Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αποκλειστικό: οι τρείς επιλογές του προέδρου Χριστόφια.

2 Φεβρουαρίου, 2011

Από συνέντευξη:

«Η διασύνδεση του περιουσιακού με το Κεφάλαιο των εδαφικών αναπροσαρμογών και το θέμα των εποίκων, που είναι η μια πτυχή του Τριπτύχου προτάσεων που έχουμε καταθέσει, αντικειμενικά και λογικά είναι υπαρκτή. Ο Γενικός Γραμματέας βλέπει αυτή τη διασύνδεση. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα η τουρκοκυπριακή πλευρά δεν αποδέχθηκε με σαφή και δεσμευτικό τρόπο αυτή τη διασύνδεση. Με αυτή της τη στάση δημιουργεί πρόβλημα στην επίσπευση του διαλόγου.»

« … ο κ. Έρογλου όταν θα επανάρχιζαν οι διαπραγματεύσεις μετά την ανάδειξή του στην ηγεσία της τουρκοκυπριακής ηγεσίας, είχε δεσμευτεί ότι οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίζονταν από το σημείο που είχαμε μείνει με τον κ. Ταλάτ και ότι οι όποιες συγκλίσεις είχαν επιτευχθεί σε όλα τα κεφάλαια παρέμεναν σε ισχύ. Βέβαια, η δέσμευση αυτή του κ. Έρογλου θα πρέπει να τηρηθεί και στην πράξη.»

«Θέλουμε να φτάσουμε σε λύση πριν ακόμα το τέλος του χρόνου. Για να φτάσουμε όμως σε λύση σύντομα, θα πρέπει η τουρκική πλευρά να αλλάξει συμπεριφορά που, αυτή την ώρα, δεν είναι εποικοδομητική. Χαρακτηριστικό της στάσης της είναι η πρόταση που κατέθεσε στη Γενεύη ο κ. Έρογλου, η οποία προέβλεπε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα που θα οδηγήσουν τη διαδικασία σε αδιέξοδο με στόχο να προωθηθεί η σύγκληση πενταμερούς ή τετραμερούς διάσκεψης για συζήτηση των εσωτερικών πτυχών του Κυπριακού. Αυτή η πρόταση είναι παντελώς εκτός των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Αυτά, σαφώς καθορίζουν τόσο τη διαδικασία, η οποία δεν προβλέπει χρονοδιαγράμματα, επιδιαιτησία και διασκέψεις του τύπου που εισηγείται η Τουρκία και ο κ. Έρογλου όσο και τη βάση λύσης. Αν, λοιπόν, ο κ. Έρογλου και η Τουρκία, σεβαστούν τη βάση λύσης, που είναι η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, με πολιτική ισότητα όπως την περιγράφουν τα Ηνωμένα Έθνη, για ένα κράτος με μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια και μια διεθνή προσωπικότητα, και επιδείξουν την ίδια με τη δική μας καλή θέληση, τότε μπορεί να εξευρεθεί λύση μέχρι το τέλος του χρόνου.»

«Η απογραφή πληθυσμού στα κατεχόμενα από τον ΟΗΕ, για να διαπιστωθεί ο ακριβής αριθμός των εποίκων, είναι δική μας πρόταση και είναι μια ανάγκη. Δυστυχώς, ούτε και σ΄αυτή την πρόταση η τουρκοκυπριακή πλευρά απάντησε θετικά.»

(SigmaLive/ΑΠΕ)

Τα πιο πάνω τα δηλώνει μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος Χριστόφιας.

Το νόημα είναι πως ναι μεν υπάρχει κάποια πρόοδος, αλλά στα βασικά ο Έρογλου και η Τουρκική – Τουρκοκυπριακή πλευρά είναι σταθερά αρνητικοί, και ετσι δεν οδηγούμαστε πουθενά. Αν αυτό είναι ορθό, τότε η πρώτη και μοναδική προτεραιότητα του πρόεδρου θα έπρεπε να ήταν να εκθέσει την τουρκική συμπεριφορά.

Πόσο καιρό να τους δώσει πίστωση χρόνου για να αλλάξουν;

Αντί αυτού, δηλώνει τη συνήθη και θλιβερή του αντίθεση σε χρονοδιαγράμματα και επιδιαιτησία. Προτιμά να συνεχίσει μια διαδικασία, που σύμφωνα με την εκτίμηση του ιδίου του προέδρου θα συνεχίσει να είναι αδιέξοδη, με τους τούρκους να κατεβάζουν αρνητικές προτάσεις που δεν οδηγούν πουθενά.

Μα, αν ο πρόεδρος είναι εντάξει, και οι τούρκοι βασικά αρνητικοί, τι φοβάται αν γληορέψει η διαδικασία; Γιατί έχει αυτή την παθολογική αντίθεση στα χρονοδιαγράμματα; Γιατί δεν επιταχύνει την διαδικασία να στριμώξει τους τούρκους; Γιατί δεν αποδέχεται την τουρκική μπλόφα για να τους εκθέσει… αύριο;!;!

Μετά από ενδελεχή έρευνα, και επικοινωνία ακόμα και με άτομα που έχουν επαφή με τον πρόεδρο, το ιστολόγιό αυτό, αποκαλύπτει το μεγάλο τρίλημμα του προέδρου Χριστόφια:

  1. Ναι μεν δηλώνει πως εκείνος είναι εντάξει σε όλα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι σίγουρος, δεν έχει εμπιστοσύνη σε κανένα και φοβάται πως σε περίπτωση αδιεξόδου θα επιμεριστούν ευθύνες και στην πλευρά μας.
  2. Γνωρίζει πως εκ των πραγμάτων η όποια λύση μπορεί να επιτευχθεί, θα απέχει ένα +/- 15% από το επάρατο σχέδιο Ανάν, και νοιώθει πως δεν έχει τις δυνάμεις να πείσει την ελληνοκυπριακή κοινότητα να την αποδεχτεί.
  3. Γνωρίζει πως αφού θα ισχύσει είτε το 1 είτε το 2, επιλογές που δεν έχει την δύναμη να διαχειριστεί, επιλέγει να ροκανίζει τον χρόνο για να κληρονομήσει ο επόμενος την ευθύνη.

Τα πιο πάνω δεν είναι φυσικά αποκάλυψη. Είναι ένα ππολλ που προσπαθεί να εξηγήσει τα ανεξήγητα. Μπορείτε να διαλέξετε αυτές ή άλλες για να εξηγήσετε ό,τι *εσείς* θεωρείτε ανεξήγητο.

Και ενώ οι επιλογές 1 και 2 είναι απόλυτα πιθανές από πολιτικής απόψεως, η 3 φαίνεται η πιο λογική εξήγηση που προκύπτει από την ίδια την συμπεριφορά  του προέδρου.

Είναι επίσης μια «πολιτική» επιλογή.

Την επιλογή αυτή τείνει να υιοθετήσει με θλίψη το ιστολόγιο αυτό…

29 Σχόλια leave one →
  1. 2 Φεβρουαρίου, 2011 21:42

    Κληρονομιά στον επόμενο θα είναι και η ΑΗΚ, το φυσικό αέριο, το έλλειμα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων και λοιπά δωράκια…Βέβαια, τότε το ΑΚΕΛ στην αντιπολίτευση θα θυμηθεί τα αριστερά ποιηματάκια και θα μας ζαλίσει τον έρωτα…Ο Νίκος πρέπει να ‘ν΄πελλός για να θέλει να εκλεγεί…

    Μου αρέσει!

  2. 2 Φεβρουαρίου, 2011 22:36

    Ακόμη και να κληρονομήσει ο επόμενος πρόεδρος την ευθύνη (τρίτη επιλογή), πάλι δεν είναι σίγουρο πως θα ενεργήσει το ΑΚΕΛ ως αντιπολίτευση. Αν τόσο καιρό, από θέση ισχύος, όντας στην εξουσία, αποφεύγουν τη συνεργασία με το ΔΗΣΥ όπως ο διάολος το λιβάνι, τότε πόσες πιθανότητες υπάρχουν να συμπεριφερθούν πιο υπεύθυνα μετά με την πίκρα της εκλογικής ήττας στην αντιπολίτευση; Αν έρθει η στιγμή της κρίσης, ίσως επιλέξουν πάλι κάτι ανάλογο του τσιμεντώματος με διάφορες προφάσεις.

    Γι αυτό ίσως θα ήταν καλύτερη για όλους εμάς που ελπίζουμε σε διζωνική συμφωνία λύσης, η δεύτερη επιλογή, με την προϋπόθεση φυσικά, ότι θα επέτρεπαν επιτέλους στο ΔΗΣΥ να βοηθήσει την κατάσταση…

    Μου αρέσει!

  3. Toxotis permalink
    2 Φεβρουαρίου, 2011 22:56

    Αδέλφια νομίζω πως κοντά στα τρία σενάρια του κειμένου θα πρέπει να προσθέσουμε μία εκδοχή: Οι προτάσεις του Έρογλου να μην είναι τόσο μαύρες όσο λέει ο Πρόεδρας. Άνθρωπος που ξέρει καλά την κατάσταση ισχυρίζεται το πιο πάνω με σοβαρά επιχειρήματα. Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο σενάριο καθίσταται εφιάλτης…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Φεβρουαρίου, 2011 07:08

      Νομίζω έβαλα αρκετά «αν» στην αναρτηση, με στόχο να καλύψω και ζητήματα που πιθανόν να μην γνωρίζω.

      Φυσικά αν ισχύει αυτό που λές, τα πράγματα ειναι ακόμα χειρότερα. Στην χειρίστη περίπτωση οι επιλογέςε που εισηγούμαι υποδεικνύουν δειλία και αναποφασιστικότητα.
      Το δικό σου σενάριο πάει ένα ακόμα βήμα πιο πέρα…

      Μου αρέσει!

      • xwrikos permalink
        3 Φεβρουαρίου, 2011 09:23

        ΑΝΤΡΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ Γ.Γ. ΑΚΕΛ

        Φερβαρης 2011

        «Ο κ. Αναστασιάδης αναζητά συνυπευθύνους και συνενόχους για να ξεχάσει ο κυπριακός λαός τις θέσεις που υποστήριξε για το σχέδιο Ανάν».

        Click to access simerini%2003022011.pdf

        http://haravgi.com.cy/site-article-706-gr.php

        Στροβολιωτης τουτες τες δηλωσεις του Αντρου του ΓΓ του ΑΚΕΛ που θελει λυσην ειδες τες πριν να πεις οτι οι επιλογες εν τρεις μονον τζαι οτι βαρης προς το 3?

        Μου αρέσει!

  4. strovoliotis permalink*
    3 Φεβρουαρίου, 2011 13:56

    Τις άκουσα τις δηλώσεις… Διάβασα και το κείμενο του Κωνσταντίνου σήμερα στον Πολίτη.

    Ε, ναι επιβεβαιώνουν μάλλον την επιλογήν 3.

    Μου αρέσει!

  5. Toxotis permalink
    3 Φεβρουαρίου, 2011 17:51

    Αν ρωτήσω κάτι άσχετο εν να με δέρετε; Ρωτώ τζι ας με δέρετε: Η στάχτη από το τζάκι μπορεί να είναι χρήσιμη σε κάποιον που ζει σε διαμέρισμα στη Λευκωσία;

    Μου αρέσει!

    • Μαρια permalink
      3 Φεβρουαρίου, 2011 19:33

      @ Τοξότη – νομίζω κάνει καλό στα δέντρα έτσι αν έχεις σε μεγάλες γλάστρες μπορείς να ανακατώσεις στάχτη στο χώμα τους. Ή/και να πλύνεις τα ασπρόρουχα σου (αλουσίβα)

      Μου αρέσει!

      • Toxotis permalink
        4 Φεβρουαρίου, 2011 17:40

        Μαρία πέτου Στροβολιώτη ότι γνωρίζει πολύ καλά πως δεν χρειάζομαι στάχτη για τα μάτια. Αρθρογραφώ τακτικά… 🙂
        (Σνομπάρω τον γι αυτό σε θέλω μεσάζουσα)

        Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      3 Φεβρουαρίου, 2011 19:38

      Μόνο για να τη ρίχνεις στα μάτια:)

      Μου αρέσει!

  6. κυπραιος αντιφασιστας permalink
    3 Φεβρουαρίου, 2011 20:30

    μην γυρευετε πενες και εγγραφα για να λυσετε ενα πολιτικο προβλημα.η λυση ειναι τα πολυβολα.ο τουρκος και ο ερυωπαιος μονο με τα οπλα υποχωρουν !αρκετες υποχωρησεις.αρκετη προδοσια απο τουςπολιτικους προδοτες!ζητω η αιγυπτιακη επαναστασηςνα κατεβουν τα τανκς και ο λαος και να καψουν το καθεστως τουρκοφκια.να καουν ζωντανοι και ολοι οι βουλευτες και οι μπιζνες μαν που τους χρηματοδοτουν!φωτια στα σπιτια καθε τουρκου στα κατεχομενα.εκδικηση τωρα για τα τις σφαγες και τους βιασμους του 74.να εκτελεστει καθε αριστερος που αντι να συμπονει τον λαο μας τουρκολαγνει συνεχεια μεσω ιντερνετ. πχ αναρχοαριστεροι λευκωσιας,φαλιες κλπκαθε μερα με τουρκικα αρθρα βριζουν εμας και δηλωνουν τουρκοι!

    Μου αρέσει!

  7. strovoliotis permalink*
    3 Φεβρουαρίου, 2011 21:56

    Excellent! Πολυβόλα λοιπόν! Πότε ξεκινούμε;

    (Πως πάει η φαρμακευτική αγωγή;).

    Μου αρέσει!

  8. Δεν τα ξέρουμε όλα ρε παιδιά. permalink
    4 Φεβρουαρίου, 2011 00:43

    Πολύ απλοϊκό το τρίλημμα, σχεδόν κουβέντες του καφενέ (μετά συγχωρήσεως), ειδικά το 3. Αν όλοι μας αναθαρρήσαμε κάπως μετά τη σύγκρουση Τουρκίας-Ισραήλ, φυσικό αέριο, υπογραφή ΑΟΖ κλπ, γιατί να μην έχει και ο πρόεδρος κάποιες προσδοκίες; Γιατί σώνει και καλά πρέπει να προσπαθήσει να μας πείσει να αποδεκτούμε κάποιες απαράδεκτες απαιτήσεις του Έρογλου και της Τουρκίας; Υποσχέθηκε ποτέ ότι θα δεχτεί ότιδήποτε φέρουν στο τραπέζι; Και οι αρχές τις οποίες είπε ότι απαιτεί ως προϋπόθεση για τη λύση του Κυπριακού πού πάνε;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Φεβρουαρίου, 2011 06:43

      Μα δεν είπε κανείς να δεχτεί ο πρόεδρος ό,τι φέρνουν οι Τούρκοι! Εγώ σου λέω δέχομαι πως όσα λέει περί της αρνητικής στάσης των τούρκων είναι ορθά, και καλώς κρίνει τις προτάσεις τους ως αρνητικές. Από αυτό το σημείο και πέρα τον χάνω: αν είναι έτσι, η λογική λέει πως ο στόχος του θα έπρεπε να ήταν η επίσπευση της διαδικασίας, και η έκθεση της αδιαλλαξίας και της αρνητικής συμπεριφοράς των τούρκων.

      Που βλέπεις λάθος σε αυτό, και γιατί δεν συμπεριφέρεται τοιουτοτρόπως ο πρόεδρος, και αντ’ αυτού κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να μακρύνει η διαδικασία; Δεν αντιλαμβάνεται πως αυτή ακριβώς η επιλογή δυσκολεύει τις συνθήκες, και ευνοεί εκείνους που *δεν* θέλουν λύση;

      Α, και τα άλλα περί ΑΟΖ, Ισραήλ κλπ, δεν έχουν καμιά σχέση με τη λύση του Κυπριακού!

      Μου αρέσει!

      • Δεν τα ξέρουμε όλα ρε παιδιά. permalink
        4 Φεβρουαρίου, 2011 14:46

        «τα άλλα περί ΑΟΖ, Ισραήλ κλπ, δεν έχουν καμιά σχέση με τη λύση του Κυπριακού»

        Αστειεύεσαι; Τα ισοζύγια δυνάμεων δε σου λένε τίποτε;

        «η λογική λέει πως ο στόχος του θα έπρεπε να ήταν η επίσπευση της διαδικασίας, και η έκθεση της αδιαλλαξίας και της αρνητικής συμπεριφοράς των τούρκων.»

        Για να κερδίσει τι;

        «κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να μακρύνει η διαδικασία».

        Ακριβώς! Και αυτό είναι το σωστό. Θέλει διαρκούντων των συνομιλιών, να οριμάσουν κάποιες διεθνείς συγκυρίες της περιοχής μας, Φυσικό αέριο-ΑΟΖ-Ισραήλ-Επανάκαμψη Ελλάδος-Αλλαγή στη Αίγυπτο-Ανακατάταξη συμμαχιών-αντίδραση Τουρκοκυπρίων-Ευρωπαϊκή πορεία Τουρκίας, που να μας δώσουν κάποιο πλεονέκτημα ή εν πάσει περιπτώσει να μας ελαττώσουν το μειονέκτημα! Αυτή είναι η πολιτική. Αυτή είναι η ζωή.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        4 Φεβρουαρίου, 2011 15:13

        Ας κουβεντιάσουμε λοιπόν! Δώσε μου ένα σενάριο για το πώς θα βοηθούσε και με πιο πρακτικό τρόπο επί των παραμέτρων της λύσης το ζήτημα της συμφωνίας με το Ισραήλ για την ΑΟΖ.

        Για τα λοιπά που λες περί των πιθανών αλλαγών που προκύπτουν με την παράταση της διαδικασίας, έχω να πως ότι ξεχνάς άλλα τόσα: έποικοι, ανάπτυξη του βορρά, αποξένωση τουρκοκυπρίων, φθορά της όποιας εκατέρωθεν θέλησης για λύση. Πίστεψε με, τα βλέπω χρόνο με τον χρόνο όλα αυτά να επιδεινώνουν τη θέση μας.

        Τόσο πολύ που κανένας εξωτερικός παράγοντας δεν μπορεί να τα αντισταθμίσει.

        Και τι εννοείς αν επιτρέπεται με την «επανάκαμψη της Ελλάδος»;

        Μου αρέσει!

  9. brrrrrrrrrrrrrr permalink
    4 Φεβρουαρίου, 2011 15:35

    Σύμφωνα με τα σημερινά φύλλα του τουρκικού Τύπου, ο κ. Ερντογάν είπε επίσης τα εξής: “Δεν έχουν τέτοιο δικαίωμα. Ο πιο κακοπληρωμένος υπάλληλός τους παίρνει περίπου 10 χιλιάδες λίρες (5.000 ευρώ). Ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργικού μου γραφείου παίρνει 5 χιλιάδες λίρες… Ο κύριος παίρνει 10 χιλιάδες και μετά δίχως να ντραπεί κάνει αυτές τις κινητοποιήσεις. Και μάλιστα παίρνουν 13 μισθούς το χρόνο. Λένε να φύγει η Τουρκία. Ποιος είσαι ρε φίλε; Έχω νεκρούς και τραυματίες στρατιώτες εγώ εκεί… Έχω στρατηγικό ενδιαφέρον. Όποιο είναι το στρατηγικό ενδιαφέρον της Ελλάδας στην Κύπρο, το ίδιο έχει και η Τουρκία. Έχει νόημα το γεγονός ότι αυτοί που θρέφονται από τη χώρα μας καταφεύγουν στο δρόμο αυτό. Εμείς τους στηρίζουμε. Δεν θα έπρεπε να έχει αυτό το αντίκρισμα”

    Συγχαρητηρια για αλλη μια φορα για τις αστοχες τοποθετησεις σου

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      4 Φεβρουαρίου, 2011 15:40

      Ευχαριστώ, ανώνυμε με το χαριτωμένο ψευδώνυμο.

      Θα μπορούσες να μου πεις πως ταιριάζουν αυτά τα σκληρά και αλαζονικά (και σε ένα βαθμό δικαιολογημένα) που είπε ο Ερντογάν, με την ανάρτηση μου;

      Και πως την καθιστούν άκυρη;

      Μου αρέσει!

      • Δεν τα ξέρουμε όλα ρε παιδιά. permalink
        5 Φεβρουαρίου, 2011 01:29

        Εννοώ την οικονομική επανάκαμψη της Ελλάδας.

        Το σενάριο που ζητάς είναι ο αγώνας της πλευράς μας να ανατρέψει ή να μειώσει το εναντίον μας ισοζύγιο δυνάμεων στην περιοχή σε σχέση με την Τουρκία. Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι μπορεί να ανακοινωθεί ή να συζητηθεί στο διαδίκτυο;

        Κανένας δεν ξεχνά τους εποίκους και τα υπόλοιπα που συμβαίνουν στα κατεχόμενα φίλε μου. Αλλά δεν θα αυτοκτονήσουμε κι’ ολας. Στο κάτω κάτω «τα πάντα ρει». Ότι φαίνεται σήμερα να είναι εναντίον μας, αύριο μπορεί να είναι υπέρ μας. Υπομονή και φρόνηση χρειάζεται.

        Μου αρέσει!

  10. strovoliotis permalink*
    5 Φεβρουαρίου, 2011 13:15

    Ναι, πιστεύω πως και οι δικές σου απόψεις και οι δικές μου είναι τόσο ασήμαντες, που μπορούν να συζητηθούν στο διαδίκτυο.

    Πάμε λοιπόν;

    Μου αρέσει!

  11. 5 Φεβρουαρίου, 2011 13:41

    Είναι άκυρη -και πάλι- αγαπητέ Στροβολιώτη η ανάλυσή σου γιατί και οι ίδιοι οι Τουρκοκύπριοι αμφισβητούν την πρόθεση της Τουρκίας για λύση και βρίσκονται αντιμέτωποι με τον Ερντογάν, την ίδια στιγμή που εσύ λες πως αδιάλλακτος είναι ο Χριστόφιας και ότι οι προτάσεις του Ερντογάν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση!

    Είσαι οφσάιτ πάλε.

    Το πιο εξωφρενικό από όσα γράφεις είναι ότι τα χρονοδιαγράμματα τζιαι η επιδιαιτησία θα εκθέσουν τη Τουρκία!
    (Ναι, όπως την εκθέσαν το 2004 τζιαι έπεζε πρώτο βκιολίν ως εχτές!)
    Που στηρίζεις αγαπητέ τούντην συλλογιστική;
    Πραγματικά το πιστεύεις τούτο που λαλείς;
    Άμμαν μπούμε δηλαδή εμείς με θέση για 50.000 έποικους τζιαι η Τουρκία για ΟΥΛΛΟΥΣ, που εν να κάτσει η πίλια της επιδιαιτησίας;
    Πως θα εκτεθεί η Τουρκία που τη στιγμή που εννά μπουν ΟΥΛΛΑ στα τραπέζι;
    Εν πρέπει να περιοριστεί λλίον το πλαίσιο;

    (δεν είμαι ο brrrrrr)

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      5 Φεβρουαρίου, 2011 14:23

      Νέε, θα ήταν καλό αν η πλειοψηφία των Τουρκοκυπρίων αμφισβητούσε τις προθέσεις Ερντογάν για λύση. Νομίζω όμως πως για άλλα βγήκαν στους δρόμους… Αντιμέτωποι με τον Ερντογάν βρίσκονται για οικονομικούς – κοινωνικούς λόγους.

      Πότε και που ισχυρίστηκα τέτοιο πράγμα:

      «την ίδια στιγμή που εσύ λες πως αδιάλλακτος είναι ο Χριστόφιας και ότι οι προτάσεις του Ερντογάν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση!»

      Μα, το 2004 δεν ετίθετο θέμα να εκτεθεί η Τουρκία: έπαιξε το παιγνίδι όπως αναμενόταν, ο δικός μας ήταν που απέτυχε παταγωδώς. Είναι λοιπόν αφελές να συγκρίνεται το 2004 με το 2011.

      Για το θέμα της έκθεσης της Τουρκίας: ε, όταν ο πρόεδρος κοιμάται και ξυπνά και μας λέει πως οι τούρκοι είναι αρνητικοί και αδιάλλακτοι, σημαίνει πως για λύση δεν πάμε, αλλά μάλλον για αδιέξοδο. Αν είναι ετσι, υπάρχει οποιοσδήποτε λόγος για να μην επισπεύσουμε την ρήξη; Τι φοβάται ο πρόεδρος, ή πιο σωστά: τι αναμένει να κερδίσει;

      Ξανά: τι αναμένει να κερδίσει;

      Υ.Γ. Γιατί νόμισες πως θα νόμιζα πως είσαι ο brrrrrr; 🙂

      Μου αρέσει!

      • 5 Φεβρουαρίου, 2011 14:47

        …επειδή εσυνέχισα που τζιαμέ μου το άφησεν…

        Εγώ πάντως αυτό καταλάβω που την ανάρτησή σου, ότι δηλαδή πρέπει να αποδεχτούμε τις προτάσεις Έρογλου/ Τουρκίας για χρονοδ. τζιαι επιδ. τζιαι ότι ο Χριστόφιας κωλυσιεργεί γιατί «εν θέλει» τη λύση.

        Το 04 Στροβολιώτη η Τουρκία εν άλλαξε τον Ντενκτάς «εν μία νυκτί» ακριβώς για να αποδείξει ποιος εν ο αδιάλλαχτος τζιαι να χρησιμοποιήσει το ΝΑΙ των Τ/Κ για να περάσει λλίους σκόπελους στα διεθνή της θέματα;

        Αφού η Ε/Κ πλευρά εβασίζετουν πάνω στον Ντενκτάς για απόρριψη του σχεδίου, ο Ερτογάν έκαμε τη κίνηση που μας έκθετε τζιαι παίζει το αππαρίν του εκ τοτε…

        Σήμερα είπαν του οι Τ/Κ: μεν χώννεσε πίσω που το ΝΑΙ μας…

        Εν η ίδια η κατάσταση αγαπητέ φίλε, όπως το 04…Τίποτε γεωστρατηγικό εν άλλαξε. Η ΕΕ εν η ίδια, η Τουρκία εν η ίδια, η Αμερική εν η ίδια.

        Το μόνο που άλλαξε είναι ίσως η συνειδητοποίηση του κόσμου ότι εν πάει χαβάς με τον απορριπτισμό, που το απέδειξε το 08′ τζιαι ότι οι τουρκοκύπριοι θωρούν κατάμματα πιον ότι η Τουρκία εν θέλει τη λύση που θέλουμε εμείς αλλά μια συνεχή ηγεμονία.

        Τι σε πειράζει αν λαλεί ο πρόεδρος την αλήθκιαν;
        Εν εμείς που φταίμε για τις προτάσεις της τουρκίας που μας φέρνουν σε αδιέξοδο;

        Αν μου απαντήσεις εσύ που νομίζεις θα καταλήξει μια επιδιαιτησία στο θέμα των εποίκων (για παράδειγμα), να σου απαντήσω τζιαι γω «τι αναμένει να κερδίσει» ο πρόεδρος με το να βάλλει συνέχεια ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΩΝ κάτω τζιαι να επιμένει σε λλία βασικά πράματα…

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        5 Φεβρουαρίου, 2011 15:17

        Αν έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό και τις θέσεις μου, και με πιέζει κάποιος, θεωρώ σωστό να του πω έλα μέσα ρε κουμπάρε, να παίξουμεν, να δούμεν ποιος είναι ο σωστός.

        Δεν έχω ισχυριστεί ποτέ πως ο Χριστόφιας δεν θέλει λύση, έχω γράψει όμως πως είναι δειλός και ανεπαρκής για να πάρει τις πρωτοβουλίες που μας αναλογούν.

        Αν η Τουρκία το 2004 άλλαξε (που δεν είχε αλλάξει) τον Ντενκτάς μόνο για να μας εκθέσει, ε, τότε έτα ούλλα τζιαμαί! Με αυτό το σκεπτικό, τότε οι μόνοι που έχουν δίκιο είναι οι ευρωκότες που θέλουν διακοπή συνομιλιών, αφού δεν υπάρχει ελπίς!

        Το μόνον που άλλαξεν από το 2004, είναι πως τότε θα μπορούσαμε να βάλουμε εμείς τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά ο μεγάλος μακαρίτης είχε άλλα στο μυαλό του. Τώρα πια τους κανόνες τους βάλλει η Τουρκία – δυστυχώς.

        Αν πάμε σε επιδιαιτησία για τους εποίκους, ο πρόεδρος μπορεί να πει κοιτάξτε: το 2004 για λιγότερους των 50000, το σχέδιο σας απέτυχε. Αν μας επιβάλετε έστω και ένα περισσότερο, ξεχάστε το. Αν του το επιβάλουν, χωρίς άλλα ουσιαστικά ανταλλάγματα, θα είμαι μαζί του στο όχι.

        Τώρα, η σειρά σου!

        Μου αρέσει!

  12. Δεν τα ξέρουμε όλα ρε παιδιά. permalink
    5 Φεβρουαρίου, 2011 15:03

    Είμαι όλος αυτιά Στροβολιώτη. Ξαναπές μας τα, αλλά το δίλημμα 3 δεν ισχύει γιατί βασίζεται πάνω σε απερίσκεπτη προκατάληψη. Πεσ’ μας λοιπόν τί θα κερδίσει η πλευρά μας αν καταγγείλει τις συνομιλίες και αν καταφέρει να εκθέσει την Τουρκία. Πού θα την εκθέσει και τί θα της στοιχήσει αυτό, όπως και τι θα κερδίσουμε εμείς πέρα από τσάι και συμπάθεια;

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      5 Φεβρουαρίου, 2011 15:20

      Ε, τότε τι κάνουμε στις συνομιλίες; Πάμε για λύση ή για κόνναρα; Εχουμε εμπιστοσύνη στις θέσεις μας;

      Εσύ όμως πρέπει να απαντήσεις επί τούτου:

      «Το σενάριο που ζητάς είναι ο αγώνας της πλευράς μας να ανατρέψει ή να μειώσει το εναντίον μας ισοζύγιο δυνάμεων στην περιοχή σε σχέση με την Τουρκία. Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι μπορεί να ανακοινωθεί ή να συζητηθεί στο διαδίκτυο;»

      Μου αρέσει!

  13. 5 Φεβρουαρίου, 2011 16:07

    Στροβολιώτη, δηλαδή όποιος «εν σωστός» εννά κερδίσει στο πάρε δώσε που προτείνει η Τουρκία; Μα τι είδους πολιτική ανάλυση εν τούτη;
    Εννά της πούμεν εμείς της Τουρκάις για 50.000 έποικους τζιαι εννά δεκτεί στο πάρε-δώσε με το τρανταχτόν επιχείρημα «εν επέρασε στο σχέδιον Ανάν»…;
    Καλά, αν νεν με τούτη την ανάλυση που φκάλλεις τον Χριστόφια δειλό τζιαι ανεπαρκή, εν σε αδικώ γιατί πραγματικά απέχουν οι εκτιμήσεις μας.

    Όταν μιλώ για Ε/Κ πλευρά που εχώννετουν πίσω που την αδιαλλαξία του Ντενκτάς, εννοώ τον Παπαδόπουλλο. Ναι, η Τουρκία έκαμε κίνηση τακτικής το 2004, δεν επιθυμούσε (και δεν επιθυμεί) διακαώς μια δίκαιη υπό τις περιστάσεις λύση. Θέλει μιαν νομιμοποίηση της ομηρίας των τουρκοκυπρίων τουλάχιστον.

    Αν η Τουρκία ήξερε πως στην Ε/Κ υπερίσχυε το ΝΑΙ, θα επέμενε στην αδιαλλαξία του Ντενκτάς…
    Και αναλόγως, επέλεξε μέσω εποίκων τον Έρογλου για να σταματήσει τη φόρα των Κυπρίων για λύση…

    Όχι αγαπητέ Στροβολιώτη, δεν θα γίνουμε ευρωκότες επειδή εν αδιάλλακτη η Τουρκία αλλά ούτε τζιαι θα πέσουμε στη παγίδα της να λύσουμε το Κυπριακό όπως θέλει τζιείνη.

    Επειδή ωρίμασε η διεθνής κοινότητα τζιαι επειδή αποδείξαμεν τούτα τα τρια χρόνια ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση τζιαι επειδή η Τουρκία πρέπει να «διευθετήσει» το Κυπριακό για να ταράξει λλίον στα άλλα της θέματα τζιαι επειδή οι Τ/Κ εξαναφκήκαν στους δρόμους, τζιαι επειδή τζιαι οι ελληνοκύπριοι αρκέψαν τζιαι μετακινούνται…υπάρχει ελπίδα φίλε μου.

    Τζιαι όσον υπάρχει, πρέπει να την βουρούμε που πίσω.

    (Διαφωνώ ότι οι λόγοι που εφκάλαν του Τ/Κ στους δρόμους εν οικονομικοί. Πολλά κοντόφθαλμη ανάλυση. Εν η ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ το ζητούμενον φίλε μου, εν φανερό κατ εμέ.)

    Μου αρέσει!

  14. 6 Φεβρουαρίου, 2011 10:05

    «Ναι, η Τουρκία έκαμε κίνηση τακτικής το 2004, δεν επιθυμούσε (και δεν επιθυμεί) διακαώς μια δίκαιη υπό τις περιστάσεις λύση. Θέλει μιαν νομιμοποίηση της ομηρίας των τουρκοκυπρίων τουλάχιστον.»

    Ο Ιζζέτ Ιζτζάν επιβεβαιώνει τούτη τη συλλογιστική σήμερα στον Φιλελεύθερο.

    Μου αρέσει!

  15. Δεν τα ξέρουμε όλα ρε παιδιά. permalink
    6 Φεβρουαρίου, 2011 14:33

    Ναι έχουμε εμπιστοσύνη και στις θέσεις μας και στην ηγεσία μας.

    «Πάμε για λύση ή για κόνναρα;» Φρόνιμααα! Προσπαθούμε να βρούμε μια λύση που να ικανοποιεί τις θέσεις μας. Αλλιώς δε θα δεκτούμε τίποτε. Απλό!

    «Εσύ όμως πρέπει να απαντήσεις επί τούτου:
    Το σενάριο που ζητάς είναι ο αγώνας της πλευράς μας να ανατρέψει ή να μειώσει το εναντίον μας ισοζύγιο δυνάμεων στην περιοχή σε σχέση με την Τουρκία. Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι μπορεί να ανακοινωθεί ή να συζητηθεί στο διαδίκτυο;»

    Το ότι κάνουμε αγώνα είναι ολοφάνερο! Δε χρειάζεται ούτε να συζητηθεί ούτε να ανακοινωθεί. Αλοίμονο!
    Οι πολιτικές κινήσεις της πλευράς μας όμως, ούτε μπορούν, ούτε πρέπει να ανακοινωθούν ή να συζητηθούν στο διαδίκτυο, πριν να ολοκληρωθεί τουλάχιστον η κάθε περίπτωση. Κι’ αυτό επίσης είναι ολοφάνερο!
    Αλλά και να θέλαμε να τις συζητήσουμε εμείς οι πολίτες, δεν θα μπορούσαμε διότι: Δεν τα ξέρουμε όλα ρε παιδιά! Υπάρχουν και κρυφά χαρτιά! Κι’ αυτό επίσης είναι ολοφάνερο!

    Οπότε τί μένει; Μένει η βεβαιότητα ότι τέτοιες συζητήσεις όπως αυτή, το μόνο που εξυπηρετούν είναι η διαφήμιση του πολιτικού ή της πολιτικής της αρεσκείας μας, και η δυσφήμιση των άλλων όλων. Κι’ αυτό επίσης είναι ολοφάνερο!

    Γι’ αυτό μένω ως εδώ. Χάρηκα.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.