Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπερασπιζόμενος τον Αλέξανδρο Ντάουνερ.

25 Ιανουαρίου, 2012

 

Αν ήμουν δικηγόρος, θα αναλάμβανα την υπόθεση, αλλά θα απαιτούσα ένα γερό ποσό – και θα το ήθελα προκαταβολικά. Γιατί σε κάθε κριτική δημοσίου προσώπου, υπεισέρχεται και η προσωπική εκτίμηση (ή όχι), όσο αντικειμενικός και να θέλει να είναι κάποιος. Τον κ. Ντάουνερ δεν τον συμπάθησα και πολύ από την αρχή (σε αντίθεση με τον Αλβάρο Ντεσότο που συμπαθούσα περισσότερο). Αν τον γνώριζα ποτέ κάτω από άλλες περιστάσεις, μάλλον δεν θα επέλεγα να είχα ιδιαίτερες σχέσεις μαζί του.

Η «υπεράσπιση» που του προσφέρω εδώ όμως, υπερβαίνει το άτομο, και άπτεται βασικών πολιτικών ζητημάτων.

Ο κ. Ντάουνερ φαίνεται μεν πως έχει κάνει σοβαρή προσπάθεια να μάθει τα της ουσίας και της περιρρέουσας του Κυπριακού, αλλά ορισμένες φορές συμπεριφέρεται  από άτσαλα έως ανεύθυνα, είτε λόγω απροσεξίας, είτε γιατί νοιώθει πως κάπου κάπου πρέπει να την καθίσκει στη μια ή την άλλη πλευρά.

Η τελευταία του δήλωση περί της προεδρίας της ΕΕ από «τους ελληνοκυπρίους» – αντί της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι μια τέτοια περίπτωση.  Νομίζω πως ο κ. Ντάουνερ γνωρίζει πάρα πολύ καλά και τη διαφορά, αλλά και τη σημασία της διαφοράς. Γνωρίζει πως η ταύτιση της ΚΔ μόνο  με τους Εκς είναι μια πάγια τουρκική θέση, ενώ την ίδια στιγμή γνωρίζει πως οποιαδήποτε «σκιά» στο πλήρες και αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των Εκ να είναι ταυτόχρονα και η επίσημη ΚΔ  αποτελεί κόκκινη γραμμή για τους Εκς.

Πως μπορεί να υπερασπιστεί κάποιος αυτό τον άνθρωπο λοιπόν; Η απάντηση είναι μπαίνοντας στην επίθεση, και αναδεικνύοντας την υποκρισία των κατηγόρων του. Και κατήγοροι του είναι όλα τα κόμματα, ακόμα και ο πρόεδρος της δημοκρατίας, από τα προλυσικά ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ έως τους λυσοφοβικούς όλων των άλλων κομμάτων. Η ένταση μάλιστα της επίθεσης ήταν τόσο μεγάλη, που όχι μόνο αναδεικνύει την υποκρισία των πολιτικών ηγετών – πού βρήκε ας πούμε τόσο πάθος ξαφνικά ο Άντρος Κυπριανού; – αλλά δείχνει και την ανασφάλεια που τους διακατέχει.

Και τους διακατέχει ανασφάλεια γιατί γνωρίζουν πως ντε φάκτο αυτό που λέει ο κ. Ντάουνερ είναι σωστό. Από το 1964 η Κυπριακή Δημοκρατία έχει περάσει στα χέρια των ελληνοκυπρίων. Ανεξάρτητα του γεγονότος πως οι τουρκοκύπριοι έφυγαν (ή τους διώξαμε, αυτό είναι άλλο ζήτημα), η ουσία είναι πως η κρατική οντότητα ΚΔ υπάρχει, ελέγχεται από ένα σύνταγμα, το οποίο αποτελεί πλέον μέρος του ευρωπαϊκού κεκτημένου, και σε εκείνο το σύνταγμα υπάρχει ρόλος και δικαιώματα για την Τκ κοινότητα και τους Τκς.  

Ρόλος, που αυτή τη στιγμή μένει απόλυτα κενός.

Από τη στιγμή που υπάρχει αυτό το θεμελιώδες συνταγματικό κενό, ό,τι και να φωνάξουν οι Εκ πολιτικοί, πάει χαμένο.  Και για τους πλείστους αυτών, αν τους το πεις κατάμουτρα, είτε θα δείξουν πόσο αχάπαροι είναι, είτε θα σε αποκαλέσουν προδότη.

Και αυτό συμβαίνει γιατί νομίζουν πώς επαναλαμβάνοντας  το σύνθημα «το κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής» θα το πιστέψει όλος ο κόσμος, και θα αλλάξουν οι πραγματικότητες.

Ε, αυτό δεν γίνεται.

Να τους θυμίσει κάποιος πως συνομιλίες για το Κυπριακό πρόβλημα συνεχίζονται από το 1968;

Όταν δεν υπήρχε ούτε εισβολή ούτε κατοχή.

Ε για πιο πράγμα συζητούσαν τότε;

Και τι εξυπηρετεί αυτή η φανατική προσήλωση σε μια ψευδαίσθηση, ή αν θέλετε σε ένα ψέμα;

Για το θέμα έγραψα ξανά  στην «Επανένωση» και εδώ.

 

Το πρόβλημα μας δεν τελειώνει εδώ, ή μάλλον δεν ξεκινά το 1968. Πάει πιο πίσω, στο 1964 όταν το Συμβούλιο Ασφαλείας ενέκρινε για πρώτη φορά την έλευση ειρηνευτικής δύναμης στην Κύπρο. Σε εκείνο το ψήφισμα, που αξιοποιούμε ως την σφράγιση της διεθνούς μας αναγνώρισης, και άρα την νομιμοποίηση των Εκ ως ΚΔ, ο ΟΗΕ κάνει επίσης αναφορά  στο … «πρόβλημα της Κύπρου».

Ε, ποιο πρόβλημα υπήρχε τότε ρε κοπέλια;  Ο περονόσπορος ή το σηριβίδιν;

Διαβαστε την έβδομη παραγραφο του ψηφίσματος 186 του 1964.

  «7. Συστήνει περαιτέρω όπως ο Γενικός Γραμματέας διορίσει, σε συμφωνία με την Κυβέρνηση της Κύπρου και τις Κυβερνήσεις Ελλάδας, Τουρκίας και Ηνωμένου Βασιλείου, έναν μεσολαβητή ο οποίος θα καταβάλει μέγιστες προσπάθειες μαζί με τους εκπροσώπους των κοινοτήτων και επίσης μαζί με τις προαναφερθείσες τέσσερις Κυβερνήσεις, για το σκοπό της προώθησης μιας ειρηνικής επίλυσης και μιας συμφωνημένης διευθέτησης του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Κύπρος, σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, έχοντας υπόψη την ευημερία του λαού της Κύπρου ως συνόλου και τη διατήρηση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας. O μεσολαβητής θα δίνει περιοδικά αναφορά στο Γενικό Γραμματέα για τις προσπάθειές του.»

Επαναλαμβάνω, εν γνώσει μου, πολύ μοναχικά: το Κυπριακό πρόβλημα δεν είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Είναι ΚΑΙ πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Υπάρχουν παράμετροι σημαντικές για τη μια και παράμετροι σημαντικές για την άλλη πλευρά. Αυτή η ιεράρχηση δεν ταυτίζεται, και ακριβώς επειδή δεν ταυτίζεται, υπάρχει το κυπριακό πρόβλημα.

Δεν είμαι σίγουρος ποια θα έπρεπε να ήταν η συμπεριφορά μας, για διαπραγματευτικούς  ή επικοινωνιακούς αν θέλετε λόγους. Εκείνο που φαίνεται όμως είναι πως έχουμε επαναλάβει τόσες πολλές φορές τα ίδια συνθήματα που θεωρούμε πως είναι πλέον η μόνη αλήθεια.

Ενώ φυσικά έχουμε δηλητηριάσει τον κόσμο σε τέτοιο βαθμό που δεν δύναται να *δει* και την αλήθεια της άλλης πλευράς.

Και φοβάμαι πως η αδυναμία μας να *δούμε*τη θέση της άλλης πλευράς, έστω και αν δεν συμφωνούμε μαζί της, προδιαγράφει ένα απελπιστικό μέλλον. Η δυνατότητα οποιουδήποτε προέδρου να περάσει οποιοδήποτε σχέδιο, όσο καλό και να είναι,  σε ένα κοινό που έχει σίγουρη τη μόνη αλήθεια, βρίσκεται κοντά στο μηδέν.

Ο Ντάουνερ θα πάει πίσω στην Αυστραλία σε λίγους μήνες. Πολύ λίγοι θα νοιαστούν αν η «υπεράσπιση» που του έκανα είναι αξιόπιστη ή όχι.

Δυστυχώς όμως, θα είναι επίσης πάρα πολύ λίγοι εκείνοι που θα στενοχωρηθούν πως ούτε αυτός κατάφερε να λύσει το πρόβλημα για το οποίο ανέλαβε τη θέση.

 

40 Σχόλια leave one →
  1. strovoliotis permalink*
    25 Ιανουαρίου, 2012 21:09

    Έπιασε το αυτί μου τις δηλώσεις από το Πράσινο δέντρο. Άκουσα ένα απόλυτα πανικοβλημένο πρόεδρο, να προσπαθεί να κτίσει μια απέλπιδα άμυνα (έναντι σε τι;;;), ενώ στη συνέχεα άρχισε ο εμετός των αντιδραστικών δηλώσεων των Κυπραίων κομματαρχών.
    Ένα σκηνικό μαύρης μαυρίλας δηλαδή, ενώ η αποκλειστική μας επικέντρωση στην διαδικασία, μαζί με την ελπίδα του αισιοδοξότατου κ. Ομήρου να επανέλθουμε από την Αμερική όχι με την λύση, αλλά … «αλώβητοι», που φαίνεται πως δεν…, στήνει ένα θαυμάσιο σκηνικό για δηλώσεις και αντιδηλώσεις, κοκορομαχίες και μαλακομαχίες περί όνου σκιάς.
    Και φυσικά κλειδί σε όλο αυτό τον πανικό είναι πως το πράσινο φώς για την διεθνή διάσκεψη (ή για το τέλος, και μην ακούτε τις πελλάρες του προέδρου μας , πως αν δεν έχει διάσκεψη … θα συνεχίσουν επ’ άπειρον οι παρούσες συνομιλίες!!!), θα το δώσει ο εις και μόνος, ο αντιπαθητικός, ο έκπτωτος … Αλέξανδρος Ντάουνερ!!!
    Ε, λουθείτε τον κκιλίντζιροι!!!

    Μου αρέσει!

    • 25 Ιανουαρίου, 2012 22:57

      Στροβολιώτη,

      σκηνικό μαύρης μαυρίλας και πλήρης παρανόηση…

      Αντί να συνεννοηθούν πως θα κάνουν το επόμενο βήμα, κάθονται και ασχολούνται με το τι είπε ή δεν είπε ο Ντάουνερ.

      Εν τω μεταξύ, άλλα δηλώνει ο Μπαν Κι-μουν, άλλα καταλαβαίνει ο πρόεδρος;

      Είναι προφανές, ότι ανεξάρτητα από τις όποιες προσχηματικές υπεριώδεις «ακτίνες συμφωνίας» επαναλαμβάνει η κυβέρνηση, ο ΟΗΕ προωθεί τη διεθνή διάσκεψη ως το τελευταίο στάδιο των συνομιλιών.

      Ελπίζω αυτή τη φορά, αν δεχτούν να συμμετάσχουν (και δεν αποφύγουν τη διεθνή διάσκεψη μέσω του συμβουλίου ασφαλείας – γιατί ΕΚΕΙ βασίζονται…), να διαπραγματευτούν σοβαρά και με κάθε καλή θέληση και να μην ανατινάξουν/τσιμεντώσουν τα πάντα όπως το 2004…

      Μου αρέσει!

      • strovoliotis permalink*
        26 Ιανουαρίου, 2012 13:09

        Ναι, το Συμβούλιο Ασφαλείας με προβληματίζει και μένα Λεμέσια. Γιατί η Ρωσία στα πλαίσια της πολιτικής «αρχών» (δηλαδή μου συμφέρει να μείνει άλυτο το Κυπριακό), είναι δυνατόν να στηρίξει την άτολμη μας πολιτική.
        Φαίνεται πάντως πως στο παρόν στάδιο και η Γαλλία και η Κίνα πάνε με τους Ρώσους.

        Μου αρέσει!

  2. mil permalink
    25 Ιανουαρίου, 2012 21:12

    Το πιο – και ίσως μόνο – σημαντικό εν η τελευταία σου πρόταση….

    Μου αρέσει!

  3. 25 Ιανουαρίου, 2012 21:26

    Τα Παιδία Παίζει.

    Το κυπριακό έχει καταντήσει σαν κρύο αστείο.

    Γιατί επιμένουν να παίζουν ένα παιχνίδι που έληξε από το 2004?

    Μου αρέσει!

  4. 25 Ιανουαρίου, 2012 21:31

    Θα έχουμεν διεθνήν, μετά δημοψηφίσματα τζιαι μετά λύσην του κυπριακού με 55%-45% «νναι» τζιαι «οϊ» αντιστοίχως.
    Η αποελάκκα θα ρέξει που τη Λυόν αλλά έθθα πιάει το champions’ league.
    Η ανορθωσάκκα θα πιάσει κάποιον τίτλον, τον οποίον θα πανηγυρίσει συμβολικά στο ΓΣΕ.

    Επίσης, φαντάζουμαι επήρες το είδησην ότι εκατέβηκεν ο Ιδαλίας τζιαι πρέπει να έσιει ωραίον τοπίιον για ποδηλατάδαν.

    Όσον για τον Αλέξανδρον, καλά να μας κάμει, αν τζιαι όπως πολλά σωστά είπες, εν τζιαι έκαμεν μας τίποτε, εκτός που λλίην πίκκαν. Ξύδιν σε όσους εμασήσαν βεβαίως.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:15

      Μιχάλη, η αισιοδοξία σου και εκείνη του Νέου Ελληνοκύπριου μου είναι το ίδιο συμπαθής και θεμιτή, αλλά και ακατανόητη. Φυσικά, εύχομαι να έχετε δίκιο, αλλά δύσκολα μπορώ να βρω ένα θετικό σενάριο μετά το Πράσινο Δέντρο. Το bottom line που λένε και οι αγγλόφωνοι, είναι πως υπάρχει τόση πολλή αντίδραση, τόση πολλή ανασφάλεια και φόβος, μαζί με πλήρη και απόλυτη αποτυχία του προέδρου να ενημερώσει τον κόσμο, και να τον προετοιμάσει, που ακόμα και το καλύτερο σχέδιο να φέρει, θα αποτύχει να το περάσει.

      Άρα η λογική μου λέει πως δεν θα το φέρει, και δεν προσπαθεί να το φέρει.

      Τα ποτάμια οργιάζουν, η φύση μας πράσινη, κάθε ώρα έξω είναι διπλό κέρδος! Κάθε μέρα κατάλληλη για περιπλάνηση!

      Μου αρέσει!

    • 26 Ιανουαρίου, 2012 16:29

      «…τζιαι μετά λύσην του κυπριακού με 55%-45% “νναι” τζιαι “οϊ” αντιστοίχως…»

      Καταλάβεις ότι δαμέ περιγράφεις την απαρχή ενός εμφυλίου τζιαι μιας ΕΟΚΑ Γ’;

      Μου αρέσει!

  5. Ανώνυμος permalink
    25 Ιανουαρίου, 2012 22:07

    Παντως ειδα σημερα ειδησεις απο το Σιγμα, η περιρρέουσα αλώνιζε, μόνο παιδόφιλο δεν τον ειπαν τον Νταουνερ, το χάζι ερωτούσαν και τους περαστικούς στο δρόμο να πουν την γνώμη τους και του φορτώναν άλλα τόσα. Επίσης το απορριπτικό κανάλι αν και είχε ομιλητή το Γιώργο Βασιλείου και είπε κάποια καλά πράγματα, είχαν πάλε ένα σκηνοθετημένο πρόγραμμα βυθισμένο στον απορριπτισμό και τον αρνητισμό. Σε περίπτωση που τα πράγματα οδηγηθούν σε λύση τα μέσα μαζικής εξαπάτησης πάλι θα κάνουν μεγάλη ζημιά.

    Ερώτηση:Ο Γιαννάκης Ομήρου εκατάντησε κάτι μεταξύ Καραντζαφέρη και Άδωνη Γεωργιάδη ή εν η ιδέα μου?

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:16

      Χμμ, το «εκατάντησεν», σημαίνει πως πριν ήταν κάτι άλλο; 🙂

      Κόψετε την τηλεόραση!

      Μου αρέσει!

  6. ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
    25 Ιανουαρίου, 2012 22:14

    Mε όλο το σεβασμό αγαπητέ Γιάννο σου διέφυγε κάτι να αναφέρεις. Το 1960 υδρίθηκε ένα νέο κράτος το κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας το οποίο αναγνωρίστηκε απο όλα τα κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας. Αναφέρω επίσης τη συνθήκη Ζυρύχης Λονδίνου πρίν . Απο την πρώτη στιγμή δημιουργήθηκαν τα διάφορα προβλήματα με αποκορύφωμα το 1964. Υπήρχαν όντως οι διαφορές άρχισαν οι δικοινωτικές συνομιλίες χωρίς αποτέλεσμα όπου ακολούθησε το πραξικόπημα και η Τουρκική Εισβολή.Οπωσδήποτε σε μία διαφορά μεταξύ δύο ατόμων δεν μπορεί 100% να φταίει μόνο ο ένας. Το αποτέλεσμα όμως αγαπητοί είναι ότι σήμερα ο τόπος μας είναι μοιρασμένος στα δύο και αναμφισβήτητα με μία Τουρκία απέναντι με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν μπορούμε να ελπίζουμε και πολλά. ένα πράγμα θα πώ σαν θέμα αρχής. Είναι δυνατό να εφαρμοστεί στη λύση του Κυπριακό ένα νέο μοντέλλο διακυβέρνησης του τόπου το οποίο δεν εφαρμόστηκε σε καμία χώρα ???Ασφαλώς και όχι αγαπητοί φίλοι.Φτανει νέες περιπέτειες.Θα δίναμε τα πάντα σήμερα για να επιστρέψουμε στις συμφωνίες Ζυρίχης Λονδίνου.Δεν μπορεί όμως αυτό να γίνει διότι η άλλη πλευρά είναι σε θέση ισχύος κατα την ίδια , ο χρόνος λειτούργησε υπέρ της , και κάτι πολύ βασικό. Η Αγκυρα έχει ήδη βάλει στόχο τα πετρέλαια και το φυσικό αέριο. Με αυτά τα δεδομένα είναι αδύνατο να λυθεί το Κυπριακό. Απο την άλλη όμως οφείλω να πώ ότι εάν η Άγκυρα είχε καθαρές προθέσεις και το Πρόβλημα ήταν ΚΑΘΑΡΑ κυπριακής ιδιοκτησίας πιστεύω ότι με τον φυσικό πλόυτο που βρήκαμε θα μπορούσε να βρεθεί η λύση. Αυτός όλος ο πλούτος θα μπορούσε να συμβάλει κάλλιστα στη λύση. Φαίνεται όμως ότι η Τουρκία με τις ενέργειες και πράξεις της δεν το βάζει κάτω , είναι αδιαμφισβήτητα προκλητική σε όλα τα διεθνή βήματα και με τέτοια πολιτική δεν πιστεύω προσωπικά ότι θα πάει πολύ μακριά αλλά ούτε και η πολιτική αυτή εξυπηρετεί τα καλώς νοούμενα συμφέροντα των Τουρκοκυπρίων. Η συνεχώς εντεινόμενη και προκλητική στάση της Τουρκίας δεν αφήνει και πολλά σενάρια αισιοδοδοξίας.Θα έλεγαν έχουν εξανεμιστεί.Η Τουρκία έχει ανοίξει πολλά μέτωπα και πιστεύω θα κάνει το λάθος το οποίο θα είναι και μοιραίο.Δεν υπάρχει κύριοι περίπτωση να αφήσουν μία Τουρκία να οικοιοποιηθεί με τις παρούσες συνθήκες έστω και μία σπιθαμή οικοπέδου στην ΑΟΖ. Φαίνεται όμως ότι οι Τούρκοι προετοιμάζονται.Τα μέτωπα που έχουν ανοίξει δεν τους δίδουν υπαλλακτικές επιλογές. ίδωμεν. Κανείς δεν θέλει την σύγκρουση. Φαίνεται όμως ότι οι Τούρκοι προς τα εκεί κοινούνται και δεν είναι και τυχαία η συγκέντρωση μεγάλης ισχύος ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:18

      Ακόμα και να δεχθεί κάποιος αυτά που λες (που εγώ δεν τα δέχομαι), η ουσία της ανάρτησης περί της συμμετοχής των ΤΚ στην ΚΔ παραμένει.

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
        26 Ιανουαρίου, 2012 21:07

        Πρέπει να μιλούμε με συγκεκριμένα δεδομένα και επιχειρήματα. Το να λές εγώ δεν τα δέχομαι νομίζω είναι όρος που δείχνει άρνηση για διάλογο . Νομίζω ο σκοπός που γράφουμε όλοι τις δικές μας θέσεις απόψεις είναι για να πάρουμε κάτι, κάτι να δώσουμε και να διαμορφώσουμε κάποια άποψη πάνω σε διάφορα θέματα χωρίς επιβάλλει κάποιος την άποψη του . Είναι θέμα του κάθε ενός να διαμορφώσει την τελική θέση που κρίνει ο ίδιος ορθή.Εάν κάτι απο τα γραφόμενα μου είναι λανθασμένο οφείλω να διευκρινίσω ότι δεν διεκδικώ το αλάθητο και δέχομαι να ακούσω και την διαφορετική άποψη.Με αυτό τον τρόπο νομίζω συμβάλλουμε στην ανάπτυξη ιδεών και της κοινωνίας γενικώτερα.

        Μου αρέσει!

  7. ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
    25 Ιανουαρίου, 2012 22:17

    Και κάτι άλλο όσον αφορά την ΑΟΖ. Καλύτερα και πιο εύκολα μπορούν να διαχειριστούν την Κυπριακή Δημοκρατία παρά μία Τουρκία.Αυτό λέει πολλά.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:19

      Εκλαΐκευσε λίγο να δούμε;;;

      Μου αρέσει!

      • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
        26 Ιανουαρίου, 2012 21:15

        Εννοώ αγαπητέ Γιάννο ότι τα πράγματα με την σημερινή μορφή που πήραν και τα αποτελέσματα στην ΑΟΖ φαίνεται κατα την δική μου κρίση φυσικά να διαμορφώνουν ένα κλίμα υπέρ της δικής μας πλευράς και ενάντια στην Τουρκία.Η τουρκία φυσικά με τις ενέργειες και πράξεις σε πολιτικό επίπεδο φαίνεται να μήν ελέγχει τον ευατό της και προβαίνει σε σπασμοδικές κινήσεις οι οποίες την θέτουν νομίζω σε ποιό δύσκολη θέση. Λαμβάνοντας υποψη την διεθνή οικονομική κρίση αναμφισβήτητα οι μεγάλοι προτιμούν την σύμπραξη με την Κυπριακή Δημοκρατία παρά με την Τουρκία. Η Κυπριακή Δημοκρατία ελέγχεται άνετα ενώ μία Τουρκία του σημερινού της μεγέθους και με την φόρα που πήρε δύσκολα ελέγχεται.Κρίνω ότι η Τουρκία θα χάσει το παιχνίδι με τα κοιτάσματα τουλάχιστο στο νότιο μέρος της χώρας μας και θα ρισκάρω να προβλέψω ότι θα επιδιώξει την δια της βίας επιβολή των θέσεων της οπότε και θα σημάνει και το τέλος των διεκδηκήσεων της.

        Μου αρέσει!

        • strovoliotis permalink*
          27 Ιανουαρίου, 2012 07:22

          Δεν νομίζω να υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που θεωρεί πως η Τουρκία έχει λόγο στα κοιτάσματα νοτίως της Κύπρου. Η Τουρκία, ως κηδεμόνας των Τκ όμως, έχει δικαίωμα να θέτει το θέμα.

          Νομίζω, δεν υπάρχει ούτε 1 τοις χιλοίς πιθανότητα να προσπαθήσει η Τουρκία να επιβάλει δια της βίας τις θέσεις της.

          Μου αρέσει!

  8. matilda permalink
    25 Ιανουαρίου, 2012 23:52

    Εθωρούσα τους Περδίκην, Ερωτοκρίτου, Παπαδόπουλον εψές στην τηλεόραση τζαι ήρτε μου να ξεράσω. Αλήθκεια σου λαλώ.

    Είτε συμφωνάς ήτε διαφωνάς με τον Χριστόφκιαν εψές ήταν τζει΄κάτω τζαι εσυζήταν.
    Μα εν τους κόφτει κιχ το μέςλλον τούτου του τόπου? Ενεμπορούσαν να κάμουν νάκκουριν υπομονή ωσπου να τελειώσουν οι συνομιλίες πριν να αρκέψουν να σιωνώνουν το δηλητήριο τους.

    Λαλεί η μάνα μου, «Απαναϊα μου μα τούτοι εννά κάθουνται παςτα ζινίσια μας αλλό 38 χρόνια»?
    «Ως τα τότε οι ελληνοκύπριοι ενναν σύουρα μειοψηφία αμμέν γίνει λύση….
    αλλά έχω τους ικανούς να συνεχίσουν ως τα τότε, χωρίς διακοπή (τζαι ο Ερωτοκρίτου χωρίς ανάσα), τες μανιοκαταθλιπτικές τους παουρκιές.»

    Λαλείς αν ψηφίσουμε ΝΑΙ οι της Βιομηχανίας του Κυπριακού να παν έσσω τους?

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:20

      Μα θα μας αφήσουν να φτάσουμε στην ψήφο;

      Κόψετε την τηλεόραση!

      Μου αρέσει!

  9. 26 Ιανουαρίου, 2012 08:30

    Η ψύχωση με τον εκάστοτε αντιπρόσωπο του ΟΗΕ εν παραδοσιακή. Οκ, κάμνει τα δικά του ο Ντάουνερ αλλά υπάρχουν τρόποι και τρόποι να αντιδράσει κάποιος που θέλει λύση.
    Κάποιος που εν θέλει, εν νομίζω να έχουν σημασία οι απόψεις του.

    Να έρτει δημοψήφισμα τζιαι θα φανεί ποια εν η πλειοψηφική τάση μες τη κοινωνία. Οι αντιδράσεις δείχνουν και το τρόμο που έχει καταλάβει το διχοτομικό στρατόπεδο.

    Ο Χριστόφιας είχε πολλές «ευκαιρίες» να δώκει τη χαριστική βολή στη διαδικασία, ειδικά μετά το περασμένο κοινό ανακοινωθέν του εθνικού (λέμε τώρα) συμβουλίου.

    Το ότι μένει μέσα, εισπράττωντας και την αντίδραση του ΔΗΣΥ παρακαλώ, δείχνει πως ΘΕΛΕΙ ή έστω κανανοεί πως αυτή η διαδικασία δεν μπορεί και δε πρέπει να περάσει την όχθη του 2012.

    Θα χρησιμοποιήσει όλα τα δυνατά όπλα που μας δίνουν τα ψηφίσματα και το ΣΑ για να πετύχει μια συμφωνία που να μπορεί να περάσει μέσα στους Ε/κους.

    Δεν υπάρχει πισωγύρισμα, το παζάρι είναι σκληρό αλλά υπάρχει διάθεση από όλους για ένα συμβιβασμό.

    Από καιρό κάποιοι λέμε πως στον ΔΗΣΥ «δεν συμφέρει» η πρόοδος στο Κυπριακό, εφόσον δεν λύθηκε μέχρι το 2010. Μια εξέλιξη με δημοψηφίσματα θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην συνοχή του κόμματος.

    Ακόμα και με το Κυπριακό απλά ανοιχτό, αναγκαστικά ο Αναστασιάδης πρέπει να το «παίξει απόρριψη» για να μεν αφήνει έδαφος στις αρχιεπισκοπικές μεθοδεύσεις.

    Κατανοητή μεν η στάση του, καταστροφική δε.

    Σε τούτη τη φάση να ζητάς να αφαιρεθεί που τον Ε/κο πρόεδρο η ιδιότητα του διαπραγματευτή, ίσως να είναι η χειρότερη υπηρεσία στον τόπο.

    Κρίμα πραγματικά.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:27

      Η απαίτηση για αλλαγή διαπραγματευτή είναι εντελώς απαράδεκτη και βλακώδης, εδώ συμφωνούμε Νέε μου.

      Κατά τα άλλα όμως, άφησε τους άλλους. Αν ο Χριστόφιας κάνει αυτό που λες:

      «Θα χρησιμοποιήσει όλα τα δυνατά όπλα που μας δίνουν τα ψηφίσματα και το ΣΑ για να πετύχει μια συμφωνία που να μπορεί να περάσει μέσα στους Ε/κους.»

      Να του βγάλω το καπέλο και να αγωνιστούμε μαζί για το Ναι!

      Όμως αγαπητέ φίλε, δεν με πείθει. Μου δίνει την εντύπωση πως ο,τι κάνει το κάνει με το ζόρι, βρίσκει αφορμές να σαλαβατά για να μπλοκάρει η διαδικασία, και το κυριότερο: σπέρνει συνεχώς την απόλυτη άρνηση και απαισιοδοξία.

      Με αυτά τα δεδομένα ούτε το ΑΚΕΛ δεν θα ψηφίσει Ναι μετά από όλη αυτή την αρνητική πλύση εγκεφάλου.

      Μου αρέσει!

      • 26 Ιανουαρίου, 2012 19:55

        Μεν μασιεσε πελλάρες, ούτε το ΑΚΕΛ εν θα ψηφίσει ΝΑΙ;

        Εν μας τα λαλείς καλά.

        Μου αρέσει!

  10. 26 Ιανουαρίου, 2012 09:01

    Έχουμε έναν πρόεδρο που αρνείται και δεν τολμά να διαπραγματευτεί και να ολοκληρώσει μια διαδικασία που μετρά ήδη 3 1/2 χρόνια και μετά αφήνουν να διαρρεύσει με ανατριχιαστικό τρόπο, ότι φταίει η αντιπολίτευση!!!

    (Μέχρι και την ομόφωνη απαγορευτική απόφαση των 4 ΟΧΙ εκμαίευσε ο πρόεδρος, εκλιπαρώντας γι αυτό στο εθνικό συμβούλιο, πριν φύγει για το Γκρίντρι 2…)

    Είναι φοβερό πως η κυβέρνηση παίζει με τη νοημοσύνη του κόσμου…

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      26 Ιανουαρίου, 2012 13:29

      Φαίνεται πως για την εκμαίευση των ΟΧΙ του εθνικού συμβουλίου, συγκλίνουν οι πληροφορίες πως έτσι έγινε όπως γράφεις Λεμέσια.

      Και τους βόλεψε όλους, και έζησαν εκείνοι όπως πάντα, και εμείς χειρότερα.

      Μου αρέσει!

    • ΑΠΟΦΑΣΗΣΤΙΚΟΣ permalink
      27 Ιανουαρίου, 2012 19:00

      Για να είμαστε δίκαιοι για ποιά διαπραγμάτευση μιλόύμε??? έδωσε τα αναγκαία περιθώρια η Τουρκική πλευρά??? Για να είμαι όμως και διίκαιος τοποθετούμαι και ερωτώ ταυτόχρονα με βάση το τί ακούω ως κοινός θνητός απο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.Απο την άλλη όμως πρέπει να πάιρνουμε μαθήματα και απο το παρελθόν δηλαδή απο την ιστορία.

      Μου αρέσει!

  11. Χαμάλης permalink
    26 Ιανουαρίου, 2012 11:18

    Τα μακριά κοντά εγινήκαν τζιαί τότε εν να σε δω κυρία Λεμέσια που καμώνεσαι ότι τάχα είσαι υπέρ της λύσης. Έν θωρείς ότι ο πρόεδρος περνά μέσα που σιύλλους που δακκάννουν; Που δεν θέλουν με τίποτε να λυθεί το Κυπριακόν; Που τζιαί το Μαρί ήταν έναν έμμεσον πραξικόπημαν για να τον αντικόψουν; Εσέναν πάλε φταίει σου ο Γριστόφκιας; Ε μα βέβαια! Η δουλειά σου είναι να τον κατηγοράς συνέχεια που την πλευράν των λυσοφιλικών. Έτσι σας εθκιαμοιράσαν την αποστολήν της λασπολογίας. Οι μισοί να τον κατηγορούν που την μερκάν της λυσοφοβίας τζιαί οι άλλοι μισοί που την μερκάν της λυσοφιλίας. Αλλά εν φανερόν ότι τούτην την στράταν έκατσεν σας την βαθκειά! Καλά εκατάλαβεν το Παπαδοπουλλούιν ότι πάμεν ολοταχώς για διεθνή διάσκεψιν. Τζιείνον που δεν εκατάλαβεν είναι ότι αν έσιει έστω τζιαί ένα τσιάνς να δεκτεί το τελικό σχέδιον ο πρόεδρος, θα το δεκτεί τζιαί θα το υπογράψει. Ούτε δημοψηφίσματα ούτε τίποτε! Πάππουσιη! Τα καρακιοζιλλίκια σας ετελειώσαν!

    Μου αρέσει!

  12. strovoliotis permalink*
    26 Ιανουαρίου, 2012 13:31

    Χαμάλη, η δική σου αποστολή ποια είναι;

    Επί της ουσίας, μπορείς να διευκρινίσεις λίγο την κουβέντα περί υπογραφής του σχεδίου από τον πρόεδρο, και όχι έγκριση μέσω δημοψηφίσματος;

    Μου αρέσει!

  13. 26 Ιανουαρίου, 2012 16:40

    Διότι Στροβ ο Χαμάλης είναι κατασκεύασμα με ρόλο σαν αυτό που περιγράφει για τους άλλους..

    Κατανοητό;

    Μου αρέσει!

  14. 26 Ιανουαρίου, 2012 19:52

    Είμαι αντίθετος με τη λογική μη δημοψηφίσματα γιατί ακριβώς για να σταθεί μια λύση πρέπει να στηριχτεί που τη κοινωνία.
    Επιπλέον, τζιαι 90-10 να πάει το ΟΧΙ, πέρνει την ευθύνη πάνω του ο καθ ένας προσωπικά τζιαι συνειδητά βάλλει το χέρι του για τη διχοτόμηση χωρίς να μπορεί να τα ρίξει σε κανένα πολιτικό ή κόμμα.

    Επίσης θέλω δημοψήφισμα γιατί το περασμένο ήταν σικέ.

    Οπότε, πρέπει να έρτει συμφωνία τζιαι δημοψηφίσματα για να πάρει ο καθ ένας τες ευθύνες του. Είτε είναι ένας απλός πολίτης, είτε ο γραν παπάς.

    Τούτη τη κουβέντα με το εν ετοιμάστικεν ο κόσμος για λύση προσωπικά εν την καταλάβω. Ο κόσμος αν πιστέψει ότι εν πιο καλή η προοπτική της λύσης παρά της διχοτόμησης, εννά πράξει αναλόγως.

    Δαμαί έχουμε μιαν ακατάπαυστη προπαγάνδα υπέρ της διχοτόμησης, ποιος μπορεί να την σταματήσει τζιαι να την αναχαιτίσει; Θα άκουα τη κριτική για την «μη ετοιμασία» του κόσμου για λύση, αν υπήρχε και η παραδοχή ότι το πολιτικό κλίμα νοσεί.

    Εν μου απάντησε κανένας σας όμως: Γιατί εν τα παρέτησε ο Χριστόφιας στον greentree; Αφού σύμφωνα με όσα λαλεί η Λεμέσια (τζιαι συμφωνεί ο Στροβολιώτης) έκαμεν το παν για να χωστεί πίσω που τους απορριπτικούς;

    Τωρά γιατί «αποκαλύπτεται»; Τζιαι έσιει τους πας τη κκελλέ του,με τον ΔΗΣΥ πάλε να κάμνει τούντες μεταλλάξεις;

    Αφού εν θέλει, γιατί εν τα παρέτησε ως τωρά; Είσιε θαυμάσια ευκαιρία προχτές.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Ιανουαρίου, 2012 07:17

      Νέε, αντί να νοιώθεις πάντα την ενστικτώδη ανάγκη να στηρίζεις τον πρόεδρο, ό,τι και να κάνει, διάβασε λίγο και τον Στέλιο – Παπαλάγκι.

      Αν η δική μου ανάλυση έχει το βαρίδι της αντιπολιτευτικής μανίας ενός νεοφιλελεύθερου, ο Στέλιος γιατί λέει περίπου τα ίδια;

      Μου αρέσει!

  15. strovoliotis permalink*
    26 Ιανουαρίου, 2012 20:46

    Αποκαλυπτικές πληροφορίες για τις θέσεις της ε/κ πλευράς, όπως αυτές δοθήκαν στα ΗΕ μέσα από το περίγραμμα λύσης, παρουσιάζει το Σίγμα και το Sigmalive.

    Στο εδαφικό η ε/κ πλευρά ζητεί την επιστροφή της Μόρφου, της Αμμοχώστου καθώς και της γραμμής που συνδέει τις δυο πόλεις και περιλαμβάνει χωριά όπως η Άσσια, η Βατυλή, η Λύση και η Κοντέα. Επιπλέον ζητούμε και επιστροφή μέρους της Καρπασίας.

    Με τις εδαφικές αναπροσαρμογές η πλευρά μας ζητεί στην ουσία την επιστροφή 100 χιλιάδων προσφυγών υπό ε/κ διοίκηση. Αυτό βοηθά και στην πιο εύκολη επίλυση του περιουσιακού.

    Αυτό σημαίνει, βάσει των θέσεων μας, οτι αυτόματα 100 χιλιάδες προσφυγές θα πάρουν πίσω τις περιουσίες τους. Άρα δικαία επιμένουμε στη διασύνδεση των δυο κεφαλαίων
    Στην ουσία λοιπόν παραμένουν μονό 60 χιλιάδες πρόσφυγες για τους οποίους εκκρεμεί το θέμα αποκατάστασης της περιουσίας τους, αν θα επιστρέψουν υπό τ/κ διοίκηση.

    Επιπλέον η πλευρά μας ζητεί όπως μετά από μια μεταβατική περίοδο όλοι ανεξαιρέτως οι Κύπριοι να μπορούν να απολαμβάνουν και τις 4 ελευθερίες. Δηλαδή για να το κάνουμε αντιληπτό, ένας Ε/κ θα μπορεί να αγοράσει σπίτι η να ανοίξει επιχείρηση στην Κερύνεια, με τη μονή διαφορά οτι δεν θα έχει δικαίωμα ψήφου στην Κερύνεια ώστε να μην επηρεαστεί η ισορροπία στο τ/κ συνιστούν κρατίδιο.

    Στο θέμα των εποίκων έχουμε θέσει ως οροφή τις 50.000 διευκρινίζοντας οτι αυτό είναι το ανώτατο όριο των Τούρκων που θα πάρουν την ιθαγένεια της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας.

    Στο θέμα της εκτελεστικής εξουσίας ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ξεκαθαρίζει οτι αν ο Έρογλου δεν επαναβεβαιώσει τα συμφωνηθέντα με τον Ταλατ, δηλαδή εκ περιτροπής προεδρία με διασταυρούμενη και σταθμισμένη ψήφο, τότε η πλευρά μας θα επιστρέψει στην αμέσως προηγουμένη θέση της για ε/κ πρόεδρο και τ/κ αντιπρόεδρο.

    Τέλος στο περίγραμμα καθίσταται σαφές οτι η πλευρά μας σε καμιά περίπτωση δέχεται η λυση να καταστεί πρωτογενές δίκαιο της ΕΕ, όπως ζητούν οι Τούρκοι. Υπάρχουν ομως σημαντικές πληροφορίες και για το δραματικό παρασκήνιο λίγο πριν την ανάγνωση της τελικής δήλωσης του ΓΓ.

    Η προϋπόθεση για σύγκληση Διεθνούς Διάσκεψης σύμφωνα με τα όσα προνοούν τα ψηφίσματα του ΣΑ, προστέθηκε μετά από επιμονή του Προέδρου της Δημοκρατίας.

    Μάλιστα όπως μας αποκάλυψε διπλωματική πηγή ο Πρόεδρος ξεκαθάρισε στον Μπαν Κι Μουν οτι εάν αγνοήσει τα ψηφίσματα του ΣΑ και τη θέση της πλευράς μας, και προχωρήσει στη σύγκληση πολυμερούς διάσκεψης, τότε δεν θα διστάσουμε να ζητήσουμε από τις χώρες που μας στηρίζουν στο ΣΑ να μην υιοθετήσουν ξανά καμιά έκθεση του ή να υιοθετήσουν ακόμα και ψήφισμα που θα τον κακίζει.

    Πάντως όπως μας ανέφερε η ιδία πηγή ο ΓΓ δήλωσε οτι σε καμιά περίπτωση έχει πρόθεση να αγνοήσει τα ψηφίσματα του ΣΑ.

    http://www.sigmalive.com/news/politics/459138

    Μου αρέσει!

  16. strovoliotis permalink*
    26 Ιανουαρίου, 2012 20:53

    Εξαιρετική ανάλυση στον Στέλιο – Παπαλάγκι:

    http://spapalagi.blogspot.com/2012/01/blog-post.html

    Μου αρέσει!

  17. Anef_Oriwn permalink
    27 Ιανουαρίου, 2012 11:01

    Strovolioti,
    Θκιάβασε τζι’ ΕΣΥ τον Λινό στου Νέου: http://newgreekcypriot.blogspot.com/2012/01/greentree2-2.html#comment-form

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      27 Ιανουαρίου, 2012 13:54

      Ναι, εθκιάβασα τους ευσεβείς αλλά πολλά όμορφους πόθους του Λινού. Συνεχίζω να συμφωνώ με την εποικοδομητική κριτική του Στέλιου.

      Μου αρέσει!

  18. 29 Ιανουαρίου, 2012 20:52

    ΑΡΑΓΕ ΜΕ ΛΥΣΗ ΔΔΟ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ Ο ΜΠΑΝ ΚΙ ΜΟΥΝ Ο ΙΣΚΕΝΤΕΡ ΝΤΑΟΥΝΕΡ ΤΟ ΠΡΙΟ ΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΠΟΙ ΠΑΝΩ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΩΝΤΕ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ.Η ΛΥΣΗ ΔΔΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΤΕ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΕΓΓΛΕΖΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΣΚΥΛΟΛΟΗ ΠΟΥ ΜΕ ΝΙΧΙΑ ΚΑΙ ΔΟΝΤΙΑ ΑΓΟΝΙΖΩΝΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ Κ.Δ ΓΙΑ ΤΡΙΧΟΤΟΜΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ.ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΡΑΣΗ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΨΥΧΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 24 ΑΠΡΙΛΗ ΤΟΥ 2004.ΟΙ ΑΝΑΝΙΚΟΙ ΤΟΥ 2004 ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΜΕΤΑΤΡΑΠΗΚΑΝ ΣΕ ΜΟΥΝΙΑΚΟΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΚΕΝΤΕΡ ΝΤΑΟΥΝΕΡ ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΤΗΝ .ΟΙ ΛΕΓΩΜΕΝΟΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΕΓΚΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΛΥΣΗ ΔΔΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΔΙΧΟΤΟΜΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΤΡΙΧΟΤΟΜΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΓΓΛΕΖΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΟΖ ΚΑΙ ΦΙΡ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΚΥΠΡΟ.

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      29 Ιανουαρίου, 2012 22:10

      Ταγματάρχη μου,

      Αναμένεις δηλαδή να δώσω απάντηση σε αυτά τα ασυνάρτητα και ακατάληπτα που γράφεις;

      Μου αρέσει!

  19. 29 Ιανουαρίου, 2012 21:00

    ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΗΜΑΔΕΜΕΝΗ ΤΡΑΜΠΟΥΛΑ

    Μου αρέσει!

    • strovoliotis permalink*
      29 Ιανουαρίου, 2012 22:12

      Να τη διαβάσουμε, και να συμπεράνουμε τι; Πως η διαγαλαξιακή συνωμοσία θέλει να βλάψει το αγγελικό μας ημι-έθνος;

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.