Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ο ενδοτικός Αμπντουλάχ Γκιούλ προσφωνεί τον Χριστόφια ως “Πρόεδρο”!

22 Σεπτεμβρίου, 2010

Αν υπήρχε – που σίγουρα υπάρχει, η εθνικιστική μωρία είναι παγκόσμιο φαινόμενο – ένα «Christofias Watch» στην Τουρκία, ή αν ακόμα υπάρχει κάτι πιο mainstream, όπως ας πούμε ένας «Φιλελεύθερος», τότε οι Τούρκοι αναγνώστες πολύ πιθανόν να διάβασαν χθες τον πιο πάνω τίτλο.

Η είδηση όπως την δίνει η Καθημερινή:

Σεβάστηκε το πρωτόκολλο ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Αμπντουλάχ Γκιούλ, ο οποίος προέδρευε της συζήτησης για τους Στόχους της Χιλιετίας. Την ώρα της παρέμβασης του Προέδρου Χριστόφια είπε «το λόγο έχει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας».

Ο πρόεδρος Γκιούλ, έκανε ακριβώς αυτό: σεβάστηκε το πρωτόκολλο. Γιατί εκείνος και η χώρα του  γνωρίζουν το παιγνίδι της διεθνούς διπλωματίας και παίζουν σωστά,  με τους κανόνες του παιγνιδιού: δεν αναγνωρίζουν την Κυπριακή Δημοκρατία, δεν πρόκειται να την αναγνωρίσουν ποτέ χωρίς λύση, αλλά δεν έχουν όρεξη για παιχνιδάκια εσωτερικής κατανάλωσης και κοκορομαχίες για ελάσσονα θέματα

Κατ’ αναλογία, θυμηθείτε τις αντιδράσεις των δικών μας για τις συναντήσεις των προέδρων μας με τους Τ/κς ηγέτες, για τις επισκέψεις ξένων πολιτικών στον βορρά, ακόμα για το θέμα του εμπορίου ή των απ’ ευθείας πτήσεων. Θυμηθείτε την παράνοια και την φοβία που δέρνει τα μυαλά των απορριπτικών μας κάθε φορά που τους γεννιέται η υποψία πως μια δική μας πράξη είναι δυνατόν να εκληφθεί από κάποιον, κάπου ως κίνηση αναγνώρισης του κράτους του βορρά!

 

Και όμως, ζήτημα αναγνώρισης δεν τέθηκε ποτέ κάτω από αυτές τις συνθήκες. Ζήτημα αναγνώρισης ίσως τεθεί κάποτε ως αποτέλεσμα της εξαιρετικά κρετινικής πολιτικής που είχε εφαρμόσει ο Μεγάλος Μακαρίτης κατά την μαύρη πενταετία που κυβερνούσε την Κύπρο.

Στο δικό μας μικρό και μίζερο σύμπαν,  η Τουρκία είναι αποκλειστικά και μόνον υπεύθυνη για τη δημιουργία και επίλυση του Κυπριακού. Επιλέγουμε να ξεχνούμε πως οι συμφωνημένοι κανόνες του παιγνιδιού  προνοούν πως η επίλυση του προβλήματος θα γίνει στις συνομιλίες μεταξύ των δυο Κυπρίων συνομιλητών.

 

Κάποιοι, όχι μόνο το ξεχνούν, κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τίποτα! Και δώστου οι ανέξοδες πατριωτικές μαλακίες, δώστου οι σκληρές δηλώσεις από εδράνων ή από άμβωνος: σε ακροατήριο λοβοτομημένο, και με προτίμηση ένα εμπόδιο στα 17 μέτρα, για να ακούνε οι ομιλητές την ηχώ των λόγων τους και να ηδονίζονται.

Βλέπετε, μπορεί εμείς να λέμε πως το Κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής, οι Τούρκοι όμως λένε πως είναι πρόβλημα σφετερισμού της εξουσίας από τους Ε/κς. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι δυο πλευρές πάνε στη διαπραγμάτευση γνωρίζοντας το βασικό όπλο της άλλης πλευράς. Εμείς έχουμε την αναγνώριση της διεθνούς κοινότητας, οι Τούρκοι είναι οι κάτοχοι  του εδάφους.

Η όποια λύση θα πρέπει απαραιτήτως  να τα συμβιβάζει αυτά.  Πρέπει να δώσουν και οι δυο πλευρές κάτι μέσω της υπάρχουσας διαδικασίας των συνομιλιών.  Όσοι λένε βλακώδη επιχειρήματα περί εγκατάλειψης των συνομιλιών με τον Έρογλου και  επιδίωξη συνομιλιών με την Τουρκία, θέλουν απλώς την κατάρρευση, την διακοπή του παιγνιδιού, γιατί απλώς ΔΕΝ θέλουν συμβιβασμό!

Ο εθνικισμός και η στενοκεφαλιά τους αρνείται να μοιραστεί: προτιμά να χάσει!

13 Σχόλια leave one →
  1. 22 Σεπτεμβρίου, 2010 13:38

    «μπορεί εμείς να λέμε πως το Κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής, οι Τούρκοι όμως λένε πως είναι πρόβλημα σφετερισμού της εξουσίας από τους Ε/κς. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι δυο πλευρές πάνε στη διαπραγμάτευση γνωρίζοντας το βασικό όπλο της άλλης πλευράς. Εμείς έχουμε την αναγνώριση της διεθνούς κοινότητας, οι Τούρκοι είναι οι κάτοχοι του εδάφους.»

    ε-μα!

    Μου αρέσει!

  2. 22 Σεπτεμβρίου, 2010 13:47

    Ποιός θα μοιραστεί τι φίλε Στροβολιώτη; Και ποιός θα χάσει;
    Τώρα έχει μοιραστεί η γη και ο κόσμος. Το τεράστιο κομμάτι του πληθυσμού έχει μόνο να κερδίσει, απολύτως τίποτα να χάσει.
    Το μόνο που θα χαθεί σε περίπτωση λύσης θα είναι μέρος εξουσίας από τους ένθεν και ένθεν ηγετίσκους . Οι ηγετίσκοι αυτοί και οι λοιποί πρίγκηπες του κώλου χάνουν ΜΟΝΟΝ σε περίπτωση λύσης, με τη διατήρηση του στάτους-κβο δεν χάνουν απολύτως τίποτα. Μήπως κανα-δυο οικόπεδα στο Δίκωμο ή στο Βαρώσι έχουν την ίδια βαρύτητα με τον έστω μικρότερο θώκο της ΚΔ; Σπίτι που τώρα κατοικείται από τρίτης γενιάς έποικους ή σύνταξη 4800 ευρώ και 200000 εφ’άπαξ;

    Μου αρέσει!

  3. strovoliotis permalink*
    22 Σεπτεμβρίου, 2010 14:57

    Συμφωνώ. Προσθέτω σε αυτά και την απύθμενη υποκρισία των μαξιμαλιστών που θέλουν αυτό, θέλουν εκείνο, απαιτούν το άλλο, και τελικά μένουνμε θκυο σιείλη καμένα.

    Μου αρέσει!

  4. 22 Σεπτεμβρίου, 2010 23:27

    @Παύλος
    ..γενικά ούλλοι χάνουμε που λλιο μες τουν τον τόπο

    Μου αρέσει!

  5. Ιανίδης permalink
    23 Σεπτεμβρίου, 2010 11:36

    ενας νεος(ονομα αυτου ΄΄πατριώτης΄΄) αγαπα μια νεα (ονομα αυτης ΄΄κυπρούλλα΄΄)

    αγαπα την παρα πολλα, τοσο που την μεση τζιαι κατω (νοτιο κομματι) οσο τζιαι που την μεση τζιαι πανω (βορειο κομματι).

    βεβαια για να περνα καλα εν ουλη μερα απασχολημενος με το κομματι που την μεση τζιαι κατω αλλα εν ερωτευμενος πολλα τζια με το κομματι που την μεση τζιαι πανω.

    η αγαπη του εν τοσο δυνατη που φοαται τοσο πολλα οτι μπορει να μεννεν ουλη δικη του τζιαι πιστή, που στο τελος σκεφτεται να καμει εγκλημα ’’παθους’’, ποτζεινα που καμνουν κομα στην Κρητη τζιαι κάποτε ας πουμε …στην Κρήτου Τέρρα.

    Ε.. λοιπον αποφασισεν το

    καλλυτερα να εγκληματισει τζιαι να την χασει τέλεια παρα να μεννεν ουλη δικη του.

    καλλιον η διχοτομηση, τουλαιστον να του μεινει η πουκατινη πουσιη τζιαι παραπανω ενδιαφερον, νασιη να ποσκολλιεται ως τα ογδοντα του.

    οι συνειρμοι ανηκουν στους ελευθερους και ωραιους, και οχι μονο στους πατριωτες, τρομαρα μας

    Μου αρέσει!

  6. 23 Σεπτεμβρίου, 2010 12:54

    Αγαπητέ Στροβολιώτη, όπως ξέρεις διαβάζω και εκτιμώ το μπολγκ και τη σκέψη σου. Μπορείς σε παρακαλώ να μου λύσεις μια απορία; γιατί ο «Φιλελεέθερος» που ήταν πάντα με το μέρος των κυβερνώντων τηρεί σήμερα αυτή τη στάση;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      25 Σεπτεμβρίου, 2010 13:42

      Κίκα,
      Νομίζω ο μύθος που λέει πως ο Φ ήταν πάντα με τους κυβερνώντες, είτε ήταν ο επιτήδειος ουδέτερος, όπως τον έλεγαν κάτι ΕΔΕΚίτες τη δεκαετία του 80, ξεκινά από το γεγονός πως αυτή ήταν τότε η πιο ανέξοδη πολιτική. Με μια παλουκωμένη στο παρελθόν Τουρκία, με ένα σίγουρα αδιάλλακτο Ντενκτάς, δεν χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια να υποστηρίζεις χωρίς κόστος τους κυβερνώντες, αφού ούτε οι ίδιοι είχαν κόστος στην εξάσκηση της δικής τους πολιτικής.

      Η πλάστιγγα έγειρε με την είσοδο (λίγο μετά από το 1990(;)) και στη συνέχεια ανάληψη εξουσίας από τους ακροδεξιούς Τάκη Κουνναφή και Γιώργο Σέρτη, οι οποίοι με τον βολικό μανδύα της ΕΔΕΚ έδιναν ένα άλλοθι.

      Τώρα, άλλαξαν πολιτική οι ιδιοκτήτες της εφημερίδας, ή τους την άλλαξε ο Σέρτης, αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω. Η ουσία είναι ότι επί Κληρίδη φάνηκε πως θα ήταν πάρα πολύ καλή επένδυση για την εφημερίδα να ποντάρει στη φοβία και στον συντηρητισμό του Κυπραίου, αφού είχε ήδη φανεί πως αυτή ήταν η δεσπόζουσα τάση. Επί Τάσσου έκαναν κάθε μέρα πάρτι, και η αναγνωστική πελατεία αυξήθηκε και πάλι αφού Φ και Τάσσος αλληλοσυμπληρώνονταν. Οι αρθρογράφοι της εφημερίδας έκαναν και κάνουν μια συνεχή παρέλαση πολιτικού κρετινισμού, εθνικισμού και φοβίας.

      Το γεγονός πως η εφημερίδα αυτή, με τη συγκεκριμένη μηδενιστική και πρωτόγονη επιχειρηματολογία είναι ακόμα πρώτη σε κυκλοφορία, εξ ου και ο χαρακτηρισμός mainstream, είναι η καλύτερη ίσως ένδειξη, πως η πλάστιγγα έγειρε οριστικά, και πως η πλειοψηφία των ΕΚ έχουν την διχοτόμηση ως πρώτη και βέλτιστη επιλογή.

      Μου αρέσει!

      • 25 Σεπτεμβρίου, 2010 20:04

        Αγαπητέ Γιάννη, ευχαριστώ για τη μακροσκελή και τεκμηριωμένη σου απάντηση. Το ερώτημά μου ήταν μάλλον ρητορικό, γιατί κατά βάθος ξέρω κι εγώ την απάντηση. Είναι κρίμα όμως γιατί τόσο πολλοί πιστεύουν στον «πατριωτισμό» του Φιλελεύθερου, ξεχνώντας το παρελθόν του.

        Μου αρέσει!

  7. λινοπαμπακος permalink
    24 Σεπτεμβρίου, 2010 13:19

    αν ηταν αγαπητε στροβολιωτη μονο να χανουν τζηνα που βαλλουν στο τραπεζι, ηταν να εν ενα προβλημα..αλλα τουτοι χανουν τζαι που οσα εν παιζουνται καν..
    ειπαν τους,λαλει ο κυριαρχος λογος, «ουδεποτε» τζαι αμανικωθηκαν να καμουν την εοκα αγνοωντας εξωτερικες [ινδια-αδεσμευτοι, πατριαρχης-ορθοδοξια, αρκετοι στην αθηνα] τζαι εσωτερικες [αριστερα για τ/κ τζαι αριστερο-φιλελευθεροι για εξελικτικη αυτοκυβερνηση] συμβουλες να μεν καμουν ενα ε/κ μονο αντιαποικαικο [τζαι ελιτιστικο] παραταξιακο κινημα – τζαι με εμφαση [ελαλουσαν οι απ εξω που εθωρουσαν γυρον] μονο στην ενωση..στην εποχη της αποαποικιοποησης τζαι με την εμπειρια της τραγωδιας της ινδικης ανεξαρτησιας ηταν πιο λογικο ενα κινημα που να απευθυνεται σε ουλλους τους κατοικους..εστω εν δυναμει..

    τελικα εγινεν το δικο τους εγγλεζους..επιασαν 2 βασεις χωρις καν διαπραγματευση τζαι χωρις καταληκτικη ημερομηνια..ημερομηνια που θα ηταν τουλαχιστον εφικτη που ενα δικοινοτικο κινημα αντι-αποικαικο κινημα..
    τζαι εφεραν τζαι την τουρκια σαν παικτη..τον αυγουστο στην τριμερη…τζαι το 59 στην ζυριχη..χωρις τους κυπριαιους καν…

    υστερα το 74 εν αυτονοητη η επαναληψη..
    αλλα τζιαμαι τουλαχιστον εσωθηκεν η ανεξαρτησια τζαι εκατανοηθηκεν..

    τωρα…ας πουμε οτι τωρα παιζεται αν θα εν πλειοψηφια τζαι στο μελλον οι κυπραιοι [τζαι ατε η «ε/κ κοινοτητα] στο νησι κυπρος….
    οπως η ανεξαρτησια σημερα γινεται κατανοητη σαν το τοτε ευκταιο [τζηνο δηλαδη που θα πρεπει να διεκδικησουμε] μπορει να εν τζαι η ομοσπονδια σε λιες δεκαετιες….
    λαλεις να εσιει οικογεναειακη συνεχεια τζαι να ακουσουμεν στα γεραματα που το αππωμενο, το «τελικα η ομοσπονδια ηταν ευλογια»;

    τζηνο που σωζει την κυπρο νομιζω εν οτι τουτοι ενεν μονοι τους..
    τζαι ας ζιουν σε ετσι φαντασιωσεις…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      25 Σεπτεμβρίου, 2010 13:46

      Λινοπάμπακε,

      Είναι να μεν σου δώσει κάποιος αφορμήν…

      Φυσικά θα αναφωνήσουμε κάποτε: «Τι ωραία που θα ήταν η ομοσπονδία του σχεδίου Ανάν!»

      Είναι μέρος του ελαττωματικού μας DNA.

      Δεν κατάλαβα την τελευταία πρόταση.

      Μου αρέσει!

  8. λινοπαμπακος permalink
    25 Σεπτεμβρίου, 2010 21:39

    η τελευταια προταση, η οι τελευταιες 2 γραμμες, εν το σημειο αποκλισης των moods μας νομιζω…
    ας πουμε εγω εν ερμηνευω την ρουτινα αγορας του φιλελευθερου σαν σταση απεναντι στην λυση του κυπριακου..εστιαζω παραπανω στην χειραγωγηση της ρουτινας..η οποια ομως σαν ρουτινα εσιει τζαι τοιχους απαραβιαστους…
    αλλη ερμηνεια λογω αισιοδοξιας? εν να δειξει…

    οποτε τζαι στο τελος της σχολιου εν εθελα [ουτε εμπορουν] να αφηκω το κλιμα στην απαισιοδοξια του «καποτε θα καταλαβουν»…
    νομιζω οτι οι νουσιμοι ενι [ειμαστεν] παραπανω..για τουτον εν να τα καταφερουμεν – ελπιζωμεν..:)

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.