Skip to content

Ελλάς: το κράτος που απέτυχε.

Μαΐου 6, 2010

 

 

Η έννοια του «αποτυχημένου κράτους» – το οποίον στην Αγγλική έχει πιο επιτυχημένο όνομα: failed state – , είναι μάλλον ασαφής.

 

Κάποια χαρακτηριστικά όμως είναι σαφή:

 

  1. Απώλεια ελέγχου της γεωγραφικής του επικράτειας.
  2. Αδυναμία λήψης αποφάσεων από τη νόμιμη εξουσία.
  3. Αδυναμία παροχής δημοσίων υπηρεσιών.
  4. Αδυναμία συνεργασίας με άλλα κράτη, και λειτουργία ως μέλος της διεθνούς κοινότητας.

 

Γενικά χαρακτηρίζουμε αποτυχημένο κράτος ένα κράτος το οποίο έχει αποτύχει σε ορισμένες από τις βασικές λειτουργίες, αρμοδιότητες και ευθύνες της εθνικής του κυριαρχίας. (Πηγή: βικιπαίδεια).

 

Στα πιο πάνω κριτήρια εμπίπτουν συνήθως κάποια αφρικανικά ή ασιατικά κράτη με πολλά προβλήματα εντός και εκτός της επικράτειας τους.

 

Το ντόμινο των εξελίξεων των τελευταίων χρόνων και κυρίως από το 2008 και μετά στην Ελλάδα, δείχνει όμως πως ακόμα και ένα κράτος το οποίο τυπικά ανήκει στην ανεπτυγμένη και προνομιούχα ομάδα κρατών, μπορεί να διολισθήσει στην απεχθή ομάδα των «αποτυχημένων».

 

Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν είναι φιλολογικός. Ένα αποτυχημένο κράτος αδυνατεί πρακτικά να εκπληρώσει του το ρόλο ως προς τους πολίτες του, και φυσικά δεν μπορεί να παίξει τον ρόλο του στα πλαίσια της διεθνούς κοινότητας. Όλοι αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα.

 

Η Ελλάδα κατάφερε να αποτύχει μέσα από μια μακρά διαδικασία απαξίωσης μεταξύ πολιτών και πολιτικών, μεταξύ εξουσίας και εξουσιαζομένων. Γράφτηκαν αλλού πολλές λεπτομέρειες για αυτά τα ζητήματα, και οφείλω να πω ότι τέτοια φαινόμενα δεν αφορούν αποκλειστικά την Ελλάδα. Η διαφορά έγκειται στο μέγεθος:  είμαι επιχειρηματίας και ασχολούμαι με το παζάρι πολλά χρόνια. Ναι, υπάρχουν στην Κύπρο πολλοί που θέλουν να αποφύγουν τους φόρους, αλλά τα περιθώρια είναι περιορισμένα. Ίσως το μικρό του δικού μας χώρου να λειτουργεί ως αντικίνητρο, αλλά κυρίως, το – έστω – ατελές δικό μας σύστημα, θωρείται πως βρίσκεται εκεί, και έχει πολλές πιθανότητες να ανακαλύψει τις μεγάλες ματσαράγκες, και συνεπώς λειτουργεί επίσης ως αντικίνητρο.

 

Αντίθετα,  σε *όλες* τις περιπτώσεις που έκανα διάφορες δουλειές με Ελλάδα, μεγάλο μέρος της συζήτησης αφορούσε τρόπους υλοποίησης κάποιων εμπορικών πράξεων … χωρίς να φανούν!

 

Όλα αυτά είναι γνωστά, είναι επίσης γνωστό πως στην Ελλάδα δεν γινόταν τίποτα άνευ λαδώματος, είναι γνωστό πως πολλές φορές προέκυψε στην Ελλάδα θέμα προμηθειών για πολιτικούς. Η διαπίστωση αυτή δεν μπορούσε παρά να προκαλέσει και την ανάλογη απαξίωση από τον κόσμο, και δεν είναι εκπληκτικό το γεγονός πως οι περισσότεροι ελλαδίτες που γνωρίζω λένε ευθέως: καλά κάνουν και κλέβουν όσοι κλέβουν!

 

Έχουμε λοιπόν ένα κράτος το οποίο μπορεί μεν να ελέγχει γεωγραφικά την επικράτεια του, αλλά δεν μπορεί να εξασκήσει εξουσία, δεν μπορεί να προσφέρει τις αναμενόμενες υπηρεσίες, δεν μπορεί να δημιουργήσει καν τις συνθήκες για να λειτουργήσει επιτέλους εκείνο το απατηλό ελληνικό φιλότιμο…

 

Και φυσικά δεν έχει τα κότσια να έχει σωστές σχέσεις με τα γειτονικά κι άλλα κράτη…

 

Έχουμε ένα αποτυχημένο κράτος.

 

 

Το κείμενο αυτό δε θα είχε και ιδιαίτερο νόημα αν δεν εισηγείτο και κάτι. Αν περιδιαβάσει κανείς τα μπλογκς και το φατσοβιβλίο, θα δει πως η πλειοψηφία των εισηγήσεων κάνουν αναφορά σε εξέγερση, σε επανάσταση, σε πόλεμο, σε κατάρες ενάντια στο ΔΝΤ, σε κατάρες ενάντια στους ξένους οι οποίοι όπως πάντα φταίνε απόλυτα για τα βάσανα της χώρας, σε εκκλήσεις να βγει ο λαός στους δρόμους, σε προσπάθεια ανατροπής των κανόνων ενός συστήματος στο οποίο ανήκει η Ελλάδα και πρακτικά όλα τα κράτη του κόσμου.

 

Ανατροπή και αντικατάσταση από τι; Θα είμαι σαφής: σήμερα δεν βλέπω ανατροπή της παρούσας κατάστασης και δημιουργία εναλλακτικού  συστήματος οργάνωσης του κόσμου. Συνεπώς,  η επανάσταση και η εξέγερση φαίνεται πως – πέραν της δικαιολογημένης διαμαρτυρίας- δεν έχουν ούτε λόγο ούτε αντικείμενο.

 

Η μάλλον θα έπρεπε να είχαν, και λόγο και κατεύθυνση. Ακριβώς την αντίθετη κατεύθυνση: την ενίσχυση και ορθότερη λειτουργία της αστικής – καπιταλιστικής δημοκρατίας και των θεσμών της. Στα πλαίσια της περιρρέουσας ατμόσφαιρας που έχει δημιουργηθεί, στα πλαίσια της δικαιολογημένης δυσφορίας που νοιώθουν πολλοί Έλληνες πολίτες λόγω των απαραιτήτων μέτρων για να βγει η χώρα από την κρίση, στα πλαίσια της διαχρονικής απογοήτευσης  για τα χάλια της ελληνικής κυβέρνησης, μια τέτοια άποψη που θα φαινόταν απλούστατη και φυσιολογικότατη  σε άλλες δημοκρατίες, στην Ελλάδα μπορεί να ακουσθεί ως αιρετική.

 

Οι φονιάδες των τριών εργαζομένων της Μαρφίν και οι πολύ λίγοι ομοϊδεάτες τους, μπορεί να ικανοποιούνται μόνο και μόνο με τη συνέχιση του χάους.

 

Για τη συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων όμως, το χάος πρέπει να τερματιστεί, το κράτος πρέπει να πειθαρχήσει και να πειθαρχήσει τη χώρα.

 

Μέχρι να βρεθεί άλλο σύστημα, η ανατροπή του παρόντος μόνο σε περιπέτειες οδηγεί.

 

Μόνη εφικτή λύση η στήριξη και η ενίσχυση του υφισταμένου συστήματος.

 

 

 

Advertisements
15 Σχόλια leave one →
  1. Μαΐου 6, 2010 12:22

    Μόνη αληθινή λύση όμως είναι η κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος. Ενίσχυση του υφιστάμενου συστήματος σημαίνει περισσότερες περικοπές, περισσότερη καταστολή, περισσότερα προνόμια για τους λίγους.

    Ενίσχυση με τι; Με αστυνομία πχ; Δε μας φτάνει όση έχουμε; Ήδη κάνει αρκετή ζημιά.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 6, 2010 15:05

      Κροτ,

      Όταν αναφέρομαι σε ενίσχυση δεν εννοώ βεβαίως ενίσχυση των δυνάμεων καταστολής. Και πιστεύω να συμφωνείς πως κράτος δεν είναι μόνο οι δυνάμεις καταστολής.

      Είναι και οι υπηρεσίες, και το μάζεμα *δίκαιων* φόρων, και η ασφάλεια, και η δημιουργία σωστού πλαισίου για να λειτουργήσει η αστική καπιταλιστική δημοκρατία και οι θεσμοί της.

      Και να σου πω και κάτι: στα πλαίσια αυτής της ενίσχυσης, μπορεί για παράδειγμα να *μειωθεί* το κράτος. Αν κριθεί πως ο ιδιωτικός τομές μπορεί για παράδειγμα να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες τηλεφωνίας, ή μέσων μαζικής μεταφοράς, το σωστό κράτος βάζει τους κανόνες και τα κριτήρια, στήνει τους μηχανισμούς ελέγχου, και μετά μειώνεται προς όφελος του ιδιωτικού τομέα.

      «Μόνη λύση η κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος» λες. Θα δω και τη σημερινή σου ανάρτηση, αλλά οφείλω να ερωτήσω: κατάργηση ναι, αντικατάσταση με τι;

      Και ξέρεις μπορεί να μην υπάρχει απάντηση σε αυτό. Είναι ένα θέμα που με προβληματίζει εδώ και καιρό, αλλά δεν έκλεισε ακόμη κείμενο: μήπως οι εγγενείς αντιφάσεις του καπιταλισμού, μαζί με την ανάγκη του για μεγιστοποίηση και μεγέθυνση, να είναι απλώς ο δρόμος χωρίς επιστροφή για τον φυσικό τερματισμό της ύπαρξης του ανθρώπινου γένους

      Γιατί ο Αδάμ δεν έφερε μαζί του πιστοποιητικό εγγύησης επ άπειρον.

      Μου αρέσει!

  2. Μαΐου 6, 2010 12:35

    Επιτέλους μια φωνή λογικής, Στροβολιώτη…

    Όσο κι αν είναι οδυνηρό, ότι έχει αφεθεί η διαχείριση της κρίσης στο ΔΝΤ και την ΕΕ (τους κυρίως δανειστές!), αυτή τη στιγμή, η μόνη άλλη επιλογή, θα ήταν η άμεση κήρυξη πτώχευσης με όλες τις τραγικές συνέπειες…

    Ορισμένοι επιδιώκουν την αλλαγή του συντάγματος/συστήματος διά βοής!!! Μέχρι και ότι θα πρέπει να καούν όλα για να αναγεννηθεί η χώρα από τη στάχτη, έχω διαβάσει κάπου…! Δηλαδή μέσα στο χάος που θέλουν να δημιουργήσουν, δράττονται της ευκαιρίας να κάνουν δήθεν ιδεολογική κριτική, υποκινούν ξεκάθαρα ένα λαϊκό πραξικόπημα και μετά περιμένουν να τους λαμβάνει σοβαρά υπ’ όψιν ο υπόλοιπος κόσμος…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 6, 2010 14:50

      Λεμέσια,

      Μπορεί να λυθεί οποιοδήποτε πρόβλημα, άνευ λογικής;

      Από την άλλη, αλλαγή είναι θεμιτή όταν την επιθυμεί ο λαός. Αλλά υπάρχουν διαδικασίες και κανόνες.

      Καλώς ή κακώς! – αλλά είναι εκεί, και ώσπου είναι εκεί το κράτος *οφείλει* να ακολουθεί αυτές τις διαδικασίες.

      Μου αρέσει!

  3. Μαΐου 6, 2010 15:07

    Μα αφού Στροβολιώτη το πρόβλημα τους είναι ότι για να φτάσουν ως δαμέ, σε τούτο το τραγικό σημείο, ποττέ εν εχρησιμοποιήσαν κοινή λογική, ποττέ εν επαίξαν με τους κανόνες του παιχνιθκιού. Γιατί να το κάμουν τωρά δηλαδή; Τι θα τους αλλάξει; Ο φόβος της καταστροφής; ΑΦΟΥ ΕΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ. Εμιλούσα σήμερα με συνεργάτη μου στην Ελλάδα. «Να ανησυχώ;» ρωτώ τον. «‘Οχι μωρέ, όλα είναι έργο των Μέσων Μαζικής Καταστροφής» η απάνηση του…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 6, 2010 22:16

      Κύκκο έχεις δίκιο. Διαβάζοντας και τα μπλοκς, νομίζει κανείς πως η διαγαλαξιακή συμμαχία – αυτή καλέ που συνεχώς υπονομεύει και την Κύπρο – έβαλε στο στόχαστρο την αφελή Ελλάδα:)
      Ο μόνος τρόπος εξόδου από την κρίση ξεκινά με την αυτοκριτική.

      Μου αρέσει!

  4. Αndreas permalink
    Μαΐου 6, 2010 15:15

    Πριν μια-θκιο μέρες εμίλαν ενας καθηγητης οικονομικών του Χάρβαρντ , κυπραίος, τζιε είπεν 2 πολλά σκανδαλιστικες περιπέτειες του.
    Η πρωτη ηταν οταν εβρεθη στην ελλάδα τζιε αρωτησεν τον τοτε διοικητή της κεντρικης τραπεζας για το πως γίνεται η ελλάδα τοοοοοοοοοοοοοοοοσα χρόνια στην Ε.Ε και να μεν εκαταφερε να αγγίξει το μ.ο βιοτικο επίπεδο της ευρώπης.
    Απάντηση : Σκοπιμα αλλάζουμε τα στοιχεία για να πιάννουμε λεφτα που επιδοτήσεις.

    Το 2ο εν άσχετο αλλα εν ωραίο.
    Εβρεθη καποτε στην Ινδονησία και ήβρεν ένα μαυρούκο 16 ετων τζιε λαλεί του
    «Εσύ τι θέλεις να γίνεις οταν μεγαλώσεις?»
    Προεδρος των Ηπα!!!!
    Ο μιτσής υλοποίησε το όνειρο του.

    Κατι σχετικό

    http://www.skai.gr/player/TV/?MMID=26752

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 6, 2010 22:18

      Γεια σου Ανδρέα,
      Δεν έχω τίποτα να διαφωνήσω μαζί σου αυτή τη φορά 🙂
      Για τα «κοπέλια» έκανα ξεχωριστή ανάρτηση.

      Μου αρέσει!

  5. Αndreas permalink
    Μαΐου 6, 2010 18:17

    Strovolioti κοιτα ποιος κρύφκεται πίσω που το christofias -watch.
    Aκουσα το στες ειδησεις.
    Ξενης Ξενοφώντος.
    Τουτος που οποτε εμιλα σε αλλο ιστολογιο εμιλα ευγενικα

    Ιδου ποιος ενει

    http://xenisxenofontos.blogspot.com/
    Επροσελαβε δικηγόρο γιατι νοιώθει απειλες για την ζωη του.Χαχαχα.
    ποψε εν ακουσω παραπάνω

    Andreas

    Μου αρέσει!

  6. Κώστας Βίτσιος permalink
    Μαΐου 7, 2010 10:08

    Γιάννο, γράφεις για ενίσχυση του υφιστάμενου συστήματος, αλλά στου φίλου Κροτ πιο πάνω, αυτά που γράφεις, δεν είναι ενίσχυση του υφιστάμενου συστήματος, αλλά αλλαγή του… Μάλλον πρέπει να ξαναγράψεις το ποστ σου ή να το αλλάξεις.

    Από την άλλη, εσύ που τα ξέρεις όλα, ποιοι είναι «Οι φονιάδες των τριών εργαζομένων της Μαρφίν και οι πολύ λίγοι ομοϊδεάτες τους,» που «μπορεί να ικανοποιούνται μόνο και μόνο με τη συνέχιση του χάους»;

    Η πηγή ενημέρωσής σου για το τι συνέβη είναι το ιντερνετ, ο τύπος, η τηλεόραση ή όλα και σε τι ποσοστό το καθένα;

    Να σου πω και κάτι άλλο: καθαρά προσωπική μου άποψη (αλλά ολοένα διαπιστώνω ότι δεν είμαι μόνος) είναι ότι ο πολιτικός κόσμος φοβήθηκε. Και δε φοβήθηκε ούτε τα επεισόδια ούτε και θα είχε την ψυχή να φοβηθεί για τους νεκρούς (αυτό ήταν για να φοβηθεί ο κόσμος πιο πολύ). Φοβήθηκε από αυτή τη λαοθάλασσα που κατέβηκε στο δρόμο την Τετάρτη, μέλος της οποίας ήμουν κι εγω. Κι αν ήσουν κι εσυ Γιάννο, θα έβλεπες ότι ήταν κόσμος κάθε ηλικίας και κάθε πολιτικής τοποθέτησης. Ημουν ακόμα στο Μουσείο και η πορεία είχε φτάσει ήδη στη Βουλή. Αν έβλεπες και το τι έλεγαν στην ευρώπη, φοβήθηκαν και κάμποσοι στην Ευρώπη. Ο κόσμος Γιάννο δεν είναι πρόβατα και αρχίζει να ξυπνάει.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 7, 2010 13:14

      Κώστα,

      Προς το παρόν θα αναρτήσω εδώ το σχόλιο που είχα αφήσει στης Κροτ (http://krotkaya.wordpress.com/2010/05/06/killer-iv/) και θα επανέλθω αργότερα.

      «Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις για το πώς σκέφτεται ο κόσμος.

      Συμφωνώ επίσης με τις διαπιστώσεις πως το κράτος μάλλον φοβήθηκε.

      Δυστυχώς όμως «τα αναγκαία μέτρα» για την οικονομία δεν είναι θεωρητική συζήτηση. Είναι μέρος του συστήματος, και όπως αναφέρω και στον διάλογο μας στο μπλοκ μου, εγώ δεν ταυτίζω το σύστημα μόνο με τις δυνάμεις καταστολής, υπάρχουν πολλές άλλοι παράμετροι.

      Και σε όλα αυτά η Ελλάς απέτυχε!

      Ο κόσμος έχει κάθε δικαίωμα να διαμαρτύρεται, ο κόσμος έχει κάθε δικαίωμα να βγαίνει στους δρόμους γιατί έχασε ένα ποσοστό του μισθού και των δικαιωμάτων του. Όλα αυτά όμως είναι μέσα στο παιγνίδι: έχεις σωστό κράτος, ξεπερνάς εύκολα τις κρίσεις, ή δημιουργείς την αναγκαία συναίνεση, ή δημιουργείς σωστό πλαίσιο για να … διαδηλώνει ο κόσμος!

      Δεν το έχεις; Τότε έχεις πράγματα που μπορεί να φτάσουν στα άκρα από ακραίους όπως χθες.

      Και το κερασάκι: δεν υπάρχει άλλη επιλογή!

      (Δυστυχώς λέω εγώ, γιατί με το παρόν σύστημα μόνο σε αυτοκαταστροφή του ανθρωπίνου γένους θα πάμε – ίσως στον χρόνο της δικής μας ζωής).»

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 7, 2010 16:54

      Κώστα επανέρχομαι. Μου ζητάς να ξαναγράψω το κείμενο μου γιατί προφανώς βρίσκεις αντιφάσεις.

      Θα δοκιμάσω:

      Να αρχίσω από τους φονιάδες.

      Η μάλλον με την αναφορά σου πως τα ξέρω όλα. Δεν νομίζω. Και αν ώρες ώρες φαίνεται πως τα σχολιάζω όλα, αυτό δεν είναι συνώνυμο της απόλυτης γνώσης. Πολλά από όσα γράφω πιθανόν να είναι πελλάρες όπως λέμε στην Κύπρο, ή πιο απλά μαλακίες.

      Ας πάμε όμως στους φονιάδες. Προσπαθώ να σκέφτομαι ψύχραιμα. Και λέω, ποιες είναι οι πιθανότητες; Η μια πιθανότητα είναι πως κάποιοι προβόκαραν, έφτασαν στα άκρα για να υπονομεύσουν και να κάμψουν το φρόνημα των αγανακτισμένων Αθηναίων. Οι κάποιοι αυτοί είναι προφανές πως βρίσκονται στη μεριά εκείνων που ήταν ο στόχος των διαδηλωτών, δηλαδή το ελληνικό κράτος. Για να γίνει μια τέτοια δουλειά πιστεύω χρειάζεται ένα ικανό και βαθύτατο κράτος που μπορεί να οργανώνει τέτοιες καλές δουλειές ως θέμα ρουτίνας.

      Ε, δεν πιστεύω πως είναι τέτοιο το ελληνικό κράτος!

      Γιατί ο ρομαντισμός μου δε με αφήνει να πιστέψω πως είναι αυτό δυνατό, και από την άλλη, πώς να το κάνουμε δεν είναι αυτού του επιπέδου το Αθηναϊκό κράτος! Και αν ήταν δεν θα ερχόμασταν στο σημείο να πρέπει να σχεδιάσει τέτοια πράγματα για να αμυνθεί.

      Τώρα, αν δεν ήταν το κράτος ποιοι ήταν;

      Ξένοι πράκτορες; Εχθροί της Ελλάδας; Μα αν κάποιοι από έξω ήθελαν να υπονομεύσουν τη χώρα θα άφηναν ακριβώς τις διαδηλώσεις να εξελιχτούν χωρίς δύσκολα επεισόδια που σπάζουν το μομέντουμ.

      Τι μένει;

      Υπάρχουν ανεγκέφαλοι στην Αθήνα; Ναι, βεβαίως, παντού υπάρχουν.

      Υπάρχουν άτομα τα οποία συγχύζουν την επιθυμία τους για την ανάγκη αλλαγής του κατεστημένου με την μανία τους να καταστρέφουν, ή ακόμα άτομα που νομίζουν πως μπορούν να αναδημιουργήσουν καταστρέφοντας; Ναι, νομίζω υπάρχουν.

      Αν βάλεις μέσα σε αυτό και την ατυχή (βάσει του αποτελέσματος) επιλογή στόχου, μαζί με την επίσης ατυχή (κρινόμενη από την πλευρά των λόγων ασφάλειας, και όχι των συνδικαλιστικών και εταιρικών θέσμιων) παρουσία κάποιων εργαζομένων στο συγκεκριμένο κατάστημα, ε τότε καταλήγεις να έχεις φόνο τεσσάρων ατόμων.

      Αφού ρωτάς να σου απαντήσω και για τις πηγές ενημέρωσης μου:
      Τηλεόραση 0%
      Ιντερνέτ 90%(*)
      Τύπος 10%

      Πάμε παρακάτω. Μα φυσικά ο πολιτικός κόσμος φοβήθηκε. Γιατί ήρθε η ώρα του λογαριασμού, και ξέρουν πως κανένας δεν χαίρεται άμα πληρώνει ένα λογαριασμό, ειδικά αν εκείνος είχε φάει το ψωμάκι του την ελίτσα του, άντε και κανένα κρασάκι, ενώ ο άλλος είχε ξεδώσει στα λουκούλλεια γεύματα.

      Απόλυτα φυσιολογικός ο φόβος των πολιτικών.

      Και απόλυτα φυσιολογική η αντίδραση του κόσμου. Θα ήταν έκπληξη αν δεν υπήρχαν στρατιές διαδηλωτών.

      Στο δια ταύτα όμως Κώστα, όλα αυτά είναι μέρος μιας διαδικασίας η οποία δρομολογήθηκε ίσως 30 χρόνια πιο πίσω, η διαχρονική ανικανότητα και ατολμία των πολιτικών να λειτουργήσουν θετικά και να αντιστρέψουν την πορεία, αλλά και η αδυναμία του κόσμου να αντιληφθεί έγκαιρα τι γινόταν, οδήγησαν την Ελλάδα στο χείλος της καταστροφής.

      Και να δούμε ακόμα αν θα γλυτώσει.

      Ο κόσμος μπορεί να ξύπνησε τώρα Κώστα, και καλέ έκανε. Αλλά ξύπνησε για τον λανθασμένο λόγο.

      Για να μην πολυλογώ δεν πιστεύω πως υπάρχουν ούτε οι συνθήκες ούτε το μομέντουμ για αλλαγή του συστήματος, (και αντικατάστασή του με τι;), άρα ο μόνος τρόπος είναι η ενίσχυση του υφισταμένου συστήματος, η στήριξη του παρόντος κράτους και των θεσμών του. Μια κριτική όμως στήριξη η οποία στόχο θα έχει την αμφίδρομη βελτίωση και ενίσχυση των επιμέρους λειτουργιών του κράτους:
      Ασφάλεια, υγεία, υποδομή, διαχείριση δημοσίου χρήματος κλπ.

      Αν η αντίδραση μείνει μόνο στις διαδηλώσεις, τότε πραγματικά δεν βλέπω λύση, και λυπάμαι να πω πως σύντομα θα δούμε χειρότερα.
      Και στο οικονομικό – γιατί τα γεράκια τρίβουν με ικανοποίηση τα ράμφη τους όταν βλέπουν μια χώρα να μαστίζεται από αστάθεια και αβεβαιότητα, αλλά και στο εσωτερικό μέτωπο, όπου οι ομοϊδεάτες των φονιάδων της Σταδίου θα είναι έτοιμοι να κάψουν και την επόμενη τράπεζα, ή το μαγαζί του θείου σου, και εκείνον μέσα αν το φέρει η κακιά ώρα.
      (*) Το μισό αφορά ράδιο, το οποίο επειδή προέρχεται από το ίντερνετ, με σύγχυσε και το έβαλα μαζί!

      Μου αρέσει!

  7. Μαΐου 7, 2010 14:31

    Στρβολιώτη επανέρχομαι με καθυστέρηση για να κάνω μόνο μια σημείωση. Αντιλαμβάνομαι αυτό που εννοείς, αλλά για μένα το (αστικό) κράτος έχει απλά το ρόλο του εξισορρπιστή μεταξύ κεφαλαίου και εργατικής τάξης εφόσον συντηρείται το παρόν σύστημα. Οπότε ακόμα και σε κράτη που δουλεύουν πάντα υπαρχουν οι πολύ φτωχοί, οι μικρομεσαίοι και οι μεγαλοκαρχαρίες.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 7, 2010 16:59

      Krot,
      Ο ρόλος που αποδίδεις στο κράτος ταιριάζει σε μια κοινωνία όπου υπάρχει μόνο η ανάγκη για την ταξική εξισορρόπηση που αναφέρεις.
      Το κράτος στο οποίο αναφέρομαι εγώ έχει επιπροσθέτως και την υποχρέωση της σωστής διαχείρησης μιας χώρας.
      Και εδώ είναι που απέτυχε παταγωδώς.

      Μου αρέσει!

  8. Κώστας Βίτσιος permalink
    Μαΐου 7, 2010 18:23

    Γιάννο χαίρομαι που η ενημέρωσή σου δεν είναι απο την τιβι (βασικά το περίμενα). Δεν θα επιμείνω για το τι συστημα θέλουμε να έχουμε κλπ κλπ, γιατί είναι μια κουβέντα που δύσκολα βγάζεις άκρη. Ακόμα και αυτό που λες για ενίσχυση του υπάρχοντος συστήματος με το να δίνεται έμφαση σε ασφάλεια, υγεία, παιδεια κλπ… αυτά πρέπει να μπουν σε αυτιά αυτών που κυβερνούν όλα αυτα τα χρόνια, γιατί όσο και να θες να σκεφτείς θετικά ότι προσπαθούν για τα παραπάνω, δεν σου βγαίνει ρε γμτ! Δε σου βγαίνει!

    Οσον αφορά για τους «φονιάδες», ηθικούς και πραγματικούς, δεν ξέρω αν σου ξέφυγε κάποια ενημέρωση από το ιντερνετ. Και να σου ξέφυγε πάντως, επειδή αυτό το ρημάδι ειναι χαώδες, θα βοηθήσω δίνοντας ταυτόχρονα τροφή για σκέψη. Λες ότι το Αθηναϊκό κράτος δεν ειναι και τόσο οργανωμένο για τέτοια εγκλήματα… Κι εγω σου αντιτάσσω ότι αυτό το παρα-κράτος πάντα δρούσε και πάντα θα δρα.

    Μπορουσαν τα ΜΑΤ να χτυπήσουν απευθείας την πορεία την Τετάρτη; Οχι, γιατί με τόσο κόσμο (Γιάννο δίνω έμφαση σε αυτό, ήταν ΠΟΛΥ το πλήθος και ανακατεμένο) αν χτυπούσαν θα είχε θύματα αθώους μέσα στη διαδήλωση. Αρα; Πώς κάνουμε μια ειρηνική πορεία να αμαυρωθεί; Για να σκεφτούμε…

    -Σύμφωνα με μαρτυρίες από την Τράπεζα, οι εργαζόμενοι το ίδιο πρωί προσπαθούσαν να πείσουν τα στελέχη να τους αφήσουν να φύγουν πιο νωρίς, αλλα εκείνοι: «αν θα φύγετε, μην ξανάρθετε ποτε». Από άλλες μαρτυρίες, που ελέγχονται όμως, έλειπαν οι φρουροί από την τράπεζα εκείνη τη μέρα και τα στελέχη τηλεφωνούσαν αν οι εργαζόμενοι ήταν εκεί και μάλιστα τους έκοψαν και το διαδίκτυο.

    -Η τράπεζα σε ένα νεοκλασσικό που σύμφωνα με τα ΜΜΕ «σε ένα νεοκλασικό δεν μπαίνουν ρολά», ενώ να θυμίσω ότι στην Ομόνοια μια χαρά θωρακισμένη ειναι η Εθνική Τράπεζα! Το ίδιο κτήριο ουδέποτε έχει λάβει πιστοποιητικό ασφάλειας!

    -Ολες οι τράπεζες της Σταδίου ηταν θωρακισμένες ή/και κλειστές εκτός από τη συγκεκριμένη.

    -Ολοι έχουμε δει να σκάει μολοτοφ… Αλλα μολότοφ που να μπουρλοτιάζει 3όροφο κτήριο σε χρόνο dt δεν έχω ξαναδει…

    -Το όνομα του κ.Βγενόπουλου «παίζει» πολύ σαν τον σωτήρα μας νέο πρωθυπουργό και ευκολα ένα χτυπημένο όνομα αποκτάει συμπάθεια.

    -Ποση χασούρα θα είχε ο κ.Βγενόπουλος από μια μερα μη εργασίας και ποση χασούρα είχαν οι άλλες τράπεζες στη σταδίου που δεν δούλεψαν τη μέρα εκείνη;

    -Πιάσανε 17Ν, πιάσανε ΕΛΑ, πιάσανε Πυρήνες κλπ κλπ κάθε μέρα σηκώνουν πέτρα και ανακαλύπτουν τρομοκράτη… Αυτά τα 5-10-50 άτομα γιατί δεν τα πιάνουν τόσον καιρό;;;; Ποιον εξυπηρετούν;;;;

    -Το «αναρχικο» μπλοκ (αν και όπως ήταν το πλήθος την Τετάρτη Γιάννο, δεν ξέρω αν αυτός ο χαρακτηρισμός ανταποκρίνεται, γιαυτό και το βάζω σε εισαγωγικά) βγήκε και δήλωσε ότι δεν έχουνε καμμία σχέση με το θέμα (δεν το κάνουνε αυτό συνήθως…)

    -Ακόμα να βρουν ποιοι ειναι αυτοί που τα σπάσανε το Δεκέμβρη του 2008 στην Αθήνα, ενώ υπάρχουν άτομα «κουκουλοφόροι» να τα λένε παρεούλα με τους Ζητάδες Γιάννο…

    Γιάννο, το παρακράτος στην Αθήνα είναι ΠΟΛΥ οργανωμένο… Και είναι ΠΟΛΛΑ τα λεφτά! 4 ψυχές δεν κοστίζουν… αυτή είναι η σημερινή κατάσταση και ναι, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι μπορεί και να μην φτάσουμε στα γεράματά μας…

    Τελος, σχετικά με την ΕΕ που είμαστε τόσα χρόνια και πρόσφατα είστε κι εσείς, γιατί Γιάννο δεν ανέλαβε ΠΟΤΕ πρωτοβουλία η Ευρώπη (ξέχωρα από ΕΕ) να «μιλήσει» στην Τουρκία για τις παρεμβολές της; Για το Κυπριακό; Ποιος συντηρεί το καθεστώς να έχουμε «απειλές εξ ανατολών» (και εκ βορείων); Αν μειώναμε τους εξοπλισμούς θα ηταν καλυτερο και για την παιδεία και για την υγεία και για την ασφάλεια… Αλλα για να τους μειώσουμε θα πρέπει οι ισχυροί της Ευρώπης να πουν 2 λογάκια σταράτα στην τουρκία. Τι περίεργο; Αυτοί οι ισχυροί είναι οι κύριοι παραγωγοί όπλων και οι κύριοι προμηθευτές μας!!! Που τα αγοράζουμε σε 3πλάσιες τιμές με μίζες και είναι και ελαττωματικά.

    Ολυμπιακοί: αισθάνθηκα πολύ περήφανος που τους τελέσαμε. Η αλήθεια είναι ότι ως σκεφτόμενο άτομο, ήμουν από την αρχή πικρά περήφανος… Ειδικά όταν οι άγγλοι και άλλοι εμβόλιμοι δημοσιογράφοι έκαναν ντου και έλεγαν για την ασφάλεια των ολυμπιακών και πληρώσαμε αυτο το C4I (χωρίς να το έχουμε παραλάβει και επίσημα)…

    Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι είναι ένα κράτος που δεν πέτυχε… Δες όμως βρε συ Γιάννο και πες μου: ο απλός κόσμος, ο κόσμος που δουλευει και τα βγάζει πέρα δυσκολα (γιατί αυτή η ποιότητα ζωής που ζούμε είναι στην ουσία πλασματική, αυτό που λέει ο λαός «5 μέρες τρως αγγουρι και το σαββατο είσαι μούρη») γιατί να πληρώσει; Ποσα κέρδη έχουν οι τράπεζες (έως και 300ΔΙΣ) και πόσα έχουν να αρπάξουν ακόμα;;;; Το ξέρεις ότι (κάτι που δεν αναφέρθη από τα ΜΜΕ, άρα το 80% του κόσμου τουλάχιστον δεν το ξέρει) ο Αρειος Παγος δικαίωσε τις τράπεζες για απελευθέρωση των επιτοκίων στις τράπεζες; Κατά ποιων είναι όλες αυτές οι αποφάσεις;;;

    Υπερ ποιων ειναι το υφιστάμενο κοινωνικο-πολιτικό σύστημα επιτέλους;;;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: