Μετάβαση στο περιεχόμενο

Οι εισβολές του Χριστόφια. Η δική μου ουσία.

3 Οκτωβρίου, 2010

Η προηγούμενη ανάρτηση γράφτηκε σε ελάχιστο χρόνο, θάλεγα εν βρασμώ ψυχής, αφού έβλεπα άλλη μια κίνηση του προέδρου Χριστόφια η οποία εκ του αποτελέσματος υπονομεύει την πορεία προς τη λύση. Η ανάρτηση σημείωσε επίδοση στα σχόλια, και με απασχόλησε τηλεφωνικώς και δια ζώσης κατά τη διάρκεια του τριημέρου.


Ανκαι χρωστώ απαντήσεις σε διάφορα σχόλια  και κατηγορίες, δεν θα το κάνω, αφού η ουσία θα χαθεί στο χώρο εκείνο.

Προτιμώ λοιπόν να παραθέσω όσο το δυνατόν λακωνικότερα την ουσία όπως εγώ  την αντιλαμβάνομαι. Μια ουσία που έγινε σοφότερη ακούγοντας και
διαβάζοντας διάφορα πράγματα τις τελευταίες μέρες.


1. Είναι σαφές πως η  ουσιαστικότερη ουσία (ο πλεονασμός είναι
ηθελημένος), οφείλεται όχι στην κακή γνώση της Αγγλικής από τον
πρόεδρο -κάτι για το οποίο ουδόλως  τον επικρίνω -, αλλά
στην επιμονή του/ κακή συνήθεια του να μην ακολουθεί γραπτά κείμενα, και να βγάζει τη γλώσσα του περίπατο. Επί τούτου νομίζω είναι αρκούντως διαφωτιστικά τα σημερινά παραπολιτικά του Πολίτη και της Καθημερινής. Μάλιστα σύμφωνα με τον Κοριό του Πολίτη, ο πρόεδρος ανέφερε – επίσης εκτός κειμένου – και αυτό το απίστευτο απόσπασμα: “So as you know, Cyprus is a very, very beautiful island. A whole island. But unfortunately, let me say it’s been raped and we have to restore the
visions of Cyprus. The island of Cyprus is famous as the island of love. It is the island of Aphrodite, as you know”. Αυτό το παραμυθάκι ακούστηκε στο ινστιτούτο Brookings που όπως λένε όλοι αποτελεί μια από τις σημαντικότερες δεξαμενές σκέψεις των προοδευτικών αμερικάνων (….)


Στον βαθμό λοιπόν, που ο πρόεδρος λειτούργησε τοιουτοτρόπως, έχει και την
απόλυτη την ευθύνη για ό,τι ακολούθησε.

2. Έχοντας σημειώσει τα πιο πάνω λοιπόν, δεν θεωρώ πως ο πρόεδρος πρέπει να χειροκροτηθεί γιατί έκανε κάποια τολμηρή κίνηση που στόχευε το μαλακό υπογάστριο του πολιτικού κρετινισμού στην Κύπρο. Αυτό προκύπτει μεν ως συμπέρασμα από την ξεκάθαρη του κέλα όσον αφορά την ίδια την ομιλία εκτός κειμένου σε γλώσσα που δεν γνωρίζει καλά, αλλά επίσης προκύπτει και από την πλήρη σχεδόν αδυναμία της κυβέρνησης και του ΑΚΕΛ να στηρίξουν την υποτιθέμενη κίνηση του προέδρου. Οι πλειοψηφία των σχολίων που ακούσαμε από την πλευρά των συμμάχων του προέδρου ήταν πως δεν είναι αυτό που εννοούσε, έχει άλλα πιο καλά στοιχεία αλλού  στην ομιλία κλπ κλπ. Ε, αν ήταν τσιάκκος και έκανε συνειδητά μια τέτοια δήλωση, θα έπρεπε να την στήριζε και στην συνέχεια, και να ήταν έτοιμος να βγει και στην επίθεση. Οφείλω δυστυχώς να θυμίσω εδώ πως ο πολιτικός βίος του κ. Χριστόφια από τον καιρό της εγκληματικής εκείνης απόφασης να στηρίξει τον Τάσσο, χαρακτηρίζεται από δειλία, παλινδρομήσεις  και συντηρητισμό. Αυτό ίσχυε και κατά την διάρκεια της μαύρης πενταετίας όταν είχε αντιληφθεί πάρα πολύ νωρίς την γκάφα του, αλλά περίπου έκατσε κλούβα 4 χρόνια, αλλά και στις συνομιλίες με τον Ταλάτ, ο οποίος του είχε δώσει διάφορες ευκαιρίες να τον στριμώξει, αλλά δεν το έκανε.  Δεν με εκπλήττει λοιπόν η τωρασινή του συμπεριφορά.

Ανκαι είχα γράψει  πως άλλο οι καλές προθέσεις και άλλο οι ικανότητες, τείνω να πιστέψω πως ο κ. Χριστόφιας δεν είχε καν την πρόθεση αλλά ούτε και την τόλμη να ανοίξει το θέμα των ευθυνών των «μαμμάδων» κατά το 1974.


3.  Το μπάχαλο ακολούθησε γιατί θεωρήθηκε πως ο πρόεδρος υπερέβη
κάποια όρια που η εθνικιστική στενοκέφαλη προπαγάνδα του κυπριακού
κατεστημένου βάζει στην ανάγνωση της ιστορίας του Κυπριακού, και η
οποία ανάγνωση οδηγεί φυσικά στην πάγια μας «πατριωτική» θεση πως εμείς
είμαστε το διαχρονικό θύμα, οι τούρκοι πάντα οι κακοί κλπ, κλπ. Θέματα δηλαδή που φυσικά και πρέπει να αντιμετωπίσουμε, θέματα για τα οποία πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Πότε όμως; Και πως; Αν υπάρχει μια ελάχιστη πιθανότητα για σύντομη κατάληξη σε λύση, είναι τραγελαφικό να πολώνουμε την κοινωνία τώρα με τέτοιο τρόπο. Αυτό θα έπρεπε να γινόταν από την πρώτη μέρα της εκλογής του. Τώρα είναι πλεον αργά. Αν θα πάμε σε λύση, θα πάμε με τις συνθήκες που έχουμε. Ας μη χειροτερεύουμε τα πράματα.


4.  Η Ελλάδα δεν έκανε φυσικά εισβολή με τον τρόπο που  περιγράφουμε
την αντίστοιχη τουρκική επέμβαση. Οι ευθύνες όμως της Ελλάδος, ή όσων
την κυβερνούσαν τόσον στην περίοδο μέχρι το 67, όσο και αργότερα, ήταν τεράστιες και στο ζήτημα της αδυναμίας της να υποδείξει στην ΕΚ πλευρά την ανάγκη στήριξης του νέου κράτους, και φυσικά στη  συνέχεια στην οργάνωση πραξικοπήματος εναντίον  εκείνου του κράτους. Στον βαθμό που οι τότε κυβερνώντες την Ελλάδα οργάνωσαν και εκτέλεσαν το πραξικόπημα, έχουν βαρύτερες ευθύνες, αφού η ενέργεια τους εκείνη ήταν η καλύτερη πρόσκληση για την Τουρκία για να εισβάλει στο νησί. Και σε αντίθεση με αυτό που λέει η ορθόδοξη ανάγνωση της ιστορίας από τους ανεπαρκείς μας πολιτικούς περί του ατόφιου επεκτατισμού της Τουρκίας, η χώρα αυτή  μπορεί να είχε απειλήσει πολλές φορές για εισβολή, μπορεί να είχε ενισχύσει στρατιωτικά τους Τ/Κς, μπορεί να είχε ρίξει ναπάλμ, αλλά πλήρη εισβολή έκανε *μόνο* όταν την «προσκάλεσε» το δικό μας πραξικόπημα.

5. Για όλα αυτά έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης και ο Μακάριος. Όχι όμως για τα γεγονότα του 1974. Η εισβολή δεν έγινε γιατί έκανε την περίφημη ομιλία στον ΟΗΕ. Συνεπώς οι εκ των υστέρων δικαιολογίες διαφόρων ακροδεξιών, που προσπαθούν να υποβαθμίσουν την βαρύτητα του πραξικοπήματος, και γυρεύουν γελοίους τρόπους να πλήξουν τον Μακάριο, δεν έχουν καμιά σχέση με την αλήθεια. Η ευθύνη του Μακαρίου αφορά την αδυναμία του να πιστέψει τόσον στο κράτος του 60 όσον και στην ανάγκη δημιουργίας, έστω και εκ των υστέρων θετικών συνθηκών συμβίωσης, αντί  προσπάθειας περιθωριοποίησης  των τκ. Δεδομένου του 1974, η κριτική για τον Μακάριο είναι δύσκολη, αλλά πρέπει να γίνεται.


Προσπαθώ να είμαι πρακτικός άνθρωπος. Ναι, η πλειοψηφία του κόσμου και των πολιτικών υιοθετεί μια διαστρεβλωμένη είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω ιδεολογίας ανάγνωση της πολιτικής ιστορίας του νησιού μας κατά τα τελευταία 50 χρόνια. Αυτή η κατάσταση είναι ίσως και υπεύθυνη για το γεγονός πως η δική μας πλευρά  δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει τους απαραίτητους συμβιβασμούς που προϋποθέτει μια λύση.  Αν ισχύει αυτό τότε ναι, υπάρχει άμεση προτεραιότητα να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα, πρέπει ο κόσμος να ακούσει και απαγορευμένες αλήθειες. Τότε θα καταλάβει πραγματικά γιατί του φαίνονται τώρα τόσο ξένα και αποκρουστικά κάποια κομμάτια της πιθανής λύσης.

Εκ  του αποτελέσματος η περιβόητη δήλωση του προέδρου, ούτε μπόρεσε να ανατρέψει οτιδήποτε, ούτε δημιούργησε ουσιαστική δυνατότητα για διάλογο. Αντίθετα, έκανε τους «κακούς» να ταμπουρωθούν περισσότερο. Έκανε τους λυσοφοβικούς να αναφωνήσουν: «Πώς να εμπιστευτούμε τον Χριστόφια ως συνομιλητή, αφού εξισώνει την εισβολή της Τουρκίας με την όποια ευθύνη της Ελλάδας;»

Με δεδομένο αυτό το αποτέλεσμα λυπάμαι – πραγματικά- να σημειώσω πως για μια ακόμα φορά ο πρόεδρος απέτυχε.

Και απέτυχε όχι γιατί είναι αριστερός. Απέτυχε γιατί υπάρχουν ηγέτες που προσπαθούν και πετυχαίνουν τους στόχους τους, ενώ άλλοι δεν κάνουν ούτε το ένα ούτε το άλλο.  Κάποιοι βρίσκονται στη μέση. Αυτό ας μη θεωρηθεί απαξίωση, στο κάτω κάτω σε όλες τις βαθμίδες της κοινωνίας υπάρχουν λιγότερο και περισσότερο ικανοί άνθρωποι.

Κατ’ ακρίβεια όμως, αν υπάρχει απαξίωση, αυτή προέρχεται από τον ίδιο τον πρόεδρο. Ο οποίος γνωρίζει πάρα πολύ καλά και το θέμα και την σχετική αντίληψη που έχει ο μέσος Κυπραίος.

Για αυτό, δεν έπρεπε να λειτουργήσει όπως λειτούργησε.

45 Σχόλια leave one →
  1. 3 Οκτωβρίου, 2010 22:13

    Ρίξτε τζιαι μιαν μαδκιά στο Blog του Σαραντάκου – link: http://sarantakos.wordpress.com/2010/10/02/invadeboth

    Μου αρέσει!

  2. 3 Οκτωβρίου, 2010 22:15

    Η αλήθεια βέβαια είναι πως η ουσιαστική πολιτική και διπλωματία γίνονται πίσω από τις κουρτίνες, στα παρασκήνια και όχι μπροστά στις κάμερες ούτε στο βήμα των διαφόρων δεξαμενών σκέψης.
    Από αυτή την πλευρά, η «ζημιά» είναι πιο πολύ στην «εσωτερική κατανάλωση», παρά στην τελική έκβαση των πραγμάτων.

    Αλήθεια, υπάρχει ακόμα κόσμος που πιστεύει πως θα υπάρξει λύση -και μάλιστα εντός του έτους;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Οκτωβρίου, 2010 23:09

      Κροτ,
      Ναι, αλλά αν αυτή η πολιτική και διπλωματική διαδικασία *πρέπει* να περάσει και από ένα δημοψήφισμα, ας πούμε, τότε ναι, έχει τεράστια σημασία και το πως χειρίζεσαι την κοινή γνώμη…

      Θα έπρεπε να καταλήγαμε σε λύση μέχρι τέλους του χρόνου γιατί συμφέρει σε όλους. Αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι οι ενδείξεις πως η Τουρκία δεν κρίνει πλέον πως χρειάζεται να το λύσει τώρα. Αν ισχύει αυτό, θα έχουμε και εντάσεις διαφόρων ειδών, ενώ δεν αποκλείεται να ξεκινήσει και μια διαδικασία αποδόμησης της Κυπριακής Δημοκρατίας μέσω της αποχώρησης των Ηνωμένων εθνών. Και τότε λύση μπορεί να είναι απλώς η παρούσα κατάσταση.

      Οι εφιάλτες του μεγάλου όχι μας κυνηγούν…

      Μου αρέσει!

  3. 3 Οκτωβρίου, 2010 22:30

    «Κατώτερος των περιστάσεων» είναι η φράση που χαρακτηρίζει τον Χριστόφια εδώ και πολλά χρόνια.
    Ήταν αναγκασμένος να μιλήσει αγγλικά; Δεν υπήρχε διερμηνέας; Ήθελε να επιδείξει την αγγλομάθεια του ή μήπως να αποφύγει την χρήση των ελληνικών;
    Περίμενα πολύ περισσότερα από τον Πρόεδρο Χριστόφια αλλά τόσος ερασιτεχνισμός με φοβίζει πραγματικά. Δεν μιλώ για το κυπριακό γιατί δεν ελπίζω πια αλλά αναρωτιέμαι αν ο ίδιος ερασιτεχνισμός κυριαρχεί σε ολόκληρη τη διακυβέρνηση του…

    Μου αρέσει!

  4. Ανώνυμος permalink
    3 Οκτωβρίου, 2010 22:45

    «So as you know, Cyprus is a very, very beautiful island. A whole island. But unfortunately, let me say it’s been raped and we have to restore the visions of Cyprus.»

    copy paste από το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της ομιλίας…
    κρίμας που ακόμα και ο κοριός (και ακολουθώντας τον και ο στροβολιώτης) χωρίς να κοιτάξουν καν το κείμενο αναπαράγουν άκριτα μια από τις πολλές διαστρεβλώσεις που κυκλοφορούν στο ίντερνετ…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Οκτωβρίου, 2010 22:52

      Ο ανώνυμος έχει δίκιο. Στην ομιλία του που υπάρχει στήν ιστοσελίδα του Ινστιτούτο, αναγράφεται αυτό που έχει στο σχόλιό του.
      Ολη η ομιλία εδώ: http://www.brookings.edu/~/media/Files/events/2010/0927_cyprus/20100927_cyprus.pdf

      Διορθώνω το virgins με το visions .

      Φυσικά αυτό δεν αναιρεί το βασικό επιχείρημα για τις συνήθειες του προέδρου όταν βγάζει λόγους…

      Μου αρέσει!

  5. 3 Οκτωβρίου, 2010 23:04

    Το «visions» σε «virgins» το αναπαρήξαν κι άλλοι!!! Από κεκτημένη ταχύτητα, συνήθεια ή προκατάληψη;

    Μου αρέσει!

  6. 3 Οκτωβρίου, 2010 23:33

    ——————————————————————
    Καταθέτω εδώ κάποια που έγραψα στου Σαραντάκου:
    ——————————————————————

    Ευτυχώς που υπάρχει και ο Χριστόφιας και θυμίζει το αυτονόητο:

    Ότι δηλαδή η Ελλάδα ως κράτος έκανε το πραξικόπημα (εισβολή είναι στην πραγματικότητα) και -σε συνεργασία όπως φάνηκε με τους Τούρκους στρατηγούς- διέλυσε ένα ανεξάρτητο κράτος, που είχε μετατραπεί μετά τα γεγονότα του ’63 στο δεύτερο ελληνικό έθνος-κράτος. Αυτή την πολλαπλότητα του ελληνισμού, οι ελλαδιτές κυβερνητες της “μικράς πλην εντίμου Ελλάδος” ιστορικά δεν αποδέχτηκαν ποτέ και κατέστρεψαν μεθοδικά οτιδήποτε μπορούσε να συγκροτηθεί εκτός της κυριαρχίας τους. Το ιδεολόγημα της “μητέρας-πατρίδας” και της “μητρόπολης του ελληνισμού”, έχει πολύ πιο ταπεινά κίνητρα, απ’ ότι φαντάζονται οι ρομαντικοί, αλλά και οι απολογητές του παραξικοπήματος…

    Έτσι έκαναν με το ποντιακό κίνημα ανεξαρτησίας, το ίδιο έπραξαν με τη Μικρασιατική Άμυνα και προσπάθησαν απ’ την ίδρυσή του νεαρού παλαιοελλαδικού κρατιδίου να υπονομεύσουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο (με το Αυτοκέφαλο…)

    Δυστυχώς αυτό είναι το πλαίσιο και ευτυχώς που κάποιοι μας το θυμίζουν που και που.

    ————–

    Ελλάδα εναντίον ελληνισμού!!! Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση φίλοι και ας υποκρίνονται τους προσβεβλημένους οι ελληναράδες.

    Πραξικόπημα στην Κύπρο, άνοιγμα της Κερκόπορτας, σε αγαστή συνεργασία με τους Τούρκους πασάδες απ’ τη μια και περιφρόνηση κάθε στοιχείου που δεν το ελέγχουν ή δεν είναι συμβατό με την άθλια υπόστασή τους απ’ την άλλη.

    Δείτε το σημερινό άρθρο του Στ. Ελληνιάδη στο “Δρόμο” για το έγκλημα που διαπράττει κοινή συναινέσει εδώ και πολλά χρόνια -με την ανοχή των υπηκόων του- αυτό το μίζερο κρατίδιο:

    “Μαύρη Θάλασσα: Πολιτισμική γενοκτονία: Ελληνικό κράτος εναντίον Ελλήνων”

    http://www.e-dromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=2633:%CE%BC%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1&Itemid=66

    ———————

    κ.ά.

    Υ.Γ.

    όχι και ότι στην Κύπρο φέρθηκαν καλύτερα στους Πόντιους πρόσφυγες μετά τη σοβιετική κατάρρευση!

    Οι δε ακροδεξιοί, και ειδικά η «Χρυσή Αυγή» της Κύπρου, είχαν κάνει ολόκληρο ζήτημα μ επροκηρύξεις κ.λπ με το σύνθημα «Έξω οι Ρώσοι απ’ την Κύπρο».
    Μου φαίνεται ότι μόνον οι Κύπριοι πρόσφυγες στα ελεύθερα εδάφη φέρθηκαν κάπως ανθρώπινα σ’ αυτή τη νέα ομάδα ομογενών προσφύγων
    —————-

    Μήπως κανείς φίλος έχει κρατήσει στο αρχείο του τέτοιες ακροδεξιές προκηρύξεις;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Οκτωβρίου, 2010 07:24

      Πόντος και Αριστερά,
      Δεν πιστεύω ότι η χούντα ή οι πραξικοπηματίες είχαν συνεργασία εκ των προτέρων με τους Τούρκους. Οι άνθρωποι αυτής της ιδεολογίας δεν χαρακτηρίζονται και από ιδιαίτερη ευφυΐα, και συνεπώς δεν ήταν ανάγκη να έχουν συνεργασία. Η εισβολή ήταν απόλυτα φυσιολογική συνέπεια του πραξικοπήματος…

      Μου αρέσει!

      • 4 Οκτωβρίου, 2010 12:05

        Απλά το πραξικόπημα ήταν στημένο για να γίνει η εισβολή. Μην ξεχνάμε πως η ελληνική Χούντα ήταν online με τη CIA και πως γενικά οι Αμερικάνοι αποφάσιζαν τι και πως επί επταετίας.
        Κι αν δεν ήταν σε επικοινωνία οι συνταγματάρχες, οι Αμερικάνοι φρόντιζαν να μεταφέρονται τα σωστά μηνύματα ένθεν κακείθεν: μηνύματα ή εντολές, τελικά δεν κάνει διαφορά.

        Μου αρέσει!

      • 4 Οκτωβρίου, 2010 12:41

        Και τότε πώς δικαιολογείται η διευκόλυνση της τουρκικής εισβολής από την χούντα, όπως για παράδειγμα η εντολή να μην χτυπήσουν τα ελληνικά υποβρύχια που βρίσκονταν στο στενό μεταξύ Μερσίνας και Κύπρου τα τουρκικά αποβατικά;

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        4 Οκτωβρίου, 2010 19:38

        Πόντος και Κρότ,

        Άλλος αρθογράφος μου θύμισε την ρήση του Μακαρίου ο οποίος είχε δηλώσει πως πίστωνε τη χούντα με «πατριωτισμό και λογική.» Τραγικό λάθος αν με ρωτάτε, αφού χουντικός και λογικός, χουντικός και πατριώτης είναι έννοιες μονίμως ευρισκόμενες σε αντιδιαστολή. Μη ξεχνάτε όμως και τις εθνικιστικές καταβολές του πρώτου μας προέδρου…

        Επιμένω, και νομίζω αυτή μου η θέση στηρίζετε και από τις μελέτες. *Δεν* υπήρξε ένα κοινό σχέδιο σε συνεργασία με την Άγκυρα. Οι Τούρκοι ήταν πάντα έτοιμοι, παρακολουθούσαν, και όταν κέρδισε το λαχείο τους έκαναν την εισβολή. Οι αντιδράσεις της χούντας και η εντολή να επιστρέψουν τα ελληνικά υποβρύχια που βρίσκονταν στο δρόμο για την Κύπρο, δείχνει –ξανά – το μέγεθος της βλακείας, της προδοσίας και της δειλίας ανθρώπων οι οποίοι προέβαλλαν τα διαχρονικά ελληνικά ιδεώδη!

        Οι αμερικάνοι δεν σταμάτησαν την εισβολή του 1974, αυτό είναι αλήθεια. Είχαν επέμβει όμως και σταμάτησαν ή αποθάρρυναν την Τουρκία σε προηγούμενες περιπτώσεις. Το 1974 ήταν τόσο μεγάλη η δική μας γκάφα, που και εγώ αν ήμουν αμερικάνος, θα έλεγα προχωρήστε κύριε Ετζεβίτ, αλλά με μέτρο!

        Φυσικά οι Τούρκοι δεν χρησιμοποίησαν το μέτρο και οι αμερικάνοι έχοντας ένα νέο στάτους κβο στα χέρια τους δεν έκαναν τίποτα που θα το ανέτρεπε, αφού δεν είχαν κανέναν λόγο να χαλάσουν και άλλο το ΝΑΤΟ τους.

        Κατ’ αναλογία ούτε οι Ρώσοι θέλουν λύση σήμερα! Η παρούσα κατάσταση τους επιτρέπει να έχουν ρόλο, ενώ μια Κύπρος με λυμένο το πρόβλημα θα ξεφύγει εντελώς από την επιρροή τους. Δεν μπορούν να επιβάλουν κάτι όμως.

        Αν τους το ζητήσει ο πρόεδρος μας που νομίζει πως στη Μόσχα κυβερνά ακόμα ο κομμουνισμός, τότε they will oblige!

        Μου αρέσει!

  7. xwrikos permalink
    3 Οκτωβρίου, 2010 23:59

    Το κειμενο εχει αρκετα λαθη. Η ομιλια υπαρχει ηχητικα δαμε
    http://brookings.pod.feedroom.com/20100928/20100927_president_cyprus_6
    4k_4OAJ.mp3?s=brookings&c=20100506_poverty_rate

    Καλη διασκεδασην!

    Υ.Γ

    11:20 – 11:45

    Virgins ειναι η λεξη που λαλει.

    Strovolioti ξαναδιορθωσε.:)

    Μου αρέσει!

  8. gregoris permalink
    4 Οκτωβρίου, 2010 00:46

    «Αυτό θα έπρεπε να γινόταν από την πρώτη μέρα της εκλογής του. »

    σύμφωνοι
    αλλά εν συνεπάγεται μετά κατ’ ανάγκη ότι

    «Τώρα είναι πλεον αργά. Αν θα πάμε σε λύση, θα πάμε με τις συνθήκες που έχουμε. Ας μη χειροτερεύουμε τα πράματα.»

    τζιαι ενώ τούτον ισχύει

    «Αυτή η κατάσταση είναι ίσως και υπεύθυνη για το γεγονός πως η δική μας πλευρά δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει τους απαραίτητους συμβιβασμούς που προϋποθέτει μια λύση. Αν ισχύει αυτό τότε ναι, υπάρχει άμεση προτεραιότητα να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα, πρέπει ο κόσμος να ακούσει και απαγορευμένες αλήθειες. Τότε θα καταλάβει πραγματικά γιατί του φαίνονται τώρα τόσο ξένα και αποκρουστικά κάποια κομμάτια της πιθανής λύσης.»

    πάλε τούτον

    «Εκ του αποτελέσματος η περιβόητη δήλωση του προέδρου, ούτε μπόρεσε να ανατρέψει οτιδήποτε, ούτε δημιούργησε ουσιαστική δυνατότητα για διάλογο. »

    εν συνεπάγεται ούτε εν ξεκάθαρο.

    για το ζήτημα ορολογίας ειβολή-επέμβαση, είπαμεν την διαφωνία μας, δε τζιαι την ανάλυση/ερμηνεία του λινοπάμπακου στο επανένωση…

    κατά τα άλλα συμφωνούμεν 🙂

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Οκτωβρίου, 2010 07:27

      Γρηγόρη,
      Να επικεντρωθώ τότε στο σημείο που διαφωνούμε: επιμένω πως η παρέμβαση του προέδρου, είτε συνειδητή είτε εκ λάθους τίποτα θετικό δεν πρόσφερε. Εσύ βλέπεις, και που βλέπεις, και πως βλέπεις κάτι διαφορετικό;

      Μου αρέσει!

  9. 4 Οκτωβρίου, 2010 01:42

    Έκατσα μιαν ώρα τζιαι άκουσα τον πρόεδρον που το λίνκ του χωρικού. Δεν βρίσκω τίποτε το extraordinary ούτε στο επίπεδον των αγγλικών, ούτε στο τι είπεν. Εμίλησεν λλίον πιο αννοιχτά παρά τον ξύλινον διπλωματικόν λόγον τζιαι που τες ερωτήσεις που ακολουθήσαν φαίνεται ότι το ακροατήριον εκατάλαβεν πολλά καλά τι του είπεν ο ομιλητής. Το ότι «they invated both», μόνον κακόπιστος τζιαι πονηρός πραπαγανδιστής μπορεί να το αφαιρέσει που το context δύο παραγράφων πριν τζιαι μίας μετά που εξηγά επακριβώς τζιαι την επέμβασην, τζιαι τες επιπτώσεις της κάθε επέμβασης, τζιαι το πρόβλημαν που εν η συνέχιση της μιας επέμβασης 37 χρόνια μετά.

    Τα φτωχά αγγλικά του προέδρου δεν αφαιρούν τίποτε που το γεννικό νόημα ούτε το παραμορφώνουν. Εξέφρασεν πολλά ειλικρινά ότι είναι ένας μη εθνικιστής ηγέτης που θέλει επανένωση της πατρίδας του τζιαι συμφιλίωση με τους τουρκοκυπρίους για να διαχειριστούμεν μαζί το μέλλον του τόπου.

    Η μεγαλύτερη αποκάλυψη που του έφυεν τζιαι που δεν θα ετολμούσεν ποττέ να πεί μπροστά σε Ακελικούς είναι ότι ο vision του για τον κόσμο είναι μια καλύτερη διανομή του εθνικού πλούτου WITHIN OUR SYSTEM. Νευρικόν κλονισμόν έπρεπεν να πάθουν οι σταλίνες Κουκουέ type ακελικοί (τζιαι ο Γρηγόρης ; )) παρά οι φανεροί τζιαι κρυφοί, πρώην τζιαι νυν εοκαβητατζιήδες τζιαι συμπαθούντες.

    Εγώ λαλώ σας ότι πραγματικά άνοιξεν την καρκιάν του στους διπλωμάτες τζιαι είμαι σίούρος ότι εκαταλάβαν 100% τι είσιεν μέσα τζιαι το εκτιμήσαν, όπως το εκτίμησα κατά βάθος τζιαι γώ.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Οκτωβρίου, 2010 07:36

      Aceras,
      Μπορεί να ενέπνευσε τους διπλωμάτες και τους λοιπούς υψηλούς προσκεκλημένους. Δεν ήμουν εκεί, δεν ξέρω ποιοι παρακολούθησαν την ομιλία, δεν ξέρω αν και πόσο άλλαξε η σκέψη τους.

      Ξέρω μόνο τις συνέπειες στον χώρο που ζω. Και οι συνέπειες είναι αυτές που περιγράφω στις δυο μου αναρτήσεις. Ένα παραλήρημα ακραίων και εθνικιστών , και μια εν πολλοίς άμυνα από την πλευρά του ΑΚΕΛ.
      Καθαρό αποτέλεσμα: ενίσχυση των κακών, απελπισία σε αυτούς που ακόμα ελπίζουν για μια κάποια λύση.
      Τονίζω για πολλοστή φορά: υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό για αντιπαράθεση με τα κατεστημένα και την διαχρονική προπαγάνδα: ο πρόεδρος δεν ήθελε να έρθει σε σύγκρουση, και κρίνοντας από την όλη του πολιτική συμπεριφορά, δε θα ,μπορούσε να ήταν και πειστικός σε μια τέτοια αποστολή.

      Μου αρέσει!

    • disdaimona permalink
      4 Οκτωβρίου, 2010 08:42

      Χωρίς να έχω καμία διάθεση να εκτραπω απο το θέμα της ανάρτησης (ούτε θα αφήσω άλλο σχόλιο) δυστυχώς Ασέρα, η εποχή που διανύουμε είναι βαθιά «φασιστική» και θυμίζει πολύ την προ-πραξικοπήματος περίοδο. Μόνο τότε οι άνθρωποι φιμώνονταν και λοιδωρούνταν γιατί δήλωναν κομμουνιστές. Ειναι πολύ τραγική η χλιαρότητα με την οποία, περνάμε στο ντούκου αυτή τη σημερινή μας κατάντια.Όπως και η χλιαρότητα με την οποία, θεωρούμε αυτονόητη την συγκατάβαση σ΄αυτο το «φασισμό»
      Ούδέν άλλο σχόλιο.

      Μου αρέσει!

  10. Noor permalink
    4 Οκτωβρίου, 2010 02:28

    Αφήστε την ομιλία, οι ερωταπαντήσεις μετά βγάζουν πιο πολύ γέλιο (ή κλάμα, όπως το πάρει κανείς). Χωρικέ, thanks for the link!

    Μου αρέσει!

  11. 4 Οκτωβρίου, 2010 12:09

    Προτείνω κι εγώ πάντως να διαβάσετε το κείμενο του Σαραντάκου που λινκάρει ο Άνευ, και τα σχόλια που το συνοδεύουν.
    Αποσαφηνίζει πολλά σε σχέση με τα γλωσσικά της υπόθεσης.
    Και πραγματικά, αποδεικνύεται πως ένας κακός διερμηνέας ή ένας κακός απομαγνητοφωνητής μπορεί να προκαλέσουν… διπλωματικά επεισόδια.

    Όπως και νά’χει, είναι απαράδεκτο και δείχνει εγκληματική προχειρότητα το γεγονός ότι άφησε η Προεδρία (όχι το ΑΚΕΛ, αυτό είναι δουλειά της Προεδρίας) ένα τέτοιο κείμενο να κυκλοφορήσει αδιόρθωτο. Τόσα χρόνια Αγγλοκρατία, τίποτα δε σας έμεινε από το Πρωτόκολλο ? 😉

    Μου αρέσει!

    • 4 Οκτωβρίου, 2010 16:50

      Καλά ρε παίδες, εν εκάματε την υπόθεση ότι ο απομαγνητοφωνητής εν μηχανή; Μόνο μηχανή φκάλλει τόσες δεκάδες inaudible τζιαι μόνο μηχανή φκάλλει Turkey Cypriots. Βάλλεις μηχανή να σου απομαγνητοφωνήσει Σύπρρρρρρριοτ άκσσσεντ τι θα σου φκάλει; Εμένα πάντως οι φωνητικοί διερμηνείς στα γαλλικά όπου κατοικώ τζιαι 20 χρόνια τα μισά που λαλώ δεν τα καταλάβουν. Το ακροατήριον όμως καταλάβει τζιαι βρίσκει το τζιαι συμπαθητικόν.

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        4 Οκτωβρίου, 2010 19:44

        Ναι αλλά εσύ έχεις να κάνεις με ίλαρους ελβετούς. Ο πρόεδρος ήξερε πως η ομιλία του θα σχολιαστεί από την πιο τατσίζικη ράτσα στον κόσμο: τους Κυπραίους!

        Μου αρέσει!

  12. ΙΩΝ permalink
    4 Οκτωβρίου, 2010 20:32

    Στροβολιώτη, κάτι τελείως άσχετο. Εγραψα σου τζιαι ποτζεί στον Ασέρα. Πέ μου να δούμεν εννα βρέσιε το Σάββατον 9/10. Τζιαι σε ποια μέρη της Κύπρου. εν πολλά σημαντικόν για μέναν. Α τζιαι πόσα τοις εκατόν σίουρος είσαι; .-)))

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      5 Οκτωβρίου, 2010 07:44

      Ίων,

      Όντως άσχετο. Φαίνεται όμως πως πάμε για την πρώτη γεύση του Φθινοπώρου από την Πέμπτη, αλλά κυρίως την Παρασκευή. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες για βροχές και το Σάββατο, αλλά είναι πολύ νωρίς να γίνω συγκεκριμένος.
      Η αναφορά του Πολίτη για πτώση 7 βαθμών στη θερμοκρασία είναι επιεικώς, ανοησία.

      Μου αρέσει!

  13. 4 Οκτωβρίου, 2010 22:28

    Φίλε Strovoliotis,

    Στην συζήτηση του προηγούμενου post ΣΟΥ, σχολιάζοντας τες απόψεις ΜΟΥ, είπες πως νομίζεις πως «… επί της ουσίας συμφωνούμε …»
    Αν και συμφωνούμε ότι η συγκεκριμένη δήλωση του Προέδρου [περί “εισβολής” κι από την Ελλάδα] ήταν άκαιρη και άτσαλη [δεν ασχολήθηκα με την ουσία],εντούτοις υπάρχει μια σημαντική διάφορα στις προσεγγίσεις και στα καταληχτικά ΜΑΣ συμπεράσματα …
    Μέσα από τον δικό ΣΟΥ (επί)κριτικό λόγο διαισθάνομαι μια απαξίωση προς το πρόσωπο του Χριστόφια. Αυτή η απαξίωση δεν έχει να κάμει τόσο με τα τυχόν [πολιτικά] λάθη του Προέδρου σε σχέση με το κυπριακό [δεν διευκρινίζεται όμως ποια είν’ αυτά τα λάθη ή/και αδυναμίες του], αλλά πιο πολύ [έχει να κάμει] μ’ ένα θιγμένο αστικό καθωσπρεπισμό και μ’ ένα πρωτόκολλο που δεν τηρήθηκε [και γίναμε ρεζίλι στους ξένους], όλα δευτερευούσης και “τριτούσης” σημασίας.
    Η δήλωση Χριστόφια περί εισβολών από τες «λεγόμενες Μητέρες -Πατρίδες» προκάλεσε ντελίριο και τριλίριο παροξυσμού και υστερίας στα δώματα των εθνικιστών και ελληναράδων. Και παρά το λανθασμένο του χρόνου των δηλώσεων θα ‘πρεπε να δούμε τα θετικά που απορρέουν απ’
    αυτές … Κι όπως γράφει σήμερα κι ο Λούης Ηγουμενίδης στο “Πολίτη”: «… θεωρώ ανέντιμη, ανιστόρητη και υστερόβουλη την προσπάθεια του παπαδοπουλο-παπαδακικο-περδικο-συλλουρισμού, με υποβολέα τους αμετανόητους του ΔΗΣΥ, να προσδώσουν στον ίδιο [σημ.: τον Πρόεδρο] και την Αριστερά προθέσεις και στάσεις που ουδέποτε είχαν και που οι ίδιοι υπηρετήσαν με τα έργα τους…»

    Υ.Γ.: Αναφορικά με τους ψιθύρους που ακούστηκαν για «ζιβανίες και μεζέδες», τούτο αποτελεί μια πρόσκληση/πρόκληση από την αγαπητή Disdaimona προς τον Aceras και την αφεντομουτσουνάρα ΜΟΥ για μια συνάντηση [μετά άρτου και οίνου] για ξεκαθάρισμα διαφόρων ενδο-αριστερών ζητημάτων [και “κόντρων”]… Φυσικά δεν θα ΜΑΣ ενοχλούσε αν στην παρέα είναι κι ένας … (νεο)φιλελεύθερος! Θα ΜΑΣ τσιγκλάει κιόλας! Άσε που θα είμαστε σαν τους “Τρεις Σωματοφύλακες”! Τώρα τες λεπτομέρειες εν ι-ξέρω ποιος εν να τες κανονίσει, αλλά πρέπει να ΜΑΣ ενημερώσει πρώτα ο Aceras πότε θα (ξανα)έρθει στην Κύπρο! Εκτός κι αργεί να (ξανα)κατέβει κάτω οπόταν να κανονίσουμε κάτι άλλο στο μεσοδιάστημα. Αν έρχεστε κατά τα Κοτσιηνοχώρκα ή Λάρνακα μεριά αναλαμβάνω ΕΓΩ τα διαδικαστικά. Ήδη η Disdaimona απαίτησε “γυναικείους” μεζέδες – απέκλεισε τα αμπελοπούλια [παρεμπιπτόντως «τούτα» σερβίρονται προς … €70(!) ευρω τη δωδεκάδα], τα “σώζουμα” τζιαι τα αμελέτητα! [Τα shocking ανέκδοτα θα επιτρέπονται;] …

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      5 Οκτωβρίου, 2010 07:28

      Ανεφ,

      Η επίκριση μου στον Χριστόφια δεν βγαίνει από οποιαδήποτε διάθεση απαξίωσης ή από κάποιο δικό μου κόμπλεξ. Η επίκριση γίνεται γιατί ο πρόεδρος με τις διάφορες άτσαλες και ερασιτεχνικές του παρεμβάσεις, υπονομεύει την προσπάθεια για το *πλέον* σημαντικό καθήκον που έχει: τη λύση του κυπριακού.

      Τα άλλα που γράφεις είναι δικές σου εκτιμήσεις, αλλά πίστεψε με δεν έχουν σχέση με μένα…

      Α, και οι ζιβανίες! Τώρα αντιλαμβάνομαι πως αφορά ξεκαθάρισμα ενδοαριστερών ζητημάτων. Αν είναι έτσι θα χαιρόμουν να προσθέσω το δικό μου βάρος στη συνάντηση, υπό ένα όρο: να καλέσετε και τον Κάστρο 🙂

      Μου αρέσει!

  14. 5 Οκτωβρίου, 2010 07:50

    Strovoliotis,
    Από τον Κάστρο θα πάρω οπτοκογραφημένη συνέντευξη [θα ΜΕ στείλει η «Επαγρύπνηση» στην Κούβα για σεμινάρια] και θα την φέρω στην ζιβανο-κατάνυξη για να τη δούμε και να τη συζητήσουμε! 🙂

    Μου αρέσει!

  15. xwrikos permalink
    5 Οκτωβρίου, 2010 09:34

    Anef

    «Το “visions” σε “virgins” το αναπαρήξαν κι άλλοι!!! Από κεκτημένη ταχύτητα, συνήθεια ή προκατάληψη;»

    Τελικα τι απο ολα ηταν?

    Αν μεν σε τσιγκλισω εννα αρρωστήσω:)

    Μου αρέσει!

  16. 5 Οκτωβρίου, 2010 15:17

    Xwrikε,
    Μη κακό ΣΟΥ!

    Μου αρέσει!

  17. Γιάννης permalink
    7 Οκτωβρίου, 2010 17:40

    ο ισχυρισμός περί συνεργασίας της ελλάδος με την τουρκία κατά το πραξικόπημα εναντίον του προέδρου Μακαρίου και τη μετέπειτα εισβολή είναι σαθρός , στα όρια του γελοίου..
    η τουρκία πολλάκις και δημοσίως είχε προειδοποιησει με επέμβαση αποτροπής τετελεσμένων σε βάρος της και των τουρκοκυπρίων , γεγονότων στη κύπρο…
    δεν επιζητούσε ούτε ευκαιρία ούτε αφορμή..τουναντίον μάλιστα…
    το ελληνικό πραξικόπημα διέλυε την συμφωνηθείσα ανεξαρτησία του κυπριακού κράτους και έθιγε βάναυσα τους τουρκοκύπριους..
    το πραξικόπημα είχε εκβιαστικό πρός τους αμερικανούς χαρακτήρα, αφού βασίζονταν στην τυχοδιωκτική και ελληνοκουτοπόνηρη αντίληψη για αντίδραση της αμερικής υπέρ της ελλάδος και μπλοκαρίσματος της δεδηλωμένης τουρκικής αντίδρασης…
    ο πρωτόγονος ελληνικός εθνικισμός πάγια επθυμούσε την προσάρτηση ΟΛΗΣ της κύπρου στο ελληνικό κράτος…
    γεγονός, άδικο, γελοίο και τραγικό για την κύπρο…
    ακόμα και σήμερα μιλάμε για ζήτημα εισβολής και κατοχής..
    παρότι η κατοχή υφίσταται μεταξύ διαφορετικών εθνών και όχι ενός έθνους-τουρκικού και προυποθέτει ισχυρή αντίδραση του κατεχόμενου,εν προκειμένω τουρκοκύπριου…
    η αντίδραση της τουρκίας και ως προς την απόβαση όσο και στην αποτρεπτική της παραμονή μέχρι σήμερα είναι απολύτως θεμιτή και δικαιολογημένη…
    η δε καλοπστία της τουρκιας και των τουρκοκυπρίων είναι δεδηλωμένη έδω και χρόνια με αποκορύφωμα το δημοψήφισμα του 2004 υπέρ μιάς νέας ενιαίας κύπρου , στη βάση της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας με πολιτική σότητα…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      7 Οκτωβρίου, 2010 21:29

      Γιάννη,

      Μετά από ένα σημείο και πέρα, νομίζω υπερβάλλεις. Θα μπορούσα να συμφωνήσω με όλα τα εισαγωγικά που γράφεις. Θα συμφωνήσω ακόμα και στο ότι η Τουρκία δικαιούται να επικαλείται τις συνθήκες δικαιολογώντας την εισβολή.

      Το τι ακολούθησε, η συνειδητή δημιουργία νέων δεδομένων επί του εδάφους, και ακόμα η αδιάλλακτη της πολιτική για όλα σχεδόν τα χρόνια μετά το 74, μέχρι και της ανόδου του Ερντογάν στην εξουσία, δεν την ξεπλένουν επειδή τα τελευταία χρόνια όντως δίνει πολύ διαφορετικά μηνύματα.

      Δεν έχω πρόβλημα να κατηγορήσω τη δική μας πλευρά ως εκείνη που κυρίως εμποδίζει τη λύση από το 2003, αλλά ας μη ξεχνάμε τι είχε γίνει και πιο πριν.

      Και ξέρεις, εκείνα που είχαν γίνει πιο πριν, κατέστησαν εκ των πραγμάτων πολύ δυσκολότερη την όποια λύση…

      Μου αρέσει!

    • Ονούρ permalink
      8 Οκτωβρίου, 2010 00:06

      Ενδιαφέρουσα η τουρκική εθνικιστική άποψη του «Γιάννη»…

      Ίσως θάπρεπε να την κάνει από δω κανένας εοκαβίτης, ώστε εμείς να κάνουμε χάζι με το «διάλογό» τους.

      Μου αρέσει!

  18. Γιάννης permalink
    8 Οκτωβρίου, 2010 15:24

    η ντε φάκτο διζωνικότητα ήταν επιβεβλημένη απόρροια των ιστορικών γεγονότων και πάγιο αίτημα των τουρκοκυπρίων..
    η κεμαλική πολιτική του ντεκτάς παρότι αληθινή δεν επέτρεπε να αναδειχθεί το μεγαλείο του ελληνικού εθνικισμού…
    αυτό έγινε το 2004 , όταν οι ελληνοκύπριοι ψευδουποστηρικτές της διζωνικής , δικοινοτικής επανενωμένης κύπρου ψήφισαν εναντίον του σχετικού συμφωνημένου σχεδίου …
    γιατί πίστευαν και πιστεύουν σε μία κύπρο οπου οι ελληνόφωνοι τούρκοι θα έχουν υπηρετικό προσωπικό τους τουρκόφωνους τούρκους…
    κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην ελλάδα με την δικτατορία των ιδεολογικά ελληνόφωνων τούρκων σε σχέση και σε βάρος της αυτόχθονης αλβανικής/αρβανίτικης , βλάχικης, μακεδονικής πλειοψηφίας..

    Μου αρέσει!

    • 8 Οκτωβρίου, 2010 16:36

      Είστε καλά;

      Τέτοιες ρατσιστικές ανοησίες:

      «κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην ελλάδα με την δικτατορία των ιδεολογικά ελληνόφωνων τούρκων σε σχέση και σε βάρος της αυτόχθονης αλβανικής/αρβανίτικης , βλάχικης, μακεδονικής πλειοψηφίας..»

      ….ούτε οι Τούρκοι Νεοναζί δεν τα λένε…

      Αν αυτά όντως βγαίνουν μέσα από την κυπριακή αντιεθνικιστική αριστερά, τότε έχετε μεγάλο πρόβλημα σύντροφοι!

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        8 Οκτωβρίου, 2010 22:01

        Πόντος,

        Από που συμπεραίνεις πως ο Γιάννης εκφράζει μια κυπριακή τάση;

        Μου αρέσει!

      • 9 Οκτωβρίου, 2010 00:28

        Στροβολιώτη,

        έτσι νόμισα στην αρχή. Tελικά κατάλαβα με βάση τις θέσεις του, ότι εντάσσεται στην κατηγορία σκέψης του Bulgarmak και λοιπών παράδοξων ακροδεξιών δοξασιών, κάτι σα μείγμα Γκρουέφσκι και Ντεκτάς…

        Μου αρέσει!

  19. Γιάννης permalink
    8 Οκτωβρίου, 2010 17:12

    o ρατσιστικός αντιεθνικισμός των αυτοαποκαλούμενων αριστεροποντίων αποτελεί την εξωτερίκευση του πρωτόγονου ελληνικού εθνικισμού…
    αυτό δεν μπορεί να αποκρύψει τα καμώματά τους στην ασιατική ποντιακή τους πατρίδα και την δισάκις πεμπτοφαλαγγίτικη τους ιστορική στάση εναντίον της οθωμανικής τους πατρίδος..
    στο πλευρό της τσαρικής ρωσίας και της εθνικιστικής ελλάδος…
    ούτε τα εγκλήματα σε βάρος των αυτόχθονων πληθυσμών της ελλάδος κυρίως της μακεδονίας, με τους εθνικά μακεδόνες προεξάρχοντες…
    με αντάλλαγμα δεκάδες προνόμια κρατικά και οφέλη παρακρατικά , όπως η λεηλάτηση των περιουσιών των εβραίων της θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την αυτόπτη ιστορικό ρένα μόλχο…
    ούτε την σημερινή υποστήριξη στα ποιό εθνικιστικά στοιχεία της θεσσαλονίκης,στην ρατσιστική λογική του τεμέτερον…
    και την ίδρυση δεκάδων φορέων μη πολιτιστικών σε εθνοτική/εθνικιστική βάση- κυρίες, δάσκαλοι,καθηγητές, ποδοσφαιρικές ποντιακές ομάδες..
    κάθε αποστασιοποιημένος παρατηρητής διαπιστώνει ότι ο πόντιος ερντογάν με τον πόντιο ψωμιάδη δεν έχουν καμία διαφορά εθνοτική/πολιτιστική..
    άσχετα της διαφοράς στην θρησκευτική ταυτότητα και την ελληνοξενογλωσσία του δεύτερου…
    προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε…
    αριστερός και εθνικιστής δεν νοείται…
    και μάλιστα εθνικιστής κρατικός , εκ του ασφαλούς…
    ας δείξουν τον εθνικισμό τους στην πατρώα γή τους, στα ξαδέλφια τους τους γκρίζους λύκους..
    και όχι στους ανυπεράσπιστους κατοίκους της ελλάδος, που πολλές φορες
    ασυνείδητα εκδηλώνουν την μη ελληνική εθνοτική τους ταυτότητα..

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      8 Οκτωβρίου, 2010 22:02

      Γιάννη, οφείλω να πω ότι με αφήνεις άφωνο και χωρίς επιχειρήματα. Βλέπεις, μου αρέσει πάρα πολύ να παρακολουθώ τα σύννεφα, πλην όμως δεν μπορώ να σταθώ σε αυτά.

      Καταλαβαινόμαστε;

      Μου αρέσει!

  20. Γιάννης permalink
    8 Οκτωβρίου, 2010 17:24

    η σιωπή και η συγνώμη αποτελεί την ελάχιστη στάση όλων όσων οδήγησαν τη πατρίδα μας στη σημερινή εθνικιστική χρεωκοπία..
    με τις υπερεξοπλιστικές δαπάνες εναντίον του φαντασιακού τουρκικού εχθρού, εναντίον του οποίου πολλάκις τους δυο τελευταίους αιώνες εκδράμαμε πολεμικά…
    με αποτέλεσμα την χρεωκοπία μας αι τότε και τώρα…
    φιλία και ειρήνη με όλους τους λαούς και όλα τα κράτη..
    ιδιαίτερα τα γειτονικά…
    ο αδελφοκτόνος αντιτουρκισμός πρέπει νασταματήσει αεσα..
    για το καλό της πατρίδος μας..
    εμείς οι ευρωπαίοι αυτόχθονες κάτοικοι της ελλάδος δεν φταίμε σε τίποτε για την ενδοασιατική διαμάχη, ανάμεσα στους ασιάτες εποικους πόντιους και μη και στουςμουσουλμάνους αδελφούς τους…
    αρκετάτη πληρώσαμε…
    είθεη παναγία του σουμελά να τους φωτίσει όλους…

    Μου αρέσει!

  21. 8 Οκτωβρίου, 2010 19:07

    «εμείς οι ευρωπαίοι αυτόχθονες κάτοικοι της ελλάδος δεν φταίμε σε τίποτε για την ενδοασιατική διαμάχη, ανάμεσα στους ασιάτες εποικους πόντιους και μη και στουςμουσουλμάνους αδελφούς τους…
    αρκετάτη πληρώσαμε…»

    Και μεις μαζί σου φίλε μου ευρωπαίε αυτόχθονα! (σίγουρα, όπως και φαίνεται, το γονιδίωμά σου είναι απολύτως ελεγμένο!)

    Μου αρέσει!

  22. Γιάννης permalink
    8 Οκτωβρίου, 2010 20:13

    κανένα γονιδίωμα. απλά και μόνο φθάνει η οικογενειακή καταγωγή .,…
    αλλά και η προσωπική πολιτιστική και μη μνήμη από τους παππούδες μας καθώς και η μεταδιδόμενη σε εμάς προσωπικά από τους παππούδες μας για τους παππούδες τους…
    συνεπώς η αυτοχθονία μας είναι απολύτως τεκμηριωμένη….
    όπως φυσικά και η εποικιστική ταυτότητα των ασιατών ποντίων, από το 1922…

    Μου αρέσει!

    • 8 Οκτωβρίου, 2010 21:52

      Ο κ. Κόινερ δεν τόκρινε απαραίτητο να ζει σε μια συγκεκριμένη χώρα.

      Έλεγε: “Παντού μπορεί να πεινάσω.“

      Κάποτε όμως έλαχε να περνάει από μια πόλη που την είχε κυριέψει ο εχθρός της χώρας όπου ζούσε. Τον πλησίασε τότε ένας αξιωματικός του εχθρού και τον ανάγκασε να κατεβεί από το πεζοδρόμιο. Ο κ. Κόινερ κατέβηκε και διαπίστωσε ξαφνικά ότι είχε αγαναχτήσει ενάντια σ’ αυτόν τον άνθρωπο, και μάλιστα όχι μόνο ενάντια στον άνθρωπο μα προπαντός ενάντια στη χώρα που ανήκε ο άνθρωπος αυτός, τόσο, που ευχήθηκε να γίνει ένας σεισμός και να την καταπιεί.

      “Γιατί“, ρώτησε ο κ. Κόινερ, “έγινα εθνικιστής εκείνη τη στιγμή; Γιατί συνάντησα έναν εθνικιστή. Μα γι αυτό ακριβώς πρέπει να εξολοθρεύουμε τη βλακεία, γιατί κάνει βλάκες αυτούς που τη συναντούν.”

      Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. -”Πες τα Χριστόφια” ή “η ιερή (υποκριτική) αγανάκτηση”… « Πόντος και Αριστερά
  2. -”Πες τα Χριστόφια” ή “η ιερή (υποκριτική) αγανάκτηση”… « Πόντος και Αριστερά

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.