Skip to content

Εμείς της Πάολας, θα πάμε θέατρο.

Σεπτεμβρίου 10, 2015

Όταν ανακοινώθηκε η πρώτη, μετά από δεκαετίες παρουσία του ΘΟΚ στο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας, το θεώρησα μάλλον θέμα χαμηλής προτεραιότητας: τι πιο φυσιολογικό να βρεθεί ο ΘΟΚ σε ένα *δικό μας* θέατρο, σε μια εποχή που διεξάγονται συνομιλίες, που φαίνεται πως πάνε καλά τα πράγματα, που φαίνεται πως ο κόσμος σιγά σιγά κλίνει προς τη θέση πως έφτασε ο καιρός να καταλήξουμε σε λύση του μεγάλου μας άλλοθι;

Αυτό είναι προφανές πως δεν το συμμερίζονται όλοι, με την συνήθη μειοψηφία (πλέον) των εθνικιστικών κύκλων, από ΕΛΑΜ μέχρι ΔΗΚΟ, να αντιδρούν. Οι τελευταίοι μάλιστα έφτασαν σε τέτοιο σημείο φαιδρότητας που έκαναν θέμα για την αφίσα:

Εκεί που πρέπει

Εκεί που πρέπει

Διαβάστε και την ανακοίνωση του ΔΗΚΟ:

«Η αφίσα, που κυκλοφόρησε ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, για την παράσταση της τραγωδίας του Ευριπίδη «Ιππόλυτος», που θα ανεβάσει στο κατεχόμενο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας, είναι παντελώς απαράδεκτη και άκρως προκλητική, καθώς αποσιωπά το γεγονός ότι η παράσταση ανεβαίνει σε ένα κατεχόμενο εδώ και 41 χρόνια αρχαίο θέατρο.

Παντελώς απαράδεκτη και άκρως προκλητική είναι και η όλη πρωτοβουλία αφού το μόνο που πετυχαίνει είναι την αποενοχοποίηση της Τουρκίας και τη δημιουργία διεθνώς της εντύπωσης ότι δεν υπάρχει τουρκική κατοχή στην Κύπρο.

Η πολιτική ευθύνη ανήκει ξεκάθαρα στον Πρόεδρο Αναστασιάδη, ο οποίος επιμένει να ασχολείται μόνο με το θέατρο των εντυπώσεων και της ωραιοποίησης της τουρκικής στάσης, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα την προστασία της Κυπριακής Δημοκρατίας και την ουσία του Κυπριακού προβλήματος, δηλαδή την τουρκική κατοχή και την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των βασικών ελευθεριών.

Γραφείο Τύπου

2 Σεπτεμβρίου 2015»

Πέραν αυτών, αντίδραση δημιουργήθηκε μέσα και σε κύκλους πνευματικών ανθρώπων, ανθρώπων που λένε πως ασχολούνται ή εκτιμούν τις τέχνες. Άνθρωποι που ντε φάκτο μου είναι συμπαθείς, γιατί ακριβώς η ενασχόληση ή η εμπλοκή με οποιοδήποτε τρόπο με τις τέχνες, θεωρούσα πως εξανθρωπίζει και ραφινάρει το άτομο.

Ώσπου διάβασα αυτό:

Αμάν Νίκη!

Αμάν Νίκη!

Γνώριζα πως η Νίκη Κατσιαούνη «ταξίδεψε» πολιτικά, πολύ στη ζωή της (δικαίωμά της, φυσικά), αλλά αυτό δεν είναι ντε φάκτο κακό. Η προσχώρηση της όμως στον παρανοϊκό εξτρεμισμό, ήταν πάρα πολύ για να το αποδεχτώ.  Αυτό το απόσπασμα, αφαιρεί οποιονδήποτε σεβασμό και εκτίμηση προς το πρόσωπό της, και καθιστά αναγκαία την απόσυρση και την απολογία αν πρόκειται να γινει διάλογος μαζί της: «ΕΙΝΑΙ όμως ΓΕΛΟΙΟ και ΑΙΣΧΡΟ μέσα στην κρίση και την ανεργία να διατίθενται τεράστια (ΜΥΣΤΙΚΑ) κονδύλια για να μαζέψουν τον λαό και να σκηνοθετήσουν όχι μόνον αθρόα την Δωρεάν προσέλευση και την Δωρέαν παράσταση του Ιππόλυτου στην κατεχόμενη Σαλαμίνα…»  Δε δίνω σε κανένα άτομο το δικαίωμα να υπονοεί πως οι ιδέες μου πληρώνονται, με βρόμικο μάλιστα τρόπο.

Το πράγμα χειροτέρευε. Στον τοίχο άλλης διαδικτυακής, σχετικής με τέχνες  φίλη (πρώην, με αποφίλεψε με την πρώτη κριτική), διάβασα πως γινόταν μια εκστρατεία για να μην πάει κανείς στη Σαλαμίνα (εντελώς μάταιη, αλλά θεμιτή (για εκείνους) προσπάθεια), αλλά κυρίως ζητούσε να μάθει την μέγιστη από όλες τις πληροφορίες: ποιος διάολος θα πληρώσει το λεωφορείο!

Ε, λέω ο κρετινισμός έχει και τα όρια του! Και τόλμησα να γράψω το πιο κάτω σχόλιο:

Ειλικρινά, αυτές τις μέρες έχω τόση πολλή πίεση και τόσα πολλά ζητήματα στο κεφάλι μου, που δεν περίμενα να στενοχωρηθώ για το θέμα της παράστασης στην Σαλαμίνα. Διάβασα όμως αναρτήσεις δυο κυριών που δεν γνωρίζω προσωπικά, αλλά ξέρω πως έχουν μακροχρόνια σχέση με την τέχνη – και άρα έχουν την εκτίμηση μου, και έφριξα! ΡΜ και Νίκη Κατσιαούνη εκφράζονται με μίσος για μια θεατρική παράσταση! Άφησα αυτό το σχόλιο σε μια ανάρτηση της πρώτης: «Μα καλά, είστε σοβαρές κυρίες μου; Με τόσο πάθος που βγάζετε για μια θεατρική παράσταση θα έπρεπε να είχαμε σκίσει τους κατακτητές τόσα χρόνια! Από τον καιρό που γεννηθήκαμε έχουμε οι περισσότεροι από εμάς το κυπριακό πρόβλημα παρέα, έχουμε δηλαδή ζήσει όλη μας τη ζωή υπό ντε φάκτο μη κανονικές συνθήκες, και γυρεύετε ψύλλους μες τ’ άχυρα για το ….ποιος θα πληρώσει το λεωφορείο! Αυτό δείχνει είτε μια απύθμενη υποκρισία είτε ένα παράλογο φόβο γιατί μια πιθανή λύση θα σας βγάλει από τη σιγουριά και το βόλεμα του «αντικατοχικού» σας αγώνα που σας δίνει την ταυτότητα αλλά σας επιτρέπει να μην κάνετε και τίποτα. Α, και κάτι τελευταίο: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ καλλιτέχνες νεότεροι και μεγαλύτεροι τραγουδούν, παίζουν μουσική, χορεύουν, κάνουν παραστάσεις μαζί ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ γιατί αυτό είναι το λογικό και το αυτονόητο σε μια χώρα που ζητά λύση για να ξεπεράσει την αρρώστια και τη μιζέρια δεκαετιών.»

Ακολούθησε μια από τις πιο μεγάλες συζητήσεις που είχα ποτέ στον τοίχο μου, με επιχειρήματα, «επιχειρήματα»  και πολλές ύβρεις και απειλές. Καθόλου όμορφη στιγμή. Όσοι με ακολουθούν στο ΦΒ, ας πάνε να διαβάσουν.

Μετά οπό αυτή την ένταση έπρεπε να γίνει κάτι για να αποσυμφορηθεί η ένταση. Διαβάστε πιο κάτω:

Άνθρωποι της τέχνης ενός επιπέδου!

Άνθρωποι της τέχνης ενός επιπέδου!

Από τη μια κλαις για το θράσος και την έπαρση κάποιων: εμείς ξέρουμε, εμείς είμαστε πατριώτες, εμείς μπορούμε να κρίνουμε, εμείς ακούμε τα καλά τραγούδια, εσείς είστε οι γάροι, οι ντισκοτσιφτετέληδες που ακούτε Θεοδωρίδου (είναι τούτη που τραγουδά τα «Λιμάνια»;) και Πάολα, της οποίας δεν γνωρίζω κανένα τραγούδι, αλλά γνωρίζω πως είναι πάρα πολύ δημοφιλής στο σύνολο των ανδρών, κουλτουριάρηδων, πατριωτών αλλά και προδοτών.

Θα την ψάξω (τη δισκογραφία της)

Θα την ψάξω (τη δισκογραφία της)

Προσέξτε όμως και κάτι άλλο: το άτομο που ταυτίζεται με τις τέχνες, αγωνίζεται ας πούμε για την ελευθερία, είναι πατριωτικών φρονημάτων, *δεν* δέχεται την κριτική ή τον διάλογο: αν θέλει κάποιος να πει κάτι διαφορετικό, ας πάει σπίτι του, όχι να με βρομίζει με μη πατριωτικά σχόλια και ερωτήσεις.

Και τότε, γελάς, γιατί μαθαίνεις πως οι αφελείς ιδέες που είχες για την τέχνη και τα άτομα που την επικαλούνται, ήταν ως συνήθως ψευδαισθήσεις και αφελείς γενικεύσεις.

Στο θέατρο θα πάμε, γιατί είναι ΤΟ ΔΙΚΟ μας θέατρο, στο ΔΙΚΟ μας νησί και δεν το χαρίζουμε σε οποιοδήποτε βολεμένο αντιδραστικό ή αιθεροβάμονα, κι όποιος δεν καταλαβαίνει δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει.

Advertisements
6 Σχόλια leave one →
  1. Μελαθκιώτης permalink
    Σεπτεμβρίου 10, 2015 11:06

    Δεν ξέρω ποιά είναι η γκόμενα στη παραλία αλλά γίνεται να της βάλω εγώ λάδι;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 10, 2015 13:19

      Είναι η μούσα των ενδοτικών – έτσι μας λένε τουλάχιστον.

      Μου αρέσει!

  2. Σεπτεμβρίου 10, 2015 15:34

    Ρε Στροβ εν δύσκολο ξέρω το, αλλά πρέπει να σταματήσουμεν να ασχολούμαστεν με αθρώπους τούτων των συμπεριφορών, τζιαι ακόμα παραπάνω, με αθρώπους που το παίζουν νηφάλιοι τζιαι διαλλακτικοί, αλλά κατά βάθος τζιαι εν κρυπτώ πανηγυρίζουν όταν η πρώτη συνοπαρτζιά ξεχαρμανιάζει βρίζοντας τζιαι σταμπάροντας κόσμον. Πραγματικά, αν ο μέσος κυπρέος θέλει καθοδήγηση για να συνειδητοποιήσει τι τον συμφέρει, απλά τζαι πεζά, ποιοι είμαστεν εμείς να τον πείσουμεν για το καλόν του. Ας φκάλουν ούλλοι τα μμάθκια τους μόνοι τους αν με ρωτάς, η πορεία προς τη συνειδητοποίηση των πιο κοινών πραμάτων σε τούτην τη ζωήν εν μπορεί παρά να εν προσωπική…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 10, 2015 21:43

      Φίλε, *εκείνοι* ασχολούνται μαζί μας, σε κράτος ακατανόητου πανικού και ανεξήγητων εμμονών. Ναι, η συνειδητοποίηση προφανώς και ξεκινά από το άτομο, διαφορετικά ειναι οπαδισμός…

      Μου αρέσει!

  3. Σεπτεμβρίου 11, 2015 11:12

    Εν θα ασχοληθώ με την ουσία της συζήτησης απλά με την επιμέρους μεγαλιώδη βλακεία ότι το σαιζ της κουλτούρας όσον ωρύονται για την ειρήνη και την επανένωση φτάνει ως τη πάολα…

    Πέραν του ότι δεν αποδυκνύεται…. (Τζι αν έσσιει στοιχεία ας τα παραθέσει)….

    Κάποτε είχα και γω την αντίληψη ότι γενικά οι άνθρωποι που ακούαν «ποιοτική μουσική» είναι στη φάρα των «καλών» (να το αφήκουμε έτσι γενικόλογο).
    Τελικά δεν είναι έτσι.
    Με ανθρώπους που έσσιεις τα ίδια μουσικά (ή τελος πάντων καλλιστεχνικά) ακούσματα , είναι απλά άνθρωποι με τους οποίους ακούεις την ίδια μουσική….Τίποτε παραπάνω.
    Όντως συχνά, αφού η τέχνη είναι πολιτικοποιημένη, πολύ πιθανών να έχεις παραπάνω κοινά (κυρίως ιδεολογικά) , αλλά πάλε τίποτε δεν λέει για το ποιόν του κάθε ανθρώπου

    Όπως (αντ)έγραφα τον αύγουστο του 2009….
    http://spapalagi.blogspot.com.cy/2009/08/blog-post.html

    Τούτο το εθκιέβασα το 2005, τζαι μου έμεινε χαραγμένο που τότε στο νου:
    ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΚΑΚΟΥ.
    «Εξακολουθώ να μην μπορώ να καταλάβω πώς ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο μπορεί να δημιουργήσει ένα έργο αγάπης. Μου έχει γίνει μια αρρωστημένη, έμμονη ιδέα. Ο αξιωματικός των SS που το πρωί βασάνιζε μέχρι θανάτου τους έγκλειστους του στρατοπέδου και το βράδυ άκουγε με τα παιδιά του lieder του Σούμπερτ, διαβάζοντάς τους ποιήματα του Ρίλκε και του Σίλερ. Δεν το καταλαβαίνω και κανείς δεν έχει μπορέσει να μου το εξηγήσει, ούτε οι λακανιστές ούτε οι αποδομιστές ούτε κανένας. Δεν πιστεύω στον διχασμό του εγκεφάλου, αυτά είναι βλακείες. Αν πραγματικά δίπλα στους θαλάμους αερίων έπαιζαν κομμάτια του Μπαχ, επιτρέψτε μου αυτή τη βλακώδη παρατήρηση: γιατί η μουσική δεν είπε ‘όχι’; Αυτή η σκέψη με καταδιώκει. Είμαι 77 ετών και θα πεθάνω σύντομα χωρίς να το έχω καταλάβει. Η μουσική δεν είπε ‘όχι’ ούτε η ζωγραφική ούτε η ποίηση. Είναι το ερώτημα των ερωτημάτων».

    Από τη συνέντευξη που έδωσε ο Τζωρτζ Στάινερ στον βιβλιοκριτικό της «Μοντ» Πιερ Ασουλίν, στο πλαίσιο της σειράς «Η προσωπική μου βιβλιοθήκη»)».

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 07/06/2005

    Λάθος του ΘΟΚ να παίξει τον ιππόλυτο στη σαλαμίνα
    Τες τρωάδες έπρεπε να έπαιζεν…. ή αν το εγύριζε στη κωμωδία τους αχαρνείς
    Θα αφρίζαν κάτι τέθκιες τύπισες αν επιάναν τον συμβολισμό 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • strovoliotis permalink*
      Σεπτεμβρίου 14, 2015 07:08

      Αγαπητέ Στέλιο, σε αυτό το θέμα φαίνεται πως συμφωνούμε απόλυτα 🙂

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: