Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όταν ο Αναστασιάδης μιλά όπως τους άλλους, με ανησυχεί πολύ περισσότερο από τους άλλους.

3 Νοεμβρίου, 2013

 

«Θέλω να πω για να ξεκαθαρίσω μια για πάντα κάτι: Δεν δεχόμαστε, από όπου και αν προέρχονται οι οποιοιδήποτε εκβιασμοί, ή τακτά χρονοδιαγράμματα γιατί τάχα έτσι μπορεί να κατορθωθεί να ικανοποιηθεί το όραμα κάποιων – επαναλαμβάνω όχι ως προς την ουσία αλλά ως προς τον χρόνο επανέναρξης του διαλόγου – και να μπούμε σε ένα διάλογο χάριν του διαλόγου, χωρίς οι βασικές αρχές ή οι αποφάσεις, τα ψηφίσματα του ΟΗΕ ή οι αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας να μη διασφαλίζονται από αυτούς που εκπροσωπούν τον διεθνή Οργανισμό.

Ας μη ζουν με ψευδαισθήσεις κάποιοι ότι θα αποσπάσουν δάφνες επιτυχίας εάν νομίζουν ότι μέσα από τους εκβιασμούς μπορεί να μας οδηγήσουν σε ένα διάλογο χάριν του διαλόγου. Το κάνω ξεκάθαρο: Βασικές αρχές δεν πρόκειται να απεμπολήσουμε ανεξάρτητα του ποιος το λέει και το πώς το λέει.

Δεν ζούμε στην Αυστραλία, ζούμε στην Κύπρο με τις ιδιαιτερότητες. Και ας αναλογιστούν κάποιοι, που έχουν υποχρέωση να υλοποιούν ψηφίσματα, ότι εκείνα θα πρέπει να προτάσσουν και όχι τις θέσεις της μιας πλευράς για να εκθέτουν την άλλη.

Θα πρέπει να γίνει συνείδηση ότι η εμπιστοσύνη προς κάποιους δίνεται ή αναιρείται εάν μέσα από τις συγκεκριμένες πράξεις αποδεικνύουν ότι δεν είναι άξιοι της εμπιστοσύνης μας. Αυτό ας ληφθεί σοβαρά υπόψη.»

Αν τα ανωτέρω εκστομίζονταν από τον λυσοφοβικό και εθνικιστή Τάσσο Παπαδόπουλο ή  τον ανεπαρκή και δειλό Δημήτρη Χριστόφια, οι τακτικοί αναγνώστες των κειμένων μου και του ιστολογίου αυτού θα ήξεραν περίπου εκ των προτέρων την αντίδραση μου: έντονη αντίδραση, καταδίκη των λόγων αυτών, αλλά και κάλεσμα σε αγώνα για ανατροπή αυτών των καταστάσεων.

Οι πιο πάνω ήταν δηλώσεις του Νίκου Αναστασιάδη μετά τη λήψη ουσιαστικού τελεσιγράφου από τον Μπαν – τρόικα – Κι Μουν αναφορικά με τη νέα προσπάθεια λύσης του Κυπριακού. Ο κ. Μουν μας είπε χωρίς περιστροφές: αφήστε τα μουσκουρούθκια, έχετε 4 ημέρες να τα βρείτε και να ξεκινήσετε ουσιαστικό διάλογο. Το πρόβλημα εστιάζεται στα μουσκουρούθκια, και τη σημασία αυτών. Ο κ. Μουν προφανώς υποθέτει πως μετά από 50 χρόνια Κυπριακού προβλήματος, μετά από 44 χρόνια διαπραγματεύσεων, ζητήματα όπως το κοινό ανακοινωθέν, τα ΜΟΕ, και άλλα διακοσμητικά, δεν έχουν σημασία: οι δυο πλευρές αυτή τη φορά πρέπει να αποφασίσουν αν θέλουν να τα βρουν. Αν όχι, θα υποστούν η κάθε μια το κόστος που της αναλογεί.

Το τελεσίγραφο, και οι συνθήκες που το έφεραν, δεν χωνεύονται εύκολα, και όσο και αν –τονίζω- εμπιστεύομαι ακόμη το Νίκο Αναστασιάδη, δε νοιώθω πολύ άνετα, και δεν πιστεύω πως η παρούσα ανάλυση θα βγει ανάλυση της προκοπής.Γιατί βλέπετε έχω ένα «τεχνικό» κώλυμα: αν όχι ο Αναστασιάδης, τότε ποιος; Και η απάντηση είναι απλή: κανείς. Δε χρειάζεται να εξηγήσω εδώ γιατί, αλλά αν εγκαταλείψω την πίστη μου στον Νίκο Αναστασιάδη είναι σαν να αποδέχομαι το καθεστώς της μη – λύσης ως λύση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όνειρα, ελπίδες, επιδιώξεις, οικονομικά μοντέλα, πίστη στον ορθολογισμό κλπ κλπ.

Από τη άλλη καταλαβαίνω – μέχρι ενός σημείου – τη θέση του προέδρου: έχει μαζί του βαρίδια, κακά βαρίδια, κόμματα και καταστάσεις λυσοφοβικές που απλώς θα χάσουν το ψωμί τους αν λυθεί το Κυπριακό. Έχετε ακούσει λόγου χάρη τα επιχειρήματα για την ιδιωτικοποίηση των ημικρατικών οργανισμών; Όλοι, – πλην ΔΗΣΥ – αναφέρθηκαν στο κερδοφόρο – που αποτελεί φυσικά το πλέον παλαβό επιχείρημα – των οργανισμών αυτών , αλλά και σε ζητήματα «ημικατεχόμενης πατρίδας», «ασφάλειας» κλπ κλπ. Ε, αφού το Κυπριακό είναι τόσο βολικό άλλοθι, πως θα μπορούσε να το εγκαταλείψει κανείς;

 

Πέραν τούτου ο Αναστασιάδης, κάνοντας την πορεία του από το 2004 και εντεύθεν, είναι βασικά άτυχος. Όπως του Χριστόφια του έσκασε η πόμπα της οικονομικής κρίσης, για την οποία αποδείχτηκε παντελώς ανίκανος να κάνει κάτι, ο Νίκος Αναστασιάδης βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα Κυπριακό σε κατάσταση φούσκας, που είτε θα ξεφουσκώσει ελεγχόμενα με μια λύση, είτε θα σκάσει με πάταγο.  Οι επικριτές του προέδρου καλά κάνουν να θυμηθούν την περίοδο από το 2000 και εδώ ας πούμε: από τότε δηλαδή που η Τουρκία του Ερντογάν άλλαξε στάση, από τότε που οι Τουρκοκύπριοι έπαψαν να φοβούνται τον Ντενκτάς. Ο Κληρίδης δυστυχώς δεν πρόλαβε, ο Τάσσος ηταν ο απόλυτα λανθασμένος άνθρωπος την κατάλληλη στιγμή, ο Χριστόφιας …..

Όλα αυτά δεν πέρασαν χωρίς κάτι πολύ απλό: συνέπειες.

Ναι, τίποτα δεν είναι όπως πριν 10 χρόνια. Οι Τουρκοκύπριοι μπορεί να βολεύονται πλέον με αυτή την μεσοβέζικη κατάσταση που αποτελεί βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη, ο Ερντογάν εξελίσσεται σε δεσποτικό και με αυξανόμενη απώλεια επαφής με την πραγματικότητα ηγέτη, οι επί του εδάφους συνθήκες είναι σαφώς πιο αρνητικές για εμάς… άρα δεν είναι δυνατόν να ζητάμε και θαύματα από τον πρόεδρο.

Ο οποίος όμως δεν τη γλυτώνει με αυτό το επιχείρημα. Εξελέγη για να αντιμετωπίσει και να λύσει προβλήματα, όσο δύσκολα και όσο πολύπλοκα και να είναι. Η ουσία του σαθρού επιχειρήματος «φταίει το βαθύ κράτος της δεξιάς» που χρησιμοποιούσαν οι οπαδοί του Χριστόφια όταν φάνηκε η (μη) αξία του ανθρώπου, παραμένει και σήμερα η ίδια: σαθρή: πρέπει πρόεδρε να κυβερνήσεις, πρέπει να αντιμετωπίσεις και να λύσεις προβλήματα.

Το τελεσίγραφο Μπαν Κι Μουν το προκάλεσε προφανώς η αδυναμία των δυο πλευρών να καταλήξουν σε κοινό ανακοινωθέν πριν τη έναρξη της διαδικασίας. Εδώ φαίνεται πράγματι η δυσκολία, αφού και οι δύο πλευρές θέλουν να κερδίσουν πόντους σε ένα θέμα που θα έχει σημασία μόνο αν *αποτύχουν* οι συνομιλίες, που δείχνει και την τραγικότητα και την κατάντια μας…

 

Κάποιοι λένε, γιατί να μη δεχτεί ο πρόεδρος τις συμφωνίες Ταλάτ – Χριστόφια που φαίνεται να αποδέχονται οι Τούρκοι.

Εκείνες οι συμφωνίες λένε τα εξής:

 

«Κοινή Δήλωση του Ελληνοκύπριου Ηγέτη Δημήτρη Χριστόφια και του Τουρκοκύπριου Ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ

01/07/2008

 

Οι δύο Ηγέτες συναντήθηκαν σήμερα μέσα σε θετική ατμόσφαιρα και πνεύμα συνεργασίας.

Προέβησαν σε μια πρώτη ανασκόπηση των εργασιών των Τεχνικών Επιτροπών και των Ομάδων Εργασίας.

Συζήτησαν τα θέματα της μίας και μόνης κυριαρχίας και ιθαγένειας, για τα οποία έχουν συμφωνήσει ως θέμα αρχής. Συμφώνησαν να συζητήσουν τις λεπτομέρειες της εφαρμογής τους κατά τις απευθείας διαπραγματεύσεις.

Συμφώνησαν να συναντηθούν την 25η Ιουλίου για να προβούν σε τελική ανασκόπηση των Ομάδων Εργασίας και των Τεχνικών Επιτροπών.»

 

 

«Κοινή δήλωση του Ελληνοκύπριου ηγέτη Δημήτρη Χριστόφια και του Τουρκοκύπριου ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ

25/07/2008

 

Οι ηγέτες προέβησαν σήμερα στην τελική ανασκόπηση των εργασιών των Ομάδων Εργασίας και των Τεχνικών Επιτροπών. Σημείωσαν τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί και συνεχάρησαν τα μέλη των Ομάδων και των Επιτροπών για τις προσπάθειές τους.

 

Έχοντας προβεί στην τελική τους ανασκόπηση, οι ηγέτες αποφάσισαν να αρχίσουν απευθείας διαπραγματεύσεις στις 3 Σεπτεμβρίου 2008, στο πλαίσιο της αποστολής των καλών υπηρεσιών του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών.

 

Ο στόχος των απευθείας διαπραγματεύσεων είναι η επίτευξη αμοιβαία αποδεκτής λύσης του Κυπριακού προβλήματος, η οποία θα διασφαλίζει τα θεμελιώδη και νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων και των Τουρκοκυπρίων. Η συμφωνημένη λύση θα τεθεί σε ταυτόχρονα, χωριστά δημοψηφίσματα.

 

Όσον αφορά τις Τεχνικές Επιτροπές, οι ηγέτες ενέκριναν σήμερα δεκαέξι επιπλέον μέτρα στους τομείς του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς, της διαχείρισης κρίσεων, και του εγκλήματος και της εγκληματικότητας και έδωσαν οδηγίες για την άμεση και πλήρη εφαρμογή τους.

Ως ένδειξη της αναβαθμισμένης τους εμπλοκής, οι ηγέτες αποφάσισαν τη σύσταση ασφαλούς απευθείας τηλεφωνικής γραμμής για τη διευκόλυνση της μεταξύ τους επαφής.

Οι ηγέτες καλωσορίζουν το διορισμό του κυρίου Αλεξάντερ Ντάουνερ ως Ειδικού Συμβούλου του Γενικού Γραμματέα για το Κυπριακό, και προσβλέπουν σε συνεργασία μαζί του και με την ομάδα των Ηνωμένων Εθνών κατά την επόμενη περίοδο.

Έδωσαν επίσης οδηγίες στους Εκπροσώπους τους να ασχοληθούν με τη διάνοιξη του οδοφράγματος του Λιμνίτη και άλλων οδοφραγμάτων.»

 

Δε φαίνεται να υπάρχει κάτι μεμπτό με τα ανωτέρω. Εκτός ίσως από το γεγονός πως τις δηλώσεις αυτές τις συμφώνησε εκ μέρους μας ο κ. Χριστόφιας. Δεν είναι κακό πως έκανε κάτι θετικό ο απελθών. Το ζήτημα που τίθεται είναι πως θα *πουλήσει* αυτό το θέμα στους ψηφοφόρους ο Νίκος Αναστασιάδης. Γιατί βλέπετε, το μέγεθος της αρνητικής συνεισφοράς του Δημήτρη Χριστόφια είναι τόσο μεγάλο, που δικαίως νοιώθει ο πρόεδρος πως οτιδήποτε φέρει το όνομα του θα προκαλέσει αντίδραση, όχι από τον Στροβολιώτη που τον έχει σίγουρο αν προχωρήσει στη λύση, αλλά όλους εκείνους που χρειάζονται για να πάρουμε το 51%.  Μπορεί να ακούγεται φτηνό επιχείρημα, αλλά δεν είναι εξωπραγματικό.

Ας δούμε πως θα εξελιχτεί το θέμα…

Από την άλλη, δεν χωρεί αμφιβολία πως αν η διαδικασία αποτύχει λόγω αυτού του θέματος, δε θα υπάρχει καμία δικαιολογία για τον πρόεδρο. Ο μαξιμαλισμός δεν είναι κακό πράγμα, αν ξέρεις πότε βγαίνεις για να μην παγιδευτείς, και αν μπορείς να μετρήσεις πόσο αξίζει ο στόχος σε σχέση με τα επιμέρους.

Κάποιοι λένε πως ο πρόεδρος νοιώθει έντονα για το γεγονός πως ο Αλ. Ντάουνερ δεν ενθουσιάστηκε και πολύ με τις εξαιρετικές ιδέες για το Βαρώσι και τη μεγαλύτερη εμπλοκή της ΕΕ. Δυστυχώς το Κυπριακό δεν είναι διαγωνισμός εκθέσεων ιδεών, αλλά παζάρεμα, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη τη δύναμη και τη βαρύτητα των παζαρκωτών. Οι Τούρκοι λένε κάτι πολύ ρεαλιστικό (και του δίνω αυτό τον χαρακτηρισμό, αφού άκουσα τον ίδιο τον Ταλάτ να το υπερασπίζεται, με πειστικό τρόπο): καλά τα ΜΟΕ, καλά τα μεγάλης κλίμακας ΜΟΕ, αλλά εκ των πραγμάτων έχουμε μπροστά μας μόνο μερικούς μήνες. Ένα σημαντικό ΜΟΕ θα μας πάρει πολύ καιρό να καταλήξουμε, είναι πιο σωστό να κυνηγήσουμε τη λύση , τη συνολική λύση μέχρι το ντε φάκτο χρονοδιάγραμμα της άνοιξης του 2014.

Από την άλλη, καλώς (για εμάς) ή κακώς η ΕΕ αποτελεί μία ομάδα στην οποία είμαστε ήδη μέλος, άρα «δικαιολογείται» η Τουρκία να της αρνείται πιο ουσιαστικό ρόλο ως προκατειλημμένης, έστω και αν η ίδια η Τουρκία επιδιώκει να γίνει μέλος σε αυτή την ομάδα.

Με όλα τα ανωτέρω, θέλω να δώσω έμφαση στα ακόλουθα:

  1. Εμπιστεύομαι ακόμη τον πρόεδρο λύσης Νίκο Αναστασιάδη.
  2. Ζητώ να του δοθεί χρόνος, λόγω και των ευρύτερων περιστάσεων, αλλά και λόγω του ότι παραλαμβάνει ένα πιο πολύπλοκο Κυπριακό από οποιονδήποτε εκ των προκατόχων του.
  3. Η προσπάθεια για τη λύση θα γίνει και δε θα είναι ανοικτού τέλους. Δηλαδή τα δυο μέρη μετά την πιθανή νέα αποτυχία, δε θα μείνουν έχοντας στο χέρι τα κεκτημένα τους.
  4. Ο Ερντογάν δε  εμπνέει πλέον εμπιστοσύνη, ούτε σε μένα, ούτε στη δύση, η Ελλάδα δεν υπάρχει, άρα η ευθύνη είναι πολύ βαρύτερη στους ώμους του ιδίου του προέδρου.

Γι’ αυτό, όταν κάνει λυσοφοβικές και πολιτικά απρόσεκτες δηλώσεις με ενοχλεί, αλλά κυρίως με ανησυχεί. Με ανησυχεί  παρά πολύ. Με ανησυχεί κατά πόσον βλέπει το ίδιο πράγμα με εμένα, αλλά έχει δυνατότητες και γνώση γεγονότων που του επιτρέπουν να αναγνώσει περισσότερα από ένα (όχι και τόσο) ταπεινό μπλόκερ.

Στην πιο κάτω φωτογραφία εγώ βλέπω μόνο ένα βράχο.

Ο γιός μου βλέπει κράνος, κεφάλι αετού, κεφάλι αγελάδας.

Έχουμε και οι δυο καλή όραση.

IMG_3338

 

Έχει και ο Νίκος Αναστασιάδης καλή όραση.  Με ανησυχεί πάρα πολύ η πιθανότητα να βλέπει και εκείνος το ίδιο πράγμα, και όπως το γιό μου να διαβάζει κάτι διαφορετικό.

 

 

Υ.Γ.

 

Οι «κακές» δηλώσεις Αναστασιάδη έγιναν μετά τη λήψη του τελεσιγράφου των 4 ημερών από τον ΟΗΕ. Καλό είναι να διαβαστούν όλες:

 

 

 

 

«Την ίδια ώρα, η πατρίδα μας περνά κρίσιμες ώρες. Από τη μια η διαχείριση της οικονομικής κρίσης και από την άλλη η διαχείριση του εθνικού μας προβλήματος. Όσον αφορά το δεύτερο, θέλω να επαναλάβω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο πως η επιθυμία μας και η δική μου αποφασιστικότητα είναι να εργαστώ άοκνα προκειμένου να πετύχουμε το ταχύτερο δυνατόν μια λύση που να διασφαλίζει και την επιβίωση του Ελληνισμού, τις αγωνίες, τις έγνοιες, αλλά και τις απαιτήσεις του, χωρίς ποτέ να παραγνωρίζει τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων.

 

Είμαστε οι δύο κοινότητες συγκάτοικοι σε αυτό τον χώρο, σε αυτό το μικρό παράδεισο που έχει μετατραπεί σε κόλαση, ως αποτέλεσμα σφαλμάτων από οπουδήποτε και αν προέρχονταν. Αυτό που έχει σημασία είναι αν θέλουμε να πετύχουμε τον στόχο, να μην κοιτάζουν κάποιοι αντί την ουσία, τον χρόνο επανέναρξης των διαπραγματεύσεων.

 

Θέλω να πω για να ξεκαθαρίσω μια για πάντα κάτι: Δεν δεχόμαστε, από όπου και αν προέρχονται οι οποιοιδήποτε εκβιασμοί, ή τακτά χρονοδιαγράμματα γιατί τάχα έτσι μπορεί να κατορθωθεί να ικανοποιηθεί το όραμα κάποιων – επαναλαμβάνω όχι ως προς την ουσία αλλά ως προς τον χρόνο επανέναρξης του διαλόγου – και να μπούμε σε ένα διάλογο χάριν του διαλόγου, χωρίς οι βασικές αρχές ή οι αποφάσεις, τα ψηφίσματα του ΟΗΕ ή οι αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας να μη διασφαλίζονται από αυτούς που εκπροσωπούν τον διεθνή Οργανισμό.

 

Θα πρέπει να γίνει συνείδηση ότι η εμπιστοσύνη προς κάποιους δίνεται ή αναιρείται εάν μέσα από τις συγκεκριμένες πράξεις αποδεικνύουν ότι δεν είναι άξιοι της εμπιστοσύνης μας. Αυτό ας ληφθεί σοβαρά υπόψη.

 

Τις επόμενες των ημερών βεβαίως θα συνέλθει το Εθνικό Συμβούλιο, θα εξετάσει τα όσα σήμερα έχουν ανακοινωθεί και είμαι βέβαιος ότι ομόφωνα θα δώσουμε μια απάντηση. Όσο μας ενδιαφέρει, και μας ενδιαφέρει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον η λύση του κυπριακού προβλήματος, άλλο τόσο και είμαστε έτοιμοι σε αυτό, θέλουμε ο νέος διάλογος όταν θα ξεκινά, να ξεκινά με τις απαραίτητες προϋποθέσεις και την προοπτική επιτυχίας. Κανένας άλλος δεν θέλει περισσότερο από εμάς τη λύση του κυπριακού προβλήματος. Μια λύση που θα μας απαλλάσσει από τα κατοχικά στρατεύματα, μια λύση που θα επανενώνει την πατρίδα μας, μια λύση που θα κατοχυρώνει τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων, Τουρκοκυπρίων και Ελληνοκυπρίων, μια λύση που θα δημιουργεί ένα κράτος λειτουργικό αλλά και βιώσιμο, και την ίδια ώρα να μπορεί να επιτελέσει τις υποχρεώσεις του ως πλήρες μέλος της ΕΕ. Ένα κράτος που θα διασφαλίζει σε όλους ανεξαίρετα την προοπτική προκοπής και συνεργασίας.

 

Ας μη ζουν με ψευδαισθήσεις κάποιοι ότι θα αποσπάσουν δάφνες επιτυχίας εάν νομίζουν ότι μέσα από τους εκβιασμούς μπορεί να μας οδηγήσουν σε ένα διάλογο χάριν του διαλόγου. Το κάνω ξεκάθαρο: Βασικές αρχές δεν πρόκειται να απεμπολήσουμε ανεξάρτητα του ποιος το λέει και το πώς το λέει.

 

Δεν ζούμε στην Αυστραλία, ζούμε στην Κύπρο με τις ιδιαιτερότητες. Και ας αναλογιστούν κάποιοι, που έχουν υποχρέωση να υλοποιούν ψηφίσματα, ότι εκείνα θα πρέπει να προτάσσουν και όχι τις θέσεις της μιας πλευράς για να εκθέτουν την άλλη.»

46 Σχόλια leave one →
  1. superman permalink
    3 Νοεμβρίου, 2013 15:55

    Το μεγαλυτερο προβλημα στο κυπριακο ειναι το πως θα μαλακωσει και να προετοιμαστει ο κοσμος για τη λυση μετα το δηλητηριο που του ποτιζουν τα κομματα και τα ΜΜΕ τοσα χρονια, ιδιως απο το 2004 και μετα . Ειπαμε και προχτες οτι το μεγαλυτερο προβλημα ειναι τα ΜΜΕ και σιγουρα τετειες δηλωσεις τους βοηθουν να τρομοκρατησουν τον κοσμο και με την μη αντικειμενικη ενημερωση να τον παραπλανησουν και να δωσουν χωρο στις θεωριες συνωμοσιας. Ο προεδρος με καθε του λεξη θα επρεπε να προετοιμασει τον κοσμο για λυση. Με αυτες τις δηλωσεις δίνει στον «απεριπτικοκεντροο» χωρο(απο χρυση αυγη μεχρι οικολογους) το αλοθι και ελευθερο το γηπεδο για να κανουν αυτο που ξερουν καλυτερα.
    Ισως και η χρησιμοποιηση της 8 ιουλιου, της μεγαλυτερης πατατας που επουλησε ο Τασος να ηταν καλη ιδεα να χρησιμοποιηθει ώστε να εφησυχαστουν οι φοβοι των απορριπτικων.

    Εγω στο βραχο στην αριστερη πλευρα βλεπω ενα σπαρτιατη με το κρανος του να κρυφοκοιταζει…… Μηπως εν ο αναστασιαδης και θελει να τα εχει καλα με τους σκληρους που συνεργαστηκε στην κυβερνηση (Ευρωκο, Δηκο, Αρχιανακεφαλαιεπισκοπο) και χωνεται πισω απο αυτο που πραγματικα νιωθει ωστε να βοηθησει τον καρεκλογιαν να νικησει τον πριγκηπα (απογονου του τελευταιου ελληνα ηγετη).

    Υ.Γ.
    O αρχιεπισκοπος τι θελει τελικα, εσυγχισες μας σημερα περισσοτερο που τον προεδρο. Θελεις μια σωστη λυση μεσο συνομιλιων η απελευθερωση?

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Νοεμβρίου, 2013 19:33

      Ξανά συμφωνούμε, ακόμα και για τη χρήση της 8ης Ιουλίου. Διαφωνούμε στην ερμηνεία της εικόνας του βράχου 😉

      Για τον αρχιεπίσκοπο, με ρωτάς εμένα; Μάλλον είμαι ακατάλληλο πρόσωπο για να απαντήσω.

      Μου αρέσει!

  2. Ανώνυμος permalink
    3 Νοεμβρίου, 2013 17:34

    Να ξεχάσετε λύση τύπου Αναν.

    Μου αρέσει!

    • Incus permalink
      3 Νοεμβρίου, 2013 18:11

      Τζιαι εσύ φίλε μου με του άλλους δικούς σου να ξεχάσεις την μισή Κύπρο τζιαι την Κυπριακή Δημοκρατία όπως την ήξερες μέχρι σήμερα. Τα ψέματα μαζί με τα ριάλλια τζαι τον μακροχρόνιο ετελειώσαν. Πιάσ ‘ τον σσιπέττον τζιαι κάμε κατά τζει αν σου πάει.

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Νοεμβρίου, 2013 19:36

      Πάντως, ανώνυμε, κάτι τέτοιες φωνές στο βορρά τις λένε γκρίζους λύκους, τούρκους εθνικιστές και διάφορα άλλα ανάλογα – υποθέτω.

      Μου αρέσει!

  3. Ανώνυμος permalink
    3 Νοεμβρίου, 2013 18:22

    Γιάννο, καλά το έγραψες: » δε νοιώθω πολύ άνετα, και δεν πιστεύω πως η παρούσα ανάλυση θα βγει ανάλυση της προκοπής».
    Και κατέβαλες μεγάλη προσπάθεια να το αποδείξεις. 🙂

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Νοεμβρίου, 2013 19:37

      Πάντα κάνω ό,τι μπορώ, και δεν το κρύβω, ούτε ρίχνω ευθύνες σε άλλους και σε άλλα. Καταλαβαινόμαστε νομίζω.

      Μου αρέσει!

  4. strovoliotis permalink*
    3 Νοεμβρίου, 2013 19:40

    Μεταφέρω διάλογο από το ΦΒ:

    ΜΜ:

    «Πραγματικά Γιάννο, θεωρείς ότι δικαιολογίες του τύπου: «Δεν είναι κακό πως έκανε κάτι θετικό ο απελθών. Το ζήτημα που τίθεται είναι πως θα *πουλήσει* αυτό το θέμα στους ψηφοφόρους ο Νίκος Αναστασιάδης», αρμόζουν σε ένα μυαλό όπως το δικό σου; Ή μήπως πρέπει να κάνουμε το παν να δικαιολογήσουμε τη στάση του Αναστασιάδη; Και έχει τα βαρίδια των συνεργατών του και ιδιαίτερα του ΔΗΚΟ, ο απελθών δεν είχε τα βαρίδια όλων, του ΔΗΣΥ περιλαμβανομένου;»

    Στροβολιώτης:

    «Να μην είναι κοντή η μνήμη: ο απελθών είχε για σχεδόν δυο χρόνια τη στήριξη του παρόντος στο Κυπριακό.
    Πέραν τούτου, να σου πω μια ιστορία: το περίπτερο της γειτονιάς το είχαν ανοίξει πρώτοι δυο αδέλφια. Δούλεψαν σκληρά, το έκαναν να πετάσει, πήραν και το διπλανό μαγαζί και το έκαναν ένα κοφτήριο ριαλιών.
    Μετά βρήκαν δυο άλλα αδέλφια τα οποία προσπαθούσε ο γέρημος πατέρας να αποκαταστήσει γιατί ηταν λίγο αδιάφορα και αχάπαρα από δουλειά. Έτσι πλήρωσε τους πρώτους ένα τεράστιο ποσό για «αέρα», και έβαλε τα βλαστάρια του στο μαγαζί. Ε, οι αχάπαροι και οι αχαΐρευτοι δυστυχώς δεν αλλάζουν και το περίπτερο πήρε την κάτω βόλτα.
    Έφυγαν νύχτα με το περίπτερο πρακτικά κατεστραμμένο και χρέη στους πάντες.
    Τα επόμενα δυο αδέλφια προσπαθούσαν 6 μήνες να στήσουν το μαγαζί, το έκαναν ξανά όμορφο, και έχει τώρα 2 μήνες που άνοιξαν ξανά που κάνουν ότι μπορούν να βγουν πουπάνω. Όταν τους ρωτώ μου λένε το ίδιο: οι προηγούμενοι κατέστρεψαν τα πάντα, έδιωξαν τους πελάτες, τσακώθηκαν με όλους τους προμηθευτές, δημιούργησαν προκατάληψη και αρνητισμό, ακόμα και το όνομά τους διώχνει κόσμο.

    Ελπίζω να αντιλαμβάνεσαι τα σχετικά με το απόσπασμα που θίγεις σημεία.
    Εμένα δε με χαλά να υιοθετήσει ο Νίκος Αναστασιάδης τις συμφωνίες Ταλάτ – Χριστόφια. Από έμενα μέχρι το 51% πρέπει να σκεφτεί πιο σοβαρά όμως.»

    Μου αρέσει!

  5. 3 Νοεμβρίου, 2013 19:56

    Αν ο γνωστος ,μας χρεωκόπησε και μεις πρέπει να πληρώσουμε πολλές χιλιάδες γιατί μπήκαμε εγγυητές γιατί να μην πάει στην επιτροπή της Αγκυρας;;;;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Νοεμβρίου, 2013 20:00

      Δεν είναι της Αγκυρας. Είναι νόμιμη επιτροπή αναγνωρισμένη από το Ευρωπαικό διακστήριο.

      Μου αρέσει!

      • 3 Νοεμβρίου, 2013 20:14

        To ξέρω ‘οτι είναι αναγνωρισμένη και…..από το γείτονα μου Αχιλλέα Δημητριάδη. Είπε ότι εμεις οι Τουρκόπληκτοι του 63 να κινήσουμε αγωγή της Κυπρ Δημοκρατίας… Το δικό μου σπιτακι πίσω από Λήδρα Πλας στα κατεχόμενα το κληρονόμησε κατα λάθος η αδελφή μου….Στο μεταξύ έχω στείλει και τους επιδότες επιτυχώς και στο Προεδρικό. Η ζωή συνεχίζεται….

        Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        3 Νοεμβρίου, 2013 22:52

        Είναι νόμιμη επιτροπή όπως τη λες, αλλά της Άγκυρας. Διαφορετικά, δεν θα ήταν νόμιμη.
        Κάτι μου λέει πως θα είσαι απολαυστικός καθ’ όλη τη φάση της αυτο-αποκαθήλωσης του κ. Αναστασιάδη.
        Πλις, συνέχισε να τον εμπιστεύεσαι. Κάποιος πρέπει να το κάνει.
        Με το διοικητή πότε θα ξαναρχίσετε; Άμα φύγει η τρόικα και νομίσετε πως το πεδίο ξαναείναι ελεύθερο;

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          4 Νοεμβρίου, 2013 07:47

          Αν συνεχίσει η αποκαθήλωση ΝΑ σημαίνει επίσης πως καταστρέφεται και η Κύπρος. Εγώ, δεν το επιθυμώ αυτό, και γι’ αυτό ελπίζω να πετύχει.

          Μου αρέσει!

  6. strovoliotis permalink*
    3 Νοεμβρίου, 2013 19:58

    Our View: Is anyone convinced Anastasiades is committed to a settlement?

    President Nicos Anastasiades: his words speak louder than his actions
    IN A SPEECH he made on Thursday night to mark World UN Day, President Anastasiades said that despite the economic difficulties we were facing, he was “determined to work decisively to secure a viable and lasting settlement so that all communities of Cyprus could live and prosper in a modern European state that fully respects the principles of the UN.”

    This is the standard rhetoric of all our presidents, including those who were not at all keen on a settlement. The most hard-line, anti-solution, president, the late Tassos Papadopoulos had expressed the exact same views on countless occasions.

    It is very surprising that a pragmatic politician like Anastasiades, who had persuaded everyone of his real commitment to a solution by taking a clear stand in favour of the Annan plan regardless of the political cost, repeats this tired and meaningless rhetoric that has been served for 40 years. What does he hope to achieve by uttering these platitudes at half the public engagements he speaks at?

    Nobody outside Cyprus would be convinced that the president was genuinely committed to a settlement because of his speeches. What is more worrying is that the president’s actions do not suggest that he is “determined to work decisively to secure a settlement.” His policy of setting conditions has been counter-productive and could be construed as a tactic designed to prevent the start of talks, even if this was not his intention.

    Was it realistic to expect the Turks to returned the fenced off part of Famagusta as a show of goodwill that would facilitate the start of talks proper? Knowing how the Turkish side works, was there a one in a million chance that it would return territory before any negotiations? Yet despite the Turks’ flat rejection of the proposal, Anastasiades kept raising public expectations on the matter.

    His other condition, that the two sides had to reach agreement on the outline/basis of the settlement, before negotiations began, may have seemed a good idea but led nowhere. The negotiators of the two sides have had many meetings, but have still not agreed on the desired joint communiqué that Anastasiades made a pre-requisite for the start of talks. There were similar fruitless negotiations – they were referred to as preparation of the ground for talks – during the Papadopoulos presidency that became a diplomatic farce.

    The UN Secretary General Ban ki-Moon, not prepared to wait any longer – proper talks were scheduled to start in October – has now intervened. After a meeting with his Special Advisor Alexander Downer in New York on Friday night, Ban’s spokesman said the Secretary General expressed the hope the two sides would resolve their differences and issue the joint communiqué by November 8 that would allow the two leaders to meet and full-fledged negotiations to resume. He also expressed concern about the delay, saying that there was a “limited window of opportunity” for a comprehensive settlement.

    It was a no-nonsense announcement that will cause some embarrassment to the president, as his oft-expressed opposition to the resumption of talks without adequate preparation, has been unceremoniously dismissed by Ban. There is now an unofficial deadline for the two sides to agree on a communiqué and the UN is unlikely to accept the continuation of the deadlock. It would pressure the two sides to agree to the communiqué that would pave the way for the meeting of the two leaders and resumption of talks.

    While Anastasiades would be able to put a positive spin on the turning of the screw by Ban, claiming it was directed at the Turkish side, he would have more difficulty dealing with the Secretary-General’s expression of “full confidence” in Downer. This was the week that the presidential palace had instigated a concerted attack on Downer by leaking information that the Special Advisor had supposedly written to the European Commission expressing opposition to the more active involvement of the EU in the peace process.

    Anastasiades wanted a senior judge from the EU directly involved in the talks. The idea, allegedly, did not have the support of Downer, who wanted to stay in control of the procedure even though a UN announcement, earlier in the week, said no letter had been sent; it added that EU involvement would be welcome.

    It appears that the period of prevarication and setting of conditions has been officially closed by the UN Secretary-General. Anastasiades will now have to move on from words, the easy part of the Cyprus problem that all politicians love, to the difficult part that everyone hates – decision and actions. As Ban’s spokesman said, we only have a “limited window of opportunity.”

    Μου αρέσει!

  7. strovoliotis permalink*
    3 Νοεμβρίου, 2013 20:20

    Σαν κακόγουστο αστείο:ο εθνικιστής ΤΠ, ο ανεπαρκής ΔΧ, ο φιλολυσικός ΝΑ την παθαίνουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο: οι Τούρκοι να στήρίζουν τις προσπάθειες του ΟΗΕ ενώ εμείς τσακωνόμαστε και μεταξύ μας και με τον ΟΗΕ…

    Μου αρέσει!

  8. ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΗΚΟΣ permalink
    3 Νοεμβρίου, 2013 22:41

    Αγαπητέ Γιάννο οι χαρακτηρισμοί σου για δύο πρώην Προέδρους της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι απαξιωτικοί και ιδιαίτερα για κάποιον ο οποίος δεν βρίσκεται εν ζωή. Λίγος σεβασμός στην κρίση τουλάχιστο αυτού του λαού δεν βλάπτει. Τουλάχιστο κανένας Πρόεδρος δεν κατόρθωσε μέχρι σήμερα καν να πλησιάσει σε λύση. Φαίνεται όμως ότι το πρόβλημα μας είναι βαθύτερο για αυτό πάμε απο το κακό στο χειρότερο. Σύντομα όμως έχω την αίσθηση ότι κάποιοι θα πάρουν την απάντηση δι’ότι η υπομονή αυτού του λαού έχει εξαντληθεί. Για αυτό καθε κατεργαραίος ας κάτση στη θέση του.
    Εάν νομίζης ότι τα καταφέρνης καλύτερα ή έχης συγκεκριμένες΄λύσεις βάλτες ενώπιον του λαού Γιάννο για να κριθούν. Δημοκρατία έχουμε . Νομίζω κάπου στο παρελθόν ήσουν και υποψήφιος. Μήπως ήταν λανθασμένη κίνηση?? Και εάν ήταν λανθασμένη σημαίνει ότι κάποιοι μέχρι σήμερα δικαιολογούνται να σε βρίζουν ?? Ασφαλώς ΟΧΙ. Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει.

    Μου αρέσει!

    • superman permalink
      4 Νοεμβρίου, 2013 01:27

      Ποιο σεβασμο να δειξει καποιος στους πρωην προεδρους οταν αυτοι οι ιδιοι δεν σεβαστηκαν καποιους αλλους νεκρους. Πρωτα ο Παπαδοπουλος για τους δολοφονηθεντες αριστερους απο την ΕΟΚΑ εγραφε στην εφημεριδα του τον Κυρηκα οτι καλα να παθουν γιατι επρεπε να μαθουν. Οι δολοφονιες δεν ηταν πολιτικες αλλα ο Τασσος τους θεωρουσε προδοτες και τους εβριζε ακομα και νεκρους. Επισης την περιοδο των διακοινοτικων ταραχων δηλωσε οτι μεχρι να ερθει η Τουρκια στην Κυπρο δεν θα μεινει τουρκοκυπριος ζωντανος στο νησι. Ο μεν Χριστοφιας επιασε αυτο τον ανθρωπο που ειπε αυτα τα λογια για τους νεκρους συντροφους του και το 2% που ειχε σαν ποσοστο το εκανε 50+ και τον εβγαλε προεδρο και τις ακραιες αυτες ιδεες εμεσα τις εκανε εθνικη πολιτικη. Γιαυτο ειπε και το αλλαξε ο ανθρωπος σιορ. Ασε που τα θυματα στο μαρι δεν τα σεβαστηκε αλλα νομιζω τα πρωτα δυο(να βγαλει τον Τασο προεδρο και να τον στηριξει παροτι ειχαν αντιθετες αποψεις) ειναι πιο σοβαρα. Εκαναν και αρκετα αλλα αυτοι οι δυο εις βαρος του λαου τους αλλα τα πιο σημαντικα οσον αφορα το οτι δεν σεβαστηκαν νεκρους ειναι τα 2 πιο πανω.
      Οσον αφορα το αν καποιος προεδρος εφτασε κοντα σε λυση το 2004 ειμασταν πολύ κοντά αλλά οι δυο προεδροι που λες οτι δεν σεβομαστε την σκοτωσαν. Ο Τασος λόγο του ότι ηταν εθνικιστης και δεν πιστευε στην διζωνικη και στην συμβιωση εκανε το παν ωστε να μην περασει το σχεδιο δαιμονοποιοντας το. Ο Χριστοφιας για να μην χασει τις καρεκλες και να μηνει στην Κυβερνηση στηριξε κατι ακριβως αντιθετο απο τα πιστευω του και εγινε ξανα δις νεκροθαφτης του Κυπριακου το 2008 σκοτωνοντας και την τοτε δυναμικη που ειχε δημιουργηθει.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΗΚΟΣ permalink
        4 Νοεμβρίου, 2013 16:29

        Αυτά που ανάφερες πιο πάνω είναι οι θέσεις σου και οι απόψεις σου. Κατα πόσο όμως διοίκησαν λανθασμένα αυτο τον τόπο και με ποιό τρόπο θα το κρίνει τελεσίδικα η ίδια η ιστορία μετα απο δεκάδες χρόνια. Εχω την ταπεινή άποψη ότι κανένας μα κανενας δεν δικαούται να βριζει τον οποιοδήποτε προεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας ο οποίος αναδείχθηκε απο τον ίδιο τον λαό. Και μένω ως εδώ.

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          4 Νοεμβρίου, 2013 21:00

          Διαφωνώ. Ενας ταπεινός μπλόκερ πρέπει να δέχεται και κριτική γιά όσα γράφει. Ενας πρόεδρος 1000 φορές ττόσο για ό,τι κάνει.

          Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Νοεμβρίου, 2013 07:18

      Αποφασιστικέ μου, ναι ήμουν δυο φορές υποψήφιος βουλευτής με τους Οικολόγους, και μια ευρωβουλευτής με τους μη Συναγερμικούς Ναιναίκηδες(Στυλιανίδη, Βασιλείου, Πραξούλλα κλπ). Ε, αφού ο λαός δεν με προτίμησε, ήταν σίγουρο πως θα έκανε γκάφες 😉

      Δεν νοιώθω τον παραμικρό σεβασμό για την πολιτική Τάσσου για το κυπριακό και δε νοιώθω τον παραμικρό σεβασμό για το σύνολο της πολιτικής Χριστόφια.

      Μου αρέσει!

  9. Ανώνυμος permalink
    4 Νοεμβρίου, 2013 01:09

    Οι χειρισμοί Αναστασιάδη στο Κυπριακό αποκαθιστούν τον Χριστόφια. Αργότερα θα τον αποκαταστήσουν και στα οικονομικά.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Νοεμβρίου, 2013 07:49

      Αυτό είναι λογικά, πολιτικά και οικονομικά αδύνατον: Ο Χριστόφιας όρισε το απόλυτο χάος.Δεν μπορεί κανείς να το επαναλάβει.

      Μου αρέσει!

  10. 4 Νοεμβρίου, 2013 09:43

    Τούτον το ότι επαναλαμβάνεις συνέχεια » Βεβαια έχω εμπιστοσύνη στο Νικο Αναστασιαδη» πώς να το εξηγήσουμε; Έχεις άγχος; Παρακολουθά σε κανένας ή απλά θέλεις να κρατάς την συσπείρωση…Θυμίζει κομματικό στέλεχος τουντο πράμα. Τζαι επειδή εσύ εν είσαι όπως ξέρουμε, εν καπως ανησυχητικό.

    Για να κάμω παραφραση του τίτλου σου: Όταν ο Στροβολιώτης μιλά όπως τους άλλους, με ανησυχεί περισσότερο από τους άλλους.

    Πέφτουν όλα τα κάστρα σιγά σιγά και μάλλον είναι πιο τρομακτικό για όποιον βρίσκεται πάνω στο κάστρο.

    Για την ουσία του θέματος: λύση; μα περιπαίζεται μας σιορ; Μετά το πιστόλι στον κρόταφο και τη θηλιά στο λαιμό, σκεφτείται άλλο όργανο απειλής να μας εξηγήσετε γιατί οι συνομιλίες θα ναυαγίσουν πριν καν αρχίσουν.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Νοεμβρίου, 2013 20:40

      Αγαπητή Δις, εγώ εμπιστεύομαι τον Νίκαρο αν και όταν λειτουργεί ορθά. Αν δεν το κάνει δε θα τον εμπιστεύομαι.

      Αντιθέτως εσύ δεν τον εμπιστεύεσαι απλώς επειδή δεν είναι αριστερός. Κατ΄ αναλογία κατά καιρούς δεν εμπιστευόσουν ούτε τον ΦεύγωΜεΤοΚεφάλιΨηλά, όχι επειδή ήταν ανίκανος, αλλά επειδή δεν ηταν αρκετά αριστερός.

      Άλλα τα κριτήρια μας, άλλος ο κόσμος σου – μόνο που σου έχω πει πολλές φορές, ο δικός σου βρίσκεται σε ένα παράλληλο σύμπαν.

      Μου αρέσει!

  11. Ανώνυμος permalink
    4 Νοεμβρίου, 2013 11:47

    Η αχαπαροσύνη δε με τρομάζει. Εκείνο που με τρομάζει είναι η σκόπιμη μετατόπιση της αναζητούμενης λύσης. Από την ΔΔΟ μετακινούμαστε προς την διχοτόμηση ή στην καλύτερη των περιπτώσεων προς την χαλαρή ομοσπονδία βάσει σχεδίου. Κοντολογίς στο τέλος θα μας πουν ότι, παρά με έτσι πλάσματα, τους Τουρκοκύπριους που θα τους ονομάζουν Τούρκους πάλι, καλύτερα τζιείνοι ποτζιεί τζι’ εμείς ποδά. Ή όλη πορεία του Δεσμεύομαι Να Μη Δεκτώ Κούρεμα Καταθέσεων σ’ αυτό το συμπέρασμα οδηγεί. Προχωρά βήμα βήμα να κάνει τη λιποταξία προς την διχοτόμηση αποδεκτή από τους λογής λογής νούσιμους και ανόητους μπλε με πρώτο και καλύτερο τον ηλίθιο αρχιερέα.
    Εδώ θα είμαστε και θα το δούμε το έργο.

    Μου αρέσει!

  12. 4 Νοεμβρίου, 2013 23:23

    Μου αρέσει!

  13. strovoliotis permalink*
    5 Νοεμβρίου, 2013 07:15

    Ταλάτ: Κανείς δεν παίρνει σοβαρά τα περί λύσης μέχρι τον Μάρτιο
    Εδώ «δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο κοινό ανακοινωθέν», ανέφερε ο πρώην ηγέτης των T/κ
    Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

    Το Κυπριακό, είπε ο κ. Ταλάτ, θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγους μήνες, εάν η συσσωρευμένη εμπειρία χρησιμοποιηθεί.
    Είναι πολύ λογικό και θεμιτό για την τ/κ πλευρά να θέτει ορισμένες ημερομηνίες – στόχους δήλωσε ο πρώην ηγέτης των Τ/κ Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, προσθέτοντας ότι αυτό που είναι σημαντικό είναι «όταν τίθενται χρονοδιαγράμματα να τα βάζεις σε συνδυασμό με τον προγραμματισμό της λύσης».

    Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Χαβαντίς σήμερα, ο κ. Ταλάτ ανέφερε ότι εάν η τ/κ πλευρά θέτει χρονοδιαγράμματα και δηλώνει ότι ο καθένας θα πρέπει να ακολουθήσει το δρόμο του, με το επιχείρημα ότι έχουμε θέσει καταληκτική ημερομηνία και δεν θα μπορέσουμε να το λύσουμε, «αυτό θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας και θα προκαλέσει απογοήτευση στους λαούς», κατά την έκφρασή του. Είναι ωφέλιμο εάν βάζεις χρονοδιαγράμματα να έχεις ρόλο στην επιτάχυνση των διαπραγματεύσεων, πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με τον κ. Ταλάτ κανείς δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ότι οι πλευρές θα καταλήξουν σε τελικό αποτέλεσμα μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο, αφού οι δύο πλευρές δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο κοινό ανακοινωθέν για την έναρξη των διαπραγματεύσεων το Νοέμβριο.

    Το Κυπριακό, είπε, θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγους μήνες, εάν η συσσωρευμένη εμπειρία χρησιμοποιηθεί. «Ωστόσο, το σημερινό περιβάλλον δείχνει ότι αυτό δεν θα συμβεί. Εδώ και δύο μήνες δεν μπορεί να ετοιμασθεί ένα κοινό ανακοινωθέν μιας σελίδας. Και οι δύο πλευρές δεν έχουν πρόθεση να καταβάλουν προσπάθεια με τρόπο που να δείχνει ότι το θέλουν».

    Ο πρώην Τ/κ ηγέτης επέκρινε τις συζητήσεις στα κατεχόμενα για μείωση της στρατιωτικής θητείας, λόγω της αντίστοιχης μείωσης στην Τουρκία.«Δεν λέμε ότι είμαστε ένα ανεξάρτητο κράτος ; Μεταφέρουμε εδώ κυριολεκτικά ό,τι ακούμε στην Τουρκία. Αυτό είναι το λυπηρό. Χωρίς να το συνειδητοποιούν οι Τ/κ αισθάνονται σαν να είναι ένα μέρος της Τουρκίας . Μπορεί να το αρνούνται στα λόγια, αλλά αυτό ζει υποσυνείδητα και στο μυαλό του. Αυτό είναι το λυπηρό » .

    Το θέμα σήμερα, συνέχισε, δεν πρέπει να είναι η στρατιωτική θητεία, αλλά το Κυπριακό. Δεν μπορούμε επίσης να λέμε ότι θα περάσουμε σε έναν επαγγελματικό στρατό, πρόσθεσε. «Αν φέρετε επαγγελματικό στρατό, τον μισθό τους θα τον ζητήσετε από την Τουρκία. Δεν πρέπει να πέσουμε σε μια τέτοια κωμική, αξιολύπητη κατάσταση», ανέφερε.

    Αναφερόμενος στην πιθανή υποψηφιότητα του στις «προεδρικές εκλογές», ο κ. Ταλάτ σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να πει αν θα είναι υποψήφιος ή όχι γιατί δεν θα αποφασίσει μόνος του. Αυτό, πρόσθεσε, θα αποφασιστεί από το Ρεπουμπλικανικό Τουρκικό Κόμμα (ΡΤΚ), το μεγαλύτερο κόμμα υπέρ της λύσης και των άλλων δυνάμεων υπέρ της λύσης στην κοινότητα.

    Μου αρέσει!

  14. strovoliotis permalink*
    5 Νοεμβρίου, 2013 07:17

    Σενάρια για το μέλλον του τουρκικού στρατού στην Κύπρο
    Του Νίκου Στέλγια
    Την προηγούμενη εβδομάδα, ολοκληρώνοντας το κείμενο μας αναφερθήκαμε στο «κάτι άλλο», το οποίο ενδέχεται να προετοιμάζει η Άγκυρα για το μέλλον του Κυπριακού. Τονίσαμε ότι αυτό το «κάτι άλλο», είναι ένα ζήτημα, το οποίο θα μας απασχολήσει αναλυτικά στο μέλλον. Το εν λόγω «κάτι άλλο» δεν είναι άλλο παρά το φημισμένο «Σχέδιο Β΄» της τουρκικής πλευράς για το Κυπριακό. Όσο και παράξενο και αν ακούγεται για κάποιους, σε μια περίοδο που συζητείται η λύση του Κυπριακού με βάση ένα ομοσπονδιακό μοντέλο, το εν λόγω σχέδιο εξακολουθεί να απασχολεί μια μερίδα αναλυτών στην Άγκυρα και στην άλλη πλευρά της πράσινης γραμμής. Αυτή την πληροφορία μας την επιβεβαιώνουν ομόφωνα οι τουρκικές και τουρκοκυπριακές πηγές μας στην άλλη πλευρά της πράσινης γραμμής και φυσικά στην Άγκυρα.

    «Η τουρκική πλευρά ετοιμάζεται να επιστρέψει για τελευταία φορά στο τραπέζι των συνομιλιών», τονίζει μια τουρκική πηγή, η οποία παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στο τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών. Η ίδια πηγή προσθέτει: «Σε περίπτωση που οι συνομιλίες οδηγηθούν εκ νέου σε αδιέξοδο, η τουρκική πλευρά θα επιχειρήσει να επωφεληθεί από τις περιστάσεις και να στείλει ένα συγκεκριμένο μήνυμα στην διεθνή κοινότητα: Η λύση του Κυπριακού με βάση το ομοσπονδιακό μοντέλο είναι αδύνατη. Για αυτό τον λόγω πρέπει να επικεντρωθούμε σε «out of the box» λύσεις και προσεγγίσεις».

    Θυμάμαι ότι την φράση «out of the box προσεγγίσεις», την άκουσα πρώτη φορά στα πλαίσια μιας συνέντευξης της «Κ» με τον πρώην ειδικό εκπρόσωπο του Τουρκοκύπριου ηγέτη, καθηγητή Κουντρέτ Όζερσαϊ. Ο έμπειρος σε θέματα Κυπριακού θαλάσσιου δικαίου και διπλωματίας, νεαρός καθηγητής επισήμανε με σοβαρό ύφος: «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να συζητήσουμε για άλλο 45 χρόνια αυτό το πρόβλημα. Η διεθνής κοινότητα μας έχει βαρεθεί. Σε περίπτωση λοιπόν που δεν μπορούμε να βρούμε μια λύση θα πρέπει να προβληματιστούμε για τα εναλλακτικά σενάρια».

    Ο κ. Όζερσαϊ την παραπάνω επισήμανση την πραγματοποίησε όταν ο Δημήτρης Χριστόφιας βρισκόταν ακόμη στο προεδρικό μέγαρο. Σήμερα, περίπου εννέα μήνες μετά την εκλογή του Νίκου Αναστασιάδη στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, η παραπάνω προσέγγιση εξακολουθεί να βρίσκεται στο προσκήνιο των συζητήσεων στην άλλη πλευρά της πράσινης γραμμής. Έχω την εντύπωση ότι αυτή η εξέλιξη είναι ένα ζήτημα το οποίο θα πρέπει να προβληματίσει την Λευκωσία.

    «Μιλούν για εναλλακτικά σχέδια, πραγματοποιούν αναφορά σε λύση δυο κρατών. Αυτό σημαίνει το τέλος της ομοσπονδιακής λύσης;» «Όχι», τονίζει μια τουρκοκυπριακή πηγή της «Κ», η οποία προσθέτει: «Η συζήτηση γύρω από τα εναλλακτικά σχέδια δεν σηματοδοτεί σε καμία περίπτωση το τέλος των συνομιλιών και της ομοσπονδιακής λύσης». Η ίδια πηγή μας μεταφέρει μια πληροφορία, την οποία δημοσιοποιούμε για πρώτη φορά σε αυτή την στήλη διατηρώντας τις επιφυλάξεις μας: «Απεναντίας, οι πληροφορίες μου από τους κύκλους της Άγκυρας και του τουρκικού στρατού αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα, η τουρκική πλευρά ενδέχεται να πραγματοποιήσει κάποια σημαντικά βήματα, τα οποία είναι σίγουρο ότι θα αιφνιδιάσουν και θα εντυπωσιάσουν την ελληνοκυπριακή πλευρά και την Λευκωσία».

    «Ποια θα μπορούσαν να ήταν τα εντυπωσιακά βήματα της Άγκυρας;» Η πηγή μας συνεχίζει: «Γνωρίζω ότι τις τελευταίες ημέρες, πίσω από κλειστές πόρτες, σε μυστικές συνεδριάσεις, οι Τούρκοι αξιωματούχοι και αξιωματικοί συζητούν διάφορα σχέδια για το μέλλον της παρουσίας του τουρκικού στρατού στο βόρειο κομμάτι της νήσου. Δεν αποκλείω κάποια βήματα «καλής θελήσεως» κατά το επόμενο διάστημα…»

    «Είδηση βόμβα», «πληροφορία άκρως σημαντική», όπως είμαι σίγουρος ότι θα έσπευδαν να την κατονομάσουν κάποιοι συνάδελφοι μου… Δεν το γνωρίζω… Αυτή την στιγμή δεν έχω την δυνατότητα να επιβεβαιώσω την συγκεκριμένη πληροφορία. Ωστόσο, υπογραμμίζω δυο σημεία: Πρώτον, η συγκεκριμένη πληροφορία την συγκεκριμένη περίοδο δεν είναι τυχαία εξέλιξη. Δεύτερον, γνωρίζω πολύ καλά ότι η πηγή μου διατηρεί οδούς επικοινωνίας με διάφορους κύκλους στην Τουρκία και στην άλλη πλευρά της πράσινης γραμμής και ότι δεν έχει φοιτήσει στην περίφημη «μεγάλη δημοσιογραφική σχολή του εντυπωσιασμού».

    Όπως και αν έχει… Το σίγουρο είναι ένα και μοναδικό: Έρχονται εξελίξεις στο Κυπριακό…

    Μου αρέσει!

    • Ανώνυμος permalink
      5 Νοεμβρίου, 2013 20:27

      Όχι και εξελίξεις. Βήματα και πρωτοβουλίες έρχονται από μια Τουρκία που αλωνίζει, τη στιγμη που ο δικός μας μάσιεται να κάμει τέττε τον Ντάουνερ και τον Μπαν Κι Μουν, και με χειροφιλήματα και γλυψίματα προσπαθεί να κατευνάσει αποτρόπαια τέρατα, βρυκόλακες που έβγαλαν νεκροκεφαλές στη γύρα για να ρουφήξουν το αίμα μας.
      ΔΥΣΤΥΧΕ ΚΥΠΡΙΑΚΕ ΛΑΕ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΣΟΥ, ρε αθάνατε.

      Μου αρέσει!

  15. 6 Νοεμβρίου, 2013 11:06

    «Δε χρειάζεται να εξηγήσω εδώ γιατί, αλλά αν εγκαταλείψω την πίστη μου στον Νίκο Αναστασιάδη είναι σαν να αποδέχομαι το καθεστώς της μη – λύσης ως λύση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όνειρα, ελπίδες, επιδιώξεις, οικονομικά μοντέλα, πίστη στον ορθολογισμό κλπ κλπ.»

    Τεράστιο λογικό άλμα να διασυνδέεις την πίστη στον Νίκαρο με τον ορθολογισμό! Κατ’ αρχήν είναι οξύμωρο να μιλάς για πίστη και ορθολογισμό. Είναι έννιαιες μη συμβατές. Μόνο οι παπάδες μπορούν με ορθολογισμό αλα καρτ να αποδείξουν την πίστη τους. Δηλαδή αν κάποιος δεν πιστεύει στον Νίκαρο δεν είναι ορθολογιστής; Ή μαλλον ένας ορθολογιστής αν αναμένει κάτι προοδευτικό από οποιοδήποτε πολιτικό του κατεστημένου, παύει να είναι ορθολογιστής και θα πρέπει να πάει να προσκυνήσει καμιά κάρα για να τον φωτίσει ο θεός τους.

    Γιατί σου προκαλεί εντύπωση ότι και αυτός ακολουθεί τον δρόμο των άλλων; The Darkness That Comes Before determines what will follow, είπε ένας φιλόσοφος που τον Καναδά που γράφει βιβλία φαντασίας. Ολόκληρο το σύστημα της ε/κ κοινότητας είναι εναντίον της λύσης που προωθεί ο ΟΗΕ. Είναι πολύ απλά τα πράγματα. Το 2004 δεν ήταν Πρόεδρος άρα του ήταν εύκολο να κάμνει τον μάγκα. Όπως κάμνουν τους μάγκες οι αμπάλατοι οι εθνικιστές και εθνικόκαυλοι που μιλούν για εθνικά δίκαια και αρλούμπες. Ο Νίκαρος με τον Αρχιεπίσκοπο θα λύσει τώρα το κυπριακό; Αμφιβάλλω και νομίζω ότι σύντομα η πίστη σου θα κλονιστεί. Μακαρί να βγω ψεύτης, βαρέθηκα να ακούω για το κυπριακό.

    Τώρα πέρα από την δική μας βλακεία που μας δέρνει μέρα-νύκτα υπάρχει μια πραγματικότητα που όσοι θέλουν λύση (και εγώ μαζί σας) δεν τολμούν να την παραδεκτούν. Αυτό που γίνεται είναι το δίκαιο του ισχυρού. Λένε όλοι σφικτείτε να υποχωρήσετε πέρκιμο δεκτεί να σας δώκει κάτι η Τουρκία. Άκρως ρεαλισμός που κρύβεται κάτω από το πέπλο της διπλωματίας και διφορούμενης γλώσσας. Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε. Λύση της πλάκας που ίσως δουλέψει, ή διχοτόμηση με ότι συνεπάγεται ή διαιώνιση της παρούσας κατάστασης με την κλαμμενη πολιτική μας. Όλα τα σενάρια είναι άσχημα και δεν μπορώ να αποφασίσω ποιο είναι το χειρότερο.

    Δεν γίνεται να παραδώσουμε το μαγαζί στην Τρόικα; Τουλάχιστον θα γλυτώσουμε από τους πολιτικούς μας και την εκκλησία!

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      8 Νοεμβρίου, 2013 06:32

      Σε πολλά έχεις δίκιο. Η «πίστη» δεν είναι ακριβώς αυτό, και νομίζω φαίνεται από το κείμενο. Ο Αναστασιάδης είναι ο μόνος εκ των τριών τελευταίων προέδρων που έχει και τις ικανότητες και την τόλμη να το λύσει. Το ερωτηματικό αφορά τις συνθήκες που βρήκε μπροστά του (και που του φόρτωσαν φυσικά οι προηγούμενοι), και βεβαίως αν *επιθυμεί* να το λύσει….

      Μου αρέσει!

  16. Νεοκύπριος permalink
    6 Νοεμβρίου, 2013 14:13

    Ξέχασες, strovolioti, να αναφέρεις και το συμπληρωματικό ανακοινωθέν της συμφωνίας Χριστόφια – Ταλάτ, που μιλά για ΔΔΟ με ΜΙΑ κυριαρχία, ΜΙΑ ιθαγένεια και ΜΙΑ διεθνή προσωπικότητα. Εκαθόρισε, δηλαδή, τη μορφή, και τη σωστή ερμηνεία της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας για την οποία γίνεται τόσος ντόρος ένθεν και εντέφχθεν. Ήταν ότι πιο σπουδαίο για την Κύπρο πέτυχε ο Δημήτρης Χριστόφιας. Αυτό, ο μάστρος σου ο κουρέας, το πετά στα αζήτητα, και αφήνει την πλευρά μας έρμαιο στις ανανεωμένες ορέξεις τις Άγκυρας. Φώρει και την φουστανέλλα ο παρπέρης πρόεδρος, και συντάσσεται με την περδικίστική, λιλλιλική, συγχορδία εναντίον του απεσταλμένου του ΓΓ του ΟΗΕ, και το θύμα, για άλλη μια φορά, όπως τότε επί καιρό του Γλάυκου, με τις ηφαιστιολογίες και τις πυραυλολογίες.

    Μου αρέσει!

    • ΤΟΞΟΤΗΣ permalink
      6 Νοεμβρίου, 2013 16:19

      Αυτές τις μεγάλες επιτυχίες, το πλαίσιο δηλαδή και την σωστή ερμηνεία της Διζωνικής Δικοινοτικής, δεν είναι ο Χριστόφιας που τα πέτυχε. Τα πέτυχε ο Γλαύκος Κληρίδης, στο σχέδιο Ανάν το οποίο τσιμέντωσε ο γνωστός. Αυτό ότι τα πέταξε στον κάλαθο ο Αναστασιάδης, μην βιαστείς να το πεις γιατί σε 24-48 ώρες θα το δεις γραμμένο στη νέα κοινή δήλωση με την οποία θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις και θα αναγκαστείς να κάνεις διόρθωση.

      Μου αρέσει!

      • Ανώνυμος permalink
        7 Νοεμβρίου, 2013 01:48

        Το πέτυχε ο Γλαύκος Κληρίδης με το σχέδιο Ανάν; Τότε γιατί δεν το επικαλείται ο κύριος Δεμεύομαι Να Μη Δεκτώ Κούρεμα Καταθέσεων;

        Μου αρέσει!

        • Ανώνυμος permalink
          7 Νοεμβρίου, 2013 02:05

          Σε 24-48 ώρες θα το δούμε γραμμένο στη νέα κοινή δήλωση;
          Κινδυνεύεις να εκτεθείς ΤΟΞΟΤΗΣ. Βάρ την μάππαν χαμέ.

          Μου αρέσει!

        • ΤΟΞΟΤΗΣ permalink
          7 Νοεμβρίου, 2013 07:08

          » Με το σχέδιο Ανάν επανενώνεται η Κύπρος. Η Κυπριακή Δημοκρατία μετατρέπεται σε διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία με μία κυριαρχία, μία διεθνή προσωπικότητα, μία ιθαγένεια». Δημήτρης Χριστόφιας, 24/ Απριλίου/ 2004. Συνέδριο ΑΚΕΛ.
          Αν θα εκτεθώ…αστο να το δούμε. ίσως μόνο ως προς το χρόνο.

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          7 Νοεμβρίου, 2013 07:09

          Ναι, είναι δυνατόν να εκτεθεί ο Τοξότης, μαζί και εγώ, γιατί ελπίζουμε πως η τακτική Αναστασιάδη θα φέρει αποτέλεσμα, θα φέρει συνομιλίες, θα φέρει λύση. Ο ανώνυμος προφανώς κακεντρεχώς επιθυμεί απλώς να μην πετύχει Ο Αναστασιάδης. Κατανοητόν.

          Μου αρέσει!

  17. 7 Νοεμβρίου, 2013 08:24

    «Δε χρειάζεται να εξηγήσω εδώ γιατί, αλλά αν εγκαταλείψω την πίστη μου στον Νίκο Αναστασιάδη είναι σαν να αποδέχομαι το καθεστώς της μη – λύσης ως λύση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όνειρα, ελπίδες, επιδιώξεις, οικονομικά μοντέλα, πίστη στον ορθολογισμό κλπ κλπ.»

    Τεράστιο λογικό άλμα να διασυνδέεις την πίστη στον Νίκαρο με τον ορθολογισμό! Κατ’ αρχήν είναι οξύμωρο να μιλάς για πίστη και ορθολογισμό. Είναι έννoiες μη συμβατές. Μόνο οι παπάδες μπορούν με ορθολογισμό αλα καρτ να αποδείξουν την πίστη τους. Δηλαδή αν κάποιος δεν πιστεύει στον Νίκαρο δεν είναι ορθολογιστής; Ή μαλλον ένας ορθολογιστής αν αναμένει κάτι προοδευτικό από οποιοδήποτε πολιτικό του κατεστημένου, παύει να είναι ορθολογιστής και θα πρέπει να πάει να προσκυνήσει καμιά κάρα για να τον φωτίσει ο θεός του.

    Γιατί σου προκαλεί εντύπωση ότι και αυτός ακολουθεί τον δρόμο των άλλων; The Darkness That Comes Before determines what will follow, είπε ένας φιλόσοφος που τον Καναδά που γράφει βιβλία φαντασίας. Ολόκληρο το σύστημα της ε/κ κοινότητας είναι εναντίον της λύσης που προωθεί ο ΟΗΕ. Είναι πολύ απλά τα πράγματα. Το 2004 δεν ήταν Πρόεδρος άρα του ήταν εύκολο να κάμνει τον μάγκα. Όπως κάμνουν τους μάγκες οι αμπάλατοι οι εθνικιστές και εθνικόκαυλοι που μιλούν για εθνικά δίκαια και αρλούμπες. Ο Νίκαρος με τον Αρχιεπίσκοπο θα λύσει τώρα το κυπριακό; Αμφιβάλλω και νομίζω ότι σύντομα η πίστη σου θα κλονιστεί. Μακαρί να βγω ψεύτης, βαρέθηκα να ακούω για το κυπριακό.

    Τώρα πέρα από την δική μας βλακεία που μας δέρνει μέρα-νύκτα υπάρχει μια πραγματικότητα που όσοι θέλουν λύση (και εγώ μαζί σας) δεν τολμούν να την παραδεκτούν. Αυτό που γίνεται είναι το δίκαιο του ισχυρού. Λένε όλοι σφικτείτε να υποχωρήσετε πέρκιμο δεκτεί να σας δώκει κάτι η Τουρκία. Άκρως ρεαλισμός που κρύβεται κάτω από το πέπλο της διπλωματίας και διφορούμενης γλώσσας. Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε. Λύση της πλάκας που ίσως δουλέψει, ή διχοτόμηση με ότι συνεπάγεται ή διαιώνιση της παρούσας κατάστασης με την κλαμμενη πολιτική μας. Όλα τα σενάρια είναι άσχημα και δεν μπορώ να αποφασίσω ποιο είναι το χειρότερο.

    Δεν γίνεται να παραδώσουμε το μαγαζί στην Τρόικα; Τουλάχιστον θα γλυτώσουμε από τους πολιτικούς μας και την εκκλησία!

    Μου αρέσει!

  18. Νεοκύπριος permalink
    7 Νοεμβρίου, 2013 13:47

    Το σχέδιο Ανάν, Τοξότη, περιείχε μια μορφή λύσης ΔΔΟ. Όμως η εφαρμογή του, δεν είχε την εγγύηση που το συμβούλιο ασφαλείας (λόγω βέτο της Ρωσσίας), και παρείχε το δικαίωμα μονομερής επέμβασης στην Τουρκία. Επομένως δεν είναι η μορφή της λύσης που ήταν στο σχέδιο το πρόβλημα, αλλά ο τρόπος εφαρμογής του.
    Απάντα μου ΣΤΡΟΒΟΛΙΩΤΗ. Πότε ξεκαθάρισε η ερμηνεία της ΔΔΟ που να καθορίζει την λύση που εμείς εννοούμε? Ο Τάσσος το 2006, συμφώνησε με τον Ταλάτ, για ΔΔΟ, αλλά άφηνε στην κρίση των δύο πλευρών να την ερμηνέυουν όπως θέλουν. Και είναι εδώ που οι δικοί μας ελληναράδες, κουλίες, λιλλήκες, αγγελίληδες και άλλοι υπήκοοι του λάζαρου κατρά, ερμηνέυουν την ΔΔΟ όπως τον Έρογλου συμμαχώντας μαζί του τέλεια.
    Ο Χριστόφιας κατάφερε να συμφωνήσει με τον Ταλάτ, για ΔΔΟ με ένα κράτος, νομικόπολιτικά, ενιαίο. Και ο δικός σου ο παρπέρης το πέταξε, και ψάχνει τώρα για κοινό ανακοινωθέν, κάμνει λαϊκισμούς του κερατά, μαζί με τους προαναφερθέντες ελληναράδες, για να φάσειν τον Ντάουνερ, και μάσιαλλα μας.

    Μου αρέσει!

    • ΤΟΞΟΤΗΣ permalink
      7 Νοεμβρίου, 2013 14:48

      Νεοκύπριε…το δικαίωμα μονομερούς επέμβασης στο βαθμό που υπήρχε τι σχέση μπορεί να έχει με τη μορφή τη λύσης; Ήταν ή δεν ήταν ΔΔΟ; Αυτό είναι το ερώτημα εδώ.

      Μου αρέσει!

  19. Δεν ξεχνώ permalink
    7 Νοεμβρίου, 2013 14:12

    Νίκος Αναστασιάδης: Οι προτάσεις Χριστόφια Τουρκοποιούν την Κύπρο. Δεν ξεχνώ.

    Μου αρέσει!

  20. Χχα permalink
    7 Νοεμβρίου, 2013 14:27

    Όποιος πιστεύει ότι ο Έρογλου και η Τουρκία πίσω του είναι ηλίθιοι, κι’ εμείς είμαστε οι έξυπνοι που μέσω μιας ΔΔΟ θα τους φορτώσουμε τις ζημιές των τραπεζών μας, είναι ηλίθιος ο ίδιος.

    Όποιος πιστεύει ότι ο Έρογλου και η Τουρκία πίσω του είναι ηλίθιοι, και θα ρίξουν τους Τουρκοκύπριους στο έλεος και στις ορέξεις του αρχιεπισκόπου, στον οποίο ακόμα και ο Ελληνοκύπριος πρόεδρος γονυπετεί, είναι ηλίθιος ο ίδιος.

    Σαν αυτά υπάρχουν χιλιάδες, αλλα δεν τα βλέπετε γιατί κυκλοφοράτε με ματογυάλια.

    Βάλτε τα κάτω ξανά με τον ορθολογισμό σας και ξαναδείτε τα κύριοι φιλελεύθεροι και λοιποί μπλε κ-οπαδοί του Δεμεύομαι Να Μη Δεκτώ Κούρεμα Καταθέσεων. Και όταν το κάνετε, ίσως αντιληφθείτε και ποιά λύση είναι δυνατόν να δεκτεί η άλλη πλευρά, υποχρεωμένη από τα καμώματα μας. Ακόμα και να ήθελε να λογικευτεί δε θα την αφήναμε.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.