Skip to content

Οι ποντίτζιες.

Νοέμβριος 22, 2010

Πεινούν.

Όπως όλα τα πλάσματα του θεού. Διψούν επίσης. Και βρίσκουν διάφορους τρόπους να ικανοποιούν αυτές τους τις ανάγκες.

Είδα τα σημάδια τους στο χωράφι. Είχα καιρό να πάω. Ένοιωθα άσχημα που θα έβλεπα τη ξεραΐλα. Ένοιωθα και τύψεις που δεν έκανα και τίποτα για να βοηθήσω όσα δέντρα είχαν ανάγκη νερού.

 

Τύψεις, γιατί αν ήθελα, θα μπορούσα. Μετά από ένα σημείο και ύστερα φυσικά, το πονηρό μου μυαλό βρήκε και δικαιολογία: ας αντέξουν όσα μπορούν να αντέξουν, λέει, όσα είναι κυπριακά φυτά ξέρουν που βρίσκονται.

 

Τυχόν ευφάνταστα ξένα φυτά, ας συναντήσουν τη μοίρα τους.

 

Και πράγματι, έχασα ένα δεντράκι. Όχι ξενικό. Μια μικρή τερατσιά που είχα φέρει από αλλού και η οποία ναι μεν είναι Κυπραία, η οποία  βλάστησε μεν εκεί που ήθελε, αλλά ατύχησε αφού δεν με βόλευε εμένα, και ετσι την μετέφερα στο χωράφι.

 

Έχω και άλλες τερατσιές σε εκείνο το μέρος. Και οι ανθισμένες αρσενικές κρατούν ακόμα λίγη από την έντονη μυρωδιά που έχει το σπέρμα τους – σχεδόν όπως τη μυρωδιά του ανθρώπινου σπέρματος.

 

Μια ερωτική μυρωδιά.

 

Λίγο αδύνατη όμως λόγω της ξεραΐλας. Και λίγο ανέραστη όταν δεις αυτές τις εικόνες:

 

Ποντικοφαγωμένη τερατσιά 1

Ποντικοφαγωμένη τερατσιά 2

 

Οι ποντίτζιες ικανοποιούν και την πείνα και τη δίψα τους με τις τερατσιές. Ανεβαίνουν πάνω στο δέντρο, όχι πολύ ψηλά, γιατί είναι χοντρές και θα γύρει το κλαδί, αρχίζουν να σκαλίζουν με τα κοφτερά τους νύχια και τρώγουν τον φλοιό των κλαδιών.   Κάνοντας αυτό διακόπτουν την κυκλοφορία των ζωτικών υγρών του δέντρου, και ουσιαστικά πνίγουν τους βλαστούς και τα φύλλα που βρίσκονται πάνω από εκείνο το σημείο. Για το λόγο αυτό οι πλείστες τερατσιές που βρίσκονται στην Κυπριακή ύπαιθρο έχουν την πιο πάνω εικόνα αυτό τον καιρό. Μια εικόνα που ιδιαίτερα φέτος είναι πολύ πιο έντονη, αφού η απουσία βροχής σημαίνει πως οι ποντίτζιες δεν έχουν άλλη τροφή. Οι γεωργοί δεν μπορούν να σπείρουν τα χωράφια, νέοι βλαστοί δεν βγήκαν, μένουν οι αιωνόβιες τερατσιές. Και οι οποίες έχουν τη δύναμη να επιβιώσουν. Αν ακολουθήσει ένας καλός χειμώνας, το επόμενο καλοκαίρι δεν θα έχουν ούτε ένα σημάδι από ξερά φύλλα και κλαδιά.

 

Όταν όμως αργεί ο χειμώνας, λιγοστεύουν και τα διαθέσιμα κλαδιά. Τι κάνουν τότε οι ποντίτζιες; Αφήνουν τα ψηλά και πάνε στα χαμηλά. Πάνε γύρω από τους κορμούς των δέντρων, ιδιαίτερα εκείνων που γνωρίζουν πως έχουν επιφανειακές ρίζες, σκάβουν τρύπες, βρίσκουν τις ρίζες και τις τρώνε:

 

Τρύπα

Τρύπες

Όταν τελειώσουν και οι ρίζες, μάλλον δεν θα είμαι εδώ για να σας πω τι έγινε.

 

(Ποιότητα φωτογραφιών: τηλεφωνική.)

 

 

 

11 Σχόλια leave one →
  1. Νοέμβριος 22, 2010 17:40

    e diladi gia poso ena sinexisti touti i 3eraila???

    Μου αρέσει!

  2. strovoliotis permalink*
    Νοέμβριος 22, 2010 18:36

    κινέζο,

    Μόλις υπάρχουν καλά νέα, θα είστε οι πρώτοι που θα τα μάθετε:)

    Μου αρέσει!

  3. Νοέμβριος 22, 2010 19:03

    Τελικά τα τρωκτικά βρίσκουν πάντα τρόπο να επιβιώνουν.

    Μου αρέσει!

  4. Toxotis permalink
    Νοέμβριος 23, 2010 16:41

    Δηλαδή οι ποντίτζιες εν σαν το ΔΗΚΟ;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 23, 2010 18:35

      Δεν έχω την παραμικρή ιδέα γιατί προέκυψε αυτός ο αδιανόητος συνειρμός, αλλά σου ορκίζομαι πως η ανάρτηση είναι απολύτως μη – πολιτική 🙂

      Τώρα που το σκέφτομαι, μήπως σκέφτηκε και η Λεμέσια «άτακτα» ;

      Μου αρέσει!

      • Νοέμβριος 23, 2010 19:12

        Καμία σχέση με πολιτικά το σχόλιό μου! Ο δικός μου ο συνειρμός όμως, αφού το έφερε η κουβέντα, δεν ξέρω αν μπορεί να θεωρηθεί «άτακτος», αλλά σίγουρα ξεπερνάει κατά πολύ σε φαντασία αυτόν του Τοξότη.

        Τα τρωκτικά ενίοτε μού θυμίζουν τον Κηθ Ρίτσαρντς, τον κιθαρίστα των Ρόλλινγκ Στόουνς, ο οποίος ενάντια σε όλες τις ιατρικές προβλέψεις και παρά τις καταχρήσεις σε ξενύχτια, ουσίες και οινοπνεύματα (λένε ότι πάνω σε ένα μεθύσι κάπνισε και την τέφρα του νεκρού πατέρα του που διατηρούσε στο σπίτι!), είναι ακόμα ζωντανός. Το ανέκδοτο έχει ως εξής: αν πέσει ατομική βόμβα, θα επιβιώσει ο Κηθ μαζί με τα τρωκτικά και τις κατσαρίδες – προτού τις καπνίσει κι αυτές…

        Καλό βράδι. 🙂

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        Νοέμβριος 24, 2010 07:33

        Καλή σου μέρα Λεμέσια!

        Sympathy for the devil 🙂

        Μου αρέσει!

  5. γιανισ permalink
    Νοέμβριος 23, 2010 19:30

    en na mas feroun broxes oi rosoi taxa

    Μου αρέσει!

  6. επαναστατης permalink
    Νοέμβριος 23, 2010 23:32

    εν στην σια το χωραφι σου?

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

