Skip to content

Τα δυο Ευρώ σου θα σώσουν τις Κυπριακές Αερογραμμές.

Μαΐου 8, 2011

Δεν είμαι ειδικός. Έχω κάνει αρκετά ταξίδια στη ζωη μου, η πλειοψηφία αυτών με «κανονικές» εταιρίες δρομολογημένων πτήσεων.

Ταξίδεψα και με εταιρείες χαμηλού κόστους, και κάνοντας αυτό ήξερα ακριβώς τους κανονισμούς: ξεκινάς με ένα ναύλο 25 Ευρώ, αλλά  για να ανέβεις στο αεροπλάνο, να πάρεις μια αλλαξιά ρούχα, να έχεις σίγουρη θέση, και κρατημένη επιστροφή, ανεβαίνεις στα €200.

Μπορεί να φαίνεται και γελασιόν, αλλά όπως λέω πάντα, όταν κατέβεις στο γήπεδο της μάππας, παίζεις με κανόνες της μάππας. Αν δεν σου αρέσει, πάεις με το φέρρυ (αν το βρεις.)

Η δεσπόζουσα επιχειρηματική κουλτούρα δηλαδή διαχωρίζει τις εταιρίες χαμηλού κόστους αφού εκεί πληρώνεις ό,τι θέλεις, και αν θέλεις, ενώ οι λοιπές παραδοσιακές εταιρίες, σε χρεώνουν ένα πακέτο, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει και υπηρεσίες που δεν θα χρησιμοποιήσεις. Συνήθως λοιπόν, καταλήγεις να έχεις χαμηλότερο κόστος με τις μεν, και υψηλότερο με τις δε.

Αναμένεις και ανάλογη συμπεριφορά από τις μεν και από τις δε. Όταν λοιπόν οι Κυπριακές αερογραμμές (ΚΑ) σου ανακοινώνουν από τα μεγάφωνα πως θα σου προσφέρουν γεύμα δωρεάν, με αναψυκτικά και χυμούς, αλλά αν θέλεις κρασάκι ή μπύρα θα πληρώσεις €2 ανά μπουκάλι, τότε διερωτάσαι.

Δεν ξέρω αν εφαρμόζουν παρόμοια πολιτική άλλες «κανονικές» εταιρίες, γνωρίζω όμως πως οι ΚΑ μέχρι και το τελευταίο μου ταξίδι μαζί τους στις αρχές του Δεκέμβρη, *δεν* χρέωναν το αλκοόλ. Και προσέξτε, δεν κρίνω αν καλώς η κακώς έπρατταν τότε.  Εγώ ξέρω πως αγόραζα ένα προϊόν που περιλάμβανε και το κρασάκι. Τώρα εκείνο το ίδιο προϊόν στοιχίζει κάτι περισσότερο, χωρίς εμφανή μείωση στο ποσό του ναύλου, και χωρίς εμφανή αύξηση της ποιότητας σε οποιαδήποτε άλλη τους υπηρεσία. Αν υπολόγισα σωστά πρέπει να έκαναν πωλήσεις ποτών αξίας περίπου €100 στην πτήση της επιστροφής, και πολύ λιγότερα στην πολύ πρωινή πτήση της αναχωρήσεως.

Τώρα, είναι δυνατόν να αναμένουν πως με αυτό το ποσό θα αυξήσουν οι ΚΑ τις πιθανότητες επιβίωσης τους; Σίγουρα πρέπει να προσπαθήσουν να βρουν τρόπους να αυξήσουν τα έσοδά τους, σε περιόδους με αβέβαιο μέλλον. Η θεμιτή αύξηση των εσόδων όμως θα έπρεπε να γίνεται με την αύξηση των υπηρεσιών και της ποιότητας αυτών, όχι με επιπλέον χρέωση για κάτι που ο πελάτης καλώς η κακώς θεωρεί ως δεδομένο. Και φυσικά σε περιόδους κρίσης κοιτάζεις κυρίως την πλευρά των εξόδων. Δεν θέλω να παραθέσω εδώ αυτά που ακούονται για μισθούς, επιδόματα και γενικότερες συνθήκες εργασίας στις ΚΑ, ιδιαίτερα σε σύγκριση με άλλες ανταγωνιστικές τους εταιρείες, αλλά μπορώ να δηλώσω απερίφραστα: αν προσπαθήσουν να αυξήσουν τα εισοδήματα τους με τέτοιους τρόπους, αφήνοντας την πλευρά των εξόδων απείρακτη, είναι θέμα χρόνου να κλείσουν, και η πρόσφατη βοήθεια των €20 εκατομμυρίων θα πάει εκεί που πήγε η αντίστοιχη της Eurocypria.

Είναι ίσως ενδεικτική η αντίδραση των επιβατών στις πτήσεις που περίγραψα: οι Κυπραίοι, νοιώθοντας πιο κοντά τους τον κίνδυνο παττίσματος, άκουσαν την ανακοίνωση χωρίς να πουν οτιδήποτε.

Οι ξένοι απάντησαν με επιφωνήματα αποδοκιμασίας…  

Εννοείται φυσικά πως οποιαδήποτε ομοιότητα με γενικότερα ζητήματα της οικονομίας, *δεν* είναι τυχαία.   

Advertisements
7 Σχόλια leave one →
  1. Noor permalink
    Μαΐου 8, 2011 16:58

    Πριν 2-3 χρόνια σε πτήση ΚΑ από Λονδίνο καθόμουν δίπλα σε Άγγλο που ζήτησε και ακολούθως κατέβασε 7 μπουκαλίτσες κρασί. Εφτά! Στο τέλος είχε ψιλομεθύσει. Εγώ λέω καλά έκαναν που εισήγαγαν τη χρέωση. Εν πτήσει ο οργανισμός χρειάζεται ενυδάτωση σίγουρα – τα αναψυκτικά και οι χυμοί είναι απαραίτητα, το αλκοόλ όχι. Από πού κι ως πού δηλαδή να προσφέρουν δωρεάν κάτι μη αναγκαίο και δυνητικά επιβλαβές;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 8, 2011 17:09

      Μα η ανάρτηση μου δεν έχει να κάνει με το πόσο υγιεινά, ή όχι είναι τα μενού που μας σερβίρουν. Δηλαδή τα κοτοπουλάκια και τα μακαρονάκια χωσμένα στις βαρύτατες σάλτσες είναι καλά για το στομάχι στις 35 χιλιάδες πόδια;

      Εν πάση περιπτώσει, από τη γωνία που το είδες εσύ, και αφού υποθέτω γνωρίζεις πολύ περισσότερα, έχεις δίκιο.

      Ούτε φυσικά διαφωνώ, ως ζήτημα αρχής με το να χρεώνονται επί μέρους υπηρεσίες, αλλά στα πλαίσια που περιέγραψα πιο πάνω…

      Η δική μου η γωνία και ανησυχία έχει να κάνει με το αν θα υπάρχουν Κυπριακές Αερογραμμές σ ένα χρόνο από σήμερα…

      Ο Εγγλέζος με τες εφτά ποτσούδες *μόνο* ψιλομέθυσε; 🙂

      Μου αρέσει!

  2. Μαΐου 8, 2011 17:14

    Όταν αναλογιστείς πως η «θυσία» των εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές ήταν η αποκοπή 9% από το μισθό τους, δηλαδή ό,τι πήραν σε ΑΤΑ και προσαυξήσεις δύο χρόνια, δεν είναι τυχαίο που σου ζητούν πια και 2 ευρώ για κάθε μπίρα που σουν πουλούν. Και προς 20 ευρώ όμως να σου την πουλούν, ούτε κι αυτό θα τις σώσει μια και δεν έχουν καταλάβει πως παίζεται το παιγνίδι του ανταγωνισμού. Δυστυχώς όμως η κυβέρνηση έχει τη δύναμη να μας φορολογεί για να επιχορηγεί την κακοδιαχείρισή τους και με τον τρόπο αυτό παρατείνει τη ζωή τους. Αλλά κι αυτό δεν νομίζω πως θα μπορεί να γίνεται επ’ άπειρον, φτάνει μόνο να προσφύγει μια ανταγωνιστική εταιρεία στην κομισιόν και θα δουν τι θα γίνει.

    Σημειώνω πως αυτά τα 20 εκατομμύρια ευρώ που πήραν φέτος αντιστοιχούν σε 10 εκατομμύρια μπίρες που δεν πούλησαν, αλλά τις ήπιαν στην υγειά του κορόιδου-φορολογουμένου τα μέλη του προσωπικού τους…

    Μου αρέσει!

  3. Othellos permalink
    Μαΐου 8, 2011 20:48

    Τα 2 ευρώ σίγουρα δεν θα σώσουν κανέναν. Για όσο επιμένει το κράτος να ανακατώνεται και κάνει τον «επιχειρηματία» το πάττισμα των ΚΑ είναι η πιο πιθανή κατάληξη.

    Μου αρέσει!

  4. Andreas permalink
    Μαΐου 9, 2011 01:28

    Αρεσκει μου που σε καθε τι βρίσκεις και προβλημα.
    Αλλη αντιφαση σου:Προτιμας να πληρωνεις την πιο ακριβή συτα που αλλες ιδιωτικες εταιρεις για τον … ανταγωνισμο.Τον ανταγωνισμο του παραλόγου που εν επιτρεπει η ευρωπη να μειωσει τις χρεωσεςι για να πιασουν τουλαχιστον το 30% της πιττας αλλοι παροχοι.
    Και επηραξαν σε τα 2 ευρω.Παλε καλα που εν σε υποχρέωσαν!!!!

    Οσο για τα εκατομμυρια που δια το κρατος , τα παραπονα σας σο Φούλη , τον Κληρίδη και αλλους λοιπους που επι δεκαετιας τους και με επικεφαλης της εταιρειας τον προεδρο των ξενοδοχων (???) εβαλαν στην εταιρεια 2000 νοματους ενω και οι σημερινοι 1300 , κομα θεωρουνται υπερπληθωρα.

    Υ.Σ. Θα σου εγραφα για τις πολλα προσφατες ακροδεξιες φουστανελλες του συναγερμου , μεσω τορνατιρη και προδρομου τουντη φορα ,αλλα εννα παρατεινω λλιο τον χρονο

    Μου αρέσει!

  5. strovoliotis permalink*
    Μαΐου 9, 2011 07:08

    Να έχεις μια πολύ καλή μέρα Ανδρέα, χωρίς αντιφάσεις, χωρίς αμφιβολίες, με απόλυτη σιγουριά!

    Μου αρέσει!

  6. ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
    Μαΐου 10, 2011 14:50

    Είναι άξιον απορίας πραγματικά πως δρούν και ενεργούν με το δημόσιο χρήμα οι εκάστοτε κυβερνώντες και τα κόμματα. Σε όλους αυτούς τους οργανισμούς όπως θα γνωρίζετε συμπεριλαμβανομένων και των Κυπριακών Αερορογραμμών διορίζονται στα διοικητικά συμβούλια εκπρόσωποι ΟΛΩΝ των ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η εμπειρία έχει αποδείξει ακράδαντα ότι το σύστημα αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει και όπως οδεύουν τα πράγματα όλοι οι οργανισμοί δημοσίου δικαίου και οι ημικρατικοί θα χρεωκοπήσουν ή θα τους «ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΟΥΝ».Όλοι γνωρίζουν τί συμβαινει αλλά όλοι σιωπουν διότι φαίνεται ότι τους βολεύει.. Κατηγορούν οι μεν τους δέ και οι δέ τους δέ. Φτανει τους γνωρίσαμε όλους και φαίνεται εκ των πραγμάτων ότι η Κυπριακή κοινωνία θα υποφέρει αγαπητοί φίλοι εάν ως πολίτες δεν αλάξουμε μυαλά. Δεν παέι άλλο αυτή η κατάσταση με τους μεν και τους δε να αλλολοκατηγορούνται και τους άλλους τους μικρούς δηλαδή να συναλείφονται με τους μεν και τους δέ. ώσπου τελοσπάντων θα παει αυτη η κατάσταση. Συμφωνώ απόλυτα ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι θέμα χρόνου και θα κλείσουν το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου Το κράτος , οι φορολογούμενοι πληρώνουν..Επιτέλους διερωτούμε πραγματικά όταν εμε’ις οι κοινοί θνητοί βλέπουμε την κολοσιρμαδκιά της κουφής ΠΩς δεν την βλέπουν οι ηγέτες μας. Αυτό για προβληματισμό.Για να είμαι όμως δίκαιος αυτό είναι και θέμα νοοοτροπίας που θα μας οδηγήσει στην ολοκληρωτική καταστροφή. Ας συνετιστούμε διότι όλα αυτά δεν συμβαίνουν μόνο στο δημόσιο αλλά και στις τράπεζες και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.Είναι με λίγα λόγια όχι ο καθένας με την αξία του και την ειδικότητα του ή τα προσόντα του αλλά ποιόν ξέρεις. Συγκεκριμένα με ενημέρωσε κάποιος φίλος ότι χθές έγινε «κλήρωση» στην Ελληνική Τράπεζα για την προσλήψη εποχιακού Προσωπικού.Έγινε φυσικά και εδώ το έλα να δής . Όπως σε όλα τα άλλα. Ας δημοσιεύσουν τα ονόματα.Ακόμα δηλαδή και στις επιχειρήσεις της εκκλησίας. Αραγε ποιός πήγε τελευταίως εκτός Λευκωσίας σε μεγάλη παρόμοια εταιρεία και έγινε το έλα να δείς .Δεν πάμε καλά κύριοι δεν πάμε και καλά να πάθουμε . Στο τέλος και οι μεγάλες επιχειρήσεις θα κλείσουν λόγω κακοδιαχείρησης και ας είναι στο τιμόνι «ΟΝΟΜΑΤΑ¨». Αυτά και θα επανέλθω. ΤΙΠΟΤΑ ΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΩΖΕΙ ΕΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ . ΤΟ 2012 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΙ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ.Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: