Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η ουτοπία ως προσωπική ανάγκη.

26 Μαΐου, 2011
tags:

Οι λογής λογής Χριστιανοί έχουν βασικά τρία χαρακτηριστικά:

Πρώτον, οικειοποιούνται διαχρονικές, οικουμενικές αξίες και αρχές και τις προβάλλουν ως πρωτογενή χαρακτηριστικά της θρησκείας τους.

Δεύτερο, εφευρίσκουν διαφόρων ειδών και ποιοτήτων ηθικούς κανονισμούς μέσα από τους οποίους προσπαθούν να ρυθμίσουν την καθημερινή ζωη των πιστών τους. 

Και τρίτον, δίνουν λύση για το φόβο του ανθρώπου για την επόμενη μέρα, για το θάνατο.

Μέσα από αυτό το τρίπτυχο δημιουργούν μια ψευδαίσθηση «κάτι» καλύτερου. Αυτό το κάτι μπορεί να είναι ένας καλύτερος ή ιδανικότερος κόσμος μέσα στον οποίο μπορούν να ζήσουν κατά τη διάρκεια του γήινου τους περάσματος. Και αν δεν τα καταφέρουν, υπάρχει πάντα ο άλλος κόσμος. Εκεί που θα ανταμειφθούν αν συμπεριφέρθηκαν σωστά στη γη, έστω και αν οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές.

Ο Χριστιανισμός θρέφει λοιπόν τους πιστούς του με μια ουτοπία. Μια ουτοπία που πολύ σπάνια έχει απαντήσεις για καθημερινά ζητήματα και προβλήματα. Μια ουτοπία που όπως όλες οι ουτοπίες διαβάζονται όμορφα, αλλά πρακτικά είναι βασικά άχρηστες.

Η κατασκευή ουτοπιών δεν περιορίζεται στους Χριστιανούς. Η κατασκευή ουτοπιών επεκτείνεται και σε όσους αντιμετωπίζουν τη γενικότερη λειτουργία του κόσμου (και όχι αποκλειστικά την πνευματική όπως κάνουν οι Χριστιανοί).

Ο κόσμος ως μεγάλο σύνολο, αλλά και εγώ, και εσύ αντιμετωπίζουμε προβλήματα: οικονομικά, κοινωνικά, οικολογικά, ερωτικά, πολλά προβλήματα. Κάποιοι κάνουν προσπάθεια να τα λύσουν όλα αυτά. Γυρεύουν μια ουτοπία που να δίνει απαντήσεις εφ’ όλης της πρακτικής ύλης.  Και μέσα στην προσπάθεια αυτή εμφανίζονται ιδέες για καλύτερους κόσμους, χωρίς εκμετάλλευση, χωρίς αδικία, χωρίς απληστία, χωρίς πάθη, χωρίς μικρότητες, χωρίς αταξίες, χωρίς αμαρτίες, χωρίς μιζέρια, χωρίς καταπόνηση της φύσης.

Μα, δεν είναι αυτονόητο πως για να υπάρξει ένας τέτοιος κόσμος, μια τέτοια ουτοπία, πρέπει να παύσουν να υπάρχουν … οι άνθρωποι; 

Οι άνθρωποι, που πάντα θα φέρουν μαζί τους ένα ή περισσότερα από τα πιο πάνω αίπια.

Η άποψη μου είναι πως μέσα στη φύση του ανθρώπινου γένους υπάρχει ο σπόρος της αυτοκαταστροφής, κάτι που προκύπτει από το δεδομένο πως είμαστε ένα ατελές δημιούργημα, γεμάτοι αδυναμίες, κωλύματα, εγωισμό και έλλειψη πειθαρχίας. Εκ της φύσεως μας αδυνατούμε να φτάσουμε σε ένα ιδανικό κομμουνιστικό, οικολογικό κόσμο, ή τέλος πάντων μια ουτοπία με δραματικά διαφορετικό τρόπο οργάνωσης από το σημερινό σύστημα.

Και ένα είδος που είναι ατελές, νομοτελειακά θα εκλείψει. Σε μια, σε δυο, σε Χ γενιές τέλος πάντων, το ανθρώπινο γένος θα συμπεριφερθεί επαρκώς ανεύθυνα ώστε να καταστρέψει τον πλανήτη του, το οικοσύστημα του και θα κλείσει ο κύκλος του.

Αυτό δεν με λυπεί – αφού μάλιστα δεν φαίνεται να συμβαίνει πολύ σύντομα.

Δεν θα κάνω πρόβλεψη για το τέλος του κόσμου έστω και αν αυτό είναι της μόδας. Αλλά από την άλλη, δεν βλέπω τρόπο να γίνει αλλιώς.  Δεν θεωρώ πως από τη στιγμή που γινήκαμε «άνθρωποι» πήραμε και πιστοποιητικό επιβίωσης για πάντα. Αυτό θα ήταν πολύ εγωιστικό, αφού ετσι κι αλλιώς η ίδια η φύση μας μαθαίνει πως *όλα* τα είδη επί του πλανήτη μας, κάνουν τον κύκλο τους.

Κάτω από τις περιστάσεις, θεωρώ πως η αντιπαράθεση επιχειρημάτων με τους πιστούς κάποιας ουτοπικής θεωρίας, δεν είναι άσπρο και μαύρο: ναι, δεν πιστεύω πως υπάρχει εφικτή ουτοπία, αλλά από την άλλη δεν πιστεύω πως η διαιώνιση του είδους μας μετατρέπεται σε  μια σίγουρη προοπτική με την διαχείριση και μόνο του υφισταμένου συστήματος. Η κατάρρευση φαίνεται αναπόφευκτη. 

Ένας λάκων, θα μπορούσε απλώς να αναφέρει πως το θέμα είναι πώς να κερδίσεις περισσότερο χρόνο… 

42 Σχόλια leave one →
  1. 26 Μαΐου, 2011 15:59

    Έσιει δρόμους που έννεν ουτοπίες, μα εν τόσο δυσκολοδιάβατοι που λλίοι έχουν την αφοσίωση να τους περάσουν, τζιαι τούτοι οι δρόμοι αντί να υπόσχουνται καλύτερο αύριο ή να τρομοκρατούν τον άθρωπο για το θάνατο δυναμώννουν τον για να λειτουργεί μές τη δυσκολία της Ζωής. Η καταστροφή εν σίουρο πράμα. Γι αυτό, όσο χρόνο έχουμε στον πλανήτη εν καλά να τον αφιερώννουμε στην καλυτέρευση της προσωπικής μας κατάστασης του δράματος της ύπαρξης.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Μαΐου, 2011 19:17

      Κάποιοι ίσως να πουν πως εισαι εγωιστής.

      Όμως δεν διαφωνώ ποσώς μαζί σου, και αν υπάρχει μια σίγουρη αδυναμία στην ανάρτηση μου, είναι πως δεν ξεκαθαρίζει σαφώς το γεγονός πως είμαι φανατικά υπέρ του να προσπαθούμε να αλλάζουμε προς το καλύτερο και τις προσωπικές και τις γενικότερες συνθήκες.

      Είναι και αυτό μέρος της φύσης μας – στις περισσότερες περιπτώσεις.

      Μου αρέσει!

  2. disdaimona permalink
    26 Μαΐου, 2011 16:16

    Μα, δεν είναι αυτονόητο πως για να υπάρξει ένας τέτοιος κόσμος, μια τέτοια ουτοπία, πρέπει να παύσουν να υπάρχουν … οι άνθρωποι;

    Οι άνθρωποι, που πάντα θα φέρουν μαζί τους ένα ή περισσότερα από τα πιο πάνω αίπια.

    μόλις έγινες Χριστιανός με βούλλα! 🙂

    ο Χριστιανισμος, δεν ξεκινά από την ουτοπία. Ξεκινά από την καταραμένη τη φύση του ανθρώπου – σαν μεν το λιμπιστείς ρε Ευα τζείντο μήλο! – για να μας πει, όπως μας λεει, αφού ζήσουμε, δουλεψουμε,πονέσουμε, προσφερουμε σε τούτον τον κόσμο, πως φύγαμε από τον ΜΑΤΑΙΟ τούτο κόσμο.

    Γιατί εν μάταιος; Διότι αν δεν ήταν μάταιος, ήντα να βουρώ για τον επόμενο;

    Οι κοινωνικές ουτοπίες εν πολλοίς κάμνουν το ίδιο. Κάπου τζαι κάποτε τζαι ποττέ δηλαδή ο κόσμος εν να εν τέλειος.

    Ο μαρξισμός, στον οποίο αναφέρεται υπόρρητα η ανάρτηση, έκοψεν τους δεσμούς του ιστορικά με τον ουτοπικό θεωρητικό σοσιαλισμό.

    Ο μαρξισμός λέει πως η εμπορευματοποίηση του χρήματος εν ένας λαβύρινθος που ρίζες, οι οποίες δεν μας αφήνουν να κτίσουμεν μιαν ορθολογική τζαι υγιή κοινωνική πραγματικότητα. Ότι εν καρκίνωμα εις βάρος της ανθρώπινης φύσης.

    Εν ουτοπικό να την πετύχεις όι γιατί εν εκτός πραγματικοτητας αλλά γιατί θα ήταν αφελές τζαι θρησκόληπτο να λαλούμεν πως απλά εν το πιο εύκολο πράμα.

    Τζαι ζούμεν σε τόσο τερατώδη πραγματικότητα που όντως μπορεί να ακουγόμαστε τζαι σαν ονειροπαρμένοι όσοι επιμένουμε πως γίνεται.

    Να θυμίσω πως ως το 1956 οι γυναίκες εν εψηφίζαν καν για παράδειγμα; Τωρά ως τζαι τα βίντεο της Τζούλιας βρίσκεις στα περίπτερα…Εν αποκλείεται κάποιες φορές οι αλλαγές να γίνουνται για το καλύτερο, τζαι όι πάντα για το χειρότερο, Στροβολιώτη.

    Με ένα όρο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στον ορθολογισμό. Αλλά με αποδείξεις.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Μαΐου, 2011 19:23

      Δεισδαιμόνα, ακούγεται σχεδόν προσβολή αυτό: «μόλις έγινες Χριστιανός με βούλλα! »:)

      Όμως νομίζω δεν είναι το ίδιο. Γιατί οι χριστιανοί πιστεύουν πως ο δικός τους τέλειος κόσμος ξεκινά με τον τερματισμό της ανθρώπινης υπόστασης, ενώ εγώ πιστεύω πως η ύπαρξη ενός τελείου κόσμου είναι αδύνατη *δεδομένης* της ανθρώπινης υπόστασης.

      Μετά; Ε, μετά έχει βιοαποικοδόμηση!

      Μου αρέσει!

  3. 26 Μαΐου, 2011 17:27

    Το προσωπικό φυσικό τέλος είναι δεδομένο και αναπόφευκτο.

    Την εξαφάνισή μας ως είδος όμως, δεν μπορούμε να τη γνωρίζουμε με βεβαιότητα.

    Συνεχίζουμε απλά να προσπαθούμε για το καλύτερο με ό,τι μέσα (και ιδέες) θεωρούμε ως πιο θεμιτά και κατάλληλα.

    Η συνεχής προσπάθεια διαχείρισης/αναβάθμισης/καλυτέρευσης του οποιουδήποτε υφιστάμενου συστήματος, θα έπρεπε να είναι εκ των ων ουκ άνευ, έστω κι αν δε γνωρίζουμε, αν υπάρχουν σίγουρες προοπτικές επιβίωσης.

    Το να μηδενίζουμε τα πάντα με την ελπίδα, ότι θα ζωγραφίσουμε μια ζωή σ’ έναν αμόλυντο και πανάχραντο κόσμο τελείως από την αρχή αποτελεί, από την άλλη, αδιαμφισβήτητη ουτοπία.

    Όπως έγραψε και ο Αλεξανδρινός: «Η πόλις θα σε ακολουθεί».

    (Αναρωτιέμαι αν η αφορμή γι αυτή σου την ανάρτηση, ήταν πολιτική ή θρησκευτική.)

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Μαΐου, 2011 19:27

      Η αφορμή ήταν … όλα αυτά!

      Γενικά συμφωνούμε.

      Όμως να αναφέρω κάτι. Λες: «Την εξαφάνισή μας ως είδος όμως, δεν μπορούμε να τη γνωρίζουμε με βεβαιότητα.»

      Υπάρχει οποιοδήποτε είδος με ζωη που πέρασε ή επιβιώνει τώρα επί του πλανήτη μας, που δεν είχε ή έχει μια πορεία, αρχής και τέλους;

      Δεν είμαστε και εμείς δημιούργημα της φύσης;

      Δεν νομίζω να θεωρείς πως εμείς οι άνθρωποι έχουμε κάτι σαν πράσινη κάρτα, ή απεριόριστη εγγύηση. Κάποτε θα συμπληρώσουμε και εμείς τον κύκλο μας. Με τις ανεύθυνες συμπεριφορές μας ίσως αυτό να γίνει νωρίτερα παρά αργότερα.

      Μου αρέσει!

  4. TOXOTIS permalink
    26 Μαΐου, 2011 17:57

    Εσύ δόλιε γράφεις για τις ουτοπίες και ο Περδίκης θέτει τον εαυτόν στην υπηρεσία του τόπου. ΑΠό την ταπεινή θέση του Προέδρου της Βουλής φυσικά. Σας παραθέτω αυτούσιο το απόσπασμα των δηλώσεων του και σόρρι αν αλλάζω θέμα:
    «Δεν βοηθά καθόλου να μπω σε μια διαδικασία σεναρίων τη στιγμή που εμείς προσπαθούμε να πείσουμε για την αξία και τις δυνατότητες επιτυχίας του εγχειρήματος μας για μια υποψηφιότητα από τον κεντρώο χώρο».

    Και αυτό, συνέχισε, «μπορεί να σημαίνει είτε απόσυρση κάποιας υποψηφιότητας, για να υποστηριχθεί μια άλλη ή εξεύρεση μια άλλης προσωπικότητας από τον ευρύτερο ενδιάμεσο χώρο που να προέρχεται από τα δύο μεγάλα κόμματα, αλλά και από άλλα κόμματα του ενδιάμεσου χώρου, χωρίς να αποκλείεται βεβαίως και η δική μας υποψηφιότητα».

    Ασσιχτιρπλέον

    Αρέσει σε 1 άτομο

  5. 26 Μαΐου, 2011 18:50

    «Η άποψη μου είναι πως μέσα στη φύση του ανθρώπινου γένους υπάρχει ο σπόρος της αυτοκαταστροφής, κάτι που προκύπτει από το δεδομένο πως είμαστε ένα ατελές δημιούργημα, γεμάτοι αδυναμίες, κωλύματα, εγωισμό και έλλειψη πειθαρχίας. Εκ της φύσεως μας αδυνατούμε να φτάσουμε σε ένα ιδανικό κομμουνιστικό, οικολογικό κόσμο, ή τέλος πάντων μια ουτοπία με δραματικά διαφορετικό τρόπο οργάνωσης από το σημερινό σύστημα.»

    δεν υπάρχει ούτε και ένα επιχειρήμα στα όσα έγραψες που να βασίζεται στην λογική παρά μόνο στην πίστη ότι απλά έτσι έχουν τα πράγματα

    «ναι, δεν πιστεύω πως υπάρχει εφικτή ουτοπία, αλλά από την άλλη δεν πιστεύω πως η διαιώνιση του είδους μας μετατρέπεται σε μια σίγουρη προοπτική με την διαχείριση και μόνο του υφισταμένου συστήματος. Η κατάρρευση φαίνεται αναπόφευκτη. »

    εισαι κατά βάση ένας θρησκόληπτος άνθρωπος αφού όλα τα βασίζει στην πίστη σου και μόνο όπως διαχέεται σε ολόκληρο το κείμενο σου…..

    είσαι ακριβώς όπως ανέφερε ο radical desire ένας συγχρονος πρωτόγονος που ακόμη και με αυτό το κείμενο που επί της ουσίας δεν λες κανένα επιχείρημα προσπαθείς να ξορκίσεις το κακο οπυ σου έμελλε να πάθεις δηλαδή να αρχίσει να καταρρέει η πίστη σου ότι ίσως να μην είναι έτσι ακριβώς όπως τα έμαθες τα πράγματα

    το ότι είμαστε δαμέ και έχουμε όλα αυτά που ονομάζονται δικαιώματα και ελευθερίες που πριν 150 χρόνια ήταν ουτοπικά και αδιανοητα είναι μόνο και μόνο γιατί κάποιοι άνθρωοπι αγωνίστηκαν έδωσαν την ζωή τους για να τα έχουμε εμείς

    το υφιστάμενο σύστημα που λες ότι ει΄ναι το μόνο εφικτό κλπ υπάρχει μόνο εδώ και 150 περίπου χρόνια….. στην ελλάδα μέχρι το 1830 ήταν φεουδαρχικό το σύστημα και μετά καθαρα προτεκτοράτο και μετά την εξέγερση του 1843 δόθηκε και το πρώτο σύνταγμα και μετά το 1864 το δεύτερο και μετά από διάφορες άλλες εξεγέρσεις κερδίθηκαν κι άλλα όπως το 1886 στο σικάγο κλπ

    το υφιστάμενο σύστημα είναι αυτό που ει΄ναι απλά γιατί κάποιοι κατέχουν μονοπωλιακά σχεδο΄ν την δύναμη της βίας και των όπλων αλλά πολύ περισσότερο της προπαγάνδας αφού ελέγχουν απόλυτα το τι θα βγει προς τα έξω και τι όχι

    ποιος καταστρέφει το περιβάλλον; χμμμμ H BP εκατέστρεψε ολόκληρο το οικοσύστημα στον κόλπο του Μεξικού ανεπιστρεπτί
    η shell έχει προ πολλού καταστρέψει ολόκληρη τη Νιγηρία

    η tepco διαχειριστής του πυρηνικού εργοστασιου της Φουκοσίμα δεν πήρε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αποφύγει το ατύχημα που όλοι περίμεναν άρα δεν είναι ατύχημα για να μειώσει το κόστος και να αυξήσει τα κέρδη

    τι καταστρέφει το περιβάλλον; χμμμ το πετρέλαιο… υπάρχει η τεχνολογία ήδη από την δεκαετεία του 50 για αυτοκίνητα χωρίς πετρέλαια και σήμερα έχουν τελειοποιηθεί το΄σο πολύ αυτές οι τεχνολογίες που υπάρχουν αυτοκίνητα με υδρογόνο με πεπιεσμένο αέρα κλπ

    γιατί δεν βγαίνουν αυτά τα αυτοκίνητα; γιατί δεν συμφέρει της bp shell κλπ

    γιατί η μέση ανατολή έχει τόση σημασία; για τα πετρέλαια… γιατί βομβαρδίστηκαν και καταστράφηκαν το ιρακ το αφγανιστάν γιατί η σαουδική αραβία κόβει χέρια πόδια λιθοβολεί γυναίκες και κανείς λέγε με ΗπΑ δεν βγάζει κιχ κλπ κλπ

    τελικά ποιοι εν που καταστρέφουν το περιβάλλον πχ; οι άνθρωοπι γενικά; οξά κάποιοι

    τι κάνει τον άνθρωπο άγριο θηρίο; ποιοι εκμεταλλεύονται τον άνθρωπο και τον αφήνουν να ψοφήσει χωρίς ιατρική περίθαλψη στις ΗΠΑ που 50 εκατομύρια άνθρωποι δεν έχον πρόσβαση γιατι΄δεν πληρώνουν το μπαχτισι στις ασφαλιστικές εταιρείες

    εσύ απλά είσαι βολεμένος σε αυτο΄το σύστημα και δεν θέλεις να αλλάξει γιατι΄πολύ απλά δεν σε πονεί και τόσο και ει΄παμε γιατί, γιατί η κυπρούλα ως παρασιτική οικονομία κλπ κλπ

    πήαινε ρώτα τον κινέζο εργάτη τον ρουμάνο τον βουλγαρο κλπ κλπ τι ωραία που περνούν

    τα πράγματα αλλάζουν φυσικα φτάνει να το θέλουμε

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Μαΐου, 2011 19:37

      Οσρ,

      Α, μάλιστα, έγινα και θρησκόληπτος!!!

      Επειδή αμφισβητώ όσα *εσύ* θεωρείς ως δεδομένα, απόλυτα και εφικτά με μια πίστη μεγαλύτερη και από αυτή των Αγιορειτών!

      Ε, ρε κουμπάρε δεν με πείθεις! Η δική μου η πίστη είναι απείρως πιο μικρή από την γιγαντιαία δική σου, και μετά κρίνε ποιος είναι ο θρησκόληπτος.

      Ρίξε και μια ματιά στις απαντήσεις προς Διάσπορο και Λεμέσια, σε περίπτωση που δεν έγινε κάτι αντιληπτό από την αρχική ανάρτηση.

      Τέλος: γνωρίζω λίγο για τη σύγχρονη ιστορία του καπιταλιστικού συστήματος.

      Που είναι η συνέχεια των όποιων συστημάτων υιοθέτησε η πλειοψηφία των ανθρώπων του κόσμου, από τον καιρό που ένοιωσαν την ανάγκη να συνυπάρξουν και να κάνουν κάτι μαζί. Το θέμα δεν είναι να πάμε κάπου πίσω που ίσως υπήρξε κάτι καλύτερο. Το θέμα είναι αν και πως βρίσκουμε κάτι καλύτερο στο μέλλον.

      Μου αρέσει!

      • disdaimona permalink
        27 Μαΐου, 2011 12:11

        Στροβολιώτη,

        θα επιμείνω πως ο τρόπος της σκέψης σου έσιει ένα δυνατό στοιχείο.

        Το οποίο επενδύεις όμως σε μηδενικές λογικές επαγωγές.

        Το στοιχείο τούτο εν ο ορθολογισμός.

        Να μην πάμε πίσω λέεις. Όσοι μιλούν για αλλαγές εν μπροστά που σπρώχνουν να πάμε τζαι όι πίσω.

        Το σύστημα το οποίο υποστηρίζεις εσύ μετά μανίας, στηρίζεται σε θεωρητικούς πιο παλιούς που τζείνους που εσύ θεωρείς «εχτεσινούς».

        Το σύστημα το οποίο υποστηρίζεις εννεν απλά μια «ορθολογική» διαχείρηση του σύγχρονου καπιταλισμού. Εν βασισμένο σε θεωρίες τις οποίες αγνοείς όπως αγνοείς τζαι τες δικές μας.

        Πιστέφκεις πως θα εμπορούσε να λειτουργεί το οποιοδηποτε σύστημα αφορά τη διαχείρηση των ζωών δισεκατομμύριων κόσμου χωρίς θεωρητικό σχεδιασμό; Εν γίνεται!

        Το γεγονός πως απαξιείς τη θεωρία αντιπαραθέτοντας της την τεχνοκρατία την οποία βαφτίζεις ορθολογισμό, δείχνει τζαι τους λόγους γιατί θεωρείς ουτοπική την αλλαγή.

        Τζαι τη θεωρείς ουτοπική γιατί μέσα στον δικο σου νοητικο ορίζοντα απουσιάζουν τα θεμέλια της οποιασδήποτε κοινωνίας. Του καπιταλισμού συμπεριλαμβανομένου.

        Γι αυτό ο ορθολογισμός πάει περίπατο. Γιατί ούτε τζείνο το οποίο πιστέφκεις εν μπορείς να στοιχειοθετήσεις.

        Τζαι σωστά λέει ο Οσρ ότι η σκέψη σου βασίζεται σε μια πίστη κτισμένη σε ένα απλοϊκό εμπειρισμό. Ο οποίος δουλεφκει όταν έσιεις να κάμεις μιαν αριθμητική πρόσθεση του τύπου ένα συν ένα.
        Αμα πάεις σε προβληματα «πολιτικής» γεωμετρίας όμως η αριθμητική εν φτάνει για να λυθούν.

        Αλλον πρωτη δημοτικού της ανθρωπότητας τζια άλλον τρίτη λυκείου.
        Τζεινο που πιστέφεις εσύ ως καλό κοινωνικό συστημα, εν η πρώτη δημοτικού στην εξέλιξη της σύγχρονης ιστορίας.

        Εμείς λέμε, πως πρέπει να ενηλικιωθεί ο τρόπος διαχείρησης των ζωών μας.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        27 Μαΐου, 2011 14:24

        Δεισδαιμόνα μου, αν πρέπει να χρεωθώ μανία και έρωτα για ένα σύστημα… δεν θα χρεωθώ!

        Γιατί βγάζεις τέτοιο συμπέρασμα; Εγώ λέω καλώς, ή κακώς έχουμε ένα σύνολο κανόνων, ή ακόμα και «κανόνων». Αυτοί μας ήρθαν από το παρελθόν, ή αποφασίστηκαν, ή επιβλήθηκαν. Το ζητούμενο για μένα είναι η καλύτερη διαχείριση αυτών των κανόνων. Η μάλλον η παραγωγή του καλύτερου αποτελέσματος μέσα από αυτή τη διαχείριση.

        Επαναλαμβάνω: καλής ή κακώς!

        Ειλικρινά δεν έχω στο μυαλό μου κάποιο οριστικό πράγμα που ονομάζεται «σύστημα», με το οποίο είμαι μάλιστα ερωτευμένος!

        Πιστεύω ακόμα, έντονα, πως δεν υπάρχει κάποιος κεντρικός θεωρητικός ή άλλος σχεδιασμός! Αν πιστεύεις ως υπάρχει τέτοιο πράγμα, υποθέτω πρέπει να το αποδείξεις, διαφορετικά υιοθετείς και εσύ την Αγιορείτικη μέθοδο του φίλου μου του οσρ!

        Και ειλικρινά πίστεψε με έχω αρκετή θεωρητική γνώση, για να θεωρώ λίγο προσβλητική την διαπίστωση σου πως πιστεύω μετά μανίας σε κάποιο σύστημα. Και μάλιστα πρώτης δημοτικού!

        Και με όλη μου την αγάπη, πιστεύω πως καλύτερα να προσπαθώ να κάνω καλύτερη διαχείριση στην τωρασινή ζωή μου (μας), παρά να καθοδηγούμαι από ατάκες όπως:

        «Εμείς λέμε, πως πρέπει να ενηλικιωθεί ο τρόπος διαχείρησης των ζωών μας.»

        Που αφορούν και ουτοπία, και απροσδιόριστο μέλλον.

        Άσε που *και* η καλύτερη διαχείριση εμπεριέχει και την εφ όλης της ύλης ενηλικίωση.

        Μου αρέσει!

  6. 26 Μαΐου, 2011 19:00

    όσον αφορά τα παραμύθκια περί ανθρώπινης φύσης με ροπή προς το κακό αυτοκαστροφή κλπ

    Ανθρώπινη φύση…. Ανθρωπος, προκαθορισμένος ή κοινωνικά καθορισμένος Video-ντοκυμαντέρ

    http://osr55.wordpress.com/2010/06/12/

    Άνθρωπος, προκαθορισμένος ή κοινωνικά καθορισμένος; 1

    Κατασκευάζοντας συναίνεση 1..Manufacturing consent… Noam Chomsky

    Μου αρέσει!

    • disdaimona permalink
      26 Μαΐου, 2011 19:30

      ωραίο σχόλιο Οσρ.

      Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Μαΐου, 2011 19:39

      οσρ, να σε ρωτήσω στα ίσια, και σε παρακαλώ μην πλατειάσεις:

      Θεωρείς δηλαδή πως το ανθρώπινο γένος είναι φτιαγμένο για να υπάρχει επ’ άπειρον επί αυτού του πλανήτη;

      Μου αρέσει!

      • 27 Μαΐου, 2011 07:09

        όπως είπε τζαι ο φίλος μου ο νικ ο νυχτερινότς ποδηλάτης του διαστήματος με τον οποίο συμφωνώ απολύτως

        «Δεν είμαστε δημιουργήματα όπως συνηθίζουμε να λέμε και είμαι ξέρω ότι συμφωνείς. Δεν είμαστε πλάσματα. Δεν μας έπλασε κάποιος. Είμαστε προϊόντα εξέλιξης με κοντινότερο συγγενή τον χιμπαντζή εξ’ ού και όλα τα προβλήματά μας. Λίγο πιο έξυπνα ζώα, απλά.»

        οπότε δεν είμαστε φτιαγμένοι για τίποτα, τουλάχιστον όχι για κάτι άλλο που είναι φτιαγμένες οι αμοιβάδες

        Μου αρέσει!

      • 27 Μαΐου, 2011 07:09

        θενξ δισδαιμόμνα!

        Μου αρέσει!

  7. Andreas permalink
    26 Μαΐου, 2011 19:23

    στροβολιώτηηηηηηηηηηηηηηηηηη
    Σε καλή μερκά τα ποσοστα.
    Οι φασίστες εννα μας σωσουν τελικά !!!!!!!

    Μου αρέσει!

  8. 26 Μαΐου, 2011 21:36

    Δυο είναι τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το είδος μας στον πλανήτη .
    Το ένα είναι η ενέργεια πάνω στην οποία παίζονται όλες οι στρατηγικές των μεγάλων δυνάμεων και το άλλο είναι η πείνα σε πολύ μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων.

    Δυο είναι οι μεγάλες αδυναμίες του είδους που δεν του επιτρέπου να οργανωθεί με πιο δίκαια συστήματα.
    Το ένα είναι η αδυναμία του να διαχειριστεί την εξουσία( όταν έχει) και η αδυναμία να αντισταθούμε στο προσωπικό συμφέρον.

    Δυο ήταν οι αποτυχημένες προσπάθειες που έγιναν για να ανεβάσουν το είδος σε άλλο επίπεδο.
    Η πρώτη ήταν η φιλοσοφία του χριστού που ήθελε τον άνθρωπο ακτήμονα μακριά από το προσωπικό συμφέρον αλλά απέτυχε αφού οι συνεχιστές του μετά τον θάνατο του δεν κατάφεραν να διαχειριστούν την εξουσία.
    Η δεύτερη ήταν ο κουμμουνισμός που σαν θεωρία έχει πολλά θετικά αλλά στην εφαρμογή είχε τεράστιο πρόβλημα αφού δεν υπολόγισε τις ανθρώπινες αδυναμίες.

    Δυο είναι οι αιτίες που μπορούν να οδηγήσουν σε κοσμοϊστορικές αλλαγές στα θεμέλια της οργάνωσης της κοινωνίας μας .
    Η μια είναι όταν το σύστημα φτάσει στα όρια του και αρχίσει η αστική τάξη να απειλείτε
    Και η άλλη όταν η τεχνολογία μας οδηγήσει σε απεξάρτηση από το πετρέλαιο και λύσει για πάντα τα προβλήματα ενέργειας αφού τα πάντα γύρο μας είναι αποθήκες αστείρευτων ποσοτήτων ενέργειας .
    Αυτή η συγκυρία ίσως να είναι κοντά (ίσως στον αιώνα μας) αφού τα αποθέματα πετρελαίου σίγουρα κάποτε θα τελειώσουν και τα συμφέροντα θα ανατραπούν. Αυτή θα είναι η ευκαιρία μας ως κοινωνία να κάνουμε ένα καινούριο ξεκίνημα χωρίς εξουσίες , χωρίς συμφέροντα χωρίς θρησκείες ….

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Μαΐου, 2011 07:20

      Άρα αγαπητέ Ζάκο, πιστεύεις σε μια ουτοπία. Εκείνη που θα ζήσουμε μέσω της ανάπτυξης και τελειοποίησης της τεχνολογίας…

      Ειλικρινά όμως, δεν νομίζω πως ακόμα και μια τέτοια εξέλιξη είναι δυνατόν να μας φέρει ένα κόσμο: «…χωρίς εξουσίες , χωρίς συμφέροντα χωρίς θρησκείες ….»

      Γιατί το βασικό ερώτημα (μου) παραμένει: γιατί να θεωρούμε πως η φυσιολογική κατάσταση του κόσμου, του ανθρωπίνου γένους, είναι η τελειότητα;

      Μου αρέσει!

    • disdaimona permalink
      27 Μαΐου, 2011 12:30

      Μπράβο Ζάκο!! Επιτέλους να ακούσουμε ένα ισορροπημένο ορθολογισμό!

      Χωρίς στίγματα ψυχικού εκβιασμού, πως ότι τζι αν κάμουμε, ελπίδα δεν υπάρχει!

      Μου αρέσει!

      • 28 Μαΐου, 2011 14:15

        φίλε ζάκο κάνεις και εσύ το ίδιο λάθος που κάνει ο στροβολιώτης

        μιλάτε για το είδος μας για τον άνθρωπος λες και είμαστε όλοι ένα πράγμα, ότι δηλαδή το είδος μας αποφάσισε να κάνει αυτό και εκείνο

        επαναλαμβάνω όσα έγραψα στον στροβολιώτη:

        «ποιος καταστρέφει το περιβάλλον; χμμμμ H BP εκατέστρεψε ολόκληρο το οικοσύστημα στον κόλπο του Μεξικού ανεπιστρεπτί
        η shell έχει προ πολλού καταστρέψει ολόκληρη τη Νιγηρία

        η tepco διαχειριστής του πυρηνικού εργοστασιου της Φουκοσίμα δεν πήρε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αποφύγει το ατύχημα που όλοι περίμεναν άρα δεν είναι ατύχημα για να μειώσει το κόστος και να αυξήσει τα κέρδη

        τι καταστρέφει το περιβάλλον; χμμμ το πετρέλαιο… υπάρχει η τεχνολογία ήδη από την δεκαετεία του 50 για αυτοκίνητα χωρίς πετρέλαια και σήμερα έχουν τελειοποιηθεί το΄σο πολύ αυτές οι τεχνολογίες που υπάρχουν αυτοκίνητα με υδρογόνο με πεπιεσμένο αέρα κλπ

        γιατί δεν βγαίνουν αυτά τα αυτοκίνητα; γιατί δεν συμφέρει της bp shell κλπ

        γιατί η μέση ανατολή έχει τόση σημασία; για τα πετρέλαια… γιατί βομβαρδίστηκαν και καταστράφηκαν το ιρακ το αφγανιστάν γιατί η σαουδική αραβία κόβει χέρια πόδια λιθοβολεί γυναίκες και κανείς λέγε με ΗπΑ δεν βγάζει κιχ κλπ κλπ

        τελικά ποιοι εν που καταστρέφουν το περιβάλλον πχ; οι άνθρωοπι γενικά; οξά κάποιοι

        τι κάνει τον άνθρωπο άγριο θηρίο; ποιοι εκμεταλλεύονται τον άνθρωπο και τον αφήνουν να ψοφήσει χωρίς ιατρική περίθαλψη στις ΗΠΑ που 50 εκατομύρια άνθρωποι δεν έχον πρόσβαση γιατι΄δεν πληρώνουν το μπαχτισι στις ασφαλιστικές εταιρείες»

        δεν είναι το είδος μας εν γένει που κάνει το άλφα ή το βήτα φίλε ζάκο αλλά κάποιοι άνθρωποι που ελέγχουν την βία των όπλων και της προπαγάνδας

        υπαρχουν πάμπολλα παραδείγματα κοινωνιων που είναι και μέσα στο βίντεο που δεν υπάρχει καν ιδιοκτησία αλλά ζουν ολοι με κοινοκτημοσύνη
        οπότε δεν είναι χαρακτηριστικό του είδους το ένα ή το άλλο αλλά του πως οι άνθρωποι καθορίστηκαν από τον τρόπο που διαμορφωσαν κάποιοι άνθρωποι με τη δύναμη των όπλων την κοινωνία

        όπως φανερώνει το πείραμα του δρ ζιμπάρτο που είναι στο βιντεο την δεκαετεία του 70 φανερώνει ακριβώς πως οι άνθρωποι καθορίζονται απόλυτα από τους κοινωνικούς ρόλους τους οποίους καλούνται να παίξουν και αμέσως ταυτίζονται τόσο πολύ με αυτό που «πρέπει» να κάνουν ώστε μετατρέπονται σε τέρατα και ούτε καν το συνειδητοποιούν

        ο Χρόνης Μισιος πολιτικός κρατούμενος επί 20 χρόνια του Μεταξά και της χούντας του 67 στο βιβλίο του Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς…. περιγράφει μια σκηνή ενός σαδιστή φύλακα που την μια στιγμή τον βασάνιζε με αδίστακτο τρόπο και την άλλη στιγμή ενώ μιλούσε στο τηλέφωνο με την γυναίκα του για το παιδί τους αν έφαγε και ότι θα το πάρει από το σχολείο κλπ τον άκουγες λες και ήταν ο πιο γλυκός καλοκάγαθος άνθρωπος

        συμφωνώ μαζί σου ότι όπου υπάρχει εξουσία αυτή εξυπακούεται ότι θα είναι εξ αρχής καταπιεστική ….. δεν υπάρχει εξουσία χωρίς καταπίεση χωρίς επιβολή

        αλήθεια γιατι χρειάζεται η εξουσία; γιατί κάποιος να πρέπει να επιβάλει σε κάποιον να κάνει κάτι ή να μην κάνει κάτι;

        πχ υπάρχει η εξουσία του κράτους που λέει μην κλέψεις την στιγμή που το σύστημα που ειναι οργανωμένο δίνει το δικαίωμα στους μεγαλύτερους ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ κλέφτες να απομυζούν τους ανθρώπους δηλαδή τις τράπεζες αφού χωρίς να παράγουν τίποτα καρπώνονται τα πάντα….

        αυτός που πεινάει πχ δεν θα κλέψει για να φάει; φυσικά και θα κλέψει και καλά θα κανει

        η ουσία ειναι να εξαλείψεις τις συνθήκες που δημιουργούν αυτό που ονομάζεται έγκλημα

        δηλαδή αν παρέχεις στέγη φαγητό ελευθερία επιλογής σε όλους, έχεις εξαλείψει σε συντριπτικό ποσοστό το έγκλημα

        στις ΗΠΑ υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια που είναι άδεια γιατί κανένας δεν έχει τα λεφτά να τα αγοράσει και την ίδια στιγμή εκατομύρια άνθρωποι είναι άστεγοι

        δεν ειναι αυτό απορροια ενός άθλιου συστήματος που επέβαλαν κάποιοι συγκεκριμένοι άνθρωποι;

        φυσικά και είναι….

        όσον αφορά αυτό που λες για τον χριστιανισμό πχ που έγιναν προσπάθειες να ανεβάσουν το είδος σε άλλο επίπεδο

        φίλε έχουμε φάει το παραμύθι περί παγκοσμιοτητας του χριστιανισμού κλπ

        ξέρω παιδιά από σρι λανκα ινδία κλπ που δεν έχουν ιδέα ποιος ήταν ο χριστός
        και μιλάμε για εκατομύρια ανθρώπους σε αυτές τις χώρες

        δεν έχουν ιδέα για την όποιοα διδασκαλία του κλπ

        και έτσι κι αλλοιώς αυτό που ονομάζεται χριστιανισμός πολλοί λένε ότι ήταν απλά κλοπή άλλων θρησκειών όπως είναι πχ ο Μίθρας που και αυτός ήλθε με το μήνυμα της αγάπης και αναστήθηκε κλπ

        οπότε νομίζω δεν πολυισχύει αυτό το παράδειγμα τουλάχιστον όσον αφορά

        όσον αφορά το άλλο παράδειγμα αυτό με τον κομουνισμό νομίζω μπαίνεις σε πολύ βαθιά νερά νομίζοντας όμως φίλε ότι είσαι στα ρηχά

        καταρχήν η ουσία είναι ότι στην σοβιετική ένωση δεν εφαρμόστηκε κομουνισμός αλλα όπως έχω γράψει και στον στροβολιώτη κρατικός καπιταλισμός, δηλαδή τα μέσα παραγωγής τα έλεγχε η ελίτ που έλεγχε το κράτος το οποίο εκμεταλλευόταν την εργατική δύναμη των ανθρώπων

        έτσι κι αλλοιώς από την πρώτη στιγμή μετά την οκτωβριανή επανάσταση υπήρξαν διαφωνίες σε αυτό που πήγαινε να διαμορφωθεί

        οι αναρχικοί διώκτηκαν από το καθεστώς που επιβλήθηκε και πολλοί μετανάστευσαν για να γλιτώσουν και οι οποιοι ανέπτυξαν δράση αλλού όπως στις ΗΠΑ όπως τον αλεξάντερ μπεργκμαν που έγραψε με πολύ απλό τρόπο το Αλφαβητάρι του Αναρχισμού

        το καθεστώς αυτό δέκτηκε από την αρχή δριμεία κριτική αφού δεν εφάρμοζε τις βασικές αρχές της κοινοκτημοσύνης -κομουνισμού με αποκορύφωμα την συμμετοχή των σταλινικών ενάντια στους αναρχικούς που εφάρμοσαν αυτό ου ονομάζεται ψευδώς ουτοπία στην Καταλωνία της ισπανίας τον αναρχισμο το 1936

        η κοινωνική οργάνωση του ελευθεριακού κομουνισμού από 1 και πλέον εκατομύρια ανθρώπους στην καταλωνία το 1936 εφαρμόστηκε για μήνες και δεν απέτυχε λόγω κάποιας τάχα αδυναμίας του είδους εν γένει αλλά λόγω της επίθεσης που δέκτηκαν από τους φασιστες του φράγκο αλλά και της υποσκαψης από τους νεοφιλελευθερους δημοκρατες αλλά και τους σταλινικούς τάχα κομουνιστές

        από κει και πέρα φιλε ο μόνος τρόπος να υπάρξουν κοσμοιστορικές αλλαγές στα θεμέλια της οργάνωσης της κοινωνίας μας είναι μόνο όταν οι άνθρωποι αντιληφθούν ότι τίποπτα δεν χαρίζεται αλλά όλα κερδίζονται μόνο όταν τα διεκδικούν και τα θέλουν αληθινά

        «Και η άλλη όταν η τεχνολογία μας οδηγήσει σε απεξάρτηση από το πετρέλαιο και λύσει για πάντα τα προβλήματα ενέργειας αφού τα πάντα γύρο μας είναι αποθήκες αστείρευτων ποσοτήτων ενέργειας .»

        η τεχνολογία έχει επιλυσει προ πολλού τα προβλήματα ενέργειας απλά δεν συμφέρει κάποιους λίγους αφού θέλουν να πωλούν την πραμάτια τους όπως είναι η bp shell κλπ

        ο καπιταλισμός δεν καταρρέει, μόνο ανατρέπεται και αυτό δεν είναι σύνθημα ειναι η αλήθεια κατά τη γνώμη μου

        Μου αρέσει!

  9. 27 Μαΐου, 2011 00:00

    λες «Η άποψη μου είναι πως μέσα στη φύση του ανθρώπινου γένους υπάρχει ο σπόρος της αυτοκαταστροφής, κάτι που προκύπτει από το δεδομένο πως είμαστε ένα ατελές δημιούργημα, γεμάτοι αδυναμίες, κωλύματα, εγωισμό και έλλειψη πειθαρχίας».

    Δεν είμαστε δημιουργήματα όπως συνηθίζουμε να λέμε και είμαι ξέρω ότι συμφωνείς. Δεν είμαστε πλάσματα. Δεν μας έπλασε κάποιος. Είμαστε προϊόντα εξέλιξης με κοντινότερο συγγενή τον χιμπαντζή εξ’ ού και όλα τα προβλήματά μας. Λίγο πιο έξυπνα ζώα, απλά.

    Άρεσέ μου η συζήτηση μεταξύ άθεων που προσπαθούν να βρουν το νόημα της ζωής. Για μένα είναι μόνο η διαιώνιση του είδους. Μια καλύτερη ζωή ταυτόχρονα με την διαιώνιση του είδους μας. Ο σκοπός ένας είναι πάλε.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Μαΐου, 2011 07:23

      Αστροναύτη, ίσως η λέξη δημιούργημα να ήταν λάθος, αλλά ακόμα και σε εκείνη την περίπτωση εννοώ φυσικά: «δημιούργημα της φύσης.»

      Μου αρέσει!

  10. Χαμάλης permalink
    27 Μαΐου, 2011 01:12

    Πολύ ωραία ανάρτηση, πολύ ωραία συζήτηση, πολύ ωραία βίντεο.

    Μου αρέσει!

  11. 27 Μαΐου, 2011 09:06

    Αγαπημένε μου Στροβολιώτη,

    Λατρεύω να διαβάζω τα κείμενα σου που είναι συναισθηματική έκφραση.
    Αδιαφορώ για τα κείμενα σου που έχουν να κάνουν με πολιτική ( επειδή δεν με ενδιαφέρει το θέμα ).
    Τεντώνονται τα νεύρα μου όσο πάει όταν διαβάζω κείμενα σου που έχουν να κάνουν με θρησκεία, ιδεολογίες, ζωή γενικότερα.

    Ίσως να είναι κι αυτός ο λόγος που δηλώνω φανατική αναγνώστρια σου.

    Οκ, τώρα για το θέμα θρησκεία, χριστιανισμός, τα βλέπεις εντελώς λάθος ρε φίλε.

    Ότι υπάρχει , Υπάρχει. Και είναι τέλειο!!!
    Ακόμα και τα προβλήματα και ο θάνατος. όλα υπέροχα. Επειδή Αυτό ειναι Ζωή!

    Λένε ότι τα πάντα κυριαρχούνται απο δυνάμεις που είναι φώτιση, δημιουργία, καταστροφή.

    Κύκλος που γυρίζει, ταλαντεύεται, αλλάζει.

    Αυτό Είναι!

    Και να θέλαμε να ειναι κατι άλλο, στο θέλω θα μέναμε.

    Γιατί υπάρχουν όλα αυτά τα συγγράματα; Κατά την ταπεινή μου άποψη;
    Για να ανοίξει λίγο το χαζοκούτι το μυαλό μας και να δεχτούμε, να νιώσουμε, να κατανοήσουμε αυτά που υπάρχουν. Τίποτα άλλο. Κανένας άλλος λόγος.
    Εγχειρίδια Ζωής κι όχι θανάτου.

    Προσωπικά η ιδέα του θανάτου με κάνει να νιώθω ασφάλεια και ηρεμία:
    Είναι μια κατάσταση χωρίς απαιτήσεις, χρονοδιαγράμματα, πίεση, ένταση, εκπαίδευση, προεργασία, προνόμια, μέσα, ιεραρχείες. Πεθαίνεις και τελειώνει η υπόθεση.

    Και η προσπάθεια για βελτίωση; Βίτσιο! Καθαρά βίτσιο. Επειδή δεν χρειάζεται να βελτιωθούμε. Μπορούμε να μεινουμε στο παρον, να αναγνωρίσουμε την τελειότητα με την οποία ειναι φτιαγμένα τα πάντα γύρω μας, να απολαύσουμε τη μυρωδιά του δυόσμου και το χαμόγελο ενός παιδιού.

    Κι ο Θεός;
    Ο Θεός είναι ο Θεός!
    Δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα ουτε και γι αυτόν.
    Μόνο, ΑΝ γουστάρουμε την παρουσία του στη ζωή μας ( που γουστάρουμε δεν γουστάρουμε
    δεν τον αποφεύγουμε ) τον βάζουμε στη ζωή μας με διάφορες ιεροτελεστείες….
    Με τον ίδιο τρόπο που βάζουμε στη ζωή μας… εμμμ την αναγνωση των blogs.
    Απλά κι αληθινά!

    Καλημέρα!!!

    Νεράιδα.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Μαΐου, 2011 13:23

      Νεραΐδα, θα συμφωνήσω πως ο θάνατος είναι ζωή, πως και τα δυο είναι απαραίτητα μέρη της ύπαρξης, που δεν νοείται αν δεν έχει αρχή και τέλος.

      Πέραν τούτου με συγχύζεις: αν με τον θάνατο τελειώνουν όλα όπως ισχυρίζομαι εγώ, πως μπορείς να πιστεύεις στο θεό, ο οποίος κυρίως ασχολείται με τα μετά θάνατον;

      Μου αρέσει!

      • 27 Μαΐου, 2011 20:06

        Όταν ήμουν μικρή 6-7 χρονών επροβλημάτιζεν με πολλά ο θάνατος. Εφόβιζεν με. Ύστερα, κάποια φάση, αποφάσισα ότι Κανένας δεν ξέρει τι υπάρχει μετά το θάνατο. Έστω κι αν πιστεύεις ότι τελειώνουν όλα, έστω αν πιστεύω ότι υπάρχει ίδια ζωή, ότι γινομαστε πουλιά ή λουλούδια ή ότι πελλάρα σκεφτεί ο καθένας ( σόρρυ για την έκφραση ), εν όλα εικασίες. Δεν υπάρχουν αποδειχτικά στοιχεία. Άρα; Μπορεί να είναι οτιδήποτε. Αυτό που με ηρέμησε ήταν ότι : ‘Οταν πεθάνω τότε θα ξέρω τι υπάρχει πέρα από το θάνατο. Και ΔΕΝ χρειάζεται καμοιά προετοιμασία γιατί εν κάτι εντελώς διαφορετικό. ΑΝ δεν ήταν κατι διαφορετικό απο αυτό που ζουμε τώρα, θα είχαμε ενδείξεις.

        Δεν νιώθω ότι ο θεός ασχολειται με τα μεταθάνατον. Εν τίποτε νεκροθάφτης ή εν ο άδης;;;
        Ναι, πολλές φορές οι θρησκείες τονίζουν τα μεταθάνατον για να παίζουν με τους φόβους μας κάποιες φορές και κάποιες άλλες για να μας προβληματίσουν έτσι ώστε να ζήσουμεν καλύτερα.

        Ο θεός δεν έχει να κάνει με το θάνατο. Έχει να κάνει με το όλον. Με το φως, τη δημιουργία, την καταστροφή. Λένε ότι είναι πανταχού παρων. Άρα υπάρχει στα πάντα. Και μπορούμε να δουμε με τα μάτια της ψυχής μας το θεό στα πάντα.

        Να δούμε την ομορφιά και την αγάπη.

        Να μπορέσεις να δεις όλα τα χρώματα να ενώνονται και να γίνονται λευκό φως.

        Φύγε την άρνηση από μπροστά σου. Έχεις στο μυαλό σου ΔΕΝ υπάρχει θεός και αυτό σε τυφλώνει. Μεν προσπαθήσεις να τον έβρεις, δεν υπάρχει λόγος…. Άδειασε όμως το μυαλό σου από τις ιδέες του αν υπάρχει ή αν δεν υπάρχει.

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        27 Μαΐου, 2011 22:42

        Νεραΐδα μου, δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για πιο πράγμα; Πως ο θάνατος είναι το τέλος;

        Αντίθετα, νομίζω δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό στοιχείο που να λέει πως ο θάνατος είναι οτιδήποτε άλλο, *εκτός* από τέλος!

        Το «δεν υπάρχει θεός» δεν μπήκε στο μυαλό μου έτσι ξαφνικά. Κτίστηκε και ενηλικιώθηκε. Όπως το ότι δεν υπάρχει ιδανικό σύστημα, το ότι δεν υπάρχει η τελειότητα.

        Όλα αυτά τα ενοχλητικά όνειρα τέλοσπαντων…

        Μου αρέσει!

  12. 27 Μαΐου, 2011 10:26

    Εγώ νομίζω η απάντηση εν δαμέ:

    http://ombion.blogspot.com/2011/05/shistonmou-song.html

    Μου αρέσει!

  13. 28 Μαΐου, 2011 19:01

    Φίλε Osr πολύ ωραία αυτά που λες αλλά το πρόβλημα είναι πως θα καταφέρει η κοινωνία της τηλεόρασης να φτάσει στο επίπεδο αυτό ?
    Πιστεύω ότι η αναρχία προϋποθέτει πολύ ψήλο πνευματικό επίπεδο και αυτό κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα.

    Μου αρέσει!

    • 28 Μαΐου, 2011 21:06

      πως το λέει το κινέζικο ρητό; μια διαδρομή χιλιων χιλιομέτρων αρχίζει με ένα βήμα….. έτσι ακριβώς

      η αρχή είναι το ήμιση του παντός

      αν κάνεις κάτι μπορεί να γίνει και κάτι
      αν δεν κάνεις τίποτα σίγουρα δεν θα γίνει τίποτα

      Μου αρέσει!

  14. ΑncientMariner permalink
    28 Μαΐου, 2011 20:40

    Εχει μπει σε άλλα κανάλια η συζήτηση αλλά αν μου επιτρέπεις να πάω στην αρχική σου ανάρτηση:

    Πιστεύω πως το μεγαλύτερο πρόβλημα με τη θρησκεία είναι το ότι ενθαρρύνει τον άνθρωπο να μείνει παιδί, να μην ενηλικιωθεί – που είνα βασικά ένας τρόπος κυριαρχίας. Η ιδέα πως υπάρχει ο «πατέρας» που κρίνει για μας τι είναι σωστό και τι μη (και δεν σηκώνει συζήτηση – τα έχει όλα γραμμένα κάτω) και εμείς απλά πρέπει να ακολουθούμε τους κανόνες και αν το κάνουμε θα ανταμειφθούμε και αν όχι θα τιμωρηθούμε. Το να είσαι ενήλικας σημαίνει να κρίνεις, και να αποφασίζεις από μόνος σου, να αναλαμβάνεις ευθύνες για τις πράξεις σου και να δέχεσαι τις επιπτώσεις.

    Και φυσικά να δέχεσαι μια πραγματικότητα που πολλές φορές δεν έχει νόημα: όλα στη φύση, στο σύμπαν είναι περιοδικά – και μέχρι αποδείξεως του εναντίου, τυχαία. Τίποτα δεν θα διαρκέσει για πάντα. Οχι μόνο όλα τα έιδη του πλανήτη κάνουν τον κύκλο τους, όπως λες εσύ, αλλά και ο ίδιος ο πλανήτης μας και το αστέρι μας έχουν ημερομηνία λήξης.

    Συνεπώς δεν τίθεται θέμα διαιώνισης του είδους – οποιουδήποτε είδους ή ότι έχει ύλη (για να μη πω δημιουργήματος και παρεξηγηθώ!) Δεν είναι επειδή «μέσα στη φύση του ανθρώπινου γένους υπάρχει ο σπόρος της αυτοκαταστροφής, κάτι που προκύπτει από το δεδομένο πως είμαστε ένα ατελές δημιούργημα, » αλλά μιας φυσικής πορείας που ακολουθείτα σε όλο το σύμπαν.

    Φυσικά μιλάμε για χρονικά πλαίσια εκατομυρίων χρόνων οπόταν στο μεταξύ προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα… και εκεί αρχίζουν οι άλλες συζητήσεις και μόνο σε εκείνο το επίπεδο έχουν νόημα τα υπόλοιπα στα οποία αναφέρεται η πιο πάνω πρόταση σου «γεμάτοι αδυναμίες, κωλύματα, εγωισμό και έλλειψη πειθαρχίας»….

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      28 Μαΐου, 2011 22:10

      ΑncientMariner

      Είμαστε όμοροι!

      Θάλεγα αναλύεις με απλό τρόπο, πράγματα που γράφω και εγώ.

      Σημαντική η αναφορά στο δεδομένο πως και η μπάλα γη έχει και εκείνη την ημερομηνία λήξης της.

      Εκείνο που μου προβληματίζει είναι πως όσοι ευαγγελίζονται ουτοπίες, αγνοούν αυτό το δεδομένο της προσωρινότητας τόσο γα τον άνθρωπο, όσο και για τον πλανήτη.

      Και φυσικά ρωτά ξανά: γιατί να θεωρούμε πως η φυσιολογική κατάσταση του κόσμου είναι η τελειότητα;

      Μου αρέσει!

      • 29 Μαΐου, 2011 18:06

        στροβολιώτη γράφεις σε απόλυτα μεταφυσικό επίπεδο χωρίς να υπαρχει σε τίποτα τεκμηριώση στα όσα λες απλά εκφράζεις πίστη ότι έτσι (όπως φαντάζεσαι όπως είναι χωρίς να πολυξέρεις και καλά το σύστημα κλπ) είναι τα πράγματα

        το ότι η μπάλα γη έχει ημερομηνία λήξης είναι δεδομένο αλλά δεν έχει καμιά σχέση με την κουβέντα μας αλλοιώς γιατί εσύ αγωνίζεσαι τάχα να λύσεις το κυπριακό σου;
        ἀρα παντελώς άσχετο αυτό που θέτεις ως υπεκφυγή

        η συστημική ανάλυση του τρόπου που λειτουργεί ο κόσμος δηλαδή κάτι που κάνω εγώ σε αντίθεση με εσένα που αγνοείς ακόμα και πως λειτουργεί το σύστημα του καπιταλισμού που υποστηρίζεις ως οπαδός που βασίζεται σε απλά θρησκευτική πίστη
        και η εξαγωγή συμπερασμάτων από αυτή την ανάλυση για το πως θα μπορούσε ο κόσμος να οργανωθεί καλύτερα ώστε περισσότεροι άνθρωποι να έχουν αξιοπρεπή διαβίωση, δηλαδή φαγητό στέγη και ελευθερία επιλογή είναι ακριβώς αυτό που ονομάζεται ιδεολογία
        δηλαδή η εφαρμογή των ιδεών στην πράξη

        ουτοπία είναι κάτι που εσύ ονομάζεις αυθαίρετα και πάλι χωρίς κανένα επιχείρημα και δεν έχει σχέση πχ με αυτό που ευαγγελίζομαι προσωπικά

        το ερώτημα το τελευταίο για να δούμε αν είναι σχετικό με τη συζήτηση αυτή κπρώτα πρεπει να δώσεις έναν ορισμό του τι είναι φυσιολογικό και μετά του τι είναι τελειότητα

        αλλοιώς και πάλι εμπίπτει στα αυθαίρετα όσα γράφεις χωρίς καμιά τεκμηριώση και λογική

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        29 Μαΐου, 2011 20:55

        Ρε οσρ, γιατί δε μου σχολιάζεις και τις αναρτήσεις του καιρού; Θα είχαμε λιγότερα να διαφωνήσουμε 🙂

        *Δεν* γράφω σε μεταφυσικό επίπεδο, γιατί δεν μου πάει. Και δεν θα επανέλθω ξανά σε αυτό το ζήτημα.

        Και ίσως να γνωρίζω περισσότερα από ότι νομίζεις, και ειλικρινά η συνεχής χρήση αυτού του ανόητου επιχειρήματος δεν βοηθά τη δική σου *απόλυτη* θέση.

        Η δεδομένη ημερομηνία λήξη της μπάλας μας είναι σημαντική γιατί αποτελεί το μόνο όριο που μπορώ να αποδεχτώ επιστημονικά και μόνο για το απώτατο μέλλον.

        Οι φαντασιώσεις ουτοπιών είναι που *δεν* τεκμηριώνονται επιστημονικά. Συνεπώς εκείνοι οι οποίοι τις φαντασιώνονται, ειδικότερα με τόσο πάθος λειτουργούν στη βάση της δικής *τους* πίστης και ευσεβών πόθων.

        Το Κυπριακό μου, και τη ζωη μου, και τη μόρφωση μου, και τα κοπελλούθκια μου, και τον κήπο μου, και τη μουσική μου, και την ανάγνωση μου προσπαθώ να τα βελτιώσω ως απόλυτα φυσιολογική ανάγκη να διαχειριστώ όλα αυτά που βρίσκονται γύρω μου. Και επειδή επαναλαμβάνω, μπας και εμπεδώσεις πως δεν νοιώθω καμιά υποχρέωση ή αγάπη προς το παρόν σύστημα, όλα αυτά που κάνω τα ονομάζω *διαχείριση*. Και όταν ανατρέψεις το σύστημα και φέρεις κάτι άλλο, πάλι διαχείριση θα κάνω. Γιατί πιστεύω – εδώ όντως δεν μιλώ επιστημονικά – πως δεν υπάρχει τέλειο σύστημα που θα με κάνει να το ερωτευτώ. Και στο βαθμό που η όποια διαχείριση κάνω βοηθά και άλλο κόσμο να αποκτήσει φαί, στέγη και αξιοπρεπείς συνθήκες, τότε ναι, βελτιώνω και λιγάκι τον κόσμο. Εκτός φυσικά και αν πιστεύεις πως υπάρχει σύστημα που θα *έπρεπε* να ερωτευτώ, που αν συμβαίνει, μας εκτροχιάζει πλήρως.

        Οσρ, μου, εγώ δεν γνωρίζω τι είναι η τελειότητα, γιατί δεν έχω παρόμοια έννοια στο μυαλό μου. Εσύ που ευαγγελίζεσαι την πλήρη ανατροπή του παρόντος συστήματος, θα έχεις προφανώς κάτι καλύτερο υπόψιν. Και το πάθος και ο φανατισμός σου υποδηλούν πίστη σε μια τελειότητα. Άρα είναι δική σου δουλειά να ορίσεις τι είναι αυτό το πράγμα.

        Εγώ δεν έχω κανέναν απολύτως λόγο να πιστέψω πως υπάρχει ένα άλλο σύστημα που θα μπορούσε να αλλάξει άρδην τα πράγματα. Και με αυτό συμφωνούν και ιστορία (ως καταγραφή) και επιστήμη (ως δυνατότητα).

        Το θέμα αναφορικά με την τελειότητα ως φυσιολογική κατάσταση του κόσμου, το χρησιμοποιούν πολλοί, οικολόγοι, αριστεροί, αριστερίζοντες, (και σε άλλα επίπεδα και δεξιοί, και φασίζοντες), αντιεξουσιαστές, και λοιποί, ως πιεστικό επιχείρημα για να προσεγγίσουν και άλλους στις ιδεολογίες τους. Όταν ο άλλος σου λέει δεν είναι ευχαριστημένος, αλλά περνά, και εσύ του λες, πως τα πράγματα δεν είναι καλά ετσι, άσχετο με το τι νοιώθει, και ο κόσμος θα έπρεπε να ήταν ετσι, και θα έπρεπε να ήταν αλλιώς, και του τάξεις μια τέλεια κοινωνία, μια ουτοπία, τότε είναι πιθανότερο να τον προσηλυτίσεις…

        Μου αρέσει!

  15. 30 Μαΐου, 2011 09:13

    απόλυτη θέση είναι αυτή η οποία δεν προκύπτει από λογικά επιχειρήματα κάτι που προβάλλω συνέχεια σε αντίθεση με σένα που δεν προβάλλεις ούτε και ένα τόσο δα επιχειρηματάκι απλα μιλάς γενικά και αορίστως για «διαχείριση» του «υφιστάμενου συστήματος» το οποίο δεν μπορείς να εξηγήσεις ούτε καν πως λειτουργεί

    αυτό εννοώ μεταφυσικό επίπεδο, το οποίο πηγάζει από την πίστη σου ότι απλά έτσι είναι τα πράγματα…….

    δεν ξέρω αν γνωρίζεις περισσότερα πράγματα από οτι νομίζω, εγώ πάντως βλέπω μόνο αυτά που λες και γράφεις οπότε αν έχεις κάτι περισσότερο να πεις πες το

    εγώ δεν φαντασιώνομαι καμιά ουτοπία αλλά όπως σου έγραψα πιο πάνω μέσω της συστημικής ανάλυσης του τρόπου λειτουργεί ο κόσμος εξάγω συμπεράσματα για το πως θα μπορούσε ο κόσμος να οργανωθεί καλύτερα

    εγώ προτείνω πράγματα και αν θέλεις στα ξαναγράφω και εδώ σε αντίθεση επαναλαμβάνω με σένα που με βαθιά θρησκευτική προσήλωση απλά μιλάς για διαχείριση ενός συστήματος που δεν μπορείς καν να εξηγήσεις πως λειτουργεί

    τρικλοποδιά η πελλάρα που επέταξες περί μπάλα που τελειώνει τζαι άρα κατά τη γνώμη σου να μην θέλουμε κάτι καλύτερο; κάτι άλλο από το υφιστάμενο έστω και αν δεν ξέρουμε τι είναι ακόμα εν εκατάλαβα ε 😉

    γιατί αν το δεκτείς τούτο απλά τζαι συ γιατί δεν διαχειρίζεσαι το υφιστάμενο σήμερα ρεαλιστή μου στροβολιώτη; γιατί θέλεις αλλαγή του υφιστάμενου ρε κουμπάρε; λύση του κυπριακού τζαι πελλάρες αφού εννα διαλυθεί η μπάλα που λέγεται γη ρε κουμπάρε

    «Εγώ δεν έχω κανέναν απολύτως λόγο να πιστέψω πως υπάρχει ένα άλλο σύστημα που θα μπορούσε να αλλάξει άρδην τα πράγματα. Και με αυτό συμφωνούν και ιστορία (ως καταγραφή) και επιστήμη (ως δυνατότητα). »

    έλααα μα σοβαρά; μπορείς να με παραπέμψεις σε πηγές για αυτό το αυθαίρετο που λαλείς; ειδικά για την επιστήμη …πλιςςς παρέπεμψε σε επιστημονικές πηγες…..

    και καταλήγουμε στο ζουμί μας στροβολιώτη μας ρεαλιστή μου

    «Όταν ο άλλος σου λέει δεν είναι ευχαριστημένος, αλλά περνά, και εσύ του λες, πως τα πράγματα δεν είναι καλά ετσι, άσχετο με το τι νοιώθει, και ο κόσμος θα έπρεπε να ήταν ετσι, και θα έπρεπε να ήταν αλλιώς, και του τάξεις μια τέλεια κοινωνία, μια ουτοπία, τότε είναι πιθανότερο να τον προσηλυτίσεις…»

    δηλαδή στροβολιωτη μου λαλείς μας αφού εγιώνη ρε κουμπάρε παιρνώ καλά ήντα με πρήζετε με πελλάρες ότι εννεν καλά τα πράματα τς τς άτε ολαν τζαι κανεί….» έτσι ακριβώς

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      30 Μαΐου, 2011 20:56

      Osr,

      Παραδίδομαι!

      Εγώ ζω και προσπαθώ να διαχειριστώ ένα υπάρχον σύστημα με χίλια δυο προβλήματα. Ως εδώ τα καταφέρνω.

      Εσύ ευαγγελίζεσαι ένα καλύτερο σύστημα που θα προκύψει όταν ανατραπεί το παρόν. Ένα σύστημα καλύτερο, δικαιότερο, δημοκρατικότερο. Όλα καλά με ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν υπάρχει.

      Καλή επιτυχία.

      Μου αρέσει!

      • 31 Μαΐου, 2011 08:03

        φιλούδιν μου ευτυχώς που υπήρχαν και υπάρχουν άνθρωποι σαν την ρόζα παρκς η οποία δεν είναι ήταν βολεμένο ανθρωπάκι και η οποία αντισταθηκε στο υφιστάμενο σύστημα και πίστεψε ότι μπορούσε να επέλθει αλλαγή και δεν έκανε απλά διαχείριση ότι και να σημαίνει αυτό………. ευτυχώς που υπήρξαν άνθρωποι σαν τον μάρτιν λούθερ κιγκ και εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι που δεν αποδέκτηκαν ότι οι μαύροι είναι απλά σκλάβοι για τα λευκά αφεντικά

        εσύ προφανώς αν ήσουν μαύρος στο μοντγκομερι των ηπα το 1956 όταν η ρόζα παρκς με τον μάρτιν λουθερ κιγκ μπουκόταραν το σύστημα απλά θα έγλειφες τα λευκά αφεντικά αφού έχεις και δκυό κοπελλούθκια να θρέψεις
        άλλωστε

        αυτό που δεν αντέχω και χρησιμοποιώ τέτοια γλώσσα είναι η προσπάθεια υποτίμησης και εκμηδενισμό όλων αυτών των αγώνων εκατομυριων ανθρώπων που πίστεψαν στο τάχα ανέφικτο που έκαναν εφικτό απλά και μόνο ως δικαιολογία της ανεπάρκειας μας για να συνεχίσουμε να ζούμε τις ζωούλες μας και ως καλοί χριστιανοί να κοιμόμαστε χωρίς τύψεις αφού κάναμε ό,τι μπορούσαμε άλλωστε…

        Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        31 Μαΐου, 2011 08:17

        Είπα να τερματίσω τη συζήτηση, αλλά δεν με αφήνεις και επιμένεις φανατικά:

        Η Παρκς και ο Λούθερ Κίνγκ, και όσοι αγωνίζονται για τα δικαιώματα των καταπιεσμένων καλά κάνουν/ έκαναν.

        Τι κατάφεραν όμως; Το *βελτίωσαν* το σύστημα. Δεν το ανέτρεψαν.

        Μου αρέσει!

  16. 31 Μαΐου, 2011 08:23

    δεν ανατρέπεται έτσι εύκολα ακριβώς γιατί αυτοί που κατέχουν την εξουσία αντιστέκονται με νύχια και με δόντια με μπάτσους στρατούς και όπλα

    γιαυτό προσωπικά και εγώ παλεύω και μέσα από δικαστήρια για να κάνω πράξη κάποια πιστεύω μου και δεν κάθομαι στα αυκά μου λεγοντας ότι δεν κάνω τίποτα αν δεν έλθει (από μόνη της; ) η ολική ανατροπή
    το ένα δεν αναιρεί το άλλο και είναι αυτό που δεν θέλεις να καταλάβεις προφανώς

    Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. Αναζητώντας το «πρώτο γιατί». « Στροβολιώτης

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.