Skip to content

Θα ήταν μια άλλη ζωη.

Νοέμβριος 2, 2011

Αναλόγως πιστεύω πως διαβάζω.

Όχι επειδή έχω περισσότερο χρόνο από άλλα άτομα που βρίσκονται στην «ομάδα» μου, αλλά επειδή κάνω επιλογές.

Ας πούμε: τηλεόραση πρακτικά ζέρο. Άρα μιλάμε για 1-3 ώρες κάθε μέρα που αξιοποιώ άλλωσπως. Εκτός από το να γράφω τα πολλά δικά μου και τα δικά τους, διαβάζω. Εκείνα που γράφουν τώρα άλλοι, αλλά και εκείνα που είχαν γράψει άλλοι παλιά.

Κάποιες εποχές θυμάμαι ένα παλιό καλό βιβλίο, και θέλω να δω αν θα νοιώσω το ίδιο πράγμα όταν το μετροφυλλίσω ξανά. Τελευταίο παράδειγμα το The Master and Margarita  του Mikhail Bulgakov. Δεν ήταν ίδιο το συναίσθημα. Άλλο πράμα η πρώτη φορά.

Πριν κανένα χρόνο, αξιοποίησα το Kindle μου και διάβασα το έργο του Sir Arthur Conan Doyle, του δημιουργού των φανταστικών ιστοριών του Sherlock Holmes, και όχι μόνο. Συστήνω ανεπιφύλακτα όλο το έργο αυτού του συγγραφέα, κυρίως τις μεγάλες του ιστορίες. Όλα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά και δωρεάν.

Στις άλλες μέρες όμως τακτικό μου ποιοτικό διάβασμα το απομεινάρι των φοιτητικών μου χρόνων, ο Economist.  Που εκτός από τα πολιτικά και οικονομικά τα οποία συνήθως υιοθετώ και αναπαράγω εδώ, έχει και βιβλιοκριτική. Διάβαζα απόψε για τα βιβλία που παρουσιάζονται στο τελευταίο τεύχος, και ειλικρινά, επιθυμούσα τρώγοντας την εξαίρετη μακαρονάδα της κυρίας, να είχα μια άλλη ζωη, μια ζωη όπου το διάβασμα θα ήταν η ρουτίνα, το πρόβλημα θα ήταν μόνο η επιλογή.

Δεν αναφέρομαι στην βιογραφία του Steve Jobs. Για αυτή, είμαι σίγουρος πως θα διαβάσετε αλλού. Ξεχώρισα τρία άλλα βιβλία:

 

The Opium Wars. Ένα βιβλίο που αναφέρεται σε αυτούς τους πολέμους που έγιναν στην Κίνα πριν από 170 χρόνια. Ξεκίνησαν από την ιδέα των εγγλέζων να πληρώνουν τους κινέζους με όπιο αντί ασήμι, πρακτικά με το ετσι θέλω, για την πορσελάνη και το μετάξι της Κίνας. Πολλοί εθίστηκαν, ο αυτοκράτορας έκλεισε τις πόρτες, και οι εγγλέζοι έκαναν πόλεμο, εν ονόματι του «ελεύθερου εμπορίου». Κοίταξε πράματα σιόρ! Τόσα χρόνια πριν! Και οι πολιτικές προεκτάσεις: οι κινέζοι «αξιοποίησαν» την άδικη επίθεση που είχαν δεχθεί ως την μητέρα όλων των δεινών τους, και ακόμα και επί κομμουνιστικής διακυβέρνησης, η εθνικιστική, συσπειρωτική αξία εκείνων των γεγονότων συνεχίζει να προβάλλεται.

Δεν είχα ιδέα!

Dear Edward από την Diana Athill που άρχισε να γράφει στα 75 της, και εκδίδει βιβλία που πολλοί νεώτεροι της βρίσκουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Αυτό το τελευταίο αφορά την αλληλογραφία με κάποιο φίλο της, ομοφυλόφιλο ποιητή, μια αλληλογραφία που σταματά όταν ήδη ήταν 89 ετών, δηλαδή το 2007, γιατί λέει, «οι γέροι μιλούν μόνο για την ασταθή τους υγεία». Σωστή, φυσικά, αλλά πόση μεγαλοσύνη μπορεί να έχει ένα άτομο όταν εκδώσει βιβλία στα 93, και μάλιστα αυτοσαρκάζεται;

Και τέλος ένα βιβλίο για αθκειασερούς: Who Did What for the First Time. Για όσους θέλουν να μάθουν ποιος εφηύρε την τσίχλα, ή πότε χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά μηχανικός ανελκυστήρας.

 

Άχρηστες γνώσεις μπορεί να πει κάποιος.

 

Ίσως. Όπως τελικά όλα. Και ποιος μπορεί να ισχυριστεί μετα βεβαιότητας πως το διάβασμα είναι καλύτερο από τις σειρές του Σίγμα, ας πούμε.

 

Εγώ, θα επιθυμούσα μια τέτοια ζωη.

Αν είναι όλα επιλογή, καλό είναι να επιλέξετε και ένα πολύ σχετικό θέμα, την έκδοση βιβλίου από τον παλιό φίλο, και σύντροφο μπλόκερ Κώστα Πατίνιο. Η αναφορά στο βιβλίο γίνεται στο ιστολόγιό του, και την πρόσκληση δημοσιεύει και η Δεισδαιμόνα

10 Σχόλια leave one →
  1. Νοέμβριος 3, 2011 00:43

    Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΕΙΝ’ ΕΝΑ ΦΡΟΥΤΟ
    που καθαρίζω κάθε απόγευμα.
    Ο θάνατος τα βράδια βγαίνει στο μπαλκόνι του,
    καταβρέχει κι ανάβει την τηλεόραση.
    Ποδόσφαιρο στη διαπασών.
    Με την ψυχή μου μένουμε πια χωριστά,
    στην ίδια πόλη.
    Με καλεί διαρκώς στο τηλέφωνο κλαίγοντας
    και ζητώντας πίσω τη βροχή που της έκλεψαν
    και ζητώντας πίσω τη βροχή που της έκλεψαν
    – την περιμένει με την ίδια λαχτάρα
    που τα παιδιά περιμένουν τον αέρα
    να σηκώσει το χαρταετό τους.
    Δεν ξέρω τι να της πω
    και της πηγαίνω μονάχα νυχτικιές,
    λίγο μαγειρεμένο φαγητό,
    μικροπράγματα.

    Αργύρης Παλούκας

    για σένα και για τον Πατίνιο

    Μου αρέσει!

  2. Νοέμβριος 3, 2011 08:00

    και ο Πορτογάλος Ζοζέ Σαραμάγκο άρχισε να γράφει στα 65 του. πήρε νόμπελ λογοτεχνίας το 1998. πέθανε πέρσι στα 87 του χρόνια. πέρασα πολλά χρόνια που το μόνο που ήθελα να κάμνω ήταν να διαβάζω τα βιβλία του. αγαπημένο μου το όλα τα ονόματα.

    Μου αρέσει!

  3. Νοέμβριος 3, 2011 08:43

    Εν χάννουν τα βιβλία. Το θέμαν είναι να γίνει μια αρχική «μύησις» τζιαι μετά είσαι «εξαρτημένος». Η δική μου «μύηση» άρκεψεν με τα βιβλία του Ιούλιου Βερν, πολλά καλή ιδέα του τζιύρη μου για εύκολον τζιαι ψυχαγωγικόν θκιάβασμαν για μιτσιούς, ο οποίος έσιει έναν τζιελλάριν γεμάτον βιβλία που για να τα θκιαβάσεις θέλεις θκιό-τρεις ζωές.
    Προτιμώ να κρατώ στο σιέριν μου ένα βιβλίον, κατά προτίμησην όπως ετυπώθηκεν τζιαι όϊ μπροστά στο κομπιούτερ ή σε πρόχειρην εκτύπωσην. Ποττέ έθθα΄υιοθετήσω τες «ταμπλέττες» νομίζω. Αν θέλουν οι μιτσιοί…
    Στη ρουτίνα θκιαβάζω τα στην «αίθουσαν του θρόνου» (σίουρα δηλαδή εν έχω 3 ώρες ημερησίως) :). Παλιά εθκιάβαζα τζιαι πριν τζοιμηθώ αλλά που τον τζιαιρόν των μωρών εν έχω έτσι διάθεση, συνήθως νυστάζω πολλά.
    Αλλά αρέσκει μου τζιαι η τηλεόραση, ειδικά οι ταινίες τζιαι τα ντοκυμαντέρ πάσης φύσεως.
    Ήμουν φανατικός του science fiction, μετά εγύρισα το στα παραμύθκια, μετά στο ιστορικό μυθιστόρημαν, μετά στην εκλαϊκευμένην επιστήμην τζιαι εσχάτως στα ιστορικά/ πολιτικά.

    Συστήνω μετά θέρμης:

    Science Fiction: The Hyperion Cantos, Dan Simmons
    Fantasy: Malazan Book of the Fallen, Stephen Eriksson
    Ιστορικό Μυθιστόρημα: Masters of Rome, Colleen McCullough
    Εκλαϊκευμένη Επιστήμη: The Naked Ape, Desmond Morris
    Ιστορικά/ Πολιτικά: Δύο απόπειρες και μία δολοφονία, Μακάριος Δρουσιώτης

    Συστήνω Dawkins για όσους ακόμα αυταπατώνται με τα της θρησκείας τζιαι δηλώννω την απογοήτευση μου για τον Κοέλιο, με εξαίρεσην λλίον τον «Αλχημιστήν». Τωρά θκιαβάζω τη σειρά του Φιλελευθέρου για την εισβολήν αλλά όσον τζιαι΄αντέχεται. Ελπίζω να ακολουθήσει λλίη βιβλιογραφία γιατην Αναρχίαν, κατόπιν της ευγενικής παραπομπής του φίλου του osr.
    Καλημέρα σας τζιαι καλά θκιαβάσματα!

    Μου αρέσει!

  4. Νοέμβριος 3, 2011 10:09

    Όταν γίνεται λόγος για βιβλία είναι αδύνατο να μην πω το δικό μου λόγο. Το μπλογκ μου ασχολείται αποκλειστικά με βιβλία (ναι, κάποτε και με ταξίδια). Μπορείτε να με βρείτε
    εδώ

    Μου αρέσει!

  5. Νοέμβριος 3, 2011 18:22

    Strovoliotis,

    Δες και το βιβλίο του Μπογιόπουλου “Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε”

    *********************
    Αστροναύτης,

    Εξαιρετικό και το “Κάιν” του Σαραμάγκου…

    Μου αρέσει!

  6. bananistanos permalink
    Νοέμβριος 3, 2011 21:06

    Το τελευταίο βιβλίο που δίαβασα πριν πολλα χρόνια ήταν το Ishmael του Daniel Quinn (φιλοσοφικοοκολογικό) μετά που έιδα την καταπληκτική ταινία Instinct με τους καταπληκτικούς Anthony Hopkins και Cuba Gooding, Jr.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_%28novel%29

    Μου αρέσει!

  7. Νοέμβριος 4, 2011 12:06

    Το οι αόρατοι άνθρωποι ξέρετε το;

    ακόμα τζαι η τιβι είπεντο τζαι τα μμεξαπάτησης αλλά πάλε αόρατοι εμειναν
    τούτον δείχνει πολλά για την όποια ευαισθησία

    Hello everybody
    This letter represents all the detainees who went on hunger strike, in block 10 Nicosia central prison from the 24/10/11 until the 3/11/11, which lasted for 12days. We got assurance from the people, who spoke to the general director of the ministry of interior Mr. Andreas Assiotis, that Mr. General Director will do the needful to solve our problems within 7days.
    We believe that the government and the ministry of interior of Cyprus understand our real situation and this peaceful exercise. In order to show our goodwill and trust towards Mr. General Director and the government of Cyprus, we decided to stop the hunger strike.
    We hope to have some good result, so we may not have to do this in future. we went on hunger strike to get attention and assistants, but not to hurt any person, institution or ourselves.
    We would like to express our heartfelt thanks to those all, for their time, hard work and care, provided for all this time.
    Thanks

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 4, 2011 14:02

      Ήθελα να έρτω στη Φανερωμένην αλλά η αλήθκεια ένει ότι εφοήθηκα τη μουρμούραν της γυναίκας μου. Τούτον πιθανώς να δείχνει ότι είμαι αναίσθητος…

      Μου αρέσει!

  8. Νοέμβριος 4, 2011 17:19

    φίλε μου μπορείς να έρτεις στην επόμενη συνάντηση αν ο αντρέας ασσιώτης γενικός διευθυντής του υπουργείου εσωτερικών δεν τηρήσει τον λόγο του

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

