Skip to content

Αγαπητή Κυπριακή Δημοκρατία, λυπάμαι, αλλά δε θα παραστώ.

Ιουλίου 17, 2014

Είναι μεγάλη κουβέντα να την πει κάποιος, αλλά με τα σύμβολα κατάφερα να ξεμπερδέψω πριν από πάρα πολλά χρόνια. Ήταν ο καιρός των σπουδών μου, ήταν μια ερωτική ιστορία που κατέληξε άσχημα για εμένα, και ήταν και η προσπάθεια μου να την ξεπεράσω. Αυτό έγινε όταν ξεφορτώθηκα, κυριολεκτικά και άλλως πως τα «σύμβολα» που προέκυπταν από εκείνη την ιστορία.

Δεν μπορώ να ισχυριστώ πως από τότε ήμουν αδιάβλητος ή άμεμπτος, στη σχέση μου με τα σύμβολα, στον ανωτέρω τομέα και ευρύτερα στη ζωή μου, αλλά νοιώθω πως σιγά σιγά γίνομαι πιο σωστός, πιο παραγωγικός, πιο χρήσιμος αν επικεντρώνομαι στην ουσία και το αποτέλεσμα.

Όλα αυτά τα σκέφτηκα διαβάζοντας την κατωτέρω πρόσκληση:

 

Ο στρογγυλός αριθμός – σύμβολο, δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητος.

Σαράντα χρόνια μετά σου λέει.

Σαράντα χρόνια δράματος, σαράντα χρόνια θύματα, σαράντα χρόνια αδικημένοι, σαράντα χρόνια αγωνιζόμενοι.

Επίσης: σαράντα χρόνια άλλοθι. Σαράντα χρόνια πολιτικής επιβίωσης της πλειοψηφίας των πολιτικών μας πάνω στο ζόμπι του Κυπριακού. Σαράντα χρόνια ταλαιπωρίας μας από ανθρώπους που ξέρουν άριστα τα συνθήματα, τις ατάκες, γνωρίζουν απ’ έξω όλους τους σχετικούς μύθους – και τίποτα άλλο. Και αποδεικνύεται πως δεν ξέρουν εκείνο το άλλο, όχι επειδή δεν το εκφράζουν, όχι επειδή δεν ασχολούνται.  Δεν το ξέρουν γιατί εκ του αποτελέσματος που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια αποδεικνύεται πόσο αχάπαροι ήταν.

Αντιλαμβάνομαι φυσικά  τη θέση του πρόεδρου.

Θα ήταν πολύ πέραν της προσωπικότητας, της κουλτούρας  και της τόλμης του να αγνοήσει το γεγονός.

Και προσέξτε: δεν  εννοώ να ξεχάσουμε το 1974, δεν εννοώ πως πρέπει να συμπεριφερθούμε πως δεν έγινε τίποτα.  Φυσικά και έγιναν πράγματα. Στο βαθμό όμως που το 1974 είναι περισσότερο έτος μυθολογίας, παρά έτος ιστορίας, ε, τότε η όποια εκδήλωση – που αναμένω πως θα γίνει σε αυτά τα πλαίσια –  δε θα μπορούσε να έχει νόημα για μένα.

Τεκμηρίωση;

Ορίστε:

  1. Ναι, πέρασαν 40 χρόνια από το 1974, αλλά το Κυπριακό πρόβλημα είναι δέκα χρόνια αρχαιότερο.  Η Κυπριακή Δημοκρατία όπως συμφωνήθηκε το 1960 με το σύνταγμα και τα εδάφη της, έπαυσε να είναι  το «νόμιμο» ήδη από το 1964. Συνομιλίες δεν διεξάγονται από τη μέρα που γνώρισε ο Μαυρογιάννης τον Οζερσάι. Συνομιλίες διεξάγονται από το 1967. Ακόμα και ο Σαμψών, στο κωμικοτραγικό του διάγγελμα του Ιουλίου του 1974, αναφέρθηκε σε δέσμευση της «κυβέρνησης» του για συνέχιση των συνομιλιών για επίλυση του Κυπριακού προβλήματος. Του ποιου; Μα, δεν μάθαμε πως το Κυπριακό πρόβλημα είναι «πρόβλημα εισβολής και κατοχής»; Εισβολής που έγινε *μετά* το πραξικόπημα; Η προπαγάνδα μας «χάνει» πάντα αυτά τα δέκα χρόνια.
  2. Για δεκαετίες ολόκληρες μεγαλώναμε με ψευδαισθήσεις και παραπλάνηση. Όταν σπούδαζα, έκανα το πατριωτικό μου καθήκον αντικρούοντας την τουρκική προπαγάνδα περί σφαγών των τουρκοκυπρίων κατά το 1974, αλλά και στα δέκα χρόνια που προηγήθηκαν. Αργότερα, είδα και έμαθα πως οι φωτογραφίες και οι πληροφορίες για τη Μαράθα και την Τόχνη ήταν η αλήθεια, ήταν αληθινές όσο ήταν οι δικές μας τραγικές φωτογραφίες από το 1974. Έμαθα πως μέρος του δράματος των αγνοουμένων μας, οφείλεται στο πως συμπεριφέρθηκαν κάποιοι εξ εκείνων, ή χωριανοί αυτών κατά την περίοδο εκείνη.
  3. Μάθαμε από τότε πολύ καλά ποιοι ήταν οι εχθροί και ποιοι οι φίλοι. Στον θαμπό από τους καπνούς λόγω βομβαρδισμών ουρανό της Λευκωσίας, κυκλοφορούσαν τότε μόνο τα Τουρκικά αεροπλάνα, που έκαναν τις βυθίσεις με εκείνο τον ανατριχιαστικό τρόπο. Και όταν το μωρό που ήμουν τότε, ένοιωθε πως τα αεροπλάνα πετούσαν απλώς ψηλά, στοχεύοντας μακρύτερα τις πόμπες τους, και τολμούσα να κοιτάξω τον ουρανό, «έσκαβα» το θολό φόντο για να αναγνωρίσω  «μπλε» αεροπλάνα, ή «κόκκινα» αεροπλάνα για να διώξουν τους κακούς. Δεν χρειάστηκε πολύ καιρός να καταλάβω γιατί δεν είχαν έρθει τα μπλε αεροπλάνα ( ή ήρθαν για λίγο, το βράδυ), από μια μαμμά πατρίδα διαλυμένη, ανήμπορη και συνυπεύθυνη για τα γεγονότα. Μου χρειάστηκε  περισσότερος καιρός για να καταλάβω πως τα άλλα κόκκινα αεροπλάνα των ξανθών, δεν ήταν δυνατό να έρχονταν ποτέ γιατί δε ήθελαν να έρθουν, γιατί τα γεγονότα συνέφεραν στους ξανθούς, και θα ήταν τρελοί να έκαναν κάτι για να τα ανατρέψουν.

Ε, να πάω λοιπόν να ακούσω ένα πρόεδρο να «δουλεύει» πάνω  σε αυτή τη μυθολογία;

Ή να ακούσω άλλους της κομματικής συναπαρτζιάς να μας δουλεύουν κυριολεκτικά επιμένοντας  να απευθύνονται με φαστφουντάδικο μενού  σε λοβοτομημένους;

Έζησα όλη μου τη ζωή με το Κυπριακό πρόβλημα και τα σύμβολά του, και την προπαγάνδα του. Είτε το ορίσεις με την προπαγανδιστική θεωρία, είτε το ορίσεις με την πραγματικότητα. Δεν βλέπω λοιπόν νόημα σε μια εκδήλωση αν δεν υπάρχει –κυρίως- ενσωματωμένη και η αντίδραση και η θέληση για ανατροπή αυτών των χαμένων δεκαετιών.

 

Και δεν βλέπω κάτι τέτοιο.

Δεν το βλέπω από τον πρόεδρο στον οποίο πίστεψα, και ακόμη νομίζω θα τολμήσει να προχωρήσει αν, και όταν υπάρξει η κατάλληλη στιγμή, αλλά…. αλλά όσο περνά ο καιρός δεν τον βλέπω να αγωνιά ιδιαιτέρως για εκείνη τη στιγμή.

Μπορεί φυσικά να λειτουργεί απλώς δημοκρατικά: μπορεί απλώς να κρίνει πως αφού η πλειοψηφία των πολιτικών κομμάτων είναι  τόσο δεδηλωμένα λυσοφοβική και εθνικιστική, αφού εκφράζουν έτσι την πλειοψηφία των ψηφοφόρων ακόμα και του δικού του κόμματος, τότε γιατί να χολοσκά;

Τυπικά έχει την στήριξη του απαράδεκτα αόρατου ΔΗΣΥ (εξαιρετική τακτική κίνηση για ζητήματα εκτός Κυπριακού:  αφήνει τους άλλους να λένε μαλακίες, και κερδίζει πόντους), και του ιδεολογικά σωστού – σε αυτό το θέμα- ΑΚΕΛ, το οποίο όμως νοιώθει πως καλύτερα να λέει από τη μια κάποια σωστά πράγματα, επικεντρωνόμενο όμως στην αντιπολίτευση και την άρνηση και τη δειλία.

Λέω τυπικά, γιατί *και* αυτή τη φορά όσοι βρίσκονται θεωρητικά στη σωστή πλευρά, δεν λειτουργούν ενεργητικά και προληπτικά. Αναμένουν τις εξελίξεις, αφήνοντας μια αόριστη υπόσχεση πως θα λειτουργήσουν σωστά όταν έρθει η ώρα.

Λυπάμαι, αλλά δεν βλέπω να δουλεύει αυτό. Δεν βλέπω να προχωράμε έτσι – αντίθετα αυτή η λογική αφήνει ανέγγιχτες τις σοβαρές πτυχές του προβλήματος μας, αφήνει την προπαγάνδα και τα συνθήματα να οργιάζουν, αφήνει τους μύθους να δεσπόζουν.

Αυτός, δεν είναι ο δικός μου «αγώνας».

 

 

 

Advertisements
11 Σχόλια leave one →
  1. ιων permalink
    Ιουλίου 17, 2014 09:04

    Γιάννο καλημέρα. Δεν θα μπορούσα να τα γράψω καλύτερα και περιεκτικότερα. Ζήσαμε τη ζωή μας μέσα στα συνθήματα και την οπισθοδρόμηση. ΄Οσοι καταφέραμε να βγούμε από το μαγγανοπήγαδο του στείρου πατριωτισμού και των συνθημάτων, νομίζω είμαστε πιο δυστυχισμένοι από αυτούς που ζούν μέσα. Βλέπουμε τα τραγικά αδιέξοδα και τη ζωή μας να είναι ανάμεσα στες μυλόπετρες των κάθε πενταετίας προεδρικών εκλογών. Φέτος αρνήθηκα συνειδητά να ακούσω τα ίδια και τα ίδια. Ακόμα και τες σειρήνες ΔΕν τες άκουσα. Ξύπνησα στες 5 ήπια το νέσκαφέ μου, άνοιξα λίγο τον υπολογιστή και μετά ξανακοιμήθηκα βαθιά ως τες 10 το πρωϊ. Θεωρώ ότι μεγαλύτερο κακό έκαναν και κάνουν στον τόπο μας οι «δικοί» μας παρά οι ξένοι. Σταματώ εδώ γιατί κομίζω γλαύκα εις Αθήνας. Σε χαιρετώ.

    Μου αρέσει!

  2. Ανώνυμος permalink
    Ιουλίου 17, 2014 23:52

    Και τώρα τί θα γίνουμε χωρίς Χριστόφια; Εκείνος ήταν μια κάποια λύση.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουλίου 18, 2014 07:09

      Πράγματι, όταν έχεις ένα αχάπαρο, τότε υπάρχει πάντα η απάντηση.

      Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        Ιουλίου 19, 2014 20:26

        Καλά ντε, μη συγχύζεσαι. Η αλήθεια είναι αλήθεια. Ο Χριστόφιας γιάτρευε πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν. Μας λείπει, δε μπορείς να πεις.

        Μου αρέσει!

  3. Μελαθκιώτης permalink
    Ιουλίου 18, 2014 00:47

    Αγαπητέ Στροβολιώτη, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα καλύτερα άρθρα που έγραψες.

    Αμφιβάλλω αν υπάρχει άλλος λαός που 40 χρόνια μετά τη καταστροφή του επιμένει ακόμα να ζει μέσα σε ένα ψέμα, περιστοιχισμένος από επαγγελματίες απατεώνες πολιτικούς.
    Έχεις απόλυτο δίκαιο με την ιστορία μας που επιλεκτικά την τοποθετούμε μόνο 40 χρόνια πίσω διότι οι Τ/Κ αγνοούμενοι του 1963 εκάμαν χαρακίρι και μετά επεταχτήκαν μόνοι τους στα πηγάδια του Παρισσινού…. Ρωτήστε να σας πουν για γυναίκα αστυνομικό που το 1963 παρακαλούσε τους συναδέλφους της στην Πύλη Πάφου να την αφήσουν να σκοτώσει και αυτή Τ/Κ…
    Πολύ ορθά επίσης αναφέρεις την περίπτωση των σφαγών στην Αλόα, Μαράθα και Σανταλιάρη όπου η ομάδα του παsh μάγκα που την Αγιά Νάπα αφού απομάκρυναν και έστειλαν στη Λεμεσό όλους τους άντρες και τα αγόρια, βίαζαν τις γυναίκες και τα κορίτσια για μέρες και όταν αντιλήφθηκαν ότι τα τουρκικά στρατεύματα έρχονταν προς το μέρος τους και θα πλήρωναν για τις πράξεις τους, τι έκαναν οι αχρείοι; Δολοφόνησαν εν ψυχρώ όλες τις γυναίκες μέχρι και τα νήπια.
    Βεβαίως τις αγριότητες αυτές, η πάντα επιλεκτική μας κρίση τις σκουπίζει κάτω από το χαλί. Και στο τέλος της μέρας ποιοί πλήρωσαν με το αίμα τους για αυτή τη κτηνωδία; Οι κάτοικοι της Άσσιας που ποτέ δεν πείραξαν κανένα και που έχουν τόσο δυσανάλογο αριθμό αγνοουμένων.
    Πραγματικά διερωτώμαι όταν κάποιος πάει στο Προεδρικό τη Κυριακή για την επέτειο και θα τον υποδεκτεί ο Αναστασιάδης τι θα του ευχηθεί; ‘Συλλυπητήρια’; ‘Καλά να πάθουμε’; ‘Και εις ανώτερα’; ‘Είμαστε άξιοι της τύχης μας’; ‘Φτύσε με να σε φτύσω’; Και ειμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν πολλοί να παν στην εκδήλωση, διότι πως να το κάμουμε, ο πατριωτισμός θέλει και άρτο.
    Όπως λέμε Σωματείον Εθνικοφρόνων Φάρος και από κάτω λέει ‘Οφτόν κλέφτικον κάθε Πέμπτη’, ή για παράδειγμα Αθλητικός Ποδοσφαιρικός Ομιλος Ελληναράδων Λευκωσίας ΑΠΟΕΛ – Σουβλάκια – Σιεφταλιά (ίμπα τζαι σμίξουν οι γαλαζοαίματοι μαζί με τους Κυπροφοίνικες).
    Με τις υγείες μας!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Ιουλίου 18, 2014 07:13

      Καλημέρα και ευχαριστώ! Φαίνεται πως πολλοί συμφωνούν μαζί σου, γιατί το κειμενο αυτό διαβάστηκε πάνω από 1000 φορές τις πρώτες 24 ώρες.

      Ξεχωρίζω αυτό από το σχόλιο σου: «Πραγματικά διερωτώμαι όταν κάποιος πάει στο Προεδρικό τη Κυριακή για την επέτειο και θα τον υποδεκτεί ο Αναστασιάδης τι θα του ευχηθεί; ‘Συλλυπητήρια’; ‘Καλά να πάθουμε’; ‘Και εις ανώτερα’; ‘Είμαστε άξιοι της τύχης μας’; ‘Φτύσε με να σε φτύσω’; Και ειμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν πολλοί να παν στην εκδήλωση, διότι πως να το κάμουμε, ο πατριωτισμός θέλει και άρτο.»

      Ίσως σε ενδιαφέρει, πως η έκρινε πως σχετικό άρθρο με το παρόν είναι και το εξής:

      https://strovoliotis.wordpress.com/2010/07/15/%CE%BF-%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CF%89%CE%BD/

      Μου αρέσει!

    • Πανίίίκκκος permalink
      Αύγουστος 2, 2014 03:12

      το 64 είχε ΚΑΙ Ελληνοκυπριους νεκρούς και αγνοούμενους. Τι μας έκαμαν και τους αγνοούμε;

      Μου αρέσει!

  4. strovoliotis permalink*
    Ιουλίου 20, 2014 23:08

    Για αποτροπή των πολιτικών που οδηγούν στη μόνιμη διχοτόμηση της Κύπρου, κάλεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, λέγοντας ότι όραμά του είναι η αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων και η επιστροφή των προσφύγων στις περιουσίες τους.

    Μιλώντας απόψε σε εκδήλωση για τις μαύρες επετείους του πραξικοπήματος και της τουρκικής εισβολής, την οποία οργάνωσαν η κυβέρνηση και όλα τα κόμματα στο Προεδρικό Μέγαρο, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανέφερε ότι «το μέλλον της χώρας και των παιδιών μας θα είναι πιο λαμπρό και πιο ελπιδοφόρο αν καταφέρουμε και υπερβούμε τα εμπόδια και καταστήσουμε εφικτή την κατάργηση των διαχωριστικών γραμμών, μέσω μιας ομόσπονδης Κυπριακής Δημοκρατίας, όπου το ευρωπαϊκό κεκτημένο να ισχύει από την Πάφο μέχρι την Καρπασία και από τη Λεμεσό μέχρι την Κερύνεια».

    Αναφέρθηκε στο όραμα λαού και ηγεσίας, αλλά και του ίδιου, «να δω τα τουρκικά στρατεύματα να επιβιβάζονται στα πλοία και να αποχωρούν από την Κύπρο. Να δω πρόσφυγες να επιστρέφουν στις υπό κατοχή περιουσίες και στην υπό κατοχή πατρίδα μας».

    Είπε εξάλλου ότι η ε/κ πλευρά επιδιώκει τη λύση, ξεκαθάρισε όμως ότι «σε αυτό το διάλογο που έχουμε εμπλακεί θέλουμε να υπάρχει αλληλοσεβασμός και ο αλληλοσεβασμός ξεκινά από την ώρα που σέβεσαι τα συμφωνημένα».

    Αναφέρθηκε στο κοινό ανακοινωθέν της 11ης Φεβρουαρίου 2014, λέγοντας ότι διαλαμβάνει ξεκάθαρα πως το ευρωπαϊκό κεκτημένο πρέπει να εφαρμόζεται σε όλη την επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας, πως η όποια λύση θα πρέπει να διασφαλίζει ένα κράτος με μια και μόνη κυριαρχία, μια και μόνη διεθνή προσωπικότητα, μια και μόνη ιθαγένεια.

    «Θα πρέπει να τιμήσουμε και να σεβαστούμε όσα μεταξύ μας συμφωνούμε» υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγιναν επίσης και τα αποκαλυπτήρια του θυρεού της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην πρόσοψή του Προεδρικού Μεγάρου.
    Η διεθνής νομιμότητα εξακολουθεί να παραβιάζεται στην Κύπρο για σαράντα χρόνια, παρά τις αλλεπάλληλες αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας, ανέφερε εξάλλου στην ομιλία του ο Πρόεδρος Αναστασιάδης.

    Πρόσθεσε ότι λαός και πολιτική ηγεσία στέλνουν μέσω της κοινής αντικατοχικής εκδήλωσης, χωρίς κομματικούς διαχωρισμούς, το μήνυμα πως συσπειρώνονται απέναντι στην τουρκική κατοχή, με μόνη αξίωση, την απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας.

    «Κανείς δεν συμβιβάζεται με την ιδέα της διχοτόμησης, ούτε θα δεχθούμε ποτέ τα δεδομένα που προκάλεσε η στρατιωτική εισβολή και ο εποικισμός ως τετελεσμένα» είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

    Κοινός στόχος, πρόσθεσε, είναι μια βιώσιμη λύση που θα οδηγεί σε απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας και του κυπριακού λαού, καθώς «μας ενώνει όλους ο πόθος της επιστροφής».

    Αναφέρθηκε στη συνεχή και διαχρονική στήριξη της Ελλάδας, ενώ για την κατάσταση στο εσωτερικό, είπε ότι ενωμένοι και ομόθυμοι οφείλουμε να υπερβούμε τα διχαστικά σύνδρομα και τις τραυματικές εμπειρίες του απώτερου παρελθόντος.

    Πρόσθεσε εξάλλου ότι το ιστορικό δίδαγμα είναι πως η καλλιέργεια και η ανοχή του φανατισμού, του μίσους, των ακροτήτων και του διχασμού, αποτελούν δυναμίτη στα θεμέλια της δημοκρατίας μας. «Αυτό πρέπει να τηρούμε ως φάρο και οδηγό στην πολιτική συμπεριφορά μας» είπε.

    Συμπλήρωσε ότι ο λαός καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα την οικονομική τραγωδία, παράλληλα με τις συνθήκες της ημικατοχής που συνεχίζεται από το 1974.

    Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εξέφρασε εξάλλου ανησυχία για την άγονη παρέλευση του χρόνου, λόγω της τουρκικής αδιαλλαξίας, που οδηγεί στην παγίωση τετελεσμένων.

    Συμπλήρωσε όμως ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να οδηγήσει την ε/κ πλευρά σε καμιά ρύθμιση που δεν θα κατοχυρώνει το μέλλον του κυπριακού ελληνισμού στην πατρίδα του, δεν θα διασφαλίζει τον τερματισμό της κατοχής και του εποικισμού και δεν θα εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις επανένωσης της πατρίδας.

    Αναφέρθηκε στις ειλικρινείς προσπάθειες που καταβάλλει η ε/κ πλευρά διαχρονικά, προκειμένου να εξευρεθεί μια λύση που θα σέβεται τα δικαιώματα και θα υπηρετεί όλους τους πολίτες και τις κοινότητες που συνθέτουν τον λαό της Κυπριακής Δημοκρατίας.

    «Η τουρκική πλευρά με τις ακραίες απαιτήσεις και την αρνητική στάση της καθιστά ανέφικτη την επίτευξη συμφωνίας. Αλλά η αρνητική στάση της τουρκικής πλευράς είναι και η ουσία του προβλήματος που έχουμε να αντιμετωπίσουμε» είπε.

    Συμπλήρωσε ότι η τουρκική στάση δεν αποκρούεται με διακηρύξεις, αλληλοκατηγορίες και επίρριψη ευθυνών, αλλά με μεθοδευμένη στρατηγική.
    «Η λύση που επιδιώκουμε δεν αφαιρεί ανθρώπινα δικαιώματα ούτε και περιορίζει τις πολιτικές ελευθερίες των συμπατριωτών μας Τ/κ» αλλά επιδιώκει να γίνουν σεβαστά και τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα των Ε/κ είπε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης.

    Συμπλήρωσε ότι στόχος είναι μια λύση που θα συνάδει με τις διεθνείς συμβάσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το διεθνές δίκαιο και τις αρχές του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου.

    Σύμφωνα με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη η λύση δεν πρέπει να παραγνωρίζει τις βασικές αρχές και θεμελιώδεις ελευθερίες της ΕΕ. Στόχος, είπε είναι μια συνολική λύση, στο πλαίσιο μιας διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα όπως αυτή καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, με μια κυριαρχία, μία ιθαγένεια και μία διεθνή προσωπικότητα.

    Είπε ακόμη ότι η ε/κ πλευρά στέκεται συνεπής στις συμφωνίες κορυφής 1977 και 1979 και στη Συμφωνία της 8ης Ιουλίου 2006, ζητώντας το ίδιο και από την άλλη πλευρά.

    Απευθύνθηκε παράλληλα στους εταίρους της Κύπρου στην ΕΕ, στέλνοντας το μήνυμα ότι προσδοκεί στη στήριξη και την αλληλεγγύη τους στο δίκαιο αγώνα της.

    Διαβεβαίωσε εξάλλου τον κυπριακό λαό, Ελληνοκύπριους, Τουρκοκύπριους, Μαρωνίτες, Αρμένιους και Λατίνους, πως «θα εργαστούμε με όλες μας τις δυνάμεις, χωρίς να φεισθούμε κόπου, μόχθου και χρόνου προκειμένου να δούμε να απελευθερώνεται από την κατοχή και να επανενώνεται η πατρίδα μας», καθώς, όπως είπε, αυτό είναι κατορθωτό.

    Αποκαλυπτήρια θυρεού
    ————————–
    Κατά τη διάρκεια της διακομματικής εκδήλωσης έγιναν εξάλλου τα αποκαλυπτήρια του πέτρινου πρωτότυπου του θυρεού της Κυπριακής Δημοκρατίας στην πρόσοψη του Προεδρικού Μεγάρου, που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Γιάννης Γιάννη.

    Όπως είπε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, το κτίριο αυτό συμβολίζει τη δημοκρατία, την ιστορία και τον πολιτισμό στη χώρα, ενώ αποτελεί και το προπύργιο των πολιτικών, των κοινωνικών και των πολιτιστικών κατακτήσεων και αξιών της πατρίδας.

    «Το Προεδρικό Μέγαρο ήταν και παραμένει σύμβολο δημοκρατικής νομιμότητας, αλλά και η έκφραση της κρατικής μας κυριαρχίας» πρόσθεσε και είπε ότι η ανάρτηση του εμβλήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας στον χώρο αυτό είναι υποχρέωση απέναντι στη συνέχεια της Ιστορίας και στο κράτος.

    «Δεν θα ήταν νοητό, το έμβλημα της Κυπριακής Δημοκρατίας να απουσιάζει από το χώρο από τον οποίο ξεκινά και τελειώνει η έκφραση και η υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας» κατέληξε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης.

    Μου αρέσει!

  5. Μελαθκιώτης permalink
    Ιουλίου 21, 2014 16:27

    Χωρίς να έχω δει το θυρεό του Γιάννη Γιάννη (φαντάζομαι καμία η σχέση με τον Γιάννο Ιωάννου) ελπίζω ότι η δουλειά του θα είναι καλύτερη από τα εκτρώματα που μας έχει συνηθίσει ο Κοτσιαμάνης.

    Μου αρέσει!

  6. Πανίίίκκκος permalink
    Αύγουστος 2, 2014 03:09

    Ρε Στροβολιώτη μπορεί να μας τα είπαν λίγο απλοικά τα πράγματα αλλά δεν υπάρχει λόγος να χωνέψουμε την Τουρκική προπαγάνδα τωρα. Δολοφονίες ΤΚ έγιναν το 74 αλλά μετα την εισβολή. Αρα μην τα ισoπεδώσουμε όλα τώρα. Και κάτι άλλο ακόμα. Και πριν την ΕΟΚΑ είδατε κανένα ΤΚ να θέλει μια πραγματική δημοκρατία ΄΄ένας πολίτης μια ψήφος΄΄ σε ένα εξάρτητο κράτος στην Κυπρο; Δεν νομίζω. Το Κυπριακο πρόβλημα είναι ότι κανένας δεν αφησε ποτέ την πλειοψηφία να αποφασίζει, και να κυβερνά αυτό το νησί ακόμα και σε ένα ανεξάρτητο κράτος. Αυτη η απαίτηση σε άλλα κράτη ονομάζεται Δημοκρατία, Στην κύπρο ονομάζεται εθνικισμός.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: