Skip to content

Οι περί των γκαζιών οικονομικές θεωρίες του κ. Γεώργιου Λιλλήκκα.

Ιουλίου 20, 2012

Θα ξεκινήσω με δυο αφορισμούς:

  1. Οι περί του Κυπριακού θέσεις του κ. Λιλλήκκα δείχνουν πως δεν κατάλαβε ποτέ γιατί σήμερα στις 05.30 έπαιξαν για 39η χρονιά οι σειρήνες.
  2. Διάβασα και τις πρώτες θέσεις του κ. Νίκου Αναστασιάδη. Και δύσκολα βρήκα κάτι ξεχωριστό να με ελκύσει.

 

Στην πρόταση του, ο κ. Λιλλήκας αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η Κυπριακή Οικονομία βρίσκεται σήμερα σε παρατεταμένη ύφεση. Με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις και μέτρα θα χρειαστούν πολλά χρόνια, για να μπει η Κυπριακή οικονομία σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης».

«Θεωρούμε απαραίτητο να γίνουν οι διαρθρωτικές αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις εκείνες που θα εξυγιάνουν τα δημόσια οικονομικά και θα εξαλείψουν τις αιτίες που δημιουργούν αυξητικές τάσεις στο Δημόσιο Χρέος. Αυτές τις μεταρρυθμίσεις πρέπει να τις κάνουμε από μόνοι μας και όχι να αναμένουμε να μας τις επιβάλει η Τρόικα. Δεν πρέπει να μας φοβίζει το όποιο πολιτικό κόστος, αλλά να μας ανησυχεί το κοινωνικό κόστος που πιθανόν να υπάρξει από τους όρους της Τρόικα», προσθέτει.

 

Πολύ σωστά τα ανωτέρω. Ή πιο σωστά, δεν είναι δυνατόν οποιοσδήποτε υποψήφιος πρόεδρος να *μην* υιοθετεί τα ανωτέρω.

 

Όπως αναφέρει, «για να λύσουμε το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας θα πρέπει να οδηγήσουμε την Κυπριακή Οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις που θα δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας».

«Αυτό προϋποθέτει, πρώτο, να υπάρχει η αναγκαία ρευστότητα στην οικονομία και στις τράπεζες για να χρηματοδοτήσουν νέα έργα. Δεύτερο, θα πρέπει να μειωθούν σημαντικά τα δανειστικά επιτόκια για να καταστούν βιώσιμες οι νέες επενδύσεις, όπως επίσης και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που είναι υγιείς, αλλά δεν αντέχουν το ψηλό κόστος του δανεισμού», αναφέρει.

 

Σωστά, αλλά… οι νέες επενδύσεις που θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας δεν είναι ένα κουμπί που το τσιλλά κάποιος και γίνεται το θαύμα. Η παροχή ρευστότητας, τα χαμηλά επιτόκια είναι απαραίτητα εργαλεία, αλλά όχι τα μόνα. Το επενδυτικό περιβάλλον, που καθορίζεται από την αξιοπιστία, παραγωγικότητα και τιμή που πληρώνουμε για το κράτος είναι πιο σημαντικά ζητήματα. Πρώτα διορθώνουμε τα δημόσια οικονομικά, και γενικότερα το βαριά λαβωμένο μας κράτος, και μετά θα αποδώσει η ρευστότητα και τα χαμηλά επιτόκια.

 

Ο κ. Λιλλήκας αναφέρει ότι «η πρόταση που σήμερα καταθέτουμε, στοχεύει στο να επιλύσει σε σύντομο χρόνο και όχι μακροπρόθεσμα, τα πιο πάνω προβλήματα. Προτείνουμε μιαν ολοκληρωμένη στρατηγική αξιοποίησης των εσόδων μας από το Φυσικό Αέριο με άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα οφέλη».

Όπως αναφέρει, «η άμεση αξιοποίηση του φυσικού αερίου είναι η μόνη ίσως προοπτική για ουσιαστική και γρήγορη ανάπτυξη στη χώρα μας. Μια ανάπτυξη που θα στηρίζεται σε υγιείς βάσεις, με διεθνείς προεκτάσεις και που θα προσφέρει ουσιαστικά το βασικό ζητούμενο: οικονομική ευρωστία και νέες θέσεις εργασίας».

Και πάλι σωστά, πλην όμως γενικόλογα. Τόσο, που η καραμέλα των εσόδων από τα γκάζια χωρίς πολλές διευκρινήσεις να αγγίζει τα όρια του λαϊκισμού.

Η προσπάθεια αυτή, προσθέτει, « δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί εφήμερα στοχεύοντας σε προσωρινές λύσεις. Η διαχείριση των εσόδων από το φυσικό αέριο μπορεί και θα πρέπει να βοηθήσει καίρια και στην ουσιαστική βελτίωση της ρευστότητας στην οικονομία και στη μείωση των δανειστικών επιτοκίων. Βασική στόχευση της πρότασης μας είναι: η γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας και η ενίσχυση της ανάπτυξης με αύξηση της ρευστότητας και μείωση των δανειστικών επιτοκίων».

Αν αυτός είναι θεμιτός στόχος (που είναι), θα πρέπει να επιτευχθεί μέσω του πολλαπλασιαστή που θα λειτουργήσει στην Κυπριακή οικονομία λόγω των γκαζιών, όχι λόγω των ιδίων των γκαζιών.

«Αξιοποιώντας τις διεθνείς αγορές και τις σύγχρονες μεθόδους άντλησης κεφαλαίων», προσθέτει, «προτείνουμε την άμεση αξιοποίηση των δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας από το οικόπεδο 12, χωρίς να χρειάζεται να αναμένουμε την εξόρυξη και υγροποίηση του, αλλά και χωρίς να χρειάζεται να προπωλήσουμε τα αποθέματα μας σε τιμή ευκαιρίας».

Η Κυβέρνηση, συνεχίζει, «με βάση την πρόταση μας, μπορεί να αντλήσει σε σύντομο χρόνο σημαντικά κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές. Τα κεφάλαια αυτά πρέπει να διοχετευθούν στην Κυπριακή Οικονομία με την αγορά Κυπριακών ομολόγων από τη δευτερογενή αγορά, για να βελτιώσουμε τη ρευστότητα των Τραπεζών».

Διερωτούμαι αν αυτό είναι εφικτό. Να πουλήσουμε δηλαδή ένα χαρτί που δίνει σε κάποιο ιδιοκτησία σε μια ποσότητα γκαζιού, αν και όταν ανέβει από το βυθό της θάλασσας;  Δεν είμαι σίγουρος αν μας δίνεται αυτό το δικαίωμα από τη συμφωνία με την Noble, και δεν είμαι σίγουρος αν στο παρόν πολύ πρώιμο στάδιο, είναι πράγματι δυνατόν να εμπορευθείς τα όποια δικαιώματα. Πέραν τούτου, και πολύ πιο σοβαρό, είναι το ζήτημα της χρήσης των εισοδημάτων από τα γκάζια για λύση των παρόντων δημοσιονομικών προβλημάτων. Αυτό θα είναι μέγιστο λάθος. Αν τα πράγματα πάνε καλά, η κυπριακή οικονομία θα έχει όφελος από τη γενικότερη εκμετάλλευση των κοιτασμάτων. Τα έσοδα από τα ίδια τα κοιτάσματα δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να τεθούν στη διάθεση της όποιας κυβέρνησης για χρήση όπου δει, αλλά να στοχεύουν στην ευημερία των επόμενων γενεών.

Σημειώνει ότι «σημαντικό μέρος των κεφαλαίων που θα αντλήσει η Κυβέρνηση, πρέπει να κατατεθεί στις τράπεζες με πολύ χαμηλό επιτόκιο που δεν θα ξεπερνά το 1%. Οι Τράπεζες, στη βάση γραπτής συμφωνίας, θα παρέχουν δάνεια με επιτόκιο που δεν θα ξεπερνά το 3%.

Μα αυτό είναι και πάλι ανέφικτο. Ακόμα και αν η κυβέρνηση βρει τρόπο να αντλήσει κεφάλαια σήμερα, αυτό θα γίνει με έκπτωση επί της πραγματικής αξίας των αυριανών κοιτασμάτων. Άρα θα έχει ήδη σημαντικό κόστος χρήματος που δεν πιστεύω να καλύπτεται από το 1% που εισηγείται, και συνεπώς δεν είμαι σίγουρος αν αυτό αποτελεί ορθολογιστική αξιοποίηση των αποθεμάτων. Και οι τράπεζες ίσως να είναι εφικτό να δεσμευτούν, αλλά όπως έγραψα και ανωτέρω, δεν είναι εύκολο να διοχετευτούν χρήματα είτε με 3% είτε με 9% επιτόκιο,, όταν το επενδυτικό περιβάλλον έχει τα χάλια που έχουμε σήμερα.

Τα δάνεια αυτά, προσθέτει, «θα πρέπει να στοχεύουν στη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων μας, στη χρηματοδότηση έργων ανάπτυξης για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην ικανοποίηση στεγαστικών αναγκών. Από τα έσοδα που θα έχει το κράτος (από το επιτόκιο των καταθέσεων) θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα Ειδικό Ταμείο χρηματοδότησης της Νεανικής Επιχειρηματικότητας και της Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας».

 

Καλά…

Ο Ανεξάρτητος Υποψήφιος προειδοποιεί ότι «η παρατεταμένη ύφεση θα έχει μεγάλο κοινωνικό κόστος, θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τον αριθμό των ανέργων ανάμεσα στους νέους, θα μειώσει σημαντικά το βιοτικό επίπεδο της μεσαίας τάξης και των χαμηλά αμειβόμενων. Για να αποτραπούν αυτές οι κοινωνικές επιπτώσεις επιβάλλεται να βρούμε τρόπους γρήγορης εξόδου από την κρίση».

 

Ε, ναι…

«Αυτή η αναγκαιότητα, μας οδήγησε στη διαμόρφωση και υποβολή της πρότασης μας. Είμαστε έτοιμοι να μελετήσουμε και να στηρίξουμε οποιεσδήποτε άλλες προτάσεις που έχουν τον ίδιο στόχο, από όπου κι αν αυτές προέρχονται», καταλήγει στην πρόταση του.
Πηγή.

 

Advertisements
15 Σχόλια leave one →
  1. Ιουλίου 20, 2012 11:51

    Επί δύο μέρες τρώω όσπρια.

    Κάνω καλά κακάκια και έχω και α… ααα… ααααεεερρπρπρπρπρπρππρπρπρπρρρρρρριααααααααα !

    Μου αρέσει!

  2. Ανώνυμος permalink
    Ιουλίου 20, 2012 13:35

    τούτος με την φόραν που επήρεν εν να λύσει τζιαι το πρόβλημαν ούλλου του Ευρωπαϊκού νότου.

    Το ωραιόττερον ανέκδοτον εν τζιείνος με τες μικρές τζιαι μεσαίες επιχειρήσεις. Λες τζιαι άμαν μια μεγάλη πάει ττούμπαν εν ασήμαντον για τα δημόσια οικονομικά τζιαι για την ανεργείαν. (δες κυπριακές αερογραμμές, λαϊκή …)

    Στα σχόλια γραφεις «Το επενδυτικό περιβάλλον, που καθορίζεται από την αξιοπιστία, παραγωγικότητα και τιμή που πληρώνουμε για το κράτος είναι πιο σημαντικά ζητήματα. Πρώτα διορθώνουμε τα δημόσια οικονομικά, και γενικότερα το βαριά λαβωμένο μας κράτος, και μετά θα αποδώσει η ρευστότητα και τα χαμηλά επιτόκια.»

    Περνάς κατά την ταπεινή μου γνώμη από την δικήν του γεννικολογία στη δική σου. Τα πιο ακριβά κράτη στην Ευρωπαϊκήν Ένωσην εν τα σκανδιναυικά, τζιαι όμως η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων εν πολλά ψηλή. Δηλαδή το κόστος της κακοτεχνίας, της αμάθειας, της έλλειψης σύχρονης επαγγελματικής κουλτούρας, το κόστος της ενέργειας που εν κατά πολλά πιο ψηλά που το κόστος του κράτους εν να τα βάλεις τζιαι τούτα πας την ράσιην του κράτους; Για κάθε Ευρώ που διακεινεί τζιεικάτω μια μεγάλη επιχείρηση διά 0.2 αν δεν είναι τζιαι παραπάνω στους αράπηες για αγοράν ενέργειας. Στο κράτος κράτος θα δώκει 0.1 μόνον που τα κέρδη τζιαι όχι που τον τζίρον. Τόσον λλίον κουστίζει το κράτος στες μεγάλες επιχειρήσεις που εσυνάξατε τζιαι ούλλην την ρώσσικην, βουλγάρικην, σέρβικην μαφίαν.

    Τούτη η πιππίλλα με το κόστος του κράτους είναι μία σταθερά. Είτε ο Σαρκοζί μιλά, είτε ο Σαμαράς, είτε ο Μπλόχερ στην Ελβετία.

    Συνεχίστε έτσι τζιαι θα προοδεύσετε. Τζιαι liberals τζιαι συντηριτικοί.

    Τζιαι να σου πώ τζιαι κάτι; Μούχτιν να ήταν το κράτος, όλοι με εθελοντικήν εργασίαν να εργάζονταν για τες δημόσιες υπηρεσίες, τα οικονομικά σκατά μέσα στα οποία εμπλέξατε ήταν να σιειρόττερα.

    Aceras Anthropophorum.

    Μου αρέσει!

  3. Δημήτρης θεοφίλου permalink
    Ιουλίου 20, 2012 14:09

    Αίσχος στον δικηγόρο της ΕΟΚΑ Β’ Νίκο Αναστασιάδη που κάθε χρόνο καταθέτει δάφνινα στεφάνια στους τάφων των προδοτών πραξικοπηματιών της ΕΟΚΑ Β’ και του αρχιπροδότη ηγέτη τους Γεώργιου Γρίβα.

    Μου αρέσει!

  4. Ελενα permalink
    Ιουλίου 20, 2012 15:37

    Αλλού η θάλασσα τζι αλλού το πλοίο, οι σχολιαστές πιο πάνω!
    Λοιπόν Στροβολιώτη.Συμφωνώ μαζί σου στις αναλύσεις για τις θέσεις του Λιλλήκα.Ειδικά στο σημείο για την επιχειρηματικότητα του έμεινεν κουσούρι που τον τζιαιρό που ήταν υπουργός.Ξέρεις τι σημαίνει να έρχεται εγκύκλιος ( ναι, ναι επίσημη εγκύκλιος επι μ.Άκη Κλεάνθους) ένα πρωί στα δημοτικά σχολεία , που να θέλει να προάγουμεν την …επιχειρηματικότηταν;! Στους μιτσιούς του δημοτικού! Θυμάμαι ότι θύμωσα πολύ με αυτή την εξέλιξη που ανάλαβα την παρουσίαση του στόχου , στον διδ. σύλλογο. Όταν είπα ότι :» Βασικά το υπουργείο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ πώς θα κινηθούμε για να πετύχουμε κάτι τέτοιο και ότι μάλλον είναι πελλάρες που θα τους περάσουν μόλις χάσουν τις εκλογές» η διευθύντρια λίγο έλειψε να λυποθυμίσει!Ε, μετά έχασεν ο Τάσσος, επήεν πακέτο ο Λιλλήκας και η επιχειρηματικότητά του.
    Η άλλη περίεγη κουβέντα , είναι η εισήγησή του για το γκάζι.Ειλικρινά διερωτούμαι κι εγώ ΠΟΙΟΣ δέχεται ένα Χ Α Ρ Τ Ι που να λαλεί «δώσε μου λεφτα και όταν το αντλήσω δικαιούσαι τόσα!» Πόσα; Επί ποιού ποσοστού;Θα γίνεται δεχτό από τες τράπεζες αυτό το χαρτί;! ( αν ειναι έτσι θέλω κι εγώ!)Δηλαδή, οι υποβαθμίσεις της Κυπρ. οικονομίας διαγράφονται όσον θα αφορά αυτό το ΧΑΡΤΙ; Σαν να και είναι πολύ αισιόδοξος ο Λιλλήκας;;
    Και κάτι «άσχετο»:Χμ…όσες προεκλογικές εκστρατείες ανάλαβεν, είχαν έντονο μακαριακό χρώμα.Οι υποψήφιοι όμως ήταν και κάποιας ηλικίας.Άραγε ,τωρά πώς θα πλασάρει τον εαυτόν του; 🙂

    Μου αρέσει!

  5. Ιουλίου 21, 2012 09:47

    επιχειρημα 1ο: Χωρις διζωνικότητα πως θα εφαρμοσει το «εσεις που τζκει τζιαι μεις που δα»?
    επιχειρημα 2ο: «Λεφτα υπαρχουν»

    Μας δουλευει και το ξερει!

    Μου αρέσει!

  6. Ιουλίου 21, 2012 19:36

    Δεν είναι κάτι το τρομερά ανέφικτο αυτό που λέει. Θα ισχυροποιήσει, με τη λογική του, την αξία των κυπριακών ομολόγων, εγγυώντας τα με τα κέρδη από το φυσικό αέριο. Βέβαια, είναι απέραντα ανήθικο. Το μόνο που θα καταφέρει είναι να παραμείνει αντιπαραγωγική η κυπριακή οικονομία. Το ζήτημα από τα όποια έσοδα από το φυσικό αέριο είναι να μετασχηματίσουν την οικονομία για κέρδη και παραγωγή σε όλους τους τομείς (βλέπε Νορβηγία και τεχνολογία)

    Μου αρέσει!

  7. Αύγουστος 10, 2012 18:45

    Αγαπητέ Στροβολιώτη, ο κ. Σωφρονίου απάντησε στην απορία σας: «διερωτούμαι αν αυτό είναι εφικτό. Να πουλήσουμε δηλαδή ένα χαρτί…». Εφόσον όμως αυτό είναι εφικτό δεν νομίζετε ότι θα έπρεπε να συζητούμε την πρόταση σε άλλη βάση. Γιατί άλλο να κυνηγούμε προεκλογικούς ανεμόμυλους και άλλο πράγμα είναι να συζητούμε μια πρόταση εφικτή. Ο κ. Σωφρονίου θέτει ορισμένους προβληματισμούς, οι οποίοι είναι λογικοί και έχουν βάση, αλλά υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος.
    Αυτή η κουβέντα όμως μπορεί να γίνει με το «σωστό περιεχόμενο».

    Ιδού η Ρόδος…

    Μου αρέσει!

    • Ανώνυμος permalink
      Αύγουστος 11, 2012 18:05

      Βέβαια, G, πρέπει να ξέρουμε πως τα παράγωγα (derivatives) των κερδών από το φυσικό αέριο που σκοπεύει να πουλήσει ο κ.Λιλλήκας, αν εκλεγεί, θα έχουν υποπολλαπλάσια της πραγματικής αξίας του φυσικού αερίου. Αυτό, για μένα, είναι απαράδεκτο. Π.Σωφρονίου,

      Μου αρέσει!

      • Αύγουστος 11, 2012 18:40

        Μια διευκρίνιση: δεν μιλούμε για κρατικά ομόλογα. Μιλούμε για εταιρικά χρεόγραφα μιας κρατικής εταιρείας, που θα συσταθεί ειδικά για το Οικόπεδο 12. Τα χρεόγραφα αυτά πωληθούν σε θεσμικούς επενδυτές με επιτόκιο π.χ. 5%, χωρίς να πουλήσουμε ούτε ένα κ.μ. φυσικού αέριου και υπολογισμένα έσοδα γύρω στα 20 – 25 δις. Οι γνώμες των οικονομικών αναλυτών/οικονομολόγων για την ποιότητα και την επάρκεια της πρότασης είναι διιστάμενες. Από το «δεν γίνεται» μέχρι το «είναι σωστή λύση»…
        Από εκεί και πέρα, υπάρχουν δύο άλλα ζητήματα. Πρώτον, αυτή η πρόταση έγινε προκειμένου να περιορίσει το κοινωνικό κόστος της κρίσης, το οποίο θα συμφωνείτε ότι μας οδηγεί σε επικίνδυνες περιπέτειες.Μπορεί η πρόταση Λιλλήκα να μην είναι η καλύτερη, αλλά είναι η μοναδική -για την ώρα- που προσφέρει ένα δίχτυ ασφαλείας για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και απενεργοποιεί μέρος του εκρηκτικού μηχανισμού της κρίσης.
        Στο δεύτερο σημείο, θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας. Όχι μόνο θα είναι ανήθικο, αντι-παραγωγικό και εναντία στα εθνικά συμφέροντα, εάν παράλληλα με την πρόταση δεν λάβουμε πέντε-έξι μέτρα για διόρθωση των δημοσίων οικονομικών και όχι μόνο.

        ΥΓ: Η απορία μου προς τον αγαπητό Στροβολιώτη, που δεν μας έχει συνηθίσει σε αφορισμούς, ισχύει. Δεν χρειάζεται να την επαναλάβω, κοιτάξτε το προηγούμενο post. Ευχαριστώ.

        Μου αρέσει!

        • Παναγιώτης Σωφρονίου permalink
          Αύγουστος 11, 2012 19:29

          Γράφεις: «Τα χρεόγραφα αυτά πωληθούν σε θεσμικούς επενδυτές με επιτόκιο π.χ. 5%, χωρίς να πουλήσουμε ούτε ένα κ.μ. φυσικού αέριου και υπολογισμένα έσοδα γύρω στα 20 – 25 δις.»
          Καταλαβαίνεις πως πουλημένα χρεόγραφα σημαίνει πώληση και κ.μ. φυσικού αερίου, έτσι;

          Μου αρέσει!

        • Αύγουστος 11, 2012 20:42

          Κατανοώ τη διαφωνία σας και τη σέβομαι. Είναι απολύτως λογική. Η πρόταση συνοδεύεται από ορισμένες προϋποθέσεις-απαντήσεις σε αυτά που εγείρετε και όσοι (τρίτοι) ενδιαφέρονται μπορού να την μελετήσουν.

          Επιμένω όμως σε κάτι: είναι η μοναδική πρακτική πρόταση που κατατέθηκε μέχρι σήμερα. Μπορεί να είναι σωστή-λάθος, αλλά δεν είναι ανέφικτη και στο χέρι μας είναι πως θα την διορθώσουμε. Αν υπάρχει άλλη καλύτερη πρόταση, να τη δούμε. Η άλλη επιλογή που έχουμε είναι να φορέσουμε το κοστούμι που μας έραψαν οι δανειστές μας, το οποίο δεν είναι 100% στα μέτρα μας, ούτε και συμφωνώ με τη λογική ότι δεν μπορούμε να πάρουμε μόνοι πέντε-έξι μέτρα.

          Η ουσία παραμένει: πως αντιμετωπίζουμε ΣΗΜΕΡΑ την κρίση γιατί τα μέτρα που θα λάβουμε θα φέρουν, αποτελέσματα σε 5-6 χρόνια (και αυτο με ερωτηματικό γιατί εξαρτάται από την αποδοχή τους).
          Μέχρι τότε ποιο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ κόστος θα πληρώσουμε;

          Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. t100 | Lesvosnews.net

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: