Skip to content

Τα 2.1 δισεκατομμύρια της μη – λύσης!

Μαΐου 19, 2010


Θυμήθηκα τον τέως διοικητή της κεντρικής τράπεζας, πρώην υπουργό και πρώην διάφορα άλλα πράγματα, κ. Χριστόδουλο Χριστοδούλου σήμερα. Ο κύριος αυτός προπαγανδίζει εδώ και καιρό πως η λύση που προδιαγράφεται θα μας παττήσει αφού θα στοιχίσει πάρα πολλά.

Τον θυμήθηκα γιατί το υπουργείο οικονομικών της κυπριακής δημοκρατίας κατέθεσε μελέτη στη βουλή που λέει πως το κόστος αναγνώρισης των εκ μητρογονίας προσφύγων θα ανέλθει σε βάθος χρόνου σε 2 και κάτι δισεκατομμύρια ευρώ!

Δεν είναι αυτό το νούμερο παρόμοιο με εκείνο του κ. Χριστοδούλου;

Δεν είναι συγκρίσιμα τα ποσά όσον αφορούν το αστρονομικό τους ύψος;

Δεν έχουν όμως μια μοναδική και σημαντική διαφορά;

Εκείνα που προπαγανδίζει ο  κ. Χριστοδούλου και οι όμοιοι του αφορούν το πιθανό κόστος της λύσης. Το ποσό που αποκαλύφθηκε σήμερα αφορά το σίγουρο κόστος της *ΜΗ* λύσης!

Αντιλαμβάνεστε τα ακραία όρια του παραλογισμού που έχουμε φτάσει;

Έχει μεγάλη πλάκα επίσης, πως οι συνήθως ακραιφνείς πατριωτικο – εθνικιστές βουλευτές, που είχαν τόσο φόβο και αμφιβολίες να σπείρουν στο λαό  αναφορικά με το πιθανό κόστος της λύσης,  σήμερα νευρίασαν, και είπαν πως η μελέτη γράφει πελλάρες, και πως υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες!

Αν πω ασσιχτίρ κκιλίντζιροι, θα έχω άδικο;

Έχω αναρτήσει πρόσφατα δυο άρθρα, εδώ και εδώ, που αφορούν το θέμα των εκ μητρογονίας προσφύγων. Δεν αναφέρθηκα σε έκταση για το κόστος αφού δεν ήξερα που θα κυμαινόταν, και επίσης θεωρώ πως ο συγκεκριμένος παραλογισμός της συνέχισης και αύξησης της παραγωγής προσφύγων είναι πρωτίστως πολιτικός και αφορά την κοινή λογική μάλλον  παρά την τσέπη.

Όμως μετά το σημερινό, ποιος μπορεί να αγνοήσει το κόστος στην τσέπη της Κύπρου;

Και με λύπη (γιατί γενικώς θεωρώ πως εκφράζει λανθασμένες απόψεις) οφείλω να πω πως συμφωνώ με τον βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Θεμιστοκλέους που ανέφερε ορθά πως αν περάσει ο νόμος, κάθε χρόνο οι πρόσφυγες θα αυξάνονται, οι μη πρόσφυγες θα γίνονται μειοψηφία, και προσθέτω εγώ, σε καθεστώς μη – λύσης θα συντηρούν επ’ άπειρον και με αυξανόμενο ρυθμό τον σημερινό παραλογισμό.

Επαναλαμβάνω: υπάρχει αδικία, αφού μόνο με αυθαιρεσία παρήχθησαν μόνο εκ πατρογονίας πρόσφυγες εδώ και 36 χρόνια.

Πως λύνεται το πρόβλημα όμως;

Επαναλαμβάνω τις εισηγήσεις μου:


1. Να πάψει πάραυτα η παραγωγή νέων προσφύγων είτε από μητέρα είτε από πατέρα. Είναι οικονομικά, πολιτικά, και παντοιοτρόπως παράλογη ενέργεια, η οποία δίνει και ανάλογα μηνύματα προς τα έξω για τη σοβαρότητά μας.

2. Όσοι είναι πραγματικοί πρόσφυγες, βάσει του ορισμού που έδωσα στην αρχή του κειμένου, να συνεχίσουν να είναι και να απολαμβάνουν των δικαιωμάτων που δικαιούνται από το κράτος.

3. Όσοι πήραν την ταυτότητα του πρόσφυγα μετά το 1974, θα συνεχίσουν να την κατέχουν, αλλά θα πρέπει να εξεταστεί η πιθανότητα να αναδιαμοιραστούν τα οικονομικά ωφελήματα που παίρνουν τώρα με όσους εκ μητρογονίας στάθηκαν “άτυχοι”.

4. Να εντείνει και να συμπληρώσει το κράτος τους μηχανισμούς αξιολόγησης των αναγκών του λαού βάσει εισοδηματικών και άλλων κριτηρίων που ήδη υπάρχουν. Δεν υπάρχουν πλέον προσφυγικές ανάγκες και άλλες ανάγκες. Υπάρχουν σκέτες ανάγκες, και αυτές πρέπει να προσπαθήσει να καλύψει το κράτος.

5. Το κράτος έχει κοινωνικό ρόλο να επιτελέσει, και πρέπει να το κάνει σωστά – όπως επιδιώκουν να κάνουν όλα τα σωστά κράτη όλου του κόσμου. Όσοι πληρούν τα κριτήρια και έχουν ανάγκη, πρέπει να βοηθηθούν, ανεξαρτήτως της καταγωγής του πατέρα ή της μητέρας τους.

Advertisements
13 Σχόλια leave one →
  1. bananistanos permalink
    Μαΐου 19, 2010 20:23

    Τελικά η προσφυγική ιδιότητα μεταφέρεται και στα εγγόνια και δισέγγονα; Αν ναι τότε οι πρόσφυγες θα αυξάνονται και θα πληθύνονται αφού θα έχουν το ισχυρό «γονίδιο».

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 20, 2010 13:31

      Μπανανιστάνε, με τη λογική των βολευτών μας η προσφυγική ιδιότητα θα μεταφέρεται εσαεί!
      Απλά μαθηματικά λένε πως ακόμα και να υπάρχει η επιλογή, όλοι θα διαλέγουν να είναι πρόσφυγες για να πάρουν τα ωφελήματα, και πως σε κάποια φάση θα έχουμε σχεδόν 100% του πληθυσμού πρόσφυγες!
      Σε καθεστώς μη – λύσης βεβαίως, και αντιλαμβάνεσαι πως *και* για αυτό τον λόγο, λύση δε θα δούμε ποτέ!

      Μου αρέσει!

  2. Μαΐου 19, 2010 22:09

    έχω την ίδια απορία και εγώ. η κυβέρνηση έχει κάποια χρονοδιαγράμματα μέχρι πότε θα σταματήσει να δίνει την ιδιότητα του πρόσφυγα; δηλαδή μία γενιά μετά, δύο γενιές μετά κλπ;
    συμφωνώ με τις εισηγήσεις σου

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 20, 2010 13:32

      Ρίτσα, Η κυβέρνηση ξέρει πως αντιμετωπίζει ένα παραλογισμό, αλλά δεν έχει τα κότσια να το πει.

      Μου αρέσει!

  3. Andreas permalink
    Μαΐου 20, 2010 11:21

    To ολο ζητημα με τους εκ μητρογονίας ανελαβαν ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΑ 2 βολευτες.
    1ος.Ο υπερλαικιστης Λευτερης Χριστοφόρου.
    2ος. Ανδρεας Αγγελίδης (να δουμε τι κρύφκεται πισω που τουτον).

    Παρεπιπτόντως ολοι λαλουν οτι εν σωστο να αναγνωριστεί κανενας ομως εν αναφέρει τι θα γινει με το οικονιμικο βαρος του θα υποστει ο κρατικος κορβανας.

    Νουν εσιετε προσεξετε ποιους ψΟφίζετε…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 20, 2010 13:37

      Ναι, Ανδρέα αυτοί και άλλοι ανέλαβαν εργολαβικά το θέμα, σωστά. Και οι πολλοί άλλοι όμως εσιώπησαν…

      Μου αρέσει!

  4. Μάνα permalink
    Μαΐου 20, 2010 11:31

    δύο γενιές μετά τον πόλεμο πρόσφυγες δεν υπάρχουν. υπάρχουν όμως οι αδικίες που έγιναν μετά το 1974 και αυτά δύσκολα τα ξεχνούν όσοι υπέστησαν τις συνέπειες. σε μια οικογένεια προσφυγική οι γιούδες να παίρνουν βοήθεια, οι κόρες όχι.
    υποψιάζομαι πως κατά βάθος το πρόβλημα δεν είναι ούτε πολιτικό ούτε οικονομικό. είναι φυλετικών διακρίσεων.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 20, 2010 13:36

      Μάνα, ναι 2 γενιές μετά δεν υπάρχουν *νέοι* πρόσφυγες. Οι συνέπειες επίσης δεν διαγραφονται, αλλά για αυτό υπάρχει το κράτος: για να βοηθά όσους έχουν ανάγκη, πρόσφυγες ή μη.
      Να μου επιτρέψεις όμως να διαφωνήσω: δεν είναι πλέον θέμα φυλετικών διακρίσεων. Είναι θέμα μιας αυθαίρετης επιλογής που έγινε πριν πολλά χρόνια από τη μια, και την *αδυναμία* των βολευτών μας να βρουν τη σωστή λύση από την άλλη.

      Μου αρέσει!

  5. bananistanos permalink
    Μαΐου 20, 2010 15:44

    Μια λύση είναι τα παιδιά με ένα γονιό πρόσφυγα να δικαούνται τα μισά οφελήματα .

    Μου αρέσει!

  6. strovoliotis permalink*
    Μαΐου 20, 2010 16:38

    Η Cyprus Mail διαβάζει το μπλόκ;

    Our View: This idiotic bill will bankrupt the country
    Published on May 20, 2010 , Cyprus Mail
    POPULISM and stupidity invariably go hand in hand, as the bill to bestow refugee status on another 20,000 people illustrates. If this resoundingly stupid law were just another misguided political idea aimed at boosting our Cyprus problem propaganda abroad or at winning votes for a few cynical deputies, it would not be such an issue.
    But the fact is the bill poses be a huge drain on state finances at a time when the government is obliged to reduce its expanding budget deficit. According to some estimates, if half the people who would be christened refugees by the new law claimed the state assistance given to refugees (€40,000) the immediate cost would be in the range of €600 million. And once all the children of refugee mothers are given the money they are entitled to, the estimated total bill would be in the region of €1.6 billion.
    The legislation, claim the populist deputies who support it, would right a social injustice because until now only refugee fathers could pass on their refugee status to their children. Refugee mothers would also be able to do this under the new law, which would create another 50,000 so-called refugees overnight. This is what happens in a country that has made refugee status a hereditary right. In 50 years’ time, eight out of 10 Greek Cypriot citizens would be regarded refugees by the state.
    The implications do not seem to concern the populists who have been trying to have this bill approved for years but encountered government opposition. One paper reported yesterday that many deputies said they would support the bill because it ensured equality between the sexes. This is a disingenuous way to justify support for a stupid bill. If deputies wanted to introduce equality, they should have passed a bill preventing men from passing refugee status on to their children.
    They would have had the honesty to say that anyone born after 1974, could not have refugee status even if both parents had been displaced by the invasion, for the obvious reason – they are not refugees.
    Their parents were and over the years received more than enough help from the state – houses including title deeds, land to build on and low interest loans. Are the children of a poor family on welfare entitled to carry on receiving welfare because their parents were poor?
    And how socially just is it for the state to pay out tens of millions of euro to the children of refugees every year, while giving nothing to families that are poorer but do not possess refugee ID?
    The refugee production must stop. Populist deputies need to understand that our state cannot afford to finance their idiotic law.
    http://www.cyprus-mail.com/

    Μου αρέσει!

    • Οθέλλος permalink
      Μαΐου 20, 2010 21:17

      Διαβάζοντας πιο πάνω ότι όλα αυτά τα χρόνια οι πρόσφυγες έλαβαν «περισσότερη από αρκετή βοήθεια από το κράτος» (more than enough help from the state) κατάλαβα ότι ο αρθρογράφος της ‘Cyprus Mail’ αγνοεί πολλά για το θέμα.

      Τελικά είχα δίκιο όταν έγραψα προχτές ότι όλη η συζήτηση γίνεται για τα οικονομικά ωφελήματα και μόνο. Μια λεπτομέρεια η οποία δεν συζητήθηκε καθόλου μέχρι σήμερα από κανέναν και αυτό μου κάνει εντύπωση είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια τα οποία ρυθμίζουν το ύψος της βοήθειας που μπορεί να λάβει κάποιος.

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Μαΐου 21, 2010 07:30

        Οθέλλος,
        Μπορεί να έχεις δίκιο για την Cyprus Mail, και έτσι δεν θα κάνω τον κόπο να την υπερασπιστώ.
        Μου προκαλεί όμως λύπη το γεγονός πως επιμένεις να αναφερεσαι πως η όλη συζ’ήτηση γίνεται για τα οικονομικά ωφελήμτα.
        Αυτό να το αποδώσεις στους βουλευτές. Εγώ τουλάχιστο αμφισβητώ τη λογική και τη σοφία της ουσίας, που ειναι η συνέχιση της παραγωγής προσφύγων…

        Μου αρέσει!

      • Οθέλλος permalink
        Μαΐου 21, 2010 09:30

        Καλημέρα, Στροβολιώτη.

        Να διευκρινίσω ότι δεν αναφερόμουνα ειδικά σε σένα ή στο blog σου όταν έγραψα επανειλημμένα πως όλη η συζήτηση για τους «εκ μητρογονίας» γίνεται για τα πιθανά οικονομικά ωφελήματα που θα έχουν. Επίσης είχα πει από την αρχή ότι αντιλαμβάνομαι πλήρως τους προβληματισμούς σου σε ότι αφορά την λογική πίσω από την συνέχιση «παραγωγής» προσφύγων. Από την άλλη όμως παρατηρώ ότι όποτε ξεκινά μια συζήτηση για το θέμα (είτε εδώ, είτε στην Βουλή είτε αλλού) αυτή καταλήγει πάντα σε ένα νούμερο με 8 εώς και 10 ψηφία! Η παρουσίαση του ζητήματος με τον τρόπο που γίνεται αυτή τη στιγμή (λες και μιλάμε για αποζημίωση στους πατατάρηδες) είναι κατά την γνώμη μου και επιπόλαιη και άδικη.

        Προσωπικά πιστεύω ότι σε οικογένειες που ο ένας γονιός είναι ή κατάγεται από τα κατεχόμενα, θα πρέπει να αποφασίζουν τα ίδια τα παιδιά για την δική τους καταγωγή και με την ενηλικίωση τους να εγγράφονται στον αντίστοιχο εκλογικό κατάλογο. Σε ότι αφορά την στεγαστική βοήθεια που δίδεται από το κράτος (για την οποία γίνεται όλη η φασαρία), νομίζω ότι αυτή θα πρέπει να δίδεται πλέον σε όλους τους νέους ανθρώπους (με προτεραιότητα ίσως στα νεαρά ζευγάρια) ανεξάρτητα από τον τόπο καταγωγής τους. Το δε ύψος της να βασίζεται σε συγκεκριμένα και απόλυτα επιβεβαιωμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Το πως μπορεί να γίνει αυτό στην πράξη είναι ένα άλλο, τεράστιο θέμα.

        Πάντα φιλικά,
        Ο.

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: