Skip to content

Μετά από 163 μέρες, μπαίνει ο χειμώνας: Οριστικό!

Δεκέμβριος 5, 2010

Για τους ταλαιπωρημένους αναγνώστες αυτού του ιστολογίου, που αρέσκονται στους αριθμούς, να αναφέρω πως σήμερα Κυριακή 5 του Δεκέμβρη, συμπληρώνονται 163 μέρες από την τελευταία μέρα που ο μετεωρολογικός μου σταθμός κατέγραψε βροχή.

 

Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα όμως, μπορώ να αναφέρω με σχετική σιγουριά πως αλλάζει η κατάσταση, και ο χειμώνας του 2010 κτυπάει επιτέλους την πόρτα μας. Είχα ήδη αφήσει κάτι να νοηθεί στην προηγούμενη μου ανάρτηση για τον καιρό, της 1ης Δεκεμβρίου.

 

Τα ΜΜΕ μεταδίδουν εδώ και λίγες μέρες πως από την Κυριακή «αλλάζει ο καιρός, με βροχές και καταιγίδες». Αυτό δεν είναι ακριβώς σωστό. Θα μας επηρεάσει πράγματι μια διαταραχή τις επόμενες 24 ώρες, αλλά εμένα δε μου φατσάρει ιδιαίτερα. Θα πέσουν κάποιες βροχές, θα φυσήξει και κρύο αεράκι, αλλά δε θα γίνει τίποτα το σημαντικό, και ούτως ή άλλως το σύστημα θα περάσει πολύ γρήγορα από πάνω μας. Θα μείνει όμως κάτι: η πτώση της θερμοκρασίας, που από αύριο θα πλησιάσει τις κλιματικές τιμές, δίνοντας τέλος στον παραλογισμό του Νιόβρη.

 

Υπάρχουν και άλλα στοιχεία όμως για την επερχόμενη αλλαγή: εδώ και λίγες μέρες έσπασε το μοντέλο κυκλοφορίας της ατμόσφαιρας που μας ταλαιπώρησε τόσο καιρό, και έδινε στα πολλά χαμηλά βαρομετρικά γέννηση στην κεντρική μεσόγειο και μετά κατεύθυνση βορειανατολική. Αυτή ακριβώς η κίνηση «έσκαβε» και θερμές αέριες μάζες από τα νότια και τα ανατολικά μας και είχαμε ό,τι είχαμε. Η κυκλοφορία λοιπόν άλλαξε, και επιτρέπει τώρα κίνηση συστημάτων προς την ανατολική μεσόγειο, αρχίζοντας από απόψε.

 

Δεύτερη ένδειξη πως κάτι αλλάζει είναι το γεγονός πως ενώ μας περνά γρήγορα – γρήγορα αυτό το σύστημα, μετά κάπου φρενάρει και διατηρεί πιθανότητες για ακόμα λίγες βροχές κυρίως στις ανατολικές περιοχές.

 

Ο χειμώνας όμως χρειάζεται ακόμη λίγες μέρες για να κάνει την πανηγυρική του είσοδο. Εδώ και αρκετές μέρες φάνηκε μια ριζική αλλαγή με βροχές, κρύο, και πιθανά χιόνια στα βουνά για την 11η του Δεκέμβρη, και η πάροδος των ημερών έχει μετατρέψει την τάση αυτή σχεδόν σε πρόγνωση. Επιπροσθέτως, και ενώ συνήθως αν μια τάση επιβεβαιωθεί αυτό γίνεται με κάποια καθυστέρηση, τη φορά αυτή έχουμε το αντίθετο: μια ανυπομονησία να έρθει ο χειμώνας από την Παρασκευή 10 του μήνα. Φυσικά η μετατόπιση του χρόνου πιο μπροστά κάνει ασθενέστερη την πρόγνωση αφού αλλάζει την αρχική γενική τάση, αλλά οι ευρύτερες συνθήκες και ο ευσεβοποθισμός μου (χαρακτηριστικό του ερασιτέχνη σε αντίθεση με τον επαγγελματία), με κάνουν να πιστεύω πως από την ερχόμενη Παρασκευή – Σάββατο θα έχουμε δυναμική την έλευση του χειμώνα.

 

Και το καλύτερο: η τάση αυτή τη στιγμή δείχνει μια διαδοχική κυκλογένεση στην περιοχή μας, με συνεχείς χειμωνιάτικες μέρες για τουλάχιστο ένα δεκαήμερο. Αν δουλέψει το καλύτερο δυνατό σενάριο, δε θα εκπλαγώ αν μέχρι τέλος του μήνα καλύψουμε όλη τη χαμένη βροχόπτωση που είχαμε μέχρι τώρα.

 

Λοιπόν, ετοιμάστε τα χειμωνιάτικα ρούχα!

 

14 Σχόλια leave one →
  1. γιανισ permalink
    Δεκέμβριος 5, 2010 11:41

    MAKARI
    NA NIOSO OTI EN KAI XRISTUGENA EPITELUS

    Μου αρέσει!

  2. γιανισ permalink
    Δεκέμβριος 5, 2010 11:43

    MAKARI
    NA NIOSO OTI EN KAI XRISTUGENA
    NA MAS ENIMERONIS GIA TIN ALLAGI PU ERXETAI STIS 10

    Μου αρέσει!

  3. Δεκέμβριος 5, 2010 11:47

    Να φύγει αυτός ο Χειμώνας!

    Μου αρέσει!

  4. Δεκέμβριος 5, 2010 13:20

    epiteeeeeeeeeeeeeeeeeelouuuuuuuuuuuuuusssssssss 8a mpi xeimonas. vari8ika tin zesti

    Μου αρέσει!

  5. Tonia permalink
    Δεκέμβριος 5, 2010 16:19

    Όχιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι……

    Μου αρέσει!

  6. kiagnanteve permalink
    Δεκέμβριος 5, 2010 22:22

    Μα πούντες καλέ τις βροχές… πέρασα όλη την ημέρα γυρεύοντας σημάδια στον ουρανό! (σοβαρά!)

    Μου αρέσει!

  7. Δεκέμβριος 6, 2010 05:13

    Εδοκίμασες τζιαι τη νύχτα;

    Μου αρέσει!

  8. Δεκέμβριος 6, 2010 10:17

    Έτσι! Τέτοια να μας λες!

    Μου αρέσει!

  9. kiagnanteve permalink
    Δεκέμβριος 6, 2010 11:31

    Ναι, τη νύχτα έκαμεν τελικά κάτι πιτσικλιάσματα :s

    Μου αρέσει!

  10. γιανισ permalink
    Δεκέμβριος 6, 2010 14:00

    sta latsia pu zo ego pantos ti nixta ekame pola nera

    Μου αρέσει!

  11. Δεκέμβριος 7, 2010 00:40

    Καλές βροσιές στο νησί. 163? Έκαμες με να εκτιμήσω τη βροσιή που έχουμε 1 φορά τη βδομάδα.

    Μου αρέσει!

  12. Pasxalina permalink
    Δεκέμβριος 7, 2010 01:16

    Ευτυχώς που σε άκουσα και δεν έπλυνα το αυτοκίνητο μου. Χα! Μακάρι να’σαι καλά

    Μου αρέσει!

  13. Δεκέμβριος 7, 2010 09:25

    Στροβολιώτη, για να λέμε την αλήθεια, επικρατεί σιβηρικός χειμώνας. Εδώ και σχεδόν τρία χρόνια 😉

    Μου αρέσει!

  14. strovoliotis permalink*
    Δεκέμβριος 8, 2010 17:54

    Αγαπητοί αναγνώστες και σχολιαστές. Έλειψα τρεις μέρες στο εξωτερικό, και με την επιστροφή μου βλέπω πως τα στοιχεία που αναγράφω πιο πάνω, όχι μόνο επιβεβαιώνονται, αλλά φαίνεται πως τα φαινόμενα θα είναι και εντονότερα. Είναι σχεδόν σίγουρο πως η μετεωρολογική υπηρεσία θα εκδώσει αύριο προειδοποιήσεις για έντονα φαινόμενα την Παρασκευή και βράδυ προς Σάββατο.

    Καλό χειμώνα!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

