Skip to content

Μέτρα οικοδόμησης λύσης.

Μαΐου 18, 2015

Όχι, δεν είναι λάθος στη γραφή.
Καλά τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, αλλά ευρισκόμενοι πλέον σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή, ο βασικός στόχος πρέπει να είναι η ίδια η λύση. Η εμπιστοσύνη θα κτιστεί αν ο κόσμος πάρει το μήνυμα πως όχι μόνο είμαστε κοντά σε ένα νέο σχέδιο, αλλά και πως οι περιρρέουσες συνθήκες είναι υποβοηθητικές.
Μόλις πήρα την πιο κάτω ειδοποίηση από το ΚΕΒΕ, πρόσεξα δυο πράγματα:
1. Η επιστολή είχε πάνω και τα δυο λογότυπα, του ΚΕΒΕ και του Τουρκοκυπριακού Επιμελητηρίου –ΚΤΤΟ, θεσμός που αν δεν κάνω λάθος, προϋπήρχε του κυπριακού προβλήματος.
2. Ο επικεφαλής εταίρος αυτής της δράσης είναι παρακαλάω το ΚΤΤΟ!
Η προφανής που αντίδραση είναι μπράβο στους επιχειρηματικούς συνδέσμους, μπράβο και στην ΕΕ που τσοντάρει έστω και αυτό το μικρό ποσό που μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες ανέλιξης σε 24 νέους Κυπραίους.
Στο κλίμα προς τη λύση που φαίνεται να δημιουργείται είναι πολύ σημαντικό οι διάφορες ομάδες πολιτών να κάνουν η κάθε μια το δικός της για να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα. Στο προηγούμενο μου κείμενο αναφέρθηκα στον Γλαύκο Καριόλου και τη δουλειά που κάνει με άλλους δημάρχους κατεχομένων πόλεων για να γνωρίσει η νέα γενιά τους τόπους *μας*. Σήμερα έχουμε αυτό.
Πιθανότατα να υπάρχουν και άλλα παραδείγματα αλλά δεν πρέπει να μείνουμε εδώ. Η κινητοποίηση πρέπει να ξεκινήσει και από τα μεγάλα κόμματα που στηρίζουν την προσπάθεια: καθηκόντως ο ΔΗΣΥ και πολύ σωστά συμπεριφερόμενο το ΑΚΕΛ φαίνεται πως συμπαρατάσσονται με την προσπάθεια, αλλά έχουν πολλή δουλειά να κάνουν. Στην εκδήλωση της περασμένης Δευτέρας για την έναρξη των συνομιλιών πήραν μέρος αρκετοί άνθρωποι, κυρίως της εξω ΔΗΣΥκής δεξιάς και της εξωΑΚΕΛικής αριστεράς. Τα δυο κόμματα μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερα. Και ενώ ο ΔΗΣΥ μπορεί να προσφέρει απλώς και μόνο με το να μην κάνει τα εθνικιστικά και θρησκευτικά του, το ΑΚΕΛ πρέπει να αντιληφθεί πως οι εκδηλώσεις με τους ΤΚς δεν μπορεί να περιοριστούν στη συνθηματολογία σε βάρος του κακού ιμπεριαλισμού.
Αυτός, μπορεί να περιμένει. (σχετικά κείμενα, εδώ και εδώ).

Διαβάστε λοιπόν:

 

1

1

 

2

2

 

Όλα τα έγγραφα,  εδώ .

Ένας δήμαρχος που θέλει την πόλη του.

Μαΐου 15, 2015

Τον Γλαύκο Καριόλου τον είχα γνωρίσει στον ευρύτερο περίγυρο του κινήματος Οικολόγων, εκείνο τον καιρό που το φτιάξαμε και προσπαθούσαμε να το «κτίσουμε». Ο συγκεκριμένος χώρος ήταν τελικά πολύ εθνικιστικός για τα γούστα μου, πολύ συντηρητικός σε πλείστα άλλα θέματα και  συνεπώς η αποχώρηση μου την άνοιξη του 2004 ήταν απόλυτα φυσιολογικό φαινόμενο.

Με τον Γλαύκο είχαμε πολλά κοινά κυρίως για τη θάλασσα και πάρα πολλές διαφωνίες κυρίως όσον αφορά το Κυπριακό αφού τότε υιοθετούσε την αδιέξοδη συνθηματολογία των οικολόγων και άλλων όμορων δυνάμεων. .

Μετά χαθήκαμε όπως συνέβη με τους περισσότερους καλούς φίλους που είχα κάνει σε εκείνο το χώρο.

Και μετά, ο Γλαύκος βγήκε δήμαρχος στην Κερύνεια με φοβερά ποσοστά, σε πείσμα μάλιστα των κομματικών «διορισμένων» υποψηφίων. Μόνο κόμμα που τον είχε στηρίξει: το Κίνημα Οικολόγων.

Ωχ, λέω! Θα ακούσουμε πολύ μαξιμαλισμό πολλά παραμύθια, πολλά συνθήματα καθόλου ουσία τώρα.

 

Είχα άδικο.

100%

Ο δήμαρχος

Ο δήμαρχος

Ο Γλαύκος Καριόλου δεν βγήκε δήμαρχος στην Κερύνεια για να καδρώσει τον τίτλο στο γραφείο του. Ο άνθρωπος προσπαθεί με υπερβάλλοντα θάλεγα ζήλο να αναστήσει την πόλη στο μυαλό του,  ανάμεσα στους συμπολίτες του, ανάμεσα στην νέα γενιά η οποία νομίζει πως η Κύπρος τελειώνει στο «Καθ’ Οδόν», τέρμα Λήδρας. Η «βιωματική» γνωριμία της νέας γενιάς με την πόλη μας στον βορρά είναι κάτι που θα έπρεπε να έκαναν όλοι οι βολεμένοι κατεχόμενοι δήμοι και χωριά.

Δεν είχα την ευκαιρία ενδελεχούς και πλήρους ανταλλαγής απόψεων μαζί του, αλλά νοιώθω πως έχουμε πλέον πολύ περισσότερα κοινά παρά διαφορές, με κοινό στόχο τη λύση του Κυπριακού την απελευθέρωση από την Τουρκία, την απελευθέρωση από τις μαμμάδες, την απελευθέρωση από τους φόβους και τα πάθη μας. Και να σας πω την αλήθεια: δεν χρειάζεται να συμφωνούμε σε όλα. Ενας ελάχιστος κοινός παρονομαστής χρειάζεται για να οδηγήσουμε την πατρίδα μας στη μετά τη λύση εποχή.

Ο Γλαύκος έκανε το πιο κάτω σχόλιο σε σχέση με ανακοίνωση του Κινήματος Οικολόγων σχετικά με τις συνομιλίες.

 

Η ανακοίνωση των οικολόγων δημοσιεύτηκε, το σχόλιο του Γλαύκου Καριόλου δημοσιεύεται εδώ με την άδεια του.

Εξαιρετικά χρήσιμος και ο πολυκριτηριακός πίνακας που ετοιμάστηκε στη βάση εμπειριών που προέκυψαν από συζήτηση και  ερωτήματα παιδιών των δημοτικών σχολείων της νήσου μεταξύ 2012-15.

 

 

Εύχομαι καλή επιτυχία στον καλό αγώνα του Γλαύκου.

 

Η ανακοίνωση των Οικολόγων:

 

«ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΙΣΘΕΝ

 Οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν και ενώ παράλληλα οι συζητήσεις ανάμεσα στους Ελληνοκύπριους περί Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας συνεχίζονται. Η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία είναι ένας πολιτικός όρος που δεν έχει καθορισμένο περιεχόμενο. Το περιεχόμενο αυτής της συμφωνίας, εφόσον προκύψει, καθορίζεται από τα δύο μέρη που θα τη συνάψουν στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό.

Η Τουρκία φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά απ’ ότι η Ελληνοκυπριακή ηγεσία την έννοια αυτή. Άλλο είναι το περιεχόμενο που θέλει να της δώσει  και άλλο αυτό που επιθυμεί η Ελληνοκυπριακή ηγεσία. Αυτήν την αυταρχική και απόλυτη θέση της η Τουρκία, δεν χάνει ευκαιρία να το διαλαλεί συχνά με διάφορους τρόπους και δηλώσεις.

Η Τουρκία θέλει δύο ιδρυτικά κράτη και μέσω αυτού του μοντέλου επιδιώκει την επικυριαρχία σ’ ολόκληρη την Κύπρο. Το θέμα είναι εμείς πως το αντιλαμβανόμαστε, ποιες είναι οι κόκκινες γραμμές μας και για ποιο μέλλον αγωνιζόμαστε. Μόνο η σταθερή και επίμονη προσπάθεια για αλλαγή των γεωπολιτικών συσχετισμών δυνάμεων μπορεί να αλλάξει την προοπτική των συνομιλιών.

 Είναι ολοφάνερο ότι οι συνομιλίες ξεκινούν μέσα σε αρνητικό περιβάλλον, το οποίο δημιουργεί η Τουρκία με την επιθετική και αλαζονική της στάση. Πολλοί παρασύρονται από τα χαμόγελα και δημιουργούν με τις αισιόδοξες αντιδράσεις τους επικοινωνιακά πλεονεκτήματα στους Τούρκους. Ως Οικολόγοι θα παραμείνουμε σε ενεργητική εγρήγορση καταθέτοντας εποικοδομητικές προτάσεις και εισηγήσεις.»

 

 

 

 

 

Και το σύντομο σχόλιο του Γλαύκου Καριόλου:

«Η Τουρκία φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά απ’ ότι η Ελληνοκυπριακή ηγεσία την έννοια αυτή……

Η Τουρκία, δεν χάνει ευκαιρία να το διαλαλεί συχνά με διάφορους τρόπους και δηλώσεις.

Η Τουρκία θέλει δύο ιδρυτικά κράτη και μέσω αυτού του μοντέλου επιδιώκει την επικυριαρχία σ’ ολόκληρη την Κύπρο. ……

Η Τουρκία θέλει ολόκληρη την Κύπρο

Η Τουρκία διχοτόμησε την Κύπρο το 1974

Η Τουρκία έστω και εάν δεν υπήρχε ένας Τ/Κ θα έπρεπε να κατασκευάσει ένα για να έχει δικαιολογία επέμβασης

Η Τουρκία σχεδίασε από το 1950 – 1959 με τον Νιχάτ Ερίμ την διχοτόμηση

Η Τουρκία αγοράζει γη στα κατεχόμενα και αποκτά την Τουρκοκυπριακή γη στην Πάφο και τη Λεμεσό

Η Τουρκία δεν θέλει να απομείνει ούτε ένας Έλληνας στην Κύπρο

Η Τουρκία θέλει να κερδίσει όχι με στρατιωτικό αλλά με οικονομικό πόλεμο

 

Ένα τρισεκατομμύριο αναλύσεις και κόντρα αναλύσεις για το τί θέλει η Τουρκία. Άλλο Τρισεκατομμύριο τί θέλει η Αμερική και άλλο τρισεκατομμύριο  σελίδες  αναλύσεων  τί μας προετοιμάζει  η Αγγλία ΟΥΤΕ ΜΙΑ  ΣΕΛΙΔΑ  Α4  ΟΥΣΙΩΔΟΥΣ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ  ΑΝΑΛΥΣΗΣ  ΤΙ  ΘΕΛΟΥΜΕ  ΕΜΕΙΣ???  ΚΑΙ  ΜΕ  ΠΟΙΟΝ  ΑΚΡΙΒΩΣ  ΤΡΟΠΟ????   ΚΑΙ  ΜΕ  ΠΟΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ    ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ???   ΘΑ  ΤΟ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ!!!!

 

Σας στέλλω επίσης κάποια κριτήρια που ετοίμασαν στην ουσία  15 περίπου χιλιάδες παιδάκια  των  6   τάξεων του Δημοτικού σχολείου σε περίπου 45  Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου    τα  τελευταία 3 χρόνια (2012-2015)

Δεν σας παραθέτω την βαθμολογία που μας βαθμολόγησαν   εμάς τους  «μεγάλους»   γιατί   πρώτον θα αυτοκτονήσετε  και δεύτερον  γιατί  είσθε  σε θέση  να  υποψιαστείτε   ότι είμεθα ΟΛΟΙ  επιεικώς απροβίβαστοι!!!!»

 

ΠΟΛΥΚΡΙΤΗΡΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΡΙΖΩΜΑΤΟΣ
Α/α Κριτήριο βαρύτητα Μονάς Μέτρησης ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
Πόσοι Κερυνειώτες επέστρεψαν στην περιουσία τους κατα το Παρελθόν έτος Ανθρωποι
Ποσοι Νόμιμοι ιδιοκτήτες επέστρεψαν οπουδήποτε στα κατεχόμενα κατα το παρελθόν έτος? Ανθρωποι
Πόσα στρέμματα Καθαρά Τουρκοκυπριακής γής έχουν αγορασθεί απο ΕλληνοΚύπριους κατα το παρελθόν έτος ΜΕΣΑ στα κατεχόμενα Στρέμματα
Ποσοι «Νέοι Βιωματικοί»  Κερυνειώτες έχουν παραχθεί κατα το παρελθόν έτος¨ Νέοι Κάτω των 40 ετών
Πόσοι τάφοι Προγόνων έχουν επιδιορθωθεί και συντηρηθεί στα κοιμητήρια των κατεχομένων κατα το παρελθόν έτος Αρ.Τάφων
Πόσες εκκλησίες έχουν συντηρηθεί κατα το παρελθόν έτος Αρ.Εκκλησιών
Πόσα αρχαιολογικά σημεία έχουν συντηρηθεί και διασωθεί κατα το παρελθόν έτος Αρ.Σημείων
Πόσοι νέοι συμμαχοι Τουρκοκύπριοι έχουν ενταχθεί στον αγώνα για αποχώρηση των Τουρκικών στρατευμάτων και Εποίκων κατα το παρελθόν έτος Αρ. Ατόμων
Πόσοι ξένοι πρέσβεις στην Κύπρο έχουν υποστηρίξει έμπρακτα τον αγώνα Επιστροφής και Απελευθέρωσης κατα το παρελθόν έτος Αρ.Ατόμων
Πόσοι πρόσφυγες έχουν αποθαρρυνθεί να πωλήσουν πατρίδα στην Τουρκία κατα το παρελθόν έτος Αρ.Ατομων
Πόσες κλαπίσες εικόνες απο τους Τούρκους έχουμε επαναπατρίσει κατα το παρελθόν έτος Αρ. Εκόνων
Πόσες επιστολές ή άρθρα μας για το Κυπριακό και συγκεκριμένα μέρη του Κυπριακού έχουμε κατορθώσει να δημοσιευσουμε σε κύριες εφημερίδες στην Νέα Υόρκη , στο Λονδίνο , στο Παρίσι, Μελβούρνη, Βερολίνο, Πεκίνο, Μομπάϊ, Καλκούτα, Αγκυρα, Αθήνα κατα το παρελθόν έτος Αρ. Αρθρών Χ αρ.Λέξεων
Πόσα βιβλία θετικά στις θέσεις μας για το Κυπριακό έχουν κυκλοφορίσει σε ξένες γλώσσες (εκτός απο Ελληνικά) κατα το παρελθόν έτος. Αρ. Βιβλ.
Πόσο κόστος προκαλέσαμε στην Τουρκία για την συνεχιζόμενη κατοχή κατα το παρελθόν έτος Αριθμός Χιλιάδων κλπ  Ευρώ
Πόσες νέες Κινηματογραφικές ταινίες τανιες
Πόσες εκθέσεις Ζωγραφικής για τα κατεχόμενα Εκθέσεις
Πόσο έχουν αυξηθεί οι κάτοικοι του Ριζοκαρπασου ατομα ή ποσοστό
Πόσο έχουν αυξηθεί οι κάτοικοι στον Κορμακίτη ατομα ή ποσοστό
Προσθέσατε άλλα.

 

 

 

Μακρύς διάλογος για το «νεοφιλελευθερισμό» που είναι ή δεν είναι «φασισμός».

Μαΐου 12, 2015

Πρωί πρωί Δευτέρας και διάβαζα στον Πολίτη το εβδομαδιαίο άρθρο του Χρήστου Χαλικιόπουλου.

Χαλικιόπουλος

Χαλικιόπουλος

Τίτλος:  «Μια λαϊκή αστυνομία για τους «άνετους»»  και μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο εδώ.

Μονομιάς με ενόχλησε το πιο κάτω απόσπασμα:

«Ο νεοφιλελευθερισμός είναι οικονομικός φασισμός. Η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους είναι φασισμός. Η ανεργία είναι φασισμός. Οι συντάξεις και οι μισθοί πείνας είναι φασισμός.»

Αγαπητέ Χρήστο Χαλικιόπουλε, νομίζω έχεις ξεπεράσει πολλές κόκκινες γραμμές εδώ. Να υποθέτω πως όσοι χαρακτηριζόμαστε ως «νεοφιλελεύθεροι» είμαστε επίσης και φασίστες; Ντροπή, θάλεγα….

Το ανέβασα στο ΦΒ, μαζί με το ανωτέρω αρχικό μου σχόλιο  και ακολούθησε ένας πολύ μακρύς διάλογος με πολλούς σχολιαστές που κράτησαν γενικά ένα πολύ υψηλό επίπεδο, παρά την αδιέξοδη επιμονή κάποιων στις απόψεις τους.

Επειδή στο χάος του ΦΒ είναι εύκολο να χαθούν τα σημαντικά και τα ασήμαντα, τα σοβαρά και τα ασόβαρα, θεωρώ σωστό να ανεβάσω την όλη σειρά εδώ για να είναι πιο εύκολα προσβάσιμη.

Άσε που νομίζω είναι κατά ένα τρόπο μια πλήρης καταγραφή των σχετικών απόψεων.

Διαβάστε και κρίνετε οι ίδιοι.

Το μόνο που μπορώ να επιμείνω εγώ είναι πως η ταύτιση νεοφιλελευθερισμού – ό,τι και να είναι αυτό, γιατί πολλοί στιγματίστηκαν ως νέο-, αλλά όχι για σκέτοι φιλελεύθεροι-,  με τον φασισμό είναι απόλυτα απαράδεκτη και προκλητική. Δείχνει αδυναμία επιχειρηματολογίας, δείχνει έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα, δείχνει και έλλειψη ανοχής.

 

Michalis Argyrou Michael Αυτό που ζούμε δεν ειναι κάν νεοφιλευθευθερισμός…
Ειναι νέο-νεοφιλελευθερισμός…

Yesterday at 7:18am · Like · 1

Yiannis Ioannides Γιάννο κάνε μια προσπάθεια να ορειοθετήσεις τις δεξιές κόκκινες γραμμές του νεοφιλελευθερισμού.

Yesterday at 7:30am · Like

Μανώλης Καλατζής Αμάν ρε Γιάννη, ούτε τα βασικά δεν γνωρίζεις;

Yesterday at 7:34am · Like

Yiannis Ioannides Μανώλη είσαι και συ ειδήμονας αυτής της πολιτικής γειτονιάς. Πέρκι μας δόκεις τα φώτα σου

Yesterday at 7:35am · Like

Yiannos C. Ioannou Yiannis Ioannides ευχαρίστως να συζητήσω το θέμα, αλλά αντιλαμβάνεσαι πως με το πιο πάνω απόσπασμα του σημερινού του άρθρου στον Πολίτη, ο Χαλικιόπουλος κόβει τις όποιες γέφυρες και κάνει τη συζήτηση περιττή.

Yesterday at 7:37am · Like · 1

Phanos Kouroufexis αυτή την πιππίλα για την αποδόμηση του κοινωνικού κράτους βαρέθηκα να την ακούω. Θα κάνω μόνο ερωτήσεις, δεν θα πω τίποτα:
1) Πότε ξανά προστατεύηκαν με tax money πρώτες κατοικίες από εκποίηση;
2) Πότε ξανά στηρίχθηκαν 8.000 οικογένειες με tax money, οι οποίες έχουν και περιουσία και καταθέσεις, με μηναία επιδόματα των 500-1500 ευρώ;
3) Ποιας ιδεολογικής απόχρωσης ήταν η κυβέρνηση που έκοψε/μείωσε ΟΛΑ τα επιδόματα/βοηθήματα που λείπουν σήμερα σε σχέση με το παρελθόν;

Yesterday at 7:41am · Unlike · 5

Μανώλης Καλατζής Αυτοί που βλέπουν παντού φασισμό, να αλλάξουν δίαιτα. Κάτι τους πειράζει.

Yesterday at 7:49am · Edited · Like · 2

Stelios Orphanides Η αγωνια οσων δεν εχουν να προτεινουν τιποτα οταν παει να ορθοποδησει η οικονομια μπας και τα καταφερει δεν περιγραφεται…

Yesterday at 7:54am · Unlike · 2

Μανώλης Καλατζής Ξέρεις τι είναι να βλέπουν φασίστες παντού, αυτοί που εκστασιάζονται στη θέα του Στάλιν;

Yesterday at 8:05am · Edited · Like · 3

Michalis Argyrou Michael Πότε ξανά ζερώσαν τα assets και μείναν τα liabilities με 10% τόκους στα balance sheet των νοικοκυριών και επιχειρήσεων;
Φυσικα δεν θα χρειάζονταν ολα αυτά τα tax money ουτε η σωτηρία της πρώτης κατοικίας απο τις τραπεζες, οι οποίες παρεμπιπτόντως ανακεφαλαιοποίηθηκαν με tax money άμεσα ή εμμεσα…
Τα λοιπά που πληρώθηκαν με tax money, ειναι το αποτέλεσμα πολιτικών και τραπεζικών αποφάσεων…

Yesterday at 8:31am · Like

Phanos Kouroufexis καλά μιχάλη, να τα λέμε με το όνομα τους. Αυτό που περιγράφεις ούτε φασισμός είναι ούτε αποδόμηση του κοινωνικού κράτους. Εν μπορεί να πονεί πόδι-κόβει χέρι

Yesterday at 8:33am · Like

Michalis Argyrou Michael Μπορούμε να βρούμε καινούριο όνομα αν θελουμε μια εισήγηση …
«Κοινωνικά φιλελεύθερη κρατικοποίηση ιδιωτικών τραπεζικών ζημιών και ιδιωτικοποίηση τραπεζικών μελλοντικών κερδών δια της εκποίησης υποθηκων σε νέους ιδιώτες επενδυτές»

Yesterday at 8:38am · Like

Phanos Kouroufexis αρκετά καλύτερο. η άποψη μου βεβαίως είναι ότι εάν είχαμε κυβέρνηση με επαφή με την πραγματικότητα το 2011-2012, η Λαϊκή Τράπεζα θα έκλεινε και οι ζημιές στους επενδυτές και καταθέτες της >100.000

Yesterday at 8:40am · Like

Vrassidas Philippides Ένας συνάδελφος εξ Ελλάδος μου είπε χθες το εξής (σπουδαίο): «Όποιος στο μυαλό του έχει μόνο σφυριά, βλέπει παντού μόνο καρφιά»…

Yesterday at 8:46am · Unlike · 2

Christos Chalikiopoulos Αγαπητε Γιάννο, δεν είμαι εγώ που ανακάλυψα την τασιηνόπιτα, τουλαχιστον σε συστημικό επίπεδο, πλειστοι θεωρητικοί (Πουλαντζάς κλτ) έχουν υποδέιξει ότι ο φασισμός δεν είναι παρά μια πιο άγρια αυταρχική μορφή καπιταλισμού, όπου το σ΄συτημα δεν μπορέι ναλειτουργήσει στη βάση της αστικής δημοκρατίας και καταφέυγει στην προσωρινή κατάργηση της. Αυτό ως προς την πλευρά καπιταλισμός/νεοφιλελευθερισμός/φασισμός/δικτατορίες κτλ. Από πλευράς οικονομίας ή θεοποίηση της λεγόμενης «ελεύθερης αγοράς» δεν είναι παρά ένα παραμύθι, αφού επί της πράξης μετατρέπεται στην απόλυτη επιβολή και επικράτηση του μεγάλου κεφαλάιου, τραστ. καρτελ, πολυεθνικές. έλεγχος μέσω θυγατρικών κτλ του 85% και πλεον της παγκόσμιας οικονομίας, εμπορίου κτλ. Τέλος ακόμα και σε καθημερινή βάση όπως αυτή επηρεάζει τον απλό πολίτη, ναι ένα σύστημα που γεννά ανεργία και μεγέθυνση των ανισοτήτων δεν είναι παρά ένα αυτάρχικό σύστημα που ισοπεδώνει κάθε έννοια ισότητας και δημοκρατίας, άρα με την τρέχουσαα έννοια του όρου μπορούμε να το αποκαλέσουμε και φασιστικό. Τέλος, στην περίπτωση της Ελλάδας και όχι μόνο φάνηκε ξεκάθαρα, το πώς αυτός ο οικονομικός φασισμός/ηγεμονισμός «ακύρωσε» ουσιαστικά τη λαική βούληση και επέβαλε την κυβέρνηση Παπαδήμου, μια υπηρεσιακή κυβέρνηση που στηριζόμενη σε μια οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία και ενίοτε με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου επέβαλε ερήμην του λαού τις εντολές της Τρόικας. Θα μπορούσα να προσθέσω πολλά ακόμα αλλά δεν θα καθίσω να γράψω και βιβλίο για να σε πείσω. Εξ άλλου άλλοι τα έχουν πει καλύτερα και πιο εμπεριστατομένα από εμένα.

Yesterday at 10:42am · Edited · Like · 5

Vrassidas Philippides Ας το επαναλάβω: «Όποιος στο μυαλό του έχει μόνο σφυριά, βλέπει παντού μόνο καρφιά»

Yesterday at 9:03am · Unlike · 2

Christos Chalikiopoulos Επίπλεον θα ήθελα να προσθέσω ότι το περί «λαϊκής αστυνομίας» που αναφέρω στο σύγκεκριμένο άρθρο μου στο Πολίτη, έστω και ως χαριτολόγημα εκφράζει πολλούς συμπολίτες μας, διότι μερικοί από τα υπερώα της οικονομικής τους άνεσης πετούν ότι μαλακία τους κατέβει για την ανάγκη στερήσεων από τον λαό. Εδώ μπαινει το γνωστό λακό ρητό. «απ’ ον αππέξω του χορού πολλά τραούδκια ξέρει»

Yesterday at 9:10am · Edited · Like · 4

Μανώλης Καλατζής Απορώ Χρήστο που βλέπεις ανθρώπους να πετούν «μαλακίες από τα υπερώα» και καταπίνεις αμάσητες τις μαλακίες, Τσίπρα, Βαρουφάκη και λοιπων ονειροπαρμένων, που εκτός από γραφικοί έχουν δείξει ότι είναι και επικίνδυνοι για τη χώρα. (Μη μου πεις πάλι για τους προηγούμενους. Αυτοί πάνε. Μιλάμε για τους σημερινούς)

Yesterday at 9:19am · Like · 1

Phanos Kouroufexis τελικά το θέμα με τους προηγούμενους δεν είναι μόνο κυπριακό…

Yesterday at 9:28am · Like

Christos Chalikiopoulos Μανώλη, ας μην ανοίξουμε νέο κεφάλαιο κριτικής της σημερινής κυβέρνησης και ας μείνουμε στην βάση. Επαναλαμβάνω. Μιλώ για τους βολεμένους μισθολογικά / εισοδηματικά που βγάινουν και κάνουν τους έξυπνους για τους μισθωτούς των 400-500 ευρώ και θεωρούν λογικό και θεμιτό επί παραδείγματι οι κατώτερη σύνταξη στην Ελλάδα από τα 487 να πάει στα 320 ευρω. Λοιπόν ας ζήσουν αυτοί κανένα χρόνο με αυτά τα ποσά και το ξανασυζητάμε….

Yesterday at 9:29am · Like · 3

Μανώλης Καλατζής Μα δεν υπήρξε δέσμευση ότι πρώτο μέτρο της κυβέρνησης Τσίπρα ήταν να πάει στα 751 ευρώ ο κατώτατος μισθός; Μάλλον και εδώ φταίει ο καπιταλισμός

Yesterday at 9:35am · Edited · Like · 1

Christos Chalikiopoulos Μανώλη δεν θα πηδάω από θέμα σε θέμα και δεν θα ανοίξω νέο κεφάλαιο για κυβέρνηση Τσίπρα γιατί αυτό κάνεις και θα με πάρεις στη Βενεζουέλα στο τέλος. Ο Τσίπρας αν προδώσει την βούλησ του λαού, ο λαός θα τον ρίξει κι αυτόν στα σκουπίδια της ιστορίας όπως έριξε και τον Βενιζέλο και τον Σαμαρά και τον Παπανδεου και το Πασοκ και τον Κουβέλη. Επί αυτών που είπα για τους βολεμένους πού διαφωνείς;

Yesterday at 9:35am · Like · 2

Μανώλης Καλατζής Εγώ σε πάω σε άλλο θέμα; Εσύ έγραψες για την Ελλάδα και τον κατώτατο μισθό – σύνταξη. Μάλλον δεν θυμάσαι τι γράφεις

Yesterday at 9:36am · Like

Μανώλης Καλατζής Βολεμένος είναι αυτός που δουλεύει και πληρώνεται; Είναι βολεμένος γιατί δεν γουστάρει να πληρώσει το κόστος αυτών που πήραν δάνεια από τις τράπεζες τα οποία δεν μπορούν να αποπληρώσουν;

Yesterday at 9:37am · Like · 1

Christos Chalikiopoulos Θυμάμαι πολύ καλά τι γράφω. Πως «αυτοί που βρίσκονται από πάνω θεωρούν ταπεινο να μιλάς για το φαί. Ο λόγος; Εχουν κιόλας φάει.» Αν το καταλάβεις το κατάλαβες.

Yesterday at 9:38am · Like · 2

Μανώλης Καλατζής Και η άποψη σου είναι πως πρέπει να πεινάμε όλοι. Εφαρμόστηκε αυτό το σύστημα αν δεν το έχεις ξεχάσει

Yesterday at 9:39am · Like

Christos Chalikiopoulos Η άποψη μου είναι ότι πρεπει να υπάρξει ορθολογιστική ανάπτυξη και πιο δικαιη κατανομή του πλούτου.

Yesterday at 9:41am · Like · 4

Μανώλης Καλατζής Και ποια είναι η ορθολογιστική ανάπτυξη; Π.Χ η επαναπρόσληψη των κρατικοδίαιτων της ΕΡΤ; Και οι μαλάκες του κατώτατου μισθού;

Yesterday at 9:43am · Like

Christos Chalikiopoulos Δεν θα πιάσω παραδείγματα γιατι θα χαθούμε. Η τάση όμως τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκόσμια είναι το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ πλουσίων και φτωχών. Και αυτό δεν το λέει ο….Στάλιν, το λένε οι εκθέσεις των Ηνωμένων Εθνών.

Yesterday at 9:45am · Like · 2

Μανώλης Καλατζής Χρήστο το μεγαλύτερο άνοιγμα ψαλίδας μεταξύ πλουσίων και φτωχών έχει καταγραφεί στους σοσιαλιστικούς παραδείσους που με πάθος πάντα υπερασπίζεσαι.

Yesterday at 9:46am · Like · 1

Chris Serap Η Κυπριακή Αριστερά θέλει να σμικρύνει αυτό το άνοιγμα αγαπητέ Christos Chalikiopoulos;

Yesterday at 9:51am · Edited · Like

Christos Chalikiopoulos Προφανώς. Τουλάχιστον οι προσπάθειες και οι προτάσεις που φέρνει στη βουλή αυτό αποδεικνύουν σε γενικές γραμμές.

Yesterday at 9:51am · Like · 2

Μανώλης Καλατζής Να το πάμε από την αρχή. «Νεοφιλελευθερισμός = φασισμός». Ας το δεχθούμε χάρι συζήτησης. Εφαρμοσμένος σοσιαλισμός όπως τον ζήσαμε σε πολλές χώρες τι είναι;

Yesterday at 9:51am · Like

Christos Chalikiopoulos Μανώλη, κάποια άλλη μέρα θα γράψω και για τον «εφαρμοσμένο» σοσιαλισμό. Οχι βέβαια από την δεξιά άποψη αλλά με αριστερή κριτική ματιά.

Yesterday at 9:52am · Like · 1

Μανώλης Καλατζής Όσο για τις προτάσεις της αντιπολίτευσης θα πρέπει να σου πω ότι όλες οι αντιπολιτεύσεις έχουν όλες τις λύσεις,…. τις οποίες δεν μπορούν να εφαρμόσουν όταν γίνονται κυβερνήσεις. Συνεπώς τις προτάσεις της κάθε αντιπολίτευσης, τις ακούω βερεσέ

Yesterday at 9:52am · Like · 2

Μανώλης Καλατζής Τα στρατόπεδα συγκέντρωσης έχουν αριστερή και δεξιά οπτική γωνία;

Yesterday at 9:53am · Like · 1

Christos Chalikiopoulos Καλά τωρα θέλεις να σου αναλύσω εδώ το σοβιετικό καθεστώς. Κυκλοφορούν τόσα βιβλία. Ξεκίνα από τον Καστοριάδη… Αντε χαιρετώ.

Yesterday at 9:55am · Like

Costis Nicolaou Χαλικιοπουλε δωσε ενα παραδειγμα χωρας που εφαρμοσε με επιτυχια αυτα που υποστηριζεις ..Στην τελικη μεσαιωνα εζησαν οσοι εφραμοσαν ακραια αριστερα ιδεολογικα τερατωματα.

Yesterday at 9:57am · Edited · Like

Μανώλης Καλατζής Ο Χρήστος και οι δυο οπτικές του γωνίες. Όταν πεινάνε οι άνθρωποι στον καπιταλισμό φταίει ο καπιταλισμός. Όταν πεινάνε στον σοσιαλισμό, (έχει άλλη οπτική γωνία) γιατί πεινάνε ολοι χωρίς εξαιρέσεις.

Yesterday at 10:01am · Edited · Like · 1

Chris Serap Εδώ το ΑΚΕΛ έχει δημόσια υποστηρίξει την – σημείωσε καλά παρακαλώ αγαπητέ Christos – εκ των υστέρων κοινωνικοποίηση των ζημιών των κουρεμένων ανασφάλιστων καταθετών πέραν των € 100 000 χωρίς να αναφέρει οποιοδήποτε εισοδηματικό κριτήριο ως προϋπόθεση. Και ενώ έχει περάσει οποιοσδήποτε συστημικός κίνδυνος που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Δεν διαφέρει το ΑΚΕΛ σε σε αυτό το σημείο από τα υπόλοιπα πελατειακά κόμματα της Κύπρου. Πολύ κακώς και ο ΔΗΣΥ και οι υπόλοιποι υποσχέθηκαν τα ίδια:

«Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο κ. Κυπριανού είπε ότι «συζητήσαμε την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, μετά από τις αποφάσεις που πάρθηκαν τον Μάρτιο του 2013. Οι συνέπειες σε βάρος των καταθετών ήταν τεράστιες και οι επιπτώσεις εξακολουθούν να είναι πάρα πολύ μεγάλες.

Έχουμε συζητήσει το κατά πόσον υπάρχει δυνατότητα να εξευρεθούν κάποιοι τρόποι, έτσι ώστε να ανακουφιστούν προσωρινά αυτοί οι άνθρωποι, αυτές οι οικογένειες και ταυτόχρονα να αποζημιωθούν σε βάθος χρόνου από το κράτος. Το κράτος έχει υποχρέωση σε βάθος χρόνου με διάφορους τρόπους, διάφορες προτάσεις οι οποίες θα πρέπει να τύχουν επεξεργασίας, να αποκαταστήσει τις ζημιές που έχουν υποστεί όχι μόνο δέκα χιλιάδες οικογένειες των καταθετών της Λαϊκής, αλλά και οι καταθέτες της Τράπεζας Κύπρου», είπε.»

http://www.sigmalive.com/…/sykala-mas-eklepse-to-kratos

 

 

ΣΥΚΑΛΑ Μας έκλεψε το κράτος | News

Νέες καταγγελίες από Πρόεδρο Καταθετών πρώην Λαϊκής Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταθετών της…

SIGMALIVE.COM|BY ΣΗΜΕΡΙΝΉ

Yesterday at 10:06am · Edited · Like · 1 · Remove Preview

Μανώλης Καλατζής Μην τα βλέπεις από την δεξιά οπτική γωνία. Στην άλλη γωνία έχει άλλη οπτική…. στο βάθος κήπος.

Yesterday at 10:01am · Like

Costis Nicolaou Φασισμος ο νεοφιλελευθερισμος αλλα αμα τον ρωτησες για τον εφαρμοσμενο σοσιαλισμο » θα ερθει η ωρα που θα δωσει δημοσια την αποψη του «..Τι λε ρε …..Μας δουλευει η μου φαινεται ..

Yesterday at 10:01am · Edited · Like

Μανώλης Καλατζής Ναι ρε. Ο σοσιαλισμός είναι καλός αλλά τον εφάρμοσαν λάθος. Τώρα πως διάολο σε ΟΛΕΣ τις χώρες που εφαρμόστηκε, εφαρμόστηκε λάθος δεν μπορώ να το καταλάβω. Πως και δεν βρέθηκε ένας να τον εφαρμόσει σωστά. Το ίδιο θα μπορούσαν να σου πουν και οι Χρυσαυγίτες για τον εθνικοσοσιαλισμό. Εφαρμόστηκε λάθος.

Yesterday at 10:03am · Unlike · 1

Phanos Kouroufexis http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-15256929

 

North Korea country profile – Overview – BBC News

Provides an overview of North Korea, including key…

BBC.COM

Yesterday at 10:03am · Like · Remove Preview

Christos Chalikiopoulos Ξέρεις κάποιο κράτος κάποια χώρα που έχουν εφαρμόσει την διδασκαλία του Χριστού όπως αυτή αναφέρεται στα ευαγγέλια;;;; Εγώ πάντως δεν ξέρω. Αρα κατά τη λογική σου η διδασκαλία/ κοινωνική θεωρια του Χριστού είναι άσχετη γιατί είναι επιρρεπής στις στρεβλώσεις που όδήγησαν ακόμη και στην ιερά εξέταση. Αυτό ως τελική απάντηση.

Yesterday at 10:11am · Like

Costis Nicolaou Τωρα τι εκανες ; Συγκριση μιας υποτιθεται ορθολογιστικης διαχειρισης της ζωης μας με ενα θρησκευτικο δογμα που απαιτει μονο πιστη ; Σοβαρα ;

Yesterday at 10:13am · Like

Chris Serap Για την υπόσχεση του ΑΚΕΛ και λοιπών κομμάτων στους κουρεμένους εκατομμυριούχους καταθέτες, έχουμε κάτι αγαπητέ Christos;

Yesterday at 10:14am · Edited · Like

Costis Nicolaou Χαλικιοπουλε ουτε να μας δουλεψεις ικανοποιητικα δεν μπαινεις στο κοπο .. ; Ντροπη ..

Yesterday at 10:15am · Edited · Like

Christos Chalikiopoulos Μα αγαπητε, Costi, η απάντηση μου ήταν στα πλάισια της αντιμετώπισης του σοσιαλισμού από τον Μάνώλη. Ο Μανώλης έτσι τον αντιμετωπίζει στατικά και τον τσουβαλιάζει, οπότε έφερα κι εγώ το παράδειγμα του χριστιανισμού μπας και καταλάβει το λάθος του.

Yesterday at 10:17am · Like

Christos Chalikiopoulos Chris, δεν τον παίζω ξερόλας να καταθέτω άποψη επί παντός θέματος.. Εξ άλλου όπως λες και τα υπόλοιπα κόμματα υιοθέτησαν αυτή τη γραμμή γιατί δεν θέτεις το ερώτημα, έστω σε αυτά που θεωρείς πιο κοντά σου ιδεολογικά, να σου απαντήσουν;

Yesterday at 10:22am · Like

Costis Nicolaou Μα αγαπητε Χριστο επιμενεις σε μια ορθολογιστικη συζητηση να φερνεις παραδειγμα πιστης ! Στην τελικη ο Μανωλης μπορει να ειναι αθεος η μουσουλμανος .. Εχεις καποιο παραδειγμα επιτυχημενης εφαρμογης του σοσιαλισμου ; Το ερωτημα ειναι πολυ απλο για να μπλεκουμε τα θρησκευτικα !! Εχεις ;

Yesterday at 10:23am · Edited · Like

Chris Serap Είναι όλα τα κόμματα πελατειακά στην Κύπρο, δεν βγάζω τον ΔΗΣΥ έξω αγαπητέ Christos. Και τον επέκρινα σε αυτό και άλλα σημεία. Το θλιβερό είναι ότι δεν είδα αριστερούς δημόσιους διανοούμενους να κάνουν το ίδιο στην περίπτωση του ΑΚΕΛ. Ένα αριστερό κόμμα υπόσχεται να αποζημιώσει το κράτος εκατομμυριούχους. Με ποια λογική; Μόνο οι πρώτες € 100 000 ήταν κατοχυρωμένες.

Yesterday at 10:28am · Edited · Like · 1

Phanos Kouroufexishttp://en.wikipedia.org/wiki/Socialist_Republic_of_Romania

 

 

Socialist Republic of Romania – Wikipedia, the free encyclopedia

The Socialist Republic of Romania (Romanian:…

EN.WIKIPEDIA.ORG

Yesterday at 10:28am · Like · Remove Preview

Yiannis Ioannou Δηλαδή εσείς διαφωνείτε ότι υπάρχει συστημική κρίση του καπιταλισμού; Επίσης διαφωνείτε ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης της εκτός απο τον ριζικό τρόπο που είναι η ανατροπή του; Διαφωνείτε ότι κατά την διάρκεια αυτής της κρίσης έχουμε όξυνση των φαινομένων φτώχειας και εξαθλίωσης και ότι πολλοί που κάνουν τους ειδήμονες για αποκοπες κλπ δεν διανοούνται να μειώσουν στο ελάχιστο τα δικά τους εισοδήματα; Δεν έχει μεγαλώσει το χασμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών τα τελευταία χρόνια; Δεν είναι αδιέξοδες οι λύσεις που προτείνονται με αποτέλεσμα να βαθαίνουν τα προβληματα αντι να λύνονται;

Yesterday at 10:32am · Like

Μανώλης Καλατζής Ρε Χρήστο ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία και αφορά τον άνθρωπο ως άτομο. Ο σοσιαλισμός είναι κοινωνικο-πολιτική- οικονομική θεωρεία και αφορά την εφαρμογή του σε κράτη. Θα αμς τρελάνεις; Βεβαίως γνωρίζω ότι πολλοί θεωρείται τον σοσιαλισμό θρησκεία.

Yesterday at 10:33am · Like

Μανώλης Καλατζής Να τον ανατρέψουμε τον καπιταλισμό, αλλά δεν άκουσα ακόμα με τι θα τον αντικαταστήσουμε, ώστε όλοι οι λαοί να είναι χαρωποί, πλούσιοι και ευτυχισμένοι.

Yesterday at 10:34am · Like · 1

Christos Chalikiopoulos Chris, ίσως αν βλέπαμε ποιοι πραγματικά κουρέυτηκαν στη πλειοψήφία τους και ποιοι απλά ισοζύγισαν δάνεια και κουρέματα, θα είχαμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη. Προσωπικά δεν μπορώ να εκφράσω άποψη επί τουτου. Αν και έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως ότι και να γίνει πλέον η ζημιά στο θέμα της εμπιστοσύνης των καταθετών δεν διορθώνεται.

Yesterday at 10:35am · Like

Yiannis Ioannou Δεν εινα αυτό που είπα Μανώλη.

Yesterday at 10:35am · Like

Chris Serap Ένας τρόπος Μανώλης είναι να αποζημιώσουμε τους εκατομμυριούχους κουρεμένους καταθέτες. Αυτή είναι η Αριστερά στην Κύπρο.
Και τα υπόλοιπα πελατειακά κόμματα βεβαίως.

Yesterday at 10:36am · Edited · Like

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ http://www.egomiocy.blogspot.se/…/the-meeting-point-of…

 

 

Egomio: The Meeting Point of Oriental Roots and Rock: Ανιχνεύοντας τους…

EGOMIOCY.BLOGSPOT.COM|BY EGOMIO

Yesterday at 10:37am · Like · Remove Preview

Costis Nicolaou Γιαννης Ιωαννου ..Ο καπιταλισμος οσο παει γινεται και καλυτερος ..

Yesterday at 10:43am · Like

Μανώλης Καλατζής Το ότι ο καπιταλισμός «διέρχεται συστημική κρίση» είναι κάτι που ιστορικά έχει ακουστεί χιλιάδες φορές. Το θέμα είναι ότι ο καπιταλισμός διαχειρίζεται τις κρίσεις του και τις ξεπερνάει. Άλλωστε οι πλέον πλούσιες χώρες υπήρξαν και οι είναι αυτές του τρισκατάρατου καπιταλισμού, ο οποίος δεν επιβάλεται αλλά επιλέγεται.

Yesterday at 10:45am · Like · 1

Costis Nicolaou Προσωπικα γελω με κατι «επιστροφες στον μεσαιωνα » κλπ ατοπα που βλεπουν μονο οι τυφλοι απο φανατισμο αντιδραστικοι

Yesterday at 10:47am · Like

Theodoros Giovanni Φαρμάκι έχω στην Ψυχή Φέρνει μαυρίλα θολερή Στα στήθια μου Νύχτα αξημέρωτη ξανά, Με το πιοτό της με κερνά, Εβίβα μου, Σκοτάδι πίνω για πιοτό, Πω πω πω πω πω πω πω πω, Ντέφι της λύσσας μου κρατώ, πωπωπωπω, πωπωπωπω και το μυαλό μου είναι θολό, πωπωπωπω, πωπωπωπω. – Ο Σκοταδόψυχος – Τιμολέων Φανφάρας

Yesterday at 10:49am · Like

Μανώλης Καλατζής Γελάω με την άποψη ότι ο καπιταλισμός δεν ενδιαφέρεται για τους ανθρώπους αλλά μόνο για το κέρδος των καπιταλιστών. Στις σοσιαλιστικές χώρες κατάφερναν και έφτιαχναν υπερύγχρονα όπλα, αλλά δεν κατάφερναν να φτιάξουν μια τηλεόραση ή ένα αυτοκίνητο της προκοπής για τους ανθρώπους. Για αυτό και κατέρρευσαν. Η φύση του ανθρώπου είναι το κέρδος και ο ανταγωνισμός. Έτσι πήγαν μποροστά οι κοινωνίες.

Yesterday at 10:51am · Like

Stelios Orphanides Μα καλά ρε Χρήστο, μόνο μια απορία: Είχε εφαρμόσει ποτέ η Ελλάδα το οικονομικό μοντέλο του νεοφιλελευθερισμού;

Yesterday at 10:51am · Like · 1

Μανώλης Καλατζής Στην Ελλάδα ο σοσιαλισμός εφαρμόστηκε από τον γέρο Καραμανλή. Κρατικοποίησε τα πάντα. Ολυμπιακή (Ωνάσης), Λεωφορεία (Ανδρεάδης), Διυλιστήρια, (Λάτσης) ΔΕΗ (Power), ΕΥΔΑΠ (ΟΥΛΕΝ) κλπ

Yesterday at 10:53am · Edited · Like

Christos Chalikiopoulos Είναι ωράια να επιλέγουμε ως επιτυχίες του καπιταλισμού την Ελβετία, την Γαλλία την Βρετανία και γενικά τα ανεπτυγμένα κράτη…. Γιατί δεν επιλέγουμε και την Υεμένη, την Σομαλία, την Ινδία, την Αφρική την Ασία την Νότια Αμερική να δούμε πως δουλευει ο καπιταλισμός εκεί και πώς διαμορφώνεται σε επίπεδο εκμετάλλευσης και εξάρτησης η σχέση (που γεννά και συντηρεί ο καπιταλισμός) μεταξύ πλούσιου βορρά και φτωχού Νότου;;;; Καλή η προσεγγισή σου Μανώλη, αλλά σε επίπεδο δημοτικού.

Yesterday at 10:59am · Like

Μανώλης Καλατζής Πες μας και συ μια σοσιαλιστική Ελβετία που είσαι του γυμνασίου. ΜΙΑ μόνο

Yesterday at 11:01am · Edited · Like · 1

Stelios Orphanides Μα βρε Χρήστο, στην Υεμένη και στη Σομαλία ή τις υπόλοιπες χώρες και περιοχές που αναφέρεσαι εφαρμόζεται ο καπιταλισμός; Μήπως τάχεις μπερδέψει κάπως;

Yesterday at 11:00am · Like

Phanos Kouroufexis Τωρα αλλάξαμε κ γνωστικό αντικειμενο, είμαστε στην αποαποικιοποίηση.

Yesterday at 11:00am · Like

Stelios Orphanides Υεμένη και καπιταλισμός. Έλεος πια

Yesterday at 11:01am · Like

Μανώλης Καλατζής Υπερασπίζονται ένα σύστημα το οποίο όπου εφαρμόστηκε απέτυχε. Και δεν είναι ότι απέτυχε μόνο, στοίχισε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.

Yesterday at 11:02am · Like

Christos Chalikiopoulos Οχι στην Υεμένη έχουν σοσιαλισμό και μάλιστα προχωρημένο…. Οι πιο μεγάλες πολυεθνικές έχουν στήσει άγριο τσιμπούσι εκμετάλλευσης πόρων και φθηνών εργατικών στις χώρες του τρίτου κόσμου, κι εσείς μου λέτε ιστορίες για αγρίους. Αντε, ας το αφήσουμε, αρκετά το ζαλίσαμε…

Yesterday at 11:06am · Like

Μανώλης Καλατζής Θα μας πεις μια σοσιαλιστική Ελβετία;

Yesterday at 11:06am · Like · 1

Stelios Orphanides Ρε Χρήστο, παίρνεις μερικές φορές μια θέση και δεν μπορείς να την τεκμηριώσεις. Δεν μπορείς να λες πως ό,τι δεν είναι σοσιαλιστικό είναι νεοφιλελεύθερο και άρα φασιστικό. Αυτό δεν είναι σοβαρή ανάλυση.

Yesterday at 11:08am · Like

Christos Chalikiopoulos Για να υπάρξει σοσιαλιστική Ελβετία, πρέπει να μην υπαρχουν παγκόσμιοι κλεπταποδόχοι και τράπεζες φοροφυγάδων όπως η Ελβετία. Χαιρετώ και σας παραπέμπω στην Λίστα Λανγκαρντ

Yesterday at 11:10am · Like

Μανώλης Καλατζής Η Λαίκή Δημοκρατία του Κονγκό όπου ο σοσιαλισμός έχει καταργήσει τον άθλιο καπιταλισμό έχει κατά κεφαλήν εισόδημα 185 δολάρια και το άθλιο καπιταλιστικό Λουξεμβούργο 109.000 δολάρια

Yesterday at 11:11am · Like · 1

Stelios Orphanides Ωραία, εμένα με έπεισες. θα ψηφίζω σοσιαλιστικά από τώρα και στο εξής μπας και αρχίχω να απολαμβάνω το ίδιο βιωτικό επίπεδο όπως οι Βενεζουελανοί…

Yesterday at 11:13am · Like

Μανώλης Καλατζής Πάντως δεν είδα ποτέ κάποιον να κολυμπάει, να περνάει συρματοπλέγματα και τείχη (ενίοτε να πυροβολείται) για να φύγει από τη καπιταλιστική κόλαση και να πάει σε μια σοσιαλιστική χώρα, που μόνο ο Χρήστος έχει στο νου του.

Yesterday at 11:18am · Edited · Like · 1

Μανώλης Καλατζής Τελικά δεν μάθαμε αν υπάρχει σοσιαλιστική Ελβετία για να μεταναστεύσουμε. Μας άφησε στο σκοτάδι ο Χρήστος

Yesterday at 11:32am · Like · 1

Callinos Christodoulos το καθεστώς της Β. Κορέας ή η Σοβιετική Ένωση επί Στάλιν ή η Αλβανία επί Εβρέν Χότζα κ.ο.κ τι ήταν; Αν αυτά τα καθεστώτα είναι κομμουνιστικά όπως τα ίδια λέγουν ή έλεγαν, τότε το συμπέρασμα είναι ότι και ο κομμουνισμός είναι φασισμός…

Yesterday at 12:00pm · Like · 2

Callinos Christodoulos Βέβαια δεν διαφωνώ ότι ο νεοφιλελευθερισμός [ και δεν εννοώ τον φιλελευθερισμό, κλασικό και σύγχρονο] εκεί καταλήγει κι αυτός…

Yesterday at 12:02pm · Like

Savvas Koumis Την αγορά πρέπει να την καθορίζει αυτός που την αποτελεί: ο αγοραστής, όχι το κράτος ή η Βουλή.

Yesterday at 12:07pm · Like · 2

Savvas Koumis Συμφωνώ επίσης με το Καλλινο-φασισμός και κομμουνισμός διαφέρουν μόνο στο όνομα.

Yesterday at 12:09pm · Like · 2

George Pittas Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, αλλά ελπίζω πραγματικά, να ξέρουμε τις διαφορές μεταξύ Φιλελευθερισμού και Νεοφιλελευθερισμού. Η απόσταση μεταξύ τους είναι τεράστια και έχω την αίσθηση πως κάποιοι ταυτίζουν και μπερδεύουν τις έννοιες.

Yesterday at 12:42pm · Like · 1

Μανώλης Καλατζής Απλώς γιατί σε κάποιους είπανε πως ότι δεν είναι σταλινισμός, είναι νεοφιλελευθερισμός και κατά τη γκλάβα τους φασισμός.

Yesterday at 12:43pm · Like

George Pittas Από την Πόλυ Πάνου, έως την Πόλη πιο Κάτου.

Yesterday at 12:44pm · Like

Μανώλης Καλατζής Καλά ρε Γιώργο δεν ήξερες ότι στην Υεμένη έχουν καπιταλισμό = νεοφιλελευθερισμό = φασισμό;

Yesterday at 12:46pm · Like

Christos Chalikiopoulos Μανώλη, πάρε κανένα βιβλίο και διάβασε για το τι σημαίνει νεοφιλελευθερισμός γιατί πράγματι συγχέεις τις ορολογίες (σχολή του Σικάγο, Φρίμαν, Πινοσετ, Χιλή, Θάτσερ, τρόικα κτλ) και πως αυτός εκφράζεται στην σύγχρονη εποχή. Καπιταλιστικός ολοκληρωτισμό…See More

Yesterday at 2:07pm · Like · 1

Χρήστος Λαζαρίδης και φυσικά είναι οικονομικός φασισμός, είσαι και οικονομολόγος ρε Γιάννο……ήμαρτον.

Yesterday at 2:17pm · Like

Χρήστος Λαζαρίδης http://cadmus.eui.eu/handle/1814/12319

 

From Public to Private: Privatization in 1920’s Fascist Italy

CADMUS.EUI.EU

Yesterday at 2:25pm · Like · Remove Preview

Michalis Tapakoudis Ερώτηση αδαούς: γιατί θεωρείτε ότι έshιει εφαρμοστεί ποττέ «σοσιαλισμός» ή «καπιταλισμός»; Τζιαι τα θκιό συστήματα διατείνονται περί «τελικής κατάργησης του κράτους» (ειδικά οι λεγόμενοι αναρχοκαπιταλιστές, στο μόνον που διαφέρουν επί τούτου με τους ελευθεριακούς σοσιαλιστές εν στο θέμαν άτομον vs κολλεκτίβας). Υπήρξεν ποττέ πουθενά «κατάργηση του κράτους»; Όσον τούτον εν συμβαίνει, οι μεν (καπιταλιστές) διατείνονται περί «νοθευμένου καπιταλισμού», οι δε «σοσιαλιστές» περί «νοθευμένου σοσιαλισμού». Η απάντηση τζιαι στους δύο είναι μια: «αναρχία».

Yesterday at 2:28pm · Edited · Like

Michalis Tapakoudis Το κράτος, εν ολίγοις, παίζει το ρόλον εξυπηρέτησης μιας ελίτ, είτε λέγεται «κεφαλαιοκράτες» είτε λέγεται «κομματική νομεκλατούρα», είτε εθνοπαπάρες τζιαι παπαδαριόν. Ο Μπακούνιν ελάλεν τα του Μαρξ τζιαι επλακώνουνταν, 140 χρόνια πριν.

Yesterday at 2:28pm · Like · 1

Michalis Tapakoudis Όσο για τη λέξη «φασισμός» τζιαι την εκτόξευσην της εναντίον των διαπρήσιων υπερμάχων της «ελεύθερης αγοράς», ιδού κάτι σχετικό:

Κορπορατισμός
Το διακριτικό χαρακτηριστικό του φασισμού είναι η ιδέα του κορπορατισμού, την οποία ο Μουσολίνι διακήρυξε πως είναι ο Τρίτος Δρόμος μεταξύ του καπιταλισμού και σοσιαλισμού, αυτού του είδους η σκέψη υιοθετήθηκε από τον Όσβαλντ Μόσλι στην Μεγάλη Βρετανία και τον Περόν στην Αργεντινή. Ο Κορπορατισμός αντιτίθεται στην ελεύθερη αγορά και στην απεριόριστη επιδίωξη κέρδους από τα άτομα, ενώ βασίζεται σε συγκεκριμένη γραμμή που θέτει τους επιχειρηματίες και το εργατικό δυναμικό συνδεδεμένους στενά μαζί σε ένα οργανικό και πνευματικά ενοποιημένο σύνολο. Ως μορφή οικονομίας χαρακτηρίζεται από την επέκταση του άμεσου πολιτικού και παρεμβατικού σχεδιασμού και ελέγχου πάνω στην βιομηχανία και την οργανωμένη εργατική τάξη για το κοινό συμφέρον.[2] Ο Φασισμός αρνείται την πάλη των τάξεων.

Είναι βάσιμη η αντίληψη που θεωρεί ότι τόσο ο φασισμός των Ιταλών φασιστών όσο και ο ναζισμός των Γερμανών εθνικιστών λειτούργησαν σταθεροποιώντας της κυριαρχία του καπιταλισμού και της αστικής τάξης των χωρών αυτών. Συνέτριψαν τις εργατικές συλλογικότητες των χωρών του (σωματεία, συνδικάτα, κόμματα), κατέστειλαν με ωμή βία τις απεργίες των εργαζομένων των χωρών αυτών και τελικά αποκατέστησαν την τάξη υπέρ της καπιταλιστικής κυριαρχίας.[3][4][5]

Yesterday at 2:34pm · Like

Michalis Tapakoudis Οι πραγματικοί «φασίστες» δηλαδή, μπορεί τελικά να εβοηθήσαν τους «καπιτάλες», αλλά ήταν άθελα τους .
Επί της ουσίας, η φασιστική ιδεολογία μάλλον έτεινεν προς τη θεώρησην της «σχεδιασμένης οικονομίας»…

Yesterday at 2:39pm · Edited · Like

Χρήστος Λαζαρίδης Το αλτερ εγκο σου……κάνε τον κόπο καί διάβασε το ολο…αν και εχεις αρκετο υλικο http://tvxs.gr/…/thanos-tzimeros-enas-gnisios-ekfrastis…

 

Θάνος Τζήμερος: Ένας γνήσιος εκφραστής του νεοφιλελευθερισμού

Γεννήθηκε το 1961, όταν η χώρα πάλευε να…

TVXS.GR

Yesterday at 2:42pm · Edited · Like · Remove Preview

Stelios Orphanides Πλάκωσε κι η φασιστερά.

Yesterday at 2:46pm · Like

Michalis Tapakoudis «Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ο Τζήμερος (και γενικά οι νεοφιλελεύθεροι) μισούν το κράτος πιο πολύ και από τους αναρχικούς.»
My point exactly. Χρήστο υπήρξεν ποττέ «no state situation» κάπου;

Yesterday at 2:47pm · Like · 1

Christos Chalikiopoulos Φυσικά Μιχάλη και το μισούν ως ρυθμιστικό παράγοντα της οικονομίας. Το λατρέυουν όμως ως εργαλέιο επιβολής της λεγόμενης «ελέυθερης αγοράς» επί της οικονομίας και ασφαλώς ως φορέα καταστολής κάθε λαικής διεκδίκησης και ως φοροεισρπαχτορα έμεσων φορολογιών που τροφοδοτούν τις παθογένειες του συστήματος και όχι το κοινωνικό κράτος.

Yesterday at 3:02pm · Like

Christos Chalikiopouloshttp://infowarproductions.com/…/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE…/

 

Ποια σχεση εχει ο φασισμος με τον καπιταλισμο; | Infowar Productions

Ο καθηγητής σύγχρονης ιστορίας του ΑΠΘ…

INFOWARPRODUCTIONS.COM

Yesterday at 3:07pm · Like · Remove Preview

Michalis Tapakoudis Νομίζω οι λέξεις» ρύθμιση» τζιαι «ελεύθερη αγορά» εν έννοιες ασύμβατες σε τούτον το πεδίον Χρίστο. Η ερώτηση μου πάραμένει: υπήρξεν ποττέ πουθενά «no state situation» για να δοκιμαστεί ανόθευτον είτε το έναν είτε το άλλο σύστημα; Γιατί η «προπαγάνδα» της «στρέβλωσης» χρησιμοποιείται που τους θιασώτες τζιαι των θκιό συστημάτων.

Yesterday at 3:08pm · Like

Stelios Orphanides Μιχάλη μου όταν οι άνθρωποι ήταν συλλέκτες και κυνηγοί υπήρξε αυτο το πράγμα που λες. Από τότε όμως που έγιναν καλλιεργητές της γης, άρχισαν να οργανώνονται κανονικά…

Yesterday at 3:11pm · Like

Michalis Tapakoudis Στέλιο, το θέμαν του πληθυσμού εν σημαντικόν, μάλιστα εν που τα κύρια επιχειρήματα των «κρατιστών» (είμαστεν πολλοί για να λειτουργήσουμεν καθημερινά χωρίς πολιτικούς τζιαι γραφειοκράτες). Το ότι εν μπορούμεν σήμερα εν σημαίνει φυσικά ότι εν θα το καταφέρουμεν αύριο.

Yesterday at 3:15pm · Like

Christos Chalikiopoulos Μιχάλη, συμβιβάζονται στην έννοια ότι η κρατική ρύθμισηπαρέμβαση που κάνει ο νεοφιλελευθερισμός εξυπηρετεί ή είναι εργαλέιο της λεγόμενης ελευθερης αγοράς και όχι του κοινού συνόλου και της ορθολογιστικης ανάπτυξης. Επί παραδείγματι, στην Αμερική το 2008 όταν το ανεξέλεγχτο χρηματοπιστωτικό συστημα χτύπησε κανόνι δηλαδή πάτησε, επενέβη το κράτος έκοψε έραψε. φορολόγησε το λαό και το τροφοδότησε με 400 δις δολάρια. Κάτι ανάλογο συνέβει και στην Κύπρο, αν αναλογιστέι κανείς ποιος πληρώνει σε τελική ανάλυση τη νύφη πέρα από τους «κουρεμένους.

Yesterday at 3:16pm · Like

Michalis Tapakoudis Μια ενδιαφέρουσα εικόνα που τον Κυριάκο Παπασπύρου, ο οποίος δηλώνει ancap:

http://www.cyprusfreethinkers.org/h-%CF%80%CF%85%CF%81…/

 

H Πυραμίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας

H Πυραμίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας

CYPRUSFREETHINKERS.ORG

Yesterday at 3:16pm · Like · Remove Preview

Stelios Orphanides Όταν θα μπορούμε να αυτορυθμιζόμαστε και να αυτοδικαζόμαστε να το κάνουμε διαφορετικά θα αλληλοτρωγόμαστε Μιχάλη.

Yesterday at 3:17pm · Like

Michalis Tapakoudis Αν ήταν εύκολο Στέλιο εν θα το εκάμναμεν ήδη;

Yesterday at 3:17pm · Like

Michalis Tapakoudis Αλλά αν δεις το ιντερνετ, διά μιαν πρώτη γεύση (με τα προβλήματα του) μια στοιχειωδώς «άναρχης» κατάστασης…..

Yesterday at 3:18pm · Like

Stelios Orphanides Εξ ου και η δημιουργία κρατών

Yesterday at 3:18pm · Like

Michalis Tapakoudis Τα κράτη κατά τη δημιουργία τους ήταν παράγοντες «συνοχής». Τωρά εν παράγοντες διάσπασης…εξ’ου τζιαι η περιχαράκωση στα «εθνικο/θρησκευτικά ιδεώδη»…

Yesterday at 3:19pm · Like

Michalis Tapakoudis Αναρχία εν σημαίνει «χωρίς κανόνες»…σημαίνει «χωρίς μάστρους»…αν τζιαι εν θέμαν το αν οι «κανόνες» έννεν έναν είδος «μάστρου»…

Yesterday at 3:19pm · Like

Stelios Orphanides Τα πρωτοκράτη που προηγήθηκαν της πόλης κράτους ήταν χωριά κράτη ή καλύτερα οικισμοί κράτοι. Για λόγους που είχαν να κάνουν με την ασφάλεια των κατοίκων, τη φύλαξη των ζώων, της σοδειάς, της γης κλπ. Υπήρχαν πολλά αρπακτικά τότε, λιοντάρια, λύκοι και άλλοι άγριοι άνθρωποι…

Yesterday at 3:21pm · Like

Michalis Tapakoudis Χρίστο, εν μπορείς να θεωρείς ότι οι «νεοφιλελεύθεροι» εν υπέρ του «μηδέν κράτους» αλλά ότι θέλουν το για να επιβληθούν. Εν αντιφατικό. Ή για να είμαι πιο σφαιρικός, το ίδιον ακριβώς προσάπτουν οι νεοφιλελεύθεροι στους σοσιαλιστές. Ότι εν κρατιστές για να επιβληθούν, ενώ διατείνονται ότι θέλουν no state society (κατά το Μαρξ).

Yesterday at 3:28pm · Edited · Like

Michalis Tapakoudis Πιο συγκεκριμένα Στέλιο: bands (10-30 άτομα), tribes (100-500 άτομα), chiefdoms (1000-10000 άτομα), states (>10000 άτομα). Εν συνδυασμός του πληθυσμού με το θέμαν λήψης αποφάσεων, συν την ικανότητα παραγωγής έξτρα τροφής για ομάδες αθρώπων που εν παράγουν (πολιτικοί, γραφειοκράτες). Επειδή εν έτσι ως σήμερα εν σημαίνει ότι εν μονόδρομος.

Yesterday at 3:24pm · Like

Christos Chalikiopoulos Αφου σου έγραψα πιο πάνω πώς θέλουν περισσότερο το ρόλο του κρατους.. Κατασταλτικό και φοροεισπραχτικό και όχι βεβάιως κοινωνικό. Αυτή η τάση εξυπηρετείται από μια συγκεκριμένη πολιτική. Iδιωτικοποιήσεις, δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια βασικούς τομείς οι…See More

Yesterday at 3:31pm · Like

Stelios Orphanides Ο Χρήστος έχει κατα νου μια πανέμορφη Ουτοπία όπου όλα το κράτος τα κουμαντάρει στην εντέλεια. Θα με έπειθε αν μου υποδείκνυε ένα τέτοιο κράτος.

Yesterday at 3:36pm · Like

Christos Chalikiopoulos Ακουσες καθόλου τον Τζήμερο να λέει ότι πρέπει να κόψουμε κονδύλια από τα ΜΑΤ;;;;;  Ακουσες πολλούς νεοφιλελευθερους να διαμαρτύρονται για τα ιλιγγιώδη ποσά που δαπανούνται για τους παγκόσμιους εξοπλισμούς;;;;;

Yesterday at 3:36pm · Like

Christos Chalikiopoulos Στελιο, δεν είμαι υπέρ της ουτοπίας, αλλά αυτό που ζει σήμερα ο πλανήτης είναι βαρβαρότητα που έχει μάλιστα ξεφύγει….Αρα καλό είναι να το καταδικάζουμε ψάχνοντας για κάτι καλύτερο.

Yesterday at 3:39pm · Like

Stelios Orphanides Μα ιλιγγιώδη ποσά στους εξοπλισμούς δπανούσε κι η σοσιαλιστική Ρωσία. Πάντως ναι έχω ακούσει πολλές κριτικές για τους ψηλούς στρατιωτικούς εξοπλισμούς γενικά και, αν με κατατάξεις κι εμένα στους νεοφιλελεύθερους επειδή δεν πιστεύω στον σοσιαλισμό, έχω κι εγώ εκφράσει κριτική για τις ψηλές αμυντικές δαπάνες στην Κύπρο και στην Ελλάδα και αλλού. Αλλά άλλο οι ψηλές στρατιωτικές δαπάνες κι άλλο ο νεοφιλελευθερισμός.

Yesterday at 3:40pm · Like

Stelios Orphanides Πρότεινε κάτι συγκεκριμένο που μπορεί να εφαρμοστεί και είμαι κι εγώ μαζί σου.

Yesterday at 3:41pm · Like

Stelios Orphanides (Και να μη με βυθίζει εμένα και την υπόλοιπη κοινωνία στη φτώχεια, εννοείται)

Yesterday at 3:41pm · Like · 1

Christos Chalikiopoulos Δεν είμαι κανένας θεωρητικός φιλόσοφος να σου καθορίσω τι θέλω και τι πρέπει να κάνουμε. Ψάχνω κι εγώ όπως όλοι. Αυτό που δεν δέχομαι είναι να κα΄θομαι και να θαυμάζω αυτό που ζει σήμερα τόσο η Ευρώπη όσο και (περισσότερο) ολοκληρος ο πλανήτης.

Yesterday at 3:43pm · Edited · Like

Stelios Orphanides Ναι αλλά τα βάζεις με ένα σύστημα που όταν εφαρμόζεται σωστά δίνει σε όλους την ευκαιρία να ευημερίσουν ενώ αντίθετα υπερασπίζεσαι χρεοκοπημένα συστήματα όπως π.χ. τον κρατισμό (να μην πάω πάρακάτω)

Yesterday at 3:45pm · Like · 1

Χρήστος Λαζαρίδης Ορφανίδη δέν ασχολείσαι καλύτερα με την κηπουρική; αφού δέν….

Yesterday at 3:46pm · Like

Stelios Orphanides Λαζαρίδη, ποιος είσαι και τι είσαι επιτέλους;

Yesterday at 3:47pm · Like

Μανώλης Καλατζής Συγνώμη που άργησα, αλλά είχα πάει να διαβάσω κανένα βιβλίο, όπως εισηγήθηκε ο Christos Chalikiopoulos. Όταν έχει χρόνο θα μπορούσαμε να κάνουμε εξετάσεις, στο μάθημα «αριστερή αρλουμπολογία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».ιδιαιτέρως στο πως μια ολοκλη…See More

Yesterday at 3:50pm · Like

Χρήστος Λαζαρίδης Πάλι την ΚΝΕ θυμήθηκε αυτός……για μαγειρική να γράψουμε αυτήν θα πετάξει στήν μέση…..ή τον Πούτιν……βρέ μπας και είχες φάει καμιά γερή χυλόπιτα απο Κνίτισα μιτσής;

Yesterday at 3:53pm · Like

Μανώλης Καλατζής Στέλιος Ορφανίδης Μα και σύ ρε Στέλιο, δεν ξέρεις τι είναι ο Λαζαρίδης; Ελβετικός σουγιάς. Κάνει οικονομικές, πολιτικές, αστρολογικές, στρατιωτικές, αθλητικές, γεωλογικές αναλύσεις. Ουφ βαριέμαι να γράψω τις υπόλοιπες.

Yesterday at 3:54pm · Like · 1

Μανώλης Καλατζής Να τώρα που θα μας βγει και Φρόιντ ο Λαζαρίδης.

Yesterday at 3:55pm · Like

Μανώλης Καλατζής Πάω για διάβασμα για να κατανοήσω τον καπιταλισμό της Υεμένης

Yesterday at 3:57pm · Like

Stelios Orphanides Καλά έκανες που μου τάπες Μανόλη γιατί τον πέρασα για λοβοτομημένο πρόβατο

Yesterday at 3:57pm · Like

Μανώλης Καλατζής Μη το λες. Είναι ο μόνος που μπορεί να συνομιλήσει με τον Πάνο Ιγνατίου. Δεν είναι και λίγο

Yesterday at 3:59pm · Like

Χρήστος Λαζαρίδης Ορφανίδη μήν τον ακούς αυτόν τον παραμυθά….ντύσου πρόχειρα και βάλε το κραγιόν σου, κι ελα να με γνωρίσεις

Yesterday at 4:00pm · Like

Stelios Orphanides Άμα βρίσκει ο Φίλιππος τον Ναθαναήλ γιατί όχι;

Yesterday at 4:00pm · Like

Christos Chalikiopoulos Λαζαρίδη βάλε το ανθρωπάκι που χτυπά το κεφάλι του στον τοίχο να κλείσουμε και τη συζήτηση….γιατί δεν τους πιάνω πουθενά.

Yesterday at 4:02pm · Like

Χρήστος Λαζαρίδης

Yesterday at 4:02pm · Like · 2

Christos Chalikiopoulos

Yesterday at 4:04pm · Like · 2

Costis Nicolaou @ Χριστος Λαζαριδης Λαζαριδη γιατι γινεσε προσβλητικος ; Ο Ορφανιδης εθεσε πολυ καλο ερωτημα στο Χαλικιοπουλο για συνεχιση της συζητησης και επενεβηκες και φροντισες να τα καμεις μανταρα παλι . Τι ακριβως προβλημα εχεις με τον πολιτισμενο διαλογο ;

Yesterday at 4:17pm · Edited · Like · 1

Μανώλης Καλατζής Ρε μη παίζετε με τον Λαζαρίδη. Έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές κατόχων Νόμπελ

 

Yesterday at 4:28pm · Like

Stelios Orphanides Άντε και λίγος Τζίμης Πανούσης για να χαλαρώσουμε:https://www.youtube.com/watch?v=EDJwttly05c

 

Η KATYUSHA TOY ΚΚΕ Τζίμης Πανούσης, Γιάννης Αγγελάκας

Η katyusha του ΚΚΕ Αριστεριτζήδες…

YOUTUBE.COM

23 hrs · Like · Remove Preview

Stelios Orphanides https://www.youtube.com/watch?v=jHOz-D8AYpE

 

Τζίμης Πανούσης ξερνάει στους ΦΑΣΙΣΤΕΣ των ΚΚΕ ΣΥΡΙΖΑ…

YOUTUBE.COM

23 hrs · Like · Remove Preview

Yiannos C. Ioannou Εγώ ξέρω πάντως πως «νεοφιλελεύθερο» με χαρακτηρίζει ο ΧΧ και άλλοι. Άρα = φασίστας;

18 hrs · Like

Μανώλης Καλατζής ‘Αρα; Είσαι στο σωστό δρόμο.

18 hrs · Like

Costis Nicolaou Γενικα και συνηθως με οποιον διαφωνουν του ριχνουν ενα ´´εισαι φασιστας ´´ και εληξε το θεμα ..

18 hrs · Edited · Like

Μανώλης Καλατζής Αν δεν έχεις εκτιμήσει το μεγαλείο του Στάλιν τι άλλο μπορεί να είσαι εκτός από φασίστας; Μην λέμε τα αυτονόητα

18 hrs · Like

 

Το δικαίωμα της απεργίας ως ανάρμοστο υπερόπλο

Μαΐου 7, 2015

Φίλος στο ΦΒ, με προκάλεσε χτες να σχολιάσω το πιο κάτω άρθρο από την Stockwatch. Το θέμα είναι σημαντικό, θεωρώ πως ενώ το δικαίωμα στην απεργία είναι μεν κατοχυρωμένο, ιεραρχικά βρίσκεται ντε φάκτο  *πιο* κάτω από το δικαίωμα του πολίτη στις ουσιώδεις υπηρεσίες που προσφέρει το κρατος. Αν δεν ισχύει αυτό, τότε έχουμε  στρέβλωση και κατάχρηση που πρέπει να διορθωθεί. Το σχόλιο αυτό γίνεται πιο επίκαιρο με δεδομένο πως σήμερα παραλύουν οι υπηρεσίες υγείας του κράτους – με επίκληση μάλλον «θολών» αιτημάτων.

 

Παραθέτω την απάντηση μου, η οποία νομίζω αξίζει τον κόπο να «καδρωθεί» πέραν του ΦΒ και σε ανάρτηση στο ιστολόγιο.

« Όταν μιλάμε για ουσιώδεις υπηρεσίες σε ένα αστικό κράτος με ανεπτυγμένο καπιταλισμό, σημαίνει πως μιλάμε ντε φάκτο για εργαζόμενους που είναι σε καλύτερη μοίρα από τους περισσότερους άλλους εργαζόμενους, με ελάχιστο κίνδυνο να χάσουν τα βασικά μισθολογικά και άλλα τους ωφελήματα.

Θεωρώ πως κάτω από αυτές τις συνθήκες, η απεργία σε αυτές τις υπηρεσίες αποτελεί υπερόπλο που εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα πολύ στενά συμφέροντα μιας πολύ τυχερής τάξης πολιτών σε βάρος του συνόλου. Αν εγώ ανήκα σε αυτή την τάξη προφανώς και δεν θα ήθελα να χάσω το υπερόπλο μου!

Γενικότερα, αν ιδεολογικά, ή απολύτως συμφεροντολογικά ανήκεις σε αυτή την τάξη, τότε δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα – ο συντηρητισμός πάντα ευνοεί το στάτους κβο. Αν από την άλλη βλέπεις ευρύτερα το συμφέρον το συνόλου ως τον επιθυμητό στόχο, τότε σαφώς χρειάζεται επαναδιαπραγμάτευση και περιορισμός αυτού του υπερόπλου.»

Το σχετικό άρθρο είναι εδώ:

 

Ρύθμιση απεργιών σε ουσιώδεις υπηρεσίες

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 06/05/2015 10:53
Προσχέδιο νομοσχεδίου για την απαγόρευση των απεργιών σε ουσιώδεις υπηρεσίες, ετοίμασε η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) το οποίο έθεσε ενώπιον της εκτελεστικής εξουσίας.

Σκοπός του νόμου είναι η ορθολογική ρύθμιση του δικαιώματος στις ουσιώδεις υπηρεσίες ώστε χωρίς να αφαιρείται το δικαίωμα της απεργίας, να διασφαλίζεται ότι η άσκηση του θα είναι η έσχατη λύση και ότι στη διάρκεια της δεν θα απειλείται η ζωή, η υγεία, η ασφάλεια ή η ευημερία μέρους ή όλου του πληθυσμού.

Στο νομοσχέδιο ορίζονται 11 δραστηριότητες, υπηρεσίες ως ουσιώδεις, ενώ παρέχεται στο υπουργικό συμβούλιο η δυνατότητα κήρυξης και άλλων υπηρεσιών ως ουσιωδών.

Απαγορεύονται μορφές απεργίας όπως η αυθόρμητη, η πολιτική, η λευκή, η συμπαθείας, η rotating (διαδοχική) και η work – to – rule ( εργασία σύμφωνα με το γράμμα των κανονισμών).

Απαγορεύεται επίσης η απεργία για διαφορά μεταξύ εργοδοτουμένων. Απαγορεύεται τέλος η απεργία για διαφορά δικαιωμάτων αφού η απόφαση της διαιτητικής επιτροπής θα είναι δεσμευτική. Δηλαδή επιτρέπεται απεργία μόνο για διαφορά συμφερόντων.

Συστήνεται εννεαμελής μόνιμη επιτροπή διαιτησίας (4 εργοδοτικοί, 4 εργατικοί και ένας από την κυβέρνηση ως πρόεδρος) εξαετούς θητείας η οποία έχει εξουσία να επιλαμβάνεται όλων των διαφορών σε ουσιώδεις υπηρεσίες μετά την ολοκλήρωση των οποιωνδήποτε άλλων διαδικασιών επίλυσης διαφορών. Επιλαμβάνεται εντός 3 ημερών και εκδίδει απόφαση εντός ενός μηνός.

Οι αποφάσεις της μπορούν να είναι ομόφωνες ή κατά πλειοψηφία και σε περίπτωση διαφοράς δικαιωμάτων είναι δεσμευτικές.

Οι αποφάσεις της επί διαφορών συμφερόντων δεν είναι δεσμευτικές και αν απορριφθούν από κάποιο μέρος τότε μπορούν να ληφθούν απεργιακά ή ανταπεργιακά μέτρα αφού όμως δοθεί 15ήμερη προειδοποίηση και παρέλθουν 30 μέρες από την απόρριψη της απόφασης της επιτροπής.

Σε περίπτωση απεργίας ή ανταπεργίας πρέπει να διατηρείται προσωπικό για διασφάλιση παροχής ελάχιστων επιπέδων της ουσιώδους υπηρεσίας σε όλο τον πληθυσμό.

Σε περίπτωση παράβασης των ουσιωδών διατάξεων του νόμου, προβλέπονται κυρώσεις.

«Η εθελοντική ρύθμιση ενός τόσο σημαντικού για την κοινωνία και οικονομία θέματος, στηρίζεται σε μερικές θεμελιώδεις παραδοχές, υποθέσεις, η βασικότερη των οποίων είναι η ύπαρξη υπεύθυνων και σοβαρών συντεχνιών που δραστηριοποιούνται στα έργα και τις υπηρεσίες που θεωρούνται ουσιώδη. Δυστυχώς η εμπειρία δεν επιβεβαιώνει τη συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών», αναφέρεται.

Σημειώνεται ότι οι υφιστάμενοι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών που προβλέπονται από «συμφωνίες κυρίων» όπως είναι ο κώδικας βιομηχανικών σχέσεων, η «συμφωνία για τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών σε ουσιώδεις υπηρεσίες» ή και άλλα θεσμικά πλαίσια αποδείκτησαν ανεπαρκείς και ατελέσφοροι στην περίπτωση διαφορών στις ουσιώδεις υπηρεσίες.

«Αποτέλεσμα τούτου ήταν αρκετές φορές να αφεθεί το κοινωνικό σύνολο εκτεθειμένο σε άμεσο κίνδυνο στέρησης ζωτικών για τη διαβίωση του υπηρεσιών λόγω αλόγιστης χρήσης του δικαιώματος της απεργίας από μικρές ή και μεγάλες ομάδες εργαζομένων που στελεχώνουν τους οργανισμούς αυτούς ή νευραλγικά τμήματα της δημόσιας υπηρεσίας», προστίθεται.

«Η νομοθετική ρύθμιση του δικαιώματος της απεργίας στις ουσιώδεις υπηρεσίες έχει συνεπώς καταστεί επιβεβλημένη. Να σημειωθεί ότι η μοναδική νομοθετική ρύθμιση σε ουσιώδη υπηρεσία έχει εισαχθεί τον Μάρτιο του 2012 και αφορά τα αεροδρόμια και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και αντιμετώπισε κατά τρόπο αποτελεσματικό τις διαδοχικές απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας την περίοδο εκείνη».

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, εάν οι συντεχνίες επιλέξουν να συμπεριφερθούν ανεύθυνα, η πολιτεία είναι πλήρως ανοχύρωτη. Η μόνη προϋπόθεση για να είναι νόμιμη οποιαδήποτε απεργία είναι να συγκληθεί γενική συνέλευση των μελών της συντεχνίας που επηρεάζονται από την εργατική διαφορά, να γίνει μυστική ψηφοφορία και το αποτέλεσμα της να είναι υπέρ της απεργίας, έστω και με απλή πλειοψηφία των παρόντων.

Το κείμενο ενσωματώνει τις κατευθύνσεις και οδηγίες επί του θέματος της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) αφήνοντας ανέπαφο το υφιστάμενο σύστημα εργασιακών σχέσεων της χώρας επιτρέποντας την προσφυγή σε απεργία μόνο για τους λόγους που και ο κώδικας βιομηχανικών σχέσεων επιτρέπει, ενώ σε όλες τις άλλες περιπτώσεις εργατικών διαφορών προβλέπει δεσμευτική υποχρεωτική διαιτησία, όπως ακριβώς επιτάσσει και ο κώδικας.

«Καθώς η κοινή γνώμη παρακολουθεί με αγωνία τις εξελίξεις θεωρούμε ότι τα χρονικά περιθώρια είναι πολύ μικρά και κάθε καθυστέρηση μπορεί να αποβεί μοιραία για τη μεγάλη προσπάθεια των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου για οριστική έξοδο από την πρωτόγνωρη κρίση», τονίζει η ΟΕΒ.

Σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι παρακολουθεί με ιδιαίτερη ανησυχία τα τεκταινόμενα κατά το τελευταίο διάστημα στους οργανισμούς που βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και ιδιαίτερα στα λιμάνια και στην ηλεκτρική ενέργεια.

«Ιδιαίτερα προβληματικός είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρονται κάποιες συντεχνίες που δραστηριοποιούνται στους οργανισμούς αυτούς, αποδεικνύοντας επανειλημμένα την απροθυμία τους να σεβαστούν τα εργασιακά θέσμια και να εφαρμόσουν τις συμφωνίες που έχουν υπογράψει», σημειώνει.

«Καταφεύγοντας κατά το δοκούν και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε εργατική διαφορά, σε διαδοχικές ή επαναλαμβανόμενες απεργίες, πλήττουν βάναυσα την αιμάσσουσα οικονομία, εκβιάζουν το κοινωνικό σύνολο με στόχο τη διαιώνιση των προνομίων τους και ομηροποιούν το κράτος προκαλώντας τον διεθνή διασυρμό του», σημειώνει.

Σύμφωνα με την ΟΕΒ, έναντι αυτής της «ασύδοτης συμπεριφοράς» και του «ετσιθελισμού» των μειοψηφιών που νέμονται τον εθνικό πλούτο των ημικρατικών οργανισμών, η πολιτεία είναι εντελώς ανοχύρωτη. Σημειώνει ότι με μοναδική εξαίρεση τα αεροδρόμια και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας για τα οποία ψηφίστηκε αποτελεσματική νομοθεσία τον Μάρτιο του 2012, σε όλους τους άλλους τομείς ουσιωδών υπηρεσιών οι συντεχνίες μπορούν ανενόχλητες να παραλύουν κάθε δραστηριότητα πλήττοντας κράτος και κοινωνία έως ότου γίνουν αποδεχτοί οι όροι τους.

Αναφέρει ότι η «συμφωνία για τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών σε ουσιώδεις υπηρεσίες» η οποία συνομολογήθηκε από την ΟΕΒ και τις συντεχνίες ΣΕΚ, ΠΕΟ, ΔΕΟΚ και ΠΑΣΥΔΥ με την προσυπογραφή του υπουργείου εργασίας τον Μάρτιο του 2004, δυστυχώς ουδέποτε έγινε σεβαστή από τις συντεχνίες που δρουν στους επηρεαζόμενους οργανισμούς.

 

 

Μια γραβάτα για την ΑΕΛ.

Απριλίου 28, 2015

Δεν είναι ίδιον του υπογράφοντος να περιλαμβάνει στα κείμενα του το συστατικό της συγκίνησης και του συναισθήματος.

Τουλάχιστον, όχι στα πολιτικά του κείμενα.

Σε άλλα, πιο ανθρώπινα κείμενα, πιο προσωπικά θα μπορούσα να πω σεμνά, όπως στη σειρά «Τα παλιά ημερολόγια» μπορείτε να βρείτε και πολύ αίσθημα και πολύ έρωτα και πολλή ανωριμότητα , απαραίτητα συστατικά της διαδικασίας ενηλικίωσης, κάτι που έγινε – πιστεύω – λίγο μετά τα τριάντα.

Το παρόν όμως, είναι ένα πολιτικό κείμενο. Και περιλαμβάνει παραδόξως και συναίσθημα και συγκίνηση. Και το χειρότερο, όλα αυτά συμβαίνουν στο φόντο μιας από τις λιγότερο δημοφιλείς δραστηριότητες του υπογράφοντος: την μάππα.

Ηταν γραφική η παρουσία των δυο γερόντων. Ο ένας γραβατωμένος, ζαρωμένος, αλλά ακόμα κουβαλούσε στο προφίλ του, το καλούπι του ευθυτενούς ποδοσφαιριστή της δεκαετίας του σαράντα. Ο άλλος, πιο κοντά μας = λιγότερο μακρινός, λιγότερο ηλικιωμένος. Με την άσπρη γενειάδα και την πιο casual ενδυμασία, θα μπορούσε να ήταν συνταξιούχος οικοδόμος.

Μίλησαν στα ελληνικά, κυρίως στα ελληνικά, δεν ξέρω γιατί χειροκροτήσαμε.

Ο πρώτος ήταν από την αρχή καταποντισμένος στη συγκίνηση του. Ήθελε να μιλήσει πολύ, για την ΑΕΛ για την Λεμεσό, για τα χρόνια τότε, ακόμη για την Coventry City.

Κυρίως όμως την ΑΕΛ και τις επιτυχίες της ομάδας τότε, πριν πολλά χρόνια. Πριν καν να γεννηθούμε οι περισσότεροι από μας. Πριν καν να πάρει την σημερινή του μορφή το «Κυπριακό πρόβλημα», άσε που και το ποδόσφαιρο ηταν τότε πολύ διαφορετικό, μακριά από εταιρείες και σπόνσορες. Απλούστερο, ίσως χαμηλότερου επιπέδου, αλλά ποιοτικά δεν ήταν χειρότερο.  Άλλωστε, δεν είχε ξεκινήσει ποτέ ως επιχείρηση, έτσι;

Η αμηχανία ήταν πιο σημαντική από τα πράγματα που μας είπε, γατί όπως και να το κάνεις, ευρισκόμενος σε ένα μεγαλοπρεπές αμφιθέατρο, εντός του μεγάλου εκπαιδευτικού μας ιδρύματος, με τον ίδιο τον πρύτανη παρών, ήταν κάπως άβολο και ο γεράκος  σκόνταφτε κάθε λίγο. Το «έτσι σκέδιον» το είπε τουλάχιστον δέκα φορές, περιγράφοντας ασαφώς κάτι, ή θεωρώντας πως θα αντιλαμβανόμασταν εμείς τι σκέδιον πράματα είχε στο κουρασμένο, αλλά καθαρό μυαλό του.

Με περηφάνια μας έδειξε την φτηνή του γραβάτα, με μεγάλες κίτρινες και μικρότερες μαύρες ρίγες. Την προέταξε κοντά στο μικρόφωνο, σαν να ήθελε να της επιτρέψει να πει και εκείνη λίγα λόγια. Να περιγράψει στιγμές πριν από 70 σχεδόν χρόνια στη ζωή ενός 85χρονου συγκινημένου ανθρώπου.

Ένας σπασμός έμεινε στο πρόσωπο του Σεβίμ, μέχρι που τελείωσε η παρουσίαση του βιβλίου. Σπασμός, συγκίνηση, πίκρα, θλίψη για μια γεμάτη ζωή.

Έκανα παραλληλισμούς, συγκρίσεις και έξυπνα λογοπαίγνια. Για μας, το νησί μας, το πρόβλημα μας, τη ζωή μας εδώ πάνω.

Προτιμώ να σας δείξω μόνο τη φωτογραφία.

 

Sevim

Sevim

 

 

————————————————————————

Από την παρουσίαση του βιβλίου «Μαζί στη μάππα» του Οκάν Νταγλί, που έγινε την 28η Απριλίου 2015 στο πανεπιστήμιο Κύπρου.

 

Cyprus dispute – A new chapter in Cypriot Politics, or is it?

Απριλίου 28, 2015

A view from the north.

«The historical Greek rejections of 14 out of 16 plans with one Turkish rejection and one equal rejection are well documented. The last one being the Annan plan of 2004 which saw an overwhelming rejection by 76% of the GCs came as a massive shock, not only for TCs, but to the international hopes that the Cyprus problem was finally on the verge of being solved. That was then however. Eleven years on the TCs population have sent a powerful message that they are electing a leader that has the will and ambition to solve the problem.»

tfrnorthcyprus

A new chapter in Cypriot Politics,

or is it?

By Ismail Veli…….

The Turkish Cypriot people have elected a new President. Mustafa Akinci who won a resounding victory by winning 60.5% of the votes, with the outgoing Dervish Eroglu only getting 39.5%. TheMustaf Akinci sml turnout at 64 percent of eligible voters was much lower than past elections. No doubt this seems to many TCs to be a new beginning.

Corruption, despotism and exhaustion with the state of politics in the TRNC have all played a part in the people electing Akinci, a left wing independent politician who has an ambition to finally settle the 60 year, never ending Cyprus problem.

Aside from the immense internal problems, solving the Cyprus problem will be a massive challenge. Once the initial euphoria has settled Akinci will no doubt be faced with immense problems, not least in negotiating a settlement with a weak and indecisive Greek…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 465 επιπλέον λέξεις

Κύριε Αναστασιάδη, κύριε Akinci , έχετε δουλειά να τελειώσετε!

Απριλίου 26, 2015

Μετά από 835 αναρτήσεις και σχεδόν μισό εκατομμύριο επισκέψεις, σίγουρα αυτό το ιστολόγιο μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον *και* ώριμο *και* αναγνωρίσιμο για τις απόψεις του,  είτε από αυτούς που συμφωνούν μαζί του, είτε από αυτούς που διαφωνούν.

Είναι επίσης και 6 χρόνια μεγαλύτερο, είναι σαφώς κουρασμένο, είναι επίσης υποβαθμισμένο, αφού είναι αλήθεια πως η εξάπλωση των κοινωνικών διχτύων,  κυρίως του φατσοβιβλίου, η επέκταση όλων των παλιών ΜΜΕ και των άλλων καινούργιων ΜΜΕ στο διαδίχτυο είχαν ως αποτέλεσμα τη διάχυση των συζητήσεων σε ένα ευρύτατο χώρο.

Όμως, έχουμε ακόμη δουλειά να κάνουμε. Το μεγαλύτερο βάρος, πέφτει στους κυρίους πιο κάτω:

Akinci

Akinci

Αναστασιάδης

Αναστασιάδης

Και νοιώθω ειλικρινά πως έχουμε τελικά μια ακόμη ευκαιρία – και αυτό είναι ένα αίσθημα στο οποίο δεν πίστεψα ειλικρινά ούτε και την εποχή Χριστόφια – Ταλάτ, – έστω και αν εκφραζόμουν τότε τοιουτοτρόπως.

Στο βαθμό που μπορώ λοιπόν, στα βαθμό που θα υπάρξει κάτι, στο βαθμό που έχει έστω και λίγη σημασία, θα συνεχίσω να είμαι ενεργός προς την κατεύθυνση λύσης με το σωστό περιεχόμενο εντός όσο το δυνατόν πιο ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων. Έχουμε πολλά βαρίδια να ξαπολύσουμε, έχουμε πολλούς λυσοφοβικούς να ξεπεράσουμε.

Ένας ορθολογιστικά αδικαιολόγητος ενθουσιασμός με έχει συνεπάρει.

«Τι σημαίνει λύση του Κυπριακού;»  με ρωτά ο Κωστής μου, βλέποντας τον σχετικό ενθουσιασμό.

Χμμ, διάφορα πράγματα γιε μου, αν όλα πάνε καλά δε θα χρειαστεί να πας στρατό στα δεκαοχτώ σου.

Follow

Ενημερωθείτε για κάθε νέα δημοσίευση στο email σας.

Μαζί με 4.496 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: