Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τα Τεισιά της Μαδαρής.

19 Αυγούστου, 2010


Τα «τεισιά» βγαίνουν από τα τείχη. Και αφορούν μεγάλους κάθετους βράχους που όντως μοιάζουν με τείχη, και που  ξεπετιούνται από τις παρυφές της Μαδαρής. Η Μαδαρή (κορυφή Αδελφοί) η οποία στα 1613 μέτρα είναι η δεύτερη ψηλότερη κορυφή του νησιού μετά το σύμπλεγμα του Ολύμπου.

Το τμήμα δασών της Κύπρου έχει φτιάξει ένα σωρό μονοπάτια, που καλύπτουν όλη την ενδιαφέρουσα Κυπριακή φύση. Τα μονοπάτια χωρίζονται σε γραμμικά, και κυκλικά.

Το συγκεκριμένο είναι κυκλικό, και τα στοιχεία που δίνει το Τμήμα Δασών είναι αυτά:

52. Μονοπάτι Τεισιά της Μαδαρής (κυκλικό) – ΤΔ
Αφετηρία: Πλησίον του πυροφυλακίου Μαδαρής κοντά στο σημείο όπου καταλήγει το μονοπάτι Δόξα σοι ο Θεός – Μαδαρή. Πρόσβαση στην αφετηρία με όχημα υπάρχει από τον δρόμο Χαντριών – Πολύστυπου με κατεύθυνση την κορυφή Αδελφοί που απέχει 3km. Ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος μέχρι του σημείου όπου το μονοπάτι ακολουθεί τον χωματόδρομο για 800m μέχρι την αφετηρία.
Μήκος: 3km
Χρόνος: 1,5 ώρα
Βαθμός δυσκολίας: 2
Σημεία ενδιαφέροντος: Πανύψηλοι και εντυπωσιακοί γκρεμοί κατά μήκος του μονοπατιού. Διέρχεται διά μέσου περιοχής με ενδιαφέρουσα γεωλογία. Εξαιρετική θέα προς την πεδιάδα Μεσαορίας και Κόλπο Μόρφου. Συνδέεται με τα μονοπάτια Μαδαρή- Δόξα σοι ο Θεός και Μαδαρή- Σελλάδι του Καραμανλή.

Οφείλω να αναφέρω πως είναι δυνατόν να περπατήσετε το μονοπάτι σε οποιαδήποτε ώρα της μέρας, αφού μεγάλο μέρος της διαδρομής καλύπτεται από πυκνότατες λατζιές που μειώνουν την ζέστη.

Λοιπόν, ρίξτε μια ματιά εδώ:

Τεισιά 1

Τεισιά 2

Τεισιά 3

Τεισιά 4

Τεισιά 5

Και ψάχνοντας το θέμα, βρήκα και αντίδοτο στον λάλλαρο από παλιότερη εξόρμηση. Στην περιοχή χιονίζει πολύ τακτικά, και οι σκηνές που βλέπουμε μοιάζουν με αυτά:

Χιονισμένα Τεισιά 1

Χιονισμένα Τεισιά 2

12 Σχόλια leave one →
  1. 19 Αυγούστου, 2010 19:16

    Το έχω περπατήσει και είναι όντως πανέμορφο. Πριν αρκετά χρόνια ήμουν ιδρυτικό μέλος του ορειβατικού συλλόγου λευκωσίας και με οδηγό μας τον Ανδρέα Βασιλείου, είχα την τύχη να περπατήσω στα περισσότερα μονοπάτια της φύσης του τόπου μας. Χάρηκα που μου το θύμισες γιατί τώρα ο σύλλογος εκείνος δεν ξέρω που κρατεί και με 2 μικρά παιδιά έχασα επαφή με το περπάτημα.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      19 Αυγούστου, 2010 22:18

      Νυχτερινέ Ποδηλάτη, με τα μωρά κάναμε τη βόλτα!

      Και ήταν πολύ ευτυχισμένα που έβγαλαν τη διαδρομή 🙂

      Μου αρέσει!

  2. 19 Αυγούστου, 2010 20:43

    Πολύ ενδιαφέροντα πράγματα έμαθα σήμερα! Παλαιότερα δεν υπήρχε και μια κυπριακή τηλεοπτική σειρά με θέμα τη Μαδαρή?

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      19 Αυγούστου, 2010 22:20

      Μερόπη μου ναι: «Κατωθκιόν της Μαδαρής». Μόνο τον τίτλο θυμούμαι όμως, και αμυδρά το όνομα της πρωταγωνίστριας Ολγας Ποταμίτου: η Φροσού 🙂

      Ναι, έχει όμορφα πράγματα να μάθουμε το ξερονήσι μας. να ήταν μόνο λιγότερη ζέστη !

      Μου αρέσει!

  3. stslamatia permalink
    19 Αυγούστου, 2010 22:55

    Tζιαι μόνο που θωρώ τις Γκρεμίλες πιάνετε η καρδία μου,αλλά εν όμορφα πράγματι.Αρεσε μου που τα βάλατε,είδα τζιαι εγιώ επιτέλους τη Μαδαρή.Μόνο από το έργο την ήξερα,στο Πουκατωθκιό της Μαδαρής,έπαιζε τζιαι ο Φιρφιρής εκεί έγεινε γνωστός.

    Μου αρέσει!

  4. disdaimona permalink
    20 Αυγούστου, 2010 01:29

    Έμεινα άφωνη…

    για τους φίλους εδώ : «Το Κατωθκιόν της Μαδαρής» (φωτορομάντζο) του Μιχάλη Πιτσιλλίδη,1971 –ήταν η μέρα του σήμερα φαίνεται…

    Μου αρέσει!

  5. 20 Αυγούστου, 2010 08:44

    Μμμμ. Αυτόν είναι έναν μονοπάτιν που θα παρπατήσω σίουρα

    Μου αρέσει!

  6. 20 Αυγούστου, 2010 13:28

    Μεγάλου γεωλογικού ενδιαφέροντος μονοπάτι!

    Μου αρέσει!

  7. stslamatia permalink
    20 Αυγούστου, 2010 17:45

    Τους Γκρεμούς χα χα χα .

    Μου αρέσει!

  8. 4 Δεκεμβρίου, 2011 06:50

    Ετοιμάζω ένα βιβλίο με τίτλο «Τα Χανδριά,ένα οδοιπορικό στο χώρο και στο χρόνο». Μπορώ να χρησιμοποιήσω κάποια φωτογραφία από τα τεισιά;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Δεκεμβρίου, 2011 22:21

      Αλέξανδρε, φυσικά! Αν θέλεις κάποια φωτογραφία να σου τη στείλω στην καλύτερη ανάλυση.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.