Skip to content

Δε θέλουν λύση οι «πραγματικοί» έποικοι του βορρά.

Αύγουστος 18, 2015

«Αυτοί είναι οι πραγματικοί έποικοι»,  μου είχε πει η σύζυγος σε ένα από τα πολύ πρώιμα μας ταξίδια στη βόρεια Κύπρο. Οι Τούρκοι, είτε πήγαν εκεί για οικονομικούς λόγους, είτε ακόμα και για πολιτικούς, ήταν λίγο πολύ θύματα της όλης κατάστασης, ή έστω  μπήκαν σε ένα παιγνίδι πολιτικής παρά τη θέληση τους.

«Πραγματικοί» έποικοι είναι οι ξένοι (κυρίως Βρετανοί) γιατί εκείνοι είχαν πάει εκεί με τη θέληση τους και γυρεύοντας κκιλιππίρκα στις περιουσίες που άφησαν πίσω οι ελληνοκύπριοι και εκμεταλλεύονταν οι τουρκοκύπριοι μετά το 1974.

Όποιος γνωρίζει την κοινωνική ζωή στο βορρά θα ξέρει πως αυτοί οι ξένοι κάτοικοι έχουν υψηλό προφίλ, ειδικά στην περιοχή της Κερύνειας,  ειδικά σε ζητήματα φιλανθρωπίας και περιβάλλοντος.

Αλλά, κυρίως, έχουν συμφέροντα. Συμφέροντα τα οποία απέκτησαν με τη βοήθεια των συγκυριών, συμφέροντα που θεωρούν απόλυτα και αποκλειστικά οικονομικά και τα οποία δεν επιθυμούν να εμπλακούν στην πολιτική διαδικασία λύσης του Κυπριακού.

Ο «Σύνδεσμος των Βρετανών κατοίκων της  Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου»,  έστειλε μάλιστα πρόσφατα ένα γράμμα στον Μουσταφά Ακιντζί, ζητώντας συνάντηση μαζί του για να συζητήσουν διάφορα ζητήματα που τους αφορούν.  Διαβάζοντας την επιστολή νευριάζεις από το θράσος και την αναίδεια που αναδύεται από κάποια σημεία.

Τους ανησυχεί η προοπτική «λύσης» – δικά τους τα εισαγωγικά,  και κυρίως η ταχύτητα αυτής, τονίζουν πως είναι από πολλά χρόνια αναγνωρισμένος σύνδεσμος, πως προσφέρουν εισόδημα στην οικονομία του βορρά, γενικώς βγάζουν πολλή ανησυχία! ( Οι πιθανοί συνειρμοί με ανάλογες ανησυχίες στην απ’ εδώ πλευρά,  δικοί σας!)

Στο σημείο 1 της επιστολής θίγουν το πιο σημαντικό ίσως σημείο: το γεγονός πως οι τίτλοι που κρατούσαν μέχρι τώρα βρίσκονται στον αέρα μετά τις πρόσφατες κινήσεις Ακιντζί στο περιουσιακό που δίνουν πρώτο λόγο στο νόμιμο ιδιοκτήτη.

Στο σημείο 3 γίνεται αναφορά σε μια ενδιαφέρουσα «φήμη» που λέει πως τα επίπεδα των αποζημιώσεων θα είναι κλιμακωτά , με τους τουρκοκύπριους χρήστες  να χρεώνονται  προφανώς τα λιγότερα, τους τούρκους έποικους πιο πολλά, και τους λοιπούς έποικους ακόμα περισσότερα.

Στο 4 προχωρούν λέγοντας πως τα υφιστάμενα τους κοτσάνια, τους δίνουν και δικαιώματα στην Τουρκοκυπριακή γη στο νότο!

Στο 5 τίθεται ένα μάλλον προβοκατόρικο ερώτημα, κατά πόσον δηλαδή η λύση θα προβλέπει συνένωση με την ΚΔ, μέλος της ΕΕ και του ΟΗΕ, ενώ θα ήθελαν και πλήρη εφαρμογή όλων των αρχών της ΕΕ σε ολόκληρη την Κύπρο (κάτι, σαν τα δικά μου, δικά μου, τα δικά σου, πάλι δικά μου, μου θυμίζει αυτό).

Αλλά, προχωρούν διερωτώμενοι  πως είναι δυνατόν να διατηρηθεί για πάντα μια τουρκοκυπριακή ζώνη, αν ισχύουν οι κανόνες της ΕΕ;

Υποβάλλουν στη συνέχεια στον Ακιντζί πως οφείλει να προστατεύσει και τα δικά τους συμφέροντα μαζί με εκείνα των τουρκοκυπρίων,  μέσω της υιοθέτησης όσο το δυνατόν μακρύτερων χρονοδιαγραμμάτων για την επανένωση και την εισαγωγή του ευρώ! Αναφέρονται επίσης και στην τραγική οικονομική κατάσταση του νότου (φαίνεται έμειναν στο 2013), ενώ επικαλούνται και προειδοποίηση  της Διεθνούς Τραπέζης  για την ανάγκη ύπαρξης χρονοδιαγράμματος εφαρμογής της απευκταίας λύσης, 10 ως 20 χρόνων για να συγκλίνουν οι δυο οικονομίες.

Διαβάστε όλη την επιστολή πιο κάτω:

Ο προκλητικός τρόπος γραφής, δεν  είναι δυστυχώς αρκετός για να οδηγήσει σε άρνηση του υπαρκτού προβλήματος για αυτή την ομάδα ανθρώπων.

Η διαχρονική προσπάθεια κυρίως του καθεστώτος Ντενκτάς, αλλά και στη συνέχεια του Ταλάτ να ελκύσει ξένους και να τους «εγγυηθεί» τα κοτσάνια που έπαιρναν στον βορρά οδήγησε σε ένα δύσκολο υπο – πρόβλημα του περιουσιακού.

Η άρνηση της ύπαρξης του, δυστυχώς δεν το λύνει.

Η υποχρέωση για χειρισμό βαραίνει κυρίως τον Μουσταφά Ακιντζί. Εμείς, θα είμαστε – και σε αυτό -, σύμμαχοί του.

Advertisements
2 Σχόλια leave one →
  1. strovoliotis permalink*
    Αύγουστος 19, 2015 08:47

    The UK Foreign and Commonwealth Office on its website warns of the pitfalls of buying in the north of Cyprus as follows:

    The ownership of many properties is disputed in the north of Cyprus, with thousands of claims to ownership from people displaced during the events of 1974. Purchase of these properties could have serious financial and legal implications. The European Court of Human Rights has ruled in a number of cases that owners of property in northern Cyprus before 1974 continue to be regarded as the legal owners of that property. Purchasers could face legal proceedings in the courts of the Republic of Cyprus, as well as attempts to enforce judgements from these courts elsewhere in the EU, including the UK. There has been at least one successful case to enforce rulings in the UK, putting at risk property owned in the UK.

    The leaders of both communities are currently in negotiations to try to solve the Cyprus issue. One key issue is property and the handling of pre-1974 Greek Cypriot title-owned property. Property owners and potential purchasers should also consider that a future settlement of the Cyprus problem could have serious consequences for property they purchase, including the possible restitution of the property to its original owner, in addition to compensation payments. In particular, prospective purchasers should consider the implications of any future settlement on land/property:

    in the north that was owned by a Greek Cypriot national prior to 1974

    that was subsequently classified as exchange or ‘gift’ land/property by the Turkish Cypriot “authorities”

    In addition, purchasers should ensure they are fully aware of the rules in the north of Cyprus in respect of foreigners purchasing property in the north of Cyprus including the requirement to obtain consent to the transfer of property. Even when purchasing Pre 1974 Turkish title land, you may still be refused permission to purchase the land/property and no reason for the refusal may be given.

    On 20 October 2006, an amendment to the Republic of Cyprus criminal code relating to property came into effect. Under the amendment, buying, selling, renting, promoting or mortgaging a property without the permission of the owner (the person whose ownership is registered with the Republic of Cyprus Land Registry, including Greek Cypriots displaced from northern Cyprus in 1974) is a criminal offence. The maximum prison sentence is 7 years. The amendment to the law also states that any attempt to undertake such a transaction is a criminal offence and could result in a prison sentence of up to 5 years. This law is not retrospective, so will not criminalise transactions that took place before 20 October 2006.

    Furthermore, documents relating to the purchase of property in the north of Cyprus will be presumed by the Cypriot authorities to relate to the illegal transfer of Greek Cypriot property and may be subject to confiscation when crossing the Green Line. Anyone found in possession of these documents may be asked to make a statement to the Cypriot authorities and could face criminal proceedings under the 20 October amendment. Any enquiries regarding the scope of this law should be made to the Republic of Cyprus High Commission in London or to the Ministry of Foreign affairs for the Republic of Cyprus:

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: