Μετάβαση στο περιεχόμενο

Και αν το «κακό» ΔΝΤ, έχει δίκιο;

25 Ιουνίου, 2015

 

Οι εξελίξεις για την Ελλάδα φάνηκε πως όδευαν προς θετικό τέλος, όταν αποκαλύφθηκε πως η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε μια πρόταση η οποία περιλάμβανε μέτρα 8 δισεκατομμυρίων ευρώ, ένα νούμερο που φαίνεται πως «λογιστικά» έκλεινε τη διαφορά που υπήρχε με τους δανειστές.

Φυσικά, όταν γράφουμε «μέτρα», εννοούμε νούμερα και όταν λέμε νούμερα, εννοούμε λεφτά που θα πληρώσει ο κόσμος, ή δεν θα πληρώσει το κράτος. Τα «μέτρα» δηλαδή είτε θα ήταν αύξηση εσόδων, είτε μείωση εξόδων, είτε ένα μείγμα και από τα δυο.

Να πούμε κατ’ αρχάς πως τα 8 δις ήταν ένα νούμερο εκπληκτικά μεγαλύτερο από το ποσό που περιλαμβανόταν στο λεγόμενο μειλ Χαρδούβελη (που ήταν τα μέτρα που θα λάμβανε η προηγούμενη κυβέρνηση για να προχωρήσει σε ολοκλήρωση του μνημονίου), και που ο Τσίπρας και η ομάδα του τόσο κατηγόρησαν.

 

Αυτό όμως είναι παρελθόν.

 

Η διαπραγμάτευση πήγε σε πολύ μάκρος, η κατάσταση στην οικονομία προφανώς και επιδεινώθηκε, γιατί ποιος παίρνει αποφάσεις, κάνει κινήσεις, προσλαμβάνει κόσμο όταν κάθε πρωί αναμένει να ακούσει πως πτώχευσε πάλι η χώρα ή πως δε θα ανοίξουν οι τράπεζες;

Ο Τσίπρας είχε κάθε δικαίωμα να διαπραγματευτεί στη βάση της εντολής που πήρε από τους ψηφοφόρους – δε λέω το ίδιο για τον Βαρουφάκη ο οποίος φαίνεται είχε μια άλλη απεχθή ατζέντα και γι’ αυτό, ευτυχώς αποπέμφθηκε.

Ο Τσίπρας όμως είχε και καθήκον να συμβιβάσει την ιδεολογία του και τις υποσχέσεις που είχε δώσει με την πραγματικότητα και τους άτυπους κανόνες που διέπουν αυτά τα ζητήματα.  Και η πραγματικότητα που κάποιοι από εμάς λέγαμε από την αρχή, δεν είχε καμία σχέση με τη δημαγωγία και τον λαϊκισμό που συνόδευσε την προεκλογική του εκστρατεία.

 

Ομολογώ πως σε κάποιες περιπτώσεις και ακούγοντας φοβερά πράγματα από κάποιους άλλους του ΣΥΡΙΖΑ θεώρησα πως στην εξέλιξη της διαδικασίας ο μόνος άνθρωπος που είχε έστω και λίγη επαφή με την πραγματικότητα ήταν τελικά ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας. Οι άλλοι, ήταν μεταφορικά και κυριολεκτικά , αλλού…

Γι’ αυτό είχα αναθαρρήσει και εγώ όταν φάνηκε πως η ελληνική κυβέρνηση κατέληξε σε *δική* της πρόταση που είχε εκ πρώτης όψεως, αποδεχθεί για συζήτηση η τρόικα – κυρίως οι ευρωπαίοι εταίροι. Η πρόταση εκείνη φαινόταν να κλείνει λογιστικά  τουλάχιστον, τη διαφορά.

Αμέσως άρχισαν και οι αναλύσεις, κάποιες από τις οποίες έλεγαν το αυτονόητο: 8 δις ευρώ μέτρα σε μια ήδη πιεσμένη οικονομία και ακόμη πιο πιεσμένη οικονομία, είναι σίγουρη συνταγή για συνέχιση της τραγικής ύφεσης με όλα τα επακόλουθα.

Και κάπου εκεί, μας προέκυψε ο κακύτερος από τους κακούς θεσμούς. Το ΔΝΤ λέει, διάβασε το χαρτί του Τσίπρα, είδε πως τα «ισοδύναμα» μέτρα αφορούσαν κάπου 95% νέους φόρους, και τους είπε: μα, είστε σοβαροί; 8 δις μέτρα, από τα οποία το 95% είναι νέοι φόροι, είναι συνταγή καταστροφής και βέβαιης συνέχισης της βαθύτατης ύφεσης. Όλοι έχουν πιεσθεί, αλλά αν πιεσθούν και άλλο οι επιχειρήσεις, δε θα έχουν κανένα απολύτως λόγο να επενδύσουν, να προσλάβουν και η χώρα θα συνεχίσει να βυθίζεται. Άσε που τα εισοδήματα από νέους φόρους δεν μπορεί ποτέ να είναι σίγουρα και άρα σε μερικούς μήνες θα είχαμε τα ίδια προβλήματα ελλείμματος και πάλι.

Οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ βάζουν πάνω από όλα, τη βιωσιμότητα του όποιου προγράμματος. Άλλο δηλαδή η συμφωνία, άλλο αν τα νούμερα φαίνεται να «βγαίνουν» στη θεωρία, αλλά μπορούμε να βασιστούμε πως πράγματι έτσι θα γίνει; (Εδώ υπάρχει και ένα θεμαρτάκι με τη γενικότερη αξιοπιστία της Ελλάδας). Προφανώς λοιπόν, τα μοντέλα του ΔΝΤ έλεγαν πως αν υποσχεθείς ένα Χ εισόδημα από ένα Ψ φορολογικό μέτρο, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πιο κοντά στο Χ/2 ας πούμε, και άρα η χώρα θα αντιμετωπίσει νέα προβλήματα.

Το ΔΝΤ όμως έγινε στην πράξη Τσιπρικότερο του Τσίπρα. Γιατί λέει, αν είναι να βελτιώσεις το ισοζύγιο, με νέες επιβαρύνσεις στο επιχειρείν, σκοτώνεις την όποια ελπίδα για ανάπτυξη, άρα ουσιαστικά προκρίνεις υφεσιακά μέτρα, κάτι που ο Αλέξης διακηρύττει από καιρό πως *δεν* επιθυμεί. Η επιπρόσθετη επιβάρυνση των επιχειρήσεων όμως, αυτό το αποτέλεσμα θα έχει. Αυτό λέει η οικονομική θεωρία, αυτό λέει και η κοινή λογική.

Η εναλλακτική του ΔΝΤ φυσικά, δεν ήταν καλή: να δοθεί έμφαση στις αποκοπές συντάξεων και επιδομάτων. Σε μια κοινωνία που έχει χάσει πάρα πολλά. Όμως, η αλήθεια είναι πως αν πρέπει να κανείς κάτι, αυτό είναι όντως λιγότερο υφεσιακό μέτρο.

Η θέση αυτή του ΔΝΤ περιγράφηκε αμέσως από ΜΜΕ και πολιτικούς ως …πιο σκληρή, έστω και αν είναι ντε φάκτο λιγότερο υφεσιακή.  Φυσικά, αν θυμηθούμε τη δική μας περιπέτεια με την ΑΤΑ επί Χριστόφια, πιθανότατα να ισχύει το αλλού μας τρώει….

Εγώ πιστεύω πως  στην κατάσταση που φτάσαμε, το ΔΝΤ συμπεριφέρθηκε πιο υπεύθυνα από τους Ευρωπαίους, βλέποντας πέραν της λογιστικής, βλέποντας λίγο πιο μπροστά και τους είπε πως έχοντας μπροστά τους 2 πολύ κακές επιλογές, η καλύτερη για τη χώρα είναι εκείνη με τις πιο πολλές περικοπές παρά τους πιο πολλούς φόρους. Μόνο έτσι – ίσως- να υπάρχει προοπτική για την Ελλάδα.

Και αν έχει δίκιο;

Και αν έχει δίκιο;

Υπάρχουν όμως  ακόμη δυο ζητήματα:

  1. Η τελευταία αυτή παρέμβαση του ΔΝΤ ερμηνεύτηκε από τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα ως προσπάθεια πολιτικής παρέμβαση, προσπάθεια δηλαδή να δυσκολέψουν οι Ευρωπαίοι την ελληνική κυβέρνηση για να ξεφορτωθούν ένα ενοχλητικό λαϊκιστή, ή να αποδομήσουν ένα μαχητή ιδεολόγο που αμφισβητεί την καθεστηκυία ευρωπαϊκή σοφία. Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι φάνηκε πως είχε παρόμοιες σκέψεις στο μυαλό του. Αν αυτό έχει  την οποιαδήποτε σχέση με την πραγματικότητα είναι λανθασμένο, αρνητικό και καθόλου ευρωπαϊκό. Ο Τσίπρας όντως δυσκολεύει τα πράγματα είτε με την ιδιότητα του ως λαϊκιστής είτε ως ιδεολόγος. Αποτελεί όμως την επιλογή του ελληνικού λαού και με αυτόν πρέπει να τα βρούμε οι υπόλοιποι. Αν δεν τα βρούμε, θα υπάρξουν συνέπειες. Και για την Ελλάδα *κυρίως*, και για τους Έλληνες, αλλά και για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Αυτό και μόνο ίσως να εξηγεί γιατί οι διαδικασίες φαίνονται να μην έχουν ποτέ τέλος.  Εν πάση περιπτώσει, προς το παρόν ελπίζω οι σχετικές δηλώσεις να είναι μόνο η «νόμιμη» πολιτική άμυνα του Τσίπρα στην τελευταία κίνηση εξορθολογισμού του ΔΝΤ και να μην έχει ουρά.
  2. Το άλλο αφορά το χρέος. Το ελληνικό χρέος ήδη κουρεύτηκε κατά πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια. Ακριβώς λόγω αυτό του κουρέματος (κυρίως) κατέρρευσαν οι τράπεζες μας και χρειάστηκε και η Κύπρος μνημόνιο και πρόγραμμα στήριξης. Το ποσό που μένει όμως με το ΑΕΠ να έχει μειωθεί πάνω από 20%, είναι αδύνατο να πληρωθεί. Έστω και αν η περίοδος αποπληρωμής πάει μέχρι και 50 χρόνια, έστω και αν το επιτόκιο είναι  εξωφρενικά χαμηλό. Οι εταίροι είχαν αναφέρει πως θα ξαναδούμε το θέμα αυτό. Υπάρχουν ήδη αναλύσεις που λένε για επιπρόσθετη επιμήκυνση, για ακόμη μικρότερο επιτόκιο για ουσιαστική «διύλιση» του χρέους αυτού στο απώτατο μέλλον, συνοπτικά: ξεχάστε το!  Αυτό φαίνεται μεν να το αποδέχονται (θεωρητικά) οι εταίροι, με σοβαρή επιφύλαξη όμως, για τη στιγμή της αποδοχής αυτής, λόγω των αυτονόητων πολιτικών συνεπειών που θα έχει μια τέτοια παραδοχή στους δικούς τους ψηφοφόρους.  Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία, αλλά κάτω από τις περιστάσεις αυτό πρέπει να ξεπεραστεί. Οποιαδήποτε συμφωνία πρέπει να συνοδευτεί και με ξεκάθαρη τοποθέτηση για το χρέος. Είτε συμπαθεί κανείς τον Τσίπρα είτε όχι, πρέπει να του αναγνωριστεί πως θα έχει να το παλέψει το θέμα στο κόμμα του και τη βουλή, αλλά κυρίως, θα πρέπει να εφαρμόσει τη συμφωνία, να κυβερνήσει τη χώρα του και να την οδηγήσει στην ανάπτυξη και την έξοδο από αυτή την τραγωδία.
50 Σχόλια leave one →
  1. 25 Ιουνίου, 2015 19:57

    Με τόσην επαλήθευσην των προσομοιώσεων τζιαι των στρατηγικών του DNT τζιαι για την Κύπρον τζιαι για την Ελλάδαν για ανάπτυξην τολμάς ακόμα να γράφεις έτσι άρθρα. Εκαταντήσετε παραπάνω που τους σταλινικούς των κομμουνιστών εσείς που πισκαλίζετε των νεοφιλελεύθερων αρπαχτικών. Εν υφαισιακόν το να φορολογείς τα κέρδη άνω των 500 000 με 10% τζιαι όι το να βάλλεις ΦΠΑ 23% τζιαι να μειώννεις τες συντάξεις που εμειωθήκαν ήδη 40%?

    Οι συνταγές του ΔΝΤ ερημάξαν την Ελλαδαν με το εθνικόν εισόδημαν να καθηλώννεται τζιαι τωρά θέλουν να συνεχίσουν τζιαι δεύτερον γύρον.

    Όλα στο ντόπιον κεφάλαιον που ξέρει να συγκεντρώννει τα κέρδη σε στήβες € τζιαι μετά να φκάλλει έξω στην Φρανκφούρτη τζιαι στην Γενεύη. Αυτή εν η συνταγή. Τζιαι να θεωρούμεν τζιαι εθνικόν ευεργέτην όποιον φκάλλει 500-000 € κέρδος διότι διά δουλειάν του κόσμου.

    Παραδεχτήτε το. Οι συνταγές σας (το σας λαλώ το επειδή τους πισκαλίζεις) εκάμαν τα ούλλα μαύρα τζιαι γέρημα. Κανέναν θετικόν αποτέλεσμαν δεν εφέραν τζιαι σε ούλλες τες προβλέψεις ππέφτουν έξω. Έρκεται ο κάθε ξερόλας αππωμένος ανώτερος κυβερνητικός υπάλληλος που τες Βρυξέλλες τζιαι που την Βοστώνην να κυβερνήσει την Κύπρον ή την Ελλάδαν.

    Τί θα έμπαιννεν στον κώλον του ΔΝΤ ρέ αν εδέχετουν την ΑΤΑ να έσιει τζιαι ο Χριστόφκιας έναν σουσουναρούιν να πουλήσει στον κόσμον που ήταν να δώκει 15% μειώσεις που τους μισθούς του; Αφού εξέραν ότι στην Κύπρον τα επόμενα 20 χρόνια οι τιμές δεν θα πάσιν πάνω. Σκληροπυρινικοί δεξιοί ιδεολόγοι σιειρόττεροι που τον Στάλιν είναι.

    Όλα ιδεολογία, που σας τους δεξιούς σιειρόττερα. Εγλυτώσαμεν που τους εθνοκάφρους τζιαι ήβραμεν τους ευρωκάφρους.

    Αντίς να δεις το χτιτζιόν που τρώει το δημοκρατικόν πολίτευμαν που την σκληροπυρηνικήν δεξιάν φράξιαν της Ευρώπης που επιβάλλει μιαν νέαν αποικιοκρατίαν όπου οι ιθαγενείς δεν έχουν το δικαίωμαν καν να αποφασίσουν για ΤΙΠΟΤΕ, αντίς να δεις το ξεγύμνωμαν των ψευσεσθήσεων που μας επουλήσαν βάλλωντας μας μες το Ευρώ για να μας ξηζουμίζουν καλλύττερα τζιαι να γοράζουμεν ούλλα τους τα προϊόντα χωρίς φραγμούς τζιαι φόρους, αντίς να δεις την αρρώσκιαν τζιαι την εμμονήν των γερμανών δεξιών που μάχουνται να καταστρέψουν την Ευρώπην τρίτην φοράν, κάθεσαι τζιαι ξηκανναουρίζεις χρησιμοποιώντας τον ίδιον απαξιωτικόν λόγον που οικοδόμησες που το 11 τζιαι δά.

    Εξεπεράσετε κάθε όριον ιδεολογικής αρτηριοσκλήρωσης. Καμιά επαφή με την κοινωνικήν πραγματικότηταν. Καμιά επαφή με την καμένην γήν που αφήνουν πίσω τους οι πολιτικές που υποστηρίζετε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      25 Ιουνίου, 2015 19:58

      Και εγώ που νόμιζα πως προσπαθούμε να διορθώσουμε…

      Μου αρέσει!

      • 25 Ιουνίου, 2015 20:26

        Τί να διορθώσεις; Μπορείς να πάρεις πίσω ούλλην την φανατικήν αρθρογρεαφείαν σου που το 11 τζιαι δά; αποτελεί μέρος της ιστορίας σου 🙂

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          26 Ιουνίου, 2015 07:07

          Αν νιώσω πως κάτι που έγραψα ήταν λάθος, τότε το ξαναγράφω σωστά, χωρίς να διαγράψω το αρχικό κειμενο. Γιατί δε φτάνει μόνο να αναγνωρίζεις τα λάθη σου, πρέπει να αφήνεις την ιστορία σου ενώπιον της όποιας κριτικής – όσο και αν λαμβάνεται υπόψιν τούτος ο χώρος.

          Τα περί διόρθωσης είναι πάρα πολύ απλά, αντικειμενικά ορθά και διερωτούμαι πως φκάλλεις τούτα ούλλα τα συμπεράσματα: το ΔΝΤ (και η τρόικα) καλούνται σε μια χώρα όταν η ίδια η χώρα τα κάμει πίλιες και παττίσει. Δεν προκαλεί το ΔΝΤ την οποιαδήποτε κρίση ή τα προβλήματα. Προσπαθεί να τα λύσει και τα τελευταία χρόνια φαινεται πως έκανε πάρα πολύ καλά τη δουλειά του. Στην Ελλάδα όχι. Δεν νομίζω όμως να φταίει μόνο εκείνο.
          Α, και για το θέμα της ανάρτησης, νομίζω πως 9 στους 10 οικονομολόγους (και ο Τσίπρας μαζί), θα σου πουν ότι οι πολλοί φόροι είναι υφεσιακά μέτρα, δεν προσφερουν σιγουριά στην είσπραξη, ειναι γενικά ψάρι στο γιαλό που δε θα δώσει μόνιμη λύση στη χώρα – κάτι που υποτίθεται επιθυμεί πολύ ο Αλέξης.
          Με τον Κρούγκμαν, εδώ διαφωνώ, και σίγουρα δεν έχω νόμπελ.

          Μου αρέσει!

        • 27 Ιουνίου, 2015 00:01

          Για τους φόρους τζιαι ο ένας μιλά τζιαι ο άλλος για υφεσιακά μέτρα, αλλά εν το ΔΝΤ που τους επιβάλλει, όι ο Τσίπρας. Αφού του εβάλαν την χρεοκοπίαν στον κρόταφον όπως τζιαι του δικού μας, επήεν ο Τσίπρας απλά να το παίξει λλίον αριστερός (για να μπορέσει να το περάσει τζιαι που την βουλήν του που την εξέλεξεν ο ελληνικός λαός) τζιαι είπεν ας εισπτάξουμεν έναν σημαντικόν μέρος που αυτούς που φκάλλουν κέρδος τζιαι όι που τζιείνους που αννοίουν το πορτοφόλιν τους για να τραφούν.

          Τζιαι τούτον αρνηθήκεν του το το τζιουνούρκον ολοκληροτικών σύστημαν που εστήθην εις Ευρώπην για να τον ταπεινώσουν. Αν ανεχτούν τους Έλληνες να φκάλουν γλώσσαν, τί θα γινεί πον να φκάλουν γλώσσαν τζιαι οι Γερμανοί;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          27 Ιουνίου, 2015 09:34

          Την χρεοκοπία δεν την επιβάλλει κανείς. Την παθαίνουν οι χώρες…

          Μου αρέσει!

    • 25 Ιουνίου, 2015 20:24

      Δεν το εθκιάβασα τούτον πριν να σου γράψω το σχόλιον

      http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=295932&-V=articles

      Μου αρέσει!

      • 26 Ιουνίου, 2015 10:29

        αμαν δεις το αρθρο στα αγγλικα, δείχνει και το «γραφημα» με τες προβλέψεις του ΔΝΤ και τις πραγματικές….. Για όσους δεν θυμούνται, αφορά το «λάθος» στον πολλαπλασιαστή…
        http://krugman.blogs.nytimes.com/2015/06/25/breaking-greece/?_r=0

        Τζαι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει.
        Δεν μπορώ να ξέρω αν τα μέτρα του σύριζα θα φέρουν 8 δις.
        Αλλά το ΔΝΤ δεν έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία ότι του παιρνά να κάμνει προβλέψεις

        με η ανάπτυξη τους απασχολεί με η ύφεση.
        Η διαφορά είναι στο ποιός θα πληρώσει τη νύφη. ή τζίηνοι που βαστούν ή τζίηνοι που δεν βαστούν.
        τζαι το ΔΝΤ είναι ξεκάθαρο με ποιους είναι.
        Εχτες εθκιέβαζα ότι απαιτούν που την ελλάδα να συνταξιοδοτούνται στα 67 ενώ οι υπαλλήλοι του ΔΝΤ συνταξιοδοτούνται στα 62. Παρανυχίδα μπροστά στα υπόλοιπα αλλά δείχνει την αντίληψη τους για το κόσμο.

        Τωρά σοβαρά, πιστέφκεις ότι αν εφαρμόζονταν τα μέτρα χαρδούβελη, θα «ολοκληρώνετουν το μνημόνιο» ; !! εξη΄γα μας το λίον τούτο τζαι είναι ενδιαφέρον….

        Άσε το άλλο
        που τη μια λαλείς μας ότι
        «Οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ βάζουν πάνω από όλα, τη βιωσιμότητα του όποιου προγράμματος»

        την ίδια ώρα που παραδέχεσαι ότι
        «Το ποσό που μένει όμως με το ΑΕΠ να έχει μειωθεί πάνω από 20%, είναι αδύνατο να πληρωθεί. Έστω και αν η περίοδος αποπληρωμής πάει μέχρι και 50 χρόνια, έστω και αν το επιτόκιο είναι εξωφρενικά χαμηλό.»

        Άδε βιωσιμότητα….
        Αλλά για τούτο δεν υπάρχουν, με νούμερα με λογιστικές με τίποτε….

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          26 Ιουνίου, 2015 16:14

          Ωραία, να πληρώσουν όσοι βαστούν (λέμε τώρα), να συνεχίσει το κράτος να προσφέρει μια κοινωνική πολιτική (λέμε τώρα), για την οποία δεν έχει τους πόρους γιατί η οικονομία δεν μπορεί να τους παραγάγει και σε 2 μήνες να βρεθούμε πάλι σε αδιέξοδο.
          Αν λες πως το ΔΝΤ δεν έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία και τελειώνεις, τι να σου πω; Τούτον ακούγεται εξόχως δογματικό και καθόλου ορθολογιστικό. Και αφού έχεις τις γνώσεις πες μας: πόσο υφεσιακό είναι ένα μέτρο που επικεντρώνεται σε φόρους και πόσο σε αποκοπές; Να σημειωθεί πως και στις δυο περιπτώσεις μιλάμε για κομμάτια της κοινωνίας βαριά πιεσμένα.
          Α, και αν η απάντηση είναι πως οι πλούσιοι ντε φάκτο τραβούν παραπάνω, θα σου πω πως είσαι πολύ εκτός! Ανακατανομή του εισοδήματος γίνεται όταν υπάρχει εισόδημα και όχι όταν πρέπει πρώτα να το δημιουργήσεις.
          Και κάτι τελευταίο για το χρέος. Και εδώ και αλλού το λέω σαφώς: δεν πληρώνεται και από όσο καταλαβαίνω ούτε οι εταίροι θα το απαιτήσουν (το περισσότερο το κρατούν ήδη οι θεσμοί), αλλά υπάρχει ένα σημαντικό θέμα: γιατί να το χαρίσουν αν εκείνος που θα ωφεληθεί κατά κύριο λόγο τη στιγμή που οι άλλοι θα πληρώνουν (πάλι), αρνείται να αναμορφωθεί με τρόπο που δε θα δημιουργήσει μελλοντικά ελλείμματα και νέα χρέη…

          Μου αρέσει!

        • stelios papalangi permalink
          28 Ιουνίου, 2015 22:01

          «Αν λες πως το ΔΝΤ δεν έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία και τελειώνεις, τι να σου πω; Τούτον ακούγεται εξόχως δογματικό και καθόλου ορθολογιστικό»

          δεν ήξερα τι να απαντήσω σε τούτο….αλλά ευτυχώς ήρτεν ο πρώην ηγέτης του ΔΝΤ να σου απαντήσει…..

          Prolonging the current failed program, extend(ing) economic hardship beyond reason and prolong(ing) the agony and the divisive tensions between debtors and creditors would be disastrous.

          τωρά ποιόν από τους Δουνουττουδες πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν ;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          29 Ιουνίου, 2015 06:43

          Να τα διαβάσεις όλα και να κρίνεις. Ειναι παράλογο να απορρίπτεται εντελώς και εκ προοιμίου ένας οργανισμός όπως το ΔΝΤ για δήθεν ιδεολογικούς λόγους.

          Μου αρέσει!

  2. 26 Ιουνίου, 2015 23:52

    Άτε κανεί σοφηστείες τζιαι θεσφάτες αλήθκειες τύπου «αρνείται να αναμορφωθεί με τρόπο που δε θα δημιουργήσει μελλοντικά ελλείμματα και νέα χρέη…». Τα ελλείμματα δημιουργούνται (τζιαι το κύριον μέρος τζιείνων για τα οποία μιλούμεν καλή ώρα), εν που την τρομερήν ύφαισην που εφέραν οι συνταγές των σαϊνιών που τα ξέρουν ούλλα. Τζαι τα ελλείμματα που θα δημιουργηθούν τα επόμενα 5 χρόνια στην Ελλάδαν θα ένει που τα τυφλά ιδεολογικά μέτρα που της επιβάλλουν ακριβώς τωρά για ιδεολογικούς λόγους. Αν πιάσει έστω τζιαι 1 τοις χιλίοις ανάπτυξην η Ελλάδα τους επόμενους 6 μήνες, ο Σιόιμπλες τζιαι η αντιδραστική δεξιά του Λαϊκού κόμματος χάννει την Ισπανίαν που το ποδέμος, τζιαι μετά ακολουθεί η Πορτογαλλία. Άσε που μια θκυό αριστερές κυβερνήσεις στον νότον, ευνοούν την άνοδον τζιαι μιας ακροδεξιάς αντιεύρωπαϊκής στην Γαλλία.

    Εκάμετε τα μαύρα τζιαι γέρημα Στροβολιώωωτη. Αυτήν την στιγμήν καταστρέφετε την Ευρώπην τζιαι δεν το χαπαρίζετε πιλέ. Διερωτούμαι πραγματικά γιατί το κάμνετε. Γιατί τόοοση αναισθησία στο ότι το όνειρον του 50% των νέων του νότου εν το αδιέξοδον της ανεργείας. Προετοιμάζετε την επόμενην καταστροφήν χωρίς να το χαπαρίζετε. Εκτός που αν η καταστροφή της Ευρώπης εν νομοτέλεια τζιαι εσείς απλά the agent. Έξι μήνες μάθημαν φυσικής να σας εκάμναν μες τες σχολές των οικονομικών, ήταν να μάθετε ότι επιστήμη δεν είναι οι σοφιστίες που μας παρασιωνώννεις παπαγαλίζοντας ότι φκάλει η προπαγάνδα του νεοφιλελευθερισμού που εθελοτυφλεί. Επιστήμη είναι να θωρείς πως αντιδρά η ύλη τζιαι οι αθρώποι που τες πράξεις σου τζιαι να μετράς το αποτέλεσμαν χωρίς θρησκείαν. Αγαθόν αρχειν είναι να προσαρμόζεις τες πράξεις του ανάλογα με τί λαλεί η επιστήμη τζιαι η ύλη, όι με τί λαλεί η θρησκεία.

    πέτε μας πιλέ μου τίποτε για την δημοκρατίαν τζιαι για την λαϊκήν κυριαρχίαν στον ευρωπαϊκόν σας παράδεισον αφού από λογιστικήν εμείνετε ιδίαν τάξην τζιαι θέλετε να επαναλάβετε άλλην πανταετίαν το 2010.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Ιουνίου, 2015 09:33

      Φίλε, τούτον που γράφεις είναι το κοντυνότερον πράμα σε κήρυγμα που έγραψες ποττέ…

      Μου αρέσει!

      • 27 Ιουνίου, 2015 10:01

        Γράφει μεταξύ άλλων ο Aceras προβληματισμένος σε ένα σχόλιο ΤΟΥ περίπου 300 λέξεων: «Γιατί τόοοση αναισθησία στο ότι το όνειρον του 50% των νέων του νότου εν το αδιέξοδον της ανεργείας»
        Κι απαντά γλιάζοντας [υπεκφεύγοντας] ως συνήθως και τηλεγραφικά σε 13 λέξεις ο Blogοδεσπότης Strovoliotis:
        «Φίλε, τούτον που γράφεις είναι το κοντυνότερον πράμα σε κήρυγμα που έγραψες ποττέ…», όταν ο ίδιος εκτός από νεοφιλελεύθερα κηρύγματα δεν κάμνει…

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          27 Ιουνίου, 2015 10:15

          Εγώ προσπαθώ να εισηγούμαι λύσεις. Ο φίλος πιο πάνω τι ακριβώς εισηγείται; Ποια η πρακτική χρησιμότητα αυτών που γραφει;

          Μου αρέσει!

        • 27 Ιουνίου, 2015 23:56

          Μια ζωή λαλείς πως εισηγείσαι λύσεις, Strovolioti, αλλά στην ουσία αοριστολογείς… Πώς τέλος πάντων απαντάς στο ζήτημα που θέτει ο Aceras για «το 50% των νέων του νότου» είναι άνεργοι;
          Φυσικά πέρασες σε νέο θέμα, για το «δημοψήφισμα στην Ελλάδα την 5η Ιουλίου», αλλά όλα είναι σχετικά! Όμως διερωτούμαι γιατί σ’ έπιασε σύγκρυο για το δημοψήφισμα…

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          28 Ιουνίου, 2015 08:37

          Η ανεργία καταπολεμάται με τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και αυτό θέλει λεφτά, κράτος που λειτουργεί σωστά και θεσμούς που δουλευουν. Θα τα καταφέρουν – ίσως όμως να ξεχνάς πως σε άλλες χώρες η ανεργία είναι πολύ πιο κάτω; Γιατί δε ψάχνεις λίγο γιατί πέτυχαν κάποιοι, παρά γιατί απέτυχαν κάποιοι άλλοι;

          Μου αρέσει!

        • 28 Ιουνίου, 2015 13:02

          Strovolioti,

          Τη ανεργία ΔΕΝ μπορεί αν την καταπολεμήσει ο Καπιταλισμός γιατί αποτελεί εγγενές/σύμφυτο γνώρισμα του, όσες θέσεις εργασίας κι αν καταφέρει να δημιουργήσει. Ακόμα και σε περιόδους που δεν υπάρχουν (καπιταλιστικές) οικονομικές κρίσεις, το κυνήγι του Εργοδότη για περισσότερο κέρδος, συντείνει
          – στην ανάπτυξη μεθόδων για μείωση της ανάγκης για περισσότερα εργατικά χέρια,
          – ή/και στην αύξηση του εργάσιμου χρόνου των εργαζομένων [χωρίς και την παράλληλη αύξηση και των απολαβών τους],
          καταστάσεις που οδηγούν στην αύξηση της ανεργίας…
          Είναι προφανές ότι ΔΕΝ το αντιλαμβάνεσαι, αλλά είναι εγγενείς/σύμφυτες αντιθέσεις κι αντιφάσεις του καπιταλισμού που τον οδηγούν σε περιοδικές κρίσεις… Σκέφτηκες καμιά φορά ότι ένας από τους λόγους που «πέτυχαν κάποιοι» [γιατί φυσικά δεν είναι μόνο ένας ο λόγος αλλά πολλοί] είναι γιατί εκμεταλλεύονται ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους˙ ελέγχουν [ως οικονομικά δυνατοί] την οικονομά τους και δεν επιτρέπουν την ισομερή ανάπτυξη τους; Μπορείς να απαντήσεις το ερώτημα αν ποτέ θα είναι δυνατό μέσα σε καπιταλιστικά πλαίσια να γίνει ΟΛΟΣ ο κόσμος Γερμανία, Φιλανδία, Ολλανδία ή Αυστρία;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          28 Ιουνίου, 2015 18:01

          Πιθανότατα όχι. Γιατί όπως έχουμε πει πάρα πολλές φορές αλλά ειναι αδύνατο να αντιληφθείς, κανένα σύστημα δεν εγγυάται την τελειότητα. Τόσο απλό. Ο καπιταλισμός όμως, ειναι εκείνο που μπορεί να δείξει τα καλύτερα αποτελέσματα, αφού ειναι το μόνο που λειτουργεί προς το παρόν. Α, και «εργατικά χέρια». Σκέφτηκες ποτέ αν αλλάζουν οι βολικές και τεμπέλικες μαρξιστικές θεωρίες στη σύγχρονη κοινωνία των υπηρεσιών και τη δυνατότητα του ατόμου να είναι μάστρος του εαυτού του; Θα στοιχημάτιζα ένα ευρώ πως δεν τα σκέφτηκες καν αυτά…

          Μου αρέσει!

        • 29 Ιουνίου, 2015 00:19

          Άρχισες και τ’ ανέκδοτα βλέπω, Strovolioti! Αλλά ΕΓΩ δεν θα ΣΟΎ πω «πε αλλόναν», γιατί τούτα είναι κρύα, κουφά και μακάβρια… Εν ΜΆΣ λαλείς σε ποια (ουτοπική) μαγική «σύγχρονη κοινωνία […] το άτομο είναι μάστρος του εαυτού του»; Ο Άνθρωπος για να καταστεί «μάστρος του εαυτού του» πρέπει να πάψει να είναι οικονομικά εξαρτώμενος, ενώ το κριτήριο για την πραγματική ελευθερία του είναι η δυνατότητα του να έχει ελεύθερο χρόνο και να τον αξιοποιεί. Προφανώς κι αυτό θα αδυνατείς να το κατανοήσεις…

          Και μια και μίλησες γενικώς κι αορίστως [για μια ακόμα φορά] «βολικές και τεμπέλικες μαρξιστικές θεωρίες», να ΣΟΎ επαναλάβω, για πολλοστή φορά, ότι ο μαρξισμός απορρίπτεται με συγκεκριμένα επιχειρήματα κι όχι με αφορισμούς και προσπάθειες δαιμονοποίησης του… Και παρεμπιπτόντως γιατί σε ενόχλησε η έκφραση ΜΟΥ «εργατικά χέρια»; Δεν μπορείς να ανεχτείς την όποια λέξη ή έκφραση εμπεριέχει το συστατικό εργάτης;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          29 Ιουνίου, 2015 06:48

          Καμιά σχέση! Απλώς ήθελα να σου υποβάλω φιλικά, πως από τον καιρό που έγραφε ο Μαρξ, ο κόσμος προχώρησε, οι συνθήκες άλλαξαν,. οι τάξεις πόλλυναν, η δυνατότητα να ειναι κανείς μάστρος του εαυτού του αυξήθηκε, και ειναι κάπως παλιομοδίτικο να κρίνεις συστηματικά και λανθασμένα) το σημερινό κόσμο με απηρχαιωμένες θεωρίες.

          Τουλάχιστον κάνε ένα update!

          Μου αρέσει!

        • 29 Ιουνίου, 2015 18:15

          Strovolioti,

          Όσα «update» κι αν κάνω, «όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν», που λέει κι αοιδός… Αλήθεια πώς έχει συγκριτικά αλλάξει η ζωή εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων μέσα σε 300(!) και βαλε χρόνια καπιταλισμού; Προφανώς και εθελοτυφλείς! Και πώς «πόλλυναν» οι τάξεις; Ποιες εν οι νέες που εδημιουργηθήκαν; Σίγουρα για το τι εστί τάξη τα πράματα είναι συγχυσμένα στο μυαλό ΣΟΥ! Κaι ουκ ολίγες φορές σε προκάλεσα να ΜΟΥ τεκμηριώσεις τούτες τeς τοποθετήσεις ΣΟΥ και να ανατρέψεις τα λεγόμενα του Μαρξ, αλλά ΠΟΤΕ ΔΕΝ τόλμησες να το πράξεις… Εκτός από γενικολογίες κι αοριστολογίες ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ λες! Κάμνεις τοποθετήσεις δίκην αξιωμάτων, δηλ. χωρίς ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ τεκμηρίωση. Με το να λες «ο κόσμος προχώρησε, οι συνθήκες άλλαξαν, οι τάξεις πόλλυναν» εν τζιαι τεκμηριώνεις οτιδήποτε…

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          30 Ιουνίου, 2015 07:49

          Ρε φίλε, ψάξε λίγο να δεις αν ισχύουν οι δικές σου, πριν να μου ζητάς εμένα να τεκμηριώσω την πραγματικότητα!

          Μου αρέσει!

        • 30 Ιουνίου, 2015 15:41

          Η υπεκφυγή, της υπεκφυγής, ω υπεκφυγή!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          1 Ιουλίου, 2015 07:03

          Είναι υπεκφυγή να σου ζητώ να τεκμηριώσεις την πρακτική χρησιμότητα μιας *θεωρίας* η οποία νομίζει πως περιγράφει άριστα και απόλυτα μάλιστα, την *πραγματικότητα*; Εξαιρετικά διαλεκτικό αυτό!

          Μου αρέσει!

        • 1 Ιουλίου, 2015 11:11

          Strovolioti,

          Μα νομίζεις ότι είναι μαζοχιστής; Εν να κάτσω να ΣΟΥ γράψω ολόκληρο πόνημα για να ΣΟΥ τεκμηριώσω τη διαχρονική ορθότητα των απόψεων και θέσεων του Μαρξ για τον καπιταλισμό κι ΕΣΥ να ΜΟΎ απαντάς, με ατάκες; ΣΟΎ το ‘χω ξαναπεί: Επέρασεν ιο τζιαιρός που όποιος shύλλος ελασσεν εβούννου του πέτραν! Όταν ΕΓΩ ΣΟΎ ζητώ να τεκμηριώσεις τις τοποθετήσεις ΣΟΥ γιατί δεν το κάνεις; Οξά νομίζεις πως ό,τι ΕΣΥ πεις είναι αυταπόδεικτο! ΣΟΎ το επισήμανα και στο σχόλιο ΜΟΥ με ημερ. Ιουνίου 29, 2015 18:15, αλλά ΕΣΥ έπαιξες [ως συνήθως] πελλόν!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          1 Ιουλίου, 2015 17:11

          Φίλε, οι απόψεις του Μαρξ και κυρίως τα συμπεράσματα και οι συνταγές που βγάζουν οι Μαρξιστες, είναι μόνο μια θεωρία. Εμένα με νοιάζει η πρακτική και ο κόσμος που αντιμετωπίζω κάθε μέρα. Και δεν βρίσκω πολλά στοιχεία να με βοηθούν να κατανοήσω και να δουλέψω σε αυτό τον κόσμο σε εκείνη τη θεωρία.
          Συνεπώς, η πρακτική της αξία είναι περίπου μηδέν κι αυτό κάνει όλη την στράτευση κάποιων σε αυτή παντελώς άκυρη.

          Μου αρέσει!

        • 1 Ιουλίου, 2015 17:51

          Strovolioti,

          Και πάλι η τοποθέτηση ΣΟΥ είναι γενική, αόριστη κι αφοριστική, γι’ αυτό και «η πρακτική της αξία είναι περίπου μηδέν κι αυτό [την] κάνει […] παντελώς άκυρη»… Όταν επιτέλους αποφασίσεις να πεις κάτι που να τεκμηριώνει [έστω κι αν ΕΓΩ διαφωνώ] ότι «οι απόψεις του Μαρξ και κυρίως τα συμπεράσματα και οι συνταγές που βγάζουν οι Μαρξιστες, είναι μόνο μια θεωρία», κόπιασε να το κουβεντιάσουμε… Άλλως ΔΕΝ λες και τίποτα!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          2 Ιουλίου, 2015 07:31

          Φίλε το βάρος της απόδειξης είναι πάνω σου! Μπορούμε να μιλάμε όσο θέλεις για τον Μαρξισμό, στη σφαίρα της θεωρίας – θα ανασύρω και τις σημειώσεις μου από το πανεπιστήμιο αν επιθυμείς. Το πρόβλημα προκύπτει όταν επιλέγεις να εξισώνεις τον υπαρκτό αστικό και άλλο καπιταλισμό με τον θεωρητικό Μαρξισμό. Τόσα χρόνια σου λέω πως δεν γίνεται αυτό. Μπορούμε φυσικά να δούμε τα καλά και τα κακά του συστήματος που έχουμε στην πράξη, αλλά δεν εχει νόημα να τα συγκρίνουμε με ένα «καλύτερο» κόσμο – που όμως δεν υπαρχει. Αν θέλεις να μιλήσουμε για ουσιαστική σύγκριση, θα πρέπει να αναμένουμε την εφαρμογή του Μαρξισμού, ή να κρίνουμε από όσα παραδείγματα εφαρμογής καταγράφηκαν στην ιστορία.

          Μου αρέσει!

        • 2 Ιουλίου, 2015 07:55

          Strovolioti,

          Από πού κι ως πού «το βάρος της απόδειξης είναι πάνω μου»; ΕΣΥ κάμνεις κάποιες τοποθετήσεις, γιατί δεν τις τεκμηριώνεις;
          Πέραν τούτου όμως, ο Μαρξ έχει κάνει μέσα από έρευνες και μελέτες μια σειρά διαπιστώσεων για των καπιταλισμό κι έχει αναδείξει τις αντιφάσεις κι αντιθέσεις του, οι οποίες το οδηγούν σε περιοδικές κρίσεις, ενώ το ίδιο το σύστημα είτε ευρισκόμενο σε κρίση ή ύφεση, είτε σε περίοδο ανάπτυξης χαρακτηρίζεται γενικώς από βαρβαρότητα. Γιατί δεν το αναιρείς τουλάχιστον αυτό μέσα από ένα συγκροτημένο κείμενο [κι όχι μέσα από αφορισμούς, αξιώματα και τοποθετήσεις του τύπου «ο καπιταλισμός δεν είναι τέλειο σύστημα, αλλά αυτό έχουμε και μ’ αυτό θα ζήσουμε», δηλ. οι λίγοι να ευημερούν και οι πολλοί να λιμοκτονούν…
          Όσο για την πραγματικά άστοχη και συντηρητικότατη [για να μην πω κι ανόητη] τοποθέτηση ΣΟΥ «θα πρέπει να αναμένουμε την εφαρμογή του Μαρξισμού, ή να κρίνουμε από όσα παραδείγματα εφαρμογής καταγράφηκαν στην ιστορία», απλώς να αναφέρω,
          – πρώτον, ότι ούτε πολίτευμα Δικοινοτική Διζωνικής Ομοσπονδίας εφαρμόζεται κάπου στον κόσμο κι ΕΜΕΙΣ επιδιώκουμε (ορθώς) να το εφαρμόσουμε στην Κύπρο, και
          – δεύτερον, και στη βάση της δικής ΣΟΥ λογικής [αλλά και παραδοχής] περί του καπιταλισμού ως του μη τέλειου συστήματος [και χωρίς να μπαίνω στην ουσία της αιχμής ΣΟΥ για τον “υπαρκτό σοσιαλισμό”], ο καπιταλισμός ΔΕΝ κατάφερε, αν και υφίσταται και λειτουργεί εδώ και 300(!) χρόνια να επιλύσει τα στοιχειώδη ζητήματα της ανθρωπότητας, όπως η διατροφή, η ένδυση και η υπόδηση, η στέγαση, η διασφάλιση εργασίας, η μόρφωση και η υγεία και θα τα κατάφερνε ο Σοσιαλισμός μέσα σε 70 χρόνια; Για να μην ΣΟΥ πω να κάνεις μία σύγκριση με τη βαρβαρότητα ακι την ένδεια στην οποία έχουν περιπέσει οι λαοί των περισσότερων πρώην σοσιαλιστικών χωρών ένεκα της παλινόρθωσης του καπιταλισμού…
          Μα τι ΜΑΣ λες τελικά, ρε Strovolioti!

          Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      2 Ιουλίου, 2015 08:56

      Νομίζω το κουράσαμε… Ας μείνουμε στη συμφωνία πως το μόνο υπαρκτό λειτουργικό σύστημα που υπαρχει είναι ο καπιταλισμός, και ό,τι σε θεωρητικό επίπεδο, ο μαρξισμός είναι δυνατόν να προσφέρει ορθά αναλυτικά εργαλεία. Στην πράξη όμως – όπως και εσύ παραδέχεσαι – δεν ήταν περισσότερο επιτυχημένος από τον καπιταλισμό, ο οποίος ακόμη, καλώς ή κακώς συνεχίζει…

      Μου αρέσει!

      • 2 Ιουλίου, 2015 09:44

        Ρε Strovolioti,

        Μα είσαι καλά; Πότε και πού έχω συμφωνήσει [μαζί ΣΟΥ] ότι «πως το μόνο υπαρκτό λειτουργικό σύστημα που υπάρχει είναι ο καπιταλισμός»; Καπιταλισμός ίσον βαρβαρότητα!!!

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          2 Ιουλίου, 2015 15:07

          Ωραία, να το αλλάξω: «Ας μείνουμε στη συμφωνία πως το μόνο υπαρκτό σύστημα που υπαρχει είναι ο καπιταλισμός»

          Μου αρέσει!

      • 2 Ιουλίου, 2015 17:27

        Strovolioti,

        Τόση εν η δημοκρατία ΣΟΥ που αποφασίζεις και για ΜΕΝΑ τί και πώς να σκέφτομαι; Άσε ΜΕ τουλάχιστον να έχω τη δική ΜΟΥ άποψη για τον καπιταλισμό και να την εκφράζω ΕΓΩ ο ίδιος… Δεν θέλω φερέφωνα κι αυτά να ‘ναι και φάλτσα!

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          3 Ιουλίου, 2015 07:09

          Να έχεις οποία άποψη θέλεις για τον καπιταλισμό! Κανένα πρόβλημα! Το θέμα δημιουργείται όταν συγκρίνεις. Δεν στέκει η σύγκριση ενός συστήματος που εφαρμόζεται στο 99% των χωρών του κόσμου με ένα σύστημα που βρίσκεται μόνο στα χαρτιά. Δεν έχω στόχο να σου αλλάξω άποψη, αλλά αν ειναι να συζητάμε να έχουμε και κάποιους κανόνες. Αυτά περί δημοκρατίας ειναι τουλάχιστον άσχετα….

          Μου αρέσει!

        • 3 Ιουλίου, 2015 21:37

          Ευχαριστώ που ΜΟΎ επιτρέπεις «να έχω οποία άποψη θέλω για τον καπιταλισμό»! Να (ΣΟΥ) υπενθυμίσω ότι κάποτε σ’ όλο τον κόσμο κυριαρχούσε το δουλοκτητικό σύστημα. Παντού υπάρχουν αφέντες και δούλοι! Φυσικά και σήμερα υπάρχουν αλλά υπό άλλη μορφή…

          Με αφορμή όμως, την τοποθέτηση ΣΟΥ για τον Σοσιαλισμό ως «ένα σύστημα που βρίσκεται μόνο στα χαρτιά»[μια πολύ προσφιλή και επαναλαμβανόμενη θέση ΣΟΥ], να επαναλάβω κι ΕΓΩ ένα σημαντικό ερώτημα που (ΣΟΥ) έθεσα στις τελευταίες εδώ συζητήσεις ΜΑΣ [και που ομολογουμένως μπορεί να έχουν γίνει και κουραστικές για τους τυχόν τρίτους που ΜΑΣ παρακολουθούν], αλλά ΕΣΥ το έκανες γαργάρα: Το πολιτειακό σύστημα της Δικοινοτικής Διζωνικής Ομοσπονδίας που (ορθώς) επιδιώκουμε να εφαρμόσουμε στην Κύπρο, δεν βρίσκεται για την ώρα «μόνο στα χαρτιά»;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          3 Ιουλίου, 2015 23:07

          Ναι, αλλά δεν παρεκκλίνει από την γενική λογική των άλλων πολλών υπαρκτών ομοσπονδιών, άρα η σύγκριση ειναι ατυχής.Εσύ θέλεις ένα εντελώς διαφορετικό κοινωνικό – οικονομικό σύστημα. Εγώ λέω μπορεί να αποδειχτεί και καλύτερο από το υφιστάμενο. Να το δούμε όταν έρθει, προς το παρόν δε έχει νόημα να συγκρίνουμε την πραξη με τη θεωρία.

          Μου αρέσει!

        • 4 Ιουλίου, 2015 00:47

          ΚΑΜΙΑ «ατυχής σύγκριση», Strovolioti! Το σπέρμα του Σοσιαλισμού ενυπάρχει στον καπιταλισμό καθώς το γεννούν οι αντιφάσεις, τα αδιέξοδα και η βαρβαρότητα του ιδίου του συστήματος. Και βάσεις του Σοσιαλισμού μπαίνουν με την αντίδραση των εργαζομένων σε Ό,ΤΙ υποβαθμίζει τη ζωή ΤΟΥΣ και την οργάνωση ΤΟΥΣ για τη διεκδίκηση του μεριδίου τους από τον παραγόμενο πλούτο. Ο καπιταλισμός γεννά και τον νεκροθάφτη του. Κι επειδή ο Σοσιαλισμός δεν θα πέσει μια καλή ημέρα από τον ουρανό, η θεωρία είναι απαραίτητη. Γιατί χωρίς θεωρία δεν μπορεί να στεριώσει ΤΙΠΟΤΑ στην πράξη.

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          4 Ιουλίου, 2015 08:48

          Σωστά. Σύγκριση με θεωρία και πράξη όμως δεν μπορεί να γίνει. Και είναι αλήθεια: ο σοσιαλισμός βελτίωσε σε πολλά σημεία τον καπιταλισμό. Ευχαριστούμε 🙂

          Μου αρέσει!

        • 4 Ιουλίου, 2015 19:11

          Αλήθεια, ρε Strovolioti, τι λέει ο καπιταλισμός στη θεωρία και τί εφαρμόζει στην πράξη; Και μην ΜΟΎ επαναλάβεις τις γνωστές «ανοησίες» [για να χρησιμοποιήσω μια δική ΣΟΥ αποστομωτική έκφραση όταν θες να τεκμηριώσεις με ατράνταχτα στοιχεία μια άποψη ΣΟΥ] περί ελεύθερης αγοράς, υγιούς ανταγωνισμού και ίσων ευκαιριών για όλους…

          Όσο για την τοποθέτηση ΣΟΥ ότι «ο σοσιαλισμός βελτίωσε σε πολλά σημεία τον καπιταλισμό», οφείλω να πω ότι τούτη μπορεί να εμπεριέχει [παρά το ειρωνικό ΣΟΥ υφάκι] και δόσεις αλήθειας… Ο καπιταλισμός, λόγω των πολλαπλών δικαιωμάτων που απέκτησαν οι εργαζόμενοι στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες, αναγκάστηκε [ένεκα και των εργατικών αγώνων] να κάνει πολλές παραχωρήσεις υπέρ των εργαζόμενων, στις ευρωπαϊκές κυρίως χώρες… Όλα όμως, τα παίρνει πίσω τώρα και μάλιστα μαζεμένα, προφασιζόμενος την οικονομική κρίση, λες και φταίνε οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα γι’ αυτήν… Είναι λυπηρό που ΔΕΝ μπορείς να δεις, όχι τα αδιέξοδα του καπιταλισμού, [δεν έχω τέτοια απαίτηση] αλλά την ωμή και βάρβαρη πραγματικότητα που κυριαρχεί σήμερα στην Ευρώπη ένεκα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών των διευθυντηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι ακριβώς αυτές οι πολιτικές [που αποτελούν εγγενές γνώρισμα του καπιταλισμού] που στην πράξη οδηγούν στην φτώχεια και στην εξαθλίωση εκατομμύρια ανθρώπους μέσα στην ίδια την Ένωση, κι όχι η όποια θεωρία που έχει ως στόχο μια πιο δίκαιη κοινωνία.
          Διερωτήθηκες καμιά φορά, αν ή/και πώς μπορεί ένας άνθρωπος να ζήσει με 300 ή έστω 500 ευρώ τον μήνα; ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ; [Στη Ελλάδα 3 εκατομμύρια άνθρωποι ζούνε κάτω από το όριο της φτώχειας στην οποία έχουν οδηγηθεί στην προσπάθεια των λεγόμενων θεσμών να ευημερήσουν οι αριθμοί. Οι “θεραπείες σοκ” έχουν φέρει κάπου αποτελέσματα ακι δεν το πήραμε πρέφα;]…

          Μου αρέσει!

  3. 28 Ιουνίου, 2015 14:00

    Δεν είναι δυνατόν να λες ότι η φορολόγηση στις επιχειρήσεις είναι υφεσιακό μέτρο, ενώ οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις δεν είναι. Δηλαδή 5 χρόνια που κόβανε μισθούς και συντάξεις, η ανάπτυξη έπρεπε να πετάει. Και όμως είχαμε ύφεση, για έναν πολύ απλό λόγο : οι περικοπές μειώνουν τη ζήτηση !!
    Το ΔΝΤ απλά έχει κάποιες ιδεοληψίες, για τις οποίες μόνο πρόσφατα ακούγονται αντίθετες φωνές εντός του. Διάβασε και The IMF Confirms That ‘Trickle-Down’ Economics Is, Indeed, a Joke

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      28 Ιουνίου, 2015 18:06

      Προφανώς και ειναι και τα δυο υφεσιακά μέτρα, νομίζω το γραφω ξεκάθαρα. Το θέμα ειναι πως το ΔΝΤ δεν σχεδιάζει σε λευκό χαρτί. Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια βαθύτατη κρίση που προκάλεσε κυρίως ή ίδια και απέτυχαν να θεραπεύσουν οι πρώτες συνταγές. Κάτω από τις παρούσες περιστάσεις και με περιορισμένους και δεδομένους πόρους, ποιο ειναι το πιο λογικό να κάνεις; Να κλείσεις τις επιχειρήσεις που είναι οι μόνες που μπορούν να φέρουν αναπτυξη, ή να δεις αν μπορείς να κόψεις επιδόματα όπου αυτό ειναι λιγότερο οδυνηρό;

      Μου αρέσει!

      • 28 Ιουνίου, 2015 18:11

        Δεν θα κλείσουν οι επιχειρήσεις επειδή θα φορολογήσεις ΚΕΡΔΗ άνω των 100.000€. Αντίθετα θα κλείσουν πολλές μικρές επιχειρήσεις λόγω των αυξήσεων στο ΦΠΑ, των έμμεσων αυξήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές, και από την μείωση της ζήτησης, όταν περικοπούν μισθοί και συντάξεις. Έλεος κάπου. 5 χρόνια ακόμα να μάθουμε;

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          28 Ιουνίου, 2015 18:12

          Πόσα δίνουν οι επιπρόσθετοι φόροι πάνω από 100000; Για να μη λέμε ό,τι θέλουμε….

          Μου αρέσει!

        • 28 Ιουνίου, 2015 19:05

          Μπα ωραία λογική. Αν είναι να κόψουμε τα φάρμακα στους καρκινοπαθείς και το ευρώ μετράει, αλλά αν είναι να πληρώσουν φόρους αυτοί που έχουν….ααα μα τί θα κερδίσετε; Τέλεια.
          Το θέμα είναι ότι εκεί τσινίσανε, όχι στα υπόλοιπα.

          Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        28 Ιουνίου, 2015 19:57

        Και που ακριβώς το διάβασες αυτό; Η λαϊκισμός και ό,τι νάναι; Και ναι με τους παλαβούς στην εξουσία τα φάρμακα θα ειναι δυσεύρετα. Η χώρα πάει στην άβυσσο.

        Μου αρέσει!

  4. strovoliotis permalink*
    28 Ιουνίου, 2015 18:21

    Μου αρέσει!

  5. strovoliotis permalink*
    2 Ιουλίου, 2015 08:59

    Πάλι το «κακό» ΔΝΤ:

    Ημερομηνία: 02.07.2015 | 08:35

    ΔΝΤ: Μη βιώσιμο σε κάθε περίπτωση το ελληνικό χρέος

    ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΩΚΟΥ

    Σε μερικές ώρες πρόκειται να δώσει στη δημοσιότητα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο την έκθεσή του για βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, διαχωρίζοντας την θέση του από τους υπολογισμούς των Ευρωπαίων. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, με βάση τους υπολογισμούς του Ταμείου το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο σε κανένα από τα σενάρια που εξετάζονται. Την απόφαση για τη δημοσιοποίηση της έκθεσης έλαβε χθες το εκτελεστικό του συμβούλιο, κατόπιν εισήγησης της γενικής διευθύντριας Κριστίν Λαγκάρντ. Με ημερομηνία 26 Ιουνίου, η μελέτη του Ταμείου είναι διαφορετική και πιο αναλυτική από την ευρωπαϊκή εκδοχή της, που διέρρευσε τις προηγούμενες ημέρες. Αναμένεται δε να υποστηρίζει ότι το ελληνικό χρέος χρειάζεται ούτως ή άλλως ευρεία αναδιάρθρωση, πιθανώς δε και κούρεμα.

    Σύμφωνα με πηγές της «Κ», υπήρξαν ενστάσεις για το αν είναι δόκιμο να δοθεί στη δημοσιότητα ένα έγγραφο που βασίζεται σε υποθέσεις εργασίας, καθώς δεν έχουν συμφωνηθεί τα μέτρα του προγράμματος και βέβαια δεν έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. Φιλανδοί και Γερμανοί εξέφρασαν την αντίθεσή τους, καθώς η μελέτη υποδεικνύει ότι θα χρειασθεί σημαντική αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους από τους Ευρωπαίους. Επίσης, υπήρξε ανησυχία για τη πολιτικά ευαίσθητη χρονική συγκυρία της ανακοίνωσης λίγο πριν από το δημοψήφισμα, αλλά και φόβοι ότι θα περιπλέξει τη συζήτηση. Ωστόσο, τελικά επικράτησε η άποψη ότι πρέπει να δοθεί στη δημοσιότητα ώστε να υπάρχουν στο τραπέζι με ακρίβεια όλα τα στοιχεία. Το έγγραφο για τη βιωσιμότητα του χρέους πάνω στο οποίο καλείται να τοποθετηθεί ο ελληνικός λαός είναι η ευρωπαϊκή ανάλυση του Brussels Group. Οι διαρροές των τελευταίων ημερών επίσης είναι από την ευρωπαϊκή ανάλυση, και σύμφωνα με αυτές της εφημερίδας Guardian το πιο πιθανό σενάριο θέλει το χρέος στο 118% του ΑΕΠ το 2030, όταν ο στόχος ήταν να έχει υποχωρήσει σημαντικά χαμηλότερα από το 110% του ΑΕΠ από το 2022.

    Τη δημοσιοποίηση των πιο αρνητικών προβλέψεων του ΔΝΤ υποστήριξε επικαλούμενους την ανάγκη διαφάνειας ο Αμερικανός εκπρόσωπος αλλά και ο Αργεντίνος εκτελεστικός διευθυντής, ενώ η θέση του Έλληνα εκπροσώπου ήταν επίσης θετική. Όσο για τη διεύθυνση του Ταμείου, αποφάσισε να εισηγηθεί τη δημοσιοποίησή του για λόγους αξιοπιστίας – και για να αποδείξει ότι δεν πιέζει μόνο τους Έλληνες για τις μεταρρυθμίσεις, αλλά και τους Ευρωπαίους για την αναδιάρθρωση του χρέους. Από το να διαρρεύσει το έγγραφο κατόπιν εορτής, εξάλλου, θεώρησε σκόπιμο να παρουσιάσει εγκαίρως όλα τα στοιχεία καθαρά και με ακρίβεια.

    Εξάλλου, το εκτελεστικό συμβούλιο παρέπεμψε τη συζήτηση επί του αιτήματος της Ελλάδας για καθυστέρηση της πληρωμής της για μετά το δημοψήφισμα, καθώς χρειάζεται δουλειά για να προετοιμασθούν τα σχετικά έγγραφα και να γίνει η παρουσίαση της εισήγησης. Για να εγκριθεί η παράταση των δόσεων του Ιουνίου χρειάζεται πλειοψηφία άνω του 50% αν η αποπληρωμή τους γίνει εντός πενταετίας από την έναρξη του προγράμματος και άνω του 70% αν η αποπληρωμή τους γίνει πέραν της πενταετίας. Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να πείσει ότι η πληρωμή τους την 30η Ιουνίου θα προκαλούσε εξαιρετική δυσχέρεια στην χώρα και να παράσχει εγγυήσεις για τους πόρους του Ταμείου. Αυτό δεν προβλέπεται να είναι καθόλου εύκολο, αλλά αν πείσει το συμβούλιο η χώρα θα βγει άμεσα από το καθεστώς των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

    http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=211823

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.