Skip to content

Συστημική τελικά η Κύπρος – κτύπησε χρυσό!

Απρίλιος 13, 2013

Ώρες ώρες νοιώθω πως οι κατώτεροι των περιστάσεων ηγέτες της Ευρώπης, της ΕΕ και των ευρωπαϊκών θεσμών  κοιτάζουν τις ειδησεογραφικές ειδήσεις  και όπου δουν “Cyprus” προσπαθούν να σπρώξουν τις αναφορές όσο πιο κάτω από το κάτω μέρος της οθόνης μπορούν.

Να μη βλέπει κανείς!

Γιατί ανεξαρτήτως του αν το θεωρητικό πλαίσιο της «διάσωσης» του νησιού μας είναι ορθό ή λάθος, ο *τρόπος* με τον οποίο έγινε, θα μείνει στην ιστορία ως μια μεγάλη φάρσα.

Διευκρινίζω: όσο κακή και να ήταν η θεραπεία, το πρόβλημα από *εμάς*  ξεκίνησε – έστω και αν κάποιοι δεν είναι σε θέση να το αντιληφθούν αυτό, και  πιστεύουν στ’ αλήθεια πως κοιμηθήκαμε μια νύχτα πλούσιοι και … ξυπνήσαμε φτωχοί!

Επίσης, οφείλω να αναφέρω ότι από τη στιγμή που κρίνεται πως μια τράπεζα πρέπει να στηριχτεί  είναι πιο δίκιο να υποστούν ζημιά οι δικοί της καταθέτες παρά το σύνολο των φορολογουμένων.

Είναι επίσης απαραίτητο να αναφέρω πως το γεγονός πως ο τρόπος που εφαρμόστηκε η θεραπεία ήταν τόσο άθλιος, οφείλεται κυρίως στην εγκληματική αμέλεια της κυβέρνησης Χριστόφια που λόγω ανικανότητας και δειλίας έσπρωξε το αρχικό δημοσιονομικό πρόβλημα,  το έμπλεξε με το τραπεζικό και παρέδωσε στην κυβέρνηση Αναστασιάδη μια πυρηνικών διαστάσεων καταστροφή.

Δύσκολο να είχαμε ομαλό ξεμπέρδεμα κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Έγιναν πολλές  αναφορές για το στοιχείο του «πειράματος» που περιέχεται στο Κυπριακό πακέτο.  Αυτό ήταν θεωρητικά η για πρώτη φορά εμπλοκή των καταθετών στην ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών με  ανάγκες. Στην περίπτωση της Λαϊκής είχαμε ουσιαστικά την εξάλειψη όλων των καταθέσεων πέραν του «εγγυημένου» ποσού των €100000 με τρόπο που να αποκλείει την ανάγκη αποπληρωμής τους από τον εγγυητή που είναι το κράτος της Κύπρου, το οποίο όπως είναι γνωστό δεν βαστά μία…

Οι καταθέτες της Τράπεζας Κύπρου είχαν καλύτερη – προς το παρόν – τύχη.  Τυπικά δεν χάνουν τα λεφτά τους.  Μεγάλο μέρος θα μετατραπεί σε μετοχές Α με πλήρη δικαιώματα ψήφου και μερίσματος (αν και όταν…).  Η εξέλιξη αυτή έχει και μια μοναδική ίσως στα παγκόσμια χρονικά παράπλευρη συνέπεια: αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη τράπεζα του τόπου, η μεγαλύτερη εταιρεία, ο μεγαλύτερος οικονομικός οργανισμός, ο άριστα ανακεφαλαιοποιημένος … έχει μετόχους φαντάσματα! Κανείς δεν ξέρει ποιοι και πόσοι μέτοχοι βρίσκονται στο σχετικό μητρώο, κανείς δε ξέρει πόση δύναμη έχουν οι μεγάλοι, πόσο θα θέλουν να συνεργαστούν για να εκλέξουν ένα δυνατό Διοικητικό Συμβούλιο.

Όλα αυτά όμως φαίνεται πως ήταν δυνατό να περάσουν απαρατήρητα. Ήταν δυνατόν να θεωρηθούν μια παρωνυχίδα της μεγάλης κρίσης, ένας ανεπαίσθητος επηρεασμός στην Ευρωζώνη στο ευρώ και το ευρύτερο σύστημα.

Ώσπου ήρθε η Τέταρτη 10 Απριλίου. Διέρρευσε τότε πρώτα στους Financial Times  το  «Assessment of the public debt sustainability of Cyprus». Σε αυτή την έκθεση το ύψος του πακέτου στήριξης ανέβηκε από το €17.2 δις της 25ης Μαρτίου στα 23 δις! Δεν έχω ακόμα αντιληφθεί επακριβώς πως προέκυψε αυτό το νούμερο, και απλώς ελπίζω πως πράγματι λήφθηκε υπόψη στους υπολογισμούς για  τα μέτρα που θα ληφθούν και δεν θα έχουμε νέες εκπλήξεις. Με αυτό το δεδομένο θεωρώ σχεδόν σίγουρο πως το δεσμευμένο 60% των ανασφάλιστων καταθέσεων στην Τράπεζα Κύπρου θα κατασχεθεί και θα μετατραπεί υποχρεωτικά σε μετοχές.

Υπάρχει φαίνεται και ένα κενό στα δημοσιονομικά, και αυτό το κενό θα καλυφτεί με τα κοσμήματα της γιαγιάς:  τα αποθέματα της Κεντρικής  Τράπεζας σε χρυσό.  Αλλού διάβασα πως ο Ευρωπαίος Κεντρικός Τραπεζίτης ο κ. Ντράγκι δήλωσε πως τα λεφτά αυτά θα πρέπει να αξιοποιηθούν για την αποπληρωμή του  ELA, τον οποίο η τράπεζα του βλακωδώς έδινε στην Λαϊκή μήνες μετά που είχε ουσιαστικά πεθάνει, πιστεύοντας τον  κ. Δημητριάδη περί της βιωσιμότητας της Λαϊκής, και παίζοντας το εγκληματικό παιγνίδι του Χριστόφια να περάσει το πρόβλημα στους επόμενους.

Οι ειδήσεις αναφέρονταν σε πώληση των 10 από τους 14 σχεδόν τόνους που έχουμε. Την ημερομηνία που ετοιμάστηκε  η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κύπρο 10 τόνοι χρυσού άξιζαν περίπου 389 εκατομμύρια Ευρώ.  Τώρα που γράφω αξίζουν μόνο 362 εκατομμύρια.

Από το μεσημέρι της Παρασκευής 12 Απριλίου που εγκρίθηκε από το Eurogroup  το πακέτο της Κύπρου μέχρι την ώρα που έκλεισαν οι αμερικάνικές αγορές η τιμή του χρυσού σε ευρώ έπεσε πάνω από €2000 το κιλό, ενώ για την ημέρα η πτώση κλείδωσε  πάνω από -5%.

Οι δέκα τόνοι που πιθανόν να χρειαστεί να πωλήσει η Κύπρος αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,002083% του ετήσιου τζίρου στο κίτρινο μέταλλο.

Είναι λοιπόν δυνατό να είμαστε εμείς οι νάνοι, υπεύθυνοι για το κατάντημα της τιμής του χρυσού;

Πριν να απαντήσουμε την ερώτηση είναι ίσως ορθό  να πάμε λίγο πίσω.  Η τιμή του χρυσού άρχισε να ανεβαίνει λίγο πριν από την έκρηξη της οικονομικής κρίσης, γύρω στο 2006. Το καλοκαίρι του 2012 έφτασε περίπου τα €45 το γραμμάριο, και από τότε με μικρές διακυμάνσεις συνεχίζει μια πτωτική πορεία, που το βρίσκει λίγο πάνω από τα €36 το βράδυ της Παρασκευής.  Για να ανεβαίνει η τιμή ενός εμπορεύματος πρέπει να υπάρχει ζήτηση. Και η ζήτηση αυτή ήταν στην αρχή οι ανάγκες των νεόπλουτων Ινδών να αποθηκεύουν χρυσαφικά, αλλά στη συνέχεια ο χρυσός λειτούργησε όπως τον θέλουν να λειτουργεί τα οικονομικά εγχειρίδια: « ασφαλές καταφύγιο» σε περιόδους κρίσης. Και η κρίση πήρε και σήκωσε πρώτα την Αμερική, ενώ μετά ήρθε και έμεινε στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να έχουμε όλες σχεδόν τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου να χρειάζονται βοήθεια για τα δημοσιονομικά ή και τα τραπεζικά τους.

Η συνειδητοποίηση του μεγέθους της κρίσης κράτησε για καιρό το χρυσό πολύ ψηλά. Στην  πάροδο του χρόνου η συνειδητοποίηση πως η κρίση δε θα έφευγε τόσο γρήγορα και θα έπρεπε να ζήσουμε μαζί της, μπήκε ως παράγοντας σταθεροποίησης, και ενώ τα προβλήματα συνέχιζαν να βρίσκονται εκεί, η τιμή του χρυσού άρχισε να πέφτει. Αν θέλετε, η κρίση και τα προβλήματα της Ευρωζώνης έγιναν παράμετροι της ίδιας της λειτουργίας του συστήματος. Οι αγορές συμπεριφέρθηκαν προεξοφλώντας την μακρά μεν διάρκεια της κρίσης, αλλά θεώρησαν πως έγινε η υπέρβαση των μεγαλύτερων εκ των δυσκολιών.

Οι αναλυτές το αντιλήφθηκαν αυτό και εδώ και καιρό όλοι προέβλεπαν συνέχιση της μείωσης της τιμής του χρυσού, χωρίς να ομοφωνούν στην ταχύτητα αυτής της πτώσης.

Οι εξελίξεις αυτής της εβδομάδας σφράγισαν τις προβλέψεις αυτές, αλλά τις ενέτειναν ταυτόχρονα, αφού ξαφνικά ο χρυσός υποβιβάστηκε σε άλλη μια «αξία» στο έλεος και την αίρεση των αγορών.  Η πρόθεση της Κύπρου να πουλήσει, και ο κίνδυνος πως αυτό θα υποχρεωθούν να κάνουν και άλλοι, έφερε τα πάνω κάτω. Το «ταμπού» της διαφορετικότητας έπαψε να υπάρχει, και όλοι τώρα επανεξετάζουν τα νέα δεδομένα, που λένε πως τα αποθέματα χρυσού σε χώρες με προβλήματα και ανάγκη χρημάτων, είναι τελικά αναλώσιμα αν και όταν χρειαστεί.  Άλλωστε, αν το σκεφτεί κανείς καλά, φυλάεις τα κοσμήματα για μια δύσκολη μέρα. Ε, σήμερα εμείς, αύριο άλλες χώρες θα ζήσουμε και θα ζήσουν τη δύσκολη τους μέρα.

Η εξέλιξη αυτή έκανε την μικρή Κύπρο και τα προβλήματα της, «γίγαντα» που επηρεάζει ένα από τους βασικούς πυλώνες των χαρτοφυλακίων πλούτου, επενδύσεων και αποταμιεύσεων  σε όλο τον κόσμο.  Για να γίνω και λίγο μπανάλ, να αναφέρω πως η Κύπρος κατάφερε να αφαιρέσει λίγη από τη λάμψη του χρυσού.

Υπάρχει άλλη μια παράμετρος σε όλο αυτό το μπάχαλο: η  αλλαγή στο προφίλ του χρυσού είναι μια εξόχως  αποσταθεροποιητική εξέλιξη. Και τέτοιες εξελίξεις είχαν μόνο μια σίγουρη συνέπεια στο παρελθόν:  την απότομη άνοδο της τιμής του χρυσού.

Ε, αυτή τη φορά η αβεβαιότητα ξεκινούσε από το χρυσό και κατέληγε στο χρυσό, με ένα πολύ τραυματικό τρόπο μάλιστα!

Μαύρη χρυσή Παρασκευή

Μαύρη χρυσή Παρασκευή

Advertisements
52 Σχόλια leave one →
  1. Λοκο permalink
    Απρίλιος 13, 2013 19:07

    «Σε αυτή την έκθεση το ύψος του πακέτου στήριξης ανέβηκε από το €17.2 δις της 25ης Μαρτίου στα 23 δις! Δεν έχω ακόμα αντιληφθεί επακριβώς πως προέκυψε αυτό το νούμερο, και απλώς ελπίζω πως πράγματι λήφθηκε υπόψη στους υπολογισμούς για τα μέτρα που θα ληφθούν και δεν θα έχουμε νέες εκπλήξεις.»

    Στροβολιωτης νομιζω ότι λόγω αύξησης της ανεργίας θα αυξηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και έτσι έκαναν μια αισιόδοξη πρόβλεψη των 6 δις περισσότερα. Νομίζω.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 09:01

      Ωραία. Και θα τα βρούμε από…..;;;;;

      Μου αρέσει!

    • Λοκο permalink
      Απρίλιος 14, 2013 09:57

      Χεχε. Αν ήξερα που θα τα βρούμε δεν θα ήμουν εδώ αλλά στο προεδρικό. Απλώς υπολογιζω ότι αυτός ειναι ο λόγος των έξτρα 6δις.

      Μου αρέσει!

  2. Απρίλιος 13, 2013 19:12

    Παιχνιδάκια με το χρυσό παίζουν και οι εμπνευστές-εκτελεστές των κάτωθεν:

    http://edition.cnn.com/2013/04/11/opinion/angel-bitcoin-currency/index.html?hpt=hp_inthenews

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 09:03

      Ενδιαφέρον το θέμα με το bitcoin. Αναφέρεται και πιο κάτω. Δε μου φαίνεται όμως αξιόπιστη επιλογή – ειδικά αν έχει τέτοιες διακυμάνσεις.

      Μου αρέσει!

      • Απρίλιος 14, 2013 11:24

        Μα τζοιμάσε στέκοντα βρε Στροβ.;

        Εν σαν «πρόταση» που το έβαλα οξά σαν προειδοποίηση;

        Εννά μείνω τελικά με την απορία, όντως δεν καταλάβεις τίποτε οξά περιπαίζεις μας;

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 14, 2013 12:48

          Ρε φίλε, απλώς *δεν* γνώριζα πολλά για το θέμα, και φυσικά ούτε τις απόψεις σου.

          Υποθέτω επιτρέπεται αυτό, έτσι;

          Μου αρέσει!

  3. Απρίλιος 13, 2013 22:34

    Ένεκα της ύφεσης που θα επέλθει λόγω του ότι δεν υπάρχουν καθόλου προοπτικές για ανάπτυξη [τα ριάλια, ριάλια τζιαι που ‘ν’ τα, τζι’ αν κρατεί τζιαι κανένας εν πελλός να τα επενδύσει] ποιος θα επενδύσει] θα αυξηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, άρα θα χρειαστεί μεγαλύτερο ποσό για ανακεφαλαιοποιήσεις ων τραπεζών] γι’ αυτό κι από τα 5,8 επήραν μα στα 10,6 δις, δηλ. σχεδόν στα διπλάσια! Τωρά εν να καταλήξουν τζιαι στο ποσοστό κουρέματος για την Τράπεζα Κύπρου…

    Strovoliotis,
    Πάλι απογοητεύσαν ΣΕ, οι ευρωπαίοι “εταίροι” μας, ε; Τούτο βκαίνει που τα γραφόμενα ΣΟΥ, όπως ας πούμεν που την τοποθέτηση ΣΟΥ «Ώρες ώρες νοιώθω πως οι κατώτεροι των περιστάσεων ηγέτες της Ευρώπης, της ΕΕ και των ευρωπαϊκών θεσμών…» Είναι απλώς «κατώτεροι των περιστάσεων», ή ελειτούργησαν στυγνά καπιταλιστικά όπως ήταν εξ άλλου αναμενόμενο για εμάς τους “δογματικούς” Αριστερούς;
    Πάντως οι μαρξιστές λαλούν ότι για να καταφέρει ο καπιταλισμός να ξεπεράσει τις κρίσεις του [αν τα καταφέρει τελικά τζι’ εν τον ι-ττουμπάρει ο κόσμος], πρέπει να καταστραφεί,
    – πρώτον, μέρος των παραγωγικών δυνάμεων [ήδη συρρικνώνονται οι μισθοί και τα ωφελήματα των εργαζομένων με αποτέλεσμα τούτοι να οδηγούνται στην φτώχεια και εξαθλίωση, δηλ. στην καταστροφή], και
    – δεύτερον, μέρος του παραχθέντος πλούτου. Ήδη με τις αποφάσεις του ιδίου του Αναστασιάδη και του Eurogroup για κούρεμα τω καταθέσεων έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό και το κυπριακό κεφάλαιο με αποτέλεσμα ένα μέρος της κυπριακής “εθνικής” αστικής τάξης να έχει καταστραφεί!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 09:06

      Επειδή δηλαδή είχαμε ένα άθλιο και ανίκανο πρόεδρο, πρέπει να πετάξουμε την προεδρευόμενη δημοκρατία; Ναι, νοιώθω πως οι Ευρωπαίοι δε μας συμπεριφέρθηκαν σωστά, άλλο όμως να καταλήγεις στα δικά σου συμπεράσματα.

      Για την καταστροφή του πλούτου των αστών έχεις δίκιο. Να θεωρήσουμε δηλαδή πως οι αποφάσεις των Ευρωπαίων έχουν και «μαρξιστική» παράμετρο; 😦

      Μου αρέσει!

      • Απρίλιος 14, 2013 15:12

        Strovoliotis,

        Αυτοαναιρείσαι! Δεν μπορείς από τη μια να μιλάς για «ένα άθλιο και ανίκανο πρόεδρο» [προφανώς εν στον Αναστασιάδη που αναφέρεσαι!] κι από την άλλη να εκφράζεις την απογοήτευση ΣΟΥ γιατί «ώρες ώρες νοιώθεις πως [ήταν] κατώτεροι των περιστάσεων [οι] ηγέτες της Ευρώπης…»

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 14, 2013 15:37

          Αν σου συμφέρει να δεις αυτοαναίρεση, κανε το. Εσένα η ανάλυση σου είναι μαρξιστική, στην οποία τα άτομα είναι απλές λεπτομέρειες. Στη δική ου ανάλυση, ο Χριστόφιας ήταν ο ορισμός της απόλυτης αποτυχίας. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες είναι όντως κατώτεροι των περιστάσεων. Σε κάθε περίπτωση η ανεπάρκεια διορθώνεται με την αντικατάσταση ή τη βελτίωση των ηγετών. Εσύ φαντασιώνεσαι αλλαγή του συστήματος!

          Μου αρέσει!

    • Λοκο permalink
      Απρίλιος 14, 2013 10:13

      Η δολοφονία της οικονομίας μας δεν ήταν εξ´αμελείας, ήταν καθαρά premeditated. Και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστούν οι ένοχοι. Είχαν προειδοποίηση και έπαιζαν οι σειρήνες του τσουνάμι αλλά είχαμεν εκλογές, τι να κάνουμε, να έχανε ποσοστά το κόμμα του εργαζόμενου λαού; Τουλάχιστον εσώσαμεν την ΑΤΑ. Μ´αρέσει που έβαλαν όρο για τις ιδιωτικοποιήσεις στο μνημόνιο σε περίπτωση που δεν ήταν βιώσιμο το χρέος απο τη στιγμή που το ήξεραν ότι δεν υπήρχε περίπτωση να ήταν βιώσιμο. Καλά να πάθουμε, εμείς βγάλαμε την αριστερά στην εξουσία.

      Μου αρέσει!

  4. ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΗΚΟΣ permalink
    Απρίλιος 13, 2013 23:31

    «οφείλεται κυρίως στην εγκληματική αμέλεια της κυβέρνησης Χριστόφια που λόγω ανικανότητας και δειλίας έσπρωξε το αρχικό δημοσιονομικό πρόβλημα, το έμπλεξε με το τραπεζικό και παρέδωσε στην κυβέρνηση Αναστασιάδη μια πυρηνικών διαστάσεων καταστροφή.»
    Έκανε όντως λάθη αρκετά η προηγούμενη κυβέρνηση. Δεν μπορεί όμως να παρατίθενται με αυτό τον τρόπο τα γεγονότα διότι κατα την κρίση μου είναι παραπλανητικά.Και εξηγούμαι. Αυτός που έκλεψε και παρανόμησε δεν αναφαίρεται καν αλλά γίνεται αναφορά και μάλιστα καταδικάζεται αυτός που του γέλασαν ας πούμε.Φταίει βέβαια και αυτός που είχε την ευθύνη διαφύλαξης των θεσμών και αξιών και νόμων και κανονισμών.Τελικά όμως δεν ήταν σε εγρήγορση κανένας ή πιθανός να έκλεισαν τα μάτια στους τραπεζίτες για ευνόητους λόγους με αποτέλεσμα να τους δοθεί η δυνατότητα να ολοκληρώσουν τα σχέδια τους. Σε τελευταία ανάλυση οι τράπεζες είναι ιδιοτικές εταιρίες και ελέγχονται απο την κεντρική τράπεζα.Δεν είναι όμως αυτό το θέμα της παρέμβασης μου αλλά να επισημάνω ότι αποκρύπτεται εσκεμμένα η πραγματική αλήθεια δηλαδή ότι λόγω των τραπεζών κυριως και σε πολύ μικρότερο βαθμό λόγω των ανεξέλεγκτων εξόδων ττων εκάστοτε κυβερνόντων φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.Φυσικά φταίνε και οι πολίτες αυτού του τόπου για τις τεράστιες καταχρήσεις και τα δάνεια που έκαναν ανεξέλεκτα μ’η υπολογ’ιζοντας ότι κάποτε θα πρέπει να πληρωθούν .Με λίγα λόγια είμασταν ένας λαός απειθάρχητος σε ΟΛΑ και κάποια μέρα ξεχείλησε το ποτήρι όπου και τα χάσαμε όλα. όλα αυτά τα χρόνια διαφαινόταν η κατάληξη αλλά ούτε λαός ούτε ηγεσίες συγκοινήθηκαν. Αυτή είναι η πραγματικότητα αγαπητοί. Και για να λέμε και τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη οφείλουμε να πούμε ότι όταν έρεαν στα ταμεία του κράτους τα εκατομύρια απο τις μεταβιβάσεις ακινήτων σιωπούσαν όλοι συμπεριλαμβανομένου του κράτους διότι όλοι βολεύονταν αν και ήξεραν ιδίως το κράτος ότι δημιουργήτο μία επικύνδυνη φούσκα ακινήτων η οποία θα συντάρρασσε συθέμελα την οικονομία.Κάποιοι είχαν μάλιστα το θράσος να μιλούν για οικονομικό θάυμα.Ασφαλώς αγαπητή δεν ήταν θαύμα αλλά κατάχρηση με αποτέλεσμα να καλούνται οι επόμενες γενεές να πληρώσουν τα σπασμένα. Με λίγα λόγια ΌΛΟΙ έκαναν τις καταχρήσεις τους συμπεριλαμβανομένων και των κομμάτων με τις διαγραφές χρεών τόσο προσωπικών όσο και εταιρειών.άρα ας μή τα ρίχνουμε αλλού και ας μή διερωτούμαστε πώς φτάσαμε εδώ.Και κάτι ακόμη. Στο Μαρί φθάσαμε διότι σε όλες τις βαθμίδες έστω και την υστάτη δεν υπήρξαν οι κατάλληλοι ανθρώποι στις θέσεις κλειδιά περιλαμβανομένων και των υψηλόβαθμων δημοσίων υπαλλήλων για να διαχειριστούν την κατάσταση . Το γιατί είναι γνωστό διότι όλα τα χρόνια που πέρασαν οι θέσεις σε όλους τους τομείς εδίδοντο με βάση την πελατική σχέση.Αυτή είναι η πραγματικότητα .

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 09:08

      Έστω είναι σωστή η ανάλυσή σου. Η καθυστέρηση, η εγκληματική καθυστέρηση των απελθόντων μετέτρεψε μια σειρά εξαιρετικά δύσκολων προβλημάτων σε εθνική τραγωδία.

      Μου αρέσει!

    • Λοκο permalink
      Απρίλιος 14, 2013 10:01

      Αυτή η εγκληματική καθυστέρηση έγινε και στο Μαρι που κρατουσαμε εκεί στον ήλιο τα κοντέινερ για 2+ χρόνια ώσπου να παίξουν. Οι αποφάσεις ειναι και στις δυο περιπτώσεις καθαρά πολιτικές αγνοώντας τεχνοκρατικα θέματα εντελώς.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΗΚΟΣ permalink
        Απρίλιος 15, 2013 21:23

        Μήπως τα λάθη είναι βαθύτερα και μάλιστα συστημικά λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού άμυνας για τα βλήματα και άλλα πολλά που υπάρχουν στις αποθήκες και πρέπει να καταστραφούν??? Τι τα κάναμε τόσα χρόνια ???Μήπως και αυτά έπρεπε να τα καταστρέψει ο Χριστόφιας ??? Αυτό το λέω όχι ως δικαιολογία διότι όντως έγιαν λάθη αλλά όχι να τους τα ρίχνουμε και όλα??? Δηλαδή εάν τώρα συμβεί μή γένητο κάτι θα φταίει ο σημερινός Πρόεδρος???Ασφαλως όχι. Για αυτό λέω ότι το πρόβλημα είναι συστημικό και χρειάζονται αλλαγές δομών εκ βάθρων και πάντα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη το μέγεθος μας. Εάν θέλουμε να πάμε μπροστα θα πρέπει να δούμε τα πράγματα με διαφορετική οπτική γωνία και όχι όπως πρίν.

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 15, 2013 21:54

          Ασφαλώς θα φταίει! Αν δεν κάνει τίποτα!

          Μου αρέσει!

  5. Απρίλιος 14, 2013 00:35

    Δεν πρέπει να πωληθεί ο χρυσός- ειδικά τώρα που έχει πέσει στο πιο χαμηλό σημείο τα τελευταί 2 χρόνια. Αφου ούτως η αλλιώς θα πάει στον ELA να περιμένουμε 1-2 χρόνια και μετά να δούμε αν θα πουλήσουμε το χρυσό. αυτή είναι μία πράξη χωρίς επιστροφή.. πρέπει να περιμένουμε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 09:09

      Πάντως αναμένω πως η πτώση της τιμής του χρυσού θα συνεχιστεί. Άρα, όπου και να πάει το εισόδημα….

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΗΚΟΣ permalink
        Απρίλιος 15, 2013 21:26

        Τώρα που θα πωλήσει η Κύπροσ χρυσό πέπτει η τιμή του καθημερινώς. Τι κατεμιά είναι αυτή??? Προσωπικά είμαι εναντίον της πώλησης.
        έχω όμως μία απορία. Λέχθηκε ότι ο χρυσός που κατέχουμε αγοράστηκε το 1960 και τον έχουμε ως κράτος μέχρι σήμερα. Με τί χρήματα τον αγοράσαμε τότε ως νέο κράτος??? Αν μπορεί κανένας να διαφωτίσει ????

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 15, 2013 21:55

          Τυχόν πλεονάσματα, και εισφορές πλουσίων Κυπραίων.

          Μου αρέσει!

  6. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 14, 2013 08:35

    Cypriot blues
    Getting worse
    Apr 12th 2013, 19:16 by P.W.

    THE controversial rescue of Cyprus moved a step closer to reality today as the Eurogroup of finance ministers said that the European Stability Mechanism (ESM), the euro area’s rescue fund, should give the go-ahead to financial assistance worth €9 billion ($11.8 billion) by April 24th. The IMF is expected to approve the provision of an additional €1 billion in early May, taking the total in official lending to €10 billion.

    That sounded positive but any sense of progress had already been undermined by the revelation in European Commission documents leaked earlier this week that the total cost of fixing Cyprus’s banking and economic mess has risen sharply, from €17.5 billion to €23 billion. That takes Cyprus’s contribution to its own rescue from €7.5 billion to €13 billion; this from a country whose GDP in 2012 was €18 billion.

    European commissioner, Olli Rehn, sought to bat away the €5.5 billion overrun today by saying that the two figures were not directly comparable. That may be so: the leaked documents do not provide a reconciliation of the numbers. But in fact there is plenty of evidence in them to show that the total cost of the rescue has jumped by roughly that amount.

    For one thing, they show that the cost of sorting out the two big banks – Bank of Cyprus, which will continue after being recapitalised by bailing in uninsured depositors, and Laiki, which is being wound up – will be between €10.3 billion and €10.6 billion. That compares with an estimated requirement of around €7.5 billion in mid-March when the first bungled bail-out involving an aborted bank raid on all Cypriot depositors was approved.

    The documents also reveal the heavy fiscal cost arising from the collapse in the Cypriot economy following the bail-out debacle. In late February the commission had forecast a cumulative fall in GDP between 2012 and 2014 of 5%; now it expects a decline of 12%. The resulting higher deficits will raise financing needs by around €1.5 billion over the three years of the programme.

    The economic slide also rules out any privatisations this year or next. These had been expected to raise €1.4 billion over the programme period, but they will now contribute only €600m by early 2016. And the Cypriot state is expected to have to shell out €500m on guarantees it has made on loans taken out by local-government entities and publicly owned firms.

    Already, the strains are showing. The sums add up only thanks to some fairly desperate measures. These include realising €400m of profit by selling gold held by the central bank which has come as news to Panicos Demetriades, its embattled governor. The programme also allows for a €1 billion rescheduling of domestic-law debt, which skates dangerously close to a debt restructuring (supposedly the Greek default was a one-off).

    And yet the economic assumptions behind the figures are still way too optimistic. In particular, the shock to the economy is likely to take an even bigger toll than the commission is reckoning. The Cypriot business model has been destroyed and a new economy will not emerge phoenix-like from the wreckage.

    Before the ESM can give the go-ahead, the German Bundestag will have to approve Germany’s contribution (of €2.5 billion). Some MPs in Angela Merkel’s party have already expressed concern about whether the cost of the official lending can really be contained at €10 billion. With the general election due in September they will be under immense pressure not to rock the boat when the matter is considered next week. But even if the funding is released the plight of Cyprus has only just begun.

    http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2013/04/cypriot-blues

    Μου αρέσει!

  7. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 14, 2013 08:42

    John Paulson Loses Over $300 Million On Friday’s Gold Tumble
    Submitted by Tyler Durden on 04/13/2013 18:11 -0400

    CDS Central Banks Hugh Hendry Hugh Hendry John Paulson Money Supply None Volatility

    There were many casualties following Friday’s 4% gold rout, but none were hurt more than one-time hedge fund idol John Paulson, who according to estimates, lost more than $300 million of his own money in one day.

    Per Bloomberg: «Paulson has roughly $9.5 billion invested across his hedge funds, of which about 85 percent is invested in gold share classes. Gold dropped 4.1 percent today, shaving about $328 million from his net worth on this bet alone.» This is merely the latest insult to what has otherwise been a 3 year-long injury for Paulson and his few remaining investors, whose very inappropriately named Advantage Plus is among the bottom 10 hedge funds for the third year in a row. Yet despite being a one-hit wonder thanks to one lucrative idea (long ABX CDS) generated by one of his former employees (Pelegrini), Paulson still has been lucky enough to somehow amass a $10 billion personal fortune which can have a $300 million downswing in one day, even if it is in an asset class which eventually will go only one way – up. Unless, of course, like so many other fly by night billionaires, Paulson too hasn’t somehow managed to lever up all his equity into numerous other downstream ventures, and where a $300 million blow up leads to margin calls and other terminal liquidity outcomes.

    More:

    “The recent decline in gold prices has not changed our long-term thesis,” John Reade, a partner and gold strategist at Paulson & Co., said in an e-mailed statement. “We started investing in gold at $900 in April 2009 and while it’s down from its peak to $1500, it’s up considerably from our cost.”

    Paulson investors can choose between dollar-and gold- denominated versions for most of the firm’s funds. In addition losses from bullion’s decline, investors in Paulson & Co. funds, including the firm’s founder, lost about $62 million today on their gold-stock investments, based on holdings as of Dec. 31, 2012. New York-based Paulson & Co.’s biggest wagers in miners include a 7.35 percent stake in AngloGold Ashanti Ltd.

    Paulson’s Reade said gold will continue to appreciate in the long run because governments are pumping money into the economy at a rate not seen before.

    “Federal governments have been printing money at an unprecedented rate,” said Reade. “We expect the strengthening of the economy and stock market to cause money supply to rise more than real growth and eventually lead to inflation. It is this expectation of paper currency debasement which makes gold an attractive long-term investment for us.”
    That said, one doesn’t have to be a bull in gold and gold equities to position appropriately for the eventual inflationary outcome, whose arrival is only a matter of time now that not one but two central banks are injecting $80+ billion in fresh liquidity into the global markets every month.

    Recall that gold bull Hugh Hendry said in October that while he is long gold, he is short gold equities, a trade which has generated substantial alpha, courtesy of the 40% plunge in GDX and associated gold miners (a pair trade we have supported incidentally), and one which may well continue generating additional returns should Japanese financial institutions be forced to continue selling off the yellow metal on margin concerns, due to the record surge in JGB volatility as we explained yesterday.

    As for gold as an inflation hedge, here Paulson is certainly correct. The only question is when will the price suppression scheme of gold as an alternative currency finally end. Since various official organizations (such as the Troika) are currently doing all they can to buy the sovereign gold of insolvent nations at firesale prices, it is likely that the period of artificially suppressed prices may continue.

    Which, incidentally, for all those who lament the recent price drop in gold, is a good thing: for those who see gold as an alternative currency to fiat, all the recent sell off (as well as alleged or real downward price manipulation) does is provide a lower cost basis for accumulating hard monetary assets. Which is something to be welcomed and not mourned, especially if one plans on holding on to said gold (or silver) as a currency, instead of merely converting it back into fiat at a higher price point, and thus as an asset (something all those who bought BitCoin at $260 and sold at $50 appear to have completely forgotten).
    http://www.zerohedge.com/news/2013-04-13/john-paulson-loses-over-300-million-fridays-gold-tumble

    Μου αρέσει!

  8. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 14, 2013 08:56

    Cyprus: Oddities in leaked bailout documents
    April 10, 2013 9:00 pm by Peter Spiegel
    40

    inShare
    9
    5
    At Friday’s gathering of eurozone finance ministers in Dublin, the so-called eurogroup is expected to give a “political endorsement” of the details of Cyprus’ €10bn bailout programme, according to a senior EU official.

    Ahead of that meeting, documents related to that sign-off have begun to leak out, including the always-interesting “debt sustainability analysis” (which Brussels Blog got its hands on and posted here) and an equally intriguing document titled “assessment of the actual or potential financing needs of Cyprus”, which we’ve also posted here.

    As our friends and rivals at Reuters first reported, the most unexpected thing in the documents is the revelation that Nicosia will help reduce its debt burden by selling off “the excess amount” of gold reserves held by the Cypriot central bank, which is expected to raise €400m.

    But the details of the rest of what will be the “contribution by Cyprus” to the bailout may be more significant. It is spelled out in detail on page four of the second document and makes clear just how damaging the mishandling of the first bailout agreement was.

    Originally, Cyprus was to contribute €7bn (€5.8bn from the now-infamous bank levy and the rest from a new withholding tax on investment profits) to the €17bn total cost of the bailout. Just over a week later, the amount Nicosia will contribute almost doubled, to €13bn, and the total price tag had increased to €23bn.

    The amount sucked out of Cyprus’ two largest banks, largely through imposing massive losses on deposits over €100,000, will be €10.6bn, the document estimates. In other words, the cost to bank account holders to bail out Cyprus’ financial sector increased by nearly €5bn in nine days. That’s almost a third of the island’s entire economy.

    For those who really like to dig into the details, there’s one other intriguing section to look at in the second document. Right up front on the first page, it makes clear that one of the ways Cyprus is expected to reduce the cost of the bailout is through a voluntary roll-over of €1bn in domestic-law bonds.

    To de-jargon that a bit, of the €1.7bn in Cypriot bonds in private hands that come due during the three-year programme and were written under Cypriot law, bailout lenders are only giving Cyprus €700m to pay their owners back. What about the rest? “Cypriot authorities will encourage domestic investors (banks, insurance companies and state-owned interprises) to roll over” those holdings – in other words, getting them to accept new, long-term bonds in their place.

    This may seem overly technical, but when a similar “voluntary” rollover of bonds issued under Greek law was proposed two years ago for Athens, credit rating agencies said it would likely be considered a “selective default”, since owners were really being coerced to take something other than full repayment.

    This may be significant because eurozone leaders have vowed Greece would be the eurozone’s only sovereign default. Could the agencies decide the “voluntary” rollover of Cypriot bonds is equivalent to a “selective default”? It’s something worth watching.

    http://blogs.ft.com/brusselsblog/2013/04/cyprus-oddities-in-leaked-bailout-documents/

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 09:10

      Οι απορίες που είχα για το που θα βρεθούν τα επιπλέον 6 δις σε αυτό και στο προηγούμενο κείμενο, δεν είναι μόνο δικές μου…

      Μου αρέσει!

  9. Απο Πλατεια Βαθης permalink
    Απρίλιος 14, 2013 14:03

    Εσεις ακόμα ευρισκεσθε σε «απορια για το που θα βρεθούν τα επιπλέον 6 δις… » αλλα δεν θα την ειχατε αν παρακολουθουσατε τις Ελλαδικες Μνημονιακες διαδικασιες και μεθοδευσεις.
    Οικονομολογος ΔΕΝ ειμαι.
    Ούτε δημοσιογραφος ειμαι, να καταναλωνω τις ημερες μου αναζητώντας στο διαδικτυο.
    Ομως, η κατασταση με εχει κανει να διαβαζω, στον λιγοστο ελευθερο χρόνο μου και, εν πολλοις, να αρχειοθετω.

    Απο την πρωτη μερα ανακοινωσης του Κυπριακου Μνημονιου και του αρχικου «ΟΧΙ» -κατα καποιους τακτικης μανουβρας της Κυπριακης Βουλης, διαισθανθηκα οτι το «παιχνιδι» μπορουσε να να παρομοιασθει ώς εξης :
    Σε εναν αθλητη δρομου κόβουν το ένα ποδι και του ζητουν να τρέξει το ιδιο ή ταχυτερα !!

    Θα επαναλαβω, εστω και αν γινουμαι ενοχλητικος για τις «θέσεις» του κ. Στρωβιλιώτη:
    To «Μνημονιακο Παιγνιο» δεν «παιζεται» για την διορθωση των οικονομικων μεγεθων της Κυπρου (…οπως και της Ελλαδος) !! Παιζεται για την απαλλοτρίωση των Ενεργειακων αποθεμάτων και για γενικότερους Γεωστρατηγικους στόχους των ισχυρων

    Και παραθέτω προσφατα ευρήματα :

    1) Die Welt: Επονείδιστη σιωπή των διεθνών δανειστών
    Για «επονείδιστη σιωπή» των διεθνών δανειστών που εμπλέκονται στο πρόγραμμα διάσωσης της Κύπρου κάνει λόγο η Die Welt του Βερολίνου, με αφορμή τα νέα στοιχεία για τις αυξημένες δανειακές ανάγκες της μεγαλονήσου.

    «Πριν ακόμη εγκριθεί το κυπριακό πακέτο στο γερμανικό κοινοβούλιο, οι βασικές προϋποθέσεις για τη βοήθεια μετατοπίζονται τόσο πολύ, ώστε προκαλούν ανησυχία και φόβο. Το χαρτί στο οποίο αναγράφεται η συμφωνία βοήθειας είναι ήδη σε μεγάλο βαθμό άχρηστο. Κάτι που ήταν μάλιστα από την αρχή»….
    http://www.thepressproject.gr/article/41694/Die-Welt-Eponeidisti-siopi-ton-diethnon-daneiston

    2) Τα WIKILEAKS βρίθουν εγγραφων των Πρεσβειων των ΗΠΑ Αθηνων, Αγκυρας και Λευκωσίας σχετικα με το «ενεργειακη εκμεταλευση του Αιγαίου».
    Τελευταία κυκλοφορησε το εξης (χωρίς αξιόπιστη πηγη)
    «Τι είχε σχεδιάσει ο Κισινγκερ από το 1983 για την ελληνική κρίση, τα κοιτάσματα και τις γερμανικές αποζημιώσεις
    ….
    “Στις αρχές του 21ου αιώνα το Ισραήλ πρέπει να ελέγχει όλα τα ενεργειακά κοιτάσματα της Αν. Μεσογείου. Από τους συνδικαιούχους μόνο με την Τουρκία πρέπει να διαπραγματευτεί και στην ανάγκη να παραχωρήσει ένα μέρος. Οι Αραβικές χώρες της Μέσης Ανατολής θα είναι απασχολημένες σε εμφύλιες συρράξεις. Η Ελλάδα και η Κύπρος θα μαστίζονται από δρομολογημένη οικονομική κρίση. Η μόνη παρηγοριά για τους Ελληνες ίσως να είναι η δικαίωση τους για την αποπληρωμή των Γερμανικών αποζημιώσεων από το β΄ παγκόσμιο πόλεμο. Σε αυτή τη δικαστική διεκδίκηση τους πρέπει να τους στηρίξουμε, για να τρωθεί η οικονομική επανάκαμψη και το γόητρο της, πάντοτε επικίνδυνης για μας, Γερμανίας” …
    http://freepen.gr/2013/%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CF%87%CE%B5-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CF%81-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-1983-%CE%B3/

    3) Επειδη ευλογα θα απορριψει ο κ. Στρωβιλιώτης το παραπανω ως αναξιόπιστο, παραπέμπω το ίδιο και τους αξιόλογους σχολιαστες και περαστικους του παρόντος στα Ιστορικα Αρχεία του Υπ. Εξωτερικων των ΗΠΑ :
    (αποσπασματα)
    1. On July 4, SYG Luns invited to his office Ambassador of U.S., U.K., France, FRG, Italy, and Belgium for discussion of initiatives Luns intended to take in near future regarding Greek-Turkish dispute over Aegean….
    2. Luns then said that he favored leaving aside for the time being the legal aspects, the question of minorities, and question of Cyprus. He thought it desirable to concentrate on the issue of oil and mineral wealth in the Aegean and to try to solve this problem now before major discoveries of oil were made. Therefore, he intended to propose to the Greeks and the Turks that they might establish joint companies to exploit the oil and mineral resources of the Aegean. The question of percentage of participation and other specifics of such joint companies would be matters for later decision.
    3. In making such a proposal, he had in mind that he did not wish to call into question the legal rights which Greece insisted upon and that, on the other hand, Turkey should be able to say that it has a reasonable share in the mineral resources off its shores…

    Historical Documents -Document 16 – Foreign Relations of the United States, 1969–1976, Volume XXX, Greece.rtf
    http://history.state.gov/historicaldocuments/frus1969-76v30/d16

    Βλέπετε… οι «ισχυροι» δεν αναγνωρίζουν το «δικαιο του νοικοκυρη».

    Καθίστε τωρα εσεις να «καταλαβετε απο που προκυπτουν τα επιπλέον 6 δις» !!!!
    Η απαντηση ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ να ειναι η εξης :

    ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ !!
    …ΕΤΣΙ ΘΕΛΟΥΝ… ΑΥΤΑ ΖΗΤΑΝΕ …!!
    ΔΙΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ !!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 15:28

      Φίλε όπως θα έχεις αντιληφθεί, οι θεωρίες συνωμοσίας *δεν* είναι στο μενού του παρόντος ιστολογίου – άσε που δε βλέπω κάτι εγκληματικό στα έγγραφα που παρατίθενται. Η κριτική μου στην Ευρώπη και τον ακατανόητο τρόπο να λύσει το πρόβλημα της Κύπρου παραμένει. μαζί με τις πιθανές εξηγήσεις, μαζί και το πιστεύω μου πως καλύτερα μαζί τους παρά μόνοι και γέρημοι στη γωνιά της Μεσογείου.

      Μου αρέσει!

      • Απο Πλατεια Βαθης permalink
        Απρίλιος 14, 2013 16:13

        Κε Στρωβιλιώτη, μολονοτι το παρον ιστολογιο ειναι «δικο σας», δεν παυει να το χρησιμοποιητε ως δημοσιο βημα. Σαν τετοιο, ο αποκλεισμος «συνωμοσιολογιών» αποτελει απλα «λογοκρισια». Στα αδιασειστα στοιχεια εσεις λετε «οι θεωρίες συνωμοσίας *δεν* είναι στο μενού του παρόντος ιστολογίου»
        Δηλωστε οτι λογοκρινετε και θα εξαφανιστω !! ..να σας αφησω ησυχους να «απορητε» !!

        Επειδη ομως η «απορριψη συνωμοσιών» εχει γινει κλισε, και λυπαμαι που το ιδιο συμβαινει και με εσας, θα σας παρακαλεσω δυο (2) πραγματα :
        1) Γνωρίζετε ποια η ετυμηγορια (σημασια) της λέξεως «ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ»;
        2) Πειτε μου καποιο σημαντικο γεγονος της νεώτερης Κυπριακης Ιστοριας η οποια ΔΕΝ εξυφανθηκε μεσω κρυφων και δολιων ή παραπλανητικων μεθοδευσεων (βλ. συνωμοσιων).

        Και ενα τελευταιο προς εσας και τους σχολιαστες σας :
        Επικληση Ηθικης, Δικαιου ή Αληθους στις Διεθνεις Σχεσεις ειναι παραπλανητική και δολια. Εδω κυριαρχει αποκλειστικα το συμφέρον, ήτοι η Πολιτικη.
        ΖΗΤΑΝΕ διοτι ΔΥΝΑΝΤΑΙ… αρχαιωθεν !!

        Αντε γεια !!

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 14, 2013 16:22

          Φίλε από την Πλατεία, δεν θεωρώ σοβαρές τις θεωρίες συνωμοσίας, αλλά εσύ αν πιστεύεις, γράφε ό,τι θέλεις! Νομίζω στα 11600 σχόλια που έχουν γραφτεί εδώ πέρα διέγραψα κάτω των δέκα λόγω απαράδεκτων προσωπικών αναφορών, και καμιά 50ρια ενός ψυχάκια που έβαζε το ίδιο πράγμα μερικές δεκάδες φορές κάθε φορά για γίνει περισσότερο …κατανοητός!
          Στις ερωτήσεις σας:
          1. Δε γνωρίζω.
          2. Χμμ, η κρυφή, δόλια και παραπλανητική μεθόδευση δεν ταυτίζεται με τη συνωμοσία. Σίγουρα όχι με τον τρόπο που το θέτεις.

          Για το τελευταίο δυστυχώς συμφωνώ. Και γι’ αυτό το λόγο είμαι υπέρ του να παίξουμε το παιγνίδι τους και να γίνουμε καλύτεροί τους.
          Ε, ναι, εσύ πιστεύεις στις συνωμοσίες, εγώ βγαίνω κάποτε ρομαντικός!

          Μου αρέσει!

  10. Η αλήθεια σε μια πρώτη και τελευταία αναφορά. permalink
    Απρίλιος 14, 2013 14:29

    » . . . . . . οφείλεται κυρίως στην εγκληματική αμέλεια της κυβέρνησης Χριστόφια που λόγω ανικανότητας και δειλίας έσπρωξε το αρχικό δημοσιονομικό πρόβλημα, το έμπλεξε με το τραπεζικό και παρέδωσε στην κυβέρνηση Αναστασιάδη μια πυρηνικών διαστάσεων καταστροφή.»

    Παλιό το σουξεδάκι. Πράγματι εκεί οφείλεται ΚΥΡΙΩΣ;

    Την καταστροφή των πυρηνικών διαστάσεων τη δημιούργησε η παράταξη σας για να καταστρέψει πολιτικά το Χριστόφια. Βλέπεις, το κόλπο με το Μαρί δεν έπιασε. Δε σχεδιάστηκε καλά και δεν εκτελέστηκε καλά. Εκεί που έριχναν με 50άρι πράουνιγκ με σιγαστήρα (τέτοια χρησιμοποιούν και στο Αφγανιστάν κατά μεμονωμένων σημαντικών στόχων οι Αμερικανοί σκοπευτές) και άναβαν ένα ένα τα κοντέινερς, το λιωμένο μέταλλο δημιούργησε προστατευτική κρούστα που εμπόδιζε την επόμενη βολή να φτάσει στο μπαρούτι. Έτσι τους ήρθε η φαεινή ιδέα να ρίξουν και οπλοβομβίδα γιατί ξημέρωνε και η δουλειά θα έμενε στη μέση. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Που λες, εκείνη την καταστροφή των πυρηνικών διαστάσεων που λέγαμε πιο πάνω, την δημιουργήσατε οι ίδιοι και την κληρονομήσατε οι ίδιοι και ο αγαπημένος σας ηγετίσκος ονόματι Νίκος Χρυσάνθου Αναστασιάδης, άλλως ΔεΘαΔεκτωΚουρεμαΚαταθέσεων, άλλως ο περιφρονημένος και γονυκλινής Yesman της ΕΕ, της Ρωσσίας, της Κίνας, του Ισραήλ και λίαν συντόμως και της Τουρκίας. Εβίβα Ναίκαρε. Φάκκα τωρά!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 14, 2013 15:33

      Αυτά τα αστεία ούτε οι ΑΚΕΛικοι δεν τα πιστεύουν πλέον! Είναι καλά για να χαλαρώνουμε όμως!

      Το τελευταίο σου όμως: «Φάκκα τωρά!» Αυτή είναι η εγκληματική, για να μην πω προδοτική φιλοσοφία κάποιων αριστερών, που για το πείσμα και την πίκκα λόγω της παντελούς αποτυχίας του δικού τους, πριν καν να εκλεγεί ο Αναστασιάδης άρχισαν την «αποδόμηση» χωρίς καμιά διάθεση να δουλέψουμε όλοι μαζί να σάσουμε τα συντρίμμια του Χριστόφια. .

      Παλιοτόμαρα!

      Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        Απρίλιος 14, 2013 16:31

        Ωπ; Παλιοτόμαρα;
        Χι χι χι χι χι χι χι . . . . . . . ο ευγενικός και βολεμένος Στροβολιώτης;

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 14, 2013 17:32

          Πράγματι, ακόμα και ο ευγενικός και βολεμένος Στροβολιώτης, βγαίνει έξω από τα ρούχα του όταν διαβάζει μαλακίες του βεληνεκούς των δικών σου.

          Μου αρέσει!

  11. Λοκο permalink
    Απρίλιος 14, 2013 19:15

    Επροσπαθούσα να δω τελικά τι ειναι το πιο ξενόφερτο εδώ στην Κύπρο, τι μας κάνει το περισσότερο κακό και τι προκαλεί τα προβλήματα μας, ποια ειναι η πηγή. Οι Τούρκοι, οι Εγγλέζοι με τις βάσεις τους, οι αμερικάνοι ή ο Χριστιανισμός αν θελουμε να πάμε και πιο πίσω, οι ´τραπεζες´ η εμείς οι ίδιοι στο τέλος; Όλα τα στοιχεία δείχνουν οτι ο κομμουνισμός a.k.a. Αριστερά, τελικά ειναι το πιο ξενόφερτο σύστημα που πνίγει όπου εγκατασταθεί. Ο κομμουνισμός θα πρεπει να παει εξορία πολύ πιο γρήγορα απο τα υπόλοιπα που μας πίνουν το αίμα μας αν θελουμε να δούμε φως στο τούνελ. Οσοι θέλουν να τον ακολουθήσουν στην εξορία ειναι ευπρόσδεκτοι.

    Μου αρέσει!

    • Ανώνυμος permalink
      Απρίλιος 14, 2013 21:38

      Φίλε μου ο καθένας βλέπει τα φαντάσματα του. Επομένως δικαιούσαι κι’ εσύ να βλέπεις τα δικά σου. Άλλωστε δεν είμαστε και κανένας λαός που φημίζεται για τον ορθολογισμό του.

      Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        Απρίλιος 14, 2013 21:42

        Πλήθη λαού σήμερα προσέτρεξαν στις λιτανείες για να γλυτώσει η παρθένος από την κακιά μάγ . . . . τρόικα. Αλλά μη νομίζεις. Έκανα κι’ εγώ την προσευχούλα μου στο αγαπημένο μου ιπτάμενο μακαρονοτέρας. Αμέ; Κανονικός Κυπραίος φίλε.

        Μου αρέσει!

        • Ανώνυμος permalink
          Απρίλιος 14, 2013 21:44

          να ΜΑΣ γλυτώσει η παρθένος.

          Μου αρέσει!

  12. Ανώνυμος permalink
    Απρίλιος 14, 2013 21:36

    Δεν είμαι έτοιμος να υιοθετήσω την αναφορά του πιο πάνω ανώνυμου για την έκρηξη στο Μαρί. Χρειάζονται κι’ άλλες μαρτυρίες. Θέλω όμως να εκφράσω μια απορία που μου δημιουργήθηκε από τότε που είδα στα σχετικά βιντεάκια που έδειξε το ΡΙΚ και δεν τόλμησα να την εκφράσω. Φοβήθηκα ότι θα με έπαιρναν για φαντασιόπληκτο. Πως γίνεται ρε παιδί μου τα εμπορευματοκιβώτια να σκάζουν ένα ένα; Χρονοδιακόπτη είχανε; Και μετά γιατί σκάσανε όλα μαζί όσα είχαν απομείνει μετά από δυό ώρες τόσο μεγάλης φωτιάς; Προηγουμένως γιατί δε σκάζανε δηλαδή;

    Μου αρέσει!

  13. strovoliotis permalink*
    Απρίλιος 15, 2013 07:20

    Άλλο 4% κάτω η τιμή του χρυσού σήμερα το πρωί της 15ης Απριλίου στην Ασία. Η Κύπρος έγινε πιο φτωχή μέσα σε αυτή την καταιγίδα, αλλά φτωχότεροι εγιναν και πολλοί άλλοι. Και τυχόν συνέχιση της κατάρρευσης θα προκαλέσει πολλές παράπλευρες απώλειες…

    Μου αρέσει!

  14. Χρυστάλλα permalink
    Απρίλιος 15, 2013 18:19

    Σιγά μη σου απαντήσει ο Στροβολιώτης για το Μαρί. Εδώ μιλούμεν για τιμές του χρυσού και όχι δευτερεύοντα περί έκρήξεων και θυμάτων στο Μαρί. Σύνελθε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 15, 2013 18:46

      Μα για το Μαρί ξέρουμε ποιος φταίει. Ο ίδιος που φταίει για την οικονομική μας τραγωδία. Αλλά δεν θέλω να γίνομαι κακός και να το θυμίζω συνεχώς. Έγραψα αρκετά τότε.

      Εκτός φυσικά και αν πιστεύεις και εσύ πως την έκρηξη την προκάλεσε η διαγαλαξιακή συμμαχία για να πειράξει τον άξιο ηγέτη!

      Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        Απρίλιος 15, 2013 21:52

        Ε όχι και διαγαλαξιακή συμμαχία ο Ανδρέας Ιωαννίδης! Απλός υποπλοίαρχος ήτανε. Κι’ εκείνο με το μέσον και την αναξιοκρατία. Ιδού τα αποτελέσματα.

        ΑΘΑΝΑΤΟΣ

        Μου αρέσει!

  15. Απο Πλατεια Βαθης permalink
    Απρίλιος 15, 2013 18:33

    Ορθολογισμος ή φαντασματα ;; … ιδου η «απορια» !!

    Μεταξυ δυο ακρων η «αληθεια» ευρισκεται καπου στην μεση…
    … περι «ορθολογικων φαντασματων» ο λόγος :
    καλη θεαση
    Οψόμεθα
    ΥΓ : Συνωμοσια ;;; Απαπαπα… φτου κακαα !!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Απρίλιος 15, 2013 19:10

      Φίλε μου ναι, συνωμοσίες ανάξιες σημασίας. Αλλά να σου κάνω τη χάρη: ακόμα και να είναι έτσι, τι;;;;

      Μου αρέσει!

      • Απο Πλατεια Βαθης permalink
        Απρίλιος 15, 2013 20:02

        κε Στροβολιώτη, συγνωμην που «μιαίνω» το αποστειρωμενο περιβαλλον του ιστολογιου σας.
        Αν εγω -θεωρω οτι- ειμαι «αντιμνημονιακος» (βλ. ριζο-σπαστικότατος ) και θεωρω πως η διεξοδος ειναι «γαια πυρι μειχθητο», (για την Ελλαδα πρωτα απ’ όλους !! ) ειναι σιγουρο οτι δεν θα βρω -προσωπικα- με εσας «κοινο παρονομαστη» καθ’ ο,τι εισαστε ακραιφνης «ρεαλιστης πολιτικος» και υπερμαχος των «Μνημονίων», των «Σχεδιων Αναν» και της «Τουρκογενους καου-μποϊκης Συνεκμεταλευσης».

        Βέβαια, θα παραβλέψω την φιλολογια περι του «ποσο ρεαλιστες ησαν εκεινοι που πολεμησαν για την Ελευθερια και Αξιοπρεπεια ΚΑΙ της αφεντιας σας» !!

        Με την προσφατη «παρεμβολη» μου πληροφορω τους αναγνωστες σας, οχι εσας. Εσεις, ειμαι πεπεισμενος οτι ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ. Δεν εχετε ανάγκη εμου… του ταπεινιου !!
        ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ αλλα δεν ειναι συμφερον να δειχθει οτι η «επιρρηψη ΤΩΝ (οριστικο αρθρο) ευθυνων στους προηγουμενους, και αποσειση των απο ΥΜΑΣ, ειναι ατοπο».
        Διοτι η «κριση της Ελλαδας», η «κριση της Πορτογαλιας, Ισπανιας… οσονουπω της Ιταλιας», οσο και η «κριση της Κυπρου» ειναι ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΕΣ.

        Απλα, ηλθε η καταλληλη στιγμη να «εκκινησουν». Αν δεν υπηρχε «Μαρι» θα εφευρισκετο κατι άλλο. Αν δεν υπηρχε «κουρεμα Ελληνικων ομολογων»…

        (…συζητησιμο :
        «Έτσι όταν ήρθε το PSI, δηλαδή η αναδιάρθρωση του χρέους στην Ελλάδα, οι Κύπριοι και μη τραπεζίτες εισέπραξαν τα πλούσια ανταλλάγματα που προσφέρθηκαν στις τράπεζες που θα έβαζαν τα ομόλογά τους στο «κούρεμα». Να θυμίσουμε εδώ ότι το τραπεζικό λόμπι του κ. Νταλάρα – στο οποίο ανήκαν και οι κυπριακές τράπεζες κάτοχοι ελληνικών ομολόγων – πήρε αποζημίωση για την συμμετοχή του στο PSI, 30 δις ευρώ μετρητά για λογιστικές ζημιές που δεν ξεπερνούσαν τα 18 δις ευρώ. Ανάμεσα στους ωφελημένους ήταν και οι τράπεζες της Κύπρου, που εκτιμάται ότι για 5 δις ευρώ λογιστική ζημιά λόγω ελληνικών ομολόγων, εισέπραξαν γύρω στα 7 δις ευρώ αποζημίωση ως μετρητά φορτώνοντας πρόσθετο χρέος στον Έλληνα φορολογούμενο….»
        http://dimitriskazakis.blogspot.gr/2013/03/blog-post_21.html

        …θα μεθοδευετο κατι αλλο επισης… μεχρι η «μικρα Κύπρος να ζητησει βοηθεια» !!

        Εχετε 600δις υποθαλασσιο πλουτο (εκμεταλλευσιμο σε 5 χρόνια) και θα υποχρεωθητε να τον εκχωρισετε για «ΑΝΑΓΚΕΣ / ΧΡΕΟΣ» 10-20 δις «.
        Αντιστοιχα η Ελλαδα!!

        Βεβαια θα ηταν παιδαριωδης η ερωτηση «γιατι στην Ελλαδα δανεισατε 250+ δις «χαμένα» και στην Κυπρο δεν δανειζετε 20 δις αποπληρωτεα σε 10-15 χρονια με περιοδο χαριτος 5 ετων…. ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ !! ;;; «.
        Αλλα, να !! Οι «παιδαριώδεις ερωτησεις» αποκαλυπτουν τους «ρεαλιστικους στοχους των ισχυρων» 😉
        Τοσο απλα, τοσο κυνικα.. τοσο «ρεαλιστικα» !!

        Βεβαια, η «παγιδα» ειναι ΤΑΞΕΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ απο τις οικονομικες οντοτητες Ελλαδας, Κύπρου και λοιπων «εταιρων υπο κριση», και ΑΠΤΟΝΤΑΙ της «διαμαχης δολαρίου-Ευρω» όσο και γενικότερης μεθόδευσης της «επιβολης της Νεας ταξης Πραγμάτων».

        Κάθε «κριση» ή πολεμος καταληγει εις οφελος παντα των ΙΔΙΩΝ… ποιων αραγε;

        Το βιντεακι και οι προηγουμενες «παρεμβολες» μου στοχευουν στην αποκαλυψη αυτη.
        Για όσους, ενδεχομένως, ΔΕΝ γνωριζουν.
        Και παλι, ευχαριστω εκ βαθέων που «μου κανετε την χαρη»
        Οψόμεθα

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          Απρίλιος 15, 2013 21:53

          Φίλε από Πλατεία. Όσο και να προσπαθείς, μάρτυρας δεν θα γίνεις εδώ μέσα!
          Οι τράπεζες πήραν ανταλλάγματα ε,; Γι αυτό πάττισαν!

          Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        Απρίλιος 15, 2013 21:49

        Μπα! Τίποτε! Δεν τρέχει τίποτε! Ασήμαντες λεπτομέρειες!

        ΑΘΑΝΑΤΟΙ

        Μου αρέσει!

  16. Απρίλιος 15, 2013 22:08

    Εμένα εκείνο που με ενοχλεί πιο πολύ, είναι που ο Αναστασιάδης, κάθε φορά που θα συναντηθεί με τον γκράντε μουλλά της πάσης Κύπρου και νέας Ιουστινιανής πέρα δώθε, υποκλίνεται μπροστά του τόσο πολύ που φτάνει ως τα αρχ@@ια του. Μα πόσο θα ξεπέσει τέλος πάντων αυτός ο . . . . . . Χριστόφιας ρε φίλε μου! Ε ε ε ε ;

    Μου αρέσει!

    • Ανώνυμος permalink
      Απρίλιος 15, 2013 22:17

      Ππεεεεε! Ο Στροβολιώτης ο γρυσοχός εκόλλησεν τζιαμέ. Το χρυσάφιν του το χρυσάφιν του το χρυσάφιν του.

      Μου αρέσει!

  17. Λοκο permalink
    Απρίλιος 16, 2013 22:52

    Fitch: Malta does not face same bank system risks as Cyprus
    http://www.timesofmalta.com/articles/view/20130416/local/fitch-malta-does-not-face-same-bank-system-risks-as-cyprus.465783#.UW2rmuz6jr4.twitter

    Μου αρέσει!

  18. strovoliotis permalink*
    Απρίλιος 18, 2013 11:50

    Χάθηκαν $560 δις από τη πτώση της τιμής του χρυσού
    από ΚΥΠΕ
    Print Email Media

    0 0 Share0 0
    Πτώση για τέταρτη συνεχόμενη ημέρα παρουσίασε η τιμή του χρυσού στις διεθνείς αγορές, μετά την ανακοίνωση της κυπριακής Κυβέρνησης για πρόθεση να πωλήσει μέρος των αποθεμάτων της, στο πλαίσιο της συμφωνίας για οικονομική στήριξη από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας.
    Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg, τα προθεσμιακά συμβόλαια χρυσού παρουσίασαν πτώση 17% φέτος, υποχωρώντας στα $1.321,50 ανά ουγγία , το χαμηλότερο σημείο των δύο τελευταίων ετών, λόγω της αυξανόμενης αισιοδοξίας για οικονομική ανάκαμψη που θα μειώσει την ανάγκη επένδυσης στο πολύτιμο μέταλλο.

    Ο χρυσός υποχώρησε 13% στις τελευταίες δύο συνεδρίες από τις 15 Απριλίου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πτώση από το 1980. Στην υποχώρηση συνέβαλαν και οι ανησυχίες ότι η Κύπρος θα αναγκαστεί να πωλήσει τα αποθέματά της και ότι άλλες Κεντρικές Τράπεζες της Ευρώπης ενδεχομένως να αναγκαστούν να ακολουθήσουν, σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs.
    «Οι καλές μέρες της αγοράς του χρυσού έχουν παρέλθει, τουλάχιστον για το μεσοπρόθεσμο μέλλον», δήλωσε ο Φίλιπ Κλάπβικ, Διευθυντής της Insights, σε μια παρουσίαση στη Ζυρίχη.

    Χάθηκαν 560 δις από Κεντρικές Τράπεζες
    Εξάλλου, επενδυτές ξεφορτώνουν χρυσό με το γρηγορότερο ρυθμό των τελευταίων δύο χρόνων, επιλέγοντας επενδύσεις σε μετοχές, επιτείνοντας μια πτώση που έχει επιφέρει ζημιές $560 δις στα αποθέματα χρυσού που διατηρούν Κεντρικές Τράπεζες.
    Οι Κεντρικές Τράπεζες είναι μεταξύ των μεγαλύτερων χαμένων διότι κατέχουν συνολικά 31,694 μετρικούς τόνους ή το 19% του χρυσού, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού στο Λονδίνο. Μετά από ένα ράλι ανόδου που κράτησε 12 χρόνια, το πολύτιμο μέταλλο έχασε συνολικά 28% από τον Σεπτέμβριο του 2011, όταν έφτασε στην τιμή-ρεκόρ των $1.923,7 την ουγγία.

    «Υπάρχει μια αντίληψη ότι ο κίνδυνος έχει μειωθεί και μαζί αυτό οι επενδυτές ψάχνουν για στοιχεία που δημιουργούν εισόδημα ή έχουν προοπτική αύξησης, κάτι που δεν έχει ο χρυσός», δήλωσε ο Άντονι Βάλερι, στρατηγικός αναλυτής στην LPL Financial Corp στο Σαν Ντιέγκο.
    Η τιμή του χρυσού για συμβόλαια παράδοσης Ιουνίου παρουσίασε υποχώρηση κατά 0,2% στα 1.384,3 στην αγορά της Νέας Υόρκης. Ο όγκος συναλλαγών στα προθεσμιακά συμβόλαια ήταν 60% ψηλότερος στις τελευταίες 100 μέρες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Ωστόσο στο Λονδίνο, η τιμή του χρυσού άμεσης παράδοσης παρουσίαζε αύξηση 1,2% στα $1,384,5.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: