Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εκ μητρογονίας: για τ’ όνομα του Θεού, ξανασκεφτείτε το!(*)

16 Μαΐου, 2010


Άκουσα στα ραδιόφωνα πως τα βρήκαν, λέει, επιτέλους, και ομόφωνα πηγαίνει στην Ολομέλεια της Βουλής στις 20 του μήνα το ζήτημα των εκ μητρογονίας, ούτω καλουμένων, προσφύγων.

Συνειδητά χρησιμοποιώ τη φράση «ούτω καλουμένων», γιατί πιστεύω πως για σκοπούς ωφελημάτων και λοιπής ουσίας μόνο οι άνθρωποι που ζούσαν και εκτοπίστηκαν το 74 δικαιούνται να ονομάζονται πρόσφυγες.
Αν ξεφύγουμε από τον κανόνα αυτό, τότε μοιραία μπλέκουμε με ένα σωρό παραλογισμούς:

1. Είναι πρόσφυγες οι εκτοπισθέντες του ’63 – ’64 και, φυσικά, κατ’ αναλογία, οι απόγονοί τους, οι οποίοι τώρα ονομάζονται «τουρκόπληκτοι»;
2. Για σκοπούς ισονομίας, είναι πρόσφυγες έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας και οι Τ/Κ πολίτες της οι οποίοι επίσης εκτοπίστηκαν στην περίοδο 1963 – 1975 και, φυσικά, οι απόγονοί τους;
3. Είναι λογικό να ονομάσουμε «πρόσφυγα» κάποιον ο οποίος γεννήθηκε και έζησε όλη του τη ζωή στη Λεμεσό ή στον Βόρειο Πόλο και δεν έχει καμία απολύτως φυσική και ουσιαστική σχέση με τις κατεχόμενες περιοχές; Ας μην ξεχνούμε πως το ΕΔΑΔ, στην τελευταία του απόφαση, έκανε αναφορά στο γεγονός πως κάποιος που δεν έχει αυτή τη σχέση, δεν έχει καν ιδέα που βρίσκεται η γη που τυπικά κληρονόμησε, τότε δεν έχει ούτε τα ίδια δικαιώματα με όσους ζούσαν εκεί το 1974.
4. Είναι λογικό να υιοθετήσουμε μια διαδικασία, η οποία σε βάθος χρόνου θα κάνει όλους τους Κυπρίους «πρόσφυγες»;

Ναι, δέχομαι πως υπάρχει μια αδικία. Ο προσδιορισμός «πρόσφυγας» αυθαίρετα δινόταν μετά το 1974 σε όσους είχαν πατέρα πρόσφυγα, και όχι σε όσους είχαν μάνα πρόσφυγα. Είναι όμως λύση η ουσιαστική μαζικοποίηση και μεγιστοποίηση μιας προϋπάρχουσας παράλογης κατάστασης στο όνομα της ισοτιμίας; Το παράλογο έγκειται στη θεσμοθέτηση της συνέχισης παραγωγής προσφύγων με πλατύτερα μάλιστα κριτήρια, όχι στα κριτήρια που είχαν επιλεγεί τότε για αυτό.

Οι αξιότιμοι βουλευτές που μίλησαν στα ράδια δεν ήταν ούτε καν σε θέση να υπολογίσουν το κόστος στην πολιτεία αυτής της παράλογης πράξης. Θα κοστίσει οτιδήποτε από 20 έως 80 εκατομμύρια ευρώ, αν άκουσα καλά, και έφριξα από την υπευθυνότητα των βουλευτών μας. Δεν είναι καν σε θέση να μας εξηγήσουν πώς λύνεται και το επίσης παράλογο της αλλοίωσης του εκλογικού χάρτη. Γιατί, ναι, είναι όμορφο και ρομαντικό να εκλέγουμε 4 βουλευτές στην Κερύνεια, οι οποίοι δεν έχουν ούτε ιδέα ούτε δυνατότητα να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα των ανθρώπων που ζουν εκεί τώρα, και άλλο να ισχυριζόμαστε πως είναι λογικό να τους κάνουμε 6, μειώνοντας μάλιστα τον αριθμό των βουλευτών των άλλων επαρχιών, και αφαιρώντας τους βεβαίως το κίνητρο να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα του χώρου στον οποίο ζουν. Γιατί, ξέρεις, είναι εύκολο να κάνεις 5-6 πατριωτικές ομιλίες το χρόνο και να κλείνεις ως βουλευτής, αλλά είναι κομμάτι πιο δύσκολο να έρχεσαι αντιμέτωπος με τα πραγματικά ζητήματα του ζωντανού χώρου σου. Αν βεβαίως η Βουλή επιλέξει τον εισηγούμενο παραλογισμό, τότε θα πρέπει οι κύριοι βουλευτές να υποστούν και τις συνέπειες των αποφάσεών τους: να πάρει η Κερύνεια και η Αμμόχωστος όσους βουλευτές τους αναλογούν, οι οποίοι βεβαίως θα έχουν μια ζωή πολυτελούς αδράνειας, και ας μείνουν τα προβλήματα των άλλων επαρχιών! Καλύτερο άλλοθι δεν υπάρχει!
Εν κατακλείδι:
1. Να πάψει πάραυτα η παραγωγή νέων προσφύγων είτε από μητέρα είτε από πατέρα. Είναι οικονομικά, πολιτικά, και παντοιοτρόπως παράλογη ενέργεια, η οποία δίνει και ανάλογα μηνύματα προς τα έξω για τη σοβαρότητά μας.

2. Όσοι είναι πραγματικοί πρόσφυγες, βάσει του ορισμού που έδωσα στην αρχή του κειμένου, να συνεχίσουν να είναι και να απολαμβάνουν των δικαιωμάτων που δικαιούνται από το κράτος.

3. Όσοι πήραν την ταυτότητα του πρόσφυγα μετά το 1974, θα συνεχίσουν να την κατέχουν, αλλά θα πρέπει να εξεταστεί η πιθανότητα να αναδιαμοιραστούν τα οικονομικά ωφελήματα που παίρνουν τώρα με όσους εκ μητρογονίας στάθηκαν «άτυχοι».

4. Να εντείνει και να συμπληρώσει το κράτος τους μηχανισμούς αξιολόγησης των αναγκών του λαού βάσει εισοδηματικών και άλλων κριτηρίων που ήδη υπάρχουν. Δεν υπάρχουν πλέον προσφυγικές ανάγκες και άλλες ανάγκες. Υπάρχουν σκέτες ανάγκες, και αυτές πρέπει να προσπαθήσει να καλύψει το κράτος.

5. Το κράτος έχει κοινωνικό ρόλο να επιτελέσει, και πρέπει να το κάνει σωστά – όπως επιδιώκουν να κάνουν όλα τα σωστά κράτη όλου του κόσμου. Όσοι πληρούν τα κριτήρια και έχουν ανάγκη, πρέπει να βοηθηθούν, ανεξαρτήτως της καταγωγής του πατέρα ή της μητέρας τους.

Μόνο η πιο πάνω λύση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτά που σκέφτονται οι βουλευτές μας είναι λύσεις παραλογισμού, πολιτικής και οικονομικής αυτοκτονίας.

(*) Δημοσιεύτηκε στον Πολίτη 16 Μαΐου 2010.

Σχετικό μου κείμενο και εδώ.

Πραγματικά διερωτώμαι: Μόνο εγώ βρίσκω την προωθούμενη ρύθμιση ως παράλογη και αδιανόητη,  όπως και να δει κάποιος το θέμα;


46 Σχόλια leave one →
  1. 16 Μαΐου, 2010 17:10

    «Αρχείου Πληθυσμού Νόμος του 2002 Ν. 141(I)/2002»

    «Άρθρο 119. Εκτοπισθείς θεωρείται το πρόσωπο του οποίου-

    (α) η μόνιμη κατοικία βρίσκεται στις κατεχόμενες περιοχές και η οποία κατέστη απροσπέλαστη

    (β) η μόνιμη κατοικία βρίσκεται στη νεκρή ζώνη, η οποία ελέγχεται από την Ειρηνευτική Δύναμη ή αν εκκενώθηκε και διατέθηκε για τις ανάγκες της Εθνικής Φρουράς

    Νοείται ότι τα παιδιά των οποίων ο ΠΑΤΕΡΑΣ είναι εκτοπισθείς θεωρούνται ότι έχουν τη μόνιμη κατοικία τους στις κατεχόμενες περιοχές και συνεπώς για σκοπούς του Νόμου αυτού θεωρούνται εκτοπισθέντες από το ίδιο μέρος από το οποίο προέρχεται ο ΠΑΤΕΡΑΣ τους.»

    http://osr55.wordpress.com/2008/10/27/

    Σαφέστατος σεξιστικός νόμος που παραβιάζει πεντακάθαρα και ασύστολα την αρχη της μη διάκρισης των φύλων

    Αυτή ειναι η ουσία και τίποτα άλλο

    και μια παρατήρηση, σύμφωνα με το νόμο περί προσφύγων που ισχύει στην κύπρο και ενσωμάτωσε διεθνείς συμβάσεις για τους πρόσφυγες

    στην Κύπρο δεν έχουμε πρόσφυγες αφού πρόσφυγας θεωρείται μόνο αυτός που φεύγει από την πατρίδα του κάτι που δεν ισχύει σε μας

    Το ΕΔΑΔ δεν χρησιμοποιεί τον όρο πρόσφυγας refuge αλλά τον όρο displaced person εκτοπισθείς και γιαυτό άλλωστε αναγράφεται έτσι και στο νόμο μας

    Εν τέλει η ουσία είναι η εξής
    Ή θα εφαρμόζεται ισοτιμα και για όλους τα ίδια δικαιώματα ή όχι

    αν η εφαρμογή ενός βασικού ανθρώπινου δικαιώματος θα έχει οικονομικές συνέπειες Ε ΚΑΙ;

    απίστευτη λογική δηλαδή……..

    έτσι κι αλλοιώς η κυρία Μαρκέλα Ησαία Τσιάκκα που άρχισε αυτό τον αγώνα μόνη της αρχικά το 2005 και εν τέλει δικαιώθηκε

    είχε προτείνει το πολύ σημαντικό, ότι η μεταβίβαση της κληρονομικής ιδιότητας θα πρέπει να σταματάει στην δεύτερη γενιά

    δηλαδή μόνο τα παιδιά των εκτοπισθέντων θα μπορούν να έχουν αυτή την ιδιότητα και όχι τα παιδιά των παιδιών τους κλπ κλπ

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      16 Μαΐου, 2010 17:29

      Οσρ, τελικά εισαι φοβερή πηγή για τη νομική πτυχή των θεμάτων:)

      Βεβαίως δεν διαφωνούμε για το σεξιστικό του νόμου, αλλά διαφωνούμε στη θεραπεία: η θεραπεία είναι ο τερματισμός της παραγωγής προσφύγων, όχι η αύξηση αυτής!

      Άλλωστε και εσύ ορθά επισημαίνεις τη διαφορά του πρόσφυγα από τον εκτοπισθέντα, και εισηγείσαι και κάτι πολύ νούσιμο: να σταματά η προσφυγική ιδιότητα στη δεύτερη γενιά. Αυτό με καλύπτει και μένα – όχι όμως τους λαϊκιστές *όλων* των κομμάτων.

      Όμως «εφαρμογή ενός βασικού ανθρωπίνου δικαιώματος»; Μα σοβαρολογούμε τώρα; Είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα να … είναι κάποιος πρόσφυγας; Μάλλον *εξ αιτίας* παραβίασης δικαιωμάτων προσφυγοποιείται ή εκτοπίζεται κάποιος.

      Και τέλος: οικονομικές συνέπειες υπάρχουν όταν υπάρχουν πλάσματα που έχουν ανάγκες και το κράτος οφείλει να συνδράμει.

      *Ανεξαρτήτως* αν κατέχουν προσφυγική ή άλλη ταυτότητα, *ανεξαρτήτως* αν έχουν μάνα ή πατέρα από την Κερύνεια ή την Πάφο.

      Οι ανάγκες είναι ανάγκες.

      Σε αυτό δεν πιστεύω να διαφωνούμε…

      Μου αρέσει!

      • 16 Μαΐου, 2010 19:57

        Στροβολιώτη όταν αναφέρομαι σε βασικό ανθρώπινο δικαίωμα αναφέρομαι στο δικαιωμα της ίσης μεταχείρισης των δύο φύλων και στην αρχή της μη διάκρισης

        και όχι φυσικά στο να θεωρείται κάποιος πρόσφυγας

        όσον αφορά το τελευταίο θέμα φυσικά και δεν διαφωνούμε αλλά φυσικά θα δέχεσαι και συ ότι αυτοί που πληρώσαν τα πάνδεινα από την συνεχόμενη κατοχή είναι οι εκτοπισθέντες και ειδικά αυτοί που έχασαν τα σπίτια τους και τις περιουσίες τους

        οπότε είναι άδικο μόνο όσων ο πατέρας τους έτυχε να είναι εκτοπισθείς να μπορούν να τύχουν βοήθειας από το κράτος

        το οποίο στις πλείστες των περιπτώσεων σε συντριπτικό ποσοστό άφησε τους πρόσφυγες στην μοίρα τους και στο έλεος του αλλάχ και του βούδα

        Μου αρέσει!

      • Παύλος permalink
        16 Μαΐου, 2010 20:38

        Υπάρχει και άλλη αδικία. Κάποιος μπορεί να ζούσε και να ζει δυό βήματα από την ΓΚΠ και ΟΛΗ του η περιουσία να βρίσκεται στα κατεχόμενα. Έχει αλλιώτικα συμφέροντα από τους πρόσφυγες;

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        16 Μαΐου, 2010 22:12

        οσρ, Εντάξει για το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.
        Κοίταξε, ξεχωρίζω με πολύ σαφή τρόπο αυτούς που εκτοπίστηκαν το 1974. Εκείνοι δικαίως πήραν βοήθεια, και με αυτό τον τρόπο κτίστηκε ουσιαστικά το οικονομικό θαύμα των 80s.
        Ομως τώρα πια επαναλαμβάνω: υπάρχουν ανάγκες – σκέτες ανάγκες, και μακάρι να είναι καλά τα οικονομικά του κράτους και να τις καλύπτει όλες!

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        16 Μαΐου, 2010 22:13

        Παύλο,

        Σωστός! είναι πολλοί οι παραλογισμοί του άλυτου μας προβλήματος – να κάνουμε άραγε αυτό που εισηγείται η Δεισδαιμόνα;

        Μου αρέσει!

  2. 16 Μαΐου, 2010 19:05

    είναι παράλογο. υπάρχουν ανάγκες, όπως είπες. το να δίνεις στα εγγόνια κάποιου πρόσφυγα που μπορεί να έχουν τώρα μία πολύ καλή περιουσία εδώ λεφτά, σημαίνει ότι τα στερείς που κάποιον άλλο που τα έχει ανάγκη

    συφφωνώ όμως στην ισότητα. ή ούλλοι ή κανένας

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      16 Μαΐου, 2010 21:57

      Αυτό ακριβώς λέω και εγώ Ρίτσα. Ολοι ξέρουμε πως ο καυγάς γίνεται για τα ωφελήματα με την παροχή των οποίων οι αξιότιμοι βουλευταί μας θα διεκδικήσουν ξανά την ψήφο του κόσμου…
      Αν γράψω και ξεφτίλα, μπορεί να προσβληθεί και κανένας…

      Μου αρέσει!

  3. 16 Μαΐου, 2010 19:17

    Ωραία θα συμφωνήσω με σένα Στροβολιώτη παρόλο που είμαι γυναίκα πρόσφυγας και παρόλο που ποτέ δεν έχω πάρει τίποτα από το κυπριακό κράτος σαν πρόσφυγας(ψέματα έχω πάρει ένα πιρούνι ένα κουτάλι και ένα μαχαίρι).Ο λόγος που δεν έχω πάρει τίποτα είναι γιατί ζω στην Ελλάδα από το 1977 ,τώρα για να δικαιούμαι σπίτι πρέπει να πάω Κύπρο να κάνω αίτηση και να ζήσω 6 μήνες εκεί,που αυτό σημαίνει να αφήσω την οικογένεια μου και τη δουλειά μου ,πες ότι τα κάνω αυτά .Εκεί πρέπει κάπου να μείνω (εδώ υπάρχει πρόβλημα).να βρω δουλειά ,δύσκολο.
    Πάνω σ’αυτό το θέμα τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα ,πολλοί του εξωτερικού πρόσφυγες που είχαν τη δυνατότητα να μείνουν 6 μήνες πήραν σπίτι και μετά ποιος τους είδε; πάνε για διακοπές στη Κύπρο.
    Αν όμως είχαν κάποιο δικαίωμα τα παιδιά μου ο γιος μου 6 μήνες φαντάρος στη Κύπρο θα μπορούσε να κάνει αίτηση ή μήμως όχι;
    Μπορεί όταν πάρω σύνταξη να έλθω και να πάρω τι δικαιούμε .(εντάξει εδώ γελώ)
    Όμως συμφωνώ ότι πρέπει να βοηθούντε οι άνθρωποι ΟΛΟΙ όταν έχουν ανάγκη και όχι μόνο οι πρόσφυγες και μάλιστα έπρεπε μόνο όσοι είχαν γεννηθεί μέχρι το 74 άντε και το 75 να έχουν δικαιώματα προσφυγηκά και όχι κάθε μέρα!!!!
    Αλήθεια τώρα με τη κρίση το θυμήθηκαν;.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      16 Μαΐου, 2010 22:02

      Σταλαματιά, η ουσία είναι να βάλει το κράτος κριτήρια. Συγκεκριμένα κριτήρια που αφορούν τον σημερινό κόσμο. Αν πέφτεις μέσα παίρνεις, αν όχι (που σημαίνει εκ των πραγμάτων πως είσαι αναλόγως καλά) όχι!
      Δεν είναι με την κρίση που το θυμήθηκαν. Είναι με τις επερχόμενες εκλογές, και την συνειδητοποίηση πως οι βουλευτές μας δεν έχουν τίποτα άλλο να «πουλήσουν» στους ψηφοφόρους.

      Μου αρέσει!

  4. disdaimona permalink
    16 Μαΐου, 2010 19:40

    Αυτή είναι μια περίπτωση στην οποία και εσύ έχεις δίκαιο αλλά και ο osr έχει δίκαιο. Το ξέρω από πρώτο χέρι γιατί είναι και προσωπική περίπτωση, όπου η μητέρα είναι πρόσφυγας αλλά δεν δικαιούται την περιουσία των γονιών της στα κατεχόμενα,απλά επειδή είναι γυναίκα και ο πατέρας μη πρόσφυγας.Τι γίνονται αυτές οι περιουσίες; Παραγράφονται;

    Από την άλλη, ως προς το ίδιο το κυπριακό πρόβλημα, ναι συμφωνώ,πως η κατέυθυνση δεν πρέπει να είναι η προσφυγοποίηση κι αλλου πληθυσμού.

    Δίκαια όμως μάλλον, ο κόσμος άρχισε να αμφισβητεί τις πιθανότητες μιας λύσης, άρα θα είναι μειωμένη και η διάθεση για προσωπικές «θυσίες» για το καλό όλων. Με λίγα λόγια, η μητέρα πρόσφυγας, στο τέλος θα πει, πως εφόσον δεν υπάρχει λύση, τότε θα πρέπει να αποκατασταθεί ως προς τις συνέπειες της απώλειας της όποιας περιουσίας της.

    Ας λυθεί κι ας μην υπάρχει κανένας μα κανένας πρόσφυγας!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      16 Μαΐου, 2010 22:06

      Δεισδαιμόνα, η περίπτωση που αναφέρεις δε μου φαίνεται σωστή. Μια γυναίκα δικαιούται οποιαδήποτε περιουσία στα κατεχόμενα, αν είναι νόμιμος κληρονόμος ή αν είναι πάνω στην διαθήκη του αποθανόντος.
      Εχω και εγώ κκοτσιάνια στον βορρά, αλλά όλοι ξέρουμε πως όσο περνά ο καιρός θα έχουν και λιγότερη σημασία.

      Εκτός και αν γίνει η φοβερή ιδέα που εισηγείσαι στο τέλος: να λυθεί το Κυπριακό! Εντυπωσιακό, λες να το σκέφτηκε αυτό κανείς; 😦

      Μου αρέσει!

  5. Ανώνυμος permalink
    16 Μαΐου, 2010 21:13

    Εν πολιτικούς που έχουμεν ή βλάκες; μιαν ζωήν τα ίδια. Έτο σε λλία χρόνια (εν μας διώ παραπάνω που 2) εννα είμαστε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής όπως τη «μητέρα» Ελλάδα τζαι εννα γυρεύκουμε τζαι το λάθος. Αφού θέλουμε να τους βολέψουμεν ούλλους. Πού εξανακούστικεν να δουλεύκεις για να φκάλεις λεφτά στην Κύπρο; Δηλώνεις πρόσφυγας τζαι έπνασες!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      16 Μαΐου, 2010 22:08

      Ανώνυμε, εντάξει, εγώ δε θα χρησιμοποιούσα αυτές τις εκφράσεις. Αλλωστε μετά το 1974 είχε πολύ κόσμο που χρειάστηκαν βοήθεια για να ξανακτίσουν τη ζωή τους…

      Μου αρέσει!

  6. 16 Μαΐου, 2010 23:55

    Γιαννο τώρα πιάνουμε σειρά εμείς που η ο ένας η και οι δυο γονείς κατάγονται από τα κατεχόμενα αλλά το 1974 για επαγγελματικούς η άλλους λόγους είχαν την κατοικία τους στις ελεύθερες περιοχές και για αυτό τον λόγο δεν χαρακτηρίστηκαν πρόσφυγες παρόλο που όλοι τους η υπόλοιποι οικογένεια τους είναι πρόσφυγες αλλά και η περιουσία τους είναι στα κατεχόμενα.
    Γιαννο έρχονται βουλευτικές και ο λαϊκισμός θα κορυφωθεί και με άλλες μαλακιες !!!!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 07:20

      Ναι Κώστα, να πάρετε (και να πάρω σειρά), ή καλύτερα να το λύσουμε το ρημάδι;

      Και να σου πω κάτι: είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να μείνουν ευχαριστημένοι όλοι που έχασαν το 1974. Επιμένω όμως πως ο πιο λογικός και πιο ολοκληρωμένος τρόπος αξιολόγησης, είναι η δημιουργία κριήρίων και η αξιολόγηση των αναγκών με αυτά τα κριτήρια.
      Υπάρχει βεβαίως και το άλλο: κάποιοι κέρδισαν το 1974. Κατ’ αναλογία ούτε με αυτούς είναι δυνατό να έχουμε μια συνολική πολιτική. Αν όμως μπουν και εδώ κριτήρια φορολόγησης που αφορούν και το εισόδημα και τα περιουσιακά στοιχεία, τότε νομίζω προχωρούμε μπροστά σε μια πιο δίκαιη κοινωνία, χωρίς παραλογισμούς περί εκ μητρογονίας κλπ.

      Μου αρέσει!

  7. Ανώνυμος permalink
    17 Μαΐου, 2010 07:28

    Πάλε καλά που ευρέθηκεν εφημερίδα που το εδημοσίευσεν, φίλτατε! 🙂

    Εγώ θα πρόσθετα και «την επιτακτική ανάγκη να καθορίσει χρονικά τα όρια της έννοιας πρόσφυγας Τουρκικής εισβολής, η Βουλή»

    Το ανέφερες αλλά πρέπει να τεθεί ξεκάθαρα! Άσε που τα δικαιώματα αυτά επεκτείνονταν και στην προνομιακή ( βλέπε Δυσμενή) μεταχείριση των παιδιών προσφύγων και αγνοουμένων στην εισδοχή στα Πανεπιστήμια Κύπρου-Ελλάδας. Να μην επεκταθώ στο πόσο εύκολα αυτοί οι άνθρωποι αποδέχονται την ιδέα της Ειρηνικής συνύπαρξης( το λυντσάρισμα μου έλειψε ,σε κάποια περίπτωση!)

    Όταν έπρεπε να τους στηρίξει η Πολιτεία τους εγκατέλειψε στους συνοικισμούς .Όταν προτάθηκε το «βούλλωμα» των σπιτιών επι Κληρίδη, ώστε να έχουν κάτι χειροπιαστό αυτοί οι άνθρωποι, το ΑΚΕΛ λίγο έλειψε να πάθει έμφραγμα από το φώναξε –φώναξε! Κανένας δεν έβλεπε τότε ότι με αυτό τον τρόπο σταδιακά θα καταργούνταν αυτά τα προνόμια.

    Τώρα το ΑΚΕΛ προωθεί αυτή την κουβέντα , ενώ ο Συναγερμός καπηλεύθηκε την ιδέα της Ανδρούλας Βασιλείου ( τότε, που εξελέγη για πρώτη φορά Βουλευτής , που είχε και κάποιο νόημα η εκ μητρογονίας αναγνώριση) και την ανήγαγε σε πολιτική! Είναι δε φανερό ότι οι υπόλοιποι «κώλωναν» στην αλλαγή ισορροπιών και από την στιγμή που τα βρήκαν στις έδρες έδωσαν το οκ τους! Αν δε, το ψηφίσουν οφείλουν να αναγνωρίσουν τους πρόσφυγες με την μορφή «εφ άπαξ». Δηλαδή, να δικαιούνται ΕΝΑ από τα προνόμια, πάει και τελείωσε! Κάτι παρόμοιο με αυτό που εσύ εισηγείσαι.

    Εξαιρετική η παράγραφος που περιγράφεις τις ανάγκες και ποιοι τις έχουν. « Σκέττες ανάγκες!» Ο κόσμος θέλει βοήθεια ανεξάρτητα με το από πού κρατά η σκούφια του. Κανένας δεν βλέπει ότι υπάρχουν και Πάμπλουτοι πρόσφυγες. Ας επεκτείνει ο κος Σταυράκης και εδώ τα πολυδιαφημιζόμενα «στοχευμένα μέτρα» της Φιλολαϊκής κυβέρνησης!

    Ελπίζω τώρα να μην ζητήσουν και το δικό σου «ασβέστωμα» οι ευαίσθητες ακροδεξιές πατριωτικές δυνάμεις που αγρυπνούν( παρέα με τις κόκκινες συνειδήσεις που ΕΠαγρυπνούν!) ως οι μόνες καθαρόαιμες ελληνικές φωνές σε αυτό τον τουρκοπροσκυνημένο πλην χωρισμένο σε Λεμεσιανούς ΑΕΛ ,Λεμεσιανούς ΑΠΟΛΛΩΝ ,Λευκωσιατες ΟΜΟΝΟΙΑ και ΛευκωσιάτεςΑΠΟΕΛ ,τόπο!

    Εφαντάστηκες δηλαδή, αντί φόρο για την Άμυνα που μας είχαν κάποτε, να πληρώνουμε «κάτι τοις εκατόν» για τους εκ μητρογονίας;;;;; ΤΩΡΑΑΑΑΑ;;;;; Μετά που τριαντα έξι χρόνια;;;;;;;;;;;

    Πόσο παράλογος μπορεί να είναι επιτέλους αυτός ο κόσμος!

    Ε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 07:36

      Αγαπητή Ε.

      Ο χειμαρρώδης σου λόγος ανοίγει πολλά μέτωπα και δείχνει άνθρωπο που τον πνίγει το δίκιο ή το άδικο!

      Λοιπόν, αν θυμάμαι καλά η τιτλοποίηση των προσφυγικών οικιών, δεν θα σήμαινε και αποποίηση των δικαιωμάτων. Και όταν είχε προταθεί το μέτρο από τον ΔΗΣΥ ήταν σαφώς στα πλαίσια της δικής του άγρας ψηφοφόρων.

      Ομολογώ όμως πως δεν θυμάμαι κατά πόσον το θέμα των εκ μητρογονίας τέθηκε πρώτα από την Αντρουλα Βασιλείου. Διερωτώμαι όμως: όταν το είχε θέσει, δεν έβλεπε που θα πήγαιναν τα πράγματα;

      Δεν υπάρχουν όρια στον παραλογισμό μας:)

      Μου αρέσει!

      • 17 Μαΐου, 2010 21:07

        Φίλε, σιγουρα ο ΔΗΣΥ δεν το έκαμεν για τα καλά της Ψυχής του. Αλλά,νομίζω ότι σιγά σιγά εκεί θα κατέληγε το πράμα( εν ηξέρω σίγουρα, ίσως να βλέπω λογικά τα πράματα την στιγμή που ο παραλογισμός ανέκαθεν κυβερνά αυτον τον τόπο )

        Και ΝΑΙ, στηρίζω εκατό φορές την εισήγηση της Δεισδαιμόνας.
        Να Λυθεί επιτέλους! Διότι όσο κληρονομικά είναι τα δικαιώματα των προσφύγων τόσο «κληρονομικά» είναι και τα προβλήματα που φορτώνουμε στους ώμους των υπολοίπων παιδιών ,αυτού του τόπου.

        Μου αρέσει!

  8. 17 Μαΐου, 2010 09:43

    Στροβολιώτη, οι καημένοι οι βουλευτές λόγω φόρτου εργασίας φαίνεται δεν είχαν χρόνο να μπουν στην ουσία των όσων λες. Γι’ αυτό προκειμένου να κάνουν καλύτερα τα ρουσφέτια … εεε τη δουλειά τους ήθελα να πω, θα φροντίσουν να αυξηθούν σε εβδομήντα.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 21:04

      Λέξι,

      Αυτό όμως έχει και τα καλά του: τότε θα μπορούμε να κάνουμε κόμμα των μπλόγκερς – με καλές πιθανότητες εκλογής!

      Δηλαδή ο κουμπάρος ο Περδίκης έχει παραπάνω απήχηση στην κοινωνία; 🙂

      Μου αρέσει!

  9. 17 Μαΐου, 2010 14:28

    Δεν νομίζω να είναι θεάμα «παραγωγής» προσφύγων. Είναι θέμα διακαισύνης, μάλιστα. Όταν η γυναίκα μου -πρόσφυγας – εκδιώχθηκε από τον τόπο της το 1974 με την οικογένεια της, ο πατέρας της έχασε όλη του την περιουσία. Έφτασε στις ελέυθερες περιοχές και αναγκάστηκε να δουλεύει «αρκάτης» στους δρόμους για να θρέψει την οικογένειά του, ενώ η γυναίκα του κάθε ξημέρωμα έφευγε για τα κοκκινιχώρια, στις πατάτες.
    Γιατί τα λέω αυτά? Επειδή δεν μου φαίνεται δίκαιο να επωφελούνται μερικών δικαιωμάτων μόνον οι άρρενες διάδοχοι του πρόσφυγα. Η αδικία βάρεσε – και βαράει ακόμα – όλους, γυναικες, παιδιά. Συμφωνώ ότι πολλοί από τους πρόσφυγες «σάστηκαν», πολλοί όμως δεν είχαν την ευκαιρία και εόναι ακόμα πνιγμένοι στα χρέη. Εξ υπαιτιότητας του κράτους. Γι αυτό και το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει η πολιτεία, είναι να τους αναγνωρίσει.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 21:18

      Itsmylife,

      Και όμως είναι και τα δύο! Και θέμα δικαιοσύνης, αφού έχω γράψει επανειλημμένα πως το κριτήριο πατέρας ΟΚ, μάνα όχι, ήταν αυθαίρετο, αλλά τώρα πια είναι και παραγωγή προσφύγων: νομίζω ήταν η Αντιγόνη Παπαδοπούλου, η οποία με το γνωστό της σθένος είχε δηλώσει: και γιατί να μην γίνουμε όλου πρόσφυγες; Δεν είμαστε ήδη όλοι πρόσφυγες;

      Βγάλε άκρη τώρα…

      Όπως και να το κάνεις όμως, τώρα πια δεν έχει νόημα να αναφέρεσαι σε προσφυγικές ανάγκες, 36 χρόνια μετά όπως γράφει και ο Ferench Puskas. Έχεις ανάγκη βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων; Τότε να σε βοηθήσει το κράτος!
      Και αν το κάνει αυτό με ικανοποιητικό τρόπο δε θα χρειάζεται βεβαίως να καταφεύγουν σε παράλογους και καταστροφικούς λαϊκισμούς οι βουλευτές μας.

      Μου αρέσει!

  10. 17 Μαΐου, 2010 16:44

    Βεβαίως και θα πρέπει να υπάρχει ίση μεταχείριση, ανεξαρτήτως φύλου και καταγωγής.

    Αν υπάρχει οικονομικό πρόβλημα… ας αναλάβουν κάποιοι το πολιτικό κόστος να που «παιδιά, θα πρέπει να μειωθεί το ύψος της βοήθειας, να μπουν κριτήρια σχετικά με το εισόδημα για να υπάρχει δίκαια διαφοροποίηση», κλπ.

    Όμως… αν κάποιοι από τους φωστήρες μας προσπαθήσουν να «παράξουν πρόσφυγες»,,, μεν φοάσαι Στροβολιώτη… θα κάμουν κακκά πάνω τους. Η ιδιότητα του εκτοπισθέντα για 2η και τρίτη γενιά έχει στην ουσία μόνο ονομαστική αξία. Χρειάζεται ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗς ΦΥΓΗς (υπό απειλή, εξαναγκασμό, λόγω ανασφάλειας, κλπ.)… και τα διεθνή σώματα… άντε να κάνουν παραχωρήσεις μέχρι τη 2η γενιά… απ’ εκεί και πέρα θα μας πιαν στο μαιττάππι και όπως μας είπαν «κανεί ολάν» στις προσφυγές προς ΕΔΑΔ για το θέμα των περιουΣιών… έτσι θα μας χειριστούν και αν προσπαθήσουμε να «αυξήσουμε» τον αριθμό των εκτοπισθέντων.

    Το θέμα προσφέρεται μόνο για εσωτερική κατανάλωση / ψηφοθηρία… αν προσπαθήσουν οτιδήποτε άλλο εκτός Κύπρου… απλά θα βλάψουν την πατρίδα τους και θα αυτορεζιλευτούν.

    Click to access 3b66c2aa10.pdf

    Μου αρέσει!

    • 17 Μαΐου, 2010 16:48

      ΥΓ. τα κληρονομικά δικαιώματα βεβαίως και παραμένουν… αν και πιστεύω ότι απλώς θα στείλουν παραπάνω κόσμο στην -αναγνωρισμένη από το ΕΔΑΔ πλέον -επιτροπή.

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 21:22

      Αγρινέ, μα δε βλέπω να διαφωνούμε! Όμως δεν είναι αυτό ακριβώς που πάνε να κάνουν οι εντιμότατοι;
      Να διαιωνίσουν δηλαδή μια διαδικασία παραγωγής προσφύγων, σε βάρος της λογικής και σε βάρος των διεθνών θεσμών, κάτι που ομολογώ υποψιαζόμουν, αλλά δεν γνώριζα με στοιχεία.

      Για το αυτορεζίλεμα, δεν νομίζω να τους νοιάζει, ειδικά αν τους αποδώσει άλλη μια πενταετία – και σε αυτό χαίρομαι που συμφωνούν βασικά όλοι οι σχολιογράφοι – νοιώθω λιγότερη μοναξιά:)

      Μου αρέσει!

  11. Ferench Puskas permalink
    17 Μαΐου, 2010 17:08

    Αγαπητοί φίλοι,
    ακόμα ένα θέμα σοβαρό που το αναγάγαμε
    σε οικονομικό!

    1. Εφόσον δεχτήκαμε ότι η ιδιότητα του πρόσφυγα
    κληρονομείται, κυρίως για πολιτικούς λόγους, τότε θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη
    ισότητα για τους εκ πατρογονίας και μητρογονίας.
    Η ιδιότητα του πρόσφυγα να δηλώνει την χαμένη πατρίδα και το δικαίωμα για
    επιστροφή και επανάκτηση της περιουσίας και όχι το δικαίωμα για οικονομικά
    βοηθήματα.

    2. 36 χρόνια μετά την εισβολή είναι παράλογο να έχει οποιοσδήποτε
    πρόσφυγας δευτέρας ή τρίτης γενεάς αυτοδικαίως
    οικονομικά ωφελήματα ή προνόμια. Η κάθε περίπτωση
    να εξετάζεται με βάση τα πραγματικά οικογενειακά εισοδήματα
    του καθενός και να βοηθούνται γενναιόδωρα αυτοί που πραγματικά το
    χρειάζονται.

    3. Πρέπει να γίνει ενιαία νομοθεσία για την διαχείριση των περιουσιών
    στα κατεχόμενα , ώστε η ΚΔ να διεμβολίσει την κατοχική κυριαρχία
    και να ακυρώσει την παράνομη επιτροπή της Τουρκίας που μας έχει
    προκαλέσει έμφραγμα μετά την απόφαση του ΕΔΑΔ.

    α. Δικαίωμα σε Ε/Κ και Τ/Κ να προβούν σε ανταλλαγή περιουσιών
    επίσημα μέσω Κτηματολογίου με έκδοση κανονικών τίτλων ΚΔ.
    β. Ομοίως να μπορούν Ε/Κ να πωλήσουν την γη τους σε πολίτες
    της ΕΕ ή σε Τ/Κ πάντοτε με επίσημους τίτλους.
    γ. Να δικαιούνται πολίτες της ΕΕ που κατέχουν Ε/Κ περιουσίες
    παράνομα, όπως οι Όραμς να νομιμοποιήσουν τις περιουσίες
    μέσω Κτηματολογίου αφού έρθουν σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες.
    δ. Να κινηθούν μαζικά αγωγές εναντίον ξένων πολιτών με βάση την υπόθεση
    Όραμς και η ΚΔ να βοηθήσει τους νόμιμους ιδιοκτήτες νομικά ,οικονομικά και
    πολιτικά.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 21:30

      Ferench Puskas,

      Ενδιαφέρουσα παρέμβαση.

      Θα απαντήσω στα σημεία σου:

      1. Δεχτήκαμε λες, και αρά πρέπει να υπάρχει ισότητα. Σωστά! Μήπως όμως πρέπει να επανεξετάσουμε αν έπρεπε να δεχόμασταν την αρχική διευθέτηση; Εξαιρετικά ενδιαφέρον και σωστό αυτό που γράφεις: «Η ιδιότητα του πρόσφυγα να δηλώνει την χαμένη πατρίδα και το δικαίωμα για επιστροφή και επανάκτηση της περιουσίας και όχι το δικαίωμα για οικονομικά βοηθήματα.»

      2. Συμφωνούμε.

      3. Και ναι και όχι. Κάποια γίνονται αν υπάρχει τόλμη (μπα!!!) Όμως, αν ένας ευρωπαίος αγόρασε γη στην Κερύνεια, από Τκ που δεν ήταν ο νόμιμος ιδιοκτήτης πιστεύεις θα πληρώσει *και* τον Εκ νόμιμο ιδιοκτήτη για να νομιμοποιήσει τη γη; Καλή ιδέα, αλλά δύσκολα μπαίνει στην πράξη.

      Μου αρέσει!

      • Ferench Puskas permalink
        18 Μαΐου, 2010 17:03

        Ναι, αμά φοβάται ότι θα μπλέξει
        όπως τους Όραμς.
        Ο διεμβολισμός της κατοχής θέλει
        τόλμη, σταθερότητα στον στόχο
        και κρατική μέριμνα.

        Μου αρέσει!

  12. Ανώνυμος permalink
    17 Μαΐου, 2010 21:01

    Βεβαίως και μόνο εσύ το βρίσκεις παράλογο.

    Άμαν λείψουν οι πρόσφυγες, οι πολιτικοί μας θα πρέπει να επιληφθούν άλλων πραγματικών προβλημάτων που ταλανίζουν την κοινωνία. Και εκεί η περίπτωση να εκτεθούν είναι και ορατή και πιθανή. Ώσπου όμως υπάρχουν πρόσφυγες, δικαιολογείται η ύπαρξη και θέση τους.

    Ίσως όμως το πρόβλημα να είναι και κάπως «πολιτικά πραγματικό». Άν δεν έχουμε πρόσφυγες (…εν ζωή), μήπως και δεν έχουμε υπόθεση όσον αφορά την διεθνή φωνή μας για την κατοχή της πατρίδας?

    Τα λέμε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      17 Μαΐου, 2010 21:33

      Ανώνυμε, δες και τα σχόλια του Αγρινού. Μήπως και ακριβώς αυτό φοβούνται ( να μην έχουμε πρόσφυγες εν ζωή…) και κάνουν αυτές τις αλχημείες; και μάλιστα σε πλήρη αντίφαση με τα διεθνή θέσμια.

      Για την πρώτη παράγραφο, όοολοι συμφωνούμε!

      Μου αρέσει!

  13. 18 Μαΐου, 2010 11:06

    Αγαπητέ Στροβολιώτη,
    επειδή δεν έχω χρόνο να διαβάσω όλα τα σχόλια και τις δικές σου απαντήσεις, γιατί έχω πάρα πολλή δουλειά, θα ήθελα να σου πω ότι όσο το πρόβλημα δεν λύνεται και οι μη πρόσφυγες πουλούν τις «καφκάλλες τους», σύμφωνα με την εύστοχη ρήση της κ.Λούλλας Ιωνίδου από το Βαρώσι, σε ποσά αστρονομικά, ναι, είμαστε πρόσφυγες.

    Μένω στα Λατσιά. Προχθές πουλήθηκε μια τέτοια «καφκάλλα» κάτω από το σπίτι μου 250,οοο ευρώ. Πού να τα βρει ο πρόσφυγας που έχει δυο και τρία παιδιά ή ο οποιοσδήποτε φτωχός τόσα λεφτά; Πόσα χρόνια πρέπει να δουλεύουμε για να ξεχρεώσουμε τους «τυχερούς» που λόγω της δικής μας προσφυγιάς τρώνε άκοπα λεφτά, ενώ όταν υπήρχε το Βαρώσι, η Μεσαορία, η Μόρφου, η Κερύνεια, δεν είχαν υπόθεση;

    Θα γράψω περισσότερα για τη Μητρογονία στη δική μου ιστοσελίδα.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      18 Μαΐου, 2010 14:54

      Κυρία Λυσάνδρου,

      Μα, ο παραλογισμός της εκ μητρογονίας προσπάθειας *δεν* πρόκειται να λύσει το πρόβλημα του πρόσφυγα ή μη πρόσφυγα που θα συνεχίσει να *μην* έχει τα €250 000 που θέλουν οι Λατσιώτες για τες καυκάλλες!

      Όπως αντιλαμβάνεστε και νομίζω εδώ συμφωνούμε, μόνο η συνολική λύση λύνει το πρόβλημα.

      Μέχρι τότε έχουμε μια τάση να δυσκολεύουμε συνεχώς τα πράγματα…

      Μου αρέσει!

  14. Οθέλλος permalink
    18 Μαΐου, 2010 18:51

    Στροβολιώτη,

    Στις 5 καταληκτικές εισηγήσεις στο τέλος του κειμένου σου αναφέρεσαι αποκλειστικά σε οικονομικά κριτίρια, σε δικαιώματα και σε ωφελήματα των προσφύγων. Χαρακτηριστικά γράφεις τα ακόλουθα:

    «Δεν υπάρχουν πλέον προσφυγικές ανάγκες και άλλες ανάγκες. Υπάρχουν σκέτες ανάγκες, και αυτές πρέπει να προσπαθήσει να καλύψει το κράτος.»

    Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν μη πρόσφυγες που έχουν ανάγκες. Καταλαβαίνω επίσης ότι με τους «εκ μητρογονίας» υπάρχει το θεωρητικό ενδεχόμενο κάποια στιγμή οι πρόσφυγες να αποτελούν το σύνολο του πληθυσμού της Κύπρου με όλα τα πολιτικά συνεπακόλουθα. Αν όμως όλος ο «καυγάς» γίνεται για τα 20, 40 ή έστω 80 εκατομμύρια που λες ότι θα «κοστίσει» αυτή η υπόθεση τότε νομίζω ότι κάπου κινδυνεύουμε να ξεφύγουμε. Οι απώλειες των προσφύγων δεν ήταν (είναι) μόνο οικονομικές. Άσε που ο μόνος λόγος που δεν υπάρχουν πλέον προσφυγικές (οικονομικές) ανάγκες είναι διότι οι ίδιοι οι πρόσφυγες έπρεπε να δουλέψουν 2 και 3 φορές περισσότερο από τους υπόλοιπους συμπατριώτες τους για να κτίσουν ξανά τα όσα έχασαν το 1974. Όσοι από αυτούς κατάφεραν τελικά να ορθοποδήσουν σίγουρα δεν ήταν χάρη στην πενιχρή (ή ακόμα και ανύπαρκτη) κρατική «βοήθεια» που τους προσφέρθηκε.

    Τέλος δεν κατάλαβα ακριβώς τι έννοείς όταν λες να πάρουν οι Κερύνεια και η Αμμόχωστος τον αριθμό Βουλευτών που τους αναλογούν. Να έχει η Κερύνεια μηδεν και (ελεύθερη) επαρχία Αμμοχώστου έναν ή δύο; Οι Αμμοχωστιανοί που ζουν μακρυά από τα Κοκκινοχώρια και Κερυνιώτες πως θα αντιπροσωπεύονται στην Βουλή;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      18 Μαΐου, 2010 20:02

      Οθέλλος,

      Η οργή μου ξεκινά από αυτό που επισημαίνεις: οι βουλευτές που πρωταγωνίστησαν σε αυτό τον παραλογισμό, ανήκουν σε εκείνη την σχολή η οποία ανέκαθεν υπονόμευε οποιαδήποτε λύση του Κυπριακού. Έκαναν ό,τι μπορούσαν να κρατήσουν τους πρόσφυγες, πρόσφυγες, να τους τάζουν φούρνους παξιμάθκια, και τώρα που άρχισαν να λείφκουν θέλουν να κάνουν νέα παραγωγή, για να συνεχίσουν το περιπαίξιμο.

      Αν δούλευαν τόσο ομαδικά και συστηματικά θα το είχαν λύσει το Κυπριακό εδώ και χρόνια – και εδώ είναι το όλο νόημα: χρειάζεται να το κρατούμε άλυτο, να αποφεύγουμε πολιτικά δύσκολες αποφάσεις, και να δίνουμε διάφορα ωφελήματα που ικανοποιούν την εκλογική πελατεία.

      Όσον αφορά το άλλο ζήτημα, των εδρών, πρέπει να πρόσεξες και αυτή την άσκηση υποκρισίας: να αυξήσουμε τους πρόσφυγες, αλλά να δούμε τι να κάνουμε με τις έδρες, μπας και μείνει κανένα κοπέλλι δικό μας έξω! Αν θέλετε να κάνετε την επαρχία Κερύνειας ίση σε πληθυσμό με τη Λάρνακα να έχετε και ίσο αριθμό βουλευτών κύριοι!

      Όμως πιστεύετε αλήθεια πως σε καθεστώς μη λύσης είναι λογικό αυτό;

      Τελειώνοντας οφείλω να πω: τιμή και δόξα σε όσους πρόσφυγες και μη πρόσφυγες κατάφεραν να αναστήσουν την Κύπρο μετά τον πόλεμο. Οι δικοί μου γονείς δεν ανήκαν στην κατηγορία των προσφύγων, αλλά θυμάμαι πολύ καλά πόσο σκληρά έπρεπε να δουλέψουν τα κρίσιμα εκείνα χρόνια…

      Μου αρέσει!

      • Οθέλλος permalink
        19 Μαΐου, 2010 06:30

        Καλημέρα.

        Χτες προσπάθησα να εξηγήσω ότι η παρουσίαση των «εκ μητρογονίας» προσφύγων ως ένα ζήτημα με αποκλειστικά οικονομικές παραμέτρους είναι κατά την γνώμη μου λανθασμένη.

        Λανθασμένη είναι επίσης και οποιαδήποτε σκέψη για κατάργηση βουλευτικών εδρών στην Αμμοχώστο και την Κερύνεια επειδή οι βουλευτές τους «δεν έχουν ούτε ιδέα ούτε δυνατότητα να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα των ανθρώπων που ζουν εκεί τώρα». Μπορεί Κερύνεια και Αμμόχωστος να τελούν είτε στο σύνολο τους είτε στο μεγαλύτερο τους μέρος υπό κατοχή, αλλά Αμμοχωστιανοί και Κερυνειώτες εξακολουθούν να υπάρχουν και πρέπει με κάποιο τρόπο να εκπροσωπούνται.

        Σίγουρα υπάρχουν αρκετοί βουλευτές οι οποίοι ανήγαγαν τον λαϊκισμό σε επιστήμη αλλά υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι προσπαθούν να πολιτεύονται πιο υπεύθυνα. Σε μας εναπόκειται ποιούς εκλέγουμε και ποιούς όχι. Πάντως για να έχουμε αυτούς που έχουμε υποψιάζομαι ότι μάλλον αυτοί μας αξίζουν σαν σύνολο. Αυτό όμως είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα.

        Οι βουλευτές και γενικά όλοι οι πολιτικοί είναι μόνο μια κατηγορία συμπατριωτών μας οι οποίοι μπορεί να κερδίζουν κάτι με την ύπαρξη προσφύγων. Μια άλλη πιο μεγάλη κατηγορία κερδισμένων είναι οι ιδιοκτήτες των καυκάλλων στις οποίες αναφέρθηκε χαρακτηριστικά η κυρία Λυσάνδρου, χωρίς βέβαια να υπονοώ ή να ισχυρίζομαι ότι όσοι έχουν περιουσία στις ελεύθερες περιοχές δεν θέλουν λύση.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        19 Μαΐου, 2010 08:02

        Καλημέρα Οθέλλο,

        Οφείλω να συμφωνήσω με την αναφορά σου πως η αναγωγή του εκ μητρογονίας σε οικονομικό ζήτημα είναι λανθασμένη, πλην όμως αυτό που προσπάθησα να γράψω ψες, αλλά ήμουν ασαφής, είναι πως με τον τρόπο που το κάνουν οι βουλευτές, αυτό ακριβώς πετυχαίνουν: την οικονομικοποίηση του ζητήματος!

        Και όταν έγραφα πως πρέπει να επικεντρωθούν στη λύση, ήθελα ακριβώς να εστιάσω στην άλλη, τη σωστή διάσταση του ζητήματος.

        Για τις βουλευτικές έδρες πάλι υπάρχει παρεξήγηση: δεν εισηγούμαι την κατάργηση εδρών στην παρούσα κατάσταση της μη λύσης. Επικεντρώνομαι όμως στην υποκρισία: οι βουλευτές προωθούν το ζήτημα των εκ μητρογονίας, αλλά με τρόπο που να μην τους πολλοεπηρεάσει!
        Από τη μια θέλουν να δημιουργήσουν περισσότερους πρόσφυγες = Κερυνειώτες + Αμμοχωστιανούς, κάτι που φυσιολογικά σημαίνει περισσότερες έδρες για τις επαρχίες, ενώ από την άλλη λένε πως θα δουν πως θα το χειριστούν (για να μην ενοχληθούν οι ισορροπίες!)

        Σήμερα ο Πολίτης λέει πως ο λεβέντης βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Θεμιστοκλέους θα καταψηφίσει λέει την πρόταση (γιατί προφανώς φοβάται πώς αν πάρουν έδρες από τη Λεμεσό δε θα βγει ξανά)!

        Να ένας καλός λόγος για να αλλάξω την άποψή μου:)

        Μου αρέσει!

  15. strovoliotis permalink*
    19 Μαΐου, 2010 17:03

    Πήρα το πιο κάτω μήνυμα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο. Ζήτησα από τον αποστολέα την άδεια του να το αναρτήσω στα σχόλια, αφού σηκώνει συζήτηση.

    Δεν έχω πάρει την έγκριση του μέχρι τώρα, οπότε το αναρτώ χωρίς τα στοιχεία της ταυτότητας του, και θα γράψω πιο κάτω τη δική μου απάντηση:

    Ονομάζομαι Γ. Ν. και γεννήθηκα σε ένα χωριό της Καρπασίας επαρχία Αμμοχώστου. Στα 16 μου το 1974 πήγα εθελοντής στρατιώτης για να σώσω αυτόν τον τόπο. Αιχμαλωτίστηκα για 32 μέρες από το τουρκικό στρατό. Από καθαρή τύχη δεν είμαι αγνοούμενος μαζί με άλλου 100.

    Στα 26 μου πήρα 1500 ΛΙΡΕΣ ΚΥΠΡΟΥ ως βοήθεια όταν αρραβωνιάστηκα και αποφασίσαμε να αγοράσουμε διαμέρισμα. Από το 1986 χρεώθηκα και έκανα δική μου δουλειά. Δούλευα και δουλεύω 12 με 16 ώρες την ημέρα για να ζήσω εγώ και η οικογένεια μου. Σήμερα είμαι οικονομικά ανεξάρτητος όχι γιατί με βοήθησε οποιαδήποτε κυβέρνηση ή απόψεις όπως οι δικές σου αλλά επειδή δεν έκατσα να κλαίω τη μοίρα μου. Ακόμη και σήμερα με τη οικονομική κρίση που δήθεν υπάρχει (((((50,000 και βάλε κρατικοί υπάλληλοι με δικαιώματα από το 1960,1963,1964, 1974 (μακαριστός Μακάριος, 1985(μακαριστός Κυπριανού), 1993 (Κληρίδης) , 2004(μακαριστός Παπαδόπουλος κλπ ΠΟΛΛΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΗ Ο ΚΟΣΜΟΣ)))) υπάρχουν δουλειές για όσους έχουν όρεξη.

    Οι γονείς μου, μου έδωσαν 12 σκάλες χωράφια .Τέσσερεις (4) από αυτές δίπλα από τη θάλασσα. Με τα δεδομένα των Λεμεσιανών, Παφιτών, Σκαλιωτών οι 4 σκάλες αξίζουν 2,000,000 ευρώ. Γιατί να πληρώνω εγώ τα προσωπικά συμφέροντα όλων των πιο πάνω που είμαι σίγουρος δεν θέλουν λύση διότι θα θιγούν τα συμφέροντα τους.

    Αναφέρεις στο άρθρο σου ότι θα στοιχίσει 60-80 εκατομοίρια στο κράτος αν αναγνωριστούν οι εκ μητρογονίας πρόσφυγες και ότι θα αλλοιωθούν τα εκλογικά αποτελέσματα. Εσείς και οι όμοιοι σου θα πρέπει να πληρώσετε για το κακό που έγινε και τη αδικία που συνεχίζει να γίνεται εις βάρος των προσφύγων.

    Τελειώνοντας σου αναφέρω ότι και υπομονή μου (και πολλών άλλων) έφτασε στο τέλος. Άμα για 36 χρόνια δεν καταφέραμε (((πολιτικά κόμματα και λαός. Και εξηγούμαι. Τα πολιτικά κόμματα λειτουργούν διότι ο λαός τους ψηφίζει και τους ενισχύει. ))) να βγάλουμε ένα κοινό ανακοινωθέν μετά από ολοήμερες συσκέψεις Απρίλη και Μάη του ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ τότε σσιέσε μέσα που λάλούν και οι Κυπραίοι.

    Ήδη άρχισαν οι ΛΕΓΟΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ μαζικά να αποτείνονται στη ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ.
    Θα λυθεί έτσι και το περιουσιακό ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ πως ΘΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΥΤΟ.

    Σκέφτομαι σοβαρά να αποταθώ και εγώ στη επιτροπή. Ότι πάρω είναι κέρδος. Έτσι μετρούνται ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ. Και ας αποκαλούνται ΠΡΟΔΟΤΕΣ οι πρόσφυγες που αποτείνονται.

    Υπάλληλος μου από τη περιοχή ΜΟΡΦΟΥ έχει 3 παιδιά. Δύο φοιτητές , 1 στρατιώτη. Κατέχει σε ΓΝΗΣΙΑ ΚΟΤΣΙΑΝΙΑ 35 σκάλες περβόλια στη Πεντάγια. Εργάζεται 12-16 ώρες τη ημέρα μαζί μου. Τι να κάνει αυτός ο άνθρωπος πλέον για να βοηθήσει τη οικογένεια του. ΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΑΠΟΤΑΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ. ΕΧΕΙ ΣΥΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΝΑ ΜΗ ΖΗΤΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙ.

    Όσον αφορά το πιο κάτω στο αρθρο σου «Να πάψει πάραυτα η παραγωγή νέων προσφύγων είτε από μητέρα είτε από πατέρα. Είναι οικονομικά, πολιτικά, και παντοιοτρόπως παράλογη ενέργεια, η οποία δίνει και ανάλογα μηνύματα προς τα έξω για τη σοβαρότητά μας.» ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω που είδες σοβαρότητα στη Κύπρο του 2010 για όλα ανεξαρτήτως των θέματα. Όπου φάει- φάει και ως πάρατζει.

    Σε χαιρετώ

    Υστερόγραφο. ΑΡΘΡΟ Της ίδιας ημέρας με το δικό σου. ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΠΟΨΕΙΣ. ΠΟΤΖΕΙ ΠΟΥ ΕΝ ΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ΕΚΑΝΑΝ ΚΡΑΤΟΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚ ΜΗΤΡΟΓΟΝΙΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ
    ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ
    Οι καλαμαράδες πήραν την κάτω βόλτα. Το σύστημα που λειτουργούσε από την εποχή των κοτζαμπάσηδων φαίνεται ότι δεν λειτουργεί πια, ή τουλάχιστον δεν λειτουργεί μες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα λειτουργούσε μέσα στην Ένωση Αφρικανικών Κρατών ή στους Ηνωμένους Αράπηδες, αλλά δεν λειτουργεί μέσα στην ευρωπαϊκή οικονομία. Το φακελάκι, η εξαγορά εφοριακών, το μέσο, η πολιτική προστασία, οι μίζες των πολιτικών, όλα αυτά μαζί με το να παρασιτείς φαίνεται ότι δεν αποτελούν τη συνταγή για να λειτουργήσει μια μοντέρνα οικονομία. Ή θα βάλουν νου, που δεν θα βάλουν, ή θα γκρεμιστούν από το βάραθρο.
    Φυσικά, στην Κύπρο δεν είναι καλύτερα τα πράγματα. Η διαφθορά μπορεί να μην είναι τόσο μεθοδική και τόσο καλά οργανωμένη και αποδεκτή, αλλά είναι εκεί και τα πράγματα χειροτερεύουν από μέρα σε μέρα. Οι πολιτικοί συνεχίζουν το ίδιο τροπάριο. Το μέσο θριαμβεύει, δεν μπορούμε να κάμουμε μια δουλειά βιώσιμη, μια δουλειά μη παρασιτική. Έχουμε κυβερνητικούς υπαλλήλους, μπακάληδες διαφόρων ειδών, διάφορους αβανταδόρους εργολάβους. Πριν είχαμε χρηματιστές, είχαμε παπουτσήδες, ρουχάδες που έστελναν στις Αραπιές και όλα αυτά μες στα κομίσια και μες στην απάτη. Να σκεφτείτε ότι από εκείνα όλα τα εργοστάσια παπουτσιών δεν έμεινε ένα. Το ίδιο και τα ρούχα παρότι τελευταίως ορισμένες μπουτίκ άρχισαν να παράγουν πραγματικά προϊόντα.
    Έχουμε μεσάζοντες όλων των τύπων, από μεσάζοντες εις τις εκδόσεις βιβλίων σε μεσάζοντες στη ντομάτα, από μεσάζοντες ιατρικού υλικού ως μεσάζοντες πυροβόλων όπλων. Όλοι αυτοί ασύδοτα τρώνε τον αγλέορα και προσπαθούν να τα αρπάξουν όλα και να μην δώσουν τίποτε. Έχουμε κλεφτογιατρούς, κλεφτοϋδραυλικούς, κλεφτοηλεκτρολόγους και γενικώς ζούμε σε μια οικονομική αναρχία εις την οποία τα πενήντα τοις εκατόν τρώνε και οι υπόλοιποι δεν τρων τίποτα. Υπάρχουν ακόμα ορισμένα υγιή στοιχεία, τα οποία όμως τείνουν προς εξαφάνιση και αντικαθίστανται από κλεφταράδες έτοιμους για όλα. Αυτή είναι η βάση και αυτό είναι το πρόβλημα της κυπριακής οικονομίας, η διαφθορά, η οποία δεν επιτρέπει την υγιή ανάπτυξη της οικονομίας και του τόπου γενικά.
    Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις το μέλλον μας, ημών και των Σριλάνκων μας, διότι λόγω του μικρού μας μεγέθους και λόγω της προσφοράς υπηρεσιών συνεχίζουμε να επιπλέουμε. Ουσιαστικά, η οικονομία μας αυτή τη στιγμή στηρίζεται πάνω στις παροχές υπηρεσιών, δηλαδή στη διακίνηση μαύρου χρήματος.

    Οι Κυπραίοι είναι αππωμένοι, επιφανειακοί, τηλεορασάκηδες και γενικώς εκτός μερικών εξαιρέσεων φτανοί, τόσο φτανοί όσο είναι τα αδέλφια τους οι καλαμαράδες αλλά πολύ περισσότερο από τους Τούρκους, έποικους και μη, της Βόρειας Κύπρου. Αυτοί δεν αντιμετωπίζουν καμία κρίση και παρ’ όλη την καταπίεση που υφίστανται από τους Ελληνοκύπριους αναπτύσσονται με ραγδαίους ρυθμούς, διότι πιάνουν χαμηλούς μισθούς και εργάζονται σαν κτήνη, εν αντιθέσει με τους Τουρκοκύπριους, οι οποίοι είναι εξίσου σαχλοί και αππωμένοι με τους Ελληνοκύπριους.
    Περιδιαβάζοντας τη Βόρεια Κύπρο ενθυμούμαι τον αρχίσαχλο και αρχιαππωμένο αξιομακάριστο Τάσσο, ο οποίος έλεγε ότι για να μας φτάσουν χρειάζονται δέκα χρόνια. Τάσσαρέ μου, περίλαμπρε και πάλι με δόξες και τιμές επανεμφανιζόμενε, μαζί με πεντακόσιες χιλιάδες έποικους μας έχουν φτάσει και μας έχουν περάσει. Φυσικά, δεν έχουν τους μισθούς μας ούτε την αππωμάρα μας. Τρων σακόπιττες με αναρή και δουλεύουν σαν τους γάρους. Η ύπαιθρος και τα χωρκά της Καρπασίας που θα είχαν εγκαταλειφθεί μέχρι τώρα, όπως τα δικά μας χωρκά, σφύζουν από ζωή και ανάπτυξη. Έχουν σάσει σχεδόν όλα τα σπίτια μας τα τελευταία πέντε χρόνια, καλλιεργούν τα χωράφκια μας και αν πάτε στη φρουταρία του Έξω Μετοσιού θα εντυπωσιαστείτε τόσο από την ποιότητα όσο και από την πληθώρα και τη φτήνια των προϊόντων. Είναι περίπου η μισή τιμή.
    Αυτά για το σύνοικο στοιχείο το οποίο για να μας φτάσει θα χρειαστεί χρόνια. Και αν δεν ακολουθήσουμε το παράδειγμά του θα παττίσουμε και θα γίνουμε εμείς το σύνοικο στοιχείο. Πρέπει να κόψουμε τις μαλακίες και να πάψουμε να πιστεύουμε στην απομόνωση και στις υπόλοιπες σάχλες του Τάσσου, διότι δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα. Δεν έχετε παρά να πάρετε το αυτοκίνητό σας και να πάτε μια βόλτα στα κατεχόμενα. Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα, εκτός αν το πήδημα σας βλάφτει.

    του Γιάγκου Μικελλίδη
    Κωδικός άρθρου: 945514
    ΠΟΛΙΤΗΣ – 16/05/2010, Σελίδα: 9

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      19 Μαΐου, 2010 17:28

      Λοιπόν, ευχαριστώ για το μήνυμα σας.

      Νομίζω όμως πως βγάζετε διάφορα συμπεράσματα που δεν με εκφράζουν ουτε με αφορούν:

      1. Αναφέρεστε σε «…οποιαδήποτε κυβέρνηση ή απόψεις όπως οι δικές σου…». Δηλαδή, ποιες είναι οι συγκεκριμένες απόψεις μου με τις οποίες διαφωνείτε;
      2. Το κόστος που αναφέρω στο κείμενό μου ήταν εκείνο που ανέφεραν οι αξιότιμοι βουλευτές από τα ράδια πριν καμιά βδομάδα. Τώρα πια φαίνεται πως το κόστος μπορεί να είναι και δεκαπλάσιο. Εν πάση όμως περιπτώσει δεν έχω εγώ δυνατότητες να το υπολογίσω.
      3. Γράφετε: «Θα λυθεί έτσι και το περιουσιακό ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ πως ΘΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΥΤΟ.» Εγώ να διαχειριστώ τι;;;;

      Πάμε παρακάτω:

      1. Και εγώ δουλεύω 12 ώρες τη μέρα. Έχω οικονομικές δυσκολίες έστω και αν δεν είμαι πρόσφυγας. Δεν αναμένω ούτε εγώ βοήθεια από το κράτος. Λοιπόν;
      2. Δεν ξέρω πόσο θα στοίχιζαν ή πόσα θα πάρετε από την Επιτροπή για τις περιουσίες, αλλά νομίζω έχετε καταλάβει λάθος: έχω αγωνιστεί το λίγο που μπορούσα για να «βρούμε» λύση!
      3. Εγώ και οι όμοιοι μου να πληρώσουμε το κακό και την αδικία που έγινε! Πάλι βλέπω μια σύγχυση! Αν υπάρχει αντικείμενο σε αυτή την μάλλον λανθασμένη λογική, πρέπει να πληρώσουν όσοι διαχρονικά υπονόμευσαν όσες προσπάθειες έγιναν για λύση. Εγώ δεν ανήκω σε αυτή την κατηγορία!
      4. Με την τελευταία σας παράγραφο μάλλον συμφωνώ…

      Μου αρέσει!

  16. Κίκης Γεωργίου permalink
    20 Μαΐου, 2010 15:17

    Διάβασα το άρθρο σου για τους εκ μητρογονίας πρόσφυγες. Έχω να προσθέσω κι εγώ τη δική μου άποψη.
    Είμαι από τη Λάρνακα, παντρεμένος με πρόσφυγα από την Αμμόχωστο κι έχω ένα γιο. Με τα σημερινά δεδομένα η οικογένειά μου έχει στις τάξεις της έναν πρόσφυγα, κι ένας θα παραμείνει και στο μέλλον.
    με την επιχειρούμενη νομοθεσία θα γίνει και ο γιος μου πρόσφυγας κι έτσι η οικογλενειά μου θα έχει δυο πρόσφυγες. Όταν παντρευτεί και ο γιος μου και κάνει, ας πούμε, 2 παιδιά, τότε η οικογένειά μου θα έχει 4 πρόσφυγες, ενώ χωρίς το νόμο έναν πρόσφυγα θα είχε. Δηλαδή, ενδοοικογενειακά, ενώ θα είχαμε 20% πρόσφυγες (ένας στους πέντε), θα έχουμε 80% πρόσφυγες (τέσσερις στους πέντε).
    Θέλει πολύ μυαλό να καταλάβει κάποιος ότι με τον επιχειρούμενο νόμο, θα αυξηθεί ο αριθμός των προσφύγων σε τέτοιο βαθμό, ώστε σε λίγα χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου να θεωρούνται πρόσφυγες? και θέλει πολύ μυαλό να καταλάβει κάποιος ότι αυτό θα είναι η ταφόπετρα της κυρπιακής οικονομίας και της κυπριακής πολιτείας?
    Για όνομα του Θεού. Έλεος.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      21 Μαΐου, 2010 07:25

      Αγαπητέ Κίκη,
      Είναι τόσο απλό!
      Γι’ αυτό δεν το καταλαβαίνουν τα μεγάλα μυαλά στη βουλή.

      Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. Τα 2.1 δισεκατομμύρια της μη – λύσης! « Στροβολιώτης
  2. Εκ μητρογονίας παραλογισμός: νέα επεισόδια. « Στροβολιώτης
  3. Εκ μητρογονίας: ζητούνται πολιτικοί με κότσια. « Στροβολιώτης
  4. Όπου ο Καζαμίας διαβάζει Στροβολιώτη. « Στροβολιώτης
  5. Μητρογονία | Στροβολιώτης

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.