Skip to content

«Tο κράτος παίζει υπερβολικά μεγάλο ρόλο στην καθημερινή ζωή του νησιού.»

Σεπτεμβρίου 10, 2010

 

 

 

Χα! Αυτό δεν είναι δήλωση κάποιου ενοχλητικού νεοφιλελεύθερου Κυπραίου πολιτικού ή ιστολόγου. Είναι δήλωση – παραδοχή του προτελευταίου ορθόδοξου κομμουνιστή, Φιντέλ Κάστρο. (Η τελευταία θα είναι η Παπαρήγα.)

 

Δεν θα αναφερθώ σε λεπτομερείς αντιστοιχίες με τη χώρα μας, αφού φυσικά δεν υπάρχουν.

 

Εδώ έχουμε άλλο σύστημα.

 

Είναι τραγικό όμως να μην μπορούν να αντιληφθούν από τη μια οι κυβερνώντες, και από την άλλη οι λαϊκιστές βουλευτές της αντιπολίτευσης, πως η λύση των δικών μας προβλημάτων δεν βρίσκεται στα αιτήματα επέκτασης του κράτους ως μεγίστου εργοδότη ή  δημιουργού «πλαφόν» στις τιμές.

 

Η λύση βρίσκεται στην ενδυνάμωση του κράτους στον τομέα των *θεσμών*  και του *ελέγχου* της ελεύθερης οικονομίας. Οι παραγωγικές διαδικασίες, όσο είναι δυνατόν, πρέπει να περάσουν στον ιδιωτικό τομέα.

 

Όπου όταν μια εταιρεία με κακή διαχείριση ή αδυναμία να αντέξει στον ανταγωνισμό, και στις αλλαγές συνθηκών παττίσει, τότε απλώς παττίζει. Δεν έρχεται «δώρο» από τον Σταυράκη, με τα λεφτά μου και τα λεφτά σου για να παρατείνει τη λαθροβίωση της.

 

Στον ιδιωτικό τομέα όπου η μόνη κόκκινη γραμμή που υπάρχει είναι η σωστή διαχείριση των πόρων, και όχι η συντήρηση με ξένα λεφτά δικαιωμάτων ή υπερδικαιωμάτων σε παττισμένες εταιρείες ή σε μια παχύσαρκη ακριβή δημόσια υπηρεσία.

 

Και οφείλω να πω ότι, ναι, δεν είναι φυσικά και ο ιδιωτικός τομέας τέλειος. Λάθη, κακή διαχείριση σίγουρα γίνονται. Αφορούν όμως αυτούς που τα κάνουν. Και η αγορά τους αντικαθιστά και προχωρεί χωρίς να επιβαρύνεται ο αχάπαρος φορολογούμενος.

 

 

Παραδοχή Φιντέλ

«Αποτύχαμε»

Σε μια αναπάντεχη παραδοχή προχώρησε ο συχνότερος μπαμπούλας του καπιταλισμού Φιντέλ Κάστρο, λέγοντας ότι το κομουνιστικό οικονομικό μοντέλο δεν είναι λειτουργικό. Το Euronews καταγράφει ότι ο ιστορικός ηγέτης της Κούβας προχώρησε σε αυτά τα σχόλια ενώπιον Αμερικανού δημοσιογράφου στην Αβάνα. Φαίνεται να συμφωνεί με τον αδελφό του Ραούλ σε μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στην τόνωση της ανάπτυξης. Ο δημοσιογράφος Τζέφρι Γκόλντμπεργκ συνομίλησε με τον Φιντέλ την προηγούμενη βδομάδα. Τον ρώτησε αν ο σοβιετικός κομουνισμός αξίζει να προωθηθεί σήμερα, με τον Φιντέλ να απαντά ότι δεν δουλεύει ακόμα και για την Κούβα, για να συνεχίσει τονίζοντας ότι «το κράτος παίζει υπερβολικά μεγάλο ρόλο στην καθημερινή ζωή του νησιού». Στη συνέντευξη που κάλυψε πλειάδα θεμάτων, ο ιστορικός ηγέτης της Κούβας καταφέρθηκε επίσης ενάντια στον Ιρανό Πρόεδρο Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ για την άρνηση αναγνώρισης του Ολοκαυτώματος, χαρακτηρίζοντάς τον αντισημιτιστή και, καταλήγοντας, επανέλαβε τους φόβους του για πυρηνικό πόλεμο μεταξύ της Τεχεράνης, των ΗΠΑ και του Ισραήλ.

Κωδικός άρθρου: 968640

ΠΟΛΙΤΗΣ – 10/09/2010, Σελίδα: 9

Advertisements
13 Σχόλια leave one →
  1. Othellos permalink
    Σεπτεμβρίου 10, 2010 18:01

    «Είναι τραγικό όμως να μην μπορούν να αντιληφθούν από τη μια οι κυβερνώντες, και από την άλλη οι λαϊκιστές βουλευτές της αντιπολίτευσης, πως η λύση των δικών μας προβλημάτων δεν βρίσκεται στα αιτήματα επέκτασης του κράτους ως μεγίστου εργοδότη ή δημιουργού «πλαφόν» στις τιμές.»

    Να υπενθυμίσω μόνο ότι η σημερινή αντιπολίτευση παραμένει εκτός κυβέρνησης από το 2003. Συνεπώς δεν μπορεί να ευθύνεται αυτή για τα σημερινά μας χάλια. Παρεμπιπτόντως, σήμερα ο «ΠΟΛΙΤΗΣ» δημοσιεύει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την επικείμενη (?) συγxώνευση των ΚΑ με την Eurocypria:

    http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=968566&-V=articles&-p

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 11, 2010 08:52

      Οθέλλος,

      Ναι ο ΔΗΣΥ είναι μακριά από την εξουσία από το 2003. Όταν όμως το φοβερό ντουέτο των λαϊκιστών, ο Λευτέρης ο Χρυσοφόρου και ο Κυριάκος ο Χατζηγιάννης ανοίγουν το στόμα τους, παρακαλείς α μην επανέλθουν! Και επειδή το κράτος δεν έχει δικαίωμα ψήφου, βρίσκεται συνεχώς στο επίκεντρό: να κάνει το κράτος αυτό, να πληρώσει το κράτος εκείνο, να αποζημιώσει το κράτος αυτούς! Και όλα αυτές οι απαιτήσεις για ζητήματα για τα οποία έπρεπε να είχε προβλέψει ή προσφέρει ο ιδιωτικός τομέας.

      Δεν φορολογούνται οι δηλώσεις, ούτε οι μαλακίες.

      Μου αρέσει!

      • Othellos permalink
        Σεπτεμβρίου 11, 2010 09:38

        OK …. φταίει ο Κληρίδης 🙂

        Ακόμα και να έχεις 100% δίκιο σε αυτά που γράφεις, θέλεις να δεχτώ ότι οι ευθύνες που αποδίδεις σε δύο βουλευτές της αντιπολίτευσης λόγω κάποιων δηλώσεων τους είναι οι ίδιες με τις ευθύνες της κυβέρνησης η οποία παράγει (?) πολιτική και υλοποιεί αποφάσεις σε σχέση με την οικονομία;

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Σεπτεμβρίου 11, 2010 09:52

        Ο Μακάριος να δεις πόσο φταίει! 🙂

        Για την ερώτησή σου: όχι!

        Μου αρέσει!

  2. Σεπτεμβρίου 10, 2010 23:43

    «Στον ιδιωτικό τομέα όπου η μόνη κόκκινη γραμμή που υπάρχει είναι η σωστή διαχείριση των πόρων,»

    Από ποιόν ανέκδοτο φκαιννει τούτο;

    Εν ο δημόσιος τομέας που επόσπασεν την υλικήν βάση της οικονομίας ξεπερνώντας τα όρια αντοχής της; Τους πόρους του πετρελαίου ποιός ιδιωτικός τομέας εδιαχειρήστηκεν σωστά για το καλόν της ανθρωπότητας; Εφάαμεν ήδη τους μισούς τζιαι μια μικρή διάγνωση στα τελευταία 20 χρόνια δείχνει αν εγίνην «σωστή διαχείρηση των πόρων». Άτε, πέ μου τζιαι τον μηχανισμόν της αγοράς που θα ωθήσει την οικονομίαν να μειώσει τους ρυθμούς εξόρρυξης των μή ανανεώσιμων πόρων.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 11, 2010 09:04

      Aceras,

      Είναι άλλο θέμα η σωστή διαχείριση, άλλο θέμα η επάρκεια των πόρων και άλλο η επιλογές του κόσμου, ο καταναλωτισμός.

      Ο ισχυρισμός μου είναι πως ένα βαρέλι πετρέλαιο ή μια επένδυση €1000 είναι πιθανότερο να είναι πιο παραγωγική στον ιδιωτικό τομέα παρά στον δημόσιο.

      Δεν εξετάζω αυτό που παράγεται από την επένδυση. Δεν εξετάζω επίσης αν υπάρχει αρκετό πετρέλαιο ή ευρουλλάκια.

      Η παραγωγή αχρήστων προϊόντων και η ενίσχυση του άπληστου καταναλωτισμού δεν έχει σχέση με το ποιος διαχειρίζεται τους πόρους.

      Η αγορά μπορεί να μην βοηθά, και να συνεχίζεται η άκρατη εξόρυξη όλων των διαθεσίμων πόρων.

      Και θα συνεχίζεται.

      Μέχρι να μην υπάρχουν άλλοι πόροι.

      Και τότε θα κλείσει το κεφάλαιο του καπιταλιστικού συστήματος όπως το ξέρουμε, και όπως αναπτύχτηκε εδώ και εκατοντάδες χρόνια.

      Και όπως έγραψα ξανά, είναι δυνατόν αυτό να σημαίνει και το τέλος της ανθρώπινης παρουσίας όπως τη ξέρουμε στη γη.

      Και δεν βλέπω γιατί πρέπει να ανησυχώ για αυτό.

      Μου αρέσει!

      • Σεπτεμβρίου 11, 2010 13:17

        Ε άμα δεν ανυσηχάς για αυτόν τότε γιατί πρέπει να ανυσηχάς για την διαχείρησην για το πόσον παραγωγική είναι μια επένδυση;

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Σεπτεμβρίου 11, 2010 13:26

        Το έχω ξαναγράψει σε συζήτηση μαζί σου: θεωρώ πως το ανθρώπινο είδος δεν συνοδεύεται από εγγύηση ύπαρξης για πάντα.

        Και βλέπω πως με τον τρόπο που χειρίζεται τον πλανήτη αυτό το σύστημα που η πλειοψηφία των ανθρώπων θεωρεί σωστό, θα φτάσουμε μια μέρα στο τέλος και του συστήματος, και ίσως του είδους μας.

        Οπως όλα τα είδη έχουν τον κύκλο τους, το ίδιο και εμείς. Δεν είναι και δίκαιο και – κυρίως- φυσιολογικό;

        Για αυτό δεν ανησυχώ.

        Εσύ ανησυχείς επειδή *κάποτε* θα πεθανεις;

        Μου αρέσει!

      • Σεπτεμβρίου 13, 2010 22:59

        Φίλε μου όχι. Επέρασα το αυτόν το στάδιον. Τζιαι δεν ανυσηχώ καν για την κλιματική αλλαγήν ή για το ξηντήλισμαν των μη ανανεώσιμων πόρων. Απλά θεωρώ ορθολογιστικά πιο όμορφον να διαχειρίζεται η οικονομία τους πόρους σεβόμενη τα όρια της φύσης τζιαι λαμβάνοντας υπόψην μιαν κάποιαν ηθικήν στον τρόπον που διανύμει τα καλούθκια της παραγωγής, τόσον μεταξύ των αθρώπων της παρούσας γενιάς όσον τζιαι μεταξύν της παρούσας τζιαι των μελλοντικών γενιών. Στοιχειώδης πολιτική άποψη δηλαδή.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Σεπτεμβρίου 14, 2010 08:02

        Όπως τα γράφεις δεν διαφωνώ για την ανάγκη μιας καλής πολιτικής διαχείρισης των πόρων που να λαμβάνει υπόψιν και τις επόμενες γενιές.

        Εκεί που ίσως να μην συμφωνούμε είναι στην κατάληξη: εγώ πιστεύω πως ακόμα και με την καλύτερη δυνατή διαχείριση στα πλαίσια πάντα της ελεύθερης οικονομίας, θα υπάρχει ένα τέλος.

        Όπως και να το δεις δεν μπορούμε να αντέξουμε για πάντα.

        Μου αρέσει!

  3. Σεπτεμβρίου 11, 2010 09:52

    «Η λύση βρίσκεται στην ενδυνάμωση του κράτους στον τομέα των *θεσμών* και του *ελέγχου* της ελεύθερης οικονομίας». Το πιο ακριβές, ψύχραιμο και μεστό πράγμα που διάβασα τον τελευταίο καιρό.

    Μου αρέσει!

  4. Σεπτεμβρίου 12, 2010 15:59

    Στροβολιωτη συμφωνω απολυτα. Υστερα που το ταξιδη μου στην Κυπρο το καλοτζιεαιρι σκεφτουμε παρα πολλα οτι το κρατος στην Κυπρο πρεπει να τραβηκτη πισω. Η κυβερνηση πρεπει να απελευθερωση τον παραγοντα ανθρωπο να δουλεψει για τον εαυτο του τζιαι την οικογενεια του που εννα ωφελεση τζιαι την οικονομια γενικα. Το κρατος πρεπει να ενδυναμωση του θεσμους τζιαι τους ελεγχους. Στην Κυπρο περιοριζουν την επιχειρηματικοκτητα ενω δειχουν αδυναμια να ελεγξουν. Τουτο πρεπει να αλλαξει.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 13, 2010 08:02

      Να αλλάξει ναι!
      Βλέπεις όμως το μεγάλο άλλοθι, όλα τα ορίζει, όλα τα καθορίζει, όλα τα προσγειώνει.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: