Μετάβαση στο περιεχόμενο

Το σαββατοκύριακο που πτώχευσε η Ελλάδα…

23 Σεπτεμβρίου, 2011

 

…οι αγορές ήταν, φυσικά,  κλειστές. Γιατί συμφέρει σε όλους να μετριαστεί το αναμενόμενο τσουνάμι που θα προκαλέσει μια τέτοια εξέλιξη.

 

Οι αγορές όμως γνωρίζουν πάντα καλύτερα. Και μια ματιά στα ταμπλό των διεθνών αγορών το απόγευμα της Παρασκευής 23 του Σεπτέμβρη, δείχνει πως κάτι σημαντικό παίζει.

 

Υπάρχει μια γενικευμένη ανησυχία, άγριο ανεβοκατέβασμα των τιμών των μετοχών, κατάρρευση των τιμών των υπερτιμημένων πολυτίμων μετάλλων, γενικά είναι μια εικόνα μεγάλης αναταραχής που προμηνύει κάτι σημαντικό.

 

Κάτω από τις περιστάσεις, πιστεύω το σημαντικό θα είναι η επίσημη ανακοίνωση της πτώχευσης της Ελλάδας, κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου που τώρα αρχίζει.

 

Αυτή θα είναι φυσικά μια εξέλιξη που όλοι λίγο πολύ αναμένουν πλεον. Ένα κούρεμα 50% του ελληνικού χρέους, πιθανότατα να είναι η καλύτερη λύση κάτω από τις περιστάσεις, αφού είναι φανερό πως η χώρα δεν είναι σε θεση να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της, ενώ διαδοχικά μέτρα δεν έχουν αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

 

Μια τέτοια λύση, με παραμονή της χώρας στο ευρώ ίσως να είναι κάτω από τις περιστάσεις όχι μόνο η καλύτερη επιλογή, αλλά και ουσιαστικά η μόνη διέξοδος.

 

Προσδεθείτε λοιπόν, και  προετοιμαστείτε για ένα πολύ διαφορετικό κόσμο από τη Δευτέρα 26 του Σεπτέμβρη.

 

Ως επίλογο, να αναφέρω πως ίσως μια πτώχευση να μας εκπλήξει. Οι αγορές έχουν ήδη προεξοφλήσει αυτό το γεγονός, και συνεπώς οι συνέπειες πιθανότατα να μην είναι τόσο τραγικές όσο θεωρητικά αναμένεται.

 

Θα φύγει μια σκιά, η οποία έχει ήδη προκαλέσει το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς της στο διεθνές παζάρι. 

 

 

50 Σχόλια leave one →
  1. χριστόδουλος καλλίνος permalink
    23 Σεπτεμβρίου, 2011 18:58

    αν η ελλάδα πτωχεύση τότε αρχίζει με γεωμετρική πρόοδο η κατάρευση ολόκληρου του καπιταλιστικού κόσμου.. τουλάχιστον του ευρωπαικού και του αμερικάνικου… γιατί ο καπιταλισμός στον ‘τρίτο’ που πιθανόν σε κάποια χρόνια να γίνει ο ‘΄πρώτος’ κόσμος και ο νυν ‘πρώτος’ να γίνει ο ‘τρίτος’ έχει ακομη πολύ δρόμο να διαβεί… εμείς έχουμε ήδη τοποθετηθεί στο δίλλημα που έθεσε η ρόζα λουξεπουργκ και ο Καρλ λιμπρεχτ λίγο πριν δολοφονηθούν από το παρακράτος της γερμανικής σοσιαλδημοκρατίας και ανοίξει ο δρόμος προς τον φασισμό το 1919: Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα… ας ευχηθούμε ότι και ο κύριος όγκος των δυτικών κοινωνιών θα τοποθετηθούν με την πρώτη επιλογή του διλήματος της λούξενπουργκ και σημάνει μια καινούρια εποχή για τον κόσμο και την ανθρωπότητα.. αυτό που ο κάρολος μαρξ αποκάλεσε το πέρασμα από το βασίλειο του σκότους στο βασίλειο της ελευθερίας…

    Μου αρέσει!

    • 23 Σεπτεμβρίου, 2011 21:39

      Καλλίνο, μερικές διορθώσεις: Η Ρόζα και ο Λίμπνεχτ, δολοφονήθηκαν από το Φράικορψ, μια ακροδεξιά παραστρατιωτική ομάδα που δεν είχε σχέση με με τους σοσιαλδημοκράτες όπως αφήνεις να εννοηθεί.
      Παρενθετικά θα ήθελα επίσης να σου υποδείξω πως στο άνοιγμα του δρόμου προς τον φασισμό συνέβαλε τα μέγιστα το κομμουνιστικό κόμμα της χώρας το οποίο ως εχθρός του κοινοβουλευτισμού, επιχειρούσε με τη στράτευση τραμπούκων να αποσταθεροποιήσει τη χώρα με στόχο την κατάληψη της εξουσίας, κάτι που πέτυχε εν τέλει ο Χίτλερ το 1932, ο οποίος είχε ανάλογη εκτίμηση στον κοινοβουλευτισμό. Πλήρως αντίθετη όμως ήταν η θέση των σοσιαλδημοκρατών της χώρας, οι οποίοι παρέμεινα πιστοί στο θεσμό της δημοκρατίας ακόμη και μετά το 1945 στη Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας (ή τη Σοβιετική ζώνη κατοχής, προτού ιδρυθεί η ΛΔΓ).

      Μου αρέσει!

  2. strovoliotis permalink*
    23 Σεπτεμβρίου, 2011 19:01

    Τα σενάρια είναι ανοικτά.

    Πλην όμως οι αγορές δεν λειτουργούν στη βάση της Μαρξιστικής ανάλυσης, αλλά στη βάση των δικών τους νόμων. Μόνο στο βαθμό που ταυτίζονται τα δυο είναι δυνατόν να έχεις δίκιο.

    Μου αρέσει!

  3. 23 Σεπτεμβρίου, 2011 19:08

    Υπομονή… Ενδεχομένως να προτιμήσει να πάρει την πέμπτη δόση πριν κάνει κάτι τέτοιο ο Παπανδρεου

    Μου αρέσει!

  4. 23 Σεπτεμβρίου, 2011 19:58

    Για μας εδώ τι θα σημαίνει αυτό; Θα επηρεαστεί η δική μας οικονομία;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      24 Σεπτεμβρίου, 2011 09:47

      Παύλο, όπως είναι τα πράγματα, όσο πιο «οργανωμένη» θα είναι η πτώχευση, τόσο λιγότερα τα προβλήματα. Οι άμεσα εμπλεκόμενες τράπεζες ήδη προεξόφλησαν μεγάλο μέρος των χρεών της Ελλάδας. Έχουν επίσης ενισχύσει τα κεφάλαια τους, και είναι πιθανόν να μην χρειαστούν κρατική στήριξη από την κυβέρνηση μας. Βασικά το κλειδί είναι εδώ. Αν χρειαστεί κρατική στήριξη, η οποία δεν είναι δυνατόν να δοθεί, έτα ούλλα τζιαμαί.

      Από τις τράπεζες μας πιστεύω κινδυνεύει περισσότερο η Λαϊκή, η τράπεζα Κύπρου έκτισε πιο δυνατή άμυνα.

      Πέραν τούτου, οι συνέπειες θα εξαρτηθούν από την γενικότερη πορεία της ευρωζώνης. Ο,τι και να γίνει η Ελλάδα δεν θα φύγει από το ευρώ, άρα όλη η ζώνη θα πρέπει να συντονιστεί με τα νέα δεδομένα. Η διαίσθηση μου λέει πως οι αγορές, το σύστημα έχει λίγο πολύ προεξοφλήσει τις συνέπειες, άρα μια οργανωμένη πτώχευση θα περιορίσει πολύ τις συνέπειες.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 17:00

        Δυστυχώς τα δύσκολα για τον Ελληνισμό είναι ακόμα πίσω διότι δεν αντελήφθησαν ακόμη την πηγή του κακού. Η αγορά αναφέρης αγαπητέ Στροβολιώτη έχει προεξοφλήσει τις τιμές . Προς τον παρόν έχει προεξοφλήσει διότι τα μύρια έπονται.Θυμάστε τί έλεγαν αρχικά οι ευρωπαίοι ? ότι σε καμία περίπτωση δεν θα αφήσουν την Ελλάδα να πτωχεύσει και ότι η Ευρώπη ενωμένη θα πορευθεί σε αυτό το ζήτημα.Τί έγινε τελικά? Οι μεγάλοι της Ευρώπης ενώ καθόρισαν και επέβαλαν τα μέτρα τώρα δίδουν την χαριστική βολή στο Ελληνικό έθνος.Μα δεν καταλαβαίνετε ότι γίνεται ένας οικονομικός πόλεμος? Απο όλους δηλαδή τους ευρωπαίους μόνο η Ελλάδα έχει πρόβλημα? Ασφαλώς όχι .Για τί με τους άλλους δεν ΄λένε τίποτα και επικεντρώθηκαν στην Ελλάδα? Διότι κατέστρωσαν σχέδια οι ξένοι και εάν δεν το αντιληφθούν έγκαιρα οι διοικούντες το Ελληνικό Έθνος τότε πάει την πάτησαν και μαζί τους ασφαλώς και το Ελληνικό κράτος. Καλά κάνουν να υψώσουν το κεφάλι και να κάνουν μόνοι τους κουμάντο και όχι ότι υπαγορεύουν τα συμφέροντα κάποιων μεγάλων στην Ευρώπη. Η Ελλάδα οδεύει με μαθηματική ακρίβεια στην δραχμή και στην πτώχευση.Εκεί το πάνε οι ευρωπαίοι για αυτό όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούν ΄Παπανδρέου ,Βενιζ’ελος και λοιποί τόσο το καλύτερο θα είναι για το Ελληνικό Έθνος.Ο Ελληνικός λαός δεν του ψήφησε για να παίρνουν οδηγίες απο την Ευρώπη αλλά τους έδειξε εμπιστοσύνη οι ίδιοι να διαχειιριστούν τα του οίκου των Ελλήνων.Εάν δεν τα καταφέρνουν θα πρέπει να αδειάσουν την γωνιά.Δύσκολη όντως η κατάσταση αλλά πάνω απο όλα είναι η ΕΘΝΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.Εγιναν ασφαλώς λάθη και πολλά στο παρελθόν.ήρθε η ώρα να τα πληρώσει μαζεμένα ο Ελληνικός λαός διότι οι εκάστοτε κυβερνώντες δεν φάνηκαν αντάξιοι της εμπιστοσύνης του Ελληνικού λαού αλλά ταυτόχρονα και ο ίδιος ο λαός δεν ήταν σε εγρήγορση την ώρα που έπρεπε για να αμαυρώσει αυτούς που τον κορόιδευαν τόσα χρόνια. Νάστε καλά.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:18

        Αποφασιστικέ, θα σε απογοητεύσω. Δε βλέπω οικονομικό πόλεμο. Βλέπω μια χώρα που διαχρονικά υφίστατο τη διαφθορά και την κακοδιαχείριση να πρέπει τώρα να πληρώσει τα σπασμένα…

        Τζιαι ρε φίλε, να αδειάσει τη γωνιά ο Παπανδρέου και να έρθει ποιος; Ο Ελληναράς ο Σαμαράς, που θέλει να γίνει πάση θυσία ο χαλίφης, έστω και αν δεν υπάρχει χαλιφάτο;

        Μου αρέσει!

  5. 23 Σεπτεμβρίου, 2011 20:40

    καλυτερα να συμβεί…. η ελλαδα στενάζει δυο χρονια…. ενω η ισλανδια σχεδιαζει το νεο της συνταγμα απο την κρίση του 2008… φυσικα η ελλαδα δεν εινα ισλανδια…
    αλλά πραγματικα εύχομαι Στροβολιωτη οι προβλεψεις σου να βγουν αληθινες

    Μου αρέσει!

  6. 23 Σεπτεμβρίου, 2011 21:01

    Δεν νομίζω να γίνει αυτό το σαββατοκυριακο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

    Μου αρέσει!

  7. χριστόδουλος καλλίνος permalink
    23 Σεπτεμβρίου, 2011 21:13

    δηλ. ρε γιάννο, η δική σου ανάλυση είναι εκείνη που μας λέει ποιοι είναι οι νομοι της αγοράς, ενώ η μαρξιστική ανάλυση μας λέει για τους νόμους του διαστήματος… φίλε ο μαρξ δεν έκανε τίποτε άλλο από τo να προσπαθήσει να κατονοήσει τους νόμους της αγοράς… βέβαια, για την μαρξιστική ανάλυση των νόμων τις αγοράς που έκαμε ο μαρξ και είναι συμπικνωμένη στους τρεις τεράστιους τόμους του καφαλαίου και στους τρεις τόμους της θεωρείας της υπεραξίας… σύνολο πέραν των 2.000 σελίδων καθώς και της μαρξιστικής ανάλυσης των αγορών από κορυφαίους συγχρονους οικονομολόγους όπως ο john romer (καθηγητής στο yale) ο gery cohen (καθηγητής στην οξφορδη) ο david harvey επίσης καθηγητής στην οξφόρδη και εκαντοντάδες άλλοι μαρξιστές οικονομολόγοι και κοινωνιολόγοι κ.τ.λ είναι αυτή που μας έλεγε έδω και 150 χρόνια ότι οι αγορές με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγηθούν σε κρίσεις και οι διαδοχικές κρίσεις ή θα φέρουν μια άλλη επαναστατικά καλύτερη κοινωνία ή θα οδηγήσουν στον πλήρη αφανισμό του ανθρώπινου είδους.. όταν οι νεοφιλελέυθεροι οικονομολόγοι μας διακύρηττα μέσα σε πνεύμα άκρατης ευφορίας ότι οι αγορές είναι το τέλος της ιστορίας, δηλ. ο νεο-φιλελευθερισμός.. επομένως αγαπητέ στροβολιώτη φαίνεται ότι οι νόμοι των αγορών δεν είναι αυτοί που μας λεν οι νεο-φιλελεύθεροι οικονομολόγοι και αναλυτές στους οποίους ανήκεις και συ αλλά μάλλον οι νόμοι και η λογική των αγορών είναι αυτοί που μας λέει η μαρξιστική ανάλυση, του μαρξ , αλλά και των επιγόνων του που φτάνει μέχρι και τις μέρες μας.. αλλα είναι στοιχείο που δεν μας εκλήσσει πλέον η ευκολία που ο στροβολιώτης καταλήγει σε συμπεράσματα… όπως και σε άλλες πρόσφατες περιπτώσεις χωρίς να έχεις διαβάσει ούτε μια αράδα για το τι λεν άλλοι πιο ειδικοί από την αφεντειά σου, απορίππτεις κάθε διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων και θεωρείς την δικής σου ανάλυση περι αγορών και την ‘αγοραία’ νεοφιλέλευθερη ανάλυση περι αγορών την εξ αποκαλύψεως αλήθεια… τι να πει κανεις… είναι γι’ αυτό που καταρέει ο καπιταλισμός και θα τα πάρνει όλα μαζί του… δεν είναι μόνον οι αντικειμενικοί όροι αλλά και ανυπαρξία υποκειμενικής υπευθυνότητας για να θυμηθούμε και τον βέμπερ…

    Μου αρέσει!

    • 23 Σεπτεμβρίου, 2011 21:45

      Καλλίνο θα είχες την καλοσύνη να μου υποδείξεις μια κοινωνία που εφαρμόζοντας τη μαρξιστική θεωρία εξασφάλισε για τα μέλη της ένα αξιοζήλευτο επίπεδο ευημερίας σε βαθμό που να δημιουργήθηκε ένα σταθερό ρεύμα εισροής μεταναστών σε αυτό από χώρες με οικονομία που λειτουργεί με βάση τους κανόνες της αγοράς;

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      24 Σεπτεμβρίου, 2011 09:56

      Καλλίνο, ο Μαρξ προσπάθησε να περιγράψει τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς, και το πέτυχε σε κάποιο βαθμό.

      Άλλο όμως η περιγραφή, άλλο η πρακτική λειτουργία. Και εδώ δεν υπάρχει η εξ αποκαλύψεως αλήθεια, υπάρχουν τα δεδομένα. Αν ρίξεις μια πέτρα από τον γκρεμό, θα πέσει κάτω. Όταν λέω τέτοια πράγματα, επιμένω πως είναι σωστά, γιατί είναι απλώς σωστά. Αν εσύ το αμφισβητείς, είναι άλλο ζήτημα.

      Οι νόμοι της αγοράς Καλλίνο, μιλούν και για τις κρίσεις και για το ξεπέρασμα τους, ο Μαρξ δεν είπε κάτι πρωτοφανές.

      Αναφορικά με τον μηχανισμό των διαδοχικών κρίσεων, θα συμφωνήσω πως κάπου θα οδηγήσουν κάποτε. Όχι όμως στην ιδανική – ουτοπική κοινωνία που οραματίστηκαν κάποιο, αλλά δεν την είδαμε ποτέ στην πράξη, αλλά στον αφανισμό του ανθρώπινου είδους. Και εδώ, με τις νεοφιλελεύθερες ιδέες μου συμφωνώ με όσους μαρξιστές αναλυτές λένε το ίδιο.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 17:17

        Μα εάν κάτι δεν το εφάρμόζει ο άνθρωπος στην σημερινή κοινωνία δεν σημαίνει ότι δεν είναι ορθό.Απλα ο άνθρωπος έχει ξεπέσει, έχει κατευθυνθεί σε ατραπούς και μονοπάτια τα οποία ομολογουμένως σήμερα τον ταλαιπωρούν και τον ταλανίζουν αφάνταστα.Είναι θέμα επιλογών. Διεθνώς έχει επικρατήσει σήμερα η ιδέα του χρήματος και γενικά του πλουτισμού με αποτέλεσμα ο άνθρωπος στην προσπάθεια του να επιτύχει κάνει τα πάντα. Το μεγάλο ταρακούνημα που πιθανώς να ακολουθήσει θα φέρει τον κόσμο στην ηρεμία και την πρόοδο.Ποιός ξέρει? Θα δούμε.

        Μου αρέσει!

  8. 24 Σεπτεμβρίου, 2011 09:15

    Αγαπητέ Στοβολιώτη, το αν η Ελλάδα θα κηρύξει πτώχευση (όπως είναι σωστό να λέμε και όχι θα πτωχεύσει διότι έχει ήδη πτωχεύσει προ πολλού) αυτό το Σ/Κ ή το άλλο, ή κάποιο από τα επόμενα Σ/Κ δεν έχει καμιά απολύτως σημασία – εκτός και αν έχουμε παίξει σε κάποιο στοίχημα. Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο καλά έχει στηθεί όλο αυτό το παιχνίδι δυο χρόνια τώρα ώστε όλοι πλέον αντί να τραβάνε τα μαλλιά τους και να οδύρονται για την πτώχευση και όλα τα κακά και την καταστροφή που θα επέφερε όπως έκαναν μέχρι πριν λίγο καιρό, σήμερα το βλέπουν όχι απλώς ψύχραιμα, αλλά και σαν μια σχεδόν καλοδεχούμενη λύση. Ακόμα και αυτοί που λοιδόρησαν κάποιους από μας όταν λέγαμε πως δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στο εκατομμύριο να γλιτώσει η Ελλάδα την πτώχευση και πως αν είχε γίνει νωρίτερα και ριζικότερα, θα ήταν σαφώς καλύτερα – ενώ, και αυτό είναι το σπουδαιότερο, ο ελληνικός λαός θα είχε γλιτώσει αν μη τι άλλο, τουλάχιστον αυτό το διετές βασανιστήριο της σταγόνας!

    Αυτή την στροφή στις εκτιμήσεις και στην ψυχολογία θα τη βρεις εύκολα και στα δικά σου γραπτά αν πας λίγο πίσω, στις πρώτες αναφορές σου στο πρόβλημα. Ηθικόν δίδαγμα; Ακόμα και στα πιο “έγκριτα” έντυπα και εφημερίδες ένας σχολιαστής της πραγματικότητας σαν κι εσένα θα πρέπει να είναι υποψιασμένος και να “διαβάζει πίσω από τις γραμμές”. Αλλιώς παρασύρεται από την περιρρέουσα και φτάνει όχι σε λάθος εκτιμήσεις, αλλά σε εκτιμήσεις που έντεχνα του έχουν υποβάλει αυτοί που έχουν στήσει το παιχνίδι. Γιατί όλο αυτό το δράμα που έζησε και ζει ο ελληνικός λαός δεν είναι παρά ένα παιχνίδι σωτηρίας ελαχίστων σε βάρος των πολλών. Αυτό που παίζεται είναι η ελαχιστοποίηση της ζημιάς στα κέρδη (πρόσεξε: της ζημιάς στα κέρδη όχι γενικά και αόριστα κάποιας ζημιάς) μιας οικονομικής ολιγαρχίας και η κατάλληλη προετοιμασία του σύγχρονου μισθωτού σκλάβου. Με ελάχιστα δικαιώματα πλέον και χωρίς απαιτήσεις.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      24 Σεπτεμβρίου, 2011 10:09

      Δαίμονα, σωστή η τεχνική επισήμανση. Ναι, η Ελλάδα έχει πτωχεύσει εδώ και καιρό, αυτό που μένει είναι η επίσημη ανακοίνωση.

      Εννοείται πως στοίχημα δεν έχω βάλει, αλλά είναι αλήθεια πως στην αρχή δεν θεωρούσα αυτή τη λύση θετική εξέλιξη. Από τότε όμως έχουν συμβεί διάφορα, οι συνθήκες έχουν αλλάξει:

      1. Έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα που προβλέπει η ΔΝΤική και άλλη βιβλιογραφία. Τα μέτρα όμως είτε δεν εφαρμόστηκαν σωστά, είτε απλώς δεν απέδωσαν. Δεν έχει νόημα να σπρώξεις τον άλλο λίγο ακόμα, όταν ήδη βρίσκεται με το ένα πόδι στο κενό. (Φυσικά αυτό σημαίνει πολλά: θα είναι σε θέση η Ελλάδα, το σύστημα, η αγορά της να καταφέρει να δουλέψει, και να ανακάμψει, έστω και αν γλυτώσει από τον βραχνά του 50% του χρέους – ας πούμε;)
      2. Μέσα σε αυτά τα δυο χρόνια έχουν κτιστεί παντού άμυνες για να αντιμετωπίσουν τις παράπλευρες συνέπειες μιας ανακοίνωσης πτώχευσης. Είτε σου αρέσει είτε όχι είναι σημαντικό οι συνέπειες μιας ανακοίνωσης πτώχευσης να μην πάρουν μαζί τους και άλλες χώρες. Κάτι τέτοιο θα έκανε ακόμα δυσκολότερη την επόμενη μέρα και για την ίδια την Ελλάδα.

      Άρα πιστεύω πως οι συνθήκες είναι σήμερα διαφορετικές. Και ντε φάκτο πιο θετικές για να δεχθούν ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ο ελληνικός λαός υπέστη το μεγαλύτερο κόστος, είναι αλήθεια, αλλά πως θα γινόταν αλλιώς;

      Μου αρέσει!

      • 24 Σεπτεμβρίου, 2011 11:31

        Ο ελληνικός λαός υπέστη το μεγαλύτερο κόστος, είναι αλήθεια, αλλά πως θα γινόταν αλλιώς;

        Πρωτιά για Έλληνες εφοπλιστές
        ΝΑΥΤΙΛΙΑ: 22/12/2010

        Οι μεγαλύτεροι αγοραστές μεταχειρισμένων πλοίων στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου της φετινής χρονιάς, ήταν οι Έλληνες εφοπλιστές, αποκαλύπτει έρευνα της μεσιτικής εταιρείας στον κλάδο της ναυτιλίας, Golden Destiny, με έδρα τον Πειραιά. Μάλιστα, η εταιρεία επισημαίνει ότι οι

        Έλληνες εφοπλιστές, είναι οι κάτοχοι του δεύτερου μεγαλύτερου εμπορικού στόλου παγκοσμίως μετά από την Κίνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny που δημοσιεύει το πρακτορείο Bloomberg, οι Έλληνες αγόρασαν 219 καράβια, που συνιστά αύξηση των δαπανών σε μεταχειρισμένα πλοία της τάξης του 12% σε σχέση με πέρυσι, με το συνολικό ποσό να διαμορφώνεται στα 5,6 δισ. δολάρια. Σχεδόν τα μισά από αυτά, αφορούσαν σε πλοία μεταφοράς φορτίων όπως εμπορεύματα (άνθρακα). Εξάλλου, όπως αναφέρει η έρευνα της εταιρείας, οι Έλληνες ήταν επίσης οι εφοπλιστές με τις μεγαλύτερες δαπάνες, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε ποσοστό πενταπλάσιο, παραγγέλνοντας 247 καράβια έναντι συνολικού ποσού 6,6 δισ. δολαρίων. Όπως αναφέρει η Golden Destiny, το επόμενο έτος αναμένεται να είναι «ένα δύσκολο έτος εξαιτίας του αριθμού των πλοίων που αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία, καθώς η διατήρηση της ανάπτυξης του στόλου θα φέρει προβλήματα στην ισορροπία προσφοράς/ζήτησης».

        http://tvxs.gr/userpost/%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%B4%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CE%B5-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CE%B4%CE%BF-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82

        Καθαρά κέρδη Τραπεζών ΣΕ ΕΚΑΤΟΜ. ΕΥΡΩ

        ΤΡΑΠΕΖΕΣ 2007 2008 2009

        ALPHA 851 513 349

        ATE 241 28 -409

        ΚΥΠΡΟΥ 480 526 322

        EUROBANK 814 652 305

        MARFIN 563 395 174

        ΠΕΙΡΑΙΩΣ 622 316 235

        POSTBANK 43 3 25

        ΕΘΝΙΚΗ 1.625 1.546 922

        Ναι ρε στροβολιώτη , αλήθεια πως θα γινόταν αλλοιώς άραες σου

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:21

        Οσρ, τα παραδείγματα που αναφέρεις ίσως να αφορούν την αφετηρία της ανάκαμψης της χώρας.

        Δηλαδή θέλεις να παττίσουν οι εφοπλιστές και οι τράπεζες και ετσι θα λυθεί το πρόβλημα;

        Αν θα βρεθεί έτσι λύση, φυσικά να το σκεφτούμε 🙂

        Μου αρέσει!

    • 24 Σεπτεμβρίου, 2011 12:07

      Νομίζω πως ο OSR σου έδωσε την απάντηση. Εκείνο που εγώ θέλω να συμπληρώσω είναι πως προσωπικά ελπίζω ότι στο τέλος το παιχνίδι δεν θα τους βγει. Και εκτός του ότι το ελπίζω, νομίζω πως το πιστεύω κιόλας γιατί όπως δείχνουν τα πράγματα έπαιξαν με τη φωτιά και οι πιθανότητες η φωτιά να τους κάψει (δηλαδή να τους έχει ήδη ξεφύγει ο έλεγχος) είναι πολύ μεγάλες. Η κρίση έχει ξεφύγει πλέον από τις ελεγχόμενες διαστάσεις της και λειτουργεί ανεξέλεγκτα με τους δικούς της κανόνες. Όσο απλό ήταν πριν από δυο χρόνια να κηρύξει πτώχευση η Ελλάδα και να τελειώσει εκεί το θέμα, τόσο περίπλοκο είναι τώρα που η κρίση έχει εξαπλωθεί. Οπότε στη θέση σου εγώ δεν θα ήμουν ούτε τόσο ψύχραιμος, ούτε και τόσο αισιόδοξος.

      Γιατί ελπίζω να μη τους βγει; Γιατί αν τους βγει η πορεία θα είναι προς τα πίσω, προς τον μεσαίωνα. Με συρικνωμένο εως ανύπαρκτο κράτος πρόνοιας, με εργασιακές σχέσεις μεσαιωνικού τύπου, με το πιο θηριώδες πρόσωπο του καπιταλισμού. Αν δεν τους βγει υπάρχει μια ελπίδα το βήμα να είναι προς τα μπρος…

      (Είναι εκείνη η «ιδεολογική διαφορά στην ανάγνωση» των δεδομένων που λέγαμε 😉 )

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:29

        ΔemΩΝ, να βγει ποιο παιγνίδι για ποιους;

        Εγώ νομίζω πως πτώχευση τώρα, θα έχει πολύ λιγότερες συνέπειες από πτώχευση τότε. Αυτό πρέπει να ισχύει, ακόμα και αν λάβουμε υπόψιν πως ενώ μεσολάβησαν δυο χρόνια μιζέριας, θα ήταν δυνατόν να ξεκινούσε νωρίτερα η ανάκαμψη. Αυτό όμως θα γινόταν πιθανότατα κάτω από χειρότερες συνθήκες.

        Υπάρχει άλλη λύση από την επιστροφή της Ελλάδας στην ορθή καπιταλιστική διαχείριση 🙂

        Μου αρέσει!

      • 26 Σεπτεμβρίου, 2011 12:38

        Στροβολιώτη, δεν θα μπω στη διαδικασία να σου «υποδείξω» το ποια είναι η «λύση» στο ελληνικό πρόβλημα. 1ον διότι δεν πιστεύω πως υπάρχει «ελληνικό πρόβλημα» – και πάντως όχι έτσι όπως το παρουσιάζουν και 2ον, επειδή ξέρω ότι ξέρεις τι εννοώ αλλά απαντάς με σοφιστίες 😉

        Θα σου πω όμως πως ακόμα και αν συμφωνήσω με την τελευταία σου αποστροφή «Υπάρχει άλλη λύση από την επιστροφή της Ελλάδας στην ορθή καπιταλιστική διαχείριση» θα σου απαντήσω πως:

        1. Ο «δογματισμός» σου στο θέμα της «ορθής» λύσης μου θυμίζει τον δογματισμό μιας άλλης «ορθής λύσης» (ξέρεις πολύ καλά εσύ σε τι αναφέρομαι 😉 )

        2. Η «ορθή καπιταλιστική διαχείριση» είναι μια έννοια τόσο αόριστη, όσο και ο όρος «πραγματικός μαρξισμός». (Δηλαδή, τρέχαγυρευόπουλος…)

        Τα σέβη μου

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        26 Σεπτεμβρίου, 2011 19:36

        ΔemΩΝ, χρησιμοποίησα σοφιστείες, για να παρακάμψω τη δεδομένη μας διαφωνία στον τρόπο ανάγνωσης των γεγονότων.

        Τώρα θα γίνει χειρότερο: θα χρησιμοποιήσω παραβολή!

        Ήμουν στη Λάρνακα σήμερα. Όταν συμπληρώθηκε η επαγγελματική μου μέρα έπρεπε να ακολουθήσει το επόμενο βήμα: η επιστροφή. Και η επιστροφή μπορούσε να ήταν μόνο σε ένα μέρος, στον Στρόβολο, το σπίτι και την οικογένεια μου. Από τη στιγμή που ο στόχος ήταν δεδομένος, έπρεπε να διαλέξω πως θα επιστρέψω. Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω το όχημα μου, πράγμα που τελικά έκανα. Όμως θα μπορούσα να πάρω ταξί, ή λεωφορείο, ή νοικιασμένο όχημα, ή μοτόρα. Αν ήμουν με τον φίλο μου τον ΟΣΡ, πιθανόν να επιστρέφαμε ποδηλατώντας. Αν ήταν ο άλλος φίλος ο Πατίνιος, πιθανότατα να ερχόταν (μόνος του) τρέχοντας.

        Υπάρχουν πολλοί τρόπο να επιστρέψεις στον Στρόβολο. Υπάρχουν και κάποιοι τρόπο που δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις: δεν μπορείς να επιστρέψεις στον Στρόβολο με τραίνο. Αν, και όταν υπάρξει, θα είναι πολύ υψηλά στις προτεραιότητες μου.

        Μου αρέσει!

  9. strovoliotis permalink*
    24 Σεπτεμβρίου, 2011 10:16

    Λοιπόν, πρωί του Σαββάτου, οι αγορές κλειστές, και η Ελλάδα δεν έχει κηρύξει ακόμα πτώχευση.

    Τελικά οι αμερικάνικες αγορές έκλεισαν θετικά ψες, το ευρώ ανέκαμψε λίγο, αλλά κατέρρευσαν πραγματικά τα πολύτιμα μέταλλα.

    Ο χρυσός είχε τη μεγαλύτερη ημερήσια του πτώση με πάνω από -6%, ενώ το ασήμι ακόμα χειρότερα -15% σε μια μέρα. Αυτό τι μπορεί αν σημαίνει;

    Τα πολύτιμα μέταλλα λειτουργούν συνήθως ως καταφύγιο για επενδυτές τρομοκρατημένους από την αβεβαιότητα της αγοράς. Μια κίνηση ξεφορτώματος των μετάλλων μπορεί λοιπόν να σημαίνει πως οι επενδυτές κρίνουν πως έφτασε το τέλος της αβεβαιότητας, ή πως θα συμβεί κάτι που θα κάνει κάποιες άλλες αξίες πολύ περισσότερο ελκυστικές.

    Είτε το ένα είτε το άλλο, παραπέμπουν νομίζω στην Ελλάδα.

    Μου αρέσει!

    • 24 Σεπτεμβρίου, 2011 10:36

      Στροβολιώτη, νομίζω πως ο Παπανδρέου θα προσπαθήσει προηγουμένως να ικανοποιήσει την τρόικα για να πάρει την επόμενη δόση εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα πως ο προϋπολογισμός παράγει πρωτογενή πλεονάσματα, δηλαδή το σύνολο των δαπανών εξαιρουμένου του κόστους εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους να είναι χαμηλότερο από το σύνολο των εσόδων, ώστε να απεξαρτηθεί από τις αγορές πριν προχωρήσει σε μια αναδιάρθρωση του χρέους. Υπάρχει φυσικά και ο κίνδυνος κάτι να μην καταφέρει κάτι τέτοιο, δηλαδή να ικανοποιήσει τους όρους της τρόικας για την επόμενη δόση, οπότε αναγκαστικά θα κηρύξει στάση πληρωμών.
      Φυσικά, αν δεν καταφέρει να πάρει την επόμενη δόση και οδηγηθεί σε ανεξέλεγκτη χρεοκοπία, σε ό,τι αφορά τον κρατικό προϋπολογισμό θα πρέπει να φροντίσει ούτως ή άλλως να είναι πλεονασματικός.

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:32

        Φίλε ο προϋπολογισμός θα πρέπει να γίνει πλεονασματικός με ή χωρίς κήρυξη πτώχευσης, σωστά.

        Ειλικρινά όμως, το βλέπω πλεον πολύ δύσκολο να γίνει χωρίς…

        Μου αρέσει!

  10. 24 Σεπτεμβρίου, 2011 11:40

    Τωρα αμα σας πουμε ‘we told you so’ τι θα πειτε; Οτι » οι αγορές δεν λειτουργούν στη βάση της Μαρξιστικής ανάλυσης, αλλά στη βάση των δικών τους νόμων.», οπως λεει ο στροβολιωτης; Οταν πριν απο 1-2 χρονια πολλοι αριστεροι ακαδημαικη, διανοουμενοι κ.τ.λ (συμπεριλαμβανομενων και μαρξιστων) μαλλιασαν την γλωσσα τους να λενε και να γραφουνε οτι η Ελλαδα πρεπει να κανει σταση πληρωμων και αναδιαπραγματευση χρεους, θυμαστε με τι μενος, περιφρονηση, χυδαιο χλευασμο αντιμετωπιστηκαν απο τους φιλελευθερους; Οτι ειναι γραφικοι, ονειροπολοι, καταστροφικη, ζουν στο παρελθον,στον κοσμο τους κτλ κτλ. Και παρολο που επιβεβαιωθηκαν πληρως τωρα και παλι μιλατε λες και ανακαλυψατε την ταχινοπιττα. Λιγο τσιπα ρε παιδια, και μετα μας λετε εμας για ιδεολογικη τυφλα.

    Υ.Γ. Για παραδειγμα, αυτο ( το οποιο προτεινει αναδιαπραγματευση, πτωχευση κτλ) το εγραφε ο Μαρκετος πριν απο δυομιση!! χρονια (19/04/09). Το τι του απαντησανε τοτε δεν λεγεται!
    http://tvxs.gr/news/%CE%AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B1%CE%BD/%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CF%8E%CF%82-%CE%B5%CF%80%CF%84%CF%89%CF%87%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%85

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:43

      @ zakwer1, αν ασθενήσεις θα πας στον γιατρό. Θα κάνει τη διάγνωση και θα σου δώσει μια θεραπεία. Αν δεν δουλέψει, θα δοκιμάσεις κάτι άλλο, αν δεν δουλέψει τίποτα, είναι δυνατόν να σου δώσει πολύ δυσάρεστα νέα…

      Βλέπεις, η κήρυξη πτώχευσης δεν είναι μαγκιά, δεν είναι ένα συνηθισμένο μέτρο, ειδικότερα όταν βρισκεσαι σε μια ομάδα μες στην οποία νοιώθεις καλά και ασφαλισμένα.

      Άρα δεν έχει σημασία αν συμφωνούμε τώρα πια. Σημασία έχει πως πριν από την κήρυξη πτώχευσης έπρεπε να γινόταν ότι μπορούσε να γίνει για να *αποφευχθεί* η πτώχευση.

      Μου αρέσει!

  11. vikar permalink
    24 Σεπτεμβρίου, 2011 14:27

    OSR

    αξίζει να δει κανείς το κέρδος των τραπεζών ανα κελλέ εργαζομένου.

    Μου αρέσει!

  12. 24 Σεπτεμβρίου, 2011 14:36

    vikar τι εννοείς ακριβώς;

    Μου αρέσει!

  13. 1234 permalink
    24 Σεπτεμβρίου, 2011 15:17

    H Ελλαδα επτωχευσε, οι υπολοιπες οικονομιες με μεγαλα χρεη το ιδιο. Ο (ασυδοτος) καπιταλισμος εκατερρευσε, παμε για αλλα.

    Οι τιμες του χρυσου εν στα υψη γιατι το νεο συστημα θα ειναι βασισμενο πανω στο χρυσο, χρηματα βασισμενα πανω σε αερα δεν θα δεχεται κανενας πιον

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:45

      Με ενδιαφέρει πολύ αυτή η θεωρία. Εχεις κάτι να με παραπέμψεις; Ειδικότερα μετά τη χθεσινή κατάρρευση των τιμών του χρυσού;

      Μου αρέσει!

  14. 24 Σεπτεμβρίου, 2011 16:53

    Όντως, ο Δέμων υποστήριζε εξ αρχής την αναδιαπραγμάτευση, όταν εμείς Στροβολιώτη ακόμη ελπίζαμε, ότι ίσως, ίσως, λειτουργούσε το πρόγραμμα λιτότητας, το οποίο απεδείχθη τελικά να κινείται στα όρια του στραγγαλισμού…

    Όμως Δέμων, ας μην υποτιμούμε το περιθώριο χρόνου που δόθηκε και δίνεται ακόμη, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελεγχόμενη η κήρυξη πτώχευσης. Οι συνθήκες (προετοιμασίας) έχουν πράγματι αλλάξει. Τώρα το πότε θα μπορεί να γίνει λόγος για την αρχή μιας ανάκαμψης, εκφράζονται διάφορες απόψεις…Πάντως σε σημερινά δημοσιεύματα ο Σόιμπλε δηλώνει, ότι χρειάζονται τουλάχιστον 10 χρόνια για τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας…Αναρωτιέμαι αν βασίζεται σε συγκεκριμένο σχέδιο με μεγαλύτερες προοπτικές επιτυχίας αυτή τη φορά.(;)

    Μου αρέσει!

    • 24 Σεπτεμβρίου, 2011 18:18

      λεμέσια τι ακριβώς εννοείς με τον όρο διάσωση της ελληνικής οικονομίας;

      Μου αρέσει!

      • 24 Σεπτεμβρίου, 2011 19:27

        Οσρ,

        ακριβώς αυτό προσπαθούμε να μάθουμε…
        Προς το παρόν, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία, ώστε να σχηματίσουμε μια άποψη.

        Δείτε και λίγο εδώ:

        http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=113086

        Η γνωστή εταιρία συμβούλων Roland Berger επεξεργάστηκε σχέδιο διάσωσης της Ελλάδας με άμεση μείωση του χρέους και ευρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων υπό την εποπτεία της Ε.Ε.
        Σύμφωνα με την εβδομαδιαία οικονομική επιθεώρηση WirtschaftsWoche (WiWo), το σχέδιο προβλέπει άμεση μείωση του χρέους της Ελλάδας στο 90% του AΕΠ με τη δημιουργία εταιρείας καταπιστευτικής διαχείρισης ‘Treuhand’ (Τρόιχαντ), υπό τον έλεγχο της Ευρωζώνης, για τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα.
        Σε αυτήν θα περιέλθουν οι προς ιδιωτικοποίηση φορείς και περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου τα οποία είναι ιδιωτικοποιημένα στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι κ.α., αλλά όχι «πολιτιστικά αγαθά».
        Η εταιρία Roland Berger υπολογίζει την αξία τους στα 125 δις ευρώ. Προτείναι να διατεθούν τα 60 δις για την αποπληρωμή του χρέους της Ελλάδας προς τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης και το υπόλοιπο να αναλάβει ο προσωρινός μηχανισμός στήριξης EFSF. Με τον τρόπο αυτό το χρέος της Ελλάδας «θα μειώνονταν από το 145% στο 90% του ΑΕΠ», δήλωσε στη WiWo, ο διευθυντής της Roland Berger, Μάρτιν Βίτι.
        Το δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Wiwo ισχυρίζεται ότι το σχέδιο είναι εν γνώσει του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ο οποίος είπε ότι «αυτές οι σκέψεις είναι στη γραμμή που σκεφτόμαστε κι εμείς»

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        24 Σεπτεμβρίου, 2011 20:47

        Οσρ, να απαντήσω και εγώ;

        Διάσωση της οικονομίας της Ελλάδας σημαίνει επιστροφή σε μια νούσιμη καπιταλιστική διαχείριση 

        Μου αρέσει!

    • 26 Σεπτεμβρίου, 2011 13:07

      Αγαπητή μου Λεμέσια, όχι μόνο δεν υποτιμώ τον «χρόνο προετοιμασίας», αλλά πιστεύω απόλυτα (και είναι λίγα πράγματα στα οποία πιστεύω απόλυτα) πως όλο το σκηνικό είχε στηθεί αποκλειστικά και μόνο για να κερδηθεί αυτός ο χρόνος. Το έλεγα και τότε το λέω και τώρα. Το θέμα είναι ότι τότε για κάποιους (όπως εσύ π.χ.) δεν ήταν ξεκάθαρο το αν ο χρόνος κερδίζονταν υπέρ ή εις βάρος της Ελλάδας (αν ως Ελλάδα εννοούμε όχι μια αόριστη έννοια αλλά τους πολίτες του συγκεκριμένου κράτους). Το θέμα είναι αν και σήμερα πιστεύουμε ακόμα ότι ο χρόνος λειτούργησε υπέρ της Ελλάδας και του ελληνικού λαού. Τη δική μου γνώμη την γνωρίζεις. Και δυστυχώς την επιβεβαιώνουν όλοι οι δείκτες: ανεργίας, βιοτικού επιπέδου, εργασιακής (αν)ασφάλειας, κλπ. Αυτό που δεν μου είναι ξεκάθαρο είναι αν εσύ πιστεύεις πως ο χρόνος που κερδίθηκε είναι χρόνος θετικός, ή αρνητικός.

      Αν δηλαδή πρέπει όλοι μαζί να αρχίσουμε να χορεύουμε καλαματιανό, επειδή η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει «συντεταγμένα» με τα χαρμόσυνα νούμερα μιας ανεργίας που θα φτάσει το 25% και οι πολίτες της θα είναι ευτυχισμένοι αν καταφέρουν να παίρνουν κάθε μήνα την «ελεημοσύνη» των 500 ευρώ που θα τους πετάει στα μούτρα ο εργοδότης. Εγώ μια τέτοια Ελλάδα δεν τη θέλω (φαντάζομαι ούτε εσύ θα σκεφτείς να μεταναστεύσεις εκεί). Προτιμώ μια Ελλάδα που δεν θα κοιτάει τρομαγμένη την κοινωνία της να βουλιάζει και θα αποφασίσει να πάρει το ρίσκο για μια πλήρη και ανελέητη ανατροπή.

      Μου αρέσει!

      • 26 Σεπτεμβρίου, 2011 18:56

        Γεια σου Δέμων

        Δε θα έπρεπε να αναρωτηθούμε τι σημαίνει ακριβώς κήρυξη πτώχευσης και ποιες οι άμεσες συνέπειες; Τότε είχαμε μία χώρα σε αναβρασμό με τρεις νεκρούς στη Σταδίου, καμία άλλη εναλλακτική πρόταση και απέναντι το σχέδιο της κυβέρνησης. Τι θα βοηθούσε το βήμα στο απόλυτο κενό υπό τέτοιες συνθήκες; Η παράταση χρόνου που δόθηκε θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων ιδεών. Ψάχνω απεγνωσμένα εδώ και τόσους μήνες. Πουθενά, τίποτα συγκροτημένο δεν υπάρχει. Η αντιπολίτευση ανύπαρκτη και υποτονική. Οι αγανακτισμένοι που συγκεντρώνονταν στο Σύνταγμα με μόνο αίτημα την καταψήφιση του μεσοπρόθεσμου απογοητεύτηκαν με την πρώτη ήττα και μετά έφυγαν για διακοπές, αντί να θέσουν συγκεκριμένους και εφικτούς στόχους, τείνοντας το χέρι και σε όσους βουλευτές δεν κοιμούνται απλά στα έδρανα…Ναι, ο χρόνος κυλάει, αλλά μένει αναξιοποίητος πολιτικά με ελάχιστες σποραδικές αναλαμπές. ΌΜΩΣ, σε ιδιωτικό επίπεδο τουλάχιστον, το περιθώριο χρόνου έδρασε ήδη θετικά. Οι περισσότεροι άνθρωποι που γνωρίζω, λαμβάνουν τα μέτρα τους και παίρνουν τις αποφάσεις τους. Ή μένουν και το παλεύουν σε ένα μη ευνοϊκό περιβάλλον ή ετοιμάζονται για μετανάστευση. Και μέσα σε όλα αυτά γεννιούνται νέες κατευθύνσεις, νέες ευκαιρίες από το μηδέν, αλλάζουν νοοτροπίες. Τέλος εποχής. Επ’ ευκαιρίας, στα ανεπίσημα έχουν γίνει 2-3 αναδιαπραγματεύσεις (χρεοκοπίες;) μέχρι στιγμής και τώρα ετοιμάζονται για την τρίτη, ας ελπίσουμε και τυχερή, με την απόσβεση 50% του χρέους. Δεν είναι λίγο αυτό, αν συνυπολογίσουμε, ότι η Ελλάδα δε θα εξαφανιστεί τελείως από τον οικονομικό χάρτη και κάποια στιγμή, σε λίγα χρόνια, πρέπει να αρχίσει να ανακάμπτει. Τώρα μη μου πεις, ότι δε σε ενδιαφέρει ο οικονομικός χάρτης… 🙂 Ας σκεφτούμε λίγο κι εκείνα τα νέα παιδιά που επιθυμούν να ξεκινήσουν μια εταιρία και αναζητούν ξένες επιδοτήσεις, προγράμματα, δάνεια κοκ. Καμία χώρα δεν έχει την πολυτέλεια της εσωστρέφειας, σε όλες συμφέρει να συμμετέχουν στο σύγχρονο κόσμο.

        (Όμως, Δέμων, ακόμη μια-αναδρομική-σκέψη που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος σε μένα-αν γύριζα το ρολόι πίσω, θα έλεγα, ότι όλα τα προβλήματα ξεκίνησαν με την ένταξη στο ευρώ και τα παραποιημένα στοιχεία. Αν η χώρα έμενε στη δραχμή της και ανέβαλε την ένταξη μέχρι να οργανωθεί η οικονομία (ποιος ξέρει πότε;), τότε θα μπορούσε να διαχειριστεί πολύ πιο εύκολα τη μετέπειτα κρίση. Οι εικονικές ευημερίες εκδικούνται, ιδίως όταν η πολιτική ηγεσία κλείνει πεισματικά τα μάτια μπροστά στα επερχόμενα αδιέξοδα και συνεχίζει να ξοδεύει αλόγιστα.)

        Μου αρέσει!

        • 27 Σεπτεμβρίου, 2011 09:01

          Γεια σου Λεμέσια.

          Όλα αυτά που λες ακούγονται και είναι εν πολλοίς λογικά. Μόνο που κινούνται σε εκείνο τον μονόδρομο που έχει δυο παράλληλες ευθείες. Η μία είναι η ψυχολογική αντίδραση του «παίξαμε-χάσαμε» άρα πρέπει να πληρώσουμε και η άλλη είναι της λογικής του αδιεξόδου που θέτει ξεκάθαρα (και είναι προς τιμήν του) ο Στροβολιώτης – ότι δηλαδή ο μόνος δρόμος είναι ο «δρόμος της αγοράς».

          Προσωπικά διαφωνώ και με τις δυο. Μάλιστα, ειδικά για τη δεύτερη, πιθανόν και να συμφωνούσα σε κάποια άλλη συγκυρία. Αλλά σε αυτή τη συγκυρία κατά την οποία όλος ο κόσμος ταλανίζεται από μια οικονομική κρίση που επέφερε ακριβώς αυτή η εμμονή στους «κανόνες της αγοράς» δηλαδή η ακραία μονεταριστική οικονομική πολιτική που ακολουθεί εδώ και δυο δεκαετίες η καπιταλιστική οικονομία, μου ακούγεται εντελώς ηλίθιο να επιμένουμε πως το φάρμακο για την έξοδο από την κρίση, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για τις υπόλοιπες οικονομίες, είναι αυτό το ίδιο δηλητήριο που μας σκοτώνει – απλώς σε μεγαλύτερες, ενισχυμένες δόσεις!

          Πιστεύω λοιπόν πως αν η Ευρώπη θέλει να ξεφύγει από τον φαύλο κύκλο που μόνη της δημιούργησε πρέπει να αλλάξει ρότα και να ξεφύγει από την μέγκενη της νεοφιλελεύθερης παγίδας στην οποία έχει μόνη της πέσει. Όσο αφορά ειδικά την Ελλάδα, ξέρω πως διαβάζεις τουλάχιστον τον Βαρουφάκη, άρα θα έχεις διαπιστώσει το πόσο γελοίο είναι όλο αυτό το σκηνικό που θέλει το μίγμα να αποτυγχάνει επειδή δεν υλοποιήθηκε το πρόγραμμα κλπ – ειδικά μετά την ανταπόκρισή του από το «παιδί θαύμα του μνημονίου» την Ιρλανδία, όπου ενώ τα μέτρα έχουν υλοποιηθεί 100% το πρόβλημα παραμένει και εντείνεται. Τι μας λέει άραγε αυτό;

          Πολύ απλά πως το πρόβλημα δεν είναι η Ελλάδα, ούτε η Ιρλανδία, ούτε η Πορτογαλία, κλπ. Το πρόβλημα είναι η ευρωζώνη, ο εντελώς λανθασμένος τρόπος συγκρότησης της και κυρίως, το μίγμα οικονομικής πολιτικής που ακολουθεί. Άρα, όσο και να χτυπάμε το σαμάρι, ο γάιδαρος δεν πάει μπροστά!

          Αυτό ακυρώνει τα στραβά και τα ανάποδα της Ελληνικής πολιτείας; Όχι. Θέτει όμως το πρόβλημα σε άλλο επίπεδο. Κόβει το δάχτυλο που προσπαθεί να μας δείξει το δέντρο για να αποσπάσει την προσοχή μας από το δάσος. Γιατί η αρρώστια που έχει πέσει στο δάσος (η βαμβακίαση του Στροβολιώτη) δεν θεραπεύεται κόβοντας το δέντρο που έχει προσβληθεί περισσότερο.

          Μου αρέσει!

        • 27 Σεπτεμβρίου, 2011 11:56

          Επί τη ευκαιρία ρίξε μια ματιά σε αυτό το άρθρο: http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=313104

          Μου αρέσει!

  15. 25 Σεπτεμβρίου, 2011 01:38

    δηλαδή μπορεί να νοηθεί διάσωσει της οικονομίας της «ελλάδας» με πάμφτωχους έλληνες εσαεί;

    δηλαδή για να σωθεί η «ελλάδα»

    πρέπει οι έλληνες να ζουν με 500 ευρώ το μήνα μάξιμουμ

    τελικά τουτη η «ελλάδα» που ποιους αποτελείται ρε παιθκιά;;;

    Μου αρέσει!

    • 25 Σεπτεμβρίου, 2011 13:11

      Έβαλε σας την ερώτηση φωθκιά δαμέ ο Οσρ, Στροβολιώτη και Λεμέσια.

      Τι σημαίνει ‘διάσωση της ελλάδας» πετε μας το με κατά κεφαλήν εισόδημα να δούμε τι ακριβώς και ποιού είναι αυτή η «διάσωση» και με κόστος ζωής εκάστου πολιτη.

      ….μιλούμεν τζαι με δεξιούς ακόμα….φανταστειτε να εμίλουσαμεν τζαι με μαρξιστές που εν χαπαρίζουν ούτε που οικονομία, ούτε που «εθνικά» ιδεώδη.

      να υποθέσω πως ελλάδα εν οι τράπεζες τζαι ο παρθενώνας;…

      Μου αρέσει!

      • 25 Σεπτεμβρίου, 2011 17:29

        Δεισδαιμόνα,

        δεν ανήκω στη δεξιά, ούτε έχω άμεση σχέση με τα της οικονομίας.
        Απλά προσπαθώ να βγάλω άκρη με όσα συμβαίνουν ως άνθρωπος και ως πολίτης.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        25 Σεπτεμβρίου, 2011 19:41

        Δις, διάσωση σημαίνει πολλά πράγματα: ανάπτυξη, ισορροπία, αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος, γενικά κατά το δυνατόν μακροπρόθεσμη βελτιστοποίηση του καπιταλιστικού συστήματος.

        Μου αρέσει!

  16. 25 Σεπτεμβρίου, 2011 01:40

    καταρχήν στροβολιώτη μου όπως επαραδέκτηκες και εσύ δεν υπάρχουν κανόνες στον καπιταλισμό

    άρα εξυπακούεται ότι δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξει νούσιμη διαχείριση

    Μου αρέσει!

  17. strovoliotis permalink*
    25 Σεπτεμβρίου, 2011 19:38

    Τελειώνει το σαββατοκύριακο, σε λίγες ώρες ανοίγουν οι ασιατικές αγορές, και η Ελλάδα δεν κήρυξε πτώχευση.

    Διπλή αποτυχία αυτή τη βδομάδα: δεν έβρεξε σοβαρά στο σπίτι μου, παρά το γεγονός πως γενικά έβρεξε τόσο καλά ώστε να έχουμε ήδη καλύψει τη μέση βροχόπτωση του Σεπτέμβρη για ολόκληρο το νησί με ποσοστό 140%.

    Για την Ελλάδα τι να πω; Διερωτώμαι τι θα αλλάξει αν συνεχίσει η παρούσα κατάσταση, που δεν μπορώ να διανοηθώ πως θα οδηγήσει σε ανατροπή, και επάνοδο στην ανάπτυξη και την ισορροπία.

    Μου αρέσει!

    • 26 Σεπτεμβρίου, 2011 08:30

      στροβολιώτη σοβαρά τωρά: αν απλά περιμενεις να σου πουν επίσημα ότι και καλά το ελληνικό κράτος επτώχευσεν

      φίλε μου καλέ πραγματικά είσαι παντελώς εκτός πραγματικότητας!

      το ελληνικό κράτος έχει πολύ καιρό που επτώχευσεη υπό την΄εννοια της ανικανότητας της πληρωμής των χρεών (αέρα κουπανιστού αλλά στα χαρκιά χρεών)

      δηλαδή τι ακριβώς θέλεις να σου πουν; ότι σήμερα επτωχεύσαμεν όπως έκαμεν ο τρικούπης; τα παραμύθκια που μας μαθαίνουν στα σχολεία τζα στα μμε;

      η αναδιάρθρωση δεν σου λέει κάτι;

      το ότι παίζε να μειωθεί στο 50% το χρέος τι ακριβώς σημαίνει;
      ανικανότητα πληρωμής άρα πτώχευση

      πτώχευσε το κράτος! χαίρω πολύ
      ε και;

      τζαι για να μην υπεκφεύγεις φίλε μου συμποδηλάτη απάντα αν είσαι καλόπιστος:

      δηλαδή μπορεί να νοηθεί διάσωσει της οικονομίας της “ελλάδας” με πάμφτωχους έλληνες εσαεί;
      δηλαδή για να σωθεί η “ελλάδα”
      πρέπει οι έλληνες να ζουν με 500 ευρώ το μήνα μάξιμουμ
      τελικά τουτη η “ελλάδα” που ποιους αποτελείται ρε παιθκιά;;;

      Μου αρέσει!

  18. Χαμάλης permalink
    25 Σεπτεμβρίου, 2011 23:15

    Εν πολλά που έν μπορείς να διανοηθείς. Επειδή έπεψεν σε ο γέρος τζι’ έπιαες ένα πτυχιούιν πασ’ τα οικονομικά ενόμισες ότι εγίνηκες προφεσόρος. Τζι’ επειδή έστησεν σου τζιαί μια θκυό επιχειρησούες έτοιμες να έσιεις στο μάλιν σου, ενόμισες ότι εγίνηκες ο επιτυχημένος επιχειρηματίας που λόγω της οικονομικής του ευχέριας δικαιούται να έσιει άποψιν για τα παγκόσμια οικονομικά δρώμενα. Τζιαί επειδή σε εσύστησεν να γράφεις τζιαί καμιάν πελλάραν σε εφημερίδαν που εν μεγαλομέτοχος, ενόμισες ότι εγίνηκες πανεπιστήμονας επί παντός επιστητού. Ο ο ο ο έγκριτος δημοσιογράφος. Παρέτα μας ρε κουμπάρε τζι’ εν να σιέσεις πάνω σου. Κάτσε την μάππαν χαμέ! Είσαι τζι’ εσύ ένας μέσος Κυπραίος ζάβαλλες, με τα καλά του τζιαί τα κακά του. Που κάποτε εν φιλόξενος τζιαί καλοσυνάτος τζιαί κάποτε εν κουφή μικρόψυσιη φορτωμένη φαρμάτζιην. Τα δικά σου τοιαύτα «χαρακτηριστικά» έδειξες τα σε ούλην τους την έκτασιν μεσ’ το 2011 τζιαί ιδιαίτερα μετά τα γεγονότα στο Μαρί, εναντίον του προέδρου Χριστόφια τζιαί της αριστεράς. Εν να σου περάσει μεν φοάσαι. Κάμε το άππωμαν σου αλλά βάστα τζιαί λλίες πισινές.

    Μου αρέσει!

Αφήστε απάντηση στον/στην osr Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.