή μου έδωσε μια αριστοτεχνική πάσα: « Μα γιατί διαμαρτύρεσαι;» της λέω. «Γιατί θέλεις να υποβιβάσουμε τον Εμίρη στον χαμηλό δικό σας παρονομαστή, και να μην ανεβάσουμε εσένα και όλους τους συναδέλφους στον υψηλό παρονομαστή και το επίπεδο που θα δημιουργήσουν για τον Εμίρη; Πάλι ισότητα, αλλά σε πολύ πιο ικανοποιητικό επίπεδο!»

 

«Ναι, καλά, δεν γίνονται αυτά» μου  λέει, «θα σου το θυμίσω την επόμενη φορά που θα συνεχίσουν να με ταλαιπωρούν!»

 

«Ε, και τι να κάνω;» απαντώ. «Η μόνη βοήθεια που μπορώ να δώσω είναι να γράψω κάτι στο μπλοκ, μπας τζιαι θκιαβάσει το κανέναν αρμόδιον πλάσμαν.»

 

«Να το κάνεις!»

 

Υστερόγραφον, και μάλιστα άσχετον: θυμάται κανείς τι έγινε την 23η Απριλίου 2003;

10 Σχόλια leave one →
  1. Απρίλιος 23, 2010 10:22

    Ανοίξαν τα οδοφράγματα [στες 23 τ’ Απρίλη του 2003]; Έγω πέρασα στα κατεχόμεν αστες 25!

    Μου αρέσει!

  2. strovoliotis permalink*
    Απρίλιος 23, 2010 10:50

    Ξέρω ότι ξέρεις εσύ:)

    Για όποιον ενδιαφέρεται, ας δει και το περσινό μου κείμενο για την 24η:

    https://strovoliotis.wordpress.com/2009/04/24/24-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%cf%80%cf%81%ce%af%ce%bb%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%83%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%e2%80%93-%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%ad%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1/

    Μου αρέσει!

  3. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 23, 2010 14:56

    Και στις 23 Απριλίου 2003 θυμούμαστε και στις 23 Απριλίου 2004…έτσι εναλλαγή συναισθημάτων απο τη μια χρονιά στην άλλη σαν να μας επαίζαν φλίππερ

    Μου αρέσει!

  4. Απρίλιος 23, 2010 16:55

    και εγω το βρηκα
    τι κερδίζω???

    Μου αρέσει!

  5. Απρίλιος 23, 2010 17:16

    εγώ δεν το βρήκα.
    αμυδρά θθυμούμαι ότι ήμουν πανεπιστήμιο, ότι ήταν άνοιξη, ότι είχα πάει πάφο, και ότι ένιωθα πως ήταν μια μεγάλη αλλαγή

    Μου αρέσει!

  6. Anti-Christos permalink
    Απρίλιος 23, 2010 18:48

    Στις 23 Απριλίου ο Ντενκτάς αποφάσισε να παίξει με τον πόνο σας, και άνοιξε τα οδοφράγματα ώστε να εμπεδώσετε τις πραγματικότητες. Οι συμπατριώτες μου έσπευσαν να υποβάλουν τα σέβη τους σε μια πονεμένη Γη που κρατείται παράνομα ως αποτέλεσμα διεθνούς εγκλήματος, αναγνωρίζοντας εμμέσως τα τετελεσμένα, ασχέτως αν η αδαής πλειοψηφία νομίζει πως έτσι βάζει το λιθαράκι της στην «επανένωση» (σάμπως και πρόκειται για διαζύγιο και ουχί για έγκλημα) της πατρίδας τους.

    Ευτυχώς ήμουν ακόμα φοιτητής τότε, το έζησα εκ του μακρόθεν και δεν νευρίασα όσο έπρεπε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 23, 2010 19:42

      Αντίχριστε,
      Ο Ακκιντζί, ένας Τκ πολιτικός που αντιπολιτευόταν ανέκαθεν τον Ντενκτάς, είχε πει τότε: «Ο Ντενκτάς *αναγκάστηκε* να ανοίξει τα καντζέλια, λόγω της υπόθεσης Τιτίνας Λοιζίδου, και λόγω των Τκ που είχαν αρχίσει να βγαίνουν στους δρόμους.»

      Τείνω να πιστεύω πως είχε δίκιο.

      Μου αρέσει!

  7. strovoliotis permalink*
    Απρίλιος 23, 2010 19:39

    Ρε κοπέλια, είπα να γράψω κάτι εκτός Κυπριακού, τζιαι πάλε τζιαμέ το πάτε; 🙂

    Μου αρέσει!

  8. Οθέλλος permalink
    Απρίλιος 24, 2010 06:34

    Υποθέτω πως η κυβέρνηση του Κατάρ έλαβε αρκετές διαβεβαιώσεις ότι δεν θα χρειαστούν 5 χρόνια για να βγει η άδεια οικοδομής για τα 55,000 τ.μέτρα που θέλουν να κτίσουν (πολύ πιθανό να μην μπουν καν σε αυτή την διαδικασία), ότι θα έχουν την στήριξη της πολιτείας για να υλοποιηθεί το έργο τάχιστα κλπ. Για το αν η επιλογή τους να επενδύσουν στην Κύπρο ήταν ορθή, αυτό θα φανεί σε βάθος χρόνου. Προσωπικά πιστεύω ότι ανοργάνωτες χώρες όπως η Κύπρος όπου την οικονομία και την ανάπτυξη την υπονομεύει ο δημόσιος τομέας δεν προσφέρονται για σοβαρές επενδύσεις.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 25, 2010 11:04

      Οθέλλο,
      Ανκαι αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει να επιδιώκονται και να γίνονται τέτοια πράγματα, συμμερίζομαι τον σκεπτικισμό σου. Και θα παρακολουθήσω με ξεχωριστό ενδιαφέρον τις διαδικασίες δημιουργίας της απαραίτητης υποδομής για το έργο.
      Πάντως αν ήμουν ξένος επενδυτής και ήξερα όσα ξέρω εγώ τώρα, θα έβαζα την όπισθεν!
      Η βιωσιμότητα τής συγκεκριμένης επένδυσης φαίνεται επίσης χλωμή, εκτός και αν καταλήξει να είναι συγκρότημα μικρών παλατιών με ένοπλους φρουρούς στην πύλη…

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

