Skip to content

22% ΔΗΚΟ; Οϊ λαομόν!

Μαΐου 19, 2011

Προσέξτε: δεν γράφω «22% *το* ΔΗΚΟ». Δεν αναφέρομαι σε κάποια νέα δημοσκόπηση, δεν αναφέρομαι σε προβλέψεις κάποιας κακιάς μάγισσας για τις εκλογές της Κυριακής.

Αναφέρομαι στο γεγονός πως μου χρεώθηκε 22% ΔΗΚΟ στην έρευνα που γίνεται στην πιο κάτω σελίδα:

 http://www.cyprusvotecompass.org/

Συνολικά πήρα ταύτιση με : ΔΗΣΥ 55%

                                                                  ΑΚΕΛ 23%

                                                                   ΔΗΚΟ 22%

                                                                   ΕΔΕΚ -2%

                                                                   Οικολόγοι -2%

                                                                    ΕΥΡΩΚΟ -3%

(Δε γνωρίζω πως βγήκαν τα αρνητικά ποσοστά.)

Η προσπάθεια αφορά την ομαδοποίηση όσων απαντήσουν, στη βάση κάποιων προδιαγεγραμμένων οριζοντίων και καθέτων παραμέτρων. Ο οριζόντιος άξονας ξεκινά από το «Αριστερά» και τελειώνει στο «Δεξιά», που στηρίζεται στη βάση ερωτήσεων για οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.  Ο κάθετος άξονας ξεκινά από κάτω με την ένδειξη «Συμβιβαστικός» και τελειώνει πάνω ψηλά με την ένδειξη «Σκληρός».

Η πρώτη ερώτηση ας πούμε είναι η εξής:

«Στις συνομιλίες για το Κυπριακό η Κυβέρνηση έχει κάνει απαράδεκτες υποχωρήσεις.»

Όσοι απαντήσουν «συμφωνώ πλήρως» προφανώς, τοποθετούνται αμέσως στην θέση «σκληρός». Όσοι δηλώσουν «διαφωνώ πλήρως» είναι προφανώς «συμβιβαστικοί». Το σύνολο των ερωτήσεων έχει προφανώς υποβληθεί και στα πολιτικά κόμματα, και στη βάση των δικών τους απαντήσεων, φτιάχτηκε το διάγραμμα που θα δείτε πιο κάτω.

Έκανα το τεστ, και βγήκαν και τα αποτελέσματα:

Ο Στροβολιώτης και το πολιτικό τοπίο.


Όπως βλέπετε τα αποτελέσματα ταυτίζονται με τις θέσεις που προβάλλονται σε αυτό το ιστολόγιο. Βρίσκομαι στην πλευρά που τοποθετούνται το ΑΚΕΛ και ο ΔΗΣΥ όσον αφορά το Κυπριακό, ενώ στον άξονα αριστερά – δεξιά, ταυτίζομαι σαφώς περισσότερο με τον ΔΗΣΥ, κοντύτερα όμως στο κέντρο παρά στην άκρα δεξιά.

Η όλη προσπάθεια είναι μεν ενδιαφέρουσα, είναι όμως μοιραία απλοϊκή, γιατί σίγουρα ο χαρακτήρας κάθε ενός από τα κόμματα εξαρτάται από περισσότερες παραμέτρους, και όχι μόνο αυτές τις δυσδιάστατες.

Θεωρώ επίσης πως η τοποθέτηση των κομμάτων στο γράφημα είναι λανθασμένη, εκτός από το ΑΚΕΛ και τον ΔΗΣΥ που λίγο πολύ βρίσκονται σε μια θέση που θα τα τοποθετούσε και ένας κλασσικός πολιτικός αναλυτής.

Διαφωνώ όμως με την τοποθέτηση των άλλων κομμάτων – που χρεώνει και σε μένα το τεράστιο ρεζιλίκι του 22% ταύτιση με το ΔΗΚΟ! Αν λάβετε μέρος στο τεστ, μπορείτε να δείτε πως απήντησαν το κόμματα στην κάθε μια από τις ερωτήσεις, αλλά ειλικρινά νομίζω πως στα μάτια του κόσμου, οι θέσεις όλων των μικρών κομμάτων θα έπρεπε να βρίσκονται πολύ πιο πάνω, κοντύτερα στην θέση «σκληρός». Δεν νομίζω να θεωρεί κάνεις πως το ΔΗΚΟ βρίσκεται μόνο λίγο πιο πάνω από την περιοχή «Συμβιβαστικός»! Ούτε και τα άλλα τρία κόμματα βρίσκονται αρκετά ψηλά στη βάση των συνήθων τους τοποθετήσεων, οπότε στην πιο πάνω φωτογραφία επενέβηκα και τοποθέτησα τα τέσσερα μικρά κόμματα στο σημείο που θα έπρεπε να βρίσκονται.

Η δική μου τοποθέτηση η οποία πιστεύω περιγράφει καλύτερα το Κυπριακό πολιτικό σκηνικό, δείχνει ταυτόχρονα και την μεγάλη ανωμαλία που έχουμε: ενώ τα σοσιαλιστικά και τα οικολογικά κινήματα θα αναμενόταν να έχουν ήπιες θέσεις για τα εθνικά ζητήματα, αντίθετα βρίσκονται στον ίδιο χώρο με το ΕΥΡΩΚΟ, το οποίο κάτω από οποιαδήποτε συνθήκες είναι και συμπεριφέρεται ως ακροδεξιό κόμμα στο Κυπριακό, ενώ στα λοιπά, συνήθως δεν έχει ιδέα. (Είναι χαρακτηριστικό ότι ποιοτικά συμφωνώ με την τοποθέτηση της έρευνας αναφορικά με το πόση ταύτιση έχουν τα τρία μικρά κόμματα με το ακροδεξιό ΕΥΡΩΚΟ – κάτι που τα ίδια αρνούνται να παραδεχτούν. Διαφωνούμε στην ποσότητα, την απόσταση τους από το κέντρο.)

Ας κάνουμε και μια προσπάθεια εξευρωπαϊσμού. Σε ένα φυσιολογικό πολιτικό τοπίο –όπως ας πούμε στην υπόλοιπη Ευρώπη- το διάγραμμα έπρεπε να τοποθετεί τα μικρά κόμματα μάλλον όπως πιο κάτω:

Σ' ένα άλλο κόσμο...


Τα μεγάλα κόμματα βρίσκονται στην ίδια θέση, το ΕΥΡΩΚΟ βρίσκεται στη θέση που θα έπρεπε να του έδινε ένα ρεαλιστικό  διάγραμμα, ενώ ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Οικολόγοι βρίσκονται στην άλλη πλευρά του οριζοντίου άξονα, όπως συμβαίνει στις πλείστες άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Νομίζετε είναι τυχαίο που τα μικρά κόμματα δεν τα πάνε καλά με τους συνεταίρους τους στην Ευρώπη; Νομίζετε είναι τυχαίο που σοσιαλιστές και οικολόγοι κατηγορούν τα αντίστοιχα κόμματα στην Ευρώπη ως «φιλοτουρκικά» και «ενδοτικά»; Το πρόβλημα και η ανωμαλία δεν βρίσκεται στην Ευρώπη, βρίσκεται πολύ πιο κοντά σε μας. 

Για να ολοκληρωθεί ο εξευρωπαϊσμός του συστήματος μας, θα έπρεπε να γινόταν και κάτι άλλο: το μέγεθος των αριστερών κομμάτων είναι συνήθως μεγαλύτερο όσο κοντύτερα βρίσκονται στον κάθετο άξονα. Άρα για να γίνει πλήρης διόρθωση θα έπρεπε ένα κόμμα με το μέγεθος, το εκτόπισμα και την υπευθυνότητα του ΑΚΕΛ να βρισκόταν στη θεση που είναι η ΕΔΕΚ.

Εννοείται φυσικά, πως αν το πολιτικό μας τοπίο ήταν αυτό που θεωρώ πιο φυσιολογικό, η θεση του Στροβολιώτη πιθανώς να ήταν άλλη.

Advertisements
21 Σχόλια leave one →
  1. Μαΐου 19, 2011 22:00

    «…Η όλη προσπάθεια είναι μεν ενδιαφέρουσα, είναι όμως μοιραία απλοϊκή, γιατί σίγουρα ο χαρακτήρας κάθε ενός από τα κόμματα εξαρτάται από περισσότερες παραμέτρους, και όχι μόνο αυτές τις δυσδιάστατες…»

    Η όλη προσπάθεια είναι επιτηδευμένα απλοϊκή και αποσκοπεί στην εδραίωση της άποψης ότι άσκηση πολιτικής και πολιτικές θέσεις υπάρχουν μόνο μέσα από τα κόμματα. Παγία για τους αφελείς, Στροβολιώτη…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 19, 2011 22:27

      Ξέρω πολύ καλά τι σε τρώει εσέναν! Δεν τοποθέτησαν τον Ούτοπο στο Κυπριακό πολιτικό σκηνικό 🙂

      Η καλπονοθεία έχει ήδη ξεκινήσει!

      Μου αρέσει!

  2. Μαΐου 19, 2011 22:05

    Ο μπούσουλας είναι που στρέφει ή το καράβι…

    Ή στραβός είν’ ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουμε…

    Όμως, για να μη συνεχίσω με παροιμίες, ας διαβάσουμε το ακόλουθο από τα 24γράμματα.κομ

    Η ιστορία των λέξεων: Δεξιά και Αριστερά

    γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

    Δεξιά

    Μία από τις πιο ταλαιπωρημένες λέξεις του ευρωπαϊκού, και όχι μόνο, λεξιλογίου είναι η λέξη “δεξιός”. Το ταξίδι της ξεκινά, ήδη, από την Μυκηναϊκή εποχή με το ανθρωπωνύμιο de-ki-si-wo > δεξιός > Λατ.: dexter… Η λέξη δεξιός, ήδη από την εποχή του Ομήρου, προσδιόριζε τον “ικανό”, τον “δυνατό”. Γι αυτό και δεξιά άκρα (χέρι, πόδι) ονομάστηκαν εκείνα τα μέρη του σώματος, που στην πλειονότητα των ανθρώπων, είναι πιο “ικανά”, “επιδέξια”. Έτσι το δεξιό (ικανό) χέρι προσδιόρισε και οτιδήποτε βρίσκεται στην ίδια πλευρά: π.χ. “στροφή προς τα δεξιά”. Αρχικά, η λέξη “αδέξιος” δήλωνε τον αριστερόχειρα , αλλά ήδη από την εποχή του Λουκιανού απαντάται με τη σημερινή σημασία: “ο στερούμενος επιδεξιότητας”. Στην ίδια οικογένεια ανήκουν: αδέξιος, δεξιοτέχνης (: ο εκτελών κάτι με ικανότητα), αμφιδέξιος (: ο έχων τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί τα δυο χέρια ή πόδια με την ίδια επιδεξιότητα)

    Αριστερά

    Για να μην αδικηθεί το αριστερό χέρι, αφού όλα τα “καλά” ήταν για το δεξιό χρησιμοποίησαν λέξεις με θετική σημασία (ευφημισμός). Το αποκάλεσαν, δηλαδή, άριστο> αριστερό. Στην αρχαία ελληνική, μάλιστα, ονομαζόταν και “ευώνυμο” (ευ+όνομα > “καλονόματο”). Οι Αρχαίοι χρησιμοποίησαν με τη σημασία του αριστερός και το “σκαιός”
    Στους νεότερους χρόνους από τη λέξη “ζαβός” (: τρελός, μαινόμενος) σχηματίστηκαν οι λέξεις ζαβρός> ζαρβός> ζερβός (με την οποία αντικατέστησαν τη σημασία του αδέξιος και προσδιόρισαν το αριστερό χέρι)

    Πολιτικοί όροι

    Οι λέξεις Δεξιά και Αριστερά, ως πολιτικοί όροι, χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στις 11/9/1789 στη Γαλλική εθνοσυνέλευση. Κατά τη διάρκεια της συνταγματικής Συνελεύσεως οι συντηρητικοί και μοναρχικοί εκπρόσωποι κατέλαβαν τη δεξιά πλευρά (ως προς το Προεδρείο) της αίθουσας. Αντίθετα οι προοδευτικοί/ριζοσπαστικοί κατέλαβαν την αριστερή. Από τότε οι όροι Δεξιά και Αριστερά μπήκαν στο πολιτικό μας λεξιλόγιο και όλοι προσπαθούν να καταλάβουν, σήμερα, ποιος είναι ο, πραγματικά, ο Δεξιός και ποιος ο Αριστερός.

    ***

    *Για τους Κεντρώους και λοιπές ομάδες δεν υπήρχε χώρος στην αίθουσα μάλλον, εκτός αν θεωρήσουμε, ότι το ίδιο το Προεδρείο θεωρείτο προοδευτική Δεξιά και μετριοπαθής Αριστερά. Λείπουν οι συντηρητικοί επαναστάτες. Ενίσταμαι! 🙂
    (υπενθυμίζω, ότι δεν αναφέρομαι στο κυπριακό πολιτικό κέντρο…)

    Μου αρέσει!

  3. ιων σκεπτικός permalink
    Μαΐου 20, 2011 00:06

    Ρε κοπέλια επιάσαν με τηλέφωνον στον κινητόν μου (!) που την …. Ελλάδα να με ρωτήσουν τι θα φηψίσω στες εκλογές της Κυριακής. Εννεν πολλά περίεργον. Στο κινητόν μου…… Που την Ελλάδα…… Επιάσαν το πρωϊ τζιαι δεν επρόλαβα να απαντήσω , τζιαι εξαναπιάσαν το απόγευμαν. Κάποιοι έχουν πολλήν έννοιαν.

    Στροβολιώτη, με την άδειαν σου θα ρωτήσω τους διαβάτες σου, αν έχει πάρει και κανένας άλλος τηλεφώνημα διερευνητικό από την Ελλάδα. :-))

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 20, 2011 06:40

      Ενδιαφέρον αυτό. Δηλαδή ρωτούσαν γενικά *αν* θα ψηφίσεις, ήταν κάποιου είδους δημοσκόπηση, ή ήθελαν να σε ωθήσουν προς κάποια κατεύθυνση;

      Μου αρέσει!

  4. ιων σκεπτικός permalink
    Μαΐου 20, 2011 08:46

    Η ερώτηση ήταν μία και μοναδική. Τι θα ψηφίσετε στις εκλογές. Ούτε κάθοδήγηση, ούτε περαιτέρω δημοσκόπηση, ούτε άλλες ερωτήσεις.

    Δοκίμασα να τηλεφωνήσω πίσω όμως δεν ανοίγει γραμμή. Με το που πατώ τον αριθμό κτυπά, του του του.

    Μου αρέσει!

    • Αλέξης permalink
      Μαΐου 20, 2011 09:03

      Σκεπτικέ πήρα και εγώ τηλεφώνημα στο κινητό μου από τον καλαμαρίστικο αριθμό. Με μια ευγενική κορού να με ρωτά μόνο τι θα ψηφίσω την Κυριακή. Διερωτούμε αν πληρώνουν υπεραστικό τηλεφώνημα και που βρήκαν τον αριθμό μου.

      Μου αρέσει!

  5. Μαΐου 20, 2011 11:12

    Παιδιά, εμένα μου φαίνεται πως ο ψυχισμός της κυπριακής κοινωνίας αντανακλάται στο κομματικό της σύστημα το οποίο το χαρακτηρίζει ο εξτρεμισμός. Η καθιέρωση του όρου «κέντρο» όταν γίνεται αναφορά στο ΔΗΚΟ, την ΕΔΕΚ, το ΕΥΡΩΚΟ και τους λεγόμενους οικολόγους ισοδυναμεί με έκδοση τρελόχαρτου.

    Θυμάμαι πρόσφατα μάλιστα που μιλούσα με ένα βρετανό δημοσιογράφο που με ρωτούσε πως μπορούσε να χαρακτηρίσει το ΔΗΚΟ σε ένα κείμενο που έγραφε. Του εξήγησα πως ενώ αυτοπροσδιορίζεται ως κεντροδεξιό κόμμα, η ιδεολογία του είναι εθνικιστική ενώ οι πρακτικές του όταν κυβερνούσαν οι πρώην πρόεδροί του Τάσος και Σπύρος ήταν αυταρχικές και αντιδημοκρατικές. Συν τοις άλλοις, του είπα, είναι μέλος και στη σοσιαλδημοκρατική ομάδα του ευρωκοινοβουλίου. Η απάντησή του ήταν η απορία «καλά πως γίνεται να είναι κεντροδεξιό και να είναι μέλος στην σοσιαλδημοκρατική ομάδα;». Το μόνο που μπόρεσα να απαντήσω ήταν «πολύ καλή ερώτηση».

    Πως να εξηγήσεις σε έναν άνθρωπο που δεν έζησε ποτέ εδώ την παραδοξότητα του κομματικού συστήματος; Πως μπορεί να χωρέσει στο μυαλό ενός Ευρωπαίου πως η πολιτική ατζέντα σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζεται από μια πλειάδα ακροδεξιών κομμάτων που αυτοπροσδιορίζονται ως κεντρώα που μόλις συγκεντρώνουν το ένα τρίτο του εκλογικού σώματος. Πως να εξηγήσεις πως το ένα τρίτο το εκφράζει ένα κόμμα-απολογητής του σταλινισμού και το άλλο τρίτο ένα κόμμα μέσα στο οποίο σταδιοδρομούν φουστανελοφόροι καραγκιόζηδες;

    Ξανά το ερώτημα: είναι τυχαίο που χάθηκε η μισή Κύπρος;

    Μου αρέσει!

  6. Andreas permalink
    Μαΐου 20, 2011 14:27

    Ειναι τυχαιο που δεν χαθηκε η υπολοιπη?
    Μπορεί.Μπορεί τζι όι!!!

    Στροβολιώτη την πεντάδα καρτερω την κομα.
    Εν αποφασισες ????
    Εννα καρτερω πολυ κομα?

    Μου αρέσει!

  7. Μαΐου 20, 2011 17:30

    ekama to tziai gw, exoume paromoia sistimata damesa.

    giati en eisien katholou/h sxedon katholou theseis gia koinwnika, oikonomika endopolitika themata? mono kypriako, ksenous klp.

    Μου αρέσει!

  8. Μαΐου 20, 2011 17:52

    Strov!
    έκαμα τζιαι γω το τεστ αρκετές μέρες πριν, έκαμα και ανάρτηση (http://newgreekcypriot.blogspot.com/2011/05/dna-test.html), φυσικά έχουμε άλλα αποτελέσματα αλλά αυτό που με έκαμε τα γράψω σχόλιο είναι ότι θυμάμαι πρόσφατα -σε μια σου ανάρτηση- να συμφωνούσες σε ένα συγκεκριμένο θέμα οικονομικής φύσης με τον Νικ Παπ!
    Οπότε, μια συμφωνία γύρο στο 20% μεταξύ σου τζιαι του ΔΗΚΟ, προερχόμενη φυσιολογικά από τα οικονομικά θέματα, έννεν απίθανη.

    Ο φίλος ο αντιπολιτευόμενος «νεκαλιέται» (ξανά) για τη μοίρα της Κύπρου: Εν τυχαίο λαλεί που μα επιάσαν οι Τούρτζιοι;

    Όι φίλε, έννεν τυχαίο, άνοιξεν ο φάκελλος, τζι αν δεν σε πείθει ο φάκελλος, άνοιξε τον Δρουσιώτη.

    Όσο αφορά την υπεράσπιση του Σταλινισμού εκ μέρους του ΑΚΕΛ, δεν θα διαφωνήσω ως προς την αλήθεια αυτού του ισχυρισμού. Γιατί ο σταλινισμός δεν τέλειωσε το 53′, άρχισε το 24′ και τέλειωσε το 90′, και το ΑΚΕΛ τον υπερασπίστηκε ολόκληρο και μέχρι την τελευταία στιγμή!

    Όμως, εν εκατάλαβα πως η έστω και υπόγεια και άτυπη υπεράσπιση του σταλινισμού, εσύμπραξε στην καταστροφή του τόπου. Πως πέφτεις στη παγίδα να ξεχνάς ΕΟΚΑ Β’, πραξικόπημα, χούντα κλπ;

    Δηλαδή πως φτάνεις στο σημείο -όντας δημοκράτης- να βάζεις στο περιθώριο το ίδιο το πραξικόπημα και να αποδίδεις ίσες ευθύνες σε «φουστανελάδες» και «σταλινικούς»;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Μαΐου 20, 2011 19:03

      Νεε, έλειπα εκείνες τις μέρες, και είχα κόψει λίγο πίσω. Ομως τα γραφικά που βλέπω στη δική σου ανάρτηση είναι διαφορετικά από εκείνα που είχα δει εγώ.

      Αλλαξε κάτι;

      Η έγνοια μου για το ΔΗΚΟ είναι η πολιτική ταύτιση!

      Επιμένω πάντως πως η τοποθέτηση των μικρών Κυπριακών κομμάτων από τους ερευνητές είναι εντελώς λανθασμένη.

      Μου αρέσει!

    • Μαΐου 20, 2011 22:17

      Νέε ΕΚ, η χούντα, το πραξικόπημα, η ΕΟΚΑ Β, ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό απότοκα της πολιτικής του Μακαρίου, χωρίς ταυτόχρονα να υποβαθμίζω τις ευθύνες των Ιωαννίδη, Παπαδόπουλου ή Γρίβα. Ωστόσο θάθελα να σε παραπέμψω στους λόγους π.χ. που ο Κυπριανού απέρριψε το αμερικανοκαναδικό σχέδιο το 78 παροτρυνόμενος από το ΑΚΕΛ. Ατυό είναι ένα παράδειγμα του πως ο σταλινισμός καθοδήγησε το ΑΚΕΛ. Η διασκεπτική 30 χρόνια νωρίτερα ένα άλλο και πάει λέγοντας. Η τραγωδία είλναι πως η αριστερά της Κύπρου συμπεριφερόταν οπορτουνιστικά όποτε η δεξιά με τον εθνικισμό της ωθούσε τα πράγματα στα άκρα.
      Με άλλα λόγια, υπάρχουν δύο στρατόπεδα στην ΕΚ πλευρά: αυτό της συνεννόησης με τους ΤΚ και αυτό της μη συεννόησης. Το ΑΚΕΛ πηγαινοέρχεται από το ένα στο άλλο ανάλογα με το τι θεωρεί πως συμφέρει τη δεδομένη στιγμή, ενώ θα μπορούσε να είναι πρωταγωνιστής της συνεννόησης.
      Υ.Γ. Όσο για το φάκελο της Κύπρου, σιγά να μην πιστέψω πως το πραξικόπημα το οργάνωσε ο Λαμπράκης….

      Μου αρέσει!

  9. Andreas permalink
    Μαΐου 20, 2011 20:38

    Στροβολιώτη θελω την πενταδα.
    Ο σπανουλης εννα παιξει?

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: