Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τι να πω στην κουμέρα;

17 Απριλίου, 2012

Σίγουρα θα πούμε για το Μητροπάνο.

Που από την ώρα που έμαθα για το θάνατό του, είμαι μες τη στενοχώρια. Από τους ελάχιστους που επέμειναν στην ποιότητα. Έγραψαν πολλοί, πολλά και έτσι θα αναφέρω μόνο δυο ελάχιστα, πιο προσωπικά.

Τον συμπαθούσα γιατί ήταν ….κκέλης από τον καιρό που τον έμαθα!

Το ίδιο και εγώ – από τον καιρό που με έμαθα!

Το άλλο αφορά μια συναυλία σε κάποιο μαγαζί στην Αθήνα πριν καμιά δεκαετία. Μαχαιρίτσας – Τσακνής – Μητροπάνος. Πήγα με το ζόρι γιατί είχα ήδη αναχωρήσει από το «ελληνικό ροκ» ενώ οι αμανέδες και οι ζειμπεκιές του Μητροπάνου είχαν μάλλον μουσειακή σημασία.

Έτσι νόμιζα: τη νύχτα εκείνη την  είχε απογειώσει *μόνο* ο Μητροπάνος.   

Στενοχώρια και ένταση αυτή τη Τρίτη του Πάσχα. Ένταση αφού με βασανίζει εδώ και μέρες ένας πονόδοντος, ο οποίος θα διαγνωστεί επίσημα από τον οδοντίατρο μου αύριο. Απευθύνθηκα στον οδοντογιατρό μου, αφού ήταν η αυτονόητη επιλογή. Πριν από αυτό, είχα ζητήσει από τον φίλο μου τον OSR να μου εισηγηθεί κάτι πιο ριζοσπαστικό αλλά απέτυχε. Αναφέρθηκε στην αξία του πόνου, κάτι με το οποίο συμφωνώ, και μου είπε να …. προσευχηθώ.

Για αυτό το τελευταίο μάλλον δεν έχω υπόθεση.

Όμως είναι σαφές πως το αυτονόητο είναι πολλές φορές η μόνη επιλογή. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τον διαδικτυακό μου φίλο και τις ατέρμονες συζητήσεις μας για το σύστημα και τη δική του θέση πως πρέπει να ξεχάσουμε πως έχουμε *ένα* σύστημα και *μια* εξουσία, και να λειτουργήσουμε με άλλους κανόνες, με άλλα δεδομένα, *εντός ενός άλλου – προς το παρόν ανύπαρκτου συστήματος*.  Ισχύει και για την κουμέρα μου που ζει στην  Ελλάδα, και η οποία είναι πολύ προβληματισμένη τα τελευταία χρόνια. Προβληματίζεται και γυρεύει άλλες λύσεις, τις μη αυτονόητες λύσεις. Που στα χαρτιά και τη θεωρία μπορεί να ακούγονται καλές, αλλά στην πράξη είναι το ίδιο χρήσιμες όπως η προσευχή στον πονόδοντο.

Βεβαίως ακόμα και για μας τους «ορθολογιστές», το αυτονόητο δεν είναι πλέον  εύκολα διακριτό. Έβαλαν φωτιά σε ένα τζαμί στη Λεμεσό λέει. Οι Τούρκοι και οι ΤΚ αντέδρασαν όπως θα αντιδρούσαμε εμείς αν έβαζαν φωτιά στον Άγιο Μάμα. Άκουσα διάφορα, και νομίζω κατάλαβα. Κάτι παλιόπαιδα που καυλώνουν ανάλογα με το μέγεθος της λαμπρατζιάς που ανάβουν, ή ηδονίζονται άλλωσπως καίγοντας στο ίδιο γεγονός τουρκικές σημαίες, είπαν να κάψουν και το τζαμί. Όπως έκαψαν σχολεία, λεωφορεία, εκκλησίες, αυτοκίνητα. Η πολιτική θεωρία προβλέπει πως οι τούρκοι θα αντιδρούσαν όπως και αντέδρασαν.

Ατυχές γεγονός η φωτιά, αλλά η ζημιά μένει.

Πέραν της ξύλινης ανάλυσης όμως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις: η «Αφρίκα» του Σενέρ Λεβέντ, που σε χρόνους δίσεκτους ήταν η μόνη έπαλξη αγώνα ενάντια στον Ντενκτάς, αλλά στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μια γραφική περιθωριακή αριστερίστικη φωνή διαμαρτυρίας, είδε … προβοκάτσια! Και είμαι απόλυτα σίγουρος πως αυτή τη θεωρία θα υιοθετήσουν όχι οι αριστεροί δικοί μας, αλλά …οι εθνικιστές δικοί μας.

Τα αυτονόητα συνεχίζουν να έχουν μια δύσκολη μέρα: η κατ’ ισχυρισμό αριστερή μας κυβέρνηση χαίρεται που μας επισκέπτεται ο ακροδεξιός υπουργός του Ισραήλ, που βλέπει και τον  … αρχιεπίσκοπο, και την δική μας ΥΠΕΞ, που ενισχύει τις φαντασιώσεις του Φιλελευθέρου για  … «Άξονα κατά της Τουρκίας.»    Μη παρεξηγείτε: ούτε εγώ χωνεύω τον Λίμπερμαν, αλλά  θεωρώ πως ορθώς ψαχνόμαστε με τους εβραίους. Όχι όμως στα πλαίσια αριστεράς – δεξιάς, καπιταλισμού –κομμουνισμού, κακού ιμπεριαλισμού και άλλων πασατέμπων. Στα πλαίσια και μόνο της καλής διαχείρισης και της υπεράσπισης των συμφερόντων στης χώρας μας. Είναι ενδιαφέρον πως σε αυτό το θέμα η άκρα αριστερά συγκλίνει ξανά με την άκρα δεξιά, και βλέπουν και οι μεν και οι δε με κακό μάτι συνεργασίες με το Ισραήλ, από διαφορετική αφετηρία φυσικά, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

 

Καλή διαχείριση και υπεράσπιση των συμφερόντων μας λοιπόν, αυτό που υποτίθεται κάνουμε για να αποφύγουμε την τύχη της Ελλάδας.  Κάτι, που θα πω στην κουμέρα, δεν είναι σίγουρο πως θα καταφέρουμε. Γιατί ναι μεν έχουμε λάβει κάποια μέτρα, αλλά τα μηνύματα που στέλνουμε προς τα έξω δεν είναι θετικά: το πείσμα του προέδρου (ο οποίος έτσι και αλλιώς δήλωσε πως δεν καταλαβαίνει από οικονομικά της αγοράς) για το θέμα του διοικητή της κεντρικής τράπεζας, η δειλία μας να λάβουμε μέτρα για τα οποία έχουμε πολλές φορές δεσμευτεί, δεν προοιωνίζουν καλά μαντάτα.

Η οικονομία μας φαίνεται πως έχασε το μαγικό της ραβδί. Εκείνο τα ραβδί που για δεκαετίες έδινε λύσεις όταν βρισκόμασταν σε αδιέξοδο. Ή πιο σωστά πληρώνουμε τώρα τις αμαρτίες των φούσκων του παρελθόντος: μέγεθος κρατικής κλπ μηχανής, ακίνητα και λιανικό εμπόριο ξεφούσκωσαν με πάταγο, και κανείς δεν ξέρει πότε θα σταθεροποιηθούν πάλι.

Θα πούμε και για το Κυπριακό. Για τις περίεργες ειδήσεις που μας έρχονται από την Τουρκία, για το άνοιγμα του Βαρωσιού, και για την εθνική μας στραβωμάρα που δεν βλέπει πως οι Τούρκοι δεν σχεδιάζουν να σταματήσουν τη διαδικασία. Προσέξτε: *είτε συνεχιστούν οι συνομιλίες είτε όχι*. Η προάσπιση των συμφερόντων τους είναι συνεχής. Εμείς μαλακιζόμαστε μεγαλοπρεπώς. Μετά από χιλιάδες καταγραμμένες δηλώσεις μας περί μη αποδοχής χρονοδιαγραμμάτων, επιδιαιτησίας και διεθνούς διάσκεψης, νομίζουμε πως οι ξένοι τρων κόνναρα, θα καταγράψουν μόνο την αρνητική στάση του Έρογλου, και εμείς θα βγούμε λάδι! Ο Στέφανος με βλακώδη περηφάνια τονίζει πως «εμείς δεν έχουμε σχέδιο Β!»

Η κουμέρα γνωρίζει πόσο πολέμησα το 2004 (πέρασαν ήδη οκτώ χρόνια, το σχέδιο Α επέτασεν – οριστικά), ενάντια στα ψέματα και τις προβοκάτσιες των ακραίων εθνικιστών και λυσοφοβικών, αλλά σίγουρα δύσκολα θα πιστέψει πως ακόμα και σήμερα βρίσκονται ηλίθιοι που συντηρούν τους μύθους και τα τότε ψέματα, και επιβεβαιώνουν με ενθουσιασμό το έγκλημα, πως δηλαδή ο Τάσσος καλά έκαμε και τους ξεγέλασε όλους και μπήκαμε στην ΕΕ χωρίς να λύσουμε το αγαπημένο μας πρόβλημα!  

Να αναφέρω πως κάποιοι δεν έμαθαν το μάθημα τους (έναντι αυτών των ψεμάτων).

 

Μήπως δεν ήθελαν να μάθουν το μάθημα τους;

Άντε τώρα…

Και αν θα πρέπει να αναφέρω κάτι για την παντελή αποτυχία του Χριστόφια (για να το θέσω επιεικώς) να κάνει κάτι προς τη λύση, κάτι στο οποίο είχαμε ελπίσει μετά την προηγούμενη επιλογή του ΑΚΕΛ, είναι πως σκότωσε κάθε απομεινάριο *ελπίδας* για τη λύση. Τελειώνει σε λίγο ο πρόεδρος, και *έμενα* δεν μου μίλησε σχεδόν ποτέ. Όχι ως ατόμου, όχι ως ιστολόγου με βεβαρυμμένο έντονα προ-λυσικό παρελθόν, όχι ως κυπραίου που νόμιζα πως έχουμε παρόμοιες ελπίδες. Ήλπιζα να μου μιλήσει για το *δικό του αύριο*, για τη *δική του προοπτική* για το δικό του μετά τη λύση κόσμο της Κύπρου. 

Αντί αυτών μιλούσε συνεχώς με δανεικά.

Και οφείλω να το δηλώσω εδώ: ολοκληρώνει την απελπισία μου και το εξελισσόμενο σενάριο της  άλλης, της επερχόμενης, της *δικής* μου επιλογής:  «Γίνεται (η διεθνής διάσκεψη και η λύση του Κυπριακού); Προλαβαίνει; Εννά δεχτεί ο Νίκαρος να χάσει την προεδρίαν για κάτι λλιόττερον glamorous? Oh yes! (τζιαι μετά εγύρισα πλευρόν)» γράφει ο Μιχάλης Ταπακούδης στης Μάγισσας, και δεν μπορώ να διαφωνήσω μαζί του.

Στο γύρισμα του πλευρού.

Πάμε πίσω στις «περίεργες ειδήσεις». Αν οι Τούρκοι κρίνουν πως δεν τους συμφέρει να φανεί πως κλείνει η διαδικασία, και πως πρέπει να έχουν την πρωτοβουλία ακόμα και αν ανασταλούν οι συνομιλίες, εμείς γιατί δεν παίρνουμε μυρωδιά;

Βαρώσι εκείνοι, απ’ ευθείας εμπόριο, διαπραγματευτικά κεφάλαια, σχέσεις ΕΕ – ΝΑΤΟ εμείς.

Δεν είναι ανάγκη να δώσουμε κάτι που θα το δεχτούν.

Το σημαντικό είναι να κρατήσουμε την πρωτοβουλία.

Μπα, ζητώ πολλά θα μου πει η κουμέρα.

 

Να βάλω και εγώ, αυτή τη μέρα ένα τραγούδι του Μητροπάνου. Από τα πολύ παλιά:

 

15 Σχόλια leave one →
  1. ιων σκεπτικος permalink
    17 Απριλίου, 2012 21:03

    Χρόνια Πολλά. Ελπίζω να πέρασε ο πονόδοντοςή τουλάχιστο να μαλάκωσε όση ώρα έγραφες και απορροφήθηκες με άλλα. Από τα αγαπημένα μου τραγούδια του Μητροπάνου είναι Ο δρόμος για τα Κύθηρα.
    Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρουμε
    το χάσαμε το πλοίο της γραμμής
    στα κύμματα του Αιγαίου θα χαθούμε
    δυο κύματα που σβύσαμε κι΄έμείς

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      18 Απριλίου, 2012 07:01

      Ιωνα, ναι, βοηθά η απορρόφηση,αλλά το πρόβλημα είναι ακόμη εκεί!

      Μου αρέσει!

  2. 17 Απριλίου, 2012 23:52

    Στροβολιώτη,

    γιατί ενας ανθρωπος ο οποιος εζησε το ροκ, φτανει στο σημειο να θυμίζει τον παπα μας;

    Σόρυ, αλλα πε μου…θυμίζεις τον συντηριτικό παπα…που ενι ξερει βασικά γιατί εν συντηριτικός αλλα πρεπει πεχαλί να εν συντηριτικός, τζαι καθεται τζαι δεν συνενοάται με την νεολαια, τζαι ενι ξερει πως τα κοπελλουθκια του αντρεπουνται που εν συντηριτικός τζαι ανακατωνεται με την νεολαια τζαι νομίζει πως εν χρησιμες οι σοφίες του….

    γιατί τοσον «παπας;»…

    γιατί επαναλαμβανεις συνεχεια πως είσαι «ορθολογιστής»;…απλά καποτε – σορυ Στροβ – είσαι όπως τον Γιωργο τον Κωνσταντινου σε τζειντην ταινία με την Μαρω Κοντου που ήταν ο στριφνός ιδιότροπος…

    μια συνεχιζόμενη ιδιοτροπία για τον ορθολογισμό…

    ποιόν ορθολογισμό; …:)

    ζήσε! εν θωρεις ο Μητροπάνος; πεχαλί να είσαι ο Νταλαρας της παρέας;…:)

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      18 Απριλίου, 2012 07:08

      Δις, το ορθολογιστής το έβαλα σε εισαγωγικά.

      Θα μπορούσα να σου απαντήσω με δυο τρόπους:

      Τεκμηρίωσε! Τι, και γιατί θεωρείς συντηρητικό εξ εκείνων που γράφω.

      Η διαφορετικά:

      Αν γράφω έτσι, σημαίνει πως νοιώθω και έτσι. Και όντας κοινωνικό ον, αυτά που γράφω είναι και αποτέλεσμα όσων γίνονται γύρω μου. Και όλα αυτά που γίνονται μου προκαλούν απογοήτευση, απελπισία και στενοχώρια.

      Μια σειρά αρνητικών συναισθημάτων που δεν έχουν να κάνουν με τη σύγκριση αυτών που συμβαίνουν σε σχέση με το τι θα συνέβαινε σε ένα καλύτερο σύστημα. Η σύγκριση γίνεται με ό,τι θα μπορούσαμε να κάναμε, με ο,τι θα μπορούσαμε να κάνουμε.

      Μου αρέσει!

      • 18 Απριλίου, 2012 21:15

        Στροβ,

        η ελλαδα που καταλαβει που οικονομικά της αγορας, εφαρμοσε ολα αυτα που θελετε να εφαρμοσουμε και στην κύπρο και βρισκεται στο χαλι που βρισκεται.

        αναγκαστικα τα εφαρμοσε – αλλα και εθελοντικα αφου η πλειοψηφία στη βουλη τα επερνουσε. τα ίδια και τα αυτα στες λοιπές πτωχευμενες χωρες της ευρωπης.

        ειλικρινα, ποτε επιτελους θα μιλησεις για την κυπριακη οικονομία ως αυτο που ειναι: δηλαδη, ευρωπαική οικονομία. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ.

        και επιτελους, ποιο ειναι το προσωπικο σου συμφερον να ακολουθησουμε τα ιδια μετρα που πτωχευσαν τοσες χωρες;!;!

        δεν καταλαβαινω χριστό, αν απλα περιπαιζεις μας ή αν απλα εισαι εγκλειστος σε ενα καβουκι σαν εναν αυτοκαταστροφικό παπά, που μπλοκκαρει με τες εμμονες τους τα κοπελλουθκια του…

        μπορει να επηρεαζεσαι τζαι κακιστα που την πληροφορηση που προτιμάς.

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          18 Απριλίου, 2012 22:44

          Dis, θα περιοριστώ στο μόνο που σηκώνει απάντησης: «ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ».

          Απόλυτα σωστό.

          Έχουμε μια καινούργια διάσταση του καπιταλισμού. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο έχουμε ίσως και τις υπέρμετρες στρεβλώσεις και τις ασυνήθιστα έντονες καπιταλιστικές κρίσεις. Ένα τέτοιο πείραμα μοιραία έχει συνέπειες που οι αρχικοί οραματιστές δεν μπορούσαν να φανταστούν. ή απλώς αγνόησαν ή υποτίμησαν.

          Κατ’ αναλογία, φαντάστηκες σε πόσο χάος θα είμασταν αν μπαίναμε σε ένα εντελώς καινούργιο σύστημα;

          Που δε δοκιμάστηκε πουθενά;

          Που δεν πέτυχε πουθενά;

          Που δεν είναι καν συμβατό με την ανθρώπινη φύση;

          Μου αρέσει!

  3. Χαμάλης permalink
    18 Απριλίου, 2012 12:36

    » . . . . το πείσμα του προέδρου για το θέμα του διοικητή της κεντρικής τράπεζας, . . . . »

    Ε εν τζιαί τούτον το τέρτιν! Ο Ορφανίδης! Τζι’ ήνταλις να ζιούμεν χωρίς Ορφανίδην;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      18 Απριλίου, 2012 13:43

      Δεν ξέρω.

      Αν αποβάλεις τες παρωπίδες θα αντιληφθείς πως παρά τις όποιες του ευθύνες, είναι ο καλύτερος παίχτης της ομάδας για τη διάσωση τραπεζών και οικονομίας.

      Κανείς δεν βάζει τον Ορφανίδη πάνω από οποιαδήποτε κριτική όπως βλακωδώς λέει ο Αντρος Κυπριανού.

      Όμως άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

      Και να σου πω και κάτι: 2 βδομάδες πριν τη λήξη του διορισμού του και ο πρόεδρος δεν έχει πει λέξη. Και ενώ σήμερα πέμπουμε τον Ορφανίδη με τον Σιαρλή να δουν τι θα κάνουν στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ο πρόεδρος ουσιαστικά τους αφαιρεί το χαλί κάτω από τα πόδια. Γιατί ο,τι και να πουν, ό,τι και να υποσχεθούν θα είναι αναξιόπιστοι αφού δεν θα ξέρουν ποιος θα κληθεί να τα εφαρμόσει.

      Μου αρέσει!

  4. Χαμάλης permalink
    18 Απριλίου, 2012 13:17

    Ο ορθολογισμός του καπιταλισμού:
    Ο καθένας μας έσιει δκυό κυρίως οικονομικές επιλογές.
    1) Να δουλεύκεις όπως τον μαύρον τζιαί νά ‘σαι πάντα φτωχός.
    2) Να κλεύκεις ώσπου να πλουσιέψεις τζι’ αν δεν σε πιάουν, συνέχισε να κλεύκεις πάλε!
    Τωρά που επλουσίεψες, έν σε πιάνουν ποττέ σου.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      18 Απριλίου, 2012 13:45

      *Αν* και *όταν* υπάρξει άλλο σύστημα, να δούμε τον δικό του ορθολογισμό. Μέχρι τότε αυτό έχουμε, καλώς ή κακώς.

      Μου αρέσει!

  5. strovoliotis permalink*
    18 Απριλίου, 2012 13:56

    Σας έγραψα για το τζαμί, και τις βλακείες της Αφρίκα; Ε, εδώ μια εντελώς αναμενόμενη εθνικιστική (για να μη πω – πάλι- βλακώδης) άποψη.

    http://goo.gl/sP2I4

    Μου αρέσει!

    • Χαμάλης permalink
      18 Απριλίου, 2012 16:50

      Μπράβο ρε Στροβ που μας αθθύμησες τον εθνοσωτήραν τον Λουκάν Σταύρου.

      “ ουδείς δύναται να υποχρεωθεί εις πληρωμήν οιουδήποτε φόρου ή τέλους αι πρόσοδοι των οποίων έχουσιν ειδικώς διατεθή εν όλω ή εν μέρει δια σκοπούς εναγομένους εις θρησκείαν διάφορον της ιδίας αυτού.”

      Εν άρθρον του συντάγματος μας τούτον που βάλλει ο Λουκάς τζιαμέ; Ε ώστε δικαιούμαστεν να αρνηθούμεν να πιερώνομεν φόρους. Όποιος κάμει έτσι κίνησιν είμαι μέσα! Δικαστήριον κουμπάρε! Διότι πιερώνομεν φόρους κάθε χρόνον τζιαί μέρος αυτών πηαίννει δια σκοπούς εναγομένους εις θρησκείαν διάφορον της ιδίας ημών. Που τα ρυάλια μας πιερώνουνται οι παπάες τζιαί χρηματοδοτείται τζιαί η χριστιανική προπαγάνδα στα σχολεία με το μάθημαν των θρησκευτικών, διότι τζιαί τους καθηγητές θεολόγους πάλε το κράτος τους πιερώνει. Κανονικά πρέπει να πάμεν συνταγματικόν τζιαί να απαιτήσομεν να μας επιστραφούν πίσω οι φόροι που πιερόσαμεν τόσα χρόνια. Ή τουλάχιστον έναν μέρος που τους φόρους. Ορίστε πεδίον δόξης λαμπρόν για κάποιους νέους δικηγόρους. Να κάμουν τον Ττόμην να βουρά τζιαί να μεν συφταίννει.

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        18 Απριλίου, 2012 17:17

        Ναι, αυτή η αναφορά του Λουκά Σταύρου είναι ορθή. Ολόκληρο το άρθρο του συντάγματος:

        ΑΡΘΡΟΝ 18
        1. Έκαστος έχει το δικαίωμα ελευθερίας σκέψεως, συνειδήσεως και θρησκείας.

        2. Πάσαι αι θρησκείαι, των οποίων τα δόγματα και αι ιεροτελεστίαι δεν είναι μυστικαί,είναι ελεύθεραι.

        3. Πάσαι αι θρησκείαι είναι ίσαι ενώπιον του νόμου. Μη θιγομένης της κατά το Σύνταγμα αρμοδιότητος των Κοινοτικών Συνελεύσεων, ουδεμία νομοθετική, εκτελεστική ή διοικητική πράξις της Δημοκρατίας δύναται να
        κάμη δυσμενή διάκρισιν εις βάρος οιουδήποτε θρησκευτικού ιδρύματος ή θρησκείας.

        4. Έκαστος είναι ελεύθερος και έχει το δικαίωμα να πρεσβεύη την πίστιν αυτού και να εκδηλώνη την θρησκείαν ή τας θρησκευτικάς αυτού πεποιθήσεις διά της λατρείας, διδασκαλίας, ασκήσεως ή τηρήσεως των τύπων είτε ατομικώς είτε συλλογικώς κατ’ ιδίαν ή δημοσία και να μεταβάλλη την θρησκείαν ή τας θρησκευτικάς πεποιθήσεις αυτού.

        5. Η χρήσις φυσικής ή ηθικής βίας προς τον σκοπόν, όπως εξαναγκασθή το άτομον να μεταβάλη την θρησκείαν αυτού ή να εμποδισθή όπως, μεταβάλη ταύτην, απαγορεύεται.

        6. Η ελευθερία εκδηλώσεως της θρησκείας ή της θρησκευτικής πεποιθήσεως υπόκειται μόνον εις τους υπό του τόμου προδιαγεγραμμένους περιορισμούς τους αναγκαίους προς το συμφέρον της ασφαλείας της Δημοκρατίας ή της συνταγματικής τάξεως ή της δημοσίας ασφαλείας ή της δημοσίας τάξεως ή της σημασίας υγιείας ή των δημοσίων ηθών ή της προστασίας των δικαιωμάτων και ελευθεριών των υπό του Συντάγματος ηγγυημένων εις παν πρόσωπον.

        7. Μέχρι της συμπληρώσεως του δεκάτου έκτου έτους της ηλικίας η απόφασις περί της θρησκείας, την οποίαν θα ακολουθήση το άτομον λαμβάνεται υπό του έχοντος την νόμιμον επιμέλειαν αυτού.

        8. Ουδείς δύναται να υποχρεωθή εις πληρωμήν οιουδήποτε φόρου ή τέλους, αι πρόσοδοι των οποίων έχουσιν ειδικώς διατεθή εν όλω ή εν μέρει διά σκοπούς αναγομένους εις θρησκείαν διάφορον της ιδίας αυτού.

        Μου αρέσει!

      • Martin Spencer permalink
        18 Απριλίου, 2012 17:51

        http://edikcyprus.blogspot.com/2012/04/blog-post_6017.html

        Μου αρέσει!

  6. strovoliotis permalink*
    18 Απριλίου, 2012 17:32

    Διαβάζω το τελευταίο πόνημα του εκ του ΔΗΚΟ προερχομένου Χρίστου Σενέκκη, τώρα διευθυντή του γραφείου του από τον ΔΗΣΥ εκλεγέντα στο αξίωμα του προέδρου της βουλής Γιαννάκη Ομήρου:

    http://senekkis.blogspot.com/2012/04/blog-post.html

    Και δεν ξέρω αν πρέπει να οργιστώ ή να απελπιστώ!!!

    Φυσικά ο κ. Σενέκκης προφανώς έχει αναλάβει την διαδικασία χουμισιού του μάστρου του, για να τον ανεβάσει ακόμα …ψηλότερα (Ναι, το θαύμα λειτουργεί ακόμα στην Κύπρο!).

    Και εμείς οι λοιποί τα βλέπουμε όλα αυτά και τα θαυμάζουμε με το στόμα ανοικτό.

    Μαζί με τους αισιόδοξους μας που ακόμα βλέπουν τη λύση!

    Μου αρέσει!

Αφήστε απάντηση στον/στην Martin Spencer Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.