Skip to content

Το βουνό που δαγκώνει – βορείως της Επτακώμης (Yedikonuk).

Ιουλίου 22, 2012

Εκείνο το μέρος της πατρίδας ήταν τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα εκτός κυρίου δρόμου. Είχε μείνει συνεπώς εκτός των μέχρι τώρα εξορμήσεων. Εξ άλλου δεν έχει καν καζίνο…

Κάπου είχα ακούσει  πως ο δρόμος της βόρειας παραλίας επεκτάθηκε πέραν του ύψους της Κώμης Κεπήρ (Büyükkonuk), αλλά μη γνωρίζοντας στα σίγουρα, πήγα από τη διαδρομή που γνώριζα.

Άγιος Δομέτιος, δρόμος προς Αμμόχωστο, παράκαμψη προς Λευκόνοικο, Μπογάζι, και μετά στροφή για Κώμη Κεπήρ. Δεν ψάξαμε και πολύ τα χωριά, γιατί ο στόχος ήταν  η υπερβόρεια παραλία. Λίγο πολύ έρημο το χωριό, πολλές εκκλησιές, σε όχι πλήρως κατεστραμμένη κατάσταση.

Η Επτακώμη βρίσκεται στη ραχοκοκαλιά των υπολειμμάτων της οροσειράς του Πενταδακτύλου, όπως καρφώνεται μέσ’  στη χερσόνησο της Καρπασίας. Το υψόμετρο είναι υπολογίσιμο, γι’ αυτό προφανώς φαίνεται να αναπτύσσεται και ως μέρος που κτίζονται εξοχικά, αφού το χωριό είναι εμφανές πως μεγαλώνει. Ένας ατέλειωτος χωματόδρομος μας οδήγησε βάσει της λογικής , αλλά πολύ περισσότερο βάσει του ενστίκτου στην βόρεια παραλία.

 

… όπου οδηγηθήκαμε αφού πρώτα βρήκαμε τον νέο βόρειο δρόμο, ο οποίος εκτείνεται πλέον μέχρι το ύψος του Πλατανισσού (Balalan).

Το τοπίο άγριο, το βουνό ήθελε να μας δαγκώσει.

Ένα βουνό που δαγκώνει.

 

Αγριάδες.

Η παραλία από μακριά μας έδωσε μηνύματα:

Ο βράχος.

Και από κοντά έγινε για λίγες ώρες η ιδιωτική παραλία του Στροβολιώτη. Ήταν μάλιστα και συννεφιά (καμιά μετεωρολογική υπηρεσία δεν μπορεί να προβλέψει σωστά τον καιρό της γλώσσας της Καρπασίας), και η ομπρέλα δεν χρειάστηκε.

Στροβολιώτης beach.

(ακούω πως υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη διαθεσιμότητα ομπρελών στον Πρωταρά.)

 

Τα εξοχικά στην περιοχή μοιάζουν έτσι:

Εξοχικό 1.

 

Εξοχικό 2.

 

Νομίζω ήμασταν εδώ.

Πάντως τα πιο συμβατικά εξοχικά που κατά εκατοντάδες χάσκουν μισοκτισμένα και  εγκαταλειμμένα όταν αρχίσει η διαδρομή προς δυτικά, προς την Κερύνεια, δείχνουν μια τάση ανάκαμψης, ένα χρόνο μετά την τελευταία μου επίσκεψη στην περιοχή. Κάποια νοικιάστηκαν, πουλήθηκαν, άλλαξαν οι διαχειριστές, και σταμάτησε – προς το παρόν – η προσπάθεια της φύσης να πάρει πίσω το χώρο της.

 

Στο γνώριμο στέκι με τα επικούθκια η απαραίτητη ετήσια βελτίωση ήταν ξανά ορατή. Ο καπιταλισμός δουλεύει τέλεια! Ο χώρος της τουαλέτας ανακαινίστηκε, καθάρισε, και αποκλείστηκε με καλαμωτή για να μην είναι εκτεθειμένος στον αμείλικτο ήλιο. Οι κατσέλλες συνεχίζουν να βόσκουν αμέριμνες εκεί δίπλα, παράγοντας φρέσκο παχυντικό βούτυρο, ενώ η δάφνη αφαιρέθηκε από τη συνταγή μαγειρέματος του ψαριού (που μάλλον μίκρυνε και λίγο).

Όμως το επιχειρηματικό δαιμόνιο στο βορρά φαίνεται να είναι σε πλήρη άνθιση όπως και στον νότο:

Η ανακοίνωση.

 

Αναπαυθείτε εδώ μέσα. Μέχρι να έρθει το τράκτορ να σας τραβήσει!

 

–          Δεν είναι ζέστη του λέω;

–          Μπα, στο δάσος είναι δροσιά απαντά.

Πάντως όποιος μπορεί να συμφιλιωθεί με το σαφώς μειωμένο αίσθημα ασφάλειας που θα παρέχει μια τέτοια εξόρμηση, μπορεί να το δοκιμάσει.

 

Λίγο πριν βγούμε ξανά στον μεγάλο δρόμο, μια ταμπέλα με τραγική ειρωνεία:

 

Αφιερωμένο στη Μακαρία, των «αγανακτισμένων».

 

Για την υποψήφια που δηλώνει περισσότερο πως θα ήθελε να πάει εκεί, αλλά δεν θα πάει ποτέ.  

Advertisements
22 Σχόλια leave one →
  1. Ιουλίου 22, 2012 19:43

    Strovoliotis,

    Αυτές οι αναρτήσεις μου μ’ αρέσουν τα μέγιστα!
    Γιατί δεν μένεις σ’ αυτές; 🙂

    Μου αρέσει!

  2. Ιουλίου 22, 2012 21:08

    Στρόβο, αυτήν την διαδρομή, ή καλύτερα, μέρος αυτής, την είχα κάνει τον Ιούνιο του 2003, πηγαίνοντας προς τον Απόστολο Ανδρέα.
    Ήταν εκείνον τον καιρό που δεν είχα ακόμη καταλάβει τι παλλουτζιά πρόλαβε να μας μπήξει ο Χριστόφιας και η συμμορία του τον Φλεβάρη.
    Όταν είδα έναν Τουρκοκύπριο της Αγγλίας να επιδιορθώνει την εκκλησία του Άγιου Θέρισου επειδή ήταν «αντροπή να έρτει Γριστιανός τζαι ‘ναν έτσι» ήταν μια από τις στιγμές που, ανατρίχιάζοντας από τον συμβολισμό παρά το γεγονός ότι έπαψα εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες να θεωρώ τον εαυτό μου χριστιανό, πίστεψα πως η Κύπρος θα επανενωνόταν και ότι η λύση του Κυπριακού ήταν απλώς θέμα χρόνου.
    Εκείνην τη μέρα που είχε μάλιστα πάει ο Μόρφου -αν δεν κάνω λάθος- σε μια τελετή αποφοίτησης στο σχολείο του Ριζοκαρπάσου, άρχισα να την φέρνω στο μυαλό μου ένα χρόνο αργότερα όταν άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο προδομένοι πρέπει να αισθάνθηκαν εκείνοι οι άνθρωποι που είχαν αντέξει όλες εκείνες τις πιέσεις του Αττίλα για τρεις σχεδόν δεκαετίες τότε αναμένοντας μια πολιτική διευθέτηση του Κυπριακού, απλώς και μόνο για να έρθει ένας άχρηστος για να πει «να ψηφίσουμε όχι για να τσιμεντώσουμε το ναι».
    Είναι αυτόν τον εφιάλτη που βλέπω στον ξύπνιο μου κάθε φορά που περνώ οδόφραγμα και με πιάνει κατάθλιψη.
    Εσύ πως αντέχεις;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουλίου 22, 2012 21:20

      Λόγω της ενασχόλησης μου με τον καιρό, βλέπω πολύ συχνά δορυφορικές εικόνες που δείχνουν την κίνηση των σύννεφων.

      Από εκεί πάνω το νησί φαίνεται ένας μεγάλος ρότσος.

      Μου αρέσει!

  3. strovoliotis permalink*
    Ιουλίου 22, 2012 22:35

    Απ΄ ότι μαθαίνω από φίλο στο ΦΒ, η σπηλιά που δαγκώνει στην πρώτη και δεύτερη φωτογραφία, ονομάζεται ο «Σπήλιος του Παπάλουκα.»

    Μου αρέσει!

  4. akropolitis permalink
    Ιουλίου 22, 2012 22:55

    Den prolava tin kypro pro tou 74 kathoti gennimenos to 1986. Kairo tora prospatho na antiliftho tin katastrofi tou 74. Skotothike kosmos, oi anthropoi exasan ta pio stena tous siggenika prosopa, arketoi pou eixan agnooumenous tou perimenan me laxtara mataia na epistrepsoun.. 200 xiliades anthropoi kserizothikan apo tis patrogonikes tous esties kai prosfigopoiithikan. Xathike to 37% tou nisiou.. Antikeimenika to pio omorfo, Den exo paei katexomena alla exo mia idea elew tis texnologias (google earth, youtube). I voreia plevra tou nisiou kai olokliri i karpasia (poli megali ektasi gi ta dedomena tou nisiou) einai asigkrita omordoteres apo opoiodipote meros tou nisiou, Kapoies perioxes tis eparxias pafou apla tis kontevoune se omorfia.
    I Kypros einai para ma para poli mikri gia na einai moirasmeni..O Ellinokyprios exei apokopei kai apo tis istorikes tou rizes kathoti to katexomeno kommati eixe poli megaliteri istoriki simasia ap oti to elefthero. Xathike an kai apo to 64 voreia lefkosia opou vrisketai to megalitero meros tis entos ton teixwn polis . Xathike i Kerineia me to grafiko limanaki tis kai to kastro. Xathike i ammoxostos me ta teixi tis ekklissies kai ta mnimeia tiis. Den mporei na sigkrithei oti yparxei stin lemeso kai tin pafo me afta tis Kerineias kai tis Ammoxostou.. Xathike i arxaia salamina. i megaliteri arxaia poli tis kyprou. Ta epivlitika arxaia tis einai poli simantikotera apo to Kourio tis lemesou gia paradeigma.. To kolossi den mporei na sigkrithei me ta kastra pou vriskonte stis korifes tou pentadaxtylou, Kantara agios ilarionas, vouffavento.
    Gia olo afto ton xamo efthinetai kiriws i prodotiki-vlakodis politiki tis akrodeksias ellinikis xountas. Mporo na diaisthantho ton anthellinismo pou ipokinithike apo tin aristeri merida tou plithismou meta ap oli afti tin katastrofi. Ola afta se sxesi me tin almatodi oikonomiki anaptyksi meta to 74 odigise se mia ksipasia merida tou plithismou, koinos xazokoumparo opos mas apokaloun arketoi elladites (kiriws athinaioi) pou exoun kai aftoi ta dika tous elattomata.
    Einai katnoiti i laxtara tis epanenosis tou nisiou.tixaios etixe na do meso internet ta katexomena meri mas kai meta diavasa afti tin anartisi. Afti oli i katastrofi.kai i adinamia na anatrepsoume ta katoxika dedomena kanei arketous apo mas na eimaste pio evalotoi se sxedia lisis tou kypriakou pou stin ousia einai i apodoxi tis dixotomisis me kapoies diakosmitikes paraxoriseis

    Μου αρέσει!

    • Ιουλίου 23, 2012 00:23

      «arketous apo mas na eimaste pio evalotoi se sxedia lisis tou kypriakou pou stin ousia einai i apodoxi tis dixotomisis»:

      που τες πιο γλυτζιές, αν οϊ η πιο γλυτζιά «μπηχτή» που έχω θκιαβάσει. Φίλε ξήασ’ τα στερεότυπα που κουβαλάς τζαι ξεκίνα πήεννε δε τον τόπο σου πριν γεράσεις. Στο κάτω-κάτω αν έσιεις τόσην αλλεργίαν στες προοπτικές «στήριξης της κατοχής», πάρε σάντουϊτς μαζί σου. Η ασφάλεια που πιερώννεις, για η φόρμα που γεμώννεις για η ταυτότητα που δείχνεις εν συνιστούν «αναγνώρισην». Ρώτα τζιαι τους πολιτικάντηδες/ δικηγόρους που μας κουμαντάρουν, εννά σου το επιβεβαιώσουν.
      Τζιαι όταν έρτει δημοψήφισμαν για λύσην του κυπριακού, μεν διανοηθείς να ψηφίσεις «ΟΪ» διότι μετά εννά προσυπογράφεις τζιαι συ την «διχοτόμησην» της Κύπρου…

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουλίου 23, 2012 06:49

      Ακροπολίτη,

      Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου. Γίνονται πιο σημαντικές και λόγω του νεαρού της ηλικίας σου.

      Να αναφέρω πρώτα πως συμφωνώ μαζί σου, πως η βόρεια μας παραλία είναι το ομορφότερο κομμάτι του νησιού. Είμαι αρκετά μεγαλύτερος σου, αλλά οι μνήμες πριν το 1974 είναι πολύ λίγες. Όταν επέστρεψα εκεί ώριμος πια, μετά το άνοιγμα των καντζελιών, είχα καταλάβει γιατί οι μακαρίτες οι γονείς μου ήταν τόσο επίμονοι στις εκδρομές και εξορμήσεις μας…

      Ολόκληρος ο Πενταδάκτυλος και ολόκληρη η Καρπασία είναι θησαυροί, έτοιμοι για εξερεύνηση.

      Και λίγα πολιτικά: το Κυπριακό δεν άρχισε το 1974 όπως επαναλαμβάνει η ελληνοκυπριακή προπαγάνδα. Στο νησί υπάρχουν ΟΗΕδες από το 1964, συνομιλίες γίνονταν από το 1967.

      Το 1974 ήταν ένας πολύ σημαντικός σταθμός, που μας κτύπησε περισσότερο εμάς…

      Τίποτα όμως δεν χάθηκε. Στην Κερύνεια και στο Βαρώσι ζει κόσμος εδώ και χιλιάδες χρόνια. κάθε λίγες δεκαετίες, κάθε λίγες εκατονταετίες άλλαζαν. Μας έτυχε και εμάς.
      Και αυτό που μπορώ να δηλώσω χωρίς περιστροφές είναι πως δεν χαρίζω κανέναν κομμάτι του βορρά ούτε στους εισβολείς, ούτε όμως και στους δικούς μας λυσοφοβικούς εθνικιστές…

      Άρα συμφωνώ και με τις συμβουλές που σου δίνει ο Ταπακούδης.

      Μου αρέσει!

    • Ιουλίου 23, 2012 07:44

      Και να μην ξεχνάς, αν μπορώ να προσθέσω κι εγώ μια συμβουλή, πως με την κοινωνική επαφή που κάνουμε με Τουρκοκύπριους, είναι μια πρόσθετη απόδειξη πως οι σχέσεις Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων μπορούν και πρέπει να είναι ειρηνικές και άρα δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με την άποψη που μας θέλει να ζούμε χώρια σε μια διχοτομημένη χώρα διαγράφοντας από τη συνείδησή μας το μισό της κομμάτι που είναι υπο κατοχή αρνούμενοι να το γνωρίσουμε και συνεπώς μια μομφή κατά κάθε εθνικιστή, είτε Ελληνοκυπρίου είτε Τουρκοκυπρίου.

      Μου αρέσει!

  5. Ιουλίου 23, 2012 09:21

    Εγώ που σιχαίνομαι τις οργανωμένες παραλίες και έχω καταφέρει να βρω την ησυχία μου σε μικρές, «ιδιωτικές παραλίες» στα κατεχόμενα δεν καταννοώ αυτή σου τη φράση: » Πάντως όποιος μπορεί να συμφιλιωθεί με το σαφώς μειωμένο αίσθημα ασφάλειας που θα παρέχει μια τέτοια εξόρμηση…». Εγώ δεν ένιωσα ποτέ ανασφαλής σε αυτές τις παραλίες.

    Μου αρέσει!

  6. Ανώνυμος permalink
    Ιουλίου 23, 2012 11:15

    stelios papalangi

    έκαμαμεν την τζαι μεις τζίηνη τη διαδρομή πριν 5-6 χρόνια.
    Από τις λίες απάτητες παραλίες του νήσιου.
    Είναι ευχάριστο που δεν τους ήβρεν ακόμα η ανάπτυξη….

    Μου αρέσει!

  7. Ατού ο Γαβρίλλης permalink
    Ιουλίου 23, 2012 12:39

    Στην ΕΟΚΑ Β’ ο Αναστασιάδης ήταν γραμμένος με το επώνυμο Χρυσάνθου. Ο πατέρας του Αναστασιάδη έλαβε ενεργά μέρος στο πραξικόπημα και μάλιστα άρπαξε και μια στολή αστυνόμου και τη φόρεσε για να ασκεί εξουσία στη Λεμεσό.
    Αυτούς τους ανθρώπους θα εμπιστευθεί ο προδομένος Κυπριακός Ελληνισμός για να τον «σώσουν»; Ε αν τους εμπιστευθεί καλά να πάθει. Θα είναι που τη κκελλέν του.

    Μου αρέσει!

    • Rufus permalink
      Ιουλίου 23, 2012 14:10

      Ε, εμπιστευτηκαμεν κομμουνιστη προεδρο τουτην φορα τζιαι ειδαμεν τι επαθαμεν. Μιλουμε για ολοκληρωτικη καταστροφη ολων των επιπεδων που ακομα συνεχιζεται! Ποσο χειροτερα μπορει να τα κανει οποιοσδηποτε αλλος; Εσπασεν ολα τα ρεκορ ο Χριστοφιας και η σεχτα του. Δεν υπαρχει ουτε ενας που ψηφισε Χριστοφια και δεν το μετανιωσε. Εκτος απο κατι σκληροπυρηνικους κομμουνιστες που ψηφιζουν απο πικκα.

      Μου αρέσει!

      • Ιουλίου 24, 2012 07:08

        Rufus,

        Ρούφα τζιαι σιώπα, που πάεις να εξισώσεις την προδοσία και την καταστροφή του 1974 με το σήμερα που εν πολλοίς δεν είναι κάτι [οι συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης] που εξαρτάται και τόσο από εμάς! Οξά πάεις να φκάλεις “κούππες άπαννες” τζιείνους που προσπαθούν μέχρι και σήμερα να απόενοχοποιήσουν το πραξικόπημα και την προδοσία του 1974 γιατί “εν της παπαθκιάς τα ξύλα”;

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: