Skip to content

Είδες τα μηναλλάγια;

Οκτώβριος 26, 2010

 

Για το θέμα έχω ξαναγράψει. Εδώ και εδώ.

 

Όσοι διαβάζουν το ιστολόγιο, γνωρίζουν πως με το θέμα καιρός ασχολούμαι. Το κάνω γιατί οτιδήποτε που έχει σχέση με τη φύση με ελκύει, αλλά και γιατί με τα πάρα πολλά χρόνια ενασχόλησης έχω γίνει κάτι σαν ερασιτέχνης μετεωρολόγος.

 

Οι πρώτες μου σκέψεις για τις πρακτικές μεθόδους πρόβλεψης του καιρού είναι από σκεπτικιστικές μέχρι απαξιωτικές. Από τη μια αντιλαμβάνομαι και κατανοώ πως η ουσιαστική ανάγκη των παλαιοτέρων να γνωρίζουν εκείνο το επιπλέον κάτι για την επόμενη μέρα ίσως να έκτιζε σιγά – σιγά ένα μοτίβο, ένα πλαίσιο το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως κάποιου είδους  προγνωστικό μοντέλο.

 

Από την άλλη δύσκολα μπορώ να δεχθώ πως τα σύννεφα του Αυγούστου είναι δυνατόν να σου λένε με οποιοδήποτε τρόπο  τι θα γίνει τον …Φεβράρη.

 

Η αντιμετώπιση μου για το θέμα μηναλλάγια (ή μερομήνια) ή άλλους πρακτικούς τρόπους πρόβλεψης του καιρού, είναι λοιπόν, (πολύ) κριτικός σεβασμός, ξεκαθαρίζοντας πως ακόμα και αν υπάρχει βάση σε κάποιες μεθόδους, αυτό συμβαίνει γιατί υπεισέρχεται η γνώση και η επιστήμη.

 

Όταν λοιπόν πριν λίγες μέρες ένας καλός φίλος μου έστειλε τις αναλυτικές προγνώσεις του κυρίου Πασχάλη Κωνσταντινίδη, που ασχολείται συστηματικά με το θέμα, τη στιγμή μάλιστα που δεν έβλεπα κάποια  ουσιαστική αλλαγή μέχρι και το τέλος του μήνα, είπα το συνηθισμένο μου κακεντρεχές σχόλιο:

 

Ε, κάπου ήταν να πέσει μέσα!

 

Και αυτό αφορούσε κυρίως την δεύτερη περίοδο που αναφέρει, δηλαδή 7-14 του Οκτώβρη, αφού την 8η του μήνα είχαμε όντως την σύντομη επίσκεψη ενός διαλυμένου συστήματος.

 

Κατά τα άλλα, πλήρης ξεραΐλα!

 

Ένα σύντομο ταξίδι εκτός Κύπρου με κράτησε μακριά από προγνωστικά μοντέλα και τα σχετικά, αλλά σήμερα που επέστρεψα είδα με έκπληξη, πως κάτι πάει να ψηθεί για την περίοδο 29-31 του μήνα. Και φυσικά είπα να διπλοτσιακκάρω τη λίστα του κυρίου Κωνσταντινίδη.

 

Διαβάζω λοιπόν πως ο κ. Κωνσταντινίδης αναφέρεται πάλι σε βροχές την περίοδο 27-31!

 

Λέτε;

 

Πάντως φαίνεται να δημιουργείται μια αρκετά υγιής κατάσταση, και μπορεί να έχουμε πράγματι τα πολυπόθητα πρωτοβρόχια.

 

Δεν θα ασπαστώ τις μεθόδους του κ. Κωνσταντινίδη αν γίνει αυτό.

 

Θα χαρώ ιδιαιτέρως όμως αν βρέξει επιτέλους!

 

Για όσους θέλουν να ελέγχουν, οι λεπτομερείς προβλέψεις του κ. Κωνσταντινίδη μέχρι και τον Μάρτη βρίσκονται στον πιο κάτω σύνδεσμο:

Μηναλλάγια2010πασχάληςκωνσταντινίδης

Θα μπορούσα να συμφωνήσω μαζί του για την καλή πιθανότητα κρύου χειμώνα, μόνο και μόνο όμως γιατί οι τελευταίοι χειμώνες και ιδιαιτέρως ο περσινός, δεν ήταν καθόλου κρύοι!

 

 

 

 

 

 

 

5 Σχόλια leave one →
  1. Οκτώβριος 27, 2010 09:29

    Υπέροχη ανάρτηση, για όλους εμάς που έχουμε ένα «κόλλημα» με τον καιρό. Στη δική μου οικογένεια τουλάχιστον, και μίνι μετεωρολογικό σταθμό διαθέτουμε, και τα μερομίνια λαμβάνουμε υπόψη, και τα διάφορα δελτία καιρού παρακολουθούμε με μαζοχιστική αφοσίωση και ένα Μάστερ (αληθινό) στη Μετεωρολογία διαθέτουμε (εγώ δηλαδή, αν και επαγγελματικώς αναξιοποίητο). Αnyway, o καιρός είναι πετριά μεγάλη, οπότε μπήκες με το σπαθί σου στη reading list της οικογένειας.

    http://newagemama.wordpress.com

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Οκτώβριος 27, 2010 15:09

      Πολύ πολύ καλώς όρισες neagemama! Ο εμφανής ενθουσιασμός οφείλεται στο αίσθημα που νοιώθω όταν επικοινωνώ με αδελφές ψυχές στο ζήτημα του καιρού!

      Όντως μεγάλη υπόθεση! Εγώ δεν προέρχομαι από τον κλάδο, έχω μόνο εμπειρική σχέση με το θέμα, ανκαι όπως γράφω και στην κυρίως ανάρτηση, εμπιστεύομαι την επιστήμη…

      Τον δικό μου σταθμό Davis που βρίσκεται στο σπίτι μου στον Στρόβολο, προάστιο, νοτίως της Λευκωσίας, τον βρίσκεις στον σύνδεσμο που βρίσκεται στα δεξιά και λέγει «ο καιρός στον Στρόβολο τώρα.»

      Είμαι επίσης παλιό μέλος σε μια πολύ ενδιαφέρουσα λίστα που ίσως να γνωρίζεις:

      http://groups.yahoo.com/group/hellasweather/

      Το άσχημο είναι πως τα χθεσινά θετικά νέα για το τέλος του μήνα, είναι λιγότερο σίγουρα σήμερα:(

      Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. Μηναλλάγια χειμώνα 2013-14 | Στροβολιώτης
  2. Μηναλλάγια: παράδοση, επιστήμη ή απάτη; | Στροβολιώτης
  3. Μηναλλάγια: παράδοση, επιστήμη ή απάτη; | Στροβολιώτης

Σχολιάστε

