Skip to content

Αθήνα(*) κατεργάρα. (**)

Σεπτεμβρίου 24, 2010


35% η ανεργία στην Αττική.

Δυο βαρυφορτωμένες μέρες με ένα συνάδελφο για δουλειά.

Ένα βράδυ.

Μια κλασσική βόλτα προς Μοναστηράκι – Θησείο.

Επιλογή μιας ταβέρνας μακριά από την πολλή κίνηση.

Πρώτο λάθος. Οι μοτόρες δεν σταματούσαν, και έκαναν δύσκολη την κουβέντα.

Ήταν σχετικά νωρίς το βράδυ, εντάξει οι καλαμαράδες βγαίνουν αργά. Θα απολαμβάναμε ήσυχοι το δείπνο μας.

Δεύτερο λάθος. Έκλεισαν τα καταστήματα, και αμέσως τα γκαρσόνια άρχισαν να αναπτύσσουν τραπέζια από τις τρεις απέναντι πλευρές του δρόμου και των καντουνιών. Τι κάνουν αυτοί, λέμε, τρία τραπέζια έχει γεμάτα το μαγαζί, έχει ήδη πάρα πολύ χώρο, τι θα κάνουν όλες αυτές τις θέσεις;

Λίγο μετά τις εννιά, και εντός 30 περίπου λεπτών, το μαγαζί βρέθηκε από τους δέκα στους διακόσιους πελάτες.

35% η ανεργία στην Αττική.

Πίσω στο μενού. Σκεφτήκαμε να παραγγείλουμε ως πεινασμένοι Κυπραίοι.

Τρίτο λάθος.

– Τι λέτε, λέει το γκαρσόνι! (Έλληνας. Το τονίζω, συγκρίνοντας με τον παραλογισμό των Κυπριακών εστιατορίων, που οι ιδιοκτήτες στέλνουν αχάπαρους αλλοδαπούς να πάρουν παραγγελία).

-Δυο μέσες  ποικιλίες, και 3 άλλα πιάτα είναι πάρα πολλά!

-Από το πρωί έχουμε να φάμε, του λέμε.

-Να πάρετε μια ποικιλία (για €19), ένα άλλο μεζεδάκι, μια σαλάτα και φτάνει!

-Ό,τι πεις εσύ, λέμε συγκαταβατικά.

Είχε δίκιο. Πεινούσαμε, αλλά μας έμεινε φαί.

35% η ανεργία στην Αττική.

Και φταίνε οι πολιτικοί, οι πρώην, οι επόμενοι, ο Χατζηπετρής, οι αμερικάνοι, οι εγγλέζοι (μέχρι εδώ συμφωνούμε και εμείς, τουλάχιστον για το πολιτικό), οι εβραίοι, οι σιωνιστές (;), και πάλι οι πολιτικοί, και ούτω καθ’ εξής.

Και αφού το σύστημα είναι σάπιο, και όλοι κλέβουν, θα κλέψουμε και εμείς.

– Μου λέτε ξανά τι είπατε; Θέλετε να κόψουμε τιμολόγιο;

(*) Μια πόλη που δε γνωρίζω.

(**)Μανώλης Ρασούλης.

11 Σχόλια leave one →
  1. Σεπτεμβρίου 25, 2010 01:37

    Φταίει και ο Χατζηπετρής λέει το τραγούδι; ή εννοείς τον Γλαύκο Χατζηπέτρου, τον υπερασπιστή των αδικημένων δημοσίων υπαλλήλων; 🙂

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 25, 2010 13:48

      Μα ο Χατζηπέτρου καλύπτεται από τα κεκτημένα, που λένε πως η ΠΑΣΥΔΥ και οι δημόσιοι υπάλληλοι, δεν φταίνε ποτέ 🙂

      Μου αρέσει!

  2. Σεπτεμβρίου 25, 2010 08:28

    🙂 να μου επιτρέψεις ενα σχόλιο με το «καπέλο» της ..καλαμαρούς;

    [η εντιμότητα κάποιου ίσως διαφαίνεται και από την εισήγηση να σας πουλήσει λιγότερα πιατα απ οτι ζητήσατε. Από την άλλη η απορία να εκδόσει τιμολόγιο δεν καταδεικνύει την ανεντιμότητα του – Το «τιμολόγιο» είναι όρος που δεν χρησιμοποιείται σε ταβέρνα. Ειμαι σιγουρη οτι ειδικα στο Μοναστηράκι/ΘΗσείο εκδίδουν αποδείξεις αμέσως με όλους τους φόρους με την παραγγελία. Το πρόστιμο είναι τεράστιο αν δεν το πράξουν]

    Στροβολιώτη, ζω 20 χρόνια στην Κύπρο. και εξακολουθώ να είμαι η «καλαμαρού» η οποία δεν μπορεί αλλα κατι «σκαρφιζεται» το οποίο δεν είναι «τίμιο»!!

    αυτά είναι στερεοτυπα – που τσουβαλιαζουν ανθρωπους.
    και κατα τη δικη μου εμπειρία, κατακρίνουμε συνηθως ότι δεν γνωρίζουμε καλά.

    η διαφθορα ειναι δεδομενη στην Ελλάδα… Αλλα δεν ειναι μέρος του DNA του Ελληνα

    για την καχυποψία όλων μας (και τη δική μου επίσης) δεν είμαι σίγουρη

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 25, 2010 13:54

      Rose,

      Το σύντομο μου κείμενο ήθελε να δείξει μια μικρή συλλογή από όλα αυτά τα αενυθυνουπευθυναεντιμοανεντιμαθετικοαρνητικά χαρακτηριστικά που αποτελούν το σύγχρονο συνονθύλευμα που ονομάζεται Αθηναίος.

      Το στιγμιότυπο με το τιμολόγιο έγινε κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής μου συνάντησης – δεν αφορούσε την ταβέρνα, που όντως είχε φέρει αμέσως τον λογαριασμό.

      Μου αρέσει!

      • Σεπτεμβρίου 25, 2010 15:57

        ευχαριστώ 🙂
        όπως λέει και η διαφήμιση «40 χρονια καλαμαρού έχω …ψήσει!!!!»

        Μου αρέσει!

  3. disdaimona permalink
    Σεπτεμβρίου 25, 2010 09:35

    Στροβολιώτη, μπορεί τα διακόσια άτομα, να μην πήραν καν μια ποικιλία και κανένα μεζεδάκι και ακόμα ένα ποτηράκι 🙂

    Το ξέρω και από προσωπική πείρα στην Αθήνα που δεν είχα μια αλλά ήμουν αιωνίως κάπου έξω.

    Δες το από την ανάποδη. Ότι εμείς είμαστε υπερβολικά δυσκίνητοι στις εξόδους μας και ίσως πιο ανασφαλείς για να πάμε μια βόλτα έστω και χωρίς γεμάτο τραπέζι.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 25, 2010 13:56

      Δεισδαιμόνα,

      Όλοι παρήγγειλαν κάτι πάντως! Δεν βρίσκαμε γκαρσόνι να πληρωθεί το λογαριασμό!

      Μου αρέσει!

      • disdaimona permalink
        Σεπτεμβρίου 25, 2010 20:18

        Ε καλά ρε παιδί μου δεν καταλαβαίνεις ότι είναι λλίον άδικο και υποτιμιτικό να λέμε,μα γιατί τρων τούτα τα πλάσματα αφού μας λέν ότι έχουν ανεργεία;…αντί να χαρούμε δηλαδή,στο κάτω κάτω εν πιο υγιές να κάτσουν σπίτι τους;

        Δηλαδή τις επιπτώσεις της ανεργίας θα τις δούμε από το αν ο άλλος βγήκε έξω για μια μπύρα;

        ουφου Στροβολιώτη,πάντα κάμνεις με να λέω πράματα που νομίζω ότι εν αυτονόητα…για την ηλικία μας,τις εμπειρίες μας,την ανθρωπιά μας και την υποτιθέμενη ευρύτητα της αντίληψης μας.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Σεπτεμβρίου 27, 2010 07:48

        Δεισδαιμόνα,

        *Δεν* συνδέω το ένα με το άλλο. Ας πούμε πως το ένα γίνεται με φόντο το άλλο.

        Μου αρέσει!

  4. Σεπτεμβρίου 25, 2010 14:53

    Ξέροντας την Αθήνα, έχω να πω πως η Rose έχει δίκιο. Δεν έχει πολλή σχέση η ανεργία με το ότι οι άνθρωποι βγαίνουν, διότι:
    οι μικρές ηλικίες (δλδ μέχρι τα 30) βγαίνουν με το χαρτζηλίκι των γονιών
    οι οποίοι ακόμα κρατιούνται καλά.
    Όμως, όντως εκεί που έπαιρνες πχ 4 ποτά στο μπαρ, θα πάρεις ένα.
    Κι εκεί που έπαιρνες 80 πιάτα που έμεναν στο τέλος μισογεμάτα, τώρα παίρνει το ένα τρίτο. Το είδα με τα μάτια μου πριν από 20 μέρες.

    Κι επίσης, καλά δεν έκανε το γκαρσόνι που σας σταμάτησε να μην πα΄ρετε παραπάνω από όσα θα σας έφταναν; Εγώ αυτό το πράμα στην Κύπρο που φεύγουν από τις ταβέρνες και τα τραπέζια είναι γεμάτα αποφάγια (που πετιούνται, δεν τα δίνουν καν στα αδέσποτα ζώα ή τους αδέσποτους ανθρώπους) το βρίσκω θλιβερό -άσε που είναι και unsustainable για το περιβάλλον.

    Δεν είμαι εδώ για να κάνω το δικηγόρο των συμπατριωτών μου, έχω να τους σούρω πάρα πολλά, αλλά όχι αυτά. ΚΙ όσο για την κουτοπονηριά και την διάθεση να σε κοροϊδέψει ο μαγαζάτορας:
    -ειρωνικά, ακριβώς το ίδιο καταλογίζουν οι Έλληνες στους Κύπριους!
    -προσωπικά, θαρρώ πως είναι ίδιον και των δύο. 🙂

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 25, 2010 16:07

      Κροτ,

      Φυσικά και ήταν έντιμο το γκαρσόνι! Εδώ στην Κύπρο δυσκολεύομαι να πιστέψω πως θα συμπεριφέρονταν ανάλογα!

      Και εννοείται, πως μου αρέσει αυτή η ποικιλία, και το ανευθυνουπευθυνοεντιμοανεντιμοθετικοαρνητικό συνονθύλευμα που κάνει την Αθήνα αυτή που είναι.

      Πηγαίνω τακτικά την Άνοιξη σε μια επαγγελματική έκθεση στην Βασιλεία στην Ελβετία. Κάποιες φορές μείναμε λόγω έλλειψης χώρου στη Βέρνη: 9.30 κοιμούνται οι πάντες!

      Φυσικά και ως έλληνας (ωχ, το είπα!) δεν το πάω αυτό και προτιμώ λίγο Αθηναϊκό χάος από τον ψυχρό ορθολογισμό των βορειοτέρων λαών!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

