Skip to content

Το βιβλίο των Θρησκευτικών Α΄ Γυμνασίου προκαλεί τις αντιδράσεις του Αρχιεπισκόπου και της ΟΕΛΜΕΚ

Νοέμβριος 25, 2011

 

Α, μάλιστα! Πεδίον δόξης λαμπρόν για την κυβέρνηση!  Εμένα αυτή η εξέλιξη με το νέο βιβλίο μου φαίνεται θετική.

 

Για να δούμε αν σε αυτό τον τομέα θα μπορέσει η κυβέρνηση να κάνει κάτι θετικό, ή έστω να αντισταθεί σε μια οπισθοχώρηση. 

 

Γιατί η πιο δημοφιλής δικαιολογία είναι πως «εμείς έτσι τα βρήκαμε» ή «άλλοι τα έκαναν, τι φταίμε εμείς;»

 

Μια μάχη με τις επάλξεις του συντηρητισμού, την ΟΕΛΜΕΚ και τον Αρχιεπίσκοπο, θα ήταν πολύ ευχάριστη εξέλιξη!

 

 

 

 

«Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας www.paideia-news.com, το νέο βιβλίο των Θρησκευτικών της Α τάξης Γυμνασίου, που κυκλοφόρησε φέτος στα σχολεία μας αποτελεί σημείο διαφοράς μεταξύ εκπαιδευτικών και υπουργείου Παιδείας. Η διαφορά αυτή επεκτείνεται και μέχρι την Αρχιεπισκοπή, όπου πληροφορίες μας, φέρουν τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο να έχει εκφράσει τη διαφωνία του, όχι μόνο για το περιεχόμενο του βιβλίου, αλλά και για τον τρόπο που αντιμετωπίζεται πλέον το μάθημα.

Οι ίδιες πληροφορίες μας αναφέρουν ότι το θέμα συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση που είχαν μέλη της Γραμματείας της ΟΕΛΜΕΚ με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο και το Μητροπολίτη Πάφου Γεώργιο, ο οποίος είναι ο πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής για την παιδεία.

Από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ, στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος της Δημήτρης Ταλιαδώρος, η αντιπρόεδρος Ελένη Σεμελίδου, ο γραμματέας Θέμης Πολυβίου και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεολόγων Μιχάλης Μηλιώτης.

Η θέση της ΟΕΛΜΕΚ στον Αρχιεπίσκοπο ήταν ότι το βιβλίο, δεν ετέθη υπόψη της Οργάνωσης και το είδε για πρώτη φορά όταν κυκλοφόρησε και στάλθηκε στα σχολεία.

Αυτό που πυροδοτεί τις αντιδράσεις είναι το γεγονός ότι το περιεχόμενο του βιβλίου θεωρείται από τους εμπλεκόμενους, ιστορικού και πολιτιστικού χαρακτήρα, παρά θρησκευτικό.

Η άποψη αυτή ήταν πολύ έντονη και όπως πληροφορούμαστε, εκφράστηκε προβληματισμός και φόβος ότι με βάση τη διαφαινόμενη πρόθεση του υπουργείου Παιδείας, επιχειρείται μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε μάθημα Πολιτισμού. Ο Μακαριώτατος φέρεται να εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται περισσότερο για μάθημα Ιστορίας παρά Θρησκευτικών και αναμένεται να ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Γιώργο Δημοσθένους για συζήτηση του θέματος.

Στη συνάντηση, ο Αρχιεπίσκοπος επέδειξε ενδιαφέρον για την πορεία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και της διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Επίσης τόνισε την ανάγκη να διαφυλαχθεί η ιστορική και αρχιτεκτονική φυσιογνωμία του Παγκυπρίου Γυμνασίου.»       

 

Advertisements
50 Σχόλια leave one →
  1. Νοέμβριος 25, 2011 10:06

    Έτσι μαθήματα «πολιτισμού» εν παντελώς άχρηστα, τζιαι μάλιστα σε έτσι τρυφερές ηλικίες εν τζιαι παντελώς αθέμιτα γιατί επιβάλλουν στα μωρά στερεότυπα που εν μπορούν να ξεπεράσουν εύκολα. Τα «θρησκευτικά» πρέπει να φύουν τέλεια που το δημοτικόν τζιαι στο γυμνάσιον να διδάσκεται «ιστορία/ ανάλυση των θρησκειών» (ούλλων όμως). Τζιαι τούτα εν πολλά τους. Ζητώ πολλά έννεν; Ας αρκέψουν έστω τζι’έτσι με λλία θετικά βήματα, αν τζιαι ήντα ξέρω, άλλον Δημητρίου, άλλον Δημοσθένους από ότι φαίνεται…

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 25, 2011 13:21

      Μιχάλη, Γιάννο, συμφωνώ με τις παρατηρήσεις και προτάσεις που διατυπώνετε και θα ήθελα μόνο να προσθέσω πως αν ο Χριστόφιας τουλάχιστον καταφέρει να θέσει τις βάσεις για εξουδετέρωση του χριστιανικού φονταμενταλισμού στην παιδεία, θα μπορεί τουλάχιστον να ισχυριστεί πως έκανε κάτι το θετικό για τη λύση του Κυπριακού μετά όλες εκείνες τις παλαβομάρες του με την εκλογή Τάσου, στάση στο δημοψήφισμα, τακτική στις συνομιλίες κ.ο.κ.

      Μου αρέσει!

      • Νοέμβριος 25, 2011 13:59

        Δυστυχώς αναγκάστηκεν να πακεττάρει το Δημητρίου που είναι τσιάκκος με κεφαλαίον «Τ». Ο τωρινός υποργός τον πρώτον που επήεν να δει ήταν τον αρχιεπίσκοπον οπότε ήντα ξέρω.
        Αν τζιαι παραδοσιακά «δεξιός» (τωρά είδες ήνταλως με έχουν οι «δεξιοί») οφείλω να ομολογήσω ότι ανέκαθεν ήμαστεν σκέττη συντήρηση σε τούτα, η αριστερά μπορεί σίουρα να τα πάει καλλίττερα, εξ’ου τζιαι οι αντιδράσεις των συντεχνιών «ελληνων δασκάλων» τζιαι «ελλήνων καθηγητών» (οϊ ούλλων για να μεν είμαστεν τζιαι μεις «οδοστρωτήρες).

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Νοέμβριος 25, 2011 18:01

          Ο Δημητρίου ήταν πράγματι πολύ καλός, αλλά τζιαί λλίον εριστικός, τζιαί σίουρα όχι καθαρόαιμος ΑΚΕΛικός, γι’ αυτόν έπρεπεν να αλλάξει στον ανασχηματισμό, στόχος του οποίου ήταν η έστω και εικονική αλλαγή…

          Μου αρέσει!

  2. Νοέμβριος 25, 2011 11:47

    Δείτε ήνταλως διδάσκουν άλλοι:

    Πόσους αιώνες πίσω είμαστεν δακάτω δα;

    Μου αρέσει!

  3. Νοέμβριος 25, 2011 12:01

    Δαμέ ολόκληρον για όσους έχουν χρόνο/ διάθεση:

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 25, 2011 18:03

      Φαίνεται πάρα πολύ ενδιαφέρον, αλλά μια ώρα για να το δω που να την έβρω; Ζω σε πολύ ανταγωνιστική κοινωνία 🙂

      Μου αρέσει!

  4. παναγιωτης μιχαλακακος πρωην αθειστης και σατανιστης εκ βοστωνης permalink
    Νοέμβριος 25, 2011 13:16

    ανθελληνα τουρκολαγνε ταπακουδη.εδω ειναι ελληνικο εδαφος και χωρα ορθοδοξων.τα κομμουνιστικα σας να τα επιβαλετε στην κινα τζε την βορεια κορεα.δαμαι εν εχετε εξουσια.οταν οι αλλοδαποι σαου φιλοι καμουν το ιδιο στις χωρες τους θα το ξανασκεφτουμε τουτο περι θρησκειολογιας…δεχεσαι ομως τα παιδια του ακελ να μην στελλονται στην εδον και να δεχονται κατηχηση γενικα περι κομματων?

    Μου αρέσει!

  5. Νοέμβριος 25, 2011 13:39

    Το μάθημα των Θρησκευτικών θα έπρεπε να μετονομαστεί σε «Κατηχητικό» ή «πόσο ωραίος είναι ο Χριστιανισμός». Βάλλουν μωρά 6 και 7 χρονών να ζωγραφίζουν αγίους και να λένε πόσο καλός είναι ο Χριστούλης. Ούτε και μία φορά δε θυμούμαι να συζητήσαμε για κάτι άλλο εκτός από Χριστιανισμό στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αλλά ό,τι αλλαγές είναι να γίνουν δαμέσα, πρέπει πρώτα να έχουν την έγκριση της εκκλησίας. Ε ίντα αλλαγές εν τούτες τότε;

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 25, 2011 13:56

      Αιόλικα, πρέπει να είχες πολύ φιλελεύθερη/ο θεολόγο για να μη σας πει πόσο σατανικές, ανθελληνικές, κακόβουλες, χυδαίες είναι όλες οι άλλες θρησκείες του κόσμου, αμα λες πως δεν σας έκαναν κουβέντα για αυτές…

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 25, 2011 18:05

      Να συζητήσετε για οτιδήποτε εκτός του Χριστιανισμού; Γιατί;;; 🙂

      Μου αρέσει!

  6. ιων σκεπτικός permalink
    Νοέμβριος 25, 2011 13:57

    θα ψάξω να βρω το βιβλίο, όμως εκ προοιμίου τάσσομαι αναπιφύλακτα με το υπουργείο. τόπο στον πολιτισμό. και όχι στην κατήχηση. Πόσοι από εμας ξέρουν οτιδήποτε για τες άλλες θρησκείες; Και αν ξέρουν το έμαθαν επειδή έψαξαν απο μόνοι τους.

    Εκείνο που σίγουρα όλοι ξέρουμε, είναι ότι είμαστε ο περιούσιος λαός του Θεού, μ.χ. διότι π.χ ήταν οι Εβραίοι, αλλά αυτοί έκαμαν λάθη τζιαι εππέσαν σε δυσμένοια, ξέρουμε ότι είμαστε οι ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΙ, οι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, οι ΣΩΣΤΟΙ, τζιαι ότι περιμένει μας ο Αγιος Πέτρος με τες αγκάλες ανοικτές. Ολοι οι άλλοι άνθρωποι σε τούτην την γην εν ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ τζιαι βρωμισμένοι διότι δεν είναι βαφτισμένοι……………,.. Ελεος πιον…..

    Μου αρέσει!

  7. ιων σκεπτικός permalink
    Νοέμβριος 25, 2011 14:03

    Μιχάλη, εδώ που είμαι δεν μπορώ να δώ πως διδάσκουν οι άλλοι, θα το δω το απόγευμα.
    Αντιπολιτευόμενε, έγραφες όταν έγραφα και εγώ. Σωστός πολλά σωστός. είμαστε οι πιο έξυπνοι, οι πιο καλοί, εμείς οι Ελληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι, γι΄αυτόν τζιαι ούλλοι εν εναντίον μας. Μάνα μου ρε, μόνον ο νους μας δεν μας βοηθά.

    Μου αρέσει!

  8. Νοέμβριος 25, 2011 16:43

    Ρε παιθκιά, προσπαθώ να έβρω μια λογική βάση για να δεκτώ ότι ένας «φιλελεύθερος», συναγερμικός, γοτ έβερ, που η καθημερινή του δουλειά είναι να «νευριάζει» με τον Χριστόφια (και το ΑΚΕΛ), περιμένει που τον Χριστόφια και το ΑΚΕΛ πράματα που εκ των προτέρων ξέρει ότι η παράταξη που αυτός υποστηρίζει, δεν θα κάνει (και ούτε μπορεί να κάνει) στον αιώνα τον άπαντα.

    Άκου τι λαλεί ο άλλος: Να βάλει τις βάσεις ο Χριστόφιας για την αντιμετώπιση τούντης εκπαιδευτικής στρέβλωσης…πριν φύει… πέρκι πατήσουν πάνω της οι «δικοί μας» που εννά έρτουν…
    Τζιαι γιατί το λέει τούτο; Γιατί ξέρει πως οι «δικοί του» όχι μόνο δεν θα τολμήσουν να κάμουν τέτοια βήματα αλλά μάλλον θα βάλουν και μια γερήν όπισθεν (όπως το 93′)!

    Ο Ταλιαδώρος (ΔΗΣΥ), όπως και η περασμένη ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ (ΔΗΣΥ) που είχε πρόβλημα με το θέμα του 63-64 και συγκρούστηκε αν θυμάστε με τον Δρουσιώτη, καθώς και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών (ΔΗΣΥ, ΕΔΕΚ, ΔΗΚΟ, φασίστες, αρχιεπισκοπικοί κλπ), είναι ιστορικά και θεολογικά φανταμενταλιστές.
    Χαίρω πολύ!

    Τιποτε καλό εν μπορούν να δουν τα κοπελλούθκια του κόσμου που τούτους τους ανθρώπους, με τούντη νοοτροπία τζιαι τούντες στρεβλωμένες ιστορικές τζιαι θεολογικές απόψεις.
    Έννεν τυχαίο που παράγουμε τούβλα.
    Δαμαί οι καθηγητές στέλλουν τους δικούς τους στα ιδιωτικά να γλιτώσουν…

    Δεδομένης της «ανικανότητας» Χριστόφια, μάλλον θα πρέπει να το εντάξει ο Νίκαρος στες προεκλογικές του δεσμεύσεις το θέμα της αλλαγής της διδασκαλίας των θρησκευτικών!

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 25, 2011 17:49

      Νέε, εγώ προσωπικά δεν αναμένω από τον Χριστόφια ή οποιοδήποτε άλλο τύχει να είναι στην εξουσία τίποτα λιγότερο και τίποτε περισσότερο από το να ασκεί την πολιτική του στη βάση της λογικής. Κάτι που ομολογουμένως ο Χριστόφιας δεν έπραξε όπως και δεν έπραξαν και οι πλείστοι προκάτοχοί του στις πλείστες περιπτώσεις. Εξ ου και η κατάσταση της χώρας…

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 25, 2011 18:21

      Νέε μου ειλικρινά έδωσες την απάντηση που ανέμενα να δώσεις. Πως από τη μια «οι δικοί σας» δεν είναι σε θέση να αλλάξουν τίποτα γιατί το κακό πάει πολύ βαθιά, η αντίδραση είναι μεγάλη, και δεν έχετε τις δυνάμεις για κάτι τέτοιο.

      Και από την άλλη, οι «δικοί μας» δεν πρόκειται να κάνουν οτιδήποτε εν πάση περιπτώσει.

      Άρα βασικά, τίποτε και ποτέ δε θα αλλάξει;;;

      Άρα γιατί να ελπίζουμε σε οτιδήποτε καλύτερο, και – πολύ σημαντικό – ποιος ο λόγος να θέλει να βγει η αριστερά που αναγνωρίζει όλα αυτά τα «κακά» στην εξουσία, αλλά την ίδια στιγμή παραδέχεται πως δεν μπορεί να κάνει οτιδήποτε για να τα σάσει;!;!

      Βλέπεις το αντιφατικό, απαισιόδοξο για να μην αποκαλέσω παράλογο της σκέψης σου;

      Και θα γράψω και κάτι άλλο, για πολλοστή φορά με την απέλπιδα προσδοκία να το εμπεδώσεις: δεν κρίνω τον Χριστόφια γιατί είναι ΑΚΕΛικός. Τον κρίνω γιατί είναι ανεπαρκής και κάκιστος διαχειριστής.
      Σε ένα άλλο επίπεδο, η ιδεολογία του κρίνεται αρνητικά στο βαθμό που τα αποτελέσματα του δεν είναι προϊόντα της ικανότητας ή ανικανότητας του, αλλά πρακτική εφαρμογή αυτής της ιδεολογίας.
      Υ.Γ. Η θεωρία σου φυσικά μπάζει νερά. Το 2004 η ηγεσία της δεξιάς ήρθε σε αντιπαράθεση με τους δαίμονες της, κάνοντας την μόνη επαναστατική πράξη που έγινε ποτέ στη σύγχρονη ιστορία αυτού του τόπου.
      Η αριστερά ούτε με τους δικούς της δαίμονες δεν μπορεί να τα βάλει.
      Ρώτα τον Κίκη…

      Μου αρέσει!

  9. Νοέμβριος 25, 2011 19:33

    🙂
    Ωραία, έκτισες ένα ολόκληρο σχόλιο πας το εφεύρημα ότι θεωρώ πως η αριστερά δεν μπορεί!
    Τζιαι που το είδες τούτο; Απλά εν πολλές οι πέτρες που έσιει να καθαρίσει…

    Μπορεί πολύ καλύτερα εν πασει περιπτώσει, το θέμα είναι αν μπορεί κάποιος να το δει αν βγάλει τα μαύρα γυαλιά.

    Δηλαδή αν ισχυριστώ ότι κανένας πολιτικός από την δεξιά δεν θα κατάφερνε να βάλει τρυπάνι, θα ήμουν εκτός πργματικότητας;

    Θεωρείς ότι ο Χριστόφιας είναι «ανεπαρκής και κάκιστος διαχειριστής», το ίδιο και τα φιλαράκια σου εδώ. Ναι, αυτό το εμπεδώσαμε. Αν αυτό είναι δείγμα γραφής μετριοπαθή ανθρώπου, ας το αφήσουμε στους αναγνώστες σου να το κρίνουν.

    Να σε πείσει κάποιος για το αντίθετο δεν υπάρχει λόγος, σε ότι θετικό υπάρχει άλλωστε και η αρνητική του πλευρά αν προσπαθήσει κανείς πάαααρα πολύ να την δει.

    Και είναι γεγονός ότι έχετε αναγάγει αυτή τη προσπάθεια σε επιστήμη…

    Και ποιοι είναι οι δαίμονες της αριστεράς φίλε; Να προασπίσει ότι μπορεί σε τούτη τη λαίλαπα; Να ζητά να συμμετέχει και ο πλούτος στη κρίση;

    Τελος πάντων!

    Μου αρέσει!

  10. Νοέμβριος 25, 2011 19:44

    Έγραψες το ωραία… «η ηγεσία της δεξιάς»
    Τζιαι πες ότι το δέχομαι φίλε.

    Πως κρίνεις λοιπόν τη τωρινή της στάση σε σχέση με τα θέματα που συζητά η ανάρτηση; Όντως αντιμετώπισε δαίμονες το 2004 ή απλά έκαμε πως εν τους έβλεπε;

    Η μεγάλη πλάκα πάντως των δεξιών μας φίλων, είναι ότι ενοχλούνται με την πολλή πραξικοπηματολογία τζιαι τες αναφορές στον αναβιούμενο γριβισμό (εν υπάρχει,θωρούμεν φαντάσματα ξέρω το!) …γιατί κοιτούν μπροστά(!!!) αλλά η κουβέντα πάντα γυρίζει στο 2004.. ΝΑΙ στη παρελθοντολογία που συμφέρει… ΟΧΙ σ’ αυτήν που δεν συμφέρει!

    Ο Μιχάλης, σαν πιο μετριοπαθής, ετόλμησε τζιαι έγραψε δκυο κουβέντες. Τζιαι τούτον εν δείγμα ανθρώπου μου βλέπει γυρόν του τζιαι φκάλλει για λλίον τα γυαλιά.

    Ελπίζω να γίνει κάτι στο Κυπριακό να δούμε πόσο μάγκας εν ο καθ ένας, γιατί ο κάθε πικραμμένος ήβρεν τον Χριστόφιαν τζιαι φκάλλει το άχτι του.

    Εν μας μας κάμετε να γραφτούμε μέλη όπως πάτε…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 25, 2011 21:22

      «Ωραία, έκτισες ένα ολόκληρο σχόλιο πας το εφεύρημα ότι θεωρώ πως η αριστερά δεν μπορεί!
      Τζιαι που το είδες τούτο; Απλά εν πολλές οι πέτρες που έσιει να καθαρίσει…
      Μπορεί πολύ καλύτερα εν πασει περιπτώσει, το θέμα είναι αν μπορεί κάποιος να το δει αν βγάλει τα μαύρα γυαλιά.»
      Καλά, δεν είναι αυτό που λες/λέτε συνεχώς πως ζητούμε πολλά από την πρώτη καθαρόαιμη αριστερή κυβέρνηση που πρέπει να καθαρίσει ξιμαρισιές 60 χρόνων;

      «Δηλαδή αν ισχυριστώ ότι κανένας πολιτικός από την δεξιά δεν θα κατάφερνε να βάλει τρυπάνι, θα ήμουν εκτός πργματικότητας;»
      Αν συνέβαινε και δεν το κριτίκαρα, τότε θα μπορούσε το παράδειγμα σου να είχε νόημα. Τώρα δεν έχει.
      «Θεωρείς ότι ο Χριστόφιας είναι “ανεπαρκής και κάκιστος διαχειριστής”, το ίδιο και τα φιλαράκια σου εδώ. Ναι, αυτό το εμπεδώσαμε. Αν αυτό είναι δείγμα γραφής μετριοπαθή ανθρώπου, ας το αφήσουμε στους αναγνώστες σου να το κρίνουν.
      Να σε πείσει κάποιος για το αντίθετο δεν υπάρχει λόγος, σε ότι θετικό υπάρχει άλλωστε και η αρνητική του πλευρά αν προσπαθήσει κανείς πάαααρα πολύ να την δει.»
      Κοίταξε, τα γραπτά μένουν. Το ιστολόγιο αυτό υπάρχει εδώ από τον καιρό που ο ιδιοκτήτης του πίστευε, και υποστήριζε τον Χριστόφια. Υποθέτω πως μόνο αγράμματοι δεν μπορούν να διαβάσουν
      «Και είναι γεγονός ότι έχετε αναγάγει αυτή τη προσπάθεια σε επιστήμη…»
      Η δράση φέρνει αντίδραση, η πολλή ανικανότητα την πολλή κριτική.
      «Και ποιοι είναι οι δαίμονες της αριστεράς φίλε; Να προασπίσει ότι μπορεί σε τούτη τη λαίλαπα; Να ζητά να συμμετέχει και ο πλούτος στη κρίση;
      Τελος πάντων!»
      Δεν έχει δαίμονες η αριστερά; Δεν έχει συντηρητικούς η αριστερά; Δεν έχει οπισθοδρομικούς η αριστερά; Δεν έχει συμφεροντολόγους η αριστερά; Δεν έχει αχάπαρους η αριστερά; Δεν έχει ανίκανους η αριστερά;
      Ρε φίλε που ζεις;

      «Έγραψες το ωραία… “η ηγεσία της δεξιάς”
      Τζιαι πες ότι το δέχομαι φίλε.
      Πως κρίνεις λοιπόν τη τωρινή της στάση σε σχέση με τα θέματα που συζητά η ανάρτηση; Όντως αντιμετώπισε δαίμονες το 2004 ή απλά έκαμε πως εν τους έβλεπε;»
      Με ενοχλεί και με θλίβει.
      «Η μεγάλη πλάκα πάντως των δεξιών μας φίλων, είναι ότι ενοχλούνται με την πολλή πραξικοπηματολογία τζιαι τες αναφορές στον αναβιούμενο γριβισμό (εν υπάρχει,θωρούμεν φαντάσματα ξέρω το!) …γιατί κοιτούν μπροστά(!!!) αλλά η κουβέντα πάντα γυρίζει στο 2004.. ΝΑΙ στη παρελθοντολογία που συμφέρει… ΟΧΙ σ’ αυτήν που δεν συμφέρει!»
      Χμμ, ίσως γιατί το 2004 είναι ακόμα αιμορραγούσα πληγή, διαφορετικού είδους από εκείνης του εγκληματικού 1974;
      «Ο Μιχάλης, σαν πιο μετριοπαθής, ετόλμησε τζιαι έγραψε δκυο κουβέντες. Τζιαι τούτον εν δείγμα ανθρώπου μου βλέπει γυρόν του τζιαι φκάλλει για λλίον τα γυαλιά.
      Ελπίζω να γίνει κάτι στο Κυπριακό να δούμε πόσο μάγκας εν ο καθ ένας, γιατί ο κάθε πικραμμένος ήβρεν τον Χριστόφιαν τζιαι φκάλλει το άχτι του.»
      Δέχομαι την πρόκληση. Στείλε το μήνυμα του Χριστόφια να μας δοκιμάσει.
      «Εν μας μας κάμετε να γραφτούμε μέλη όπως πάτε…»
      Εν να κάμει διαφοράν; 🙂

      Μου αρέσει!

  11. Νοέμβριος 25, 2011 22:13

    Η πνευματική τρομοκρατία ξεκινά από τις πολύ μικρές ηλικίες. Μόνο έτσι οι πελάτες είναι σίγουρη με τεράστια ποσοστά επιτυχίας.

    Μου αρέσει!

  12. Νοέμβριος 26, 2011 00:00

    Δηλαδή εν που τον Χριστόφια που εξαρτάται η λύση ή η μη λύση Στροβολιώτη;
    Το μήνυμα επήε όπως τζιαι να έσιει.

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 26, 2011 20:19

      Νέε Ελληνοκύπριοι, στο βαθμό που ήταν στο χέρι του Χριστόφια η λύση έμεινε άπιαστο όνειρο. Ας μην ξεχνάμε την απόφασή του που επέβαλε στο ΑΚΕΛ για προώθηση του Δευκαλίωνα στο προεδρικό αξίωμα συν την απόφασή του να καταψηφίσει ένα σχέδιο που «ήρε την κατοχή, τερμάτιζε τη διαίρεση της Κυπριακής Δημοκρατίας, δημιουργούσε μια δικοινωτική, διζωνική ομοσπονδία» απλώς και μόνο για να «τσιμεντώσει το ναι». Και ας μήν ξεχνάμε την εμμονή του στην απόρριψη π.χ. χρονοδιαγραμμάτων στη διαδικασία μετά την εκλογή του, την αρχική του εμμονή στις τεχνικές επιτροπές κτλ που είχαν ως αποτέλεσμα το ροκάνισμα του χρόνου εις βάρος της επίτευξης λύσης. Τώρα μόνο με θαύμα μπορεί να αποφευχθεί η διχοτόμηση που στο οποίο ούτε καν ελπίζουν οι κύπριοι ιεράρχες…

      Μου αρέσει!

  13. Othellos permalink
    Νοέμβριος 26, 2011 11:52

    Απορία πρώτη: προς τι όλη αυτή η φασαρία; Κάποιος που ξέρει και που δεν βαρυέται ας μας πει τι γράφουν τα νέα βιβλία για το μάθημα των θρησκευτικών, μπας και καταλάβουμε τίποτα για το «μεγάλο» θέμα που προκύπτει.

    Απορία δεύτερη: όλοι εσείς που φωνάζετε για τα θρησκευτικά, περιλαμβανομένου του φίλου μου του Στροβολιώτη, έχετε παιδιά στα δημόσια σχολεία; Και αν ναι, τα έχετε βαφτίσει Ορθόδοξα; 😀

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 28, 2011 06:59

      Οθέλλο, θα απαντήσω στην Τρίτη ερώτηση. Ναι, τα παιδιά μας είναι βαφτισμένα ορθόδοξα. Και εμείς παντρεμένοι σε εκκλησία, ορθόδοξα.
      Μπορεί να ακούγεται υποκριτικό, αλλά θα το θέσω έτσι: άλλο η παράδοση, άλλο η κουλτούρα και άλλο η πίστη.
      Δέχομαι πως η απάντηση μου μπορεί να μην σε ικανοποιεί!

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 28, 2011 07:00

      Α, και η φασαρία έχει να κάνει με την αέναη διαμάχη του καλού με το κακό 🙂

      Μου αρέσει!

  14. Χαμάλης permalink
    Νοέμβριος 26, 2011 21:01

    Απορία τρίτη! Τί σχέσιν έσιει δηλαδή αν τα μωρά εν βαφτισμένα ορθόδοξα; Άλλον να πάω στην εκκλησιάν με την θέλησιν μου ρε φίλε, τζι’ άλλον να με παίρνουν με το ζόριν. Τούτην την διαφοράν καταλάβεις την; Τζιαί όταν ένας γονιός στέλλει τα μωρά του να μάθουν γράμματα τζιαί να αποκτήσουν γνώσιν, από πού τζι’ ως που να του μπήουν μεσ’ τον νουν του σιήλια θκυό παραμύθκια που καθιστούν την αναγκαιότηταν της γνώσης περιττήν διότι τάχα η πίστη εν πιο αποτελεσματική;

    Μου αρέσει!

  15. Νοέμβριος 26, 2011 22:02

    Υπάρχει μόνο μία επαγγελματική ομάδα στην Κύπρο – εξαιρούνται οι ρασοφόροι, παίζουν σε άλλη κατηγορία με Ιρανούς συναδέλφους- που είναι πιο συντηρητική από τους δασκάλους: οι καθηγητές (και ειδικότερα οι Φιλόλογοι). Αν όντως υπάρχει θέμα με το βιβλίο Θρησκευτικών της Α’ Γυμνασίου, αυτό αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να επαναφέρουμε στο δημόσιο διάλογο το αίτημα για ένα δημόσιο σχολείο που δε θρησκεύεται και δεν φανατίζει (αίτημα που, ως γνωστόν, οι πολιτικοί υπεύθυνοι της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης άφησαν στα κρύα του λουτρού μη τυχόν ταράξουν τις πάντα ευαίσθητες ισορροπίες, τόσο ευαίσθητες που τελικά ποτέ δεν γίνεται τίποτα).

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 28, 2011 07:02

      Το δεύτερο μέρος του σχολίου σου, βγάζει πολλή στενοχώρια…

      Μου αρέσει!

  16. Νοέμβριος 27, 2011 10:28

    Στροβολιώτη, έχεις να μας πεις κανένα ευχάριστο νέο περί ανέμων και υδάτων;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Νοέμβριος 28, 2011 07:13

      Όχι. Είναι κάτι σαν το Κυπριακό. Δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι για το επόμενο δεκαήμερο.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
        Νοέμβριος 28, 2011 20:17

        Και βέβαια υπάρχει. Τα οικονομικά μέτρα που προωθούνται , τα αποτελέσματα για τις ποσότητες φυσικού αερίου στο οικόπεδο Αφροδίτη , η χειροτέρευση της οικονομικής κατάστασης , οι κινήσεις των τραπεζών μέσα στο νέο οικονομικό κλίμα , Η κίνηση Γαλλίας Γερμανίας για νέο άξονα εντός της Ευρώπης και γενικά για την Ευρώπη τριών ταχυτήτων που θέλουν να προωθήσουν και προσθέτω και εγώ αγαπητοί φίλοι την γενική επιδύνωση της οικονομικής κατάστασης στην ευρωζώνη την οποία ασφαλώς και δεν μπορούν πλέον να ελέγξουν κατα την κρίση μου και φαίνεται ότι και εδώ θα έχουμε με το νέο έτος κοσμογενικές αλλαγέςςςςςςς.

        Μου αρέσει!

  17. Νοέμβριος 27, 2011 12:08

    «Συστήνω επίσης και:
    Λιλή Ζωγράφου: Αντιγνώση, τα δεκανίκια του καπιταλισμού, εκδόσεις Αλεξάνδρεια»
    – Μα τι μας λαλείτε ρε!; Ο καπιταλισμός έχει και δεκανίκια;

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 27, 2011 19:39

      Άνευ, τόχεις διαβάσει το βιβλίο;

      Μου αρέσει!

      • Νοέμβριος 27, 2011 22:14

        Και βεβαίως το ‘χω διαβασει!

        Μου αρέσει!

        • Νοέμβριος 27, 2011 23:23

          Τότε προφανώς όπως και συνήθως δεν κατάλαβες το παραμικρό. Και εξηγούμαι:

          Η επιχειρηματολογία της Ζωγράφου επικεντρώνεται στο να αποδείξει πως η εξάπλωση του Χριστιανισμού υπήρξε έργο μερίδας της ρωμαϊκής αριστοκρατίας η οποία εκμεταλλευόμενη έριδες στους κόλπους της ιουδαϊκής κοινωνίας κατάφερε να καταστήσει ένα κοινωνικό κίνημα σε θρησκεία με στόχο να καπηλευθεί μέσω της απήχησης που είχε κάποια από τα μηνύματά του ώστε να επιβάλει έναν διαφορετικής μορφής τρόπο διακυβέρνησης του ρωμαϊκού κράτους που θα βασιζόταν περισσότερο στον θεοκρατικό δεσποτισμό μέσω της εξουδετέρωσης της κριτικής σκέψης που εκπροσωπούσε η τότε ελληνική σκέψη.

          Η κριτική της Ζωγράφου στον χριστιανισμό στηρίζεται σε μια επιχειρηματολογία που θέλει αφενός τον χριστιανισμό ως επινόηση μιας ρωμαϊκής ελίτ που συμπράττει με το ιερατείο της τότε ηγεσίας της εβραϊκής θρησκείας, η οποία υποστηριζόταν από την τότε ρωμαϊκή φιλοφεουδαρχική παράταξη, και στρεφόταν κατά του ελληνικού πολιτισμού ή και λαού.

          Στο βιβλίο της, Ζωγράφου, η οποία μέσω αντιπαραθέσεων αποσπασμάτων της παλαιάς και καινής διαθήκης, των προφητών και ευαγγελιστών, του ενός ευαγγελιστή με τον άλλο ή ακόμα και μεταγενέστερων χριστιανιστών με παλαιότερους καταφέρνει επιτυχώς κατά την άποψή μου να καταδείξει τις αντιφάσεις των χριστιανικών γραπτών κειμένων, επιχειρεί επίσης να υπερασπίσει την ‘τιμή’ του ‘ελληνικού’ έθνους πράγμα που σε μερικές περιπτώσεις ωθεί την επιχειρηματολογία της στα όρια του αντισημιτισμού και ρατσισμού.

          Ταυτόχρονα όμως, θεωρεί την όποια δράση της τότε κυριαρχούσας πλουτοκρατικής τάξης σε Ρώμη και Ιεροσόλυμα, ως ‘τον καπιταλισμό’.

          Η κριτική της Ζωγράφου στον καπιταλισμό στρέφεται κατά του τότε ισχύοντος φεουδαρχικού, πλουτοκρατικού και τιμοκρατικού πολιτικο-κοινωνικού συστήματος όπως και στις μορφές που πήρε κυρίως στα εδάφη όπου επιβίωσε το ανατολικο-ρωμαϊκό κράτος μέχρι την περίοδο της χούντας.

          Η αναφορά της σε ‘δεκανίκια του καπιταλισμού’ στον τίτλο του βιβλίου της ωστόσο, η οποία διέγειρε τα ιδεολογικά σου ένστικτα, αποτελεί μαζί με τον μετά βίας συγκαλυπτόμενο αντισημιτισμό, ένα από τα βασικότερα σημεία κριτικής του βιβλίου της. Κι αυτό γιατί οι αναφορές της στον ‘καπιταλισμό’ ως συνώνυμο της φεουδαρχίας κάθε άλλο έχουν να κάνουν με το τι θεωρείται καπιταλισμός.

          Αν για παράδειγμα θεωρήσουμε πως η οικονομία της αγοράς, αυτό δηλαδή που περιγράφει ο Σμίθ, είναι ο καπιταλισμός, τότε θα πρέπει να παραδεχτούμε πως αυτό το πλουτοκρατικό σύστημα της αρχαιότητας όπως και της σημερινής κοινωνίας που κατακρίνει η Ζωγράφου λίγο έχει να κάνει με αυτόν. Κι αυτό γιατί, η θεωρία του Σμιθ θέλει τον άνθρωπο, έστω κι αν είναι εργάτης, ελεύθερο και όχι ανδράποδο, όπως και τον αγρότη, τεχνίτη ή οποιοδήποτε άλλο μέλος επαγγελματικής τάξης.

          Η ζωγράφου δεν άσκησε κριτική στον Σμιθ εξ όσων θυμάμαι. Και η όποια της αναφορά σε ‘καπιταλισμό’ και τα ‘δεκανίκια του’ δεν ήταν τίποτα άλλο παρά απόρροιες της άγνοιάς της για τις ιδέες του Σμιθ, στις οποίες δεν αναφέρεται στην κριτική της ούτε παραπέμπει αν δεν κάνω λάθος στη βιβλιογραφία της, αλλά περισσότερο σε ένα σύστημα με το οποίο η ίδια δεν ασχολήθηκε και απλώς συνέχυσε με τη φεουδαρχία όπως άλλωστε προφανώς και συ πράττεις με κάθε τι που δεν μυρίζει σταλινισμό.

          Μου αρέσει!

        • Δεκέμβριος 1, 2011 22:06

          Αντιπολιτευόμενε,

          Χρησιμοποιώντας ανάλογο ύφος με το δικό σου[και το ίδιο λεκτικό] «τότε προφανώς όπως και συνήθως δεν κατάλαβες το παραμικρό. Και εξηγούμαι:»
          Η Λιλή Ζωγράφου μέσα από το βιβλίο της επιχειρεί να αναδείξει το συντηρητισμό και την οπισθοδρομικότητα του Χριστιανισμού [ως μιας ακόμα θρησκείας]. Παράλληλα αναδεικνύει την άμεση/σχέση σύνδεση του Χριστιανισμού με τις τότε [αλλά και τις σημερινές] μορφές πολιτικής εξουσίας και πως χρησιμοποιήθηκε [και χρησιμοποιείται] ως το όποιο των λαών για την καθυπόταξη και τη χειραγώγηση τους [αν και μπορεί αν ειπωθεί ότι ο ίδιος ο Ιησούς εγκαινίασε την συνειδητή πάλη των τάξεων αντιπροσωπεύοντας το λαϊκό κίνημα της εποχής. Ο χριστιανισμός τελικά χρησιμοποιήθηκε για να κρατήσει τις λαϊκές μάζες μακριά από την αμφισβήτηση της άρχουσας τάξης. Εξ ου και η αναφορά του τίτλου για «δεκανίκια του καπιταλισμού»!
          Τώρα πως μυρίστηκες ΕΣΥ «σταλινισμό» στην [πρώτη] τηλεγραφική μου αναφορά μόνο ΕΣΥ ξέρεις! Αλλά «προφανώς όπως και συνήθως» τούτο αποτελεί απόρροια των διαχρονικών εμμονών και κολλημάτων σου. Ως εκ τούτου και η εκ του παραθύρου εισαγωγή στην κουβέντα σου του Άνταμ Σμιθ! Ε, τι απολογητής του καπιταλισμού θα ήσουν αν δεν μιλούσες και για τον Σμιθ!
          Τελικά όμως για να δικαιολογήσεις τοις θεωρίες σου για το βιβλίο της Λιλής Ζωγράφου, μιλάς και για «άγνοια» της συγγραφέως!

          Μου αρέσει!

        • Δεκέμβριος 1, 2011 22:43

          Δυσκολεύομαι κάτι τις να σου απαντήσω. Δεν καταλαβαίνω κατ’ αρχήν για ποιο λόγο γράφεις τις προσωπικές αντωνυμίες με κεφαλαία γράμματα. Ίσως να θέλεις να τονίσεις κάτι και αυτό μου διαφεύγει.

          Εν πάση περιπτώσει, δεν έχω παρά να διαπιστώσω πως είτε δεν καταλαβαίνεις ή δεν θέλεις να καταλάβεις ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις το τι έχω γράψει. Ακελικός δεν είσαι; Το καθήκον σου κάνεις.

          Πες μου μόνο:
          1. ήταν η άρχουσα τάξη τον π.χ. πρώτο, δεύτερο, τρίτο κ.ο.κ. αιώνα ‘καπιταλιστική’;
          2. πως προσδιορίζεις τον καπιταλισμό;
          3. έχεις πρόβλημα με τον σταλινισμό και γιατί;

          Μου αρέσει!

        • Δεκέμβριος 1, 2011 23:44

          Εδώ ο Strovoliotis δηλώνει αδυναμία «να παρακολουθήσει […] το σχόλιο σου» για τη Λιλή Ζωγραφου, τζιαι παιδεφκουμαι εγιώ να κάμω κουβέντα μαζί σου; Ξαναδκιάβασε πάντως τι έγραψα πιο πάνω πέρκι τζιαι κολλήσει τίποτες!

          Μου αρέσει!

        • Δεκέμβριος 2, 2011 06:19

          Καλά μη μου απαντήσεις στο σχόλιό μου που ήδη απάντησες. Απάντα μου στις ερωτήσεις μου γιατί διαβάζοντας το σχόλιό σου το μόνο που κόλλησε ήταν απορίες.

          Μου αρέσει!

  18. strovoliotis permalink*
    Νοέμβριος 28, 2011 07:07

    Ρε αντιπολιτευόμενε, πότε εδιάβασες την Ζωγράφου; Γιατί εγώ την είχα διαβάσει πριν από μια γενιά, όταν πέρασα από την απαραίτητη αλλά σύντομη κομμουνιστική μου φάση, και φυσικά αδυνατώ να παρακολουθήσω καν το σχόλιο σου … γιατί δεν θυμάμαι τόσες λεπτομέρειες 🙂

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 28, 2011 07:49

      Χαχα. Έχει περίπου 8 χρόνια να σου πω την αλήθεια, το βιβλίο το έχω δανείσει αλλά μπορώ να το ζητήσω πίσω για να ανατρέξω στο περιεχόμενό του αν μου ζητηθεί.

      Εν συντομία όμως, η κριτική της Ζωγράφου γίνεται στην απληστία, φιλαργυρία, πλεονεξία της πλουτοκρατίας, της εξουσίας και της εκκλησίας. Όχι στην οικονομία της αγοράς, τον τόπο λειτουργίας της οποίας η Ζωγράφου προφανώς αγνοεί.,

      Ανάλογη κριτική άλλωστε άσκησε και ο Σμιθ σε τέτοια φαινόμενα.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
        Νοέμβριος 28, 2011 21:48

        H απληστία όμως , η φιλαργυρία , η πλεονεξία της πλουτοκρατίας είναί αναπόσπαστο χαρακτηριστικό μέρος του επικρατούντος συστήματος της οικονομίας της αγοράς και του τόπου εφαρμογής και λειτουργίας της. Το ίδιο δηλαδή το σύστημα της οικονομίας της αγοράς έχει άμεση σχέση με τα πιο πάνω ανάλογα με το μέγεθος τον τύπο , το είδος της οικονομίας .

        Μου αρέσει!

        • Νοέμβριος 29, 2011 08:22

          Δηλαδή, αφού η όρεξη της ΠΑΣΥΔΥ για αυξήσεις, προσαυξήσεις, τιμαριθμικά και άλλα επιδόματα είναι ακόρεστη, θα πει πως ιδεολογικά τάσσεται υπέρ της οικονομίας της αγοράς;

          Μου αρέσει!

  19. ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
    Νοέμβριος 29, 2011 21:38

    Οι αυξήσεις , οι προσαυξήσεις ,τιμαριθμικά κ.λ.π. είναι προιόν συμφωνίας με τον εργοδότη δηλαδή το κράτος και μάλιστα όλα αυτά επικυρώθηκαν απο τους βολευτές που ορίονται σήμερα για τους παχουλόμισθους δήθεν κυβερνητικούς. Η οικονομία της αγοράς είναι παραδεκτό σήμερα ότι αποτελεί ένα όρο πολυμορφικό και πολυδιάστατο ο οποίος αλλάζει συνεχώς μορφές και να δούμε πού θα καταλήξει. Θα ήταν όμως παρ’αλειψη μου, αγαπητοί φίλοι μιας και ο λόγος για την οικονομία, να μήν αναφερτώ σε κάποιους στιγματισμένους χαμολέοντες της πολιτικής ζωής οι οποίοι κόπτονται δήθεν για την σωτηρία αυτού του τόπου. Θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτοί που φωνάζουν σήμερα για την δυνή οικονομική κατάσταση του τόπου διετέλεσαν και υπουργοί και βολευτές κ.λ.π. και με βάση την νέα τάξη πραγμάτων φέρουν ακαιραία την ευθύνη για την σημερινή κατάντια της Κυπριακής Δημοκρατίας.Αυτό το έλλειμα που υπάρχει δεν δημιουργείται σε μιά νύκτα ούτε σε πέντε χρόνια .Άρα οι σημερινοί βολευτές κομματάρχες , κυβερνώντες κ.λ.π. φέρουν όλοι ευθύνη και ας μήν κάνουν πως δεν τους πήρε πρέφα ο λαός. Και μιά και ο λόγος για την οικονομία δεν διερωτάσθε γιατί το κυβερνών κόμμα τα βρήκε στα οικονομικά με τον συναγερμό και γιατί ο συναγερμός πήρε την πρωτοβουλία για συνάντηση με τον Πρόεδρο??? Δεν ήθελαν να ακούσουν αλλά ούτε να δούν ζωγραφιστό τον Πρόεδρο.Μόλις όμως ήρθαν τα μοντάτα απο την Τρόικα και την διορία μέχρι 15 Δεκεμβρίου έτρεξαν να προλάβουν. Γιατί άραγε ??? Απο την άλλη η κατάσταση αυτή βόλευε και την Κυβέρνηση οπότε τα βρήκαν για τους διαφορετικούς λόγους όμως και φαίνεται ότι συνέπεσαν τα συνφέροντα και τους μέν και τους δε. Ας έρθει όμως η τρόικα κύριοι επιχειρηματίες για να σας πάρει και εσάς το κολάνι .όχι μόνο τους κυβερνητικούς που είναι η εύκολη λύση. Και μια και ό λογος για όλα αυτά ας μιλήσουμε και για τους κυβερνητικούς του φόρου εισοδήματος οι οποίοι ακούουν τις επικρίσεις των διαφόρων κομματαρχών και ας βάλουν νού.Ο νόμος δεν δίδει καμία εξουσία στον Υπουργό να επιβληθεί για θέματα φορολογίας στο Τμήμα Εσσωτερικών Προσόδων. Κατα συνέπεια μήν δέχεστε κύριοι του φόρου πιέσεις απο κανένα πολιτικό και απο αύριο πιάστε δουλειά να εισπράξετε τους ανύσπρακτους φόρους. Επιτελέστε το καθήκον που σας καθόρισε ο νομοθέτης και ας τολμήσουν να έρθουν να σας αφαιρέσουν αυτή την εξουσία. Δεν πείθουν.

    Μου αρέσει!

    • Νοέμβριος 30, 2011 06:40

      Προϊόν συμφωνίας με εργοδότη; Εργοδότης είσαι εσύ κι εγώ. Η συμφωνίες της ΠΑΣΥΔΥ έγιναν με τους κακοδιαχειριστές του δημοσίου. Συνεπώς δεν πείθεις.

      Μου αρέσει!

  20. strovoliotis permalink*
    Δεκέμβριος 6, 2011 07:22

    Ειλικρινά δεν γνωρίζω τι γράφει το βιβλίο. Εξ αντανακλάσεως όμως, το θεωρώ καλό βιβλίο αφού η ΟΕΛΜΕΚ και οι παπάδες το θεωρούν κακό.

    Η κυβέρνηση δεν έχει την απαραίτητη τόλμη να πάρει ένα ζήτημα στα όρια του.

    Κρίμα!

    Ο Δημοσθένους απέσυρε το βιβλίο των θρησκευτικών Α΄ Γυμνασίου

    Με εντολή του υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργου Δημοσθένους αποσύρεται το βιβλίο των Θρησκευτικών της Α Γυμνασίου. Το πρόβλημα που προέκυψε με το βιβλίο, αποκάλυψε η ηλεκτρονική μας εφημερίδα http://www.paideia-news.com πριν από δέκα μέρες.

    Υπενθυμίζουμε ότι για το περιεχόμενο του βιβλίου είχαν αντιδράσει εκτός από τους θεολόγους, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος καθώς και ο Μητροπολίτης Πάφου ο οποίοι προγραμμάτιζαν να ζητήσουν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας.

    Το θέμα τέθηκε σήμερα στη διάρκεια της συνάντησης που είχε ο υπουργός Παιδείας με την Επιτροπή για το Παγκύπριο Γυμνάσιο. Επειδή στην Επιτροπή συμμετείχε και ο Μητροπολίτης Πάφου ο κ. Δημοσθένους ήταν προετοιμασμένος. Μόλις του τέθηκε το θέμα από τον Πάφου, αντέδρασε θετικά λέγοντας ότι το βιβλίο αποσύρεται για τον απλό λόγο ότι δεν είναι βιβλίο Θρησκευτικών, αλλά ιστορίας θρησκευτικών κοινοτήτων της Κύπρου.
    Όπως δήλωσε στο http://www.paideia-news.com ο θεολόγος Γιώργος Χριστοδούλου που ήταν παρών στη συνάντηση, μέχρι σήμερα ακόμη δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα, γιατί απορρίφθηκε το βιβλίο που ερχόταν από την Ελλάδα που ήταν πολύ καλό και ποιος αποφάσισε να γραφτεί κυπριακό, χωρίς να ενημερωθούν οι θεολόγοι. Ο κ. Χριστοδούλου εξέφρασε το φόβο ότι αυτή η ενέργεια έχει ιδεολογικό υπόβαθρο. Ταυτόχρονα διερωτήθηκε αν πίσω από αυτή την ενέργεια δεν κρύβεται πρόθεση αποκοπής από την Ελλάδα.
    «Εμείς αρνούμαστε να το διδάξουμε και απαιτούμε την απόσυρσή του» τόνισε ο κ. Χριστοδούλου. Καταλήγοντας, κατάγγειλε ότι εκτός από την αφελή προσέγγισή του, το βιβλίο περιέχει και σημαντικά λάθη όπως την ημερομηνία θανάτου του Αγίου Νεοφύτου τον οποίο χαρακτηρίζει «κατ’ επίφασιν Έγκλειστο» .

    Δημοσθένους στο paideia-news.com. Γι’ αυτό το λόγο απέσυρα το «βιβλίο» των Θρησκευτικών Α΄ Γυμνασίου

    Ο Υπουργός Παιδείας Γιώργος Δημοσθένους με δήλωσή του στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα http://www.paideia-news-.com μας εξηγεί το λόγο που απέσυρε το «βιβλίο» των Θρησκευτικών της Α Γυμνασίου.
    «Δεν υπάρχει νέο βιβλίο Θρησκευτικών στην Α΄ Γυμνασίου. Αυτό που υπάρχει είναι βοηθητικό συμπληρωματικό υλικό για εκπαιδευτικούς και λανθασμένα σελιδώθηκε και δόθηκε στα σχολεία. Δυο εβδομάδες πριν τεθεί θέμα, η Επιτροπή Προώθησης Αναλυτικών Προγραμμάτων διαπίστωσε το λάθος και ήλθε σε επαφή με τον αρμόδιο επιθεωρητή. Το «βιβλίο» θα ενταχθεί στα νέα αναλυτικά προγράμματα. όμως δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως σχολικό εγχειρίδιο.
    Δόθηκε παραγγελία να μας στείλουν από την Ελλάδα το παλιό βιβλίο Θρησκευτικών όσο στοκ υπάρχει από πέρσι, αφού φέτος βγάζουν καινούργιο. Αυτό που επιχειρούμε φέτος είναι μπόλιασμα στο μάθημα των θρησκευτικών».

    Και άλλη μια υποχώρηση στις πρωτοβουλίες του Ανδρέα Δημητρίου:

    Με απόφαση του υπ. Παιδείας επανεξετάζονται τα σχέδια για το Παγκύπριο Γυμνάσιο

    Το θέμα των προτεινόμενων σχεδίων για την αναδόμηση-αποκατάσταση του Παγκυπρίου Γυμνασίου Λευκωσίας θα μελετηθούν εκ νέου από τον υπουργό Παιδείας. Αυτό διαβεβαίωσε την Κίνηση για την Υπεράσπιση του Παγκυπρίου Γυμνασίου σε συνάντηση που είχαν σήμερα στο γραφείο του ο Γιώργος Δημοσθένους. Στη συνάντηση συμμετείχε εκ μέρους του υπουργείου και η γενική διευθύντρια Ολυμπία Στυλιανού.
    Από τα μέλη της Κίνησης, παρευρέθηκαν ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, που υπηρέτησε ως καθηγητής Χημείας και βοηθός διευθυντής στο σχολείο, η πρώην υπουργός Παιδείας Κλαίρη Αγγελίδου, ο θεολόγος Γιώργος Χριστοδούλου, ο πρώην διευθυντής του σχολείου Γιώργος Χατζηκωστής, ο ζωγράφος Ανδρέας Λαδόμματος, οι αρχιτέκτονες Χάρης Φεραίος και Άνθος Δίκαιος, ο πρόεδρος και ο γ.γ. της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρης Ταλιαδώρος και Θέμης Πολυβίου.
    Η Κίνηση εξήγησε στον υπουργό ότι ενίσταται στα σχέδια με ανάθεση και χωρίς να προηγηθεί διαγωνισμός. Τόνισε στον κ. Δημοσθένους ότι το γεγονός ότι το Παγκύπριο Γυμνάσιο είναι διατηρητέο έχει αυξημένη νομική ευθύνη. «Ενιστάμεθα όχι μόνο στην αλλοίωση αλλά και για να μην αποδομηθεί η ιδέα του Παγκυπρίου Γυμνασίου’ μας τόνισε ο κ. Χριστοδούλου. Η Κίνηση ζητά να μείνει αλώβητη η πτέρυγα Θεοδότου και να μην αλλοιωθεί η αίθουσα Τέχνης με το εργαστήρι του Διαμαντή. Επίσης τονίστηκε ότι οι αερογέφυρες που προστέθηκαν στα σχέδια, δε συνάδουν με το παραδοσιακό χαρακτήρα του σχολείου.

    Όλα αυτά από εδώ:

    http://www.paideia-news.com/index.php

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: