Μετάβαση στο περιεχόμενο

Θα γίνει δημοψήφισμα στην Ελλάδα την 5η Ιουλίου;

27 Ιουνίου, 2015

 

Το δικαίωμα: ναι, θεωρητικά το έχει το δικαίωμα ο Τσίπρας να ρωτήσει το λαό – άνκαι δεν είμαι σίγουρος για τα τυπικά του ελληνικού συντάγματος. Αν δηλαδή είναι δυνατό να τεθεί ενώπιον του λαού μια χρηματοδοτική συμφωνία. Από την άλλη, δεν πρόκειται για κάτι ανάλογο του δικού μας δημοψηφίσματος του 2004 ή έστω της ίδιας εμβέλειας θέμα.  Πρόκειται για ένα θέμα που κανονικά έπρεπε να μένει σε επίπεδο και ευθύνη της εκλελεγμένης κυβέρνησης.

Οι προτάσεις: επί ποίου κειμένου θα κληθεί ο λαός να αποφασίσει; Εξ όσων γνωρίζω δεν υπάρχει τελικό κείμενο, συνεπώς για ποιο πράγμα άρχισαν ήδη να κραυγάζουν κάποιοι για να πετύχουν το μεγάλο ΟΧΙ;  Μήπως το ερώτημα θα αφορά τελικά θέματα αρχής, ή θέματα ορθής διαχείρισης, ή ακόμη και θέμα επιλογής γεωπολιτικής θέσης; Θα είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον να δούμε το κείμενο πάνω στο οποίο θα γίνει το δημοψήφισμα. Πιστεύω πως ακριβως αυτό το θεματάκι μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση την όλη άσκηση.

Άστε που υπάρχει και κάτι άλλο πολύ πιο σοβαρό: θα ισχύουν οι έστω γενικές και ασυμπλήρωτες προτάσεις των δανειστών την 5η Ιουλίου;

Οι επιλογές: ακόμα λοιπόν και αν γίνει δημοψήφισμα, ακόμη και αν ισχύουν οι προτάσεις των δανειστών, ποιες θα είναι οι επιλογές του ελληνικού λαού; Δηλαδή αντιλαμβάνεται ο Αλέξης Τσίπρας το παράλογο της άσκησης; Γιατί αν ο λαός πει ΝΑΙ, έχει μπροστά του μια εξαιρετικά δύσκολη (πάλι) περίοδο περισυλλογής, οικονομικής δυσπραγίας με μόνη ελπίδα στο μεσοπρόθεσμο και *αν* η κυβέρνηση και οι θεραπείες δουλέψουν σωστά αυτή τη φορά. Να επαναλάβω για πολλοστή φορά: δεν υπαρχουν θαυματα σε τραγικές καταστάσεις όπως αυτή που περνά η Ελλάδα. Αν όμως ψηφιστεί το ΟΧΙ; Ποια είναι η επιλογή για την Ελλάδα; Πως χρηματοδοτείται η χώρα; Πως επιβιώνουν οι τράπεζες; Ποια η θέση της χώρας σε σχέση με την ΕΕ; Ή μήπως το όλο παιγνίδι είναι αυτό; Η από την πίσω πόρτα νομιμοποίηση της εξόδου από την ΕΕ και η πορεία της χώρας μέσα από τις ιδεοπληξίες του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ, της ΧΑ, του ΚΚΕ, του Σώρρα και του συνόλου των λοιπών πολλών παλαβών ατόμων και οργανώσεων που υπάρχουν στην Ελλάδα και φαντασιώνονται αντί να ζουν.

Αν είναι αυτό, ο Τσίπρας δεν είναι απλώς ανέντιμος: είναι εγκληματίας.

Οι τράπεζες: οι τράπεζες είναι ήδη «σκελετοί». Οι πλείστες καταθέσεις έχουν ήδη κάνει φτερά, εκείνες που έμειναν είναι οι δεσμευμένες και όλο και βρίσκουν τρόπους οι Έλληνες να αποσύρουν τα λεφτά τους. Τα δάνεια και τα κόκκινα δάνεια παραμένουν, από την μια πλευρά το ισολογισμού, από την άλλη είναι περίπου μόνος Ο Μάριο Ντράγκι.  Δεν νομίζω να μπορούν να ανοίξουν τράπεζες τη Δευτέρα. Άστε και που ο ίδιος ο Ντράγκι θα φάει το κεφάλι του με τόσο ELA που έχει ήδη δώσει στη χώρα.

Αντιλαμβάνεστε επίσης πως με τόσα δισεκατομμυρια ευρώ ήδη εκτός τραπεζών, τυχόν επιστροφή στη δραχμή θα δημιουργήσει ένα εκρηκτικό περιβάλλον μαύρης αγοράς και ένταση της φτώχειας για τους μη έχοντες.

Ο Αλέξης: νοιώθω πως η επιλογή αυτή θέτει και προ αδιεξόδου τον ίδιο τον Αλέξη. Το κόμμα του και το σύνολο των περιθωριακών της χώρας έχει ήδη ξεσηκωθεί για το ΟΧΙ. Αν το πετύχει θα έχει το πρόβλημα που ανέφερα πιο πάνω: δεν υπάρχει επιλογή για το ΟΧΙ. Εκτός και αν μιλάμε – επαναλαμβάνω – για προσχεδιασμένη έξοδο από ΕΕ και το ευρώ και πορεία της χώρα σε αχαρτογράφητα νερά.  Δεν μπορώ να ξέρω τι έχει στα μυαλό του. Αν όμως βγει το ΝΑΙ; Αν βγει το ΝΑΙ, μετά την κινητοποίηση όλων των φιλοκυβερνητικών δυνάμεων, η μόνη επιλογή του Αλέξη είναι να παραιτηθεί. Που σημαίνει θα χρειαστεί και άλλος χρόνος, και άλλες διαδικασίες για να έχει η χώρα αξιόπιστη ηγεσία. Αλλά δεν τον έχει ούτε τον χρόνο – ούτε τα λεφτά. άρα; Πόσο πιο παλαβή θα μπορούσε να είναι μια τέτοια σοβαρή απόφαση;

Η ΕΕ. Δεν έχω αμφιβολία πως το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για την ελληνική τραγωδία το φέρει η ίδια η Ελλάδα, οι πολιτικοί της και οι νοοτροπίες της. Από κει και πέρα όμως διαισθάνομαι πως η ΕΕ φάνηκε κατώτερη των περιστάσεων αναφορικά με την κρίση αυτή. Δεν ξέρω αν αυτό έχει να κάνει με ανεπάρκεια, αμέλεια, ή ανικανότητα να αξιολογήσουν και να παρακολουθήσουν ενδελεχώς και από την αρχή την εξέλιξη του προβλήματος και των θεραπειών που είχαν προταθεί, διαδικαστικές δηλαδή αδυναμίες, ή αν το θέμα είναι πολιτικό. Κατά πόσον δηλαδή η επιβίωση μιας περιφερειακής χώρας είναι πολιτικά το ίδιο σημαντική σε σχέση με τον σκληρό πυρήνα της ΕΕ. Ίσως να έχει να κάνει και με πιο ρομαντικά ζητήματα: κατά πόσον δηλαδή είχαμε (ή μάλλον δεν…) ένα χαρισματικό άτομο που θα μπορούσε να αλλάξει την πορεία των πραγμάτων, όσο ήταν αυτό εφικτό.

Η περιρρέουσα: *αν* γίνει δημοψήφισμα, τα πράγματα νομίζω είναι ξεκάθαρα. Η Ελλάδα ξύπνησε σε συνθήκες πόλωσης και φανατισμού. Διαβάστε ας πούμε το κελάηδημα του Πάνου Καμμένου:

Ή τις σκέψεις της Ζωής:

Κωνσταντοπούλου: Ο ελληνικός λαός καλείται να δώσει απάντηση αντίστασης στους μνημονιακούς εκβιασμούς και την ασφυξία. 

Ή του Λαφαζάνη & co:

 

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ : ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΝΙΣΧΥΡΟ «ΟΧΙ» ΣΤΙΣ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ «ΘΕΣΜΩΝ»

 

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει – είναι επιλογή του ιδίου του θεού:

Κάντε κουράγιο...

Κάντε κουράγιο…

Και η ρομαντική απάντηση:

Μένουμε;

Μένουμε;

 

Έρχονται πολύ δύσκολες μέρες για την Ελλάδα αλλά και όλη την ΕΕ.

 

*Αν* γίνει τελικά το δημοψήφισμα. Γιατί επιμένω: είναι μια παράλογη απόφαση χωρίς επιλογές, μόνο περιπέτειες.

 

 

 

 

 

43 Σχόλια leave one →
  1. 27 Ιουνίου, 2015 16:18

    Ρομαντισμός με τον σκληροπυρινικόν Σιόιπλε σημαιοφόρον!

    τι θα ονειρευτεί ο άνεργος νέος; Να έρτει το λίντολ πον να γοράσει τα ερήπεια του Ορφανίδη να εργοδοτήσει τον απόφοιτον του γυμνασίου 350€ τον μήναν στην κάσιαν τζιαι η Σίμενς πον να γοράσει την ΑΗΚ ή την ΔΕΗ τον απόφοιτον του πολυτεχνείου με 850 να εφαρμόζει τες τταρίφες πον να κόφκει στην Φραγκφούρτην;

    Έτσι σκατά που εμαειρέψασιν, έτσι όχι εν να φάσιν.

    Μου αρέσει!

    • 27 Ιουνίου, 2015 16:28

      Προς πληροφορίαν, ο κατώτατος μισθός στην υποτακτικήν Πορτογαλλίαν είναι 350€ όπως τζιαι στην Μαλαισίαν, αλλά ανάπτυξη δεν ήρθεν διότι τα συνδικάτα εν τα εκάμαν ακόμα παράνομα, τζιαι παρόλα τα 350 οι «επενδυτές» προτιμούν την Μαλαισίαν έχει καλήν αστυνομίαν που επιβάλλει την τάξην. Τζιαι ην Πορτογαλλικήν ΔΕΗ που τους αναγκάσαν να πουλήσουν, όταν ο μόνος αγοραστής ήταν Κινέζος, απαγορεύσαν τους να την γοράζει πίσω το κράτος.

      Τί να σου ευχηθώ που απεχθάνεσαι τζιείνους που διεκδικούν έναν μίνιμου εθνικής κυριαρχίας τζιαι εξισώννεις τους με τηνΧρυσήν Αυγήν τζιαι τον Σώρρον: Κινέζον να σου κανονίζει το ρεύμαν, γκάγξτερ Ρώσσον να σου κανονίζει τα καζίνα, τζιαι Αμερικάνον πρώην της Λέμαν Μπράδερς τες τράπεζες τζιαι τα γκάζια;

      Ότι σας ταΐσουν εν χαλάλιν σας.

      Κάποτε ήταν τρέλλα να φκεί ο Γλέζος πας την Ακρόπολην να κατεβάσει την Γερμανικήν σημαίαν. Trop c’est trop. Έρκεται μια ώρα που πρέπει να πεις κανεί.

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        27 Ιουνίου, 2015 17:16

        Αν πρέπει να πουν κανεί οι Έλληνες πολίτες είναι σε λαϊκιστές και δημαγωγούς όπως τον Τσίπρα. Καλά, εσύ εχεις απάντηση; Αν βγει το ΟΧΙ πως θα προχωρήσει η χώρα; Επειδή νομίζω στο σημείο που φτάσαμε φτάνουν τα κηρύγματα και οι θεωρίες.

        Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Ιουνίου, 2015 17:14

      Τουλάχιστον να καταλαβαινεις τι γράφω. Το κείμενο κάνει κριτική στην Ευρώπη που *δεν* έχει κάποιον να πάρει την πρωτοβουλία για να τη βγάλει από την κρίση…

      Εσύ που διάβασες για ενθουσιασμό για τον Σόιμπλε;

      Μου αρέσει!

      • 28 Ιουνίου, 2015 00:27

        Strovolioti,

        Η αφέλεια ΣΟΥ [για να μην πω ΚΑΙ η υποκρισία ΣΟΥ, και ΣΟΎ φανεί βαρετό], σε συνδυασμό με τα ταξικά ΣΟΥ συμφέροντα αναδεικνύονται σ’ όλο τους το μεγαλείο, με τα όσα συστηματικά εδώ και χρόνια λες!
        Διερωτάσαι, λόγου χάριν, πιο πάνω: «…*δεν* έχει κάποιον να πάρει την πρωτοβουλία για να τη βγάλει [σημ. την Ευρώπη] από την κρίση…»… ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ! Γιατί ΟΛΟΙ εκεί στη συμμορία του Eurogroup κι της Τρόικας [όπως κι ΕΣΥ εδώ] δεν μπορούν να καταλάβουν ότι η κρίση κι όλα τα συνεπακόλουθα της αποτελούν γνωρίσματα του Καπιταλισμού, άρα και της ίδιας καπιταλιστικής Ευρώπης. Και οι λεγόμενοι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης [η μέχρι πρότινος Τρόικα] εν την εκμεταλλευτική, αντιδημοκρατική και φασιστική φύση του Καπιταλισμού που αναδεικνύουν, κάτι που φυσικά ΔΕΝ περιμένω ΠΟΣΩΣ να το καταλάβεις… Και ματαιοπονεί φυσικά κι ο φίλος ο Aceras, προσπαθώντας να ΣΕ μεταπείσει για οτιδήποτε, ή έστω να ΣΟΥ υποδείξει κάποια αυτονόητα πράματα…

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          28 Ιουνίου, 2015 08:41

          Ε, προφανώς ματαιοπονείς σε φίλε, αφού ερμηνεύεις τον κόσμο με τρόπο που δεν ισχύει. Αλλά, ακόμη και αν έχει θεωρητική βαση η κουβέντα σου, πάλι είσαι εντελώς εκτός: γιατί ναι ο καπιταλισμός έχει τις κρίσεις του (είναι βασικό του χαρακτηριστικό), έστω και αν ειναι το τελειότερο σύστημα που εχουμε προς το παρόν στην πραξη. Το θέμα ειναι άλλο: και ο ίδιος ο καπιταλισμός απεχθάνεται τις κρίσεις και προσπαθεί να τις διορθώσει. Δεν αντιλαμβανεσαι πως για να λειτουργεί καλύτερα το σύστημα θα ήταν καλύτερα να μην υπαρχει μια κρίση τύπου Ελλάδας; Αλλά η εύκολη και βολική απάντηση είναι πάντα εκεί…

          Μου αρέσει!

        • 28 Ιουνίου, 2015 13:12

          Strovolioti,

          Παρατηρώ ότι έχεις κάμει σημαντική πρόοδο. Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι «ο καπιταλισμός έχει τις κρίσεις του» και ότι αυτό «είναι βασικό του χαρακτηριστικό», διερωτούμαι όμως γιατί να επιμένεις ότι «ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύω τον κόσμο […] δεν ισχύει»… Εκείνο που αδυνατείς να καταλάβεις είναι πως όσο κι αν «ο καπιταλισμός απεχθάνεται τις κρίσεις και προσπαθεί να τις διορθώσει», αυτές είναι αναπόφευκτες γιατί αποτελούν απότοκο των εσωτερικών (εγγενών) του αντιφάσεων κι αντιθέσεων και τα όποια εγχειρήματα για τη διόρθωση/ξεπέρασμα τους αποβαίνει σε βάρος των ευρύτερων στρωμάτων του κόσμου…

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          28 Ιουνίου, 2015 18:03

          Ε, ναι ρε φίλε, είναι αναπόφευκτες, και αυτό το λέω από τον καιρό που γραφω. Όπως τα χειμερινά κρυώματα. Σκέφτηκες να ζητήσεις να σε «κοιμίσουν» επειδή κρυολογεις κάθε χειμώνα;

          Μου αρέσει!

        • 28 Ιουνίου, 2015 23:23

          Με μια μικρή αλλά προφανώς ασήμαντη για ΣΕΝΑ λεπτομέρεια: Εκατομμύρια είν’ αυτοί που «κοιμούνται» λόγω των χειμωνιάτικων «κρυολογημάτων» του καπιταλισμού!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          29 Ιουνίου, 2015 06:45

          Σωστός. Και πάλι όμως δε λες τίποτα από την αναμενόμενη πραγματικότητα.. Δυστυχώς δεν υπάρχει τέλειο σύστημα. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε τα προβλήματα εντός αυτού, εσείς προσπαθείτε απλώς να καταστρέψετε….

          Μου αρέσει!

        • 29 Ιουνίου, 2015 18:25

          Strovolioti,

          Χιλιοειπωμένη η κουβέντα ΣΟΥ ότι «δεν υπάρχει τέλειο σύστημα» για να καλύψει τη βάρβαρη φύση του καπιταλισμού! Κι ο καπιταλισμός καταστρέφει από μόνος του. Εμείς εν τις καταστροφές σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων του που προσπαθούμε να περιορίσουμε. Εκτός πάλι κι αν εννοείς καταστροφή την πάλη μας ενάντια σ’ αυτούς που σφετερίζονται τον παραγόμενο πλούτο…

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          30 Ιουνίου, 2015 07:51

          Να περιορίσετε τις καταστροφές σε βάρος όσων έχουν ανάγκη – όπου και να ανήκουν. Αυτό ειναι το ορθό, αυτό ειναι εκείνο που προσπαθώ εγώ, σε αντίθεση με την άκρως συμφεροντολογική και κοντόφθαλμη θέση σου.

          Μου αρέσει!

        • 30 Ιουνίου, 2015 15:38

          «… σε αντίθεση με την άκρως συμφεροντολογική και κοντόφθαλμη θέση σου»… Και ποια είναι η δική ΣΟΥ μη συμφεροντολογική και μακρύφθαλμη θέση; Να διασωθεί το εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσών καπιταλιστικό σύστημα;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          1 Ιουλίου, 2015 07:01

          Καλά ρε Ανεφ, όταν εσύ παραδέχεσαι και λειτουργείς μόνο υπέρ της «τάξης» σου, ποιο συμπέρασμα βγαίνει;

          Μου αρέσει!

        • 1 Ιουλίου, 2015 11:03

          Με άκουσες ή διάβασες καμιά φορά στα γραφόμενα ΜΟΥ να λέω ότι δεν λειτουργώ [από ταξικής άποψης] συμφεροντολογικά, Strovolioti; Εν ΕΣΥ που προσπαθείς να το αρνηθείς, λέγοντας διάφορες αερολογίες! ΕΓΩ όμως, είμαι τουλάχιστον με τους πολλούς!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          1 Ιουλίου, 2015 17:06

          Έτσι λέει η φαντασίωση,ε; Με τους πολλούς, ε; Κρίμα που τα νούμερα δεν το λένε αυτό Γιατί λένε πως η επιλογή των απείρως πιο πολλών ειναι η αστική δημοκρατία και ο καπιταλισμός. Και όταν υποστηρίζεις μια φιλελεύθερη ιδεολογία σε ένα αστικό κρατος είσαι εκ της ιδεολογίας σου υπέρ όλων – αυτών που έχουν αναγκη κατά προταιρειότητα. Οταν στηρίζεις μόνο την τάξη σου είσαι απλός συμφεροντολόγος που δρα εξ ορισμού σε βάρος της υπόλοιπης κοινωνίας.

          Τόσο απλό.

          Μου αρέσει!

        • 1 Ιουλίου, 2015 17:42

          «Έτσι, [λοιπόν] λέει η [δική ΣΟΥ] φαντασίωση, ε;»
          Οι ΠΟΛΛΟΙ Strovolioti δεν είναι αυτοί που έχουν επιλέξει [όπως νομίζεις] «την αστική δημοκρατία και τον καπιταλισμό», αλλά όσοι υποφέρουν, ταλαιπωρούνται και μπορεί να πεθαίνουν κιόλας [ας πούμεν να πνίγονται σαν σκυλιά στη Μεσόγειο] από την ψευτοδημοκρατία των αστών και τον καπιταλισμό ΣΑΣ… Κι όταν στηρίζεις ένα σύστημα που κρατάει τους ανθρώπους στην φτώχεια, την πείνα, την ανεργία και την εξαθλίωση, για να είσαστ’ ΕΣΥ και η τάξη ΣΟΥ καλά, «είσαι [ΕΝΑΣ] απλός συμφεροντολόγος που δρα εξ ορισμού σε βάρος της υπόλοιπης κοινωνίας»
          «Τόσο απλό»!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          2 Ιουλίου, 2015 07:25

          Ωραία τα ανούσια παιγνιδάκια με τις λέξεις. Πες μας λοιπόν για τα νούμερα να δούμε. Πως και λες πως είσαστε οι πολλοί; Γιατί δε νομίζω πως οι γέρημοι που πνίγονται στη Μεσόγειο να ήθελαν να πάνε στον υπαρκτό σοσιαλισμό, στον υπαρκτό καπιταλισμό ήθελαν να πάνε…

          Μου αρέσει!

        • 2 Ιουλίου, 2015 07:32

          Για να το σκάσουν από έναν άλλο υπαρκτό καπιταλισμό που τους πνίγει, τους στραγγαλίζει και τους σκοτώνει, δημιούργημα κι αυτός του ευρωπαϊκού «υπαρκτού καπιταλισμού»

          Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        2 Ιουλίου, 2015 07:36

        Και άλλο συνθηματάκι…. Ξανά λοιπόν: από που προκύπτει η αλαζονεία (σου) των αριθμών;

        Μου αρέσει!

        • 2 Ιουλίου, 2015 08:00

          Η δική ΣΟΥ αλαζονεία [των αριθμών κι όχι μόνο – γιατί υπάρχει και η αλαζονεία του ελιτισμού που θέλει εκατομμύρια ανθρώπους να ζουν στην φτώχεια και την ένδεια για να περνούν οι λίγοι και οι εκλεκτοί καλά] από πού προκύπτει;

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          2 Ιουλίου, 2015 08:58

          Εγώ λέω – και τεκμηριώνεται θριαμβευτικά – πως οι «πολλοί» αυτού του κόσμου επιλέγουν το συγκεκριμένο σύστημα. Δεν είναι αλαζονεία – είναι γεγονός.

          Μου αρέσει!

        • 2 Ιουλίου, 2015 09:40

          Ναι «επιλέγουν το συγκεκριμένο σύστημα» [δηλ. τον καπιταλισμό] μέσα από παρωδίες αστικοδημοκρατικών [λέμε τώρα!] εκλογών, γιατί προφανώς ονειρεύονται ότι μια μέρα θα γίνουν κι αυτοί εκατομμυριούχοι! Σε ποια ζωή όμως; Κι άραγε, πώς ο πεινασμένος κι αμόρφωτος Αφρικανός ή Ασιάτης «επιλέγει» τον καπιταλισμό; Τού προσφέρονται κι άλλες υπαλλακτικές επιλογές;
          Και πώς οι ομοϊδεάτες ΣΟΥ, αμερικανοί και ευρωπαίοι [αλλά κι ΕΣΥ ο ίδιος] σεβαστήκατε την επιλογή, ας πούμεν, της πλειοψηφίας των κατοίκων της Βενεζουέλας, ή της Βολιβίας, ή κι αυτής της Ελλάδας; Πολλοί και διάφοροι είναι αυτοί [από την ευρωπαϊκή νεοφιλελεύθερη συνοπαρτζιά κι όχι μόνο] που παρεμβαίνουν απροκάλυπτα στην Ελλάδα για να επηρεάσουν τη βούληση των ελλήνων, ή να ανατρέψουν [με εκλογικά πραξικοπήματα] ακόμα και τον Τσίπρα για να μην παρασύρει προς την κατεύθυνση της αντίστασης στα διευθυντήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κι άλλες χώρες, κυρίως του ευρωπαϊκού νότου…

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          2 Ιουλίου, 2015 15:11

          Μάλιστα! Πάλι βολικά η μπάλα έξω,ε; Όπου γίνονται παρεμβάσεις, κακώς γίνονται. Για την Ελλάδα όλοι λένε τη γνώμη τους είναι κακό; Το πρόβλημα είναι πως οι ψηφοφόροι κατά καιρούς ξεχνούν πως όσο θεμιτό και δικαιωματικό ειναι να ψηφίσουν ό,τι θέλουν, είναι άλλο τόσο αυτονόητο πως θα πάρουν και τις συνέπειες της επιλογής τους. Αυτό, δυστυχώς παρατηρούμε τώρα στην Ελλάδα.

          Μου αρέσει!

        • 2 Ιουλίου, 2015 21:38

          Strovolioti,

          Δεν λένε απλώς τη γνώμη τους, προσπαθούν να την επιβάλουν κιόλας και μάλιστα τρομοκρατώντας τον κόσμο!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          3 Ιουλίου, 2015 07:12

          Οταν λέμε πως το ΟΧΙ κρατεί κλειστές τις τράπεζες επ’ αόριστον, ίσως να τις χρεοκοπήσει ίσως να οδηγήσει στην δραχμή δεν ειναι τρομοκρατία. Ειναι περιγραφή των συνεπειών της ελεύθερης βούλησης. Καλό ειναι να ξέρουν.

          Μου αρέσει!

        • 3 Ιουλίου, 2015 21:42

          Και γιατί «το ΟΧΙ [να] κρατεί κλειστές τις τράπεζες επ’ αόριστον»; Πού είναι ο σεβασμός από τη σούπερ δημοκρατική Ευρωπαϊκή Ένωση της ετυμηγορίας του ελληνικού λαού; Τρίχες κατσαρές και μαλλί περμανάντ!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          3 Ιουλίου, 2015 23:04

          Οταν μια τράπεζα ειναι παττισμένη παρά τα πολλά δις βοήθεια, γιατί οι εργαζόμενοι και οι φορολογούμενοι των άλλων χωρών να συνεχίσουν να την στηρίζουν;
          Δες και αυτό να μάθεις: http://booksjournal.gr/slideshow/item/1233-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%82,-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82,-%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1,-%CF%87%CF%81%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B7,-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1

          Μου αρέσει!

        • 4 Ιουλίου, 2015 00:27

          Οοοπππααα!!! Πιάσαμε λαβράκι εδώ! Τι ΜΆΣ λες ρε Strovolioti! Στην Κύπρο γιατί δεν αφήσατε τις παττισμένες τράπεζες να κλείσουν, παρά έχετε κοινωνικοποιήσει τες ζημιές τους και προσπαθείτε πάνω στην ράshην του κόσμου, με τα κουρέματα καταθέσεων [από τον διαβόητο Δεν_Θα_Δεχτω_Κουρεμα_Καταθεσεων], τις εκποιήσεις περιουσίων, τις ιδιωτικοποιήσεις των επικερδών Ημικρατικών Οργανισμών και τη χρήση χρημάτων από τις δόσεις, να τις σώσετε;

          Όμως και πάλι, Strovolioti, ΔΕΝ απαντάς στο ερώτημα που (ΣΟΎ) έθεσα κι ούτε και το δημοσίευμα στο οποίο με παραπέμπεις απαντάει… Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε! Δεν κατάλαβες ή κάνεις [ως συνήθως] πώς δεν καταλάβεις την ουσία του ερωτήματος ΜΟΥ…
          Οι τράπεζες κλείνουν γιατί δεν έχουν ρευστότητα και γιατί τους έχει κόψει τον ELA Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Αν ο ελληνικός λαός ψηφίσει ΟΧΙ [απορρίψει δηλαδή την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης], γιατί η δημοκρατική αυτή οργάνωση κρατών [και οι λεγόμενοι θεσμοί της] δεν αποδέχονται την απόφαση της πλειοψηφίας των ελλήνων, αλλά αντιθέτως θα κρατήσουν με τις εκβιαστικές και εκφοβιστικές ενέργειες τους τις Τράπεζες κλειστές;
          Ανεξαρτήτως των δικών ΜΟΥ θέσεων κι απόψεων για τη φύση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διερωτούμαι γιατί τα αφεντικά της Ένωσης [γερμανοί και σία] δεν θα προχωρήσουν στην περίπτωση του ΟΧΙ σε κινήσεις στήριξης τραπεζών, αφού στην ουσία μ’ αυτόν τον τρόπο θα στηρίξουν το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρώπη και φυσικά και την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση; Μήπως κάποιοι [οι δυνατότεροι οικονομικά, όπως ας πούμε οι γερμανοί και ο περίγυρος τους] θέλουν δούλους και υποταχτικούς και κόσμο που να δουλεύει για πενταροδεκάρες, μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού τους με τους BRICS; Αυτές είναι οι ευρωπαϊκές αξίες και αρχές και η αλληλεγγύη μεταξύ εταίρων; Οξά εν να γενούμε ούλλοι γερμανοί; Και πάλι τρίχες κατσαρές και μαλλί περμανάντ!

          Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          4 Ιουλίου, 2015 08:45

          Αν δε σε ήξερα, θα νόμιζα πως μας κοροϊδεύεις! Είναι το ίδιο να πληρώσουν οι ντε φάκτο έχοντες (καταθέσεις άνω των 100 000), με το να διασπαρθεί το κόστος σωτηρίας σε όλους τους φορολογούμενους; Που είδες την κοινωνικοποίηση των ζημιών;
          Ο φορολογούμενος στην Κύπρο δεν πλήρωσε ούτε μπακκίρα για τις τράπεζες, εκτός των λεφτών για το Συνεργατισμό.
          Μα ο ΕΛΑ δεν έρχεται μούχτιν, δεν έρχεται χωρίς προϋποθέσεις, και ήδη εδώ και καιρό ο Ντράγκι έπαιξε πελλόν και πολύ πιθανόν να φάει το κεφάλι του: έδωσε πολύ περισσότερα χρήματα από όσα δικαιολογούσαν οι κανόνες, πιστεύοντας πως θα έφταναν σε λύση. Τωρα; Νομίζεις θα είναι έστω και θεωρητικά δυνατόν να δοθούν άλλα λεφτά χωρίς συμφωνία; Ξέρεις, δεν έχει μόνο η Ελλάδα πολίτες και ψηφοφόρους.
          Ρε φίλε, *δεν* υπάρχει ανταγωνισμός με ….BRICS, είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα! Και φυσικά και οι ανοησίες περί δούλων είναι αυτό ακριβώς: ανοησίες.
          Αλλά πιθανό θα συμφωνήσουμε σε κάτι: παρά το γεγονός πως ένα πιθανό ΟΧΙ θα εδραιώσει στη θέση του τον πλέον λαϊκιστή και δημαγωγό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, για τους Ευρωπαίους *συμφέρει* να τα βρουν πάλι με την Ελλάδα για το λόγο που αναφέρεις: δεν επιθυμούν η τεράστια ρωγμή στο σύστημα να γίνει βάραθρο.
          Η, τουλάχιστον, έτσι ελπίζω.

          Μου αρέσει!

        • 4 Ιουλίου, 2015 20:47

          Strovolioti,

          Γιατί συνεχώς υποβάλλεις με διάφορες ατάκες μέσα από τα σχόλια ΣΟΥ, ότι λίγο πολύ ΠΡΕΠΕΙ να σκέφτομαι σαν και ΣΕΝΑ, ή να αποδέχομαι αυτά που λες ως τη μόνη αλήθεια, [αν και ως συνήθως ΔΕΝ τεκμηριώνεις τα λεγόμενα ΣΟΥ!], ή/και να εκφυλίσεις τις δικές ΜΟΥ τοποθετήσεις; [ΕΓΩ γιατί δεν έχω τέτοιες απαιτήσεις από ΣΕΝΑ;] … Λόγου χάριν, τί πάει να πει «αν δε σε ήξερα, θα νόμιζα πως μας κοροϊδεύεις!», ή «…οι ανοησίες περί δούλων είναι αυτό ακριβώς: ανοησίες»; Ένας άνθρωπος που δουλεύει για 300 ή έστω για 500 ευρώ τον μήνα [και πρέπει να ‘ναι κ’ ευχαριστημένος], τι άλλο από δούλος είναι; Ή νομίζεις ότι αποτελεί επιχείρημα το να αποκαλείς τον Τσίπρα ως «τον πλέον λαϊκιστή και δημαγωγό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη»;

          Αλλά και ο ανταγωνισμός [ας πούμεν, στην Αφρική] μεταξύ της Ευρώπης ή/και της Αμερικής με τον νέο πολιτικό και οικονομικό πόλο που ονομάζεται BRICS, εν τζιαι παύει να υπάρχει επειδή δεν τον παραδέχεσαι ΕΣΥ… Οι αναδυόμενοι κυρίως οικονομικά [στον καπιταλιστικό κόσμο] BRICS είναι εκεί μπροστά ΣΑΣ και διεκδικούν μερίδιο από την καπιταλιστική πίττα… Κι ένας τρόπος για να τους ανταγωνιστεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι να ρίξει όσο πιο κάτω (τα καταφέρει) το «εργατικό κόστος», όπως οι οικονομολόγοι του καπιταλισμού ονομάζουν τα μεροκάματα των εργαζόμενων… Έχεις ιδέα με τι μισθούς και τί ωράρια εργάζεται ο κόσμος στην ανθούσα τουριστική βιομηχανία, όπως κάποιοι ονομάζουν τις ξενοδοχειακές και άλλες παρεμφερείς επιχειρήσεις;

          Όπως και να ‘χει είναι πολλά εκείνα που δεν μπορείς [λόγω ταξικής θέσης και συμφερόντων] που αδυνατείς να κατανοήσεις… Όπως σε ρώτησα και σε σχόλιο ΜΟΥ στο άλλο post του blog ΣΟΥ όπου συνεχίζουμε κι εκεί μιαν (αδιέξοδη) συζήτηση ΣΟΥ, ΕΣΥ θα μπορούσες να ζήσεις με 300 ή έστω 500 ευρώ τον μήνα; Γιατί ως υπερασπιστές του βάρβαρου καπιταλιστικού συστήματος έχετε αυτήν την απαίτηση από τους εργαζόμενους και τα χαμηλά αμειβόμενα και λαϊκά στρώματα;

          Πέραν τούτων, ΕΣΥ δεν βλέπεις «κοινωνικοποίηση των ζημιών» στην Κύπρο; Είναι προφανές ότι αδυνατείς λόγω ταξικής θέσης(!), όμως τι είναι αυτό που επιτελείται μέσα από τις περικοπές σε συντάξεις και μισθούς [και στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα], των περιορισμό των κοντυλιών για την Υγεία και την Παιδεία και τη συρρίκνωση του λεγόμενου “κράτους πρόνοιας”; Στόχος δεν είναι η σωτήρια του τραπεζικού συστήματος και κατ’ επέκταση και του ίδιου του κυπριακού καπιταλισμού; Μάλλον εν ΕΣΥ που «μας κοροϊδεύεις»! Άσε που η τοποθέτηση ΣΟΥ, «δεν έχει μόνο η Ελλάδα πολίτες και ψηφοφόρους», αναδεικνύει σ’ όλη της την μεγαλοπρέπεια τις ενδο-καπιταλιστικές αντιθέσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και το ερώτημα ΜΟΥ, αν θα μπορούσαμε να γίνουμε ΟΛΟΙ Γερμανίες, εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο… Γιατί αν θα μπορούσε αυτό δεν θα ήταν σε συνάφεια με τη ίδια τη φύση του καπιταλισμού ΣΟΥ…

          Μου αρέσει!

  2. 27 Ιουνίου, 2015 17:00

    Αν ισχύει το κάτωθεν, δημοψήφισμα με το συγκεκριμένο ερώτημα επί της προταθείσας (και υπό απόσυρση) συμφωνίας δεν γίνεται:

    http://www.cytoday.eu/index.php?id=17&nid=3203924

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Ιουνίου, 2015 17:18

      Προφανώς. Όπως είπε και ο Βενιζέλος, η χώρα οδηγείται σε μια περιπέτεια για να ψηφίσει για ένα Ζnon – paper!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  3. strovoliotis permalink*
    27 Ιουνίου, 2015 17:11

    Το ερώτημα του δημοψηφίσματος:

    Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση και πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου προς τη Βουλή, κατόπιν εισήγησης του Πρωθυπουργού, κατά τη διαδικασία του προτεινόμενου δημοψηφίσματος ο ελληνικός λαός καλείται να αποφασίσει με την ψήφο του εάν πρέπει να γίνει αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας το οποίο κατέθεσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο Eurogroup της 25/6/2015 και αποτελείται από 2 έγγραφα, τα οποία συγκροτούν την πρόταση επί της οποίας προτείνεται το δημοψήφισμα: το πρώτο έγγραφο τιτλοφορείται «Reforms for the completion of the Current Program and Beyond» (Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και πέραν αυτού) και το δεύτερο «Preliminary Debt sustainability analysis» (προκαταρκτική ανάλυση βιωσιμότητας χρέους).

    Και η κατάληξη:

    «Όσοι πολίτες απορρίπτουν την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ/ΟΧΙ. Όσοι πολίτες συμφωνούν με την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ/ΝΑΙ»

    Στις 12 το μεσημέρι συνέρχεται εκτάκτως η ολομέλεια της Βουλής για να επικυρώσει, κατά πλειοψηφία όπως απαιτείται, την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για διενέργεια δημοψηφίσματος. – See more at: http://www.sigmalive.com/news/greece/244727/afto-einai-to-erotima-sto-dimopsifisma-tis-5is-iouliou#sthash.Icg1MDC7.dpuf

    Μου αρέσει!

  4. strovoliotis permalink*
    27 Ιουνίου, 2015 19:40

    Μου αρέσει!

  5. 27 Ιουνίου, 2015 21:31

    Είναι αχάπαρος ο Βαρουβάκης και χαπαρησμένος εσού προφέσορα! Η λέξη διαφωνώ δεν υπάρχει στο λεξιλόγιον των αντιδραστικών πλέον συντηριτικών νεοφιλελεύθερων. Εσείς θα φάτε λάχανον τους εθνικάρες σε αυταρχισμόν, τζιαι τα νέου τύπου διευθυντήρια του καπιταλισμού που επιβάλλαν διχτατορίες μέχρι το 74 θα φαν τζιαι τον Κκίσσιγκερ στους μηχανισμούς επιβολής.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      28 Ιουνίου, 2015 08:34

      Ε, όταν ξεκινάς μια φανατική εκστρατεία υπέρ του ΟΧΙ, όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός σου το κάνει τη βασική του έγνοια, και εσύ λες πως ναι μεν λέμε ΟΧΙ αλλά μπορεί να πούμε και ΝΑΙ σε δυο μέρες, τότε είσαι ή ηλίθιος ή απατεώνας. Σόρρυ, αλλά δεν εχει άλλη ερμηνεία! Α, και όλα τα σούργελα της Ελλάδας, οι εθνικιστές πάσης φύσεως, κάθε είδους αντιδραστικοί ή φαιδροί (που έχουν πολλούς) είναι με τον Τσίπρα! Ο,τι πάθει η χώρα δε θα είναι έκπληξη!

      Μου αρέσει!

  6. stelios papalangi permalink
    28 Ιουνίου, 2015 21:31

    Όπως και οι μαστόροι έτσι και οι «εταίροι», θα πληρώσουν την απληστία τους (εγγενές χαρακτηριστικό της νεοφιλελευθεριάς).

    Αν αποδέχουνταν τις προτάσεις του τσίπρα, θα επετυγχαίναν ούλλους τους σκοπούς.
    Οι έλληνες «θα πληρώναν».
    Ο τσίπρας θα απονομοιποιήτουν.
    Θα εδιασπούσαν τον σύριζα και θα εγελοιοποιήτο η όποια νέα αριστερή προσπάθεια στην ευρώπη.

    Εθέλαν όμως τζι άλλα…

    Ευτυχώς. Γιατί οι μάσκες επέσαν.
    Τζαι όσοι στην αριστερά αμφιταλατέβουταν ως προς το τι είναι το «ευρωπαικό όραμα» (εμού μη εξαιρουμένου), πλέον δεν τρέφουν ψευδαισθήσεις.

    Μου αρέσει!

    • 29 Ιουνίου, 2015 04:30

      «…Αν αποδέχουνταν τις προτάσεις του τσίπρα, θα επετυγχαίναν ούλλους τους σκοπούς…
      Οι έλληνες «θα πληρώναν».
      Ο τσίπρας θα απονομοιποιήτουν.
      Θα εδιασπούσαν τον σύριζα και θα εγελοιοποιήτο η όποια νέα αριστερή προσπάθεια στην ευρώπη.»
      Στην ουσία συμφωνώ Στέλιο αλλά… δεν είναι ο Τσίπρας ή η όποια αριστερά η βασική τους έγνοια …τουλάχιστον όχι τόσο όσον η ιδέα πως κάποιοι -τους οποίους ο Τσίπρας μάλλον επερίπαιξε -επιχειρούν να ονειρευτούν και ζητούν άλλους δρόμους από όσους υπέδειξαν εκείνοι.
      Τούτος ο κόσμος δεν νομίζω –αυτή τη στιγμή –να ταυτίζεται με τον Τσίπρα ή με όποιες άλλες δυνάμεις εν Ελλάδι.
      Ακόμη και το ΚΚΕ …θεωρώ πως αδυνατεί να τους εκφράζει όλους αυτής της περιγραφής.
      Ε;

      Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. Διάλειμμα. | Στροβολιώτης

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.