Skip to content

Οι προαιώνιοι εχθροί του ελληνισμού βρίσκονται εντός των πυλών.

Ιουνίου 25, 2010

Λίγα μόνο λεπτά μετά την ανακοίνωση της ψεσινής έκρηξης βόμβας στο γραφείο του υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, πήρε φωτιά το ιντερνέτ. Φατσοβιβλίο και μπλοκς συντονίστηκαν με το γεγονός, και αμέσως άρχισαν να κυκλοφορούν ειδήσεις, εκτιμήσεις, αναλύσεις…

Εκτιμήσεις και αναλύσεις από το γραφείο, το σαλόνι  ή τη βεράντα πολλών χρηστών οι οποίοι με πλήρη σιγουριά και απόλυτη βεβαιότητα ήξεραν τι είχε γίνει: ήταν προβοκάτσια! Όπως και με το φόνο τριών ανθρώπων στην Μαρφίν της Σταδίου πριν από μερικούς μήνες, έτσι και τώρα προκειται για  προβοκάτσια με στόχο να καμφθεί η λαϊκή θέληση για αντίσταση στα ξενόφερτα οδυνηρά μέτρα του ΔΝΤ σε συνεργασία με την οσφυοκαμπτική  κυβέρνηση του πρωθυπουργού Παπανδρέου.

Μια προβοκάτσια λοιπόν σε φόντο μιας διεθνούς συνομωσίας με μόνο στόχο τον έλεγχο και την κυριαρχία επί της Ελλάδας, και την υποταγή της εργατικής τάξης στους κανόνες του διεθνούς ιμπεριαλισμού.

Ναι, η Ελλάδα περνά κρίση – το ίδιο και άλλες χώρες. Ναι, τα μέτρα είναι οδυνηρά, και πρέπει να τα πληρώσουν κατά πάσα πιθανότητα κάποιοι που δεν είχαν ευθύνη για ο’τι συνέβηκε. Αυτό που συνέβηκε όμως δεν συνέβηκε στο κενό. Συνέβηκε σε ένα συγκεκριμένο κράτος, σε μια δεδομένη κοινωνία. Δεν έκλεψαν όλοι, αλλά όλοι είτε γνώριζαν είτε υποψιάζονταν είτε επωφελήθηκαν έμμεσα ή άμεσα σε κάποιο βαθμό.

Και κυρίως δεν έκαναν τίποτα να το σταματήσουν.

Αυτό που ξεχνούν είναι πως οι κανόνες του παιχνιδιού είναι συγκεκριμένοι: αν ένα κράτος αποτύχει, τότε όλοι πληρώνουν.

Μια τέτοια παραδοχή όμως δεν είναι εύκολη. Θα υπονοούσε πως υπάρχει έστω και πιθανότητα να έκανε λάθη ή παραλείψεις ο ελληνικός λαός ή μονάδες αυτού. Φυσικά τέτοιο ενδεχόμενο δεν είναι δυνατό, ένα τέτοιο ενδεχόμενο απλώς δεν υπάρχει. Οι έλληνες είναι φτιαγμένοι από τέτοιο άμεμπτο και νεραϊδίσιο υλικό, που κακό δεν μπορεί να κάνει.

Και φυσικά, όταν είσαι πεπεισμένος πως έτσι είναι τα πράγματα, τότε, για τα χάλια της χώρας φταιν οι ξένοι, ή τα πιόνια τους εντός, και όταν γίνονται άνανδρες τρομοκρατικές ενέργειες, αποτελούν φυσικά προβοκάτσια ενώ αποκλείεται να ήταν έργο κομπλεξικών, απολύτως ηλιθίων τρομοκρατών στο όνομα κάποιας από τις πολλές αναρχοδεξιοαριστερές – αλλά πάντως παρανοϊκές –  ιδεολογίες που κυκλοφορούν στο ελλαδικό χώρο.

Και για να έρθουμε κοντύτερα σε μας, μια τέτοια αντίληψη μοιάζει πολύ με τη δική μας διαχρονική στάση αναφορικά με το ρόλο των ξένων σε σχέση με το Κυπριακό.

Η συνηθισμένη πατριωτική φιλολογία αποδίδει την αφορμή και τη συνέχιση των  δεινών της Κύπρου στη γνωστή διαγαλαξιακή συνομωσία σε βάρος ενός λαού (του διαλεκτού ελληνοκυπριακού λαού φυσικά) ο οποίος ήταν πάντα το θύμα όλων όσων συνέβαιναν στην περιοχή μας.

Δεν αρνούμαι πως έχουμε εχθρούς, δεν αρνούμαι πως κάποιοι ίσως απεργάζονται ύπουλα σχέδια σε βάρος της Κύπρου και της Ελλάδας, σε βάρος των λαών μας.

Αλλά ακόμα και να είναι έτσι, η άμυνα μας μπορεί να κτιστεί πάνω στη μόνη σωστή βάση: την αυτοκριτική, την πρώτιστη γνώση και ανάγνωση του δικού μας εαυτού,  και την αναγνώριση των δικών μας λαθών και γκαφών.

Advertisements
15 Σχόλια leave one →
  1. Ιουνίου 25, 2010 09:16

    Συμφωνώ, αν και σε επιμέρους θέματα έχω διαφωνίες, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Το θέμα είναι προφανώς πως αν θέλει κανείς να κρίνει ή να βγάλει συμπεράσματα για το πώς σκέφτεται ένας λαός από το τι γράφεται στα μπλογκ, ή θα κρίνει λάθος, ή θα βγάλει λάθος συμπεράσματα. Στα μπλογκ γράφει ο κάθε πικραμένος την ανοησία του και μάλιστα χωρίς κόστος κανένα. Σκέψου ας πούμε πως ενώ διαβάζοντας τα ελληνικά μπλογκ έχει κανείς την εντύπωση πως η ελληνική κοινωνία στο σύνολο της αντιτίθεται «σθεναρά» στα μετρα, όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν το ακριβώς αντίθετο – το ίδιο και οι αναιμικές συγκεντρώσεις και οι «πανελλαδικές – γενικές» απεργίες των συνδικάτων και των κομμάτων της αριστεράς.

    Σε αντιδιαστολή, αν διαβάσει κανείς τα κυπριακά μπλογκ έχει αμέσως την εντύπωση πως η κυπριακή κοινωνία στο σύνολό της σχεδόν, στέκεται σταθερά στο πλευρό της λύσης – με την πραγματικότητα και τις δημοσκοπήσεις να διαψεύδουν ρητά αυτή την εντύπωση.

    Ηθικό δίδαγμα: Τα μπλογκ δεν είναι παρά ο παραμορφωτικός καθρέφτης μιας κοινωνίας που στήνουν επίδοξοι συγγραφείς, ποιητές, αρθρογράφοι, δημοσιογράφοι και σωτήρες της πούτσας για να βλέπουν τον εαυτό τους και να ζαλίζονται… 🙂

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουνίου 25, 2010 09:23

      Η αυτοκριτική (μας) είναι πολύ υγιεινό σύμπτωμα:)

      Μου αρέσει!

      • Ιουνίου 25, 2010 10:15

        Εμείς είμαστε σταγόνα στον ωκεανό στροβολιώτη, μας διαβάζουν δέκα άνθρωποι και όταν γίνουν δεκαπέντε κλείνουμε το μπλογκ και ανοίγουμε άλλο γιατί δεν αντέχουμε την πολυκοσμία. Το ψώνιο μας δεν είναι να γίνουμε σωτήρες, ούτε και να σώσουμε την αθρωπότητα, ή να αλλάξουμε την κοινωνία, αλλά να βρούμε πέντε ανθρώπους ικανούς να κάνουν διάλογο – δηλαδή να διαφωνήσουν μαζί μας και να σπρώξουν την αραχνιασμένη από το εγώ μας σκέψη μας λιγάκι παρακάτω… 😉

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Ιουνίου 25, 2010 17:39

        osr,

        Δεν μαθαίνω από την τηλεόραση, γατί δεν βλέπω τηλεόραση. Και πλέον ψιλοδιαβάζω μόνο τον Πολίτη.

        Δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω όταν ισοπεδώνεις όλους τους πολιτικούς ως εντολοδόχους των εταιρειών.

        Έχει καλούς και κακούς πολιτικούς, εργάτες, επιχειρηματίες, δικηγόρους οικονομολόγους – δεν γίνεται αλλιώς!

        Τέλος, για το Ισραήλ έγραψα και αλλού: στήριξα την θέση της κυβέρνησης για τον στολίσκο, αλλά ως εκεί. Δεν συμφέρει να είναι κανείς στενός σύμμαχος με μια χώρα η οποία είναι ίσως περισσότερο απομονωμένη από ποτέ.

        Δεν συμφέρει 🙂

        Διάβασα και τα λοιπά χρήσιμα και καλόπιστα που έγραψες εδώ και στο μπλοκ σου.

        Μου αρέσει!

  2. Ιουνίου 25, 2010 09:35

    «Αυτό που ξεχνούν είναι πως οι κανόνες του παιχνιδιού είναι συγκεκριμένοι: αν ένα κράτος αποτύχει, τότε όλοι πληρώνουν.»

    κανόνες; ποιοι κανόνες; αυτοί των μονοπωλίων των τραπεζών των καρτελ και των μιζών των πολυεθνικών που με χαρά ελέγχουν τους υπαλληλίσκους τους πολτικάντηδες;

    ποιος τους έβαλε αυτούς τους κανόνες;

    αυτό το συμπέρασμα που βγάζεις είναι παντελώς αυθαίρετο από την βεράντα του σπιθκιού σου στον στρόβολο την ώρα που τρώεις τον πάττιχο τζαι το χαλούμι σου χωρίς να έχεις την ανασφάλεια του αύριο

    τζαι που αν βρεις δουλειά αυτή θα σου δίνει κάθε μήνα 500 με 600

    ή εκεί που περίμενες να βγεις στην σύνταξη σου λένε ότι δεν θα βγεις τώρα αλλά όταν γίνεις 65 ή 67 με μειωμένες κατά 50%

    ή ενώ εκεί που έκανες τα πλάνα σου για τα δάνεια του κλουβιού σου και έχοντας δεδομένο ότι έχεις μισθό 1200 στο δημοσιο τσουπ ξαφνικά στις 3 μαρτίου σου ανακοινώνουν έτσι επειδή …. ότι θα σου μειωθεί ο μισθός μέχρι και 20%

    ωραία πράματα!!! την στιγμή που ο τσουκάτος και ο μαντέλης που αποδεδειγμένα τα φάγανε είναι εκεί χαρούμενοι

    την στιγμή που αυτοί που κατέστρεψαν εντελώς τους ανθρώπους σημίτης ειδικά το κολλητάρι της goldman sachs του χρηματιστηρίου που έδωσε ψεύτικα στοιχεία και μπήκε το παττισμένο κρατίδιο στην ΟΝΕ και φυσικά ο μέγας αθλιος ο κωστάκης

    ποιος βάζει τους κανόνες;

    άσε, μην πεις ξέρω τι θα πεις ………. θα μιλήσεις «ρεαλιστικά» και «νουσίμα» …..

    και στην τελική τι σημασία έχει ποιος έφαγε τον υπασπιστή του χρυσοχοίδη;

    άτε τζαι εφάν τον κάποιοι που την είδαν 49 του φεβράρη ή γκράντε επαναστάτες ή δεν ξέρω τζαι εγώ τι φαντασιώνονται στο μυαλό του ο κάθε ένας

    ε και; αυτό τι αλλάζει σε ότιδήποτε στην κοινωνία;

    ναι δεν είναι προβοκατσια.. ε και;

    προαίωνιοι εχθροί ελληνισμών και γαλλισμών κλπ υπάρχουν μόνο μέσα στα αραχνιασμένα μυαλά

    εχθρός είναι αυτός που σου στερεί την αξιοπρεπή διαβίωση

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουνίου 25, 2010 10:04

      Καλημέρα osr!

      Πρωινό σε βλέπω και πάντα με το εποικοδομητικό σου ύφος:)

      Οι κανόνες βρίσκονται εκεί. Τους έχει βάλει η ιστορία, η κοινωνία και οι μηχανισμοί που αναπτύχθηκαν στην εξέλιξη των κρατών.

      Από πού συμπεραίνεις πως με ενδιαφέρει λιγότερο από σένα εκείνος που πιάνει 600 ευρω τον μήνα, ή εκείνος που βιώνει την ανασφάλεια στη δουλειά του; (Και που ξέρεις αν δεν έχω και εγώ αυτή την ανασφάλεια;)

      Κάτσε λλιον την μάππαν χαμέ!

      Εγώ λέω πως έχεις δίκιο για τους πολιτικούς που αναφέρεις. Ναι, ήταν όλοι άχρηστοι. Τι γίνεται όμως;

      Αν είμαι άχρηστος στη δουλειά μου, θα κλείσει και θα χάσουν τη θέση τους και όσοι δεν έφταιγαν. Αν είμαι άθλιος σύζυγος και πατέρας θα διαλύσω την οικογένεια μου.

      Τέτοια πράγματα γίνονται κάθε μέρα, αλλά κανείς δεν εισηγείται να κλείσουμε όλες τις επιχειρήσεις γιατί κάποιες μπορεί να παττήσουν, κανείς δεν εισηγείται να ακυρώσουμε τις οικογένειες γιατί κάποιες διαλύονται, – πάντως κάποιοι εισηγούνται να διαλύσουμε τα κράτη που αποτυγχάνουν.

      Ας γίνει, αλλά ώσπου να γίνει αυτό, το παρόν σύστημα – θεσμός – κοινωνική οργάνωση – κράτος, πες το όπως θέλεις, υπάρχει, έχει κανόνες, και όταν παραβιάζονται οι κανόνες κάποιοι την πληρώνουν.

      Τόσο απλά, και τόσο ρεαλιστικά και νούσιμα:)

      (Εγώ πάντως νοιώθω πως ένα μόνο προαιώνιο εχθρό έχω : τον χρόνο.)

      Μου αρέσει!

      • Ιουνίου 25, 2010 10:57

        εγώ δεν μίλησα για άχρηστους πολιτικούς, μίλησα για ελεγχόμενους μέσω των μμεξαπάτησης που είναι και τα ίδια κερδοσκοπικοί οργανσιμοί που ελέγχονται από μεγαλύτερες κερδοσκοπικές εταιρείες και μέσω των διαφημίσεων υπαλληλίσκους των εταιρειών

        τα μμεξαπάτησης ελέγχουν σε τεράστιο βαθμό την σκέψη των ανθρώπων που απλά όταν επιστρέψουν σπίτι κατά τις 7.30 το απόγευμα μες τα νεύερα από την μισθωτή σκλαβιά απλα θα ρουφήξουν την προπαγάνδα που θα του πλασάρουν οι δημοσιοκάφροι πρετεντέρηδες βίκτωερες παπαδόπουλοι κλπ κλπ
        χτες πχ στο μεγκα στο δελτίο ειδήσεων είχε δύο «ρεπορταζ» (;) το ένα για τον όμιλο του σιακόλα που ανακοίνωσε τεράστια κέρδη και παλι και το άλλο για μια άλλη εταιρεία που και πάλι είχε τεράστια κέρδη

        αυτοί ελέγχουν τι θα μάθεις και εσύ και εγώ

        μόνη όαση το ιντερνετ με όλα τα κακά του και πάνε να βάλουν χέρι και εδώ γιατί απλά οι εταιρειές θέλουν να ελέγχουν τα πάντα δηλαδή την σκέψη σου τη » νούσιμη»

        οι πολιτικοί σου δεν έχουν δύναμη όπως και ο κάθε ομπάμα δεν μπορεί να κάνει τίποτα της bp μόνο η οργή του κόσμου μπορεί να το κάνει αυτό

        μόνο οι άνθρωποι όταν μαζικά διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους μπορούν να επιβάλουν τους κανόνες

        ακριβώς όπως στο ΜΟντγκόμερι των ΗΠΑ την δεκαετία του 50 που ίσχυε όπως και σε όλη την χώρα ρατσιστιικοί νόμοι που χώριζαν τους ανθρώπους σε μαυρους και άσπρους

        και μια γυναίκα δεν υπάκουσε σε αυτούς τους «κανόνες» που μισhimoy λαλείς ότι έβαλε η …… ιστορία……… άρχισε τότε αγώνας με ηγέτη τον Μαρτιν Λούθερ Κιγκ εναντίον αυτών των κανόνων με μαζικές κινητοποιήσεις που οδήγησαν σε κατάργηση των νόμων αυτών

        Boycott…… Martin Luther King!!! ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ!!! ΟΛΑ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΗΘΙΝΑ
        http://osr55.wordpress.com/2010/06/25/

        αν δεν υπήρχε μαζική κινητοποίηση αυτών των ανθρώπων ούτε καν οι κωλονόμοι δεν θα άλλαζαν

        ο ρατσισμός φυσικά δεν έπαυσε αλλά ήταν ένα βήμα

        τους κανονες της δουλείας που ίσχυαν πολλά περισσότερα χρόνια σχεδόν για 500 χρόνια τους επέβαλε η ιστορία στροβολιώτη;

        ωραία τα λες….. συνέχισε

        δεν είπα ότι σε ενδιαφέρει λιγότερα από μένα ή τον οποιονδήποτε εκείνος που πιάνει 600 ευρώ κλπ

        αυτό που λέω είναι κρίνουμε όλοι εκ του ασφαλώς από την ευημερία μας
        και γιαυτό πρέπει να προσπαθούμε να μπαίνουμε στην θέση αυτών των ανθρώπων

        «Εγώ λέω πως έχεις δίκιο για τους πολιτικούς που αναφέρεις. Ναι, ήταν όλοι άχρηστοι. Τι γίνεται όμως;
        Αν είμαι άχρηστος στη δουλειά μου, θα κλείσει και θα χάσουν τη θέση τους και όσοι δεν έφταιγαν. Αν είμαι άχρηστος στη δουλειά μου, θα κλείσει και θα χάσουν τη θέση τους και όσοι δεν έφταιγαν. Αν είμαι άθλιος σύζυγος και πατέρας θα διαλύσω την οικογένεια μου. »

        για τους πολιτικούς σου απάντησα πριν, αυτό που δεν θέλεις να δεις είναι ότι αυτοί οι εντολοδόχοι των εταιρειών δεν είναι άχρηστοι απλά εφαρμόζουν το σύστημα της λεγόμενης αντιπροσωπευτικ΄ς αστικής τάχα δημοκρατίας

        που η μόνες δύο επιλογές για τον ελληνικό ειναι η εξής μια νδπασοκ η οποία είναι καμία αφού όλα γίνονται για να πλουτίζουν οι λάτσηδες οι βαρδινογιάννηδες οι κοκκαληες κλπ κλπ

        έχουμε δημοκρατιά μισhiμου… το μεγαλ΄τερο παραμύθι

        η διαχείριση της ζωής τόσων ανθρώπων δεν είναι απλά μια επιχείρηση που τάχα θα κλείσει ή πολύ περισσότερο σαν την οικογένεια όπως τόσο άστοχα αναφέρεις στα » μη κολληθέντα» παραδείγματα

        θεωρώ ότι είσαι δείγμα αυτού που ο τσόμσκυ εντάσσει στο 20% της κοινωνίας το οποίο επιδέχεται την μεγαλύτερη πλύση εγκεφάλου ώστε να σκεφτεται έτσι όπως σκέφτεται «νούσιμα» και «ρεαλιστικά» μη μου τυος κύκλους τάραττε δηλαδή του παρόντος συστη΄ματος που διαιωνίζει την μονομερή ευμάρια

        και κανει τους πλούσιους πλουσιοτερους και τους φτωχούς φτωχότερους
        στος λεγόμενους «σκεπτόμενους» διανοούμενους πολίτες που έχουν συμμετοχή στα κοινά και με μια κάποια επιρροή

        την δεκαετία του 60 στις ηπα υπήρχαν δύο απόψεις για της καταστροφήτου βιετνάμ και της ευρύτερης περιοχής από τον αμερικανικό στρατο

        υπήρχαν τα » περιστέρια» και τα » γεράκια» οι «δημοκρατικοί» και οι «ρεπουμπλικάνοι», οι «προοδευτικοί ρεαλιστές νούσιμοι» και οι συντηρητικοί εθνικοφρονες από την άλλη

        οι προοδευτικοί νούσιμοι ρεαλιστές έλεγαν….. πήγαμε να κάνουμε το καλό με μεγάλο κόστος σε ανθρώπινες ζωές αφού οι στρατιώτες μας σκοτώνονται συνέχεια και ισως είναι καλυτερα να σταματήσουμε

        οι συντηρητικοί εθνικόφρονες έλεγαν…… πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια εκδημοκρατισμού και εσείς τα περιστερια ειστε προδότες

        βιετνάμ: εκατομύρια νεκροί βιετναμέζοι με καταστροφές στην καμπότζη που έφεραν τον πολ ποτ και τους κόκκινους χμερ

        και 55 χιλιάδες νεκροί αμερικανοί στρατιώτες

        πάντως για ένα πράγμα συμφωνούσαν οι προοδευτικοί ρεαλιστές νούσιμοι με τους συντηρητικούς εθνικόφρονες

        ότι η εισβολή και οι δολοφονίες σε μια ξένη χώρα ήταν για το καλό

        απλά οι προοδευτικοί ρεαλιστές νούσιμοι λένε ότι οκ εν για το καλόν αλλά έχουμε πολλά μεγάλο κόστος σε (αμερικάνικες) ανθρώπινες ζωές

        αν εσύ πχ ζούσες την δεκαετία του 60 στις ηπα είμαι σίγουρος ότι θα ήσουν στους προοδευτικούς ρεαλιστές νούσιμους

        ακριβώς όπως αντιμετωπίζεις πχ τώρα την τρομοκρατιά του κράτος του ισραήλ δηλαδή λες οκ ρε παιδίν μου κάμνει κακά πράματα το ισραήλ εις βάρος των καημένων των παλαιστινίων ….αλλά…….. πρέπει τζαι μεις ρε παιδίν μου να δούμε το συμφέρον μας ως ρεαλιστη΄ς προοδευτικός νούσιμος που είσαι και φυσικά εισηγει΄σαι να κάνουμε μια κάποιου ει΄δους συμμαχια για να έχουμε την προστασία ή τουλάχιστον να μην μας κάνει κακό στο κυπριακό

        ένα πράγμα πάντως σου αναγνωρίζω, ότι είσαι καλόπιστος και γιαυτό άλλωστε γράφω εδώ

        Μου αρέσει!

  3. disdaimona permalink
    Ιουνίου 25, 2010 11:16

    Στροβολιώτη καλημέρα,

    Το κείμενο σου σήμερα, κατά την άποψη μου, δεν είναι καθαρό. Οι συλλογισμοί σου δεν είναι έγκυροι, όχι γιατί οι επιμέρους προτάσεις έχουν λάθη, αλλά γιατί αφήνεις πολλά κενά στον τρόπο που κτίζεις εδώ τη σκέψη σου.

    Ξεκινάς από τη σωστή και ευφυή παρατήρηση, πως «Αυτό που ξεχνούν είναι πως οι κανόνες του παιχνιδιού είναι συγκεκριμένοι: αν ένα κράτος αποτύχει, τότε όλοι πληρώνουν.» Στην περαιτέρω ανάλυση όμως δεν βλέπω να τους συμπεριλαμβάνεις όλους. Όλοι σε ένα κράτος δεν είναι μόνο οι πολίτες, είναι και οι πολιτικοί. Συγκεκριμένα, όλοι, είναι και αυτοί που μασήσανε 200 δις σε μίζες. όλοι είναι επίσης αυτοί που δεν βρίσκουν ως δια μαγείας αποδεικτικά στοιχεία για να τους καταδικάσουν και ενδεχομένως να δεσμεύσουν τις περιουσίες τους.

    Βλέπεις το ζήτημα δεν είναι η δυσκολία στην παραδοχή πως όλοι πρέπει να πληρώσουν. Η δυσκολία αρχίζει, όταν ένας ολόκληρος λαός οφείλει να μετατραπεί σε δουλοπάροικο γιατί το «κράτος» που αντιπροσωπεύει όλους έχει πάψει να τους αντιπροσωπεύει.

    Και το πλήγμα, εις βάρος του όποιου αξιωματούχου αυτού του κράτους (χωρίς να είμαι υπέρ τρομοκρατικών ενεργειών) δεν μπορεί να θεωρείται πλήγμα εις βάρος όλων. Πλήγμα εις βάρος όλων αντίθετα έγινε το συγκεκριμένο κράτος. Και αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους, είναι οι μόνοι που δεν σταμάτησαν να αγωνίζονται για το κοινό καλό. Κοινό καλό δεν είναι η μετατροπή του λάου σε σύγχρονους δούλους. Κοινό καλό είναι η προάσπιση των όρων διαβίωσης του κάθε ανθρώπου. Αυτό το κράτος ακυρώνει ζωές, χρόνια εργασίας και χρόνια μέλλοντος για τους νέους. Αυτό το κράτος έγινε ένα τρομοκρατικό κράτος.
    Και είναι το λιγότερο υποκριτικό να επιτρέπουμε στην ανηθικότητα να μιλά εκ μέρους τάχα της ηθικής.

    Μου αρέσει!

    • Ιουνίου 25, 2010 11:54

      Να πρσθέσω δυο πράγματα μεγίστης σημασίας (μαζί με τη σύμφωνη γνώμη μου):

      Στην έννοια «όλοι» ΠΡΕΠΕΙ για να έχει νόημα η λέξη να συμπεριληφθούν και τα κέρδη του κεφαλαίου – δεν γίνεται όταν οι υπόλοιποι πληρώνουν από το υστέρημά τους, αυτοί να συνεχίζουν να έχουν (υπέρογκα μάλιστα) κέρδη.

      Και δεύτερον, ας μην ξεχνάμε πως όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα σήμερα δεν είναι παρά το προάκουσμα μιας συνταρακτικής αλλαγής που θα λάβει χώρα σε όλο τον δυτικό κόσμο (ΟΛΟ ΟΜΩΣ) και δεν είναι τίποτα λιγότερο από τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας «κοινωνικά και εργατικά δικαιώματα». Αν χάσουν οι Έλληνες εργαζόμενοι θα χάσουν όλοι μαζί τους. Γι αυτό τα εργατικά συνδικάτα στη Γαλλία κατεβαίνουν με σύνθημα: είμαστε όλοι Έλληνες…

      Μου αρέσει!

      • Ιουνίου 25, 2010 13:03

        Αυτό ισχύει, ειδικά το δεύτερο σκελος.
        Η Ελλάδα επιλέχθηκε να είναι το πρώτο θύμα (και δεν ήταν και το πρώτο θύμα, η Ουγγαρία και η Λεττονία προηγήθηκαν, ΑΛΛΑ εκεί δεν είχε ευρώ) για πολύ συγκεκριμένους λόγους που καθιστούν την Ελλάδα εύκολο στόχο και αδύναμο κρίκο.

        Η διάθεση να πληγούν εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα είναι σαφής, και κάποιο πειραματόζωο χρειάζεται. Ε, εν προκειμένω αυτό είναι η Ελλάδα ακριβώς επειδή τα δημοσιονομικά της είχαν τα χάλια τους κι επειδή υπάρχουν σοβαρές διαρθρωτικές αδυναμίες στο σύστημά της.
        Πλην όμως, η λύση για τις διαρθρωτικές αδυναμίες (που είναι σοβαρότερες από το χρέος ή τα δημοσιονομικά) δεν είναι το ΔΝΤ και ο μηχανισμός στήριξης. Το ΔΝΤ έχει άλλους στόχους και ο μηχανισμός στήριξης αποσκοπεί στη σωτηρία του ευρώ, όχι της Ελλάδας (δλδ όχι του ελληνικού λαού).

        Εξάλλου κανείς δε σε δανείζει, αν δεν τον συμφέρει. Και θυμίζω πως μιλάμε για δάνειο, όχι για φιλανθρωπία.

        Από κει και πέρα, μια τορμοκρατική επίθεση στο γραφείο ενός Υπουργού (και μάλιστα αυτού του Υπουργού) σημαίνει πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Το δημοκρατικό πολίτευμα στην Ελλάδα μετρά πολλές πληγές, εδώ και πολλά χρόνια. Ποτέ του άλλωστε από το 74 και μετά δεν κατάφερε να σταθεί στα πόδια του.
        Οι αλλεπάλληλες τρομοκρατικές επιθέσεις στοχεύουν στην πλήρη αποσταθεροποίηση του δημοκρατικού πολιτεύματος. Κάποιοι έχουν συμφέρον από αυτό -δεν είναι θεωρία συνωμοσίας, κι ούτε έχει να κάνει με τη λογική «είμαστε ατίθασοι και μάγκες, γι’αυτό είναι όλοι εναντίον μας» -αυτά, μπαρδόν, αλλά είναι μαλακίες.
        Θυμίζω πως κουτσή δημοκρατία είχαμε και από το 61 ως το 67.
        Και πως πριν το 67 προηγήθηκε η δολοφονία Λαμπράκη και τα Ιουλιανά. Η εποχή φυσικά είναι πολύ διαφορετική, εξού και σήμερα δεν πρόκειται να βγουν τα τανκς στους δρόμους: δεν χρειάζεται.
        Η Αθήνα κοντεύει να είναι πιο αστυνομοκρατούμενη από τη Βαρσοβία (και μιλάμε για πόλη όπου κυκλοφορεί στρατός, εν καιρώ ειρήνης).
        Υπάρχουν ήδη παράνομα προφυλακισμένοι άνθρωποι. Υπάρχουν ήδη σκευωρίες εναντίον αθώων.
        Ήδη η αστυνομία μπουκάρει σε σπίτια και ξυλοφορτώνει ανθρώπους και προβαίνει σε έρευνες και κατασχέσεις ΧΩΡΙΣ ένταλμα.
        Αυτά δεν είναι προϊόν καλπάζουσας φαντασίας. Είναι γεγονότα.
        Το μόνο που λείπει είναι κοινεί συναινέσει της ολιγραχικού τύπου πλειοψηφίας του πολιτικούς κόσμου (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ) να αρχίσουμε να απενεργοποιούμε άρθρα του συντάγματος μέχρι νεωτέρας και λόγω κατάστασης εκτάκτου ανάγκης. Ήδη έχουν ακουστεί αυτά από «έγκριτα» παπαγαλάκια, δεν τα βγάζω από το μυαλό μου.
        Αυτό ονομάζεται εκτροπή. Αλλού, σε άλλες εποχές το λέγαν χούντα.

        Γιατί, αναρωτιέσαι μάλλον Στροβολιώτη; Γιατί στην «περιούσια» Ελλάδα;
        Γιατί, Στροβολιώτη μου, έλαχε στην Ελλάδα να είναι ο πιο αδύναμος κρίκος και άρα η πρώτη χώρα όπου δοκιμάζεται αυτό που λέει ο Δαίμων. Επειδή, για διάφορους λόγους (με ευθύνες και των Ελλήνων, του λαού, θα συμφωνήσω), η Ελλάδα ήταν βολικό να είναι ο δοκιμαστικός σωλήνας. Θα μπορούσε να ήταν η Πορτογαλία ή Ισπανία, αλλά για διάφορους λόγους η Ελλάδα βόλευε καλύτερα.
        Δεν είναι κανένας περιούσιος λαός. Αμα πετύχει στην Ελλάδα, θα γίνει και αλλού. Ήδη μετά την Ελλάδα, χτύπησε το καμπανάκι και για ένα σωρό άλλες χώρες.

        Σε κάθε περίπτωση, όταν έχεις μια κυβέρνηση που εκλέχτηκε τον Οκτώβρη βάσει προγράμματος άλφα και κατόπιν εκτελεί ένα πρόγραμμα βήτα εξ διαμέτρου αντίθετο, και συναινεί στο να δεχτεί ξένους επιτηρητές που θα έρθουν να δώσουν οδηγίες και να κάνουν παρατηρήσεις, δεν τιμά το δημοκρατικό πολίτευμα.
        Και μια τέτοια χώρα, δεν είναι αυτόνομο κράτος, δεν χαίρει εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας (όπως είναι γραμμένο στο Σύνταγμά μας), είναι απλό προτεκτοράτο.
        Όπως είναι όλες οι χώρες των Βαλκανίων (και της Μέσης Ανατολής) τα τελευταία 20 χρόνια.
        Η ιστορία έχει να μας δέιξει πολλά και πολύ διδακτικά παράλληλα στην παρούσα φάση.

        Συγγνώμη για τη φλυαρία.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Ιουνίου 25, 2010 17:10

        DeMΩΝ

        Δυο μικρά σχόλια. Πιστεύω πως δεν θα υπήρχε αντίρρηση για μικρή αύξηση της φορολογίας επί των κερδών *νοουμένου* πως θα υπάρξουν μέτρα για περιορισμό του κρατικού μισθολογίου και εξοδολογίου, και γενικά τον εξορθολογισμό της δημόσιας υπηρεσίας (αυτά αφορούν την Κύπρο). Και φυσικά μια τέτοια απαίτηση θα έπρεπε να ερχόταν και από τους εργαζομένους – έστω και αν επηρεάζονταν κάποιοι παρόντες ή μελλοντικοί συνάδελφοι τους.

        Γιατί αν είναι να κάνουν οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες τις θυσίες τους και να πέσουν τα λεφτά τους στο απύθμενο καλάθι της κακοδιαχείρισης, τότε δεν κάναμε τίποτα!

        Για αυτό τον επαναπροσδιορισμό που λες, οφείλω να πω πως μένω έκπληκτος: εγώ δεν βλέπω κάτι τέτοιο. Βλέπω μόνο μια συστηματική και πολύ καθυστερημένη προσπάθεια να βελτιωθούν οι δομές που οδήγησαν στα σημερινά προβλήματα.

        Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουνίου 25, 2010 17:02

      Δεισδαιμόνα,

      Δεν μπορώ να εγγυηθώ πλήρη ικανοποίηση όλων των αναγνωστών κάθε φορά:)

      Πλην όμως γιατί δεν είναι έγκυροι οι συλλογισμοί μου;

      Οσοι μάσησαν τις όποιες μίζες είναι και ο λόγος (ένας από τους λόγους) που απέτυχε το σύστημα. Να πληρώσει ο κλέφτης; Ναι, αν τον βρεις, και αν το αποδείξεις και εάν τα έχει. Αν δεν γίνει αυτό (που είναι το πιθανότερο), μια τέτοια προσπάθεια θα είναι άνευ αποτελέσματος και το πρόβλημα θα παραμείνει.

      Τι να κάνουμε δηλαδή; Να αποκεφαλίσουμε όλους τους πολιτικούς γιατί κάποιοι έκλεψαν;

      Αλλά και τότε – πρόσεξε – το πρόβλημα θα είναι ακόμα εκεί!

      Για το δεύτερο σκέλος του σχολίου σου περί δουλοπάροικων, συγχρόνων δούλων και κράτους τρομοκράτη, δεν θα σχολιάσω τίποτα. Δεν υποτιμώ την δική σου άποψη, αλλά οφείλω να αναφέρω πως αυτά είναι συνθήματα, και δεν μπορώ να αντιτάξω αντίλογο.

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Ιουνίου 25, 2010 17:26

        Κροτ,

        Όντως φλυάρησες:)

        Αλλά να σε ρωτήσω κάτι: δηλαδή αν τα δημοσιονομικά της Ελλάδας ΔΕΝ είχαν τα χάλια της, τότε δε θα γινόταν τίποτα από αυτή την συνομωσία που ουσιαστικά πιστεύεις πως κρύβεται πίσω από όλα αυτά;

        Επίσης: το ΔΝΤ δανείζει επειδή του συμφέρει. Και ναι και όχι, αφού αν ήταν να δανείσει ως κοινός τραπεζικός οργανισμός θα έπαιρνε περισσότερο τόκο. Αλλά ναι, και του συμφέρει, και ναι, θέλει να βοηθήσει το Ευρώ.

        Είναι αυτό κακό;

        Τα γεγονότα που αναφέρεις για την Αθήνα δεν τα γνωρίζω, διαισθάνομαι πως ακόμα και αν γίνονται τέτοια σαφώς αρνητικά πράγματα δεν θα πρέπει να είναι σε μεγάλο ή επικίνδυνο βαθμό, δε θα αποτελούν εκτροπή, αλλά επειδή δε γνωρίζω λεπτομέρειες το αφήνω εδώ.

        Προς το τέλος αναφέρεσαι πως η κυβέρνηση βγήκε με ένα πρόγραμμα Α και τώρα εφαρμόζει ένα πρόγραμμα Β. Πράγματι εδώ υπάρχει ένα ζήτημα και μια αντίφαση.

        Αλλά αυτό συμβαίνει γιατί κάτι δεν πήγαινε καλά στην περιούσια χώρα. Κάτι ήταν χαλασμένο από καιρό, και κάποιοι προσπαθούσαν περισσότερο να το κρύψουν παρά να το λύσουν.

        Ίσως να ήταν πιο δημοκρατικά θεμιτό αν κάτω από τις δεδομένες συνθήκες ο Παπανδρέου παραιτείτο, και είχατε ξανά εκλογές.

        Μάλλον θα έβγαινε πάλι ο ίδιος, ίσως με μεγαλύτερη διαφορά, αλλά ξέρεις, θα έβρισκε και μεγαλύτερο το πρόβλημα 2-3 μήνες αργότερα. Αυτό δε θα ήταν προς το συμφέρον της χώρας…

        Μου αρέσει!

  4. Ιουνίου 25, 2010 22:15

    Δυο-τρία πραγματάκια θα πω, για να κάνω λίγο καθαρότερα μερικά σημεία, αλλά δεν θα φλυαρήσω πολύ ξανά. 🙂

    -Αν τα δημοσιονομικά δεν είχαν τα χάλια τους, απλά θα ήταν άλλος το πρώτο θύμα (πχ η Πορτογαλία) και η Ελλάδα θα ακολουθούσε. Εξάλλου αντίστοιχα μέτρα, χωρίς παρέμβαση ΔΝΤ αποφασιστηκαν ήδη στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και την Ιταλία και επίκειται να αποφασιστούν στο Βέλγιο και τη Βρετανία. Σε κάποιες από αυτές τις χώρες το δημόσιο χρέος είναι ίδιο ή και μεγαλύτερο από της Ελλάδας -σε κάποιες άλλες όμως είναι μικρότερο.

    -Ως προς τα έκτροπα και την εκτροπή, μπορώ να παραθέσω μερικά λινκ:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=159033
    http://bit.ly/98XaAz
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=540777
    Αυτά είναι μόνον 3 περιπτώσεις. Υπάρχουν και πολλές, μα πάρα πολλές άλλες.
    Γενικώς, το να κατέβει κάποιος σε μια πορεία στην Αθήνα πχ είναι σχεδόν mission impossible και όχι τόσο εξαιτίας των μπαχαλάκηδων, όσο εξαιτίας της αστυνομίας. Αλλά και εκτός πορείας/αναταραχών, η ασυδοσία της αστυνομίας είναι παροιμειώδης. Αντίστοιχα, πέραν της καθαρής καταστολής, το πολίτευμα πάσχει σε πολλά επίπεδα, δυστυχώς.
    Σχετικά δε με τη βόμβα του Χρυσοχοϊδη, υπάρχει και αυτή η ερμηνεία:
    http://bit.ly/drOPmm
    αλλά και ετούτη:
    http://bit.ly/czdAHn (είναι λίγο μεγάλο το κείμενο, αλλά αξίζει τον κόπο)

    Σημειώνω ακόμα πως είναι αντισυνταγματικό τέτοιου εύρους μέτρα που ουσιαστικά αναθεμελιώνουν τα εργασιακά στη χώρα να αποφασίζονται με ένα απλό προεδρικό διάταγμα, χωρις ψηφοφορία στη Βουλή. Κι αν δεν είναι αντισυνταγματικό (θα αποφανθεί το ΣτΕ άλλωστε) σίγουρα είναι αντιδημοκρατικό.

    -Φοβάμαι πως το ΔΝΤ δεν θέλει καν να βοηθήσει το ευρώ, ως νόμισμα. Θέλει να βοηθήσει τις τράπεζες και τις εξαγωγές συγκεκριμένων χωρών -θέλει δλδ να βοηθήσει μαι συγκεκριμένη κάστα, και μάλιστα αυτήν που προκάλεσε την κρίση. Κανείς, μας κανείς δεν δανείζει από φιλανθρωπία.
    Και δεν ήταν βλάκες οι Αργεντίνοι που του έδειξαν την πόρτα, δέκα χρόνια πριν, και ενώ βρίσκονταν σε χειρότερη από την Ελλάδα κατάσταση.

    -Αν γινόντουσαν και πάλι εκλογές, δεν είμαι και τόσο σίγουρη αν θα έβγαινε και πάλι το ΠαΣοΚ. Το πρόβλημα είναι πως αν δεν έβγαινε το ΠαΣοΚ, θα έβγαινε η ΝΔ: τα ίδια και χειρότερα δλδ. Μάλλον τελικά υπάρχουν αδιέξοδα στη δημοκρατία.

    -Τέλος, την ώρα που αποφασίζονται αυτά τα πολύ σκληρά μέτρα και ζητάνε από απλούς ανθρώπους να ζήσουν με 560 ευρώ το μήνα, διατηρούνται οι μισθοί του Αρχιεπισκόπου (2500 ευρώ το μήνα), των Διευθυντών και Γενικών Γραμματέων Υπουργείων (γύρω στο 5χιλιαρο το μήνα), τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα και λοιπά προνόμια για βουλευτές και υπουργούς κλπ.
    Επίσης, ξοδεύονται χρήματα σε τέτοιες πολυτέλειες:
    http://koupepkia.blogspot.com/2010/05/blog-post.html

    Και είμαι απόλυτα, μα απόλυτα βέβαιη πως άμα μας τελειώσει κι αυτή η κυβέρνηση, ουκ ολίγα σκάνδαλα και μίζες θα αφήσει πίσω της.

    Δεν είναι και τόσο άγιος ο Παπανδρέου λοιπόν. Εξάλλου για τα χάλια τα σημερινά εν πολλοίς ευθύνεται το σόι του. Και κυρίως, πάνω από όλα, δεν βλέπω να υποχωρεί η γνωστή αλαζονεία της εξουσίας, ούτε οι περικοπές να αφορούν όλους τους Ελληνες εξίσου.

    Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. Ένταση με μία τραυματία στο κέντρο της Αθήνας μετά το τέλος ψεσινής πορείας | Διαιτες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: